Dobrý den,
Zvažuji koupi elektrokola pro mámu, která jezdí do práce na kole skoro každý den. Je z Jeseníku, a proto do práce jede z kopce a domů do kopce :-) cca 15 km cesta. Plus bych rád něco na drobné výlety.
Chtěl jsem mít kolo do 30 tis. Zvažuji nákup dotovaného kola od EoN nebo nějakého Apach. Nemám chuť do něčeho silného, jak tu občas čtu. Chtěl bych něco dle legislativy a co jí vydrží a pomůže do kopce.
Uvažoval jsem o verzi Altezza
Jsem z Brna, kde je nejlepší se zeptat? Máte tip? Děkuji!
M
Pro inspiraci https://ekolo.cz/mestska-elektrokola?at%5B86%5D...
Pokud maminka není zvyklá jezdit a není trénovaná, tak do toho kopce zvažuj středový motor.
Nepodceňuj maminky! :) Píše, že maminka jezdí skoro každý den z práce 15 km do kopce. Proč myslíš, že není zvyklá jezdit a je netrénovaná? Spíš bych se ptal, zda už to přestává zvládat a motor potřebuje? :)
Mamka přece mohla do doho kopce chodit pěšky:-)
A proto třeba potřebuje motor:-)
Ano, Ano, je to tak. Do kopce už nezvládá, proto uvažuji o cestě elektrokola.
Přestavba není vhodná, neboť kolo, na kterém nyní jezdí, není vhodné - je sice novější, ale má vyšší rám (panský).
Středový motor atd chápu, přesto bych se chtěl držet hranice 30 tis. Ty středové motory Bosh apod jsou nad rámec finančních možností.
Děkuji
M.
Záleží na tom kolik přípomoci bude potřebovat ale na druhou stranu síl s přibývajícími léty bude ubývat.
Je možná cesta koupě dáského rámu a kola prostě na něj přeházet. Slušné rámy a nebo i celé kolo se dá koupit zde
https://www.cyklobazar.cz/damska-kola
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/168153/damsky...
Poté to přestavět pomocí sady
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Celé by se to do tvého cenového limitu vešlo.
Ať je to jak chce tak levněji vyjde přestavět stávající kolo pokud to není třeba úplný šrot.
Rozumím, do toho se však já pouštět nehodlám. Nejsem tak zdatný. Je v Brně a okolí někdo kdo se tímto zabývá a je schopen to udělat?
V opačném případě bych zvolil cestu nového kola, protože já na to nemám ruce ani hlavu. Je vidět, že řada z Vás jsou šikovní borci co prostě mají už něco odježděno. Já fakt chci jen rozumné kolo pro mámu, která potřebuje pomoc do kopců.
Třeba tohle by mámě nestačilo myslíte?
http://www.elektrokola-lectron.cz/?q=node/164
s tou EoN slevou to vychází na 27 960 Kč, má sice zadní náboj, ale 15,6 Ah 37 V
V těch trekových pak ta Altezza za 25 890 Kč s 13 Ah 37 V popř.
Altezza RX za 30 950 Kč (ten má ale vyšší rám.
Pak tam je ještě lectron Citana RS za 30 tis a už má barterku 20,3 Ah 37 V
http://www.elektrokola-lectron.cz/?q=node/206
Nevím. V Brně jsem se díval ještě na nějakého Apacha, typ neznám, ale vypadal pěkně. za 30 tis zadní náboj, baterka myslím 11 nebo 12 Ah.
V obchodě mi řekli, že středový náboj je nejlepší, ale taky dražší a je využíván spíše sportovci.
Zítra se chci podívat do toho světa elektrokol.
Můžeš mít střeďák i do tvého limitu https://www.sbazar.cz/osiwek/detail/22388387... nebo jiné nové za hubičku https://www.sbazar.cz/hermanovazdena/detail...
Chápu, ale je to pro mámu, která bydlí na severu, já na jihu. Nemám nic proti bazarum, přesto bych raději dal přednost novému kolu.
Co ty kola, která jsem psal? Jsou špatná? Musí jich prodávat stovky,ne? Na bazarech moc nejsou. Nemáte tedy někdo konretni zkušenosti či rady? Děkuji M
Jezdím sice se střeďákem Bafang, ale vloni jsem si půjčil na den v Jeseníkách elektrokolo s motorem 250W v náboji, baterka tuším 12Ah. Nejdřív mě celkem příjemně překvapilo, že to docela táhne, takže to že to nepomůže do kopce ženský bych se až tak nebál. Ale co mě zklamalo, byl celkem nízký dojezd, v porovnání se střeďákem tak poloviční..Ale zase je u nábojového motoru pozitivní, že přenos síly není přes řetěz, takže pro ženskou je to pohodlnější, protože jí nedělá problém řazení; se střeďákem to chce víc citu a práce s odpojovačem motoru, nebo gearsenzorem, kdežto s motorem v náboji se řadí stejně jako bez motoru, protože řetěz přenáší jen sílu jezdce od šlapek. Takže osobně bych se motoru v zadním náboji na kole pro mámu nebál, ale rozhodně bych šel do toho s co nejsilnější baterií, těch 20 Ah při 37V je minimum. Není totiž nic horšího, než když v půlce kopce dojde baterka, ušlapat těžké kolo do kopce se fakt nedá, pro rovině to ještě jde, ale do kopce bez motoru zbývá už jen slézt a tlačit. Takže z těch odkazů asi ten Lectron s 20Ah baterkou, ale nemám s tou značkou zkušenost, klidně jiné kolo, ale s baterkou min.20Ah. Ona ta kapacita baterky bude časem klesat, takže když bude mít ze začátku rezervu, tak to s postupujícím časem bude jinak, ze začátku třeba bude dobíjet 1x denně doma při dojezdu, časem si třeba bude muset tahat nabíječku s sebou do práce a dobíjet i tam, příp.koupit druhou nabíječku.A dobíjet klidně i jen částečně vybitou baterku, pokud možno ji nevybíjet až do mrtě, počet uváděných dobíjecích cyklů jsou "celé" cykly, když bude dobíjet jen zpola vybitou baterku, tak se to počítá jen jako půl cyklu, čili častějším dobíjením životnost baterky nezkrátí, spíše naopak.
