Zdravim,
Snazil jsem se svuj problem najit v historii ale nenasel jsem a tak ze zeptam.
Nedavno mi zacala silne kourit predni hydraulicka brzda pri silnem i lehkem brzdeni. Problem jsem zkousel vyresit vymenou brzdovych desticek ale nepomohlo to spis naopak, kourilo to jeste vic, nakonec pri lehnem brzdeni mi povolila packa a navolno se pritahla az k riditkum. Po zastaveni jsem si vsiml ze mi vyteka kapalina, od te doby musim pumpovat aby to brzdilo. Otazka zni, postaci mi vymenit kapalinu( miner.olej) a sestelovat brzdu nebo je to zrale na vetsi servic co asi bude chtit odbornika?
Dik
No to teda bude chtít pořádnej servis ! Jestli tomu dobře rozumím, tak na třmenu přední brzdy sákla kapalina a pak naráz protekla. A dál jezdíš s proteklou brzdou s minimem kapaliny ? To je na Darwina...
Co to máš za brzdy ? Teoreticky by to bylo na výměnu gumiček, kapalinu a odvzdušnění. Ale nejsem si jistej, jestli se s takovou opravou u cyklobrzd vůbec počítá. A jestli jsou to nějaké brzdy nižší, nebo i střední třídy, tak je to na popelnici a nákup nové kompletní brzdy (nejbezpečnější řešení)
Mam shimano deore xt, vyhazovat je nechci jsem snima max spokojeny(pokud nejsou rozbyte jako nyni) zadni brzda je na tom stale dobre tak s opatrnosti to jde jezdit doprace a zpet.
Byl by nekde na netu navod jak je rozebrat a opravit?
No, nevím nevím, zatím jsem nikde nenarazil na nějaké opravné soupravičky, ani jsem nepotkal žádný návod ani video, jak gumky měnit. Poptej se v nějakém servisu, třeba budou vědět.
Dik
Zkusim zjist vic a pokud budu mit uzitecne iformace tak je tu zdelim
Než to dávat do servisu a opravovat, tak možná bude i levnější a jednodušší pořídit přední brzdu a dát novou. Určitě to bude rychlejší, nevim jak u vás, ale něco takového by v současné chvíli bylo v servisu tak na 14 dní.
Stačí vyměnit brzdový třmen. Jinak by stačilo vyměnit těsnicí gumičky okolo pístu, ale nevím, jak je sehnat. Na autě se to běžně mění.
Kdo to umí, tak si třeba i poradí. Tissue evidentně nejen, že neumí, ale ani neví, taže servis a pak koupení nové je to nejjednodušší a nejrychlejší co je.
Super jsem rad ze jsi se mi nabidl vypomoc s opravou brzdy. Prosim zasli mi tvoji adresu a ja ti poslu moji brzdu naopravu k tobe. Pri vetsim ohledani jsem zjistil ze je to praskly pist. Hledal jsem jestli shimano prodava i jednotlive pisty ale nenasel jsem nic. Diky za tvoji nabidku mi pomoc, moc si ji vazim a tesim se na tvoji adresu
Prasklý píst ? A to už jsi jak dokázal ? Skrz něj to teče ? Nebo je ho jen část odštípnutá od nešikovného páčení pístků od sebe.
Tak jako tak to vidím na novou brzdu. Jestli máš uchycení Postmount, tak tady máš ixtéčko za litr i s poštovným
https://www.kupkolo.cz/brzdovy-trmen-shimano-xt...
Ty umíš měnit brzdu bez kola?
Nebo snad znáš nějaký servis, kde to umí? :-)
Mám dotaz (dávám to sem, k hydraulickým brzdám): je-li kolo z prvovýroby vybaveno mechanickými kotoučovými brzdami, lze je nahradit hydraulickými kotoučovými brzdami? Předpokládám, že úchyty na vidlici a vzadu na rámu jsou totožné pro oba systémy - nebo se mýlím?
(ptám se proto, že mám tuhle výměnu udělat kamarádovi z práce, ale s mechanickými nemám zkušenost, tak abych nekoupil zbytečně tu hydrauliku - kdyby ty úchyty pro třmeny nebyly totožné).
Dík za odpověď :-)
vyměnit to půjde, jen otázka, jestli nebudeš potřebovat nějaký adaptér kvůli velikosti kotouče.
jo, a musíš vyměnit brzdové páčky (a doufat, že nejsou dohromady s řadícími ;-), ale to asi víš. protože jinak ti tím bowdenem uteče kapalina :-D
Právě že s těmi páčkami může být problém. Například o silničních duálech pro hydry nevím, zda už to vůbec existuje. Lanková brzda také umožňuje vřadit do lanka ještě jednu páku někde jinde na řídítkách.
A mohl bys napsat hlavní důvody té výměny? Všude mi říkali, že je to stejné, tak by mne to docela zajímalo.
1. jedná se o horské kolo, samozřejmě výměna se týká celku = včetně pák, to dá rozum!
2. důvod: no prostě to chce, tak to má mít. Jinak já jsem přesvědčen, že hydraulické kotoučovky jsou přece jenom trochu "víc" než ty mechanické. A i když bych tam nedával nějaké špičkové XT/SLX..., tak i shimana střední úrovně jsou dost dobré. Abych to nějak uzavřel: kdo nemá hydraulické kotoučovky, je polovičním cyklistou. Anebo jenom čtvrtinovým. A možná ani to ne... :-)
Konecne jsem se dostal k brzde aby jste videli ze muze byt i praskly pist
A to se každá půlka pohybuje trošičku jinak ? Nebo to tamtudy cedí ? Při zatlačení na něj se to nějak hejbe ? Aby to nebyla jen nějaká drážka už z výroby. Vůbec mě nenapadá, jak by mohlo něco takového prasknout.
z B-F:
"pokud ti teče třmen xt nebo slx 2012, tak to může být prasklý keramický pístek, jsou na to náchylný"
Je to puklina pres kterou to tece a tak musim vymenit i kotouc s destickami, uvazuji o vetsim prumeru asi 203, rad brzdim na posledni chvili a to nekdy dobrzduji i po prednim kole
Kvuli kapaline vymenit i kotouc ? To snad ne. Ony ani ty desticky nejsou uplne nutne, daji se uspesne vycistit.
Jestli brzdis takhle divoce (to ale svedci spis o neumeni brzdit), tak 203 mm bude prima. Preklopis se s mensi namahou :-)
na 203 navíc potřebuješ většinou přechodový můstek