Potřebuju snadno, levně a vratně zelektrifikovat jedno starý mtb. Nepotřebuju žádný snímače na střed a řídící jednotku, stačí baterka, přední nábojový motor, drát, "vypínač" (tlačítko nebo otočnou rukojeť).
Prý existuje něco takovýho pro brompton, vymění se přední kolo, baterka se hodí do brašny na řitítka, a když chce jezdec pomoc motoru, tak si ji vyžádá otočnou rukojetí, jinak to funguje jako normální kolo.
Myslím si, že tvoje potřeby by mohl satosfakovat SmartPie
https://lunacycle.com/smart-pie-v5-golden-motor...
rídící jednotka je integrována, odpojovat brzdy nepotřebuješ tak si ponecháš vlastní, a jen připojíš plynovou páčku a baterii a drandíš.
Jiná věc je, že z mnoha dobrých důvodů nemohu doporučit dávat motor do předního kola. Další věc je, že to nefunguje tak, jako že když do toho nepouštíš šťávu jedeš jak na kole ale docela fest to brzdí.
Když tam dáš něco s volnoběžkou, zase to nebude mít integrovanou řídící jednotku a budeš mít víc kabelů.
Aha, ten brompton měl nějaký motor, co při jízdě na lidskou sílu odporný nebyl.
Tak buď teda pedelec nebo motor s volnoběžkou?
Motor s volnoběžkou, něco takovýhohle
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
Brzdové páky nepřipojuj, je to zbytečné, to má smysl jen pokud je kolo ovládané senzory PAS, jinak ty sundáš palec z plynu,a tím do něj proud nejde, a abys současně brzdil a současně přidával palcem plyn, musel bys mit fakt naváto frst.
K tomu si ještě musíš koupit baterii, za dvě hodinky drandíš...
To jsem vygůglil, to by mohlo být, takže ten motor a řj by mohly pár tisíc km vydržet bez problému?
Jen pro jistotu: není to ta páčka na rozjetí s omezením do 6km/h?
Jinak se mi to líbí velmi, ani se nebudu muset piplat s výpletem :-)
Ne, páčkou to klidně uvaříš :-)
Poraď se s těma klukama z e-pohonu, jsou z Tišnova, a pár let už to dělají.
Já už zase pár let jsem mimo...
No, když k tomu přičtu cenu akumulátoru, je skoro nejjednodušší koupit od nějakého prodejce nějakou předváděčku za 15-20, ne :-)
Hele, jevto takhle.
Akumulátor je nejdražší a ta hotová elektrokola ho mívají právě dost ošizený. A pak ty další věci, víš, že není kolo jako kolo, komponenty buď kvalita, nebo šunka, chtějí li cenu srazit, někde to musí našetřit.
Proto, pokud máš slušné kolo, je asi lepší koupit jen motor, řj a baterii, ani ne tuhle sadu protože platíš PAS co nepotšebujes.
Jak jsou na tom předváděcí strojky nevím, ale mám vážné podezření, že všechny mají PAS, což je mimo zadáni.
Jo PAS nepřipojuj, jen tu plynovou páčku.
Nejlevnejsi volba - maly motorek do predniho kola+RJ+LiPo baterka.
Lepsi volba - nejake pouzite elektrokolo, ktere muze stat i levnej, nez nova sada+baterka.
Nejdražsí je akumulator, a ten bych použitej nekupoval ani náhodou.
To neni pravda:)
Na tomhle kole motor stoji 6000Kc (3000 motor+ 2000 doprava+ 1000 vyplet), kolo 3500 a baterka 1500.
Na mem rychlem kole motor stoji 15000, kolo 10000 (nove 40000) a baterka taki 15000.
Jen kdyz jsem stavil kolo na DD motoru (4000), baterka stala 8000:)
Malo kdo ma baterku drazzi nez motor, ale ja bych to taki doporucoval bezne:)
Ale pravda v tom, ze kolo nejlepe stavit podle baterky, a ne podle motoru. Baterka je nejdulezitejsi cast kole:)
Já mám baterii co stála 12 tisíc, prodám ti ji za 6ku, to se vyplatí, no ne?
Jezdila jen 2,5 roku, takže dobře zajetá....
Srandu si dělej z jinejch...
Baterku 2.5 roku starou nebral by i za 30% ceny nove... V mem pripade baterka ma zivotnost 1 rok, pak navyhozeni.
Jj, něco takovýho akorát na 26x1.95" :-)