http://www.nakole.cz/diskuse/16305-nakladni...
to sice jo ale to je kupovanej, mě spíš zajímá jestli si vozejk někdo přímo vyráběl.
Já stavěl teď přes zimu vozík,už je hotový vyzkoušený zatím bez nákladu jezdí dobře.Váha asi 7.5kg,nákladní prostor 64 litrů takže dostatečný prostor pro vše potřebné.Kolečka 16palců samotný úložný box je ze dvou na sobě ležících plastových vaniček z domácích potřeb,jsou sesazené systémem kolík otvor a zajištěné pomocí čtyř gumových pásků (používají se na lyže)tažná tyčka je odnímatelná na rychloupínák aby vozík tak nepřekážel ve vlaku.Ještě uvažuji že to nastříkám nějakou barvou,bílá se bude asi dost špinit.Já měl už něco podobného dříve ale s drátěným košem,toto má výhodu že do vozíku není vidět a tak neláká nenechavce,tak tam lze bezpečně převážet i dražší vybavení.Na vrchu na korbě jsou ještě čtyři malá madla kde se dá pomocí gumicuku připnout další náklad třeba taška s nákupem,nebo mokrý stan aby vyschnul při jízdě.Fotka není nic moc ale snad je z ní vidět jak vypadá.Náklady na stavbu byly cca 1000kč.
Dobrá práce. Kola bych řešil na jednostranný náboj to by ještě nějakou váhu ušetřilo.
Možná že bych pár deka ušetřil ale zase by byla složitější konstrukce podvozku a stejně řešit jedno kilo když ve vozíku je náklad cca 20kg je zbytečné,navíc cena jednostranných nábojů by byla vyšší než cena celého mého vozíku.
....já před 20-ti lety vyráběl taky nákl.vozík, s korbičkou upravenou uvnitř i pro přichycení dět. sedačky(pro převoz malého syna).Uchycení u "dvojkolky" jsem použil pomocí kul. čepu uchyceného na nosič SA. Pokud bude zájem o foto- nafotím a přiložím v pondělí(současně jsem "mimo byt").
Použil jsem něco podobného jako je na fotce,samozřejmě v možnostech domácí dílny.
Něco takového bych upotřebil, ale ať hledám, jak hledám, na internetu ne a ne najít. Máte někdo tušení, kde bych to v Praze sehnal?
Myslíte něco takového?V kontaktech píšou že mají pobočku i v Praze.
http://www.mojekolo.cz/burley-nahradni-upinaci...
Jde jen o objímku- co protikus? Objímku si podle potřeby uchycení kdekoliv na kole zbastlíš(nebo "použiješ" šikovného kamaráda)a jako protikus použiješ starý kulový čep vhodné velikosti s matkou (např. z řízení auta)na uchycení,upravenou na křídlovou (pro jednodušší manipulaci).
za mě radši ISO 50. je spolehlivěší, by´t těžší.
Pravdou je, že tahám podstatně větší váhy než 20 kilo.
slabota, čajíček.
co tohle ?
já se chystám vyrábět tohle
Tak nějak si představuji vlek za výkonnější osobní automobil ;-) , čili
Offene Güterpanzerfrachtanhänger ohne Bremserhaus
:-)
on zase tolik vážit nebude, rám mám spočítanej na nějakých 36 kg plus deska 8mm( její váhu nevim) a kola. stejně předpokládám že se do 75 kilo vejdu.
Brzdy tohodle vleku budeš mít zase napojený na hydrauliku brzd na kole ? ;-)
to je nebržděný. ale jsou to kola z motorky ,pakny k nim mám taky ,ale zatím to řešit nebudu. šlo by asi udělat nějakou verzi nájezdový brzdy aby byla vhodná při použití za kolem. Ta co je na auta je dělaná na větší váhy, na kole by nebyla účinná. je v ní ale jen tlumič, stačilo by použít měkčí.
Jo aha, nájezdovka :-))
Pozveš nás už konečně na nějaké ty předváděcí jízdy ? Tohle už sice není takový kalibr, jako minule, ale i váhově 1:1, nebrzděný by mohl vyrobit fůru srandy.
někdy jo ,ale chce to lepší počasí.
Když odmyslím pochopitelnou potřebu to vyrobit sám a líp než kupované..... tak na kolik to +- přijde taková samovýroba ?
http://www.electronic-star.cz/DURAMAXX-Mountee...
