Zdravim. Muj druhi motor BBS02 projel 5000km, a pak prestal fungoval. Zlomil se zub v velkem kolecke.
Kdo vi, kde v Cechach lze zakoupit tuto soucastku?
Nasel ji v Cine za 40$, ale doprava je jeste 48$, coz je docela hodne:(
http://www.greenbikekit.com/accessories/bafang...
Dekuji.
Ahoj. Koukám nejen ulomený zub, ale i docela opotřebované všechny zuby. Teda jestli to dobře vidím? Takže tak či tak to má životnost tak 5000km? Možná max 10000km?
Zdravim.
Ano, asi 10 zubu jsou upnle sjety, ostatny jeste fajn. Motor vevnitr byl hodne spinavy, asi 1g tvrde spiny byl vedle maleho kolecka, a jeste asi 10g vedle velkeho. Pravdepodobne, motor mel spatne (primo reknu, zadne) tesneni. A kvuli tomu ta spina sla vevnitr a fungovala jako brusiva.
Ano, zivotnost pri mem stile jizdy (i v zime pri -15, i v dezd) je asi 5000-10000km.
Pokud bych vycistil tu spinu jednou za mesic, tak jiste bylo by vic:)
Jsem rád, že sem píšeš i takovou nepříznivou zkušenost. Je to dost dobrý důvod pro ostatní se zamyslet, jestli se tenhle ne zrovna levný motor vyplatí. Ten bordel nemusí být vnější bordel, ale může to být opotřebení těch koleček.
Nejhorsi je, ze pravdepodobne v Cechach nejde sehnat vetsinu soucastek na opravu BBS-02 motoru. Ten provoz stoji jiz nad 7kc/km.
Zkoušel ses ptát nějakého dovozce? Třeba neví, že by byla poptávka. I když fakt je, že právě asi poptávka bude zatím malá. Ale zeptal bych se i tak.
Náklady 7kč/km ti věřím. No je to dost. Auto má myslím tak 5kč/km. Jak to počítáš?
Pred nekolik minut poptal jsem 5 dovozce:)
7kc/km - je to 105000kc na 15000km:)
Mam vypis co vsechno kupoval:
Pouzite kolo - 25000
Baterky - 10000+15000.
Retez+kazeta (10x) - 10000.
Brzdovy desticky (10x) - 5000.
Plus jeste opravdu spoustu drobnych veci po 1000-2000kc:) (3x oprava ramu, 4x plast, 2x novy brzdy, 3x kliky, 3x pedali, 2x nosic atd:)
Pokud bych to vedel pred 2 roky - koupil bych kvalitne kolo za 50000kc +maly motorek a malou batekou za 10000kc, a bylo by to lepe:)
Auto na plyn muze mit i 3kc/km. Ale jen pokud se jedna o 100000km:) Jinak 5kc/km dobry odhad:)
Hmmm, dost drahej sport.
Jen k tomu autu na plyn, tak pokud budes prirovnavat ke starsimu kolu, tak i starsi auto. A pak i pri mensim najezdu a dejme tomu ceklovych 50 tis.km jsem i s porizenim vseho a udrzbou furt na tech 3 Kc, pri trose stesti naq bezporuchovost i trochu min. Niz jsem se nedostal ani s Babettou, natoz s kolem :-)
Hlavně, když se u kola počítá i pořizovací cena kola špalky a další věci je to nutné počítat i u auta takže pořizovací cena auta, povinné ručení, pneu,palivo veškeré opravy atd a rozhodně nebude stát provoz auta 3Kč a to ani u auta na plyn.
evbike ti to opraví mají díly už jsem si tam nechával opravovat motor, https://www.evbike.cz/Servis-stredovych-motoru/
Kolik ta oprava stala? Ted skoro rok nemam ten motor, jiz jsem nechtel kazdy 2 mesice menit to velke ozubene kolecko za 800kc (koupeno skoro nove, ale jako pouzity dil).
Myslim ze jiz asi rok pro zacatecniki ja doporucuju QQ100 motorek, ne BBS02. QQ100 je 2 krat lehci, 3 krat levnejsi, jen trochu (600W misto 900W u BBS02) mensi vykon, ktery zvlada vpohode.
Muj QQ100 jiz projel 4000km, muze byt i vice. Za mesic bude 5000km, a za dva - 6000km:)
Predhozi 250W motorek shorel jen od 50V*22A (nad 1kW), coz je hodne nad normalnim pouzitim:)
Jiste pro teren nebo jizdu s rychlosti nad 40km/h BBS02 bude lepe nez jeden QQ100, ale dva QQ100 muzou byt i lepe:)
Ty kráso to je po 5k km? Moje převody vypadaj uplně vpho a to mám najeto skor 7k, ale je pravda že ho každejch 500km promazávám :-) Teď jsem měnil jen axiální ložisko, no jednou jsem to pěkně přetáh tak proto odešlo.
Jo a z toho shopu sjem ty ložiska kupoval, děs to poštovné :-/ člověk si řekne koupim 3x ať ušetřím na poštovném a ono prdlajs, poštovné roste s přidanýma věcma, děs.
Ps: a jak vypadá druhé koločko, to malé na volnoběžce?
Male kolecko vypada fajn, lepsi foto ted nemam. Taki zeptam, cim to mazete, prevdepodobne musim potom koupit.
Roberte nemáš někde po ruce 26" ráfek holý bez obutí, zajímal by mně přesný průměr.
26" by mělo být 66cm a mám pocit že to má jen 55,9cm a to ba byl palec 2,15cm což je nesmysl.
Nebude asi ráfek jako ráfek (co se týká rantlu). Např SunRims S.O.S 559x28 mm mají na největším průměru rantlu (cca, měřeno sviňákem a koukáno možná zešikma) 572 mm a od něj 6 mm k dosedací plošce. Takže je tam 1 mm na chybu metru nebo oka, jinak to sedí.
Ano, 5kkm, ale bez promazani a v osklivem pocasi:(
Jak promazavate takto casto? Jen ozubeny kolecka kam se dostanete bez rozebirani? Nebo vsechno vc. lozisek a toho nylonoveho kolecka?
Ja to promazavany vyskousel jen 2 krat na 17000km. Promazoval ve rozebranem stavu, takze promazoval vsechno. Ja nechtel to delat kazdou 1000km (kazdy mesic...), jak doporucuje vyrobce.
Ted ja pouzivam 2WD elektrokola, ktery nepotrebuje tak velky servis. Staci kazdy 5-10kkm vymenit poniceny (prehraty 2-3 kratnym vykonem do kopce) motor za novy.
Zkoušel jste kontaktovat: https://www.evbike.cz/Kontakty/
Ale jestli nemají, tak nevím, možná by se vyplatilo se domluvit a vzít víc kusů.Zítra jdu s kolem do servisu před koncem záruky,tak se zeptám na dostupnost náhradních dílů.
Zeptal. Vice kusu vyplati kupovat pokud doprava ne roste s poctem kusu, coz neni pripad:(
Tak už mám kolo zpátky po servisu,teď běhá tichounce.Říkali mi, že tam dávají gufero,že u starších motorů byla jen nějaká silikonová ucpávka,který časem přestala těsnit a převody se zanášely prachem, měl jsem je prý už pěkně zanešené. Ptal jsem se na tohle převodové kolo, říkali mi, že v případě potřeby jsou schopni ho objednat,ale možná ze stejného zdroje ze zahraničí, jako máš v odkazu.Můžeš se zeptat na: [email protected], +420 777 692 650
Dekuji za odkaz. Jiz jsem koupil pouzite kolecko, nove nesehnal. Ted cekam na mazivo, pak dam to dohromady, asi za tyden.
