Ahoj,
obracím se na vás ohledně výběru kola. Pro přítelkyni, výška 176 cm, rám 19"-L, chci koupit kolo. Ona nechce horské, ale trekové s odpruženou přední vidlicí.
Účel je pouze jednou za cca 3 týdny vyrazit na cyklovýlet na cyklostezky a asfalt, max zajet lehce na polní cestu. Plánujeme výlety od května do srpna. Takže předpoklad je max 200 km/ročně. To vše. Takže proto nechceme do toho tolik dávat a vybíráme tyto kola z obchoďáku. Navíc bude ležet ve společné kolárně.
Vybrali jsme si tyto kola:
https://www.hervis.cz/store/Vybaven%C3%AD/J%C3...
http://www.decathlon.cz/cs/p/8379020_trekove...
Které z nich by jste nám doporučili a proč? A nebo klidně doporučte jiné.
Děkuji moc!
Když už z těhle dvou, ta Hervise. Sice taky žádná hitparáda, ale když vidím na Decathlonu ty plechový brzdy v kombinaci s plastovýma páčkama... Na zbavení se partnerky by to kolo bylo dobrý :-)
Zrovna včera jsem byl v dekáču a na ty kola koukal. Neuvěřitelné sračky za ty prachy...
U kol se na to tolik nekouká, ale kdopak z nakupujících by posadil manželku nebo partnerku do nového auta za cca 110 tisíc ?
Nemyslím teď kvůli ceně a společenské prestiži, ale kvůli bezpečnosti a spolehlivosti auta. Jetou navoněnou bídu ale kupuje skoro každý, i když je auto tisíckrát složitější, nevyzpytatelnější a obtížněji renovovatelné, než jeté kolo.
Starší (zánovní) kolo se dá pořídit za rozumnou cenu - když nehovím domácímu servisu, za pár stovek ho dám do slušného servisu a mám z něj skorofunglovku.
Jenže kup manželce (partnerce) použitý kolo (byt'kvalitní), než nový, nablejskaný. Při nejbližší hádce ti pak vyčte, že když jí něco koupíš, tak je to starej krám...;-)
Otázka je, jestli při jejich seznámení už nebyla partnerka taky jetá. :-)))
To není moc taktní! Nebo je to jako v tom vtipu? Bývalý manžel se potkal se současným přítelem bývalky,přistoupil k němu a jízlibě se ptá:,,Jaké to je, mít použité zboží?" Přítel mu odpoví:,, Nó, prvních 10 cm bylo trochu použitých, ale dál byla zcela netknutá." :-)
Co třeba zvážit něco takového, nebo jiného podobného, zánovního, spolehlivě funkčního z druhé ručky ?
http://www.bike-forum.cz/bazar/inzerat/20013...
Děkuji moc za rady. Já právě nechci nic staršího, jelikož tomu nerozumím a nerad bych koupil "zajíce v pytli". Je pravda, že by to bylo asi kvalitnější.
Tady mám alespoň "jistotu", že mám 2 roky záruky.
Já navíc tu kvalitu mezi starším značkovým kolem a novým méně kvalitním z obchoďáku nepoznám a ani přítelkyně ne :-).
Takže myslíš ten Hervis? Co se mě tam líbilo, že má přehazovačku Shimano, tu značku znám :-).
Na nějakou záruku u kola se vykašli, ta tam kromě prasklého rámu a ráfků vadou materiálu a pár dalších drobností nemá prakticky téměř žádný význam. V podstatě by stačila tak 3 měsíce.
Tak jsem se ještě díval na tyto kola.
Jaký máte názor na značku Alpina a Leader fox?
http://www.bikeprodejna.cz/156744-leader-fox...
http://www.bikeprodejna.cz/156745-leader-fox...
http://www.bikeranch.cz/kolo/2845-kellys-alpina...
http://www.bikeranch.cz/kolo/2846-kellys-alpina...
Vůbec o tom nic nevím. Tyto kola jsem našel jen na netu, ani jsme je ještě nezkoušeli. Spíše zda technicky jsou lepší/horší než ty z hervisu/decathlonu.
Díky moc za rady!
Asi tak, pokud se v kolech vůbec nevyznas, tak přes eshop kolo nekupuj, protože ti přijde v krabici a bude ti ho muset někdo sestavit a seřídit. Když ho dáš s krabici do servisu, tak počítej tak s 500-800 za to sestavení.
