Caute, mam Author Classic 2011 a obcas na nom jazdim velke vylety natazko. To znamena do 1000 km, 80 % cesty, 20 % mierny teren a 10kg brasna na zadnom kolese. Chcem kupit nejake poriadne rafiky, ktore vela vydrzia. Zatial uvazujem o Grand Hammer a Dragon Line 719 + dvojine nytovanie, oboje od ceskeho Remerxu. Mate skusenost? Napada vas nieco lepsie? Dakujem
Ty Dragony s dvojitým nýtováním mám na treku tři roky. Dvojky nerezové dráty, ráfkové brzdy, zapletl jsem si to sám. Po cca 7000km žádný problém, ani jeden prasklý drát. Natěžko najeto asi 900km za sezónu po silnicích a v lehkém terénu. Já je mohu doporučit.
Na Dragonu jezdím několikátou sezonu s klasickými nerezdráty(natěžko,do 25kg, 5-30dní) po cestách necestách Rumunska, Balkánu i doma bez jediné chyby i přes několikeré brutální rázy- před sezonou zkontroluju napnutí drátů a souměrnost ráfku a až na občasné doladění žádné vychýlení ani prasklý drát. Předtím jsem jezdil Remerx Panther- Daragon ho nahradil. Dvojí nýtování rozloží tah i rázy a ráfek je pevnější- lepší při poměru cena/kvalita na turistiku neznám.....mohu jen doporučit!!!
Když to čtu, možná přehodnotím přístup výpletům?
Z dob totality mám vštípenu hlubokou nedůvěru ke drátům všeho druhu, takže to s opatrností asi přeháním.
Chystal jsem se přeplétat po dvou a půl tisících km, přitom tam mám Remerx Panther:
http://www.cyklonemcik.cz/zbozi/rafek-remerx...
vypletené 2mm nerezy zn.Sapim, mám ty dráty nechat a spoléhat, že vydrží ještě jednou tolik?
Nebyly extrémně přetěžované, z 99% jeté natěžko po slušném asfaltu a bagáž ani já taky není žádný extrém, výplet je 4x křížený..
Když mi po cestě prasknou jeden, dva dráty, se z toho nezhroutím, nářadí a pět rezervních drátů povezu, jde mi o to, že bych to cestou strašně nerad kompletně přeplétal, to by mne ukrutně zkazilo náladu.
...nejsem žádný odborník (mám nerez jen "aby to líp vypadalo" a nerezlo), jezdil jsem na běžných nikl. drátech a problémy taky žádný(na Remerxu). Mám 80kg, než jsem použil vozík, tak zátěž 25kg převážně vzadu. Já bych uvažoval o výměně až když by začaly dráty rupat častěj a ne menších nerovnostech- známka únavy. Zatím jsem přeplétat nemusel-spíš vyřadil kolo pro nebezpečí "probrždění" ráfku(mám véčka)....Asi před 15-ti lety se mi dostala do ruk tabulka jednotlivých výrobců a typů z hlediska pevnosti a téměř žádný rozdíl nebyl mezi obyčejnými a nerez, u ostatních už ano, ale ne zas ...násobný, takže já věřím běžným, nepřeplétám a nepraskají...;-)
Dík, to jsem trochu překvapenej, doteď jsem jezdil na obyčejných drátech z Hvězdonic, ale pro jistotu jsem je každý rok přeplétal, vlastně šlo jen o práci, tyhle obyčejné dráty stojí pakatel, ale vyštípat ty Sapimy by byl asi hřích, jeden stál sedm kaček, tak já zkusím a letos je tam ještě nechám, Sapimy jsou prý velmi kvalitní, takže by dalších 2.500km vydržet měly.
Hele, nechci ti brát radost z přeplejtání - ale mě by nenapadlo přeplejtat ani po několika sezonách, kdybych neměnil probrzděný ráfky nebo náby za lepší. Když už křupnul drát, tak v naprostý většině za to mohl řetěz, nebo rovnou celá přehazka v drátech. To se pak drátek načne a povolí. Jinak ani náhodou.
Pokud nemáš to kolo nějak opravdu extrémně přetížený, tak není důvod se tímhle zabejvat.
Na horácovi, kde výplet trpí ještě o dost víc, mám dráty zeslabovaný (2/1,8/2) a drží v pohodě.
No tak jó, nó, žádný přeplejtání nebude, ukecali jste mě. Ale stejně se budu celou cestu bát, ujet tolik kiláků natěžko na jednom výpletu, to jsem si ještě nikdy netroufl.
Přeplejtat každých 2500km?
Neblbni, možná tak 25kkm. Jde jen o to aby byly dráty rovnoměrně napnuté a ráfek nebyl naražený.
Se mi nediv, jsem totiž traumatizovanej jedinec, mám to v hlavě, jako by to bylo včera, rána do zadního kola, jako když přejedeš menší díru, najednou je to pod zadkem celý divný, asi jak když máš povolený zadní kolo, blee, leta letoucí to byla moje cyklistická noční můra.
Pak jsem pokročil na vyšší level, začal jsem s sebou začal vozit stahovák, kilovej 24 klíč a náhradní dráty.
Ruplo to, někde zastavit v tom příšerným vedru, vobalenej komárama, položit kolo na bok, vybrat zadné koleso, pomocí stahováku rozlomit to zasraný bolševický pětikolečko a pak, zasranej a nasranej jak jetel, pokračovat s prasklým drátem dál.. :-D
Mam to v teto kombinaci na lehaci , na 26 rafku s Rohlikem draty jsou myslim 1.8, neodpruzeny zadek takze to pozere vsechno, mam ale silnejsi plast nez na treku. Drzi to naprosto bez problemu, proto jsem sel do SAPIMU.
Kdyz uz se tady probiraji Sapimy - taky se vam nekomu stava, ze se nove zapletena kola vyrazne povoluji ( az k uplnemu vysroubovani nyplu) ?
Stalo se mi to na nekolika ruznych kolech s draty zeslabovanymi i nezeslabovanymi. Centrovane byly vsechny u profika a stalo se to i po precentrovani.
Nakonec jsem to vyresil loctitim zajistovacim tmelem do zavitu. A je pokoj.
Ahoj. Mám Classic 2012 a také jezdím hodně naložený. Můžu jen říci, které ráfky nebrat. Originální Author Xenon a silnější Auhtor Argon. Oba mi na zadním kole popraskaly. Přední v pořádku.
Dik za info vsetci, zrovna vcera som na Argony na nete pozeral :D Zacinam byt dost nalomeny na tie Dragony s dvojnytom od Remerxu. Inak co sa tyka vypletu, tak celu zakladnu a strednu skolu som mal jeden lacny horak a nikdy som nemusel preplietat a to dostaval v lesoch celkom do tela. Boli len tradicke osmicky a vajca :D Od 2011 mam Authora, najazdene tisicky km a tiez som nepreplietal. S novymi rafikmi prepletiem, ale pravdepodobne na stare spice (paprsky) lebo si myslim, ze im nic nie je
...přeplétat starými paprsky je blbost, i když jim na původním výpletu "nic není". Do novýho je totiž nedáš na původní místo, jak byly ve starým a je po "myšlení". Těch pár drobných za běžný dráty při investici do novýho ráfku tě nezabije a máš jistotu....