Včera při mé 50 kilometrové vyjížce asi po 30km se z motoru ozývaly nehezké cikavé zvuky a asi po 5 km se to usadilo.Mám najeto asi 1600 km a motor je ještě v záruce.Mám motor rozebrat a nebo odeslat na kontrolu k prodejci ?
Motor se ti asi vycikal a už bude v pořádku:-)
To byla samozřejmě legrace:-)
Asi bych počkal zda se to bude ještě opakovat a raději ten poznatek sdělil prodejci a zeptal bych se co stím.
Tak zatím jsem najel dalších asi 300km a je poměrně klid.Psal jsem do servisu, kolik by asi stálo promazání středového motoru?Odpověď zněla 3 hodiny práce, to je asi 1500kč...Tak se asi v zimě do toho pustím sám, na netu je k tomu dost ukázek.Jen se ale zeptám, jaké mazivo by jste mi doporučili?
Ja pouzival silikonoteflonové mazivo M 8052.
Ale v mem pripade bela vazelina za 1000km stavala tvrdym cernym praskem - abrazivem. Teplota motoru (vnesni krytka) byla jen 55C.
Pokud motor funguje, tak na reklamaci posílat ještě brzo. Jiste ma cenu motor vyčistit, ale zadarmo to nikdo delat nebude.
Pravdepodobne mate vevnitř spinu, která ted postupne (asi za 5000km) znici vetsi kolecko.
Vzhledem k tomu, že je v záruce, tak bych do něj nelezl a jezdil, dokud to půjde. A v zimě bych ho nechal v rámci záruky prohlídnout a promazat, v servisu u prodejce. U toho mého byla garanční prohlídka+promazání zdarma, ovšemže si ale naúčtoval běžný servis kola, no s tím jsem ale počítal a aspoň mám na sezonu kolo v richtiku :-)
Tak jsem koupil kvalitní mazivo,že si provedu promazání svépomocí,ale nastal problém.Po vymontování osy jsem zjistil,že oba věnečky jsou vysypané a rozšmelcované.Jinak vše vypadá dobře.Neví někdo jaké mají výrobní číslo a kde by se nechaly sehmat?
Tak obě axiální ložiska jsou našrot,cena obou i s dopravou asi 800kč.Můj eshop se mnou asi nechce komunikovat, a tak asi koupim samotné kuličky za 40kč a zkusim to sám opravit tzv. "kuličma ve vazelině", tak jsme opravovali kola za komančů....
Ještě se chci zeptat,ty dvě válečková ložiska se mají u vnitř pohybovat a nebo jsou tam naražena "na fest"?
Tak už je to opravené.Prodejce Michal se k tomu moc střícně nepostavil,nahradní díly zásadně neprodává, ale za to Šikula to je frajer!!!Obě ložiska za 240kč už jsou namontované.Ještě jsem si k nim objedna hliníkový převodník s 43 zubama.To je něco jiného než ten kovový...
Když to bereš takhle a chytáš se každého slovíčka jako hovno košile, tak je to vlastně slitina hliníku a ne hliník.Ten se odstěhoval do Humpolce....
https://fasterbikes.eu/en/68-spare-parts
Zde se dají koupit nějaké díly. posílají i do CZ.
Se středovým pohonem zatím nemám zkušenost (mám objednaný 750W/48V), ale narazil jsem na tento odkaz: http://www.skladacikola.com/Repase-pohonu... , třeba ti to pomůže
He-he:) Dekuji za odkaz:) Je to ten samy prodejce, od ktereho mam motor a ktery za skoro mesic neodpovedel, jestli to muze udelat, kolik to stoji a jestli je to zarucny pripad nebo ne. Ted vidim cenu. Za 2000 bych do toho sel, pokud nemusim platit za to nove vetsi kolecko, a pokud bych pak dostal nejakou 6mes zaruku. Jiz jsem o tom poptal:)
Já jsem s ním komunikoval mailem,ohledně výběru středového pohonu a pak se mi ozval jeho otec, že syn bude několik týdnů v nemocnici a nemůže odpovídat na maily, tak jsem to objednal u Šikuly...
Jo, tak je to mi jasne. Dekuji za info.
Už výrobce doporučuje každých 1000km udělat prohlidku,mazaní atd což je pravě paradox s 2 letou zarukou.Podle mne plno lidí si to koupí a aniž by to otevřelo jezdí 2 roky a najedou tisice kilometru než se to cely pose..Sam nevím jestli nebude dobré přijit o zaruku a čistit,čistit a měnit vazelínu .Udajně dobra je molybdenová a tím prodlužovat životnost.
http://www.faren-praha.com/vazelina_disulfid...
https://www.youtube.com/watch?v=3lVRTRFueUU
Proč paradox ? Čištění a údržba je něco proti záruce ? U nového auta se snad oleje a údržba taky dělají až po dvou letech ?
No nevím jestli třeba evbike nebo jakýkioli jiný prodejce počíta s tím že jim všichni budou zpětně posílat po 1000km motory zpatky na čištění.Což může být klidně i 3x do roka.Nevim jestli tam jsou nějaké garanční prohlidky,ale podle mne pokud něco má 2 letou zaruku bělo by to aspon ty 2 roky makat bez nutnosti nejakého zasahu.Přirovnam to k vrtačce.Tu i když ma 2 letou zaruku také nemusiš pravodelně behem těch 2 let otevirat a mazat převodovku.Další problem je že ten motor si koleduje o namazaní a změnu vazelíny už hnedka po koupi.
Podle mne pravě jak píšeš čištění je proti zaruce.Nejsem si zcela jistý ale podle mě pokud to sám otevřeš něco tam změníš a oni na to přijdou tak přichaziš o zaruku.Včetně vlastního rozebraní a mazaní.Pokud to neuděla specializovaný servis ale třeba zručný vlastník automaticky konec zaruky.
Přiznam se ale že pravě nejsem ten typ co veci posíla jako cip po servisech a budu si to cistit sám.
Asi bude záležet, co je napsané v nějakých servisních a záručních podmínkách. Jestli je tam předepsaná nějaká údržba a nejde dělat jen tak jednoduše laicky a "zvenku", je-li nutné nějaké rozebrání, tak by měly být určené autorizované servisy, které takovou předepsanou, nebo nutnou údržbu provedou. Mimochodem, záruka ti může padnout i zanedbáním potřebné údržby. Navlíknou to na nadměrné opotřebení vlivem nečistot a utřeš.
Nejlepší asi kontaktovat výrobce/prodejce a domluvit se na postupu s ním.
Nechtěj mně tvrdit že během dvou let rozebíráš a mažeš jakýkoliv motor.
Udržba elektromotoru spočívá pouze v tom aby jsi ho netopil ve vodě a blátě. Žádna jiná udržba jako je mazáni uvnitř motoru a doplňování čehokoliv je zakázána. Jinak je záruka v čudu.
Tam ale asi nebude jen motor, ale taky nějaké převody. Nebo ne ? A bude záležet, jak to mají zatěsněné. Pokud sami doporučují čištění a mazání po tisícovce, tak asi ne.
Ano a jsme u toho že je to špatně utěsněno a za to rozhodně nemůže zákazník. U motoru s planetovkou jsou taky převody ale nemůžeš si dovolit do toho hrabat bez znalostí a patřičného nářadí.
Proto je fakt lepší to reklamovat a trvat na odstranění závady či nedostatku, jinak trvat na vrácení peněz. Bohužel naší obchodníci kupují levný šmějd z číny a zde ho patřičně předraží.
K zodpovědnosti se pak už nehlásí. Dokud si zákazník nechá sráti na hlavu je změna v nedohlednu.
Viděl bych to trochu jinak.
Zatěsnění není stoprocentní, proto je potřeba čas od času údržba a pak monstrum funguje spolehlivě s rozumnou životností. Možná jde dělat údržba svépomocí, nebo lze jen v servisu.
