Termín: 20.05.2017
Místo: Praha, Stanice metra Opatov
Tak se zase rok s rokem sešel a začíná boj o termíny v kalendáři. Proto netradičně píšu já a ptám se, zda zase letos uskutečníme cyklo Praha - Prčice s bonusem? Tedy 200 km jako vždycky?
Tak do sekce 200 km se rozhodně nehlásím, ale zase bych si to docela zajela. Pořád jsme ještě nezkusily s wílou variantu Tábor - Prčice - Praha.
Ale uvidíme...
Ano ano,loni to nevyšlo....Žebyletos?????? Ja jsem pro!!!A bude makovej závin!
Uvidíme, uvidíme.
Teď nemůžu nic slibovat.
Jinak bych musela s nima a to bych umřela na zpáteční cestě u Neveklova;-) a chodila bych te strašit!!!!
Sakra...
Ale já mám závažné důvody - k nám prý v květnu přiletí klokan :o)))
vloni jsem si musela botičku koupit, neb jsem na ní neměla nárok, protože jsme jeli Tábor - Prčice - Benešov a byla to moc hezká akce, skoro hezčí trasa a méně lidí, než z Prahy. taky bych ráda zase letos jela, ale zatím nic neplánuju, uvidíme.
Já nárok měl, ale hned v Prčicích jsem botičku ztratil. Je prostě v Prčicích , nebo prčicích?...
A bylo to jen 176 Km
https://www.stream.cz/uzliky-na-jazyku/10015319...
Dobré připomenutí, mám poznačeno.
Já bych i jel, ale zatím to je s otazníkem.
Sakra. Kde sezenu tak nahonem elektrokolo ? Babettu sebou snesete ?
Cože to?!? Elektrokolo?!?
Co to je za experimenty?!?
Já jsem zvažoval skládačku, ale to spíš, kdyby to pánové vzdali a jeli něco jiného.
Jinak elektrokolo by byl asi masakr. Prvních 100km by to byla velká výhoda, ale těch druhých 100km na těžkém kole bez přípomoci bych to teda šlapat nechtěl.
Že by?
Ještě jsem Prčice nikdy nejel. ale lákají mě. Ale to bych si musel domluvit v Praze nocleh.
Když si to ještě nejel, tak vřele doporučuji a když vyjde počasí, tak je to fakt dobrý.
Plno lidí, výborná atmosféra, dobrá zábava.
Mě na tom děsí právě to "plno lidí". Ale komu ty plné přístupové trasy a plné náměstí v Prčici nevadí, tak určitě dobrá akce. Mně to tam stačilo jednou, když jsem zajel na kafe do Prčice a nevěděl jsem, že se právě jde pochod (teda - podle množství lidí, směřujících tím směrem, se to dalo tušit) :-)
Zážitek nemusí byt pěkný.....hlavbe silný!!!!
Tak už je to příští týden. Pojedete? Dokonce se na 200 hlásil adept mimo tento server. Bohužel jsem někde zašantročil kontakty, tak budu v úterý hledat.
Zvažuji účast, počasí by mělo vyjít, tak to nejspíš prubnu.
Jenže letos jsem nějaký vychcíplý, nemám najeto na 200, takže bych se v závěru už asi hodně trápil a protože nejsem žádná masochista a ta akce není zase tak úžasná aby to stálo za to, takže pro tentokrát je pro mě maximální hranice 150 km a ještě asi dost zvolna, žádné dostihy :-)
Pokud by se někdo přidal na trasu 150 km, budu rád, jinak jedu sám.
Do Prahy jedu autem a jsem prázdný, tak pokud by někdo chtěl mám asi 2 kubíky místa :-)
Já pojjedu Šemíkův memoriál. Pojedu na kole do Prahy, pod Vyšehrad a zpet. Dáme věnec v Neumětelech a dom. Pojedu s kolegou takhle nám to dá tak +-120-130km.
Taky příjemná projížďka a velice pěkný cíl.
On má Šemík nějaké výročí, nebo je to jen nějak určené jak to vyhovuje?
jestli pojedu, tak možná z Tábora, sice bez botičky, ale vloni to byla moc příjemná trasa. jednou jsem jela z Týnce do Benešova a taky to bylo dobré, jen jednou jsem ujela celou trasu, vlastně jen Praha -Prčice -Týnec - vlak a pak kopec ze Zbraslavi a bylo to 149km
Botička je jen z Prahy a z Tábora ne?
Taky jsem zvažoval variantu z Tábora a do Tábora. Z Prahy už jsem to jel několikrát, tak by změna možná nebyla špatná.
Botička z Tábora přes Prčice do Tábora se vydává po příjezdu zpátky do Tábora; v Prčicích dostaneš jen kontrolní razítko. Pro cestu z Tábora přes Prčice do Prahy se oficiálně botička získat nedá.
Díky, už jsem si říkal, že by to bylo takové divné aby táborští byli nějak znevýhodněni, když to je stejně dlouhá trasa.
Nemáte někdo poznačený průběh cyklo trasy Tábor - Prčice, ještě lépe záznam z navigace?
Napiš Holfimu.
Ten mi to asi před 2 lety posílal.
Jinak já to měla natrasované zhruba takto https://mapy.cz/s/1EdP4
To si to vzala z Tábora do Prčic hodně zkrátka, to by bylo hodně málo km a snad žádné kontroly - žádná botička :-)
Podle toho co píšou to docela kličkuje.
je to úplně stejná mapka jako dávají v Praze, akorát z Tábora jede o hodně míň lidí než z Prahy. já záznam nemám, vloni jsem ještě měla hloupý telefon :-)
Map z různých akcí mám hromadu, ale Prčice z nějakých důvodů žádnou.
Hlavní průjezdní body mají vypsané, z toho udělám hrubou trasu.
Právě, že tam asi jede o dost míň lidí, tak taky bude o dost slabší se na někoho pověsit. Ono i z Prahy jsme od Neveklova jeli často dost osamoceně.
