Ahoj, chtěl bych si pořídit nové kolo pro občasné ježdění o víkendech. Nic závodního, prostě jen na pohodu a oddech. Občas bych jezdil po silnici, občas po lesních cestách a podobně. Vyčetl jsem, že pro toto jsou dobrá krosová, opravte mě, jestli se pletu. Problém je, že se v tomhle absolutně nevyznám, vím jen to, co jsem četl na netu, tak nevím přesně podle čeho vybírat. Pořádně jsem ani neporozuměl, jak je to s velikostí kola. Měřím cca 172 cm, s cenou bych šel max do 12000 kč.
Nějaké návrhy? Díkes!
A o jaký druh kola ti jde? Trekové nebo horské?
Přišlo mi, že mj. i na to na to se ptá. :-)
(A chápu... já to taky dlouho řešila... až z toho vypadlo něco úplně jiného.)
V současné době bych já bral nejspíš současné univerzálnější horské HT 29" na 2,1" plášti se slušnější přesní vzduchovou vidlí.
Jenže to už je cenově nereálné do 12 tisíc.
Ani nevím. Čtu, že trekové je lepší na vícedenní výlety. To bych určitě nejezdil. Horské je prý zase lepší, když budu převážně jezdit jen po terénu, což bych také nejezdil. Spíš by to bylo 50 na 50
Tak trekové se širšími plášti.
Mým nezkušeným, primitivním okem se mi docela líbilo tohle... Co myslíte? https://www.bike-eshop.cz/krosova-a-trekingova...
Zajímavý tvar rámu.
Pro opravdu volnou a občasnou projížďku po pevných cestách stačí.
Pokud máš pevnou cenovou hranici, tak si ta kola budou docela podobná.
Hlavně jde o to si vyzkoušet a vybrat správnou velikost aby jízda na kole moc nebolela z nevhodného rozměru.
A jak vyberu správnou velikost? Tam mají u tohoto kola jen S a M. Podle tabulky je to málo. Je to do 170 cm výšky postavy max. Já mám 172
Pro takovéhle rekreační nemusíš 2 cm řešit. Beztak má každý jinak dlouhé nohy a ruce někomu víc vyhovuje vzpřímenější posed a někomu sportovnější zalehnutí.
Obejdi si pár větších prodejen a poraď se o velikosti kola a několik kol si vyzkoušej.
Navíc každý výrobce má ty rozměry rámů malinko posunutý.
Ty budeš někde na rozhraní M a L.
Vím, že mě tady ušlapou, ale bych i dnes šla zas do Authora. Jezdí na tom celej Dojčland, kdekdo a vypadá to jak normální kolo.
Z pánskejch rámů střední třídy se mi vždycky líbil Stratos.
S tím Dojčlandem nevím... já tam na něm tedy viděla vždy jen turisty z Česka.
Ale Stratose jsem měla před koloušem, tak nějak s podobným užitím, jak popisuje zakladatel tématu - a k těmto účelům to vůbec nebylo špatné kolo, to je fakt.
(Vlastně by byl na prodej... "lehce jetý dívkou na cyklostezkách" - ovšem je ročník 2006. :-)
Dívka nebo kolo je ročník 2006? :-))
Teď nevím, jestli to měl být kompliment... :-)
Za rozumnou cenu by ho moh vzít, tvůj rozměr by mu moh sednout a je to pěkné kolo. Moje Vista je stejnej ročník a nevidím na ní žádný problém, najeto to bude mít srovnatelně a tys určitě měnila aspoň řetězy :)
To byla pára dámský a pánský rám, jako úplnej začátečník jsem volila nízký nástup, bych na Stratosa bez pomoci ani nevylezla.
Tak do toho "lehce jetého kola" bych nešla - má najeto přes 40.000 km a podle toho, co tady majitel psal, tak ho rozhodně nešetřil.
Leda by k němu ještě něco připlatil :o)))
Počkej, majitel jsem přece já. A to kolo jsem měla ve svých začátcích... Neodhadnu, kolik má najeto, ale víc než tři tisíce to rozhodně nebude, spíš míň.
Tak to pardon. Já myslela, že narážíš na tohle téma od Jaaaana http://www.nakole.cz/diskuse/21612-kolo-na...
Na velikost jsem našla celkem pěkný odkaz:
https://www.competitivecyclist.com/Store...
Jináč já, jako úplný začátečník, jsem si před lety koupila treka podle obrázku, se mi zdálo, že to vypadá jak normální kolo :))
Jezdím na něm dodnes. Zkoušela jsem i dvě s těma malejma kolama, ale na tom si připadám na silnici jak debil a v lese totéž projedu i s trekem, přes kořeny neskáču.