Jiný výrobek může mít zatěsnění lepší a žádná údržba potřeba není.
Šmejd by to byl, pokud by to šlo do kytek i přes rozumnou údržbu.
Všechno v pořádku, pokud má zákazník na výběr mezi "údržbovou" verzí a namakanější "bezúdržbovou" (obvykle dražší) a koupí to, co mu víc vyhovuje a sčítne si, že i dražší nakonec vyplatí.
Tak to vidíš dost špatně, stav se k očnímu:-)
To že to číňan špatně utěsní a levně prodá je normální. Kolega to jednoduše rozebral, zatěsnil a má pokoj. Nezlob se na mně ale čistit bezúdržbovou převodovku po 1000km je zločin.
Cyclone je o plovinu levnější a o 100% kvalitnější, proč ho nedováží? Protože by za chvíli neměli co žrát, slovy klasika:-)
Proc bych majitel prisel o záruku, pokud otevri motor a vymeni mazivo? Nevidim v tom zadny problém, není tam zadna "pojistka" proti otevirani.
Ale po kazde 1000km... Je to jednou za mesic... Muzete poslat odkaz, kde výrobce tohle doporucuji? Tenhle servis ještě o hodne zvysuje i tak velky naklady na provoz BBS-02 motoru.
https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony...
manual
ÚDRŽBA
Před každou jízdou doporučujeme zkontrolovat motor a kabeláž.
Motor udržujte čistý a suchý.
Doporučujeme pravidelnou kontrolu šroubů a kabeláže, zdali jsou všechny konektory pevně zapojeny,
také kontrolujte piny konektorů (zda nejsou ohnuté nebo zoxidované).
Kontrolu doporučujeme provádět každých 500 km a při zahájení/ukončení sezóny.
Přibližně každých 1 000 km doporučujeme nechat motor vyčistit a doplnit mazivo.
Pravidelnou údržbou výrazně prodloužíte životnost motoru.
Mají podmíněnou záruku údržbou v autorizovaném servisu a případně i povinné servisní intervaly ? Jestli ano, není o čem. Jestli ne, bude dost záležet, jaký je k tomu čištění a mazání přístup a jak šikovný jsi servisák.
https://www.youtube.com/watch?v=hfVAa5M6Nmk&...
https://www.youtube.com/watch?v=df-hII-3h10
stačí kleště na pojisté kroužky na vysazení celé osy a toho velkeho ozubeného kala.To silikonové tesnění aby se tam nedostavala voda,prach skze tu osu a tak prý prd vydrží takže dobré ho měnit nebo si vyrobit nahražky. Zepředu přistup k ozubenemu kolu tak to se odšoubuje jen par šroubu plastoveho krytu a člověk ho hnedka vidí ale aby ho vysadil musí z druhe strany tema kleštema to secko demotovat.
njn, daň za namakanost a miniaturizaci dnešních systémů. Když porovnávám servisovatelnost dřívějších a dnešních aut, je to to samé. Dneska pro kdejakou drobnost (dřív opravitelnou na ulici) se musí vyrvat náprava nebo motor ven - takže práce pro servis na půl dne a penízky se jen kutálí... Proto se taky dneska leccos neopravuje a hned mění za nové.
Kdyby byly k prodeji i nahradní dily tak to je dokonalý motor .I kdyby cele to ozubené kolo stalo 2 tisice a ostatní po tisicovce a daly se běžně v čr sehnat bylo by to parádní.Nechapu proč k tomu nejsou na prodej nahradní dily a vše si nechava servisní středisko.Aspon ty které dostavají nejvice zabrat..
Auto bych nechtěl :D Myslím že by lezlo do peněz jestě vice než ten bafang.Když vzpomenu opravy v okolí tak oprava za 10 -18 tisic je bežna věc a do toho jestě neustale tankovat+ nejaký pojistky.Abych makal jen aby ta věc držela pohromadě a nerozpadla se mi v náručí.
Co jsem se koukal do toho odkazu, co je přímo v úvodním dotazu, tak byla nejlevnější doprava "EU via Netherland (doba 4-12 dní)-37 USD. Takže by to bylo celkem cca 80 USD, při současném kurzu kolem 1900,-Kč, takže asi by se vyplatilo to objednat a mít ho doma v rezervě, nevím, jestli se ještě neplatí nějaké clo? Nemám zkušenost s objednávkami v zahraničí. Tu ucpávku mě v servisu nahradili guferem, to by mělo vydržet déle. I kdyby to časem odešlo, tak za ty dva tácy by se to vyplatilo objednat, tady si účtují za servis a promazání 1000,- ovšem bez náhradních dílů, ty se doplácejí zvlášť: https://www.evbike.cz/Servis-stredovych-motoru/
Přičti si 21% DPH, asi dvě stovky pošťákům za deklaraci a jestli na to připadá i nějaké clo, tak i to clo.
Presne tak.
Pokud clovek musí delat servis na 2000kc každý mesic, je to hrozne. + doplatek za stredovy pohon 1000kc/1000km/mesic (novy retez+kazeta).
Muzu vysictit ten motor po 5000km, není to problém. Ale každý 1000km - ne!
Zajímavé ja jezdil na jeden řetěz celý rok se středovým 1680W motorem. Motory cyclone jsou kvalitní a proto je tady nikdo nedováží. To by se obchodníkum moc nevyplatilo. Oni potřebují aby se ti to po záruce vysypalo a ty koupil nové.
Stejná situace je u baterií, stale jen lionky které po dvou létech jsou na šrot.
Proč tu nedovezou lipolky které vydrží s přehledem 5 let? No protože by brzy zkrachovali.
Vše je to jen o krátkodobé spotřebě.
Lionky a lipolky mají podobnou cenu a další náročnost na finance (nabíjení, elektronika na kole - nevím) ? Jestli by ty dražší běžným zákazníkům vůbec vnutili. Však o co snadněji se prodávají párky bez masa, než kvalitní klobásky. Jejich zákazník, jejich pán... :-)
Tak to fakt nevíš o čem píšeš, lipolky jsou o polovinu levnější a snášejí lépe vysoké proudové zatížení.
Ty drahé lionky nám bez uzardění vnucují stále:-)
Tak to je nějaké divné. Že by úúúplně všichni dovozci a prodejci utvořili monolitní kartel a domluvili se na tom, že sem to levnější a dokonalejší nedovezou ? Že by jim do toho nikdo nedokázal hodit vidle ?
V čem dalším je problém, že to sem prostě někdo nedoveze a nezačne prodávat, když je to levnější a lepší ? Já nevím, proto se ptám.
Jednoduěš proto že by za chvíli neměli co prodávat. Jinak tomu taky nerozumím.
Do lipolky jde implementobat BMSko a vše co mají lionky. Obavy jsou asi že údajně lipolky častějí hoří, tak to je fakt k smíchu protože jsou v telefonech, kamerách, foťácích.
Tenhle argument by tím pádem fungoval jen v oblasti baterií elektrokol. V podstatě kdekoliv jinde nakoupíš výrobky kvalitní a trvanlivé vedle laciných nebo i drahých šuntů na pár použití. S tou filozofií by se pak prodávaly jen ty šunty z vietnamských tržišť. Za tím musí být ještě něco dalšího. A na nějaký hoření taky lidi nehrají, pokud to nehoří až moc často. A to nehoří.
Li-pol v telefonu je velmi maly, pokud bude vnitrni zkrat - tak das telefon do vody.
Pokud budes mit zkrat ve velke lipol baterce, tak pravdepodobne bude velky pozar.
Tak ji dáš do kýble s vodou:-)
Že je lipol velmi malý nehraje roli, klidně ti shoří celý dům od mobilu, tabletu či kamery.
O kolika takových požárech si už četl nebo slyšel?
