Darovanému koni na zuby nekoukej, ale zajímalo by mě, jestli máte nějaké zkušenosti s trekovými plášti Continental TravelCONTACT. Jezdím spíš po silnicích, terén jen příležitostně. Pláště jsou prakticky bez vzorku. Jak se budou chovat například za mokra na hladkém asfaltu nebo na dlažbě?
Na co ti bude na plášti vzorek na silnici? Ten patří na pláště do terénu. Na silnici naopak přilnavost zhoršuje.
Jak bude držet na mokrém asfaltu záleží jakou má směs. A na mokré dlažbě nedrží dobře skoro nic. :-(
No a stačí počkat až zaprší, pak si najít zatáčku a klopit...klopit...klopit...až to povolí - a přesně tam je ta hranice, kam až to drží :-)
edit - ale i něco z praktické dojmologie - po létech tejrání Schwalbe Marathonů jsem zkusil nějaké Continentaly. Při stejném tlaku hopsavější a při brzdění se mi zdá, že se dřív "urvou". Ale bude rozdíl typ od typu a možná i kus od kusu.
Fakt to chce opatrně zkoušet a nakládat tomu. Jinak se to nepozná. Ten úvod jsem myslel do určité míry vážně.
Díky za návod. V mém případě by takové testy skončily na úrazové ambulanci. U těch Schwalbe Marathonů mi někdo říkal, že některé jsou dost těžké.
Vzorek pláště by na hladkém povrchu měl odvádět vodu do stran. Ale to se týká asi jen vyšších rychlostí. A já to s rychlostí nepřeháním, takže v mém případě asi nevadí, když plášť nemá vzorek. A na mokré dlažbě si prostě budu muset dávat pozor.
Při rychlostech dosahovaných na kole stíhá vodu vytlačovat i hladký plášť. Abys na kole chytla aquaplaning, musela bys jet ca 100-200 km/h (podle typu pláště).
Při testování tření za mokra pozor. Zrovna hladké pláště šířky obvyklé na treku ustřelují velmi ochotně a bez varování.
Když to stačí vodu vytlačovat, tak proč to ustřeluje? Nevzpomeneš si na nějaký odkaz, kde se o tomhle problému trochu obšírněji píše? Zajímalo by mne to. Zejména ten rozdíl mezi autem a kolem motorkou. Ale to, že silniční motorky mají nyní skoro hladké pláště jsem zaregistroval a vždy jsem se tomu divil.
Ustřelování je záležitostí adheze materiálu pláště vůči podkladu. Případně v kombinaci s vodou nebo prachem, blátem mastnotou.
Drážky v plášti pro odvod vody jsou kvůli akvaplaningu. Ten se ale kola prakticky vůbec netýká. Tak rychlí nejsme. A navíc je každý cykloplášť tak tenký, že by se tou vodou stejně proříznul.
Vzorek na cykloplášti je jen kvůli záběru na trávě, v blátě atp...
Ustrelenim myslim ztratu adheze v zatacce na mokrem povrchu.
Auto má velkou plochu kontaktu s vozovkou, navíc auta jezdi i v mokru velmi rychle, proto je u nich dezén hustší a hlubší. U motorek asi stačí jednoduchý šípový vzorek. U kol drží na mokrém asfaltu nejlépe hladké úzké silniční pláště, ovšem po překročení hranice adheze nedriftuji, ale seš na zemi, ani nevíš jak (vyzkoušeno :-( ).
O rozdilu auto a motogum jsem cetl i neco v češtině, ale ted to nemohu vygooglit.
Gumy na auto jsou příčně "placatý", valí vodu před sebou a ve větší rychlosti na ní "naskočí".
Motorka má gumu téměř kulatou, malá styčná plocha, prořízne se vodou.
Velký rozdíl je ve směsi. Motorka má víc lepivky, takže lepší adhezi. Jenže ty gumy mizí před očima.
S cizího koně i v prostřed bláta sesedej...
Nedělal bych si ani tak starosti se vzorkem jako s tím, jak dlouho, kde a v jakém stavu visely/stály/ležely v záloze...
To na nich napsané není. A ani nevím, jak by se to dalo poznat. Ovlivnit můžu jen to, jak dlouho je nechám ležet já, resp. kdy je navléknu. Počítám s tím někdy v létě.
Koukni, jestli nejsou nějak popraskané, zkornatělé, s vyšisovanýma plochama od sluníčka, nějak přeleželé.
Jestli ne a materiál vypadá tak nějak "svěže" :-) , tak je to v pohodě.
Daroval je kdo ?
Jde jen o to co napsal Ronda... a samozřejmě hlavně o tvou bezpečnost. Pokud by jsi měla nějakou pochybnost, tak je vždy lepší investovat pár stovek do nových plášťů.
Degradované pláště se asi rozpadnou. Myslíš, že by to mohlo být nebezpečné? Já jsem takové pláště skladované na sluníčku na balkoně zažil. Prostě se rozpadly za jízdy.
Je to dárek k posledním Vánocům. Pláště jsou určitě nové, nejspíš zakoupené přes internetový obchod. Pochybnost o jejich původu nebo o jejich stáří v žádném případě nemám. Jen nemám s tímhle druhem plášťů žádné zkušenosti, tak nechci udělat nějakou hloupou chybu třeba ve stylu jízdy. Sice nejezdím moc rychle a neriskuji, ale občas jezdím i v horším počasí.
tak to pardon, blbě jsem to pochopil, spojil jsem si tvoje "darované prakticky bez vzorku" v " ojeté"
V tom případě se omlouvám.
Můžeš být v klidu, na žiletce mám na léto prakticky úplně hladké pláště a problémy to nedělá....
Já na nich jezdím ročně tak 5 000 km. Pro typ povrchu co píšeš budou bez problémů. Pro mě špičkový plášť s minimální šancí na defekt, při šířce 42 i pohodlný. Chceš-li vyzkoušet, jak se budou chovat za mokra, vyber si nějakou pořádnou stojku v okolí, počkej až sprchne, a pak už se jen pořádně opři do pedálů. Při jízdě do kopce se to testuje nejlíp, a je to poměrně bezpečné. Jak už tu psali, na mokru se holt musí do zatáček opatrně, to většinou přijde s věkem.
A jestli je nechceš, tak já je beru:-)
Díky. Vyzkouším je. Kdyby na zadním kole vydržely pět šest tisíc, bylo by to fajn. Na předním doufám víc. Jen jde o to, aby neklouzaly.
Vydržejí víc. Já mám na nich momentálně tak 9 000 km, a ještě je tam letos nechám.
Tak to by bylo dobře. U mě by to byly skoro dvě sezóny.
Docela dost záleží na tom jak se fouká a taky na povrchu cesty po které se ujezdí. Není asfalt jako asfalt. Někdo najede 9 někdo jen 4 a pořád to může být přiměřené.
Aha, to mě nenapadlo. Nemám ve zvyku pumpovat moc natvrdo. Možná pak pláště na asfaltu líp drží. Ale nefoukám zase tak málo, aby to "plavalo". Čtyři tisíce by mi při mém stylu jízdy ale připadaly dost málo.
Záleží na zatížení kola, váze cyklisty a kola. Při běžné váze když se fouká míň než na doporučený střed nebo dokonce na spodní hranici, tak o to víc se pláště ničí a opotřebují.