Tady je trasa Tábor Prčice - Tábor
https://mapy.cz/s/1Esxi
Děkuji, zhruba tak nějak jsem si myslel, že to půjde.
Na reálnou předpověď počasí je asi ještě brzy, snad má být nějaké zhoršení, ale nad 48 hodin je to třeba brát s rezervou.
Omlouvám se, nestíhám to všechno včas číst a ve správný čas reagovat.
Trasa 150 km je to v podstatě v základu, pokud se z Prčic jede do Prahy po ose a ne autem nebo vlakem.
Trasu Tábor - Prčice - Tábor nepojedu, protože to je z Prahy dost blbě dostupné, navíc se to částečně kryje s tím, co jsme jeli vloni.
Doufám, že zítra večer už bude lepší předpověď počasí. Zkusím pak dohledat spojení na kolegu, který měl zájem o tu dvoustovku a pak se uvidí.
Ve hře je i záložní varianta (kromě jet úplně jinam) a sice taky těch cca 150 km, ale na 20" skládačce. Potřebuji si na tomhle kole otestovat posed (vložka vs. bez vložky), tak by se to šiklo. Pak bych splňoval požadavek na pohodovější styl jízdy, protože s těmi 20" koly a 8 rychlostními stupni a žádným odpružením to na delší dynamickou jízdu není (nebo je, ale je to o poznání náročnější než s většími koly, odpružením a kvalitním osazením).
Pro trasu se skládačkou by ale nesměl být na trase žádný terén, protože to kolo potřebuji otestovat a ne odrovnat.
Mám relativně nové sedlo a čekají mne delší trasy více dní za sebou, tak nějaké testovací / zajížděcí trasy nad 100 km / den stejně musím najet. Místo původního sportovního sedla mám teď koženou klasiku, která ale jinak dýchá (větrá) a cyklovložka se tak nejeví jako optimální. Nerad bych dopadl jako předloni, kdy mne netestovaná kombinace sedla a běžeckého místo cyklistického oblečení stála dokonalý obtisk obrysu sedla do zadnice ještě měsíc po dovolené.
Koukal jsem na předpovědi počasí od tří různých rosniček a nic moc. Rozhodnu se až zítra odpoledne.
Zvažoval jsem jet Tábor - Prčice - Tábor, ale Tábor je přece jenom výrazně dál než Praha, ale ta trasa vypadá dobře, tak si ji dám až někdy jindy, ale to pojedu někde už třeba z Humpolce, ale to musím dovymyslet :-)
Pokud teď pojedu, tak to bude z Prahy a zase do Prahy.
https://mapy.cz/s/1ERZA
Už mám vytypováno několik mezipřistání, to závěrečné by mohlo být v Perle Pod Ledem :-)
ja a Eeva jsme se hecly a jedeme z Tabora přes Prčici na Phu. Pocitame ,ze skoncime v Tynci ci Benesove na vlaku,dle sil a počasí.Dovolila jsem si pouzit Radky a Holfiho trasu.
Někdo kdo se prida???
Tak to držím palce. Hele,jak se dohrabete do Neveklova, tak už je to v pohodě.
Kdybyste potřebovaly zachránit, tak volejte!
z Kamenice do Týnce už delší dobu opravují silnici nebo zpevňují břehy od potoka a snad se tam dá jet i obtížně na kole. pro auta je silnice zavřená. ale třeba tam kola pouští nebo to budeš muset brát přes kopec.
Na trasování Kamenice - Týnec jsem zvědav, protože pro auta je to opravdu delší čas zavřené a minulý víkend byla situace setrvalá.
Doufám, že to nenaplánují přes Těptín, protože ten sjezd dolů s kopce není moc pro neodpruženou skládačku s malými koly. Spíše tipuji, že to pustí nějakou objížďkou nebo skrz, protože přes Těptín, jestli se nepletu, vedou pěší trasu a od té oni rádi cyklisty oddělují.
Stavbaři si u uzávěry (minimálně ze strany od Čakovic) dokonce na zem napsali sprejem, že zákaz platí i pro pěší a cyklisty (asi se jim tam courali lidi a přes ty chybějící dva mosty to opravdu nebylo vhodné).
Jejich přání tak bylo vyslyšeno a trasa vede objížďkou z Kamenice přes Ládví a Babice (před několika lety to tak bylo taky).
Obdobná situace je v Hoděticích, ale tam přes prokopanou hráz vede provizorní lávka pro pěší. pro auta neprůjezdné, cyklisti by tudy projet měli.
Poslední chybějící most je mezi Sedlcí a Prčicemi, takže přímo do Prčice se jede z Jesenice vrchem přes Bolechovice a Divišovice.
Docela dost změn a dost jich poletí po paměti po staru, bude legrace :-)
Počasí teď vypadá o dost líp než včera, malinko se hnulo a umoudřilo, sice chladno, ale vypadá to, že bez vody.
Jestli pojedeš tu trasu dle Tvého odkazu, tak se přidám. Pojedu to na skládačce 20", tak určitě žádný drak.
Počasí asi bude částečně nejisté, ale snad žádná tragédie.
Jo, pojedu tuhle trasu. Mimo asi dvou krátkých úseků, které se v nejhorším dají objet, by to snad mělo být celé po silnici.
Na delší trasu si letos netroufám a když se budeš krotit, tak tě snad uvisím :-)
Bude sice chladno, ale snad bez vody, takže by to mohlo jít.
OK, počítám tedy s Tebou. Zítra ráno na Opatově. Já na tom malém dětském kolečku žádné zázraky dělat nebudu. Ono to po rovném povrchu jede velmi dobře, do kopců už hůř a na rozdrncaném povrchu je to neštěstí. Takže na té trase sestávající ze třetích tříd žádný sprint nečekej.
Takhle se to čte dobře, když budeš sprintovat, tak budeš sám :-)
V 8.30 je start, tak bych v tu dobu byl rád někde v mnohem blíž k začátku fronty než vloni.
Jak tam budu, tak se ti ozvu.
