Ahoj, prosím o dobrou radu, jaké koupit pneu na trek. 70 % cyklostezky a silnice, 20 % polní cesty, 10 % lesní chodníky, louky, lehčí terén. Ročně cca 1500 km. Mám raději víc dohuštěné pneu, dofukuji na benzínce na 5 bar (?). Možná i proto dosud používané levné Kendy tak po roce měním, a často lepím. Zvažuji Schwalbe CX Comp nebo Schwalbe Land Cruiser, prosím o radu které z nich, nebo něco úplně jiného ? Kritérium je dobrá valivost, podpora v lehčím terénu, aspoň trochu větší odolnost proti píchnutí, a cena tak do 400 Kč. Nebo je lepší zůstat u levnějších, a každý rok měnit za nové ? Děkuji předem za radu.
Cx comp mi na zadním kole docela mizel vzorek, ale na polnackach a v lese držely použitelne.
Dnes jsem nasadil na zadní land cruiser, ale do prudkého kopce v lese to nějak prohrabuje, je to prostě hladký vzorek na středu pláště.
Foukat musíš podle toho, co je psané na plášti, každý to má povolené jinak.
Třeba zrovna cx-comp v šířce 35mm má haximální doporučený tlak 4,5 baru.
Schwalbe Marathon Racer v akci;-)
Maraton Racer už je myslím bohužel cenově jinde, hledám tak do 400 Kč.
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Nebo mají i užší přes čtyři stovky.
Marathony ti vydrží několik tisíc km, mají solidní ochranu proti defektu a jsou lehký. Jezdím podobný poměr jako ty(silnice , stezky, lehčí terén) a jiný pláště už ani neberu. CX Comp, Smart Sam atp. na asfaltu velmi rychle mizí vzorek. Levné pláště Kenda atd. - těžké, bez ochrany, nekvalitní kord pláště (udělala se mi několikrát boule). Takže nejsem tak bohatý, abych kupoval levný gumy :-)
Děkuji za konkrétní link. Vypadá dobře, i cena je super, jenom se mi zdá, že je asi více na silnici. Nenašel jsem taky rozměr 700 x 35 c (35 x 622 ??), ale to by asi nebyl problém.
Já jezdím podobně jako ty - trek, cca 70-80% silnice a stezky, zbytek lehčí, max. středně těžký terén. Pokud nehodláš lítat někde v blátě, Marathony (apod. vzorky) budou i v lehčím terénu úplně v pohodě. Ještě se mi nestalo, že bych se kvůli vzorku někde mimo silnici vymáznul.
Pokud bych jezdil silnice/terén 50%/50%, zvolil bych možná Smart Sam. Akorát na asfaltu ten "vzorek" hodně rychle mizí...
Pokud chceš něco v rozměru 37-622 mají na Koloshopu v akci i Marathon Supreme v drátu za 339,-Kč.
Možná ještě o fous lepší než Racer.
Jezdím jako ty- převážně silnice (asfalt, šotolina, makadam) semtam lesní cesty a terén. Zatím jsem spokojen se Schwalbe Land Cruiser 37mm, po 5000km-ech(z toho 3000km natěžko) vzorek(střed) v polovině, defekt žádný...
https://www.bike-eshop.cz/plaste-a-galusky...
S jakýma Kendama máš problém?
Já dal mladýmu na zadí kolo 24" dětského mtb Khana 1,95" a vytáhl ho na Bílý potok (brňáci znaj) takovou dobrodružnější zkratkou, a pohoda.
Nevím, jak se ty Kendy jmenovaly, ale patřily k těm levnějším. Žádné dramatické problémy jsem s nima neměl, jenom bych chtěl něco odolnějšího a doufám že Schwalbe by měly vydržet víc. (Bílý potok znám, sjíždím z Javorku a pak jedu na Bitýšku).
Tak my to vzali touhle zkratkou, abychom se vyhnuli kopci.
https://mapy.cz/s/1vPhP
Takže u CX Comp jste mi potvrdili můj názor, že vzorek asi na silnici moc nevydrží. Marathon mi připadá už hodně silniční. Zatím vítězí Land Cruser. Je to pro plánované využití dobrá volba, nebo taky nic moc ?
Cx-comp mi vydrží vzadu okolo 6000km.
Trochu ti zamotám hlavu. :-)
Co vzít Contíky: https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Lehounký plášť, dobře jede, překvapivě i v terénu i na silnici.
Vozím ho v bajkové verzi (26x2,0).
Ale ten bude asi výhodnější spíš mimo silnice.
Na tvoje složení povrchu mi přijde ten Marathon racer úplně v pohodě. Jen když je bahno, tak to na nich není ono. Mně osobně by na tom Land Cruiseru vadilo, jak je těžký. Půl kila navíc v pneumatikách už bude hodně znát na akceleraci.
Děkuji za dobrou připomínku, řešit i váhu mě nenapadlo, ale máš pravdu :)
Takže úplně od začátku : na ráfku mám napsaný údaj
622 x 19, a kupuju pořád rozměr, který měly pneu na novém kole : 700 x 35 c. Jiné jsem nikdy nezkoušel. Je to pro mé využití správná volba, nebo mám rozměr změnit ? A jak moc se můžu od nynějšího rozměru odchýlit ?
