reklama

Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

Možná jsem to jen přehlédl, ale zdá se mi, že na tomto fóru chybí věcná diskuze o tom jaké druhy pohonu existují, jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Dost účastníků popisuje proč je právě kolo která si vybrali nejlepší, že je nejlepší pohon který si vybrali. Je tady dost těch, kteří by chtěli levné kolo, ovšem mající vlastnosti těch nejlepších, tedy vynikající výkon, vynikající dojezd, malou hmotnost, atd. Ovšem kolo s takovými vlastnostmi bude drahé. Otázka co je drahé je také individuální, jsou lidé vydělávající víc (někdy podtstatně víc) než 100000 Kč měsíčně (ti ale asi tohle fórum nečtou). Zaujaly mne příspěvky účastníka diskuze s nickem "Battle curiser", jeden z jeho příspevků je tady v příloze, Jím popisovaný způsob pohonu je zajímavý, podle jeho příspěvků je lehký a přitom levný (kolo váží komplet a baterkou a motorem 14000 Kč), ovšem nechápu jím uvedené provozní náklady.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.05.2017
Autor: honmer
  • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

         

    Omylem jsem sem dal kopii jiného příspěvku Batlle-Cruisera, zaujal mne ten, kde píše o měsíčních provozních nákladech 4000 Kč. Viz příloha.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.05.2017
    Autor: honmer
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

           

      Zdravim:)
      Jste dvakrat napsal muj nik, ale oba spatne:) Pravdepododne nehral jste StarCraft:)

      Te 4000kc je to provoz rychleho elektrokola.

      Ale to 16kg lehke elektrokolo ma provoz skoro zdarma:) Za posledni rok jen jednou vymenil plast (150kc v Kauflandu), kazetu (600kc) a prehazovacku (mel to v supliku). Stale ma prvni 5Ah Li-po baterku (ktera jiz ma vetsi odpor a malou kapacitu a skoro na vymenu - 1500Kc), prvni motor (asi 4000km), prvni retez:). Tak dohromady je to 200 korun mesicne:)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.05.2017
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

             

        Jako vtip jeste reknu, ze manzelka ma elektrokolo, za 1.5roku jsem zaplatil za opravy asi 300kc, je to 20 korun mesicne:) Ale napriklad vymena motoru nebo baterky bude stat 5000-10000kc, a cena provozu bude jen 300-500 korun mesicne:)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.05.2017
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

               

          Jeste jednou uvedu ten rozpocet pro rychle elektrokolo:
          Nove kolo stalo pro prvneho majitele 40000:) Prvni motor 15000, prvni baterka (9Ah) 10000,

          Tady kolo jsem koupil za 25000.

          Druha baterka (14Ah) 12000, treti baterka (27Ah) 15000. Druhi motor (15000 - vymena po zaruce+oprava 1500 mimo zaruky).

          Retez+kazeta+desticky 10x1500, plast asi 5x500, pak 3 krat zavareny ram, 3 krat novy pedali, 2 krat novy kliky, 2 krat novy prevodnik, 2 krat novy brzdy+ jeste hodne drobnych veci nad 20000:)
          Dohromady jsem zaplatil nad 90000, prvni majitel jeste 25000-65000, vyrobce motoru 15000.

          Mam kolo jen 2 roka a najel jsem 15000km:)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.05.2017
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

                 

            V první řadě se musím omluvit za překlep v nicku, sice tu hru nebo odkud ten nick pochází neznám, ale umím dobře anglicky a vím co ta obě slova znamenají a jak se píšou, šlo pouze o překlep. Pokud jde o uvedené vyčíslení nákladů, tohle už vypadá pravděpodobně, nevím odkud tam byly ty náklady 4000 Kč měsíčně, že by překlep? Jenže to bylo uvedeno jako důvod odmítnutí toho řešení...Ovšem když v tom přehledu vidím nejprve výměnu motoru a pak ještě opravu motoru, tak to buď svědčí o jeho bídné kvalitě, nebo o přetěžování. A v příspěvku uvádíte tříkrát zavařený rám, to kolo je asi opravdu podivné a málokdo by si přál kolo na němž je potřeba dělat takovéto opravy.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.05.2017
            Autor: honmer
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

                   

              Pravdepodobne motor ma nizkou zivotnost (5000-10000km) kvuli jizde v jakoukoliv pocasi (-15C, nebo 0C+silny dezd). Motor nema tesneni - je to duvod druhi opravy. Duvod prvni poruhy dodavatel me nerekl.