Stihnu-li do sobotního rána dokončit práci na PC a nebudou-li padat trakaře, zkusím to z Prahy na skládacím kole Eska. Jsem zvědavý, kam se mi podaří dojet.
Zároveň bych rád poznal lidi, se kterými zde diskutuji, když už jsem bohužel vynechal pražský sraz, což mě mrzí. Tak jestli uvidíte po cestě (u cesty, v příkopu, pod mostem, etc.) hocha na zelené skládačce, tak se prosím přihlašte...
Favorit a na Esce? :-)
Snad dojedeš až tam a pak zase zpátky, kam jinam bys chtěl dojet? :-)
Na skládačce určitě nebudeš jediný.
Právě že se mi skládačka Eska v uplynulém zejména zimním období velice osvědčila pro přesuny po Praze. Skoro bych napsal, že jsem z ní až nadšený. A jak přišlo jaro, zkusil jsem se skládací Eskou kratší výlety, a ono to šlo také dobře. Tak chci vyzkoušet dálkový limit skládací Esky.
Dojet bych chtěl v optimálním případě do Heřmaniček na zpáteční vlak.
Favorit je pořád moje číslo 1. Ale ten pohodlný vzpřímený posez na skládačce a klidná kochací nespěchavá jízda - ono to má něco do sebe!
někdo jezdí na skládačce v Beskydech, tak proč ne do Prčic :-)
Ty jo, tak hlavně podej reference :o)))
Není čím se chlubit :o(((
Ráno jsem měl strach, aby mi na startu nezavřeli. Ale v 9.32 jsem byl ve frontě ještě asi 30. Potom ale místo poklidné eskové jízdy se mi něco posunulo v hlavě a začal jsem závodit. Snažil jsem se držet ostatních jezdců, za Herinkem do kopečka jsem dokonce několik málo lidí předjel (oni mě pak zase předjeli z kopce za Babicemi). Takže už ve Štiříně jsem toho měl tak akorát dost. Nahoře na kopci v Ládví skoro v poledne jsem si přiznal, že do Prčice na skládačce letos nedojedu.
Jakmile jsem se zbavil utkvělé myšlenky, že něco MUSÍM, výlet mě začal konečně bavit. Nechtěl jsem si nechat ujít hezkou silnici z Babic na Čakovice, a tak jsem se svezl do Zbořeného Kostelce. A potom podél Sázavy po červené turistické značce do Poříčí a po zelené do Čerčan na vlak.
Holt mám asi málo natrénováno, na skládačce letos zatím 280 km bez dneška... Když započítám i cestu na sraz a odpoledne od vlaku domů, tak je to o pouhý 1 kilometr přes 50. Nic extra, i když jsem tím o 5 km posunul dosavadní denní maximum skládací Esky.
Alespoň jsem si se skládací Eskou projel "divoký brod", chichi. A radar s ukazatelem ve sjezdu v Babicích ukázal nový esčí rychlostní rekord - 32 km/hod!
No tak jsem to zkusil. Ale ukázalo se, že na delší štreky patří Favorit. Teď už jsem nacpaný hranolkama s tatarkou a jdu pokračovat ve čtení úchvatné knihy Život jednoho Američana. A prosím vynechat komentáře, že si mám odpustit ty hranolky, abych příště do Prčice dojel ;-)
Už jsem to párkrát z Prahy do Prčic jel a tak tě můžu ujistit, že to fakt vede civilizací a kolem cesty jen plno otevřených obchodů a hospod :-)
Proč vezeš sebou takový náklad pití. Bodejť by tě ty kopce s takovou zátěží neutahaly.
Mě na cestu tam a zpátky bohatě vystačilo 3/4 litru vody.
To je tradice a zvyk, musím hodně pít.
Kdybych dojel až do cíle a cestou by ještě "smažil Punťa", tak bych dvě láhve cestou vypil a ve vlaku zpět upíjel ze třetí. Že jsem ale jel jenom kousek, a ještě k tomu bylo pod mrakem, tak padla jen jedna 1,5 l lahev.
Normálně v létě na výlet na Favoritu vozím 1,5 l bublinkové minerálky s příchutí v košíku, druhou na nosiči zabalenou třeba v ručníku, aby nezteplala, v brašnách 2 ks 0,33 l plechovky Fanty nebo Coly ke dvěma svačinám, a ještě 0,5 l lahev čisté vody na omytí případných odřenin, vymytí oka či jako poslední záchranu pitného režimu.
Je to podle vkusu každého soudruha.
A Tvých 3/4 l na celý den? Marjápanno, s tím bych nedojel ani do konzumu pro rohlíky! :-)
Já přece netvrdím, že mi stačilo 3/4 litru na celý den. Mě stačilo 3/4 litru vody sebou v lahvi. A to je rozdíl :-)
Samozřejmě piju, ale využívám zdrojů kolem cesty.
A protože bylo už od pátku večer jasné, že bude zataženo a žádné extra teplo, tak ani nebyl důvod sebou tahat dalších půl litru co vozím když je teplo.
A když vím že co 15 km potkávám nějakou hospodu (nemluvě o obchodech), tak je zbytečné sebou vláčet 4 kg vody navíc.
Jistota hospody byla v Ládví, Týnci, Neveklově, Kosové Hoře a v Prčicích, dál v Heřmaničkách, Voticích, Týnci, Pyšelých a Velkých Popovicích.
Co bys chtěl mít víc než jistotu, že co 15 km je hospoda :-)
Ale jinak máš pravdu, že to je věc každého co všechno si sebou veze. mě jen zaujala tvoje velká zátěž a postěžování si, že to bylo moc náročně, že tě zničilo stoupání do kopců a tak si to hodně rychle zabalil.
Když sebou vozíš tolik zbytečného balastu, tak se nemůžeš divit, že ti vezme síly že si rád, že dojedeš jen k první kontrole.
Kde přesně v mých slovech čteš "postěžování si, že to bylo moc náročně"?? Nic takového jsem nenapsal!
