Zdravím,
tak po váhání jsem nakonec šel do ekola Haibike Xduro s Boschem a 500 baterkou. https://www.topkolo.cz/haibike-xduro-hardseven...
Kolo mám 3 týden a docela zklámání, po cca 15km uvolněné zadní špice ( cca 5ks ), říkám ok,stane se...nechal jsem dotáhnout, vycentrovat a dnes opět ( ujeto celkem 140km ) a zase háže a volné 4 špice, je to normální?
Známej co vyrábí kola mě tvrdí, že to jsou šunty,buď ať reklamuji nebo nechám dát nové špice s teflonem. Reklamace vs. peníze za nové špice asi nemá cenu řešit, protože určitě to budou mít 30 dní.
No ale co mě nejvíc štve, Bosch uvádí až 170km dojezd, když bylo kolo nové, na Eko dojezd 80km.
Nyní při plném nabití Eko 30km, Tour 22km, Sport 16km. Mám 120Kg, ale po rovinkách a z kopce pomoc vypínám v lese jedu většinou Eko, v kopci Tour a málokdy pustím Sport.
Máte zkušenosti s dojezdem těchto kol? Na Akumo.cz jsem se dočetl, že zase formátují baterku, pokud kolo leží na skladě...
Díky všem za rady, názory ;-)
Dojezd 170 km proč ne, když necháš motor vypnutý, tak klidně i 1000 :-)
Za takové rady jsem vděčný ;-)
Proto jsem to taky psal :-))
Ale vážně, nějak si nedovedu představit baterku, která by to zvládala. A 16 km v režimu sport by klidně mohlo být odpovídající.
A povolující dráty jde při dotažení a vycentrování "zalepit" a už by se neměly povolovat.
Na to v jaké cenové relaci se kola Haibike pohybují je neuvěřitelné, že se objeví takovéto problémy, dělají prezentace jako nějaká echt značka a zatím produkují zmetky.
Takovéhle opakované povolování není úplně normální, ale může mít různé příčiny. Když je dobrý mechanik správně dotáhne a kolo vycentruje a zalepí závity, tak by to mělo držet. Na výměnu je čas až když by tohle nepomohlo.
No, na kole by měl být proveden předprodejní servis, nicméně po ujetí prvních pár kilometrů je třeba kolo doladit - v tom bych neviděl problém.
Co těch tvých 120 kg, to bude asi na hranici dovolené nosnosti a pak se nediv, že se kola rozcentrují.
Dojezd - není větší duchařina než polemika o dojezdu. Tvoje váha má opět nemalý vliv - dojezdy jsou prý uváděny pro jezdce těžké 75 kg a každých 10 kg navíc ubírá 10-15% z teoretického dojezdu !!! Ostatně podívej se sem:
https://www.evbike.cz/dojezd/
No dle dat na stránkách Bosch i toho co jsi poslat bych měl ujet 75, resp. 55km na Tour.
Váhu mám na hraně, ale kolo by mělo být stavěné do lesa, otec má 130Kg, kolo poskládaný trek za 8tis Kč a jezdí lesem i na cestě a na ráfky 3 roky nesahal.
Kolo se má po 300km dovést do servisu na kontrolu, to ano, ale když mě jej prodávali, tak jsem se i na tu váhu dotazoval.
Problémem dojezdu je kouzelné slovíčko "AŽ", pod to se dá schovat cokoliv, třeba i 70% jízdy bez přípomoci. Jinak kola Haibike vůbec nekopírují známé rčení "německá kvalita", jsou to stejné šunty jako "česká,francouzká,španělská,italská,.... kvalita" - osobní zkušenost, nesvedou ani jednoduchý úkon přišroubovat elmotor ke kostře kola(šroub přes závit).
Přesně jak píšeš, za tu cenu jsem čekal kvalitu a když jsem dnes umýval, tak šlapky jsou na odpis, těsnění ložisek nebo co tam je je potrhané a jedna se zadrhává... jn, pouze design.
U podobných kol se předpokládá, že si každý dá své vlastní pedály, zrovna tak sedlo, proto se kola osazují zpravidla tím nejlevnějším a samozřejmě i mizerným co se dá sehnat.
Fuj to jsou dojezdy, ještě že nežeru a mam bbs2 a 15ah baterku :-D
Dojezdy? Noo jezdím strašně moc v terénu, hlavně nahor, dolu to sviští samo, takže to žere tak 60-80km v terénu a to pod "plynem" i na rovinkách to mám pořád zaply takže to furt žere min. tak 50-100.
Na silnici bych dal fakt hodně, ale to je nuda proto to nemám.
Nějak se mi to nezdá. Bylo kolo na kompletní diagnostice, která by např. zjistila zda je v pořádku zejména kapacita baterie a další prvky ovlivňující dojezd kola? Topkolo takový test a diagnostiku provádí. Já mám xduro 2014, 400 Wh a kolo v pohodě v mixu přípomoci zvládá cca 60 km, 1000 - 1200 m převýšení a ještě v baterii něco zbyde. Ale mám o cca 30 kg méně.
Jojo, kolo jsem tam měl, vyměnili mě baterku, po nabití, úplně stejný dojezd.
Známej co má to stejné, tak říkal taky s přípomocí v pohodě 60-80km dle kopce.
O víkendu jsem jel 45km, převýšení 400m, 60% pomáhal motor, 40% cesty byl úplně vypnutej a při přijetí dom dojezd 0km.
Tak to leda půjčit si jiné kolo o stejném výkonu, kapacitě baterii a projet stejnou trať a porovnat.
Jestli jste třeba ze střední Moravy, tak http://www.elektrokola-michal.cz/kontakty nabízí půjčení. Pan Michal to své kolo má spíš do terénu a kilově (no abych ho neurazil ;) ),bych ho viděl podobně jako Vás...
Já jsem koupil 4EVER a problémy s dojezdem teda nemám. 60-70km bez problémů. https://www.test-elektrokol.cz/2018/
Nebuď skromnej, nestyď se a klidně napiš, že když zapomeneš baterku nabít, tak dáš i 120.