Aby jsi se cítil bezpečně tak stačí lipol baterie uložit do ocelové schránky od nábojů.
I kdyby to zahořelo tak to velice rychle zhasne, krabice je těsná a bez kyslíku to hořet nebude:-)
Videl jsem několik video, a cetl několik pripadu, když pro padu kola nebo bouracke lipolky horeli tak, ze znicili cele kolo.
PS. Ja mam doma 3 vetsi lipol baterky:) Ja jen chtěl rict, ze to nebecpeci je dulezite a muze byt rozhodujici pro prodejce a pro toho, kdo shani baterku.
Není problém koupit baterku na hobbikingu (ale malo kdy mají to co ja chci koupit skladem).
Jeden jsem našel:-)
https://www.youtube.com/watch?v=U7t1Pe2f7Xk
Jaky retez jste pouzil a na jaky vykon jezdil?
Mam 9rychl. retez pro kolo, jeden retez vydrzi v pohode 1000km, a pak jezdim ještě 2000 a docela často preskakuje na kazete.
Cyclone je hlucny a obtizny v obzluze, pak sbira spinu, jinak je ok:)
Li-po jsou nebezpecny. Pokud bych ji pouzili vchysny, tak bylo by vice pozaru:( BMS to neochrani, spoustu pozaru jsou kvůli vnitřnímu zkratu.
Chtel bych mit li-ion baterku, která vydrzi 2 roku:)) Ted nejvic bylo 1 rok:)
"Li-po jsou nebezpecny. Pokud bych ji pouzili vchysny, tak bylo by vice pozaru"
To je internetový blud, pokud se k nim chovaš tak jako k lionkám není důvod k obavám.
Nebo si myslíš že hoří kamery, telefony, tablety? Tam všude jsou lipolky.
Lipolky hoří jen modelářům protože je přetěžují a ždímají až na dno.
Zatím jsem zažil že mně hořela lionka a né lipolka. Jsou to jen hloupé a nepodložené fabulace.
Řetěz jsem používal sram a jezdil kopce na vysoký výkon. Od motoru obyčejný singl řetěz.
Motor na motorce ja taky hlučný no a co?
Nic:) Ja nechci ani motorku, ani cyclone (4kg 1680W), tak ten hluk me nevadi:)
Ale 2kg cyclone (vaha celého setu) na 250W ja bych klidne koupil:)
Pokud jsem to ale pochopil tak ten motor po 5000ti km jsi opravil .. (první odesel po 10 000) jak sji to vyrešil?.Objednal z číny,nebo to udělal servis v čr ?A kolik to tedy stálo ?
Ano, ten problem jsem vyresil. Koupil pouzite kolecko (jiny druh, coz neni moc dobre)+teflonove mazivo. Dohromady to stalo trochu nad 1000kc. Motor funguje, ale hluk ma vetsi, a nahrevani motoru taki vetsi nez na novem motore.
Nevim, kolik to vydrzi - pak poslu do servisu.
Od prodejce stale cekam na odpoved, jestli ta oprava v ramce zaruky nebo ne, a kolik by stala oprava.
V zásadě mě stál BBS-2 před 2ma roky to samé co baterka (baterka 14.900, motor 15500,-, oboje v akci za 29900,-)
Motorek zatím šlape dobře, najeto 8000km, ale baterce dochází dech. Vloni táhla dobře i do kopců na plný výkon, letos při větším výkonu jdou čárky na displayi rychle dolů, a bohužel kapacita klesá. Tak jsem zvědav, co vydrží déle, mám obavu, že mě příští rok nová baterka nemine. A repase je jen o 1500,-levnější. Takže oprava motoru vyjde možná o dost levněji, než repase baterie...
Prvni baterka - asi 4000-5000km, druha - asi 5000-6000, treti - jiz 5000km. Tak i v mem pripade baterka ma mensi zivotnost, nez motor:)
Na 16000km - 3 baterky, jen 2 motory:)
Repase motora (ne nakup noveho) jiste je levnejsi, nez repase baterky:))
Zajímavý je, že udávají životnost baterky 500plných cyklů, to by bylo tak 10km na jedno nabití... Taky jsem čekal od té Lionky větší výdrž... Tohle je daň za pohodlí, baterka s jednoduchým nabíjením a motor s jednoduchou montáží. Asi nejlépe vychytané to měl Bobbob, sice složitější, ale spolehlivější Cyclone, a Lipol baterky, co se sice složitěji nabíjí a musí se nabíjet pod dozorem, ale zase vydrží mnohokrát déle. Přiznávám, že z těhle dvou věcí jsem měl strach, chtěl jsem prostě večer po tůře strčit kolo do garáže, zapnout nabíječku a jít spát, a daň za tohle pohodlí je méně trvanlivý systém, což ovšem žádný prodejce před koupí neřekne...
Bafang je ještě těžší a to ti nevadí?
Cyclone 250W má něco málo přes 2kg.
Bafang je tezsi, drahy v obsluze atd. Pokud bych o tom vedel pred 3 roky - nekupoval bych to kolo. Ted ho mam, a to jiz neresim.
Pokud vim, cyclone (cela sestava (set), nikoliv jen motor) vazi nad 4kg.
Tak to viš docela špatně kolego, přesně jak stím hořením lipolek, nedoložil jsi nic věrohodného.
Cyclone
3 Chainwheel Bottom Bracket 24V 250 Watt eBike Kit
Included Parts:
250 Watt Motor (Internal Controller) Including Planetary Gearbox (9.33:1 Ratio) And 13T Heavy Duty Freewheel (Total Weight 2.94KG).
2.94kg+uchit na ram+kontroller, to opravdu nebude nad 4kg?
https://www.youtube.com/watch?v=-DcpANRFrI4#
https://www.youtube.com/watch?v=IsgnZCEeqsE#
Video, na kterych baterka hori sama, bez nabijeni, jsou malo. Pravdepodobne, protoze, kdyz hori baterka, lidi resi ten problem, a ne nataci video.
Tvrdil jsi že jsi viděl video, tak si tedy nevymýšlej a nebo dej odkaz.
Celá sada cyclone váží opravdu 2,94kg včetně všeho, řídící jednotka je uvnitř motoru.
Kdyby jsi nebyl líný tak si ty informace najdeš a ověřiš. Ty ale raději budeš polemizovat o pár dekagramech.
Tak to je tedy otrava. Mimochodem, jaké servisní nároky ma středový pohon Bosch, ví někdo?
pokud jim převodovka neběží v oleji,nároky budou stejné
Zeptam tady, novou temu delat nebudu. Ma nekdo BBS-02 a 73mm stred? Jak jste pripevnite ten velky sroub, ktery dzri motor v ramu?
Te, kdo ma 68mm, maji 2 srouby - a nemeli by mit zadny problem:)
V mem pripade ten sroub, i kdyz pripevnen na epoxy, odsrubuje skoro kazdy mesic, moment ktery dela motor je velky.
A pak to vede k vule motor/ram a nasledne k prasknuty desticky, ktera drzi ruzne soucastky ramu dohromady.
Ram udelan na bezne jizdeni, a ta desticka nedrzi moment, ktery dela elektromotor.
No já mám ten 68mm střed, takže s kontramatkou bez problémů. No kdyby Ti nevadilo, že ten rám už nepůjde použít jinak než s Bafangem, tak bych Ti poradil ho o těch půl cenťáku uříznout,aby se tam ta druhá matka vlezla, ale to je fakt velká prasárna :-(
Nekdy bych chtěl vrátit to kolo do obyčejného:(
Dekuji za radi, popřemýšlím o tom.