Tak promiň, určitě to byla pro tebe brnkačka a pohoda, vždyť sis naplánoval trasu do Prčic a dál do Heřmaniček a proto si nedojel ani na první kontrolu a s úsměvem si to zabalil.
Asi jsem blbě pochopil tvoje slova "Takže už ve Štiříně jsem toho měl tak akorát dost. Nahoře na kopci v Ládví skoro v poledne jsem si přiznal, že do Prčice na skládačce letos nedojedu."
Ano, v tomto konkrétním případě skutečně nerozumíš psanému textu. Píši o tom, že jsem se hloupě uhnal na začátku, a pokud Ti to udělá radost a dostatečně to polechtá Tvoje ego, můžeš si to v duchu přeložit jako "na rozdíl od jiných a větších borců jsem tentokrát vyměkl". Nepíši ani slovo o tom, že bych trasu snad pokládal za náročnou; děkuji, že mi to již nadále nebudeš vkládat do úst.
Ano, napsal jsem "Dojet bych chtěl v optimálním případě do Heřmaniček na zpáteční vlak.", stejně tak jako jsem o dva příspěvky dříve napsal "Jsem zvědavý, kam se mi podaří dojet."
Prostě přišla nenadálá indispozice, nic, na co by měl člověk být hrdý, ale ani nic, kvůli čemu by se mi hroutil svět.
"Co bys chtěl mít víc než jistotu, že co 15 km je hospoda :-)" Nestojím vůbec o jistotu, že co 15 km je hospoda :-) Nestojím o jistotu, že co 15 km mohu řešit zabezpečení / zamčení kola, sundavání osvětlení, sundavání brašen / vyndavání batůžku z košíku, nestojím o jistotu, že mohu stát ve frontě / čekat u stolu na obsluhu, abych do sebe narychlo hodil půllitr limonády a mohl jít zase odemykat kolo.
Chci mít jistotu, že mám s sebou na celý den vše, co potřebuji, mohu si zastavit, kde právě chci a kdy právě chci, napít se z lahve, když zastavím na horizontu a kochám se krajinou. Teprve s tím, jak přicházím do let, zastavím se na výletě tu a tam na oběd, zejména, jedu-li s kamarádkou, abych nevypadal jako škrt. Ale s kolem jsem začínal před převratem, což byly doby, kdy se vyplatilo spoléhat zejména sám na sebe. Tak nějak mi ten přístup zůstal; neobtěžuje mě to.
Neber to jako rýpání, ale proč tolik sladké vody?!?
Pokud potřebuješ cukry, daly by se vozit i v lehčí formě.
Osobně jsem si zvykla vozit pouze obyčejnou vodu z kohoutku - dá se při cestě využít nejen k pití, ale i k omytí.
Sladkým pitím jsem nikdy žízeň nezahnala.
"Osobně jsem si zvykla vozit pouze obyčejnou vodu z kohoutku." Osobně jsem si zvykl pít silně sycené nápoje s příchutí.
Já normálně slazené nápoje nepiju - ale na kolo se mi naopak osvědčily. Zjistila jsem, že když na výletě piju jen vodu, tak pak v pauzách a hlavně po dojezdu večer jsem schopná "sežrat Karkulku i s babičkou", zatímco při pozvolném udržování cukru v krvi sním daleko míň (a to i při započtení těch sladkých kalorií).
A co zkusit nějaký spešl nápoj, třeba Penco ionogen, dělalí různé příchutě, chutná to celkem dobře, dobře se to pije i teplé. Není po tom žízeň, obsahuje to látky k regeneraci při a po déletrvajícím výkonu.
Ještě jsi zapomněl na praktické využití při opravě kola :-)
Tak to už je jen takový malý bonus navíc. Řekl bych, že o tom asi ani výrobce neví :-)
Tohle bych zmiňoval až po vyzkoušení a zjištění, že to je dobré a vyhovující pití na kolo.
Spíš bych zmínil, že když se ten koncentrát naředí "mrtvou" neperlivou vodou z petky, tak vydrží řadu dní, nekazí se a nekvasí. V ledničce naředěná klidně i měsíc.
Mně to slazené pití vyhovuje, nemám moc potřebu hledat něco jiného. Tady z těch umělin mám trochu strach - nijak moc se nehlídám, ale přece jen beru jakési základní ohledy na svou poslední zbylou ledvinu. :-)
Jasný, to byla jen léty vyzkoušená a hodně osvědčená nabídka. Jinak složení si můžeš přečíst a pak to zamítnout :-)
Jedna věc je složení, druhá jak na kterou látku tělo reaguje.
Já jsem tyhle různé nápoje kdysi zkoušela, ale velmi brzy jsem přišla na to, že po carnitinu mě pálí žáha jako čert a to i když je ho jen velmi malé množství.
A carnitin je takřka ve všem, čímž mám vystaráno :o)))
Mám to stejně. Navíc po "čisté vodě" - ať už perlivé nebo neperlivé - mě při jízdě na kole bolí žaludek.
To jí také nesmíš vypít rybník :o)))
Ale bez legrace - s tímhle jsem se setkala u více lidí. Není to až tak neobvyklé.
Při jízdě (a i jiném výdeji energie) se také cukrům nebráním, ale dávám si je v jiné podobě. V podobě nápoje jsem přestala, protože se mi pak lepila celá pusa a vnitřnosti.
Ale to jen tak na okraj, že ten cukr nezavrhuji, jen jeho podobu.
to mi trochu připomnělo, jak v začátcích našeho ježdění na kole jsem měla jen malou lahev a tu jsem záhy vypila a když jsem chtěla doplnit z lahve od mého muže, řekl, že "ta je určená na oplachování očí, takže musím vydržet k nějaké studánce" :-) nikdy jsem nepotřebovala vypláchnout oči :-)
ale je to fakt, taky vozím jen jednu lahev a čistou vodu a když mám potřebu, vhodím do ní šumivou tabletu.
Tak to je hustý. Vozit bublinkové vody na kole, to musí být zábava to pak otevírat, kór když je to plné cukru (Fanta nebo Coly) (stříká a ještě lepká). Přiznám se, že někoho takového a ještě s takovým objemem přepravovaných tekutin vidím poprvé v životě.