Mám strach, že baterie si tak cykly přesně nepočítá a životnost ovlivní i dost jiných věcí, ale nevybíjet do mrtě je dobrá rada, to určitě.
Sice bazar ale jsou nové, zajdi si do krámu v Brně a ohmatej si nějaké ať máš představu co to obnáší, zvaž jak to kolo bude tvoje maminka provozovat - zda po dojezdu to bude někam vynášet nebo nějak dál manipulovat(vybrat nejlehčí), jak je technicky zdatná, třeba by chtěla ideál zapnu-vypnu a tím končí nastavení, když bude ekolo bez dozoru tak co nejmíň odnímatelných prvků, aby ji to pro přílišnou komplikovanost neznechutilo po první jízdě a nehodila ti to na hlavu, přikoupit další nabíječku pro nabíjení v práci když doma zapomene atdatd... ideál bude když se na nějakém ekole projede a když jí to chytne máš vyhráno :)
Nebo mě napadlo zajet se podívat do Tišnova k Šikulům, z Brna to není tak daleko a dá se tam dojet i vlakem: www.e-pohon.cz , tam mají na půjčení různá kola a jsou to lidi, co tomu rozumí a poradí, jelikož kola staví na zakázku, tak jim nejde o to něco za každou cenu prodat, takže jsou schopní objektivně poradit nejvhodnější elektrokolo.
Zní to jako dobrý nápad. Dnes jsem byl ve světe elektrokol, tak si zítra udělám výlet do Tišnova. Zkoušel jsem ten Lectron.
Lectron Citana RS - tohle je fakt pěkné kolo. Dobře provedená a umístěná baterka atd
Lectron Citana R - tady se mi nelíbilo, že baterka byla pod sedlovkou. Vnímám to jako lepší řešení než za sedlem z důvodu rovnováhy, ale na její oddělání musí být sundáno sedlo.
Mrzí mě, že jsem nezkusil MX, na to jsem nějak zapomněl, mělo by mít středový motor.
Zítra sjedu do toho Tišnova a zkusím se podívat na Apachy a poptat se na ty přestavby. Zatím u mě vede Lectron RS, ale z důvodu financí to vidíme spíše na Lectron R.
Byl jsem se podívat na kola. Zkoušeli jsme Apacha, které nás zaujalo. Nyní se tedy v "továrních" kolech rozhodujeme mezi
Apach Matto Lady E7, 36V/13Ah
Lectron Citana R 15,6Ah/37V nebo MX 13 Ah/37V středový
Všechny stojí stejně, tj 29 tis.
V Tišnově měli dále přestavby, které mě zaujali tím, že bylo možné domontovat plyn (chtěl bych do budoucna), který by to mamince ulehčil, kdyby už fakt nebyla schopna. V tomto případě by to byla přestavba na středový pohon.
Pak jsem našel toto:
https://www.tsbohemia.cz/elektrokolo-spirit...
Co se na něm jiného, že je tak levné? např. ve srovnání s těmi Lectrony?
Ono hlavně záleží jak velké kopce bude mamka jezdit. Kopce, kde se dá jet s příšlapem větší rychlostí než 10km/hod,tam asi stačí motor v náboji. Do prudších stoupání, kde se jede na pomalý převod pod 10km/hod,tam už nábojový motor pracuje pod optimálními otáčkami, čili motor mění víc energie do tepla, než do pohybu, tam je lepší středový motor, protože ten má optimální otáčky odpovídající efektivnímu šlapání nohou, do větších kopců se využívají lehčí převody. Ale zase je řazení se střeďákem trošku náročnější, což hlavně platí pro přestavbový Bafang. Kdežto Bafang MAX, kterým by mělo být vybaveno to kolo Lectron, ten by měl mít torzní čidlo, což znamená, že když snížím tlak na pedály(přestanu zabírat silou,zvolním), tak i motor zvolní a můžu hladce přeřadit. Zase je škoda že k němu nelze dát ten "ruční plyn", což je bezva pomůcka třeba při rozjezdu do kopců, kdy nemusím "štelovat pedály"do záběru, ale jednoduše se odrazím, zapnu plyn a mám dost času na rozjezd, než začnu zabírat pedály, pak ten ruční plyn povolím a jeho úlohu přebere pedálový asistent, když už jsem začal šlapat. Příp. si mohu třeba občas "protáhnout nohy, poposednout", aniž bych ztratil rychlost, prostě když chci na chvilku jet bez šlapání, tak použiju ruční plyn. Prostě všechno má svá pro a proti a asi by bylo nejlepší s mamkou vyzkoušet víc typů elektrokol, co jí bude nejvíc vyhovovat.
Dobrý den, dlužím vyřešení hádanky.
Nakonec to vyhrálo toto kolo:
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/530...
Ne, nerozmluvil jsem to. Mamka, když to viděla, tak bylo jasno. Zavzpomínala na starou skládačku a bylo rozhodnuto. Máma je malá, tak je to pro ni takové "sympatičtější". Má za sebou už první cesty do práce. Jedna cesta tak a zpět "sežere" cca 0,9Ah.
Tak snad to bude OK.