No tak to ste mne nepotěšily proměřil jsem si střed sice metrem zespoda (delka středu bez položek) ale vychazí mi taky 73 mm a to prý je na 98% kol .mam integrovanou osu schimano a kliky slx a myslím že to je takový standard .To snad dělají na nějaké esky nebo co .řezat nic nebudu to radši dam do bazaroveho ramu .Tak a další zasek
Sada je navržena pro montáž do rámu s šířkou středového složení
68-72 mm. V případě použití rámu s šířkou středového složení 75 mm
je nutné prostor mezi motorem a fixační podložkou vymezit kroužkem
nebo matkami (nejsou součástí dodávky).
Pro montáž na kolo s osou 100 mm je nutné použít speciálně navržený
motor s takto dlouhou osou.
Řekl bych že standard je 68mmm
Komplikace na nás ale čekají u středového složení, tam na nás čeká různý rozměr závitů, většina má anglický závit BSA (1.37 x 24, rozteč pouzdra je 68 mm) nebo italský ITA (36 x 24, rozteč pouzdra 70 mm). Pozor u anglického BSA je pravá miska (u převodníků) levotočivá, levotočivý závit nalezneme také na levé klice a tím i pedálu (na opačné straně než jsou převodníky).
Zdroj: http://cestovani.idnes.cz/zahadne-rozmery-v...
http://jumpsport.cz/misky-p-l-sh-smbb70-na-intosu
mam přesně tady tu na RB AM -xl .Použivam z obou stran vymezovací podložky.No snad to půjde.Přiznam se že tady tomu prd rozumim .
http://vekomil.rajce.idnes.cz/rb_monster_AM/
Přimo to moje kolo co hodlam udělat elektrokolem .Akorat vidlice tam je už Marzocchi 888 CR takže docela overkill ale bude to zajimave.
Mam i papíry od ramu d clověka od kterého jsem to kupoval a i sam sem ho vlastně poskladal,ale info o domečku nikde.
http://kolo.cz/clanek/rb-monster-am-2009-10716
https://electricbike-blog.com/2015/12/23...
Velice zajimavý članek.Sice anglicky ale doporučuju přečist nebo přelozit.Asi si kočim rovnou do Car shopu jetě než pořadně vyjedu. :P
Tak dneska prestal fungovat ten motor i po vymene toho kolecka, nove kolecko jiz neni funkcni. Mazivo vymenil jsem az dvakrat, ale tohle nepomohlo:( Venku je 30-35C, to mazivo stava cernym praskem a brousevem docela rychle.
Po oprave za 1000kc najel jen 2000km. Tak drahi porovoz motoru:(
Cyclone by tě vyšel levnějí a výdrž s přehledem 10 let, ale kdo chce kam ..........
zde je ve špičkovém provedení
https://www.ego-kits.com/
https://www.electricbike.com/ego-kit/
Muze byt:) Ale jsem koupil BBS-02. A ted jiz 3 roku vim, jak drahe je to v provozu:(
Nejen motor je drahy v provozu, ale nejvic me vadi vymena/repase retezu a kazety kazdy 1000km.
Jak casto je nutno vymenit retez na cyclone? (i ten na motor, i ten na zadni kolo)
Na motor je krátký single za pár kaček a měnil jsem jej jednou za 6000km zadní 1x za 4000km.
Tahalo mně to hlavně do zdejších krpálů.
A kolik km ten motor jiz najel?
Tak ten BBS-02 motor jiz nebudu opravovat, nove kolo s QQ100 o hodne levnejsi v provozu, a taki docelo rychle:)
Chci prodat ten motor a taki prevodniki a kliky. Pokud někdo chcet něco koupit - kouknete na aukro, muj nik ukraintseve.
Když jsem kolo pořizoval, tak jsem těm dodatečným nákladům nechtěl věřit.
Když pominu šunt kolo od Autora za 10 000 Kč, kde jsem vyměnil plášť přední, bo to bylo o hubu (házení) za 450 Kč tam dal Continental. Brzdy Tekro zadní nejdou odvzdušnit. Ale stejně při tom výkonu je to na přední brzdě.
Samozřejmě to neustal řetěz a kazeta cca 1200km, jezdil jsem na 2 nejmenším do 2000km,pak cca 900 Kč výměna. Třebas to bude lepší kvalita, nemám namontovaný vypínač pohonu při řazení, řadil jsem blbě při tahu. Také moc jezdil na nejmenší kolco. Teď mám zvyk šlapu, na sekund přestanu, přeřadím. Na nejmenší kolco jen vyjímečně, doufám v delší výdrž.
V motoru se v černu při šlapání bez pomoci elektřiny ozývaly divné vrzavé zvuky. Jel jsem za montérem, měl pravdu v tom, že to mám dojezdit do podzimu a pak to pošle Evbiku. No a ono se to vytratilo... :/ No taktéž jsem za 100 Kč měnil konektor nabíječky, kdy mi říkal prodejce, spojit a pak do zásuvky, jiskřilo to, vypálil se konektor... V návodu je to jinak, nevím proč to říkal blbě.
Dále brašnička baterie, kterou Evbike nazývá jen okrasnou, nebo tak, suchý zip to neudržel a odpáral se. Stahovací pásky to pořešily.
Teď aktuální problém, povolila se matka, která drží motor ve středu, je navolno, ale kolo jede. Klíče stojí 400 Kč, nechci to objednávat, zítra zkusím v servise kol, jestli nemají, co by pasoval... Prodejce by to dotáhl, ale mám to 40 km, to vyjde levnější ten klíč přes net..
Najeto 3400km/42km = 80x do prace (krása žádný zpožděný bus, či nuda v autě) 80 x 56 Kč za bus = 4 533 Kč . Asi to bude tak na ty servisni náklady, umořit investici to asi nezvládnu :)
Průměrná rychlost cca 32 km, klasika po rovině 40kmh, občas rozjezdy na 50 kmh, došlapávání na 40kmh. Potkám tak 10 osob,kol, bzrdím míjím v cca 25kmh. Klopení zatáček super, užívám si to. Kdybych neměl takovou krásnou trasu prázdnou, bylo by mi to kolo k ničemu.
Dneska naprd počasí, jdu na bus, ale zítra a v pátek zas šlápnu do pedálů :)
Kolik jste zaplatil za te drobny opravy?
Ještě nemate nejdrazzi věci - opravu/vymenu motoru a baterky, to vas asi pristi rok bude cekat.
"divné vrzavé zvuky" - není to moc dobra zprava:(
40km/h po rovince - je to docela setrny rezim pro BBS-02, jsem jezdil rychlej. Ted na jednom QQ100 občas po rovince jedu 45km/h.
Asi je to dobré dát přes zimu v rámci záruky promazat :-) Odpojování motoru při řazení jsem vyřešil třetí brzdovou páčkou - využil jsem páčku s odpojovačem dodávanou s motorem, naistaloval jako druhou na levou část řidítek (vešla se tam, pod brzdovou páčku na hydrauliky) a řadím jako bych mačkal "spojku" na fichtlu. Páčka má pružinu, takže se vrací po uvolnění zpět do výchozí polohy. Dojíždění do práce je fajn, aspoň část nákladů se vrátí, ale ruku na srdce, omu se vrátí náklady na pořízení a údržbu auta, přitom si ho tolik lidí pořizuje ? To elektrokolo je jednak zábava a koníček, a taky fajn dopravní prostředek :-)
mám najetý 3500 km,jednou se mi dostala voda za velké ozub. kolo kde je snímač otáčení klik,kolo chvíli jelo,chvíli brzdilo,po vysušení problém zmizel,2x jsem velké kolo mazal,vždy,když jsem cítil nějaké chvění z motoru,je to práce na 2 hodiny,v servisu na 14 dní,v zimě,jak nebudu jezdit to rozeberu celé,promažu a mezi kartery motoru dám těsnění,teď tam není nic,myslím,že to životnost motoru prodlouží.