Pro srovnání já pro letní dovolenou (denní trasa v rozsahu 100 - 185 km v zahraničí s plnou bagáží) vozím 1,5 litru vody a čekám-li málo civilizace, tak 2,5 litru vody. A to jsem také kachnička.
Vozím neslazenou vodu z vodovodu. Iontové nápoje mi nechutnají a dříve či později po nich plesniví láhev. Tekuté kalorie a vitamíny řeší pivo po cestě (alkoholické i nealkoholické dle místa a nabídky).
Pokud je to možné, doplňuji vodu cestou (Norsko z přírodních zdrojů, Rakousko - Dunajská stezka z pítek pro cyklisty... a když to nejde, tak koupím neperlivou vodu po cestě). Když to čekám, vezu vody méně. Už jsem i poprosil lidi zalévající na zahradě (např. v Německu).
Ještě k těm výtkám, že máte po čisté vodě hlad. Ano, voda vyplavuje minerály a zrychluje trávení. Pije-li se naráz hodně, tak vznikne v břiše nepříjemný rybník, který komplikuje fyzický výkon. To ví každý, kdo třeba běhal po hřišti nebo cvičil na žíněnce či v ringu.
Coby muzikant - dechař mohu dokonce potvrdit, že větší pití čisté vody je hrob, protože začnete škytat (bránici ale potřebujete pro pevný tón). Řešilo to pivo. Pokud jsem řídil, tak Pepsi Cola (Coca Cola je méně koncentrovaná) a střídat Pepsi a vodu. Na rozdíl od kola stojím nebo sedím na místě, ale musím hluboce dýchat a vydechovat pod tlakem ústy. Ztráta tekutin je proto značná. Za večerní zábavu (cca 18-02h) padla dvoulitrovka Pepsi a asi totéž neperlivé vody (bublinky jsou zase rizikové kvůli tónu). Spalování alkoholu (pivo) obdobné jako na kole.
Vodu tedy určitě pít, ale ne velký objem naráz a samozřejmě při výkonu i jíst. Slazené nápoje by až tak nevadily, kdyby nebyly zdrojem plesnivění lahví, hadiček a uzávěrů. Když už tedy, tak kontrolovat a měnit nebo čistit. Perlivá voda (nápoj) je problém, protože to na kole drncá. Když je to ještě silně slazené (typicky nápoje typu cola), tak je to na rukou i na kole.
Je-li ouvej, může nápoj vrátit do hry, zejména známé antioxidanty (například pivo alkoholické i nealkoholické, zelený čaj).
Tak jsem si dnes říkal, zda nebudu muset dát Favoritovi s tou mega zásobou vody za pravdu. No a nakonec komplet Brdy s 1x doplněnou 0,7l vody a zbytek hospody po cestě. Ujeto skoro 212 km na MTB za 14 hodin, počítáno i s návštěvami všech hospod. Takže pokud není opravdu smůla na blbou lokalitu, jsou ty litry vody s sebou skutečně zbytečné. A to dnes nebylo zrovna pod mrakem nebo zima.
212 km a v Brdech? To ses tam musel motat jak vítr v bedně vždyť Brdy zase tak velké nejsou :-)
Docela je problém najet 150 km v Orlických horách aby člověk nejel dvakrát to samé a to jsou přece jen o malinko větší.
Když si k tomu přičteš cestu z MiBova na Brdy a zpět, tak proč ne...
Dá se ledacos, ale to vážně není málo km.
Jen tak pro zajímavost, zkus si v Brdech nakreslit trasu 160 km tak abys nejela 2 x stejnou cestou, to dá chvíli přemýšlení :-)
Hele, pokud to beru podle sebe, tak jenom cesta z domova na Zbraslav a zpět mi dá více jak 50 km. A natočit 160 km mezi Zbraslaví a Dobříší mi nepřijde nijak náročné a ani nemusíš 2x po stejné cestě.
Já jsem si ale Brdy zakázala - mě se po těhle kopečkách nejezdí dobře.
Brdy ani zdaleka nekončí Dobříší, ale táhnou se dál až za Příbram.
Ach vy mínusové, neberte všechno hned tak vážně, život není tragédie.
Zdravím. Jezdím jak známo po ose, tedy nikoli autem na místo a pak na kole. Bydlím 2 km od metra Opatov.
Kromě toho když se podíváš na mapu, zjistíš, že cyklo přes CHKO je více méně okolo a ne středem. Takže když to jedeš Opatov - Černošice - Černolice - Jelení Palouky - Obecnice - Nepomuk - Padrťské rybníky - Strašice - Jince a zpátky na Opatov, je to těch 212 km. Trasa je popsána velmi stručně.
To byla nadsázka :-)
Já vím, že to jde, Brdy zase až tak malé nejsou a najet to umím i na mnohem menší ploše, ale to už jsem vážně jak vítr v bedně :-)
Koukam, ze mi tady dorostl vhodny partak :)
Dej nekdy vedet, az zase pojedes.
Taky bych se projel v Brdech s dobrým průvodcem, jenže tohle už by bylo nad moje možnosti.
Do 150 za 14 hodin bych bral, tak pokud by se někdo chtěl znuděně projíždět v Brdech, rád mu poskytnu důvod :-)
Byla to taková zkouška. Původně jsem chtěl jet s nocováním venku, ale nebyl čas. Zónu Cukrák - Dobříš - Jelení Palouky - Halouny mám mnohokrát projetou.
Jižní část s vojenským prostorem mne lákala už dlouho. Bohužel je cyklo hodně po okraji kolem dokola, zatímco střed jsou pořád zavřené prostory. Taky je tam hodně cest označeno zákazem vjezdu pro jízdní kola. Při jednodenní akci jsem nechtěl riskovat, že někde zůstanu viset, že se zamotám nebo že se budu vracet. Taky jsem nevěděl, zda tam bude možné koupit jídlo a pití a jak často.
