Vážení kolegové co máte tuto banku a internetové bankovnictví, objevil se vám tento nový poplatek?
Únor - internetové bankovnictví komunikace 3Kč
Březen (dnes) internetové bankovnictví komunikace 9Kč
Když jsem nakoukl do ceníku ery tak nic podobného jsem tam nenašel.
Nemáte někdo tušení co to je zase za nový poplatek?
Netuším, ale i kdyby to na mě chtěli zkusit, tak si hrábnou už jen jednou. Běží mi měsíční výpovědní lhůta, takže sbohem a šáteček...
Jinde umí všechno to, za co jsem jim platil, gratis - teda, umí vyžít z mnou zapůjčených peněz a z obratu.
Já nic takovýho nevidím. Kde to má být? Samostatně ve výpisu,resp. pohybech na účtu to není, zabalený v položce "Za vedení účtu, výpisy a transakce" taky ne, a dál tam mám poplatek za kartu.
Koukám jak do výpisu, co mi přišel mejlem, tak na aktuální stav na Inet bankingu.
Neprováděl´s nějakou nestandardní operaci? U něčeho ne úplně běžnýho bych to možná i pochopil, i když je to zlodějna, ale je divný, že to není v ceníku.
Je to poplatek stržený na začatku měsíce
04.02. Zúčtování poplatku 5209 -3,00
INTERNETOVÉ BANKOVNICTVÍ - KOMUNIKACE
Dnes to dělá už 9Kč.
Žadne zvláštní operace jsem nedělal jen to co i v minulosti stale stejně.
V pondělí tam zavolám a zeptám se co to má sory jako být:-)
Neposílá ti banka na tvoji žádost nějaké potvrzení nebo oznámení pohybu na účtu přes SMS? To by odpovídalo.
Pokud vím, tak některé banky si to účtují, nebo spíš určitě účtovaly.
Era to v sazebníku má, 3 kč za sms
https://www.erasvet.cz/Informace-k-produktum...
Právě, u mnoha bank to je zpoplatněná služba.
V internetovém bankovnictví to jde snadno vypnout.
Ne nic takového to není, žádnou SMS službu nemám ani zasíláni čehokoliv nemám.
V lednu stejné pohyby jako v prosinci a v únoru rovněž.
První poplatek se objevil v únoru 3Kč a dnes 9Kč.
Jak jsem psal v pondělí zavolám na reklamace a uvidím co mi řeknou.
Tato položka INTERNETOVÉ BANKOVNICTVÍ - KOMUNIKACE v ceníku není.
To jsi možná zařazen v testovací skupině. Jde totiž o to, že jak do EET nespadly bezhotovostní platby, tak ty by se na MF měly hlásit právě přes banky a za to bude ten poplatek. Tam si banky alespoň vylobovaly, že se o ten poplatek dělí s MF 1:1, takže 1.50 dostane banka za zpracování, 1.50 jde ve prospěch MF aby mělo prostředky na provozování tohoto systému.
Když se to osvědčí, tak se to zavede globálně.
To je rozumný, podělit se o poplatek s klientem. To mohli zavést hned a bez testování.
Taky jsem nic takového nenašel. Divné.
Dovolím si dát sem malé aktuální oznámení k poplatkům bance.
Kdo máte účet v České spořitelně a ještě to nevíte, tak ČS už má také vedení účtu běžného a spořícího bezplatně.
K vedení účtu zdarma stačí splnit tři jednoduché podmínky, které beztak snad každý splňuje.
Stačí málo, stavit se na pobočce, 10 minut, 2 podpisy a vyřízeno. Naprosto nic se nemění a účet je zdarma.
Ale k tomu musíš mít ještě nějaký jiný produkt od nich,např.stavebko.
Bez toho vedení účtu zadara není.
Jistě, musí být pravidelné příchozí peníze, alespoň jedna platba kartou a nějaký další produkt (spoření, úvěr, pojištění, kreditka).
Pak je už vše běžné s účtem zdarma.
Tak že vlastně zadarmo to není,
úvěr=úroky
Kreditka = poplatky
Pojištění = k čemu když jsem pojištěn jinde.
Tak že je to ve stylu "nechci slevu zadarmo"
děkuji fakt nechci.
Ale to je tak snad všude, ne?
Z čeho by ty banky jinak žily??
Neni to všude, jsou banky které dokáži žít a vydělávat i bez poplatků.
Jo? A kdo a z čeho je platí?
Každá banka má nějaké základní podmínky pro bezplatné (nikoliv zdarma) vedení účtu.
Nemá, já mám účet zdarma a povinnost žádnou. Tyto banky přenáší poplatky na obchodníky a stačí jim to. Ta tvoje chce víc tak platíš za ještě i ty
Soucasti hry na "zadarmo" je taky to, ze doufaji, ze driv nebo pozdeji si od nich pujcim, pouziju kontokorent, nebo vyuziju jinou placenou sluzbu. Fura klientu se bez toho neobejde. No a my se vezeme... :-)
Byly takové, většinu z nich nakonec sanovaly jejich akcionáři, matky ( větší banky) a ty největší průsery napříč EU sanoval stát a ECB.
Na druhou stranu třeba ČSOB, Česká spořitelna či KB a jejich slovenské protějšky v posledních 10 letech jsou jediné ziskové v rámci jejich mateřských skupin, tedy KBC, Erste a SG a kdyby je tyto neměly v portofilích, tak by možná ani nepřežily.
