Před rokem jsem přestavěl si svého Authora na elektro. Motor středový EV-BIKE 250W .Baterie 13Amh.Přes zimu jsem udělal nějaké úpravy, vyměnil jsem talíř místo 46zubů jsem dal 42.Odblokoval jsem si řídící jednotku na 9 stupňů asistence. Škubání při rozjezdu do stoupání jsem vyřešil 2 magnety a navolil poloviční průměr kola.Již jsem to letos projel a jsem velice spokojen.Pro metrákového seniora který ještě může trochu přišlápnout do pedálů to bohatě stačí na 50km vyjížďky ve členitém terénu. Jezdím převážně po polních a lesních cestách , aby mě na silnici někdo nesestřelil. Toto je můj příspěvek a nechci kylovaťákům jejich názor vyvracet.
Nějak jsem nepobrala to škubání při rozjezdu do kopce. Já se rozjíždím na páčku a rozjezd je plynulý.Jinak mohu potvrdit,že 250 w motor mi bohatě stačí na každý kopec i s velkým nákladem.
Tak ono vám stačí 250W protože ve skutečnosti to je 350W a více (technický údaj je dost podhodnocen). Taky jste ještě relativně mladí a zdraví:-)
Mně stačí 1,6kW a kdybych byl zdráv tak mně bude stačit i ta "250sátka":-)
Kolega měl taky trhaný rozjezd, bylo to vadným hall snímačem na plyn. páčce, vyřešeno reklamací.
odpovídám na dotaz ohledně magnetů.Dal jsem naproti magnetu do drátů ještě druhý a navolil jsem poloviční obvod kola ,proto že teď to počítá každou otáčku 2x.Je tam nějaká nepřesnost ale ta se nechá odečíst při každé trase nebo v celkově ujetých km. Ty dva magnety tam jsou proto ,aby při rozjezdu především do stoupání, kdy motor bere více proudu nevypínala proudová ochrana. PAS prostě snímá impulsy magnetů 2x častěji a motor zabírá plynuleji .
Roudová ochrana by měla vypínat při překročení nastaveného limitu proudu. Pochybuji že dva impulzy na to mají vliv. Chyba může být v něčem jiném než v proudové ochraně.
A taky jde o to kterou proudovou ochranu máš na mysli, jedna je na baterií a druhá na řj.
Ale čert se vyznej v tom jak to číňan ošetřil:-)
Rozhodně PAS a snímač otáček kola spolupracují. Když překročím určitou rychlost a přípomoc vypne stačí na kazetě dát těžší převod a pomáhá dál a přitom frekvence šlapaní je stále stejná. jak to funguje také přesně nevím ,ale zřejmě to díky častějším impulzům od kola zaznamená plynulejší jízdu a přípomoc se snaží .Já mám hned při rozjezdu od domu docela stoupák a než jsem to trochu rozjel tak to pořád škubalo jak vypínala proudová ochrana. Teď se rozjíždím naprosto plynule. Tak na tom asi něco bude.
Zdravím, já už dva roky jezdím se 750W středovým (v zásadě ten 250W by mě asi na většinu kopců stačil, bral jsem ten silnější jen jako výkonovou rezervu do větších kopců,abych nemusel řešit např.nábojovou převodovku jako náhradu trojtalíře),vloni jsem vybavil stejným,jen trochu slabším motorem 48V/350W kolo přítelkyni.Tento slabší motor objednával švára z Číny,u nás ho nemají na napětí 48V (potřeboval jsem, aby jsme měli stejnou baterii, ona není zas tak velká cykloturistka jako já, takže občas vyrazím na singltrek s její baterií jako záložní na nosiči, pak není problém ujet za den 120km).Je dobré ten 750W nechat přeprogramovat na lepší odstupňování výkonu(v továrním nastavení má zbytečně velký záběr a pak výkon s rychlostí rychle klesá),nechal jsem si ho přeprogramovat na 9 stupňů,s tím že na 1.stupeň dává cca 150W a s každým dalším stupněm přidává 100W,bez omezení rychlosti.Bohužel toto přeprogramování umí jen v servisech se spec.kabelem-propojení s PC.Zajímavé je,že ten slabší motor nemá průměrnou spotřebu větší než ten silnější, ale to je tím, že tu výkonovou rezervu používám jen vyjímečně,když potřebuji vyjet prudší stoupání. Mám tam jen v sadě dodávaný jednotalíř 46 zubů a vzadu 9-ti kolečko, pokud nechci jezdit přímo v horách, tak např.na Brdech mi to stačí, po tom přeprogramování s tím jezdím prakticky jako s tou 250W verzí, jen mám v případě nutnosti možnost výkon zvýšit, což by mě ta 250W neumožnila.Jelikož cenový rozdíl nebyl moc velký a váhový prakticky žádný, tak toho nelituji. Neboli není problém jezdit se 750W jako s 250W, ale opačně to nelze...