Dalo by se najet víc. Jižní část je v zásadě 100 km. Určitě by stálo za to jet po turistických vršky (Praha a podobně). Jenomže to na jeden den smrdělo, navíc já se musím ráno pořádně nažrat, takže odjezd v 10:00h není pro takovou trasu zrovna optimální. Kopce nezměníš, všude se to pálit nedá, tak aspoň ty sjezdy něco v čase nahnaly.
V Letech (Řevnice) jsem se zakecal v hospodě, tak ten čas je i s tím. Stejně tak ostatní zastávky na jídlo a pití jsou započítány v čase. Nějaký extra výkon to tedy není.
A jestli Tě Lelku překvapila ujetá vzdálenost, jak se to liší od našich prvních Prčic? Příbram - Pičín - Řitka. Vem si, že to jedu tam a zpátky a jedu docela daleko za Příbram (v podstatě na úroveň Rožmitálu pod Třemšínem a vracím se asi 14 km východně od Rokycan).
Tohle by určitě byl moc pěkný výlet na dva dny. Třeba v Rožmitálu v pohodě přespat a pak se projížďkou druhou stranou vrátit.
Jezdím celoročně, letos mám nejméně v lednu a sice něco málo přes 500 km. Takže jsem teď náhle nedorostl, spíš už stárnu a výkonnost klesá. Celkově tak 11 tis. km ročně, protože to mám do práce blízko a někdy mi nepřeje práce, tak jezdit nemohu.
Nejezdím nějaké těžké terény nebo odrovnávačky kol, protože si to servisuji sám a není mi po chuti dělat po návratu větší opravy kola nebo kolo v paneláku do základů čistit. Když jezdíš denně, je to pakárna. Víkendovému jezdci to tolik nevadí.
Zima je kompromis (bezpečnost, auta, led, sůl), takže pak třeba jezdím 2 nebo 3 stejné trasy, dokud se podmínky nezlepší. V létě obvykle jezdím na chatu, takže směr je dán a jsou 3 možné trasy, cestou tam jsou někdy s bonusem (zpestření).
Zbytek roku jsou pak klasické výlety s tím, že někdy potřebuji něco otestovat, tak to má vliv na trasu nebo výběr kola. Letošní Prčice byly také jízdou testovací. V tomto období si klidně s někým rád někam zajedu, pokud to dokážeme skloubit. Bohužel předpovědi počasí jsou relevantní jen na 48 hodin. Mohu tedy s vysokou pravděpodobností slíbit, že třeba tento víkend někam zase pojedu, ale parametry upravím až bude známa předpověď počasí.
A do prčic...
https://www.novinky.cz/stalo-se/438392-pri...
Ach to zdravotnictví, a takovou mohl mít krásnou smrt, určitě by si lepší nepřál.
Děkuji oběma spolucestovatelům a ti, kteří se nezúčastnili, to určitě příště napraví. Za dvoustovkou jsme letos zaostali, tachometr ukázal 165 km bez příjezdu a odjezdu z Opatova.
Na Favorita a jeho Esku jsme mysleli, ale vyráželi jsme trochu dříve a taky nám ruply saze. Závody to přímo nebyly, ale taky jsme předjeli, co jsme potkali. Naštěstí nám všem kondice vydržela až do konce.
Heč, já mám o 3 víc, prostě Zbořený Kostelec mi učaroval :-))
Koukám, že jsi někomu šlápnul na kuří oko. Tak ti ty mínusy srovnám.
Asi nějaký zhrzený tajný ctitel ventiluje frustraci :-))
Pěkné to bylo, krásně vyšlo počasí, žádné horko, žádná voda, v první půlce do Prčic sice silnější vítr, ale většinou nijak moc nebrzdil a občas šel i do zad, odpoledne na zpáteční cestu se vítr dost zklidnil a tak nevadil.
Na celé trase nebyl snad metr po rovině - graf profilu
Jediné co se organizátorům moc nepovedlo v prvním úseku do Týnce nahnali ten ještě dost různorodý dav cyklistů na nejvytíženější silnici v širém okolí na silnici č. 603 z Kamenice do Babice, kde je navíc dost dlouhé a pro mnoho lidí docela obtížné stoupání.
No a dát tajnou kontrolu na předzahrádku hospody a nedat tam pořádné upozornění nebyl od organizátorů nejlepší nápad. Měli by vědět, že kvanta lidí se zastavuje u hospod a na zvláštních místech a co 5 km stojí houf cyklistů, co různě odpočívají, opravují, svačí apod.
Navíc ta tajná kontrola nebyla na nejvhodnějším místě, protože jejím vynecháním a objetím by nikdo nic nezískal.
Naopak tajná kontrola hodně moc chyběla v závěru trasy v Bolechovicích, kde jak jsem koukal to hodně lidí jeli napřímo po silnici č. 120, takže si to zkrátili asi o 1,4 km ale hlavně vynechali závěrečné a pro mnohé hodně zábavné stoupání.
No a těch elektrokol co jelo, je to fakt degradace. Cyklisté a zvlášť elektrikáři by měli pro botičku povinný dojez zpět do Prahy, třeba po trase co jsme jeli. To by pak odpovídalo výkonu chodců na 70 km.
Ty mínusy se nějak rozjely, dávám plus, ať se to srovná.
Zajímavé by bylo, kam s těmi elektrokoly dojeli a co dělali potom (odvoz autem, vlak, po ose do Prahy)? Těch cca 160 km už není v dojezdu většiny elektro vehiklů.
Na druhou stranu ale bylo docela dost koloběžek a to teda klobouk dolů.
Pro Favorita 1970:
Ta zásoba tekutin je opravdu vražedná, příště minimálně děleno dvěma nebo i čtyřma. Ty zbytečné kapalné kilogramy vyjdou pěkně draho, zvlášť když není kondice na rozdávání.
20" skládačka je na cca 80 km resp. 160 km trase sama o sobě v nevýhodě, takže umocňovat to ještě zátěží v košíku je nerozum. A to nemluvím o zpřevodování kola, které je u skládací Esky dalším obrovským handicapem.
