Termín: 31.03.2017
Místo: Praha, Veletržní areál Praha – Letňany, Beranových 667
8. ročník jarního veletrhu cyklistiky v pražských Letňanech.
Třídenní cyklistický svátek, který přináší nové trendy pro jízdu na kole v přírodě i ve městě. Doprovodný program bude plný exhibicí, závodů v různých disciplínách, testování kol, rozhovorů a autogramiád.
byl tam už někdo tento rok?
chtěl bych tam zítra zajet, tak jestli to má cenu nebo ne?
Teď jsem tu, moc lidí, výprodej ležáků.
Zaujala mě podsedlová brašna od Ortliebu, ale nekoupíš, objednáš a výhodou má být poštovné zdarma.
A pak ještě jeden báglík se mi líbil.
Vstupné 200, tak nevím, jestli se nějaká sleva vyplatí, víc než na www jednotlivých vystavovatelů adi neuvidíš
Byla jsem včera, lidí málo, nabrala jsem pár map Saska, jedno výprodejové tričko (barvička k botičkám) a novou čepičku pod přilbičku.
V Azubu jsem pokecala s dvěma cestovatelema, které jsem sledovala na jejich cestě:
Míla Šlégl-http://www.skladackovy-extrem.cz/
Jirka Vacek-https://www.facebook.com/altiplano.cz/
U Azubáků na stánku nekoupila, ale objednala a hlavně vydyndala 1000,- slevičku na vozíček...
Takže, na to, že jsem se jela po 3 letech jenom tak podívat...jsem byla 100% úspěšná.
No a navíc jsem viděla plno zajímavostí i blbostí.
Druhá fotka: tam jsem se taky na dlouho zasekla a pokecala o způsobu naložení a rozložení věcí v těch báglech, ale hlavně okukovala tohle skládací křesílko: https://www.4camping.cz/p/kreslo-pinguin-pocket...
Pátek je zjevně na tyhle akce lepší než sobota.
Ještě jedna věcička, prý Metropolitan Bike R77.
Ideální městské kolo, bez přehazovačky, v karbonu, na 25 mm Michelinech, pry 8,5 kila.
S řemenem jako má Strida.
Ideální do města, na dlažbu, nenápadné městské kolo, co ani zamykat nemusíš, protože si jo nevšimnou :-)
Tak jsem se rozhodl že to navštívím také, a byl jsem tam v sobotu (takže dnes).
Koukal jsem se hlavně po elektrokolech protože mě se nějak líbí ta koncepce, že máte tu výpomoc. Osobně si myslím, že v tom by mohla byt reálná budoucnost těch kol. Prostě ten technický pokrok nezastavíte, musíme s tím počítat, ale ty výrobce kol na to celkem kašlou. Buď to je drahé jako já nevím co nebo kvalita nic moc. Možná hodně lidí se mnou nebudou souhlasit, ale když jezdím pracovně do Španělska nebo Holandska a vidím, jak lidí používají kola denně do práce, na nákupy atd, tak je mi líto Prahy.
Osobně věřím, že Prahu by elektrokola zachránili (hlavně vyřešilo by to problém kopců), jenom je potřeba dát hlavy dohromady, dopracovat infrastrukturu a bude to.
Doufal jsem, že aspoň na té výstavě uvidím něco, co bude naznačovat, že to se rozjíždí, ale pouze zklamání. Chtěl jsem tam vidět nějaké nové trendy a novinky, jak se to bude vyvíjet, ale spíš jsem navštívil větší kamennou prodejnou kol a sportovního oblečení. Nevím, něco mi tam chybělo + 200 Kč vstupné. Už asi tam nikdy nepůjdu, a jak říkal někdo výš, tak mnohem efektivnější a hlavně úspornější časově je se podívat na seznam vystavovatelů a vygooglovat vše potřebné.
Omlouvám se za takový dlouhý příspěvek :)
Stejný pocit jsem měla už loni a předloni. Letos jsem se sice chtěla zajít podívat na cyklosandále, ale vzhledem k tomu, že výběr v tomto druhu obuvi velký není a na výstavě nelze očekávat valné slevy (zkušenost z minulých let), radši jsem se věnovala jiným činnostem.
A ještě k té Praze - snaha vybudovat infrastrukturu už tu pár let je :o)))
Elektrokol tam bylo poměrně hodně (když to porovnám se stavem před 5 lety pak násobně víc).
Člověk by si i vybral, ale šlo by to fest do peněz.
Protože, jak říkáš, pokrok nezastavíš, je jisté, že budoucnost patří kolům se středovými motory. Ty hračky s motorem v náboji jsou buď na rovinatější terén, nebo pro slečinky z 60 kg.
Metrákový chasník na nich trápí sebe i motor.
No a ty se středovým motorem jsou zase kapánek technicky náročnější a dražší.
No a i kdybychom mototem vyřešili problém kopců, odmysleli-li bychom si zásadně jiné podmínky v zimě než v Holandsku či Španělsku, zůstane tu problém "kam s ním". Slušné elektrokolo se střeďáke, vyjde na 70-80 tisíc, a nechat ho přivázané jen tak za řetěz k zábradlí?
Vzít si ho "k sobě" do práce? Někde by to asi šlo,ale trochu se do schodů pronese...
Pokud cestuješ a koukás kolem sebe, jistě vidíš leckde mnohem víc cyklistů a to cyklistů vysloveně dopravních.
Ale také si všimneš, že ta kola, na kterých se jezdô jsou staré plečky, slušné kolo je jedno z 20ti. Problém "kam s ním" je globální.
Mám za to, že elektrokola v naší vlasti nezpůsobí dopravní revoluci a nepřinutí lidi dojíždět masově za prací či nákupy kolmo. Ale jsoi dobrou kompenzační pomůckou, když zdravotní stav nedovolí pořádně šlapat, nebo se jen nechce.
No, třeba na tu motorizovanou skládačku bych pri výšlapu z Braníka na Novodvorskou moc nespoléhal, teda s mojí váhou :-)