              Ja vazim 100kg + vyskousel jsem jizdu v terenu. Tak ten ram to nezvladl. Ted opravil ten ram epoxy - a drzi to skvele:)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.05.2017
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

         

    Měli bychom se tady zabývat tím, co jsem dal do názvu tohoto tématu, tedy diskusi o druzích pohonu. Je také třeba uvažovat o tom co doplnění kola o elektromotor znamemá a co od něj čekám. Moje představa je, že kolo musí fungovat stále jako "normální" kolo, musí být možné na něm jezdit bez zapnutí elektromotoru. Je proto nesmysl "ruční plyn" a možnost elektromotor používat pro ježdění po rovině bez šlapání nebo pro dosahování rychlostí 35 km/h nebo více (nemluvě o tom že to odporuje předpisům). To už není sportovní náčiní a je to spíš elektroskútr. Nepotřebuji motor o výkonu 500 W nebo víc.
    Je to moje představa a nikomu ji nevnucuji. Netvrdím že je moje kolo (odpovídající mojí shora uvedené představě) nejlepší na světě. Ano, je drahé, ano, motor je trochu slyšet, ano, nemá ruční plyn a nemohu jezdit bez šlapání. Díky hmotnosti 13 kg ale není problém s ním nastupovat třeba po schůdcích do vlaku nebo ho přenést přes překážku kterou nelze objet (a takové určitě jsou, třeba padlý strom v lese). S kolem vážícím 20 kg a víc to problém je.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.05.2017
    Autor: honmer
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

           

      Ja taki mam rad lehky kola:) Ted jiz 2 roku shanim pevnou damskou 29er s nizkym nastupem (trapeze ram vel L-XL) do 13kg, abych na neho dal QQ100 motor(2.2kg)+Lipo baterku (1.3kg). Na takovem kole mohl bych i vozit syna v sedacce, i jezdit do prace (trochu pomalu, ale o hodne levnejsi:).

      Bohuzel s zadnym stredovym motorem na trhu nejde udelat lehke kolo:(
      Videl jen jeden stredovy pohon s vahou 1 kg, a jsem jisty ze to stalo spoustu penez:)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.05.2017
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

         

    Když teoretická diskuse, tak se přidám.

    Elektrokolo jsem zkusil jenom jednou. Mělo v zadním kole středový motor s volnoběžkou, výkon se nastavoval tlačítky na ovládací krabičce. Motor se podle nastaveného výkonu spouštěl automaticky při roztočení šlapek. Výsledek: akcelerace super, ale když jsem se pak chtěl na konci uličky opatrně otočit, málem mě to poslalo do zdi - nenapadlo mě, že před takovým manévrem musím napřed na krabičce namačkat nulu.

    Kdybych si někdy elektropohon pořizoval (zatím to v plánu nemám), byl by to určitě taky středový motor s volnoběžkou, co se točí i bez elektřiny. Ale výkon by musel jít dávkovat výhradně ruční páčkou, žádná tlačítka ani reakce na šlapání - prostě aby pracoval jenom když něco úmyslně zmáčknu a držím a abych nemusel sledovat žádné displeje. Používal bych to nejspíš jenom do kopců, kde bych jinak musel slézt a strkat.

    BTW, většina mých kol váží kolem 20 kilo i bez motoru :-).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.05.2017
    Autor: NightRider
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

           

      Středový motor nebývá v zadním kole ale u středového převodníku:-)
      V zadním či předním kole bávají mnotory přímé:-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.05.2017
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

             

        No jo, popletl jsem střed kola se středem šlapek :-). Takže tedy přímý.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.05.2017
        Autor: NightRider
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Druhy pohonu, jejich výhody a nevýhody

           

      Názvem "středový motor" se rozumí motor u středové složení, tedy lidově u šlapacího středu. Středový motor tedy nemůže být v zadním kole.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.05.2017
      Autor: honmer
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

477 cyklistů (2 přihlášení)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024