Na léto jsem zatím skončila na staré Favoritce, na rozdíl od treka nemá tu krávovskou vidlici vepředu, je to o to lehčí a lehčí se to taky řídí.
Dnes už mám seřazené priority: správný rozměr rámu, váha a minimální odpor v ložiskách. U mě Favoritka vede a je mi zcela putna, že mám na dámským rámu berany a že je to padesát let starý :)
Jestli opravdu začínáš, pořiď něco běžného ve nižší-střední cenové třídě (aby se to neposralo hned první rok), zbytečně neutrácej a po čase přijdeš na to, co chceš. Osobně doporučuji nějakého běžného treka bez zbytečných vylomenin, tím nic nezkazíš, samo to nepojede a uvidíš, na kolik jseš ochotnej to honit a co od toho budeš chtít.
Pokud to chceš na výstavku před hospodou, práskni se přes kapsu a kup nějaký dělo za pořádný prachy, pojede (teda spíš nepojede) to úplně stejně.
Pokud nechceš moc utrácet, kup něco v bazaru a jezdi.
podle toho, kde a kdy budeš jezdit, doporučuji krosové. Ideálně s blatníky a nosičem na spoustu blbostí co budeš vozit, než nabereš zkušenosti co sebou netahat :-)
A jaké kolo? Navrhuji obejít tři nejbližší krámy s koly, mrknout co tam mají a projet se na tom. Dnes je standardem servis po dobu záruky zdarma... A ten servis je zároveň zárukou, že ti neprodají něco, co se za dva roky rozpadne... A jaký nástřik a logo na tom kole bude je úplně jedno :-)
S tou zárukou hodně opatrně. Záruka se rozhodně nevztahuje na opotřebení nebo nesprávným užíváním, ale jen na výrobní vady a vadu materiálu.
Na kole mimo prasklého rámu nebo ráfků si moc reklamací nedovedu představit, přesto se věci na kole běžně mění i po pár měsících.
třeba intersport má záruku na rám 5 let, ale zas je to podmíněné tím, že si u nich každý rok necháš udělat aspoň malý servis.
první servis vyžadují na dvouletou záruku, myslím, všichni.
zbytek je prostě spotřebák, s tím se nedá nic dělat :-)
za sebe bych koukal v menších obchodech třeba na Maxbike - není to taková "značka" jako třeba Scott, kde se platí za pár písmenek na rámu, a to osazení je pak tragické. V Intersportu třeba Genesis.
jinak, klidně koukej i na kola dva nebo tři roky stará, většinou bývají na obchodech se slevou za lepší cenu.
nebo třeba ještě ze 2 tisíce přišetřit a napsat na bike-foru třeba Scalarovi, který staví slušná kola za dobré peníze ;-)
to jo. Vycházím ale ze zkušenosti u nás. Kolo koupeno, servis je zdarma a prodejce ví, že to kolo bude servisovat, takže ti neprodá něco, co se "rozpadne" samo v garáži. A pak je jedno, jestli koupíš Apache, Rock Machine, nebo něco jiného... (stále vycházím ze zadání výše - začátečník, víkendové vyjížďky, žádné velké porce km, ani náročný terén a cena do 12tis.)
servis zdarma bývá většinou ten první, po cca 100 km nebo měsíci. prostě až si všechno sedne, tak se to doseřídí, aby to běhalo dál hladce.
další servisy už si většinou platíš úplně všude. někdy ti udělají u nich koupené kolo přednostně, někdy dostaneš lepší cenu za práci, ale zadarmo pořád, nevím nevím... :-)
To by to kolo muselo stát 2 x víc než jinde abys měl pětiletý servis zdarma, takže víc než první seřízení po prodeji zdarma není.
Tak,pravdu díš. Jsem na Vistu tenkrát koupila nosič, brašny, stojník a dodneška s tím jezdím, vůbec to nesundávám a pořád v tom něco vozím, kdyby jenom pumpičku a baterii na světlo, ale taky spoustu jinejch stejně důležitejch věcí...
Teď jsem byl u vdovy v práci (zkoušíme sedlo od billicka a nechtěl se mi doma hledat imbus pětka :) a mají teď v akci něco takoveho:
https://eshop.intersport.cz/genesis-speed-cross...
Jako asi tak, výbava žádná výhra, je to prostě low-end. Nicméně za osmičku to není špatné (Scotty mívají podobnou výbavu na kole za 15 tisic).
4 tisíce bys ušetřil, za tisícovku Dokoupil nosič, stojánek, blatníky a nějaké světlo, nebo co se hodí, a trojku bys měl do rezervy až časem něco odejde. Zas ty osmikolecka bývají docela robusni...
To jen tak, že jsem to tam zahlidl ;-)