Radši kup přímo v kamenném obchodě, třeba něco loňského či predlonskeho. Vyplatí se to víc a bývají pak I vstricnejsi s dalším servisem ;-)
Mi to přišo v krabici a ač jsem kolo nikdy předtím neměla, tak to šlo seskládat celkem jednoduše: nasadit přední kolo (rychloupínák), nasunout sedlovku (rychloupínák) a bylo poptákách, dokonce i řetěz byl nasazenej, brzdu vepředu stačilo zaháknout. Jediný, co jsem nezvládla, bylo natočení rohů, bo jsem nevěděla na co to na těch řidítkách je, tak jsem to nechala jak to bylo (směrem dolů). Jezdit na tom šlo hned, dokonce to mělo nafouklý gumy a seřízené řazení i brzdy. Po 150 kilometrech jsem to odvezla do servisu na garančku, kde mi to za dvě hodiny vrátili (nejspíš utáhli nějaké šrouby, možná doštelovali) a zas to jezdilo.
V podstatě jsem na to kolo nešáhla a najezdila 12000 km. Akorát jsem jednou přezula pláště, občas to ostříkala hadicou a namazala řetěz (to mi poradili v tom servisu) a dvakrát vyměnila brzdové špalky.
Kdyby potom v servísu pořádně udělali nové talíře a nevypadalo to s tou dlouhou osou jak šmatlavá kráva, tak jsem nepoznamenaná technikou dodnes, nijak mi to nechybělo. Ještě i hucula z bazošu jsem před tou výměnou talířů nechala zpojízdnit v servisu, abych se měla na čem vozit (za dva litry)... Ale vlastně mám dnes díky té nezdařené výměně talířů Růženku, tak si nestěžuju.
Za sebe můžu prohlásit, že s Authorem v krabici nebyl žádnej problém ani pro úplnýho laika. Cokoliv dodělávat či předělávat si už musí člověk udělat sám, ale nic moc toho na kole není, takže s trochou studia, pár nezbytnejch verků a nějakejch rad se to dá zvládnout.
Ty jsi prostě technický typ se zlatyma rukama :-)
Me trvá složit kolo z krabice a seridit tak cca hodinu, protože skoro pokaždé narážím na nějakou zradu :D
Zlaté firstbiky a koloběžky od Kostky (když zrovna nedají brzdové botky obráceně :-))
Tož trvalo mi to tenkrát určitě víc jak hodinu. Jsem všechno musela vybalit, prohlídnout, popřemýšlet kam co asi patří a jak by to ve výsledku mělo asi vypadat. To víš, byly u toho pytlíky s různýma věcma, co jsem k tomu tenkrát koupila (nosič, stojník, světla, pumpička, držák na flašku, kapsičku pod sedlo, brašny...) a než jsem to všechno vybalila a roztřídila, tak to trvalo. A jako u každýho rozebranýho budíku mi zbyla kupa věcí, o nichž dodneška netuším, k čemu měly bejt, ale měla jsem je schované v truhle na poklady leta, než to šlo do popelnice :))
Ale štelovat jsem určitě nic neštelovala, šlo jen o to nastrkat kusy k sobě jak patří, což co se týče kola samotného bylo opravdu jen přední kolo a zasunout sedlovku (možná už tam byla zasunutá, takže spíš jen povytáhnout...). Ještě jsem zapomněa na šlapátka, tu se musely našroubit taky. Ostatní krámy jsem na to přidělávala až později postupně, jak jsem se zdokonalovala v jízdě a dojela dál jak kilometr od baráku :))
Zaujala mě věta "ale štelovat jsem určitě nic neštelovala". Z češtinářského hlediska paskvil, ale přitom to naprosto dává smysl :-)))
Z češtinářského hlediska mám při "hovorovém" psaní potíže s čárkama. Přitom větnej rozbor mi nedělával nikdy potíže, ale v "mluveném" textu nějak v těch souvětích nezvládám ani určit větu hlavní, natož odvozovat čárky... :))
Tak co, koupeno? Stejně je to hezké! Pochlubte se, pánové, kolik z vás koupilo přítelkyni kolo. Manželky se nepočítají, to už je financováno z rodinného rozpočtu.;-)
Tak já si třeba k malé koloběžce koupil ještě velkou a byla mi zabavena už po zasnoubeni :D
Já, já jsem koupil kolo pro přítelku! Tedy koupil jsem obě Brigitty primárně do svojí sbírky Favoritů, ale prezentoval jsem to pochopitelně jako pro přítelku :-) Skutečně na nich asi 4x jela. Pak jsem přinesl domů koťátko,... ale to se nesetkalo s pochopením! Situace gradovala až do ošklivého ultimata "Kočka, nebo já". No uznáte jistě, že kočičku jsem vyhodit nemohl.
Takže hledám cyklopřítelkyni. Kolo zapůjčím. Příchylnost ke kočkám nutná. Příchylnost ke mně výhledově velmi žádoucí...
Chápu to dobře, že v tomhle "inzerátu" lákáš zájemkyně na idylickou fotku v té době ještě obsazeného kola (dle přilby) ? :-))