P-P je o jízdě s ostatními, tedy je třeba handicapy minimalizovat nebo vyrovnávat (například lepší kondicí jezdce). Trasa P-P má docela velké převýšení, tedy handicapy hrají velkou roli.
Já například na 20" skládačce a řazení 1x8 musel trvale více točit (držet výrazně vyšší otáčky než ostatní), což je fyzicky náročné. Levné osazení tomu nepřidá (např. ložiska). S kopce je to bez šance (velké kola jedou sama) a zbytek jsem dorovnal fyzickým výkonem. Na Tvé Esce by to bylo ještě o několik řádů horší (vpředu menší talíř, přehazovačka).
Výkon s horším náčiním vyžaduje nejen odhodlání a dobrou fyzickou kondici, ale také myslet (včas vyrazit, správná volba tempa, nezabít se zbytečnou bagáží...).
Anebo.......priste pojed s holkama,zabava a skvely vyhled uarucen a piti klidne vezmi i pro nás! Za makovou buchtu...no ne???
> Jediné co se organizátorům moc nepovedlo v prvním úseku do Týnce nahnali ten ještě dost různorodý dav cyklistů na nejvytíženější silnici v širém okolí na silnici č. 603 z Kamenice do Babice, kde je navíc dost dlouhé a pro mnoho lidí docela obtížné stoupání.
Tak není to ideální, ale kudy jinudy? Dlouho byla ve hře varianta Řepčice - Mokřany - někam dál. Problém nastal v tom, že z Mokřan dál (nejlíp do Vavřetic, méně vhodně do Ládví) nevede zpevněná cesta. Takže pro galuskovou silničku, navíc za vlhka, je to cesta nepřijatelná (zdejší obecenstvo by jí možná přijalo ;-) ).
Z mapy vypadají přijatelně i silničky přes Vlkovou, ale tam je bohužel veřejně nepřístupná obora.
Řekl bych, že to nemůže být až tak velký problém. Spíš to tam neznám, ale jen tak v rychlosti podle mapy by byla docela přijatelná a asi i pěkná trasa z Kamenice přes Těptín a po cyklotrase 19 až do Týnce.
https://mapy.cz/s/1FVA8
Určitě bych našel další možnosti a když bych si to projel tak za 5 dní mám hotových několik variant pro případné objížďky.
Není přece důvod držet se léta stále stejné trasy a pro cyklisty nějakých 10 až 20 km navíc není žádný problém, naopak by to je zatraktivnilo když by se trasy krapet měnily.
za 1) - tento úsek je pro pěší
za 2) - není vhodný pro všechny druhy kol
co tam máš dál?!?
Pokud budeš volit silnici Kamenný Přívoz - Týnec, tak tě upozorňuji, že je úzká (dvě auta vedle sebe + kolo je na centimetr šířky - vlastní zkušenost a nebylo mi z toho dvakrát dobře), je poměrně dost frekventovaná a řidiči tu jezdí jako prasata.
V té době kdy by tam jeli cyklisté už pěší musí být dávno za Týncem, potkávám je v Neveklově.
Samozřejmě se musí trasa projet, ale pochybuju, že povrch cesty je horší než mnohé jiné kudy se jelo.
za 1) - pro silničku to není
za 2) - jak chceš zajistit, že všichni pěšáci už budou pryč?!? To je prostě nereálné. Já je vždycky potkávala už za Průhonicemi.
Já nevim kudy vedou pěší trasy, je mi jasné, že by měly být odlišné.
Pokud to není cesta s pevným povrchem, tak jinudy :-)
Z pěšáků ale musíš vycházet. Holt byli první a je to "pěší" pochod.
Cyklo verze vznikla pod tlakem cyklistů a musím říct, že sklaními nebyli cyklisté moc v oblibě.
Zkrátka pěší neustoupí, cyklisté si musí najít svoji trasu.
Do Tětína je to krpál, ale rád ho jezdím. Z Těptína na vrchol je to lesem asfaltka. Dále už je to lesní cesta, šotolina, často různě vymletá, děravá, hupy. Pro silničky je to místy opravdu na zničení kola. Při tom počtu cyklistů navíc velmi nevhodné, kdyby tam ještě šli pěší do Prčic. Z historie mohu potvrdit, že na setkání obou tras v Týnci odtud opravdu v době průjezdu cyklistů vycházeli pochodníci, takže k setkání by došlo.
Pokud si je potkávala za Průhonicema, tak by mě docela zajímalo v kolik procházeli kontrolami a myslím, že v Prčicích byla půlnoc jejich.
Těsně za Průhonicemi asi ne - zadní brána průhonického parku se zavírá v 8:30, což je doba, kdy mohou první cyklisté vystartovat z Opatova.
Ale je možné potkat "zadní voj" pěších před Radějovicemi, to se stihnout dá.
V Neveklově potkáváš pěšáky, kteří startovali z Týnce. Ze svých pěších účastí si pamatuju, že když se vyrazí z Hájů hned v pět ráno a celou dobu se držíš v čele (kromě běžců), do Týnce dorazíš tak v půl desáté až v deset (Neveklov po druhé odpolední). Takže v rozmezí 10 - 11 bude les před Týncem plný pochodníků.
Tvoje trasa tu pěší křižuje u Nové Grybly (to by se dalo snést), má pár set metrů souběh nad Panskou skálou a pak po celý zbytek modré turistické značky až do Týnce. Povrch je převážně obalované kamenivo s posypem, ale zrovna pod Panskou skálou je snad jen hlína (už je to pár let, co jsem tam byl naposled) - pro galuskovou silničku nic moc.
Už jsem koukal, že pěšáci jdou taky z Týnce.
Pro takovou akci je potřeba mít pevný povrch, většina jela na horákách, část na trekách, ale pár silniček bylo taky k vidění.