Hodně :-) Na jedné straně bys tam asi klidně nacpal 23 mm silniční gumky, na druhé straně co se ti vejde do rámu a mezi brzdové čelisti... Na tvoje použití bych tenčí nedával určitě. Naopak tlustšího pláště bych se vůbec nebál, pokut se ti tam vejde.
Jeden názor na "jak moc to jde" v podobě tabulky třeba tady: http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#width
Tohle už dneska tak úplně neplatí. Na silnici je v poslední době trend širokých ráfků. Také chceš mít kvůli aerodynamice stejně širokou gumu, jako ráfek. Čili ráfek s vnitřní šířkou 19 mm + 23 mm guma není zas tak nereálná kombinace.
Já měl vždycky za to (pravda, nevím zdroj, tak je to možná blbost?) že moc malý plášť na širokém ráfku především zbytečně hodně namáhá bočnice ráfku a naopak moc široký plášť víc hrozí tím, že ho sundáš. Takže možná záleží i na konkrétním ráfku a plášti? S tím, že se dá mnohem větší rozptyl souhlasím (ona i ta tabulka je popsaná jako spíš opatrná varianta).
Na obojím něco bude.
Ale řekl bych, že v době, kdy tabulka vznikala, nebyly takové ráfky jako dneska. Široké silniční ráfky počítají s použitipm tenkých gum. Navíc často bývají vysoké a karbonové, což by mělo na odolnosti boků přidat. Tedy pokud si to představuju správně.
S těmi úzkými ráfky a širokými gumami to bude asi horší. Na druhou stranu třeba Remerx dělá celkem úzké ráfky i na MTB a taky to jezdí.
Široký plašť na úzkém ráfku při nízkých tlacích pocitově dost plave. Tady 40 mm Marathon racer na 17 mm vnitřní smířce ráfku při 55 psi. Zato 28 mm Pro One na 18 mm ráfku je při stejném tlaku úplně v pohodě.
Já osobně bych ten "tvůj" rozměr považoval za takovej zlatej střed, tedy při těch cca 70%silnice a cyklostezky. Pokud bys jezdil více na nezpevněném povrchu, šel bych do těch 40x622, při nějakých 80% (a víc) silnice, zbytek lehkej terén bych šel klidně i do užších, než těch 622x35.
Otázkou ovšem taky je, po jakých silnicích a cvyklostezkách jezdíš. Většina českých silnic, zejména těch třetí třídy jsou totiž mnohdy v horším stavu, než čerstvě poorané pole....
Zkusím oživit tohle vlákno a přidat se k dotazu:
Krátce: jaké pláště na trekové kolo, kde doteď byly 35-700c Panaracer Silk Road (Author), něco takovéhoto:
https://www.sportcyklo.cz/produkty/cyklo/author...
Je to manželčino kolo. Pláště po několika letech popraskaly, a do prasklinek se občas dostane šutr nebo něco, co plášť propíchne. Jinak ale vzorek není sjetý, takže to popraskání o to víc mrzí. Tolik defektů jako na těchto pláštích jsem neřešil na žádném jiném kole v rodině. Takže zadání je hlavně pláště odolnější proti defektům, možná o trochu širší.
Takže otázka je, jaké nové pláště koupit. Jezdíme hlavně po silnicích a lesních polních stezkách. Občas nějaká ta polovyschlá kaluž s jemným blátíčkem, kde se teprv ukáže, jak ty pneumatiky drží. Moje Marathony Racer v takové situaci docela prokluzují. Asi bych směřoval k něčemu širšímu, třeba 42-700C. Ale co konkrétně?
Dívám se třeba na Marathon Mondial, ale nevím jestli to nebude na blátě horší než ty Panaracery. Asi to ale bude o něco lepší než moje Marathon Racery:
https://www.imexpo.cz/schwalbe-plast-marathon...
Nebo Smart Sam? Ty používám jako zimní na svém lehokole, ale nevím jestli jako obecná pneumatika na treka to není příliš terénní. Navíc v 700c zřejmě nejsou v Evo verzi, jen drátové:
https://www.imexpo.cz/schwalbe-plast-smart-sam...
Nebo doporučíte něco jiného? Na rozdíl od úvodního dotazu bych tady v první fázi nijak zvlášť neomezoval cenu. Hlavně ať to funguje.
Pokud chceš něco lehkého s kevlarovou patkou v šířce 42mm, tak co třeba tohle?
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Dá se sehnat i v šířce 35mm.
Roky používám https://www.imexpo.cz/schwalbe-plast-marathon...
a nemám žádný problém na mokré silnici ani na šotolinových cestách a docela zvládá i suché lesní pěšiny. Defektů minimum, spíš žádné.
Pokud chceš ale jezdit v blátě a aby ti to neklouzalo, tak potřebuješ jiné pláště s hodně hrubým vzorkem.