Erste a KBC byly před zhruba 5 roky prakticky úplně v prdeli ...
Já nepíšu zdarma, ale bezplatné vedení účtu.
Já ti to nevnucuju.
Já to sem píšu pro ty co účet v ČS mají a ještě nemají udělanou změnu.
Banka změnu nedělá automaticky sama od sebe, o změnu se musí požádat.
Jinak k bezplatnému vedení stačí mít i jen nějaké spoření, třeba penzijní a to jsou + úroky, + státní příspěvek, + daňová sleva.
Tak nevím zda je to výhodné, ženě to nabízeli ale nutili ji právě to pojištění a kreditku, je to týden zpět.
Zdarma = bezplatně:-) Je snad jedno jak se to nazve.
Ja mám účet u ČSOB za 8Kč ja si nestěžuji.
Samozřejmě, že se každý obchodník (bankéř) snaží vnutit co nejvíc produktů, zvlášť kreditku a pojištění, z toho mají vedle úvěru největší příjmy.
Hlavně se nenechat ukecat k něčemu co člověk nevyužije a při rozumném přístupu k účtu a dobrému nastavení to jde.
Kdo kreditku rozumně a s přehledem používá a umí si pohlídat limity a data zaplacení, tak dobrý a má to i nějaké výhody, ale komu to dělá krapet problémy, tak je to hodně zlá a dost drahá věc. Rozumné pojištění může ledaskomu pomoct.
.. otázkou je co pod rozumným pojištěním chápat a pro koho je výhodné, při plnění se pojišťovna kroutí jak had a hledá všemožné kličky pro neplnění. Moje era dostane výplatu a vede účet bez poplatků, měsíčně dá úrok asi 0,70Kč :( horší je to při hotovosti výběru na přepážce, ještě jsem to nezkoušel, ale myslím že to přijde na 50Kč.
Hotovostní výběr na přepážce je hodně drahej snad u všech bank, taky je blbost vybírat na přepážce. Od výběru jsou bezplatné bankomaty a karta.
Rozumné pojištění je třeba kapitálové životní, zvlášť když je rodina, malé děti, hypotéka. V takovém případě by skoro mělo být povinné. Ale pro každého to je trochu jinak a jiná pojištění.
Kreditku mi nutili rovněž, ale tu jsem odmítla. Na co...
Co mi ale dost vadilo, že bezpoplatková je pouze VISA karta a jakákoli jiná (MasterCard apod.) se platí 50,- měsíčně.
Pojištění karty si ale platím - mám to za 50 měsíčně, ale to unesu. Pořád je to míň než před změnou tarifu.
Co prosim te na ty karte pojistujes za 600 rocne ?? To teda znam lepsi zpusob, jak sest stovek zmarit.
Tak není to jen pojištění karty, ale v podstatě všeho co by mi s ní bylo ukradeno/ztraceno.
Nevím, jak se ten produkt jmenuje doslovně - když tak si to dohledej. Fakt kvůli tomu nebudu vstávat z kanape :o)))
Za tyhle prachy by mi bez keců museli uhradit i to, co bych sám utratil !
Tak neplatím za to 50 Kč, ale u Fio banky 30 Kč a jsem za to rád. Pravda je, že o doklady jsem přišel jen 1x, ale má-li platební karta větší limit a je na účtu dost peněz nebo povolený debet, tak těch 12 x 30 Kč považuji za rozumnou cenu, kterou rád zaplatím. Ono s PIN a bezkontaktní technologií to není tak růžové, jak banky tvrdí, však sami dobře víme, jak často musíme PIN při platbách do 500 Kč zadávat.
To se tak říká, když někdo přijde s něčím co už je dávno objeveno - slovní hříčka.
Nemyslel jsem tu hříčku, tu znám, ale nevěděl jsem co tím chceš říct.
Ono totiž to zase až tak dávno není co to ČS zavedla a mnoho lidí o tom vůbec neví a banka sama o sobě bez požádání změnu neudělá.
Banka sama změnu neudělá, ale už to funguje x let, takže nic novýho.
Ale houby let, je to pár týdnů od začátku roku. Zřejmě zafungoval tlak ostatních bank a dost citelná ztráta a přechody lidí k jiným bankám.
Aha, tak to jsi asi trochu zaspal dobu, já u spořky neplatím už tak 4 roky.
Ale nezaspal.
Že ty ještě neznamená že každý kdo požádal.
Týkalo se to běžného účtu, držení karty, výběry peněz, kontokorent, zřizování příkazů?
Možné to je, 0možná si přes účet proháněl statisíce a měl si z nějakého důvodu individuální podmínky.
To co píšu já, tak se to týká každého a tohle bezplatné vedení účtu dostane každý kdo požádá nebo automaticky když se zřizuje nový účet.
Týká se to všeho a není třeba prohánět statisíce.
Ty píšeš o individuálním nastavení a speciálních podmínkách účtu. Jaký k tomu byl důvod si docela dobře umím představit, jenže jen velmi malé procento lidí by ty podmínky splňovalo a dosáhlo na ně a to u ČS bylo nejméně 10 let.
Já píšu o stejných a jasných podmínkách pro všechny a to je platné od začátku roku. V tom je ten zásadní rozdíl mezi tím co píšeš ty a já.
To o čem píšeš ty se týká sporožirových účtů.
Běžného i spořícího.
Sporožírové jako takové co bývaly už zanikly, dnes to jsou běžné.