To co jsem psal o tom úseku silnice 603 byla jen reakce na to co jsem tam viděl za dost hrůzné okamžiky. Za tu chvíli než jsem vyjel na kopec tak těch krizovek mezi auty a cyklisty bylo docela dost. běžné bylo, že dva jeli vedle sebe a třetí je bez podívání předjížděl, fůra cyklistů neudržela ve stoupání stopu a 2 metrové vlny nebyla vyjímečnost.
Jsou tam sice dva pruhy, ale provoz byl tak hustý, že by byly potřeba 2 + široká krajince pro cyklisty.
Vím, že se v té oblasti asi hůř hledá náhrada za zavřenou silnici, ale přece jenom je potřeba na to při plánování trasy pamatovat.
Pokud má být trasa univerzální pro všechna kola, tak tady není jiná možnost než tam co se jelo nebo spodem po té silnici z Kameňáku, která je stejně široká i stejně provozem vytížena.
Fakt jinou alternativu nenajdeš.
Tak to mě málo znáš, vydrž něco určitě najdu :-)
No a pak že nenajdu :-)
https://mapy.cz/s/1FZiP
Tak takhle to určitě jde, ovšem trasa má cca o 15 km víc než původní a pak jsi trochu sadista - je tam pár pěkných stoupáčků :o)))
Ovšem sjezd z Pyšel stojí za to :o)))
S nárůstem kilometrů se objezdové trasy najít dají, ale ona je snaha se držet co nejvíce té pěší.
Aby cyklo botička byla srovnatelná s pěší jak vynaloženou námahou tak dobou, tak by cyklisté museli najet alespoň dvojnásobek pěší trasy a tak nějakých necelých 100 km je urážka cyklisty :-)
To je sice pravda, ALE pořád nějak odmítáš to, že Prčice jsou pěší pochod s trasou za ta léta v podstatě neměnnou a cyklo verze, která vznikla díky cykloboomu asi před 10 lety, prostě tuhle trasu kopíruje.
Samozřejmě, že se dá jet do Prčice různě a dá se najet x kilometrů, ale to by pak zkrátka nebyl pochod Praha - Prčice.
Cyklo Praha - Prčice také žádný pochod není a ani by být neměl. Měla by to být samostatná odnož celé akce, byť v jeden den a se stejnými kontrolními body. Místo startu a čas jsou odlišné, odlišná je i trasa. Není fakt nejmenší důvod aby to bylo kilometrově stejné. Pokud by se to mělo nějak srovnávat, tak v tom případě b se měla srovnávat vynaložená námaha a čas nutný k překonání vzdálenosti aby si cyklisté zasloužili stejné ocenění jako pěší.
Pokud bych něco takového organizoval, tak stejnou trofej - botičku by cyklisté dostali zase až v Praze, ale nechal bych pro ně udělat ne botičku, ale kolečko :-) Prčice by pro ně byla jen průjezdní kontrola. Pro ty co by dojeli jen do Prčic by bylo jen třeba půl kola.
Ale protože to neorganizuji, ale jen se účastním, tak si můžu dovolit mít připomínky a náměty ke zlepšení. Třeba se něco ujme :-)
Tak se s tím obrať přímo na pořadatele - před rokem 2008 jistý Štěpán, který právě tu cyklotrasu vymýšlel, byl rád za každý námět.
Předloni jsem ho viděla mezi organizátory na startu a je pravděpodobné, že se tomu věnuje stále.
Tak ono z Prahy do Prahy to kdysi bylo - viz startovní razítko na mapě z roku 1995. Ta tajemná zkratka CDJV má snad znamenat "cyklistická dálková jízda výkonnosti".
Zvláštní je, že ani z dlouholetých organizátorů o tom nikdo nic neví; nejzáhadnější je asi existence a osud toho startovacího razítka. Nejspíš šlo o nějaký pozůstatek ze socialistické tělovýchovy (pravděpodobně spartakiádního roku 1985), kdy Pochod Praha - Prčice byl zařazen do jakýchsi doprovodných akcí ke spartakiádě. A razítko pak zůstalo u někoho doma.
Trasa tehdy byla (dnešním jazykem řečeno) "výrazně individuální". Není zakreslena v mapě ani není v textovém popisu, jen na startu (na Betáni) proběhl hromadný brífink typu "kontrola je v Týnci, cíl v Prčici; nějak se tam dostaňte, nenechte se přejet".
//edit: nedaří se mi sem nahrát obrázek s maprou
tak obrázek zvlášť:
https://ibb.co/bzc28F
Pěkné :-)
Docela škoda, že se to neujalo a nejezdí i dnes. Je dost lidí co na to má a rádo by to dalo. Je hodně cyklistů co jedou po ose zase zpátky.
Takhle nezbývá nic jiného než vymýšlet vlastní trasy na cestu zpátky a pár pěkných už jsem dohromady dal :-)
Jen jsem zvědavý kam to půjde v dalších letech s tím obrovským nárůstem elektrokol. Je to těžká degradace té akce, podobné jako by pěší jeli autobusem do Neveklova nebo mnozí s výkonnými motory až do Kosovky.
Prodlužování trasy moc nefandím, protože už dnes to hodně lidí řeší odvozem z Prčic nebo vlakem z Heřmaniček. Jenomže 1 pochodník není pro vlak totéž jako 1 cyklista. Jednak prostor, ale také vlaky pro větší převoz kol nejsou stavěny.
Pochod P-P je svého typu hurá akcí, tedy není to výkonnostní závod. Nejsem si jistý, zda by se měl na výkonnostní závod transformovat. Je to o společném sportovním výkonu, o setkání lidí a společném zážitku. Účelem není zrubat účastníky nebo použité sportovní náčiní (například schválně hloubené jámy v brodech jako na Králi Šumavy).
Myslím, že rubacích akcí je už víc než dost. Pochod (cyklovýlet) P-P proto může zůstat u radosti ze společné akce. Pro mne je to již několik let důvod, proč se akce zúčastnit. Naopak závodu jsem se dosud žádného nezúčastnil a ani v budoucnu to nehodlám měnit. To, že bych na to možná fyzicky měl, je pro mne irelevantní.