škoda že se k baterce nedá koupit nějaká inteligentní nabíječka jak je k autům na 12V,cítím že mi jde baterka pomalu do kopru
Taky počítám, že motor přes zimu rozeberu celý, snad to podle návodů na yotube zvládnu :-) Zatím jsem jen máznul to vnější ozub.kolo. S baterkou Lion mám podobnou zkušenost, kdybych věděl, jak to s nimi doopravdy je, tak rovnou radši pořídím levnější Lionky, k nim je inteligentní nabíječka, kde se dá jednak snížit max.nabíjecí napětí na 4,15V/článek, a hlavně když se nejezdí, tak se dá nabíjet na "storage" a naplno dobít až před cestou. Mrkni na vedlejší téma: http://www.nakole.cz/diskuse/22049-nahradni... Asi bych doporučil vyzkoušet Lipolky z Hobbykingu: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... Ty Multistary jsou max.6S, což je 22,2V, takže na motor 48 V se musí spojit dvě do série. Na 36V by se musely spojit do série baterie 6S a 4S, vždy o stejné kapacitě. Nabíječka je dobrá s funkcí balancování, ještě předevčírem byla v akci, snad zase někdy bude: https://hobbyking.com/en_us/d2-smart-balance... Nevýhodou je nutnost dodržení určitých pravidel péče o baterie, není to tak "blbuvzdorné" jako klasické Lionky s vestavěnou BMS http://www.rc-zoom.cz/spravne-provozovani-lipol... , výhodou až o polovinu levnější baterie a možné prodloužení životnosti díky "inteligentnímu" nabíjení. Kdyby nám výrobci nelhali životností Lionek 500cyklů, kdy je kapacita min.75% původní,(mě klesla po cca 200cyklech z 13,4Ah na cca 8Ah), tak jim ty drahé šmejdy nikdo nebude kupovat a Hobbyking bude vyprodanej elektrocyklistama...
a já si naivně myslel,že je vše blbuvzdorné,dokázal jsem to překonat,do motoru teče stříkající voda,což se mi podařilo včas podchytit,než se něco zničí,baterku jsem párkrát vyjel do mrtě a už nemá takovou výdrž jako byla nová,nebo možná míň šlapu :-),uvidíme,jak přestanu jezdit,tak to nějak pošéfuji
Tak jsem nainstaloval wattmetr:https://emotors.cz/prislusenstvi/13107--turnigy... a změřil reálnou kapacitu této baterie: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... a ověřil jsem, to co jsem již nějakou dobu tušil- pokles kapacity na cca 7-8Ah. Koupena vloni na jaře za 14.900,-Kč, najeto cca 5000km, což odpovídá max.200 ani ne úplných cyklů. Proud přitom ani v kopcích nepřekročil 13A, takže se nedá mluvit o přetěžování baterie. Tak uvidím, kolik vydrží nové Lipolky, které stály v akci jen cca 3000,-Kč (za běžnou cenu by vyšly na cca 4000,-Kč):https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... Pokud budu počítat celkově baterii i nabíječku jako je to u té Lionky, tak to vyšlo tak na poloviční cenu.
sorry za dotaz,nejsem elektrikář,kolik těch paků https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... tam musíš dát aby si se dostal na 13Ah?
13Ah>12Ah, tak 2 paka staci pro 22V-24Ah, nebo 44V-12Ah (pokud staci 12Ah), 4 staci pro 44V-24Ah.
Existuje paki 16Ah a 20Ah.
takže 4 paka cca 10 klacků,a nabíječka?
4 paka je to 6kg, nikoliv 10kg. 2X16Ah bude asi 4kg, pokud je potřeba mit mensi vahu.
Deset klacků v řeči mého kmene = deset tisíc korun :-)
Tak jsem to spatne precetl:) Jsem koupil 2 paka za 3000kc, 4 paka slo koupit za 6000kc, 1000kc za 1 kilo lipol baterek je spravna cena:)
Staci počkat na slevu:)
a jak se motor chová na nižší napětí?
Dva LiPol turnigy 22,2V daj 44,4V a BBS02 je na 48V.
Přemýšlím nad použitím dvou 16Ah, láká mě menší velikost oproti Li-ion aku. ale nestojím o nižší výkon motoru.
Výkon motoru nižší nebude, tva kapacita baterií bude jen nižší oproti té 48Voltové.
48x16=768Wh
44,4x16=710Wh
Tak že na ni ujedeš o něco méně km než na tu 48V.
Nabijet budeš na 12x4,2V=50,4V je to jen o 4,6V méně než u té 48V lionky. Lepší pro životnost je nabíjet maximálne na 4,15V na článek, raději jen 4,1V. Prodlouží se tím životnost obou typů bateríí.
Spodní hranici májí oba typy baterií téměř shodny.
12x3,5=42V vhodný limit pro lipolku.
Jen je třeba to hlidat lepším měřením něž je displej BBS.
13x3,2=41,6V vhodný peo lionku.
Teď jsem ty LiPol (dvě 6S 22,2 V/12 Ah zapojené do série) pořádně projel, BBS-2 na ně jede úplně v pohodě, výkonově je to tak, že dávám tak o stupeň vyšší přípomoc oproti Lionce (mám 9stupňů přípomoci), ale výkon mě i tak stále v pohodě dostačuje).Mám na ně zapojený tento měřák:https://emotors.cz/prislusenstvi/13107--turnigy... Nabíjel jsem na 4,15V na článek (tato nabíječka umožňuje zvolit nabíjecí napětí článku od 4,15 do 4,25: https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... umožňuje i nabíjení "Storage" (nabíjecí napětí 3,8V na článek), to používám, když vím, že hned druhý den nepojedu a naplno nabiju až před jízdou. Displej BBS-2 se chová trošku jinak, než při použití Lion - nejdřív ubývají čárky nabití rychleji, pak hodně dlouho svítí jen dvě čárky displeje, a když svítí jen jedna, tak napětí baterie je cca 42 V. Když už displej píská a ukazuje prázdnou baterku, tak má cca 41 V, měřák mě v tu chvíli ukazoval spotřebování 10,5 Ah. Dále už jsem nepokračoval, vyšlo mě to akorát domů. Myslím, že kdyby jsem baterky nabil na 42V na článek, tak by do vypnutí motoru ř.j. těch 12 Ah dala, ale chci baterky šetřit, takže je chci zatím nabíjet jen na těch 4,15V/článek a vybíjet jen do těch 41V, takže se spokojím s těmi 10,5Ah, co mi takto dají (mám k nim ještě tu starou Lionku a ta mi dá podle měřáku kolem 7Ah (původně 13,4Ah, takto degradovala po cca 200 cyklech a dvou sezonách provozu). Fakt to s touhle chytrou nabíječkou složitý není, jen je potřeba si udělat redukci, nabíječka má konektory XT60, ale baterky XT90. Konektory je lepší taky rovnou objednat z Hobbykingu, vyjdou levnějc jak u nás. Ta nabíječka vyjde nastejno, jen když je v akci, tak se vyplatí z Hobbykingu. Je potřeba z důvodu bezpečnosti baterie nabíjet v nehořlavém prostředí, já je ne chatě nabíjím v krbu (samozřejmě když se v něm netopí:-) Do obvodu je dobré zařadit pojistku ("autopojistku"30A).
Vypadla mě desetinná čárka:"Myslím, že kdyby jsem baterky nabil na 42V na článek" - správně má být 4,2V na článek. Ale jak píše BobBob, tak je lepší nabíjet jen na 4,15 V na článek, mělo by to prodloužit životnost.
Sice je to určeno pro modeláře, ale dá se z toho vyčíst hodně zajímavého o LiPolkách: http://www.rc-zoom.cz/jak-zachazet-s-lipol...
http://www.rc-zoom.cz/napeti-li-poly...
http://www.rc-zoom.cz/tema-primo-vybusne...
Tyhle mají jen 12Ah, takže na 48V jsou potřeba dva zapojit do série, ale stále mají 12Ah. Pokud chceš větší kapacitu, tak můžeš koupit 16Ah: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... a opět dva kusy a spojit do série. Příp. jsou ještě 20Ah: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... , opět dva kusy spojené do série dají těch 48V , kapacita 20Ah. Takže za nějakých 250Euro máš baterku o kapacitě 20Ah. Nabíjet lze touto nabíječkou s balancérem: https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... , nabíjí se každá zvlášť, ta nabíječka má dva nabíjecí kanály. Takže nabiješ každou zvlášť a teprv pro použití na kole zapojíš dvě do série. Není to sice tak pohodlné, jako klasické Lionky, ale vyjde to levnějc a mohly by vydržet déle :-)
Dnes provedena údržba a celkem to proběhlo v pohodě.
V předcházejících odpovědích jsem našel odkaz na motorek QQ100. Protože se chystám na přestavbu elektrokola a snažím se dozvědět co nejvíc, chci Vás požádat o bližší specifikaci, při zadání do vyhledávače na QQ100 se objeví pouze myčka. Děkuji. vlevah
1) http://www.bmsbattery.com
2) http://www.elifebike.com
QQ100 vazi 2.2kg. Ale pokud vam nevadi trochu vetsi hmotnost (2.8kg), na ceskem trhu jsou spoustu levnejsych motoru nez QQ100.
QQ100 ma cenu stavit jen pro velmi lehke elektrokolo.
Za hvilku dodelam sve dalsi elektrokolo na QQ100 - pak ukazu ho na foru (tema silnicne elektrokolo).
Pak nekdy jeste udelam elektrokolo, ktere ma dva QQ100:)
No moc chytrej z toho nejsem, na obou odkazech jsou v podstatě BAFANGy s typovým označením TSDZ2. Já si chci kolo přestavět a vyhlídl jsem si BBSO1 36V 250 až 350W s torzním senzorem. Mám to jen na pomoc do kopce, na rovinách si vystačím sám. Díky za odpovědˇ.
TSDZ2 je to stredovy pohon, QQ100 - je to motor do predniho nebo zadniho kola:
https://bmsbattery.com/ebike-kit/333-q100...
Ja tam čtu že je to Q100 a nikoliv QQ100.
Co to je středový pohon do zadního a nebo předního kola? To je snad přímý pohon předního nebo zadního kola ne?
Nevim jestli na tenhle komentar mam odpovidat.
Jste opravdu vidite velky rozdil mezi nazvem Q100 a QQ100?
A mezi motorem BBS-02 a BBS02 taki jsou rozdil? Jak velky?
Jeden vyrobce napsal QQ100, jiny Q100...
Vypada ze jsem mel napsat tak
TSDZ2 je to stredovy pohon CARKA!!!!, ne, radsi TECKA!!!! pak velka mezera...
Pak QQ100 - je to motor do predniho nebo zadniho kola. Tak je to lepe?
No moc ti není rozumět:-)
Dáš odkazy na středové motory s tím že to je QQ100 a poté dáš odkaz kde je konečně Q100.
Občas píšeš zmatečně tak se nečil že se někdo zeptá jak to myslíš.
Myslim ze jsem nikdy nepsal, ze QQ100 je stredovy ponoh:)
V teto teme o QQ100 motoru jsem napsal, ze podle meho nazoru on je lepe cim BBS02, a pak napsal v cem je lepe a v jakem pripade to plati.
Omluvam se, ze pisu zmatecne, nevim jak by to slo vylepsit:) Pravdepodobne, nastudovat Cestinu lepe jiz jsem neni schopen:(
Piš krátké a jednoduché věty. Když píšeš v krátkých větách, tak je to dobrý a srozumitelné. Když se pokoušíš o složitější souvětí, už to je horší a někdy se člověk musí víc soustředit.
Zdravím vsetkych ... kedze je zima a ja mam na svojej BBS 02 uz najazdených 12000 a kamos 14000 ( a ulomil sa mu jeden zub ) tak sa chystam objednavat nahradne diely na repas BBS 02 cez http://www.greenbikekit.com/accessories/bafang... ak by mal niekto o nieco zaujem viem pridat do kosiku ( v rozumnej miere ) a potom si nejako rozratat náklady za dopravu a poprípade clo .... píste do spravy
Nechci tě nějak odrazovat, ale zkuš si dát do košíku jedno to ozubené kolo a koukni na cenu poštovného a pak tam dej dvě ty kola a koukej.
Už včera som to pozeral a zistil som že naklady za dopravu sa znasobuju ( sa mi ozval jeden zaujemca )... takže je to neaktuálne... škoda ...
Ahoj, mrkněte na stránky rakouské firmy. Mají tam nějaké náhradní díly. Objednával jsem od nich programovací kabel. Dodání bylo rychlé a bez potíží.
https://fasterbikes.eu
Tych mam cheknutych ale problem je zohnat hlavne to velke ozubenie ( chainring gear - mid axel ) a to maju momentálne iba v Cine a potom Luna a California ebike ... teda ak niekto vie este o niekom nech da odkaz....
tak hlavní příčina je taky že jsi asi jezdil na scuhém převodu,kdytka osy se musí občas otevřít (pár šroubků) vyčistit a namazat, jakmile se ti dostane špína do převodu , vybrousí ti zuby pryč , tohle vypadá na douhé trápení motoru bez maziva. to je asi jako když jezdíš s autem bez oleje (taky ho zadřeš)
ahoj.Ja už podruhe cistil ocelové prevody .Prvně po 1300 a ted už mam nalítano okolo 2400km a když jsem to čistil mohu řict že jsou v podstatě jako nové .Mazivem nesetřim a to ani na ose a dvou ložiscích.Nadbytečne mazivo se při prvních jizdach vytlací ven u velkeho převodniku přes plastovy kryt a to setřu. Akorat druhou čast motoru jsem jestě neotvíral,ale ozubeny kola udrzuju maximalně namazany.Ten klíč s dražkama n aotevírání jsem psal že jsem ho vyrobil,tak jen připomenu že ty dražky nesmi byt delší než šiřka tech dvou pojistnych matic aby se při dotahování druhe nezaskakovalo do první takže asi nějakych 3mm .Stačí vyrobit z trubky a udělat jí na konci otvor na utahování.Jen chci řict že při stale udržbe ozubení jako nova.
Nazdar.
Ja mam na mojom bafangu BBS02B najazdenych okolo 8000 km a to aj v tazkom kopcovitom terene v lese.Cital som tu rozne varovania ohladne mazania motora,ze je to tam vsetko suche.Tak sme ho s kolegom rozobrali,zistil som ze to bolo uplne zbytocne,bol dobre namazany.Vydzral by najmenej dalsich 14000 km.Takze netreba tu strasit ludi co sa tyka udrzby motora Bafang.Vsetko ozubenie bolo v perfektnom stave,ziadne vylomene zuby a to ani na tom plastovom koliesku z nylonu.Jasne ze je treba davat bacha na utesnenie motora z vonku,nebrodit to cez potok:-).
Majte sa pekne,vela stastnych kilometrov pre vsetkych:-).
Nazdar chlapi,
setkal jsme se už někdo se zničeným plastovým kolečkem v BBS02 750W? Koupil jsem si novou sadu BBS02 750W s aku 48V 17,5 Ah, přemontoval na nové kolo a několikrát na něm jel, na displeji je 150 km, tedy skoro nic. Vše v pořádku, dle displeje byl příkon motoru i cca 1200W, ale nehonil jsem ho nijak moc (si myslím). Při poslední jízdě se z pohonu začaly ozývat vrčivé zvuky, sice to jede, ale asi by to tak nemělo být, tak jsem se díval na kovové převody, ty jsou netknuté a mám tedy podezření, že to pochází z toho primárního převodu. Ten jsem zatím nerozdělával, je to trošku už horší a tak by mne zajímalo, jestli jste se s tím třeba už někdo potkal ?
Otázka je jak mohl mít dotyčný uživatel nastaveny parametry řídící jednotky. Pokud tam bylo třeba více ampér než by mělo, tak je normální, že i 750W BBS 02 dává špičkově výrazně vyšší výkony.
48V x 25A = 1200W Stačí, pak jezdit stále na maximální dopomoc nebo plynem jako na mopedu a nemusí moc dlouho trvat, aby se nylonový převod strhal. Mě stačilo pár kilometrů abych oholil 13zubový pastorek a řetěz na něm začal přeskakovat. To jsem ale v rámci experimentu jezdil i okolo 70 Km/H. V tomto je legislativní omezeni do 250W na svém místě. Za mě je to ideální dostačující výkon, které jsou schopny ještě zvládat běžné cyklokomponenty. Rychlostní limit je věc druhá.
Ano, limit tam byl asi těch 48V a 24A, ale po nabití je tam, mně se zdá, 54V nebo tak nějak. I na plyn jsem jezdil a je pravda, že to jezdilo i pěkně rychle (já jsem jel max.50 km/h, ale i to už je pro mne pocitově na kole dost nebezpečný). Právě by mne zajímalo, jestli to plastové kolečko odchází. V tom kilowattovém BBS 03 totiž se zdá, že není to kolečko o moc větší. Jinak, samozřejmě, zaplať pánbůh i za těch 250w, větší výkony ať si každý rozmyslí a má před nima patřičný respekt, protože se velice lehce může stát cokoliv. Až to rozdělám, tak se podělím, zatím jsem tam nic neobjevil.
Mne sa stalo niečo podobné na BBS02B 500W. Začalo to jemným vrcanim a neskor motor prestal točiť klukami. Tiež som myslel na kovové kola, ale tie boli ok.Otvoril som motor ale aj plastové zuby boli ok.Potom som zistil,že vtom plastovom ozubení je ihličkové ložisko ktoré sa pri toceni motoru roztiahne a začne točiť hriadeľ z malým ozubenim. Je to taká spojka.
Po výmene to facha .
To by mohlo být, tak nějak se to chová, jenom jsem ještě nedošel do bodu, kdy by to přestalo točit klikami. A nechá se to ložisko někde sehnat? Sice bych to měl mít asi v nějaké záruce, ale kupoval jsem to přes Aliexpress z Německa a reklamaci si moc neumím představit, zvlášť, když se do toho podívám...
To ihličkové ložisko je súčasť toho plast.ozubenia. Nieje to ani drahé len si treba vybrať na konkrétny typ motora.
Ano, teď jsem dokoukal na youtube rozborku toho motoru, je to tak. A jestli se mohu zeptat, kde jste to sehnal Vy? Každopádně moc díky za typ!, vlastně ať už by mělo plastové kolečko zničené zuby, nebo to bylo jehlové ložisko, vyjde to na stejno. Typuji to ložisko, protože zub by byl v čudu asi jeden a chovalo by se to jinak. Navíc to začalo při docela malé zátěži a plynulé jízdě. S tím ložiskem / spojkou je to docela chytře vymyšlené. A alepoň budu vědět, jak to mazat.
GBK:https://www.greenbikekit.com/bafang-8fun-spare...
jsou 2 typy BBS02 , nebo BBS02B a nejsou zaměnitelné!!
Alebo možeš napr. aj tu: https://www.aliexpress.com/item...
Sice mám BBS1 ale zajímalo by mě něco jiného. Když praskl zub co se dělo, šlo normálně alespon šlapat vlastní silou?
Uvažuji nad tím kdyby se motor pokazil, jestli jde vždy alespon nouzově dojet domů šlapáním vlastní silou?
Jinak vyzkoušej google, myslím že u nás to taky koupíš, nevím jestli to je ono co chceš:
https://www.akumo.cz/magnet-snimace-slapani-bbs
https://kola-cirkl.cz/1397-dily-motor-bbs
Podla mna to niesu tie diely. To silonové je iné. Aj to kovové ma zlý popis ten magnet šlapania je až pod krytoms tými piatimi dierami.
Tu je ten motor v obrazkoch http://www.web-artisans.com/VAE/?page_id=574
A jak tedy vypadá u mne situace:
Objednal jsem plastové kolečko tady: https://www.aliexpress.com/item...
Přišlo mi. Rozdělal jsem, vyndal staré kolečko - vypadalo jako netknuté (poznala by se vada v jehlovém ložisku při prohlédnutí?). Ale po smontování se mi ozývají cvakavé zvuky, pocházející frekvenčně právě od otáček tohoto plastového kola, které je navléknuté na kovové hřídelce. Po opětném rozdělání, prohlédnutí (neobjevil jsem nic negativního) a smontování se nic nezlepšilo. Mám tedy podezření na ložisko, které je v pokličce, která drží na třech šroubcích, možná i na to druhé, které je pod plastovým kolem vespodu. Podotýkám, že jsem rozebíral s maximální opatrností. Ložisko v pokličce se koupit dá, je to 16001-2RS IBB, to druhé jsem zatím nevyndával. Celkově to tedy není až taková legrace a jsem zvědavý, jak to nakonec dopadne. Ale zatím prší, tak mne to až tolik netrápí.
Mne sa tiež po výmene plastového kolečka ozývalo cvakanie. Po pár výjazdoch to prestalo.
Ja som to pripisoval tomu, že som to pri výmene zle zapojil. Po zložení a spustení mot. ten sa neroztočil ale len cvakol. Na budiku bol viditelný odber. Pár krat som to skúsil ale nič. Potom som zistil, že som vymenil tie hrubé kábliky modrý za zelený. Nevšimol som si to lebo som to robil v slabom osvetlení neskoro v noci nahodené na biku. Po správnom zapojení všetko šlapalo. Až na to cvakanie, ale ako píšem po pár výjazdoch sa to stratilo.Nové kolo mám ale v rezerve.
Tak to je docela zajímavý. Taky jsem si říkal, že by to třeba mohlo zmizet, ale bylo to docela hlasitý.
Když jsem jen tak točil ložiskem v oddělané pokličce, byly tam náznaky mírného zadrhávání. Při vyndávání pokličky jsou tam nyní totiž jen dva otvory pro stahovací šrouby, ve verzi předtím tam byly tři. Tím při stahování pokličky dojde k jejímu naklopení a to by možná mohlo mít vliv na to kuličkové ložisko. Ložisko ale stojí cca 50 Kč, tak ho, když už to mám rozdělaný, vyměním.
Koupil jsem nové ložisko do pokličky, stálo opravdu 50.- Kč a nechá se snadno sehnat. Po namontování s max. pečlivostí se opět ozývalo jakési cvakání, ale to už jsem ignoroval, ať se to třeba po... Vše jsem smontoval, ozubená kola poctivě namazal. A při jízdě tam žádné cvakání není, paráda! Dokonce se mi zdá, že to jede líp - no ... Ale jede to fakt dobře. A teď si budu hrát s programováním řídící jednotky. Není to úplná sranda, parametrů tam je hodně, ve spojitosti PAS s plynem se celý systém chová docela tajemně. Pokud někdo používá plyn v pravé rukojeti - nebo vůbec jako i páčku, možná došel k tomu, že opravdu má kolo při rozjezdu na lehký převod velikou sílu. Opačný smysl přidávání plynu v rukojeti, než u motocyklu, působí při zvednutí předního kola jako kladná zpětná vazba - ještě víc se přidá plyn - na to pozor!! :-)
Našel jsem jak opravit chování páčky - https://www.nakole.cz/diskuse/29336-chyba...