Když si přečteš můj příspěvek výše tak tam píšu na kolik mě to přišlo.A tady jde taky o to že si udělám vozík podle své potřeby na míru,ten vozík co odkazuješ je skoro dvakrát těžší než ten můj o rozměrech ani nemluvě,šířka tvého 90cm ,mého jen 58cm takže projedu tam kde tvůj nemá šanci,navíc nemám potřebu tahat 60kg a taky si nedovedu představit že sám strkám takovou hrůzu z nízkého peronu na vesnickém nádraží do vlaku.
...už neplatí omezení šířky vozíku za kolo na max.60cm? Zdá se mi, že takový předpis existoval.
někde jsem četl že by to mělo být 90cm ale nevim. já stejně memám ani jeden vozejk co to splňuje. Ten na plánku výš má ložnou plochu 120cm + šíře kol.
člověk si musí pak akorát uvědomit že táhne širokej vlek.
Bejvávalo teď co jsem aspoň vyguglil tak dvoumístný dětský vozík může mít až 90cm.
...ale tu je řeč o nákladním :-(
§ 58 zákona 361/2000 Sb. říká: „Za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než 800 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením.
no krom toho 1 bodu to splňuju:-)
Gratuluju- co na tu první "maličkost" policie?;-)
proč nesmí být ty odrazky trojúhelníkové? aby si tě někdo nespletl s traktorem?
tak on to byl první z googlu, nehledal jsem nejlehčí a nejlepší :)
Spíš mě zajímalo, jestli se to vyplatí a když jsem viděl některé ty fotky kol zde (třeba tu choprovu) tak mi přišlo, že se bojuje o nosnost :)
Nevyráběl jsem celý vlek za kolo, na to nemám nářadí/schopnosti/čas. Použil jsem s výhodou kárku, která léta bydlí na chalupě, vyrobil jsem pouze novou rukojeť pro připojení ke kolu. I původní rukojeť je ke kárce přišroubovaná, čili rukojeti lze snadno měnit a původní funkce chalupové kárky je zachovaná.
Poměr cena / hmotnost / užitečnost je velmi dobrý. Zkušenosti mám z jedné cyklodovolené v Čr bez přepravy vlakem.
Vnitřní rozměry korby jsou takové, že se vejde přepravka 60x40 cm. Náklad: v obavě, že nebude dost pitné vody (2 dospělí a dítě) jsem vezl 10 litrů vody, k tomu stan, oblečení, jídlo. Náklad asi 20 - 25 kg.
Zkušenosti:
Vezl jsem vysoký náklad, dvě erpéčka (vysoké přepravky) na sobě. Proto byla jízda s vozíkem po lesních a polních pěšinách nejistá, i když se ani jednou nepřevrhl. Na silnici max. 32 km/hod, ale více nejezím skoro ani solo, na kole se vyšších rychlostí bojím (max. umím 40 km/hod. z kopce, ale to už nemám dobrý pocit).
Velký vlek svádí k tomu, aby člověk nabalil spoustu zbytečností. Čili jedenkrát jsem si to vyzkoušel, dovolená prima, ale další rok už jsme jeli bez vozíku - také kluk už byl větší, takže nafasoval na Author Mirage SX nosič a kapsy s lehkými, ale objemnými věcmi.
Na chalupu, pokud děti rády jezdí do lesa na dříví, je to ideální.
O uchycení podobného vozíku za favouše mám zájem. Na fotkách to není vidět, můžeš to nějak přiblížit? Třeba popisem či odkazem.
Já to vyřešil takto-ale jde to i s objímkou na sedl. trubku.(korba:602x40x40cm,nosnost do 50kg)
správný rozměr:60x40x40/20cm)
Pro odpojení vozíku od kola je nutné demontovat nosič?
Vzpomínám si, že když se měnily "spojovačky" na Spartaku popř. na 1203, byl to hrozný "vopruz" vyrazit čep z kuželového uložení v rameni řízení
...i pro Bobše: kulový čep je pevný(řídící tyč Š110)a je přivařen k oji. K protějšku (nosič,sedl. objímka ap.)se upevňuje matkou a podložkou (pro vymezení vůle čepu-je na druhém obrázku na spodní straně nosiče), pro jednodušší a rychlejší manipulaci by se dala upravit na křídlovou, ale i tak je upnutí do 30s.
Tvůj boj
připojení bych asi volil jinak (ne líp, ne hůř, ale jinak) ...
Hm, tak snad si tady vyměňujeme zkušenosti, jak se dobrat k optimálním řešením. Napsat Tvůj boj, udělal bych to jinak, ale neřeknu jak - to mi přijde, promiň, trochu jako takový hrabošovský plivanec. Jaké je Tvoje JINÉ řešení?
Jen můj názor, vše v dobrém.
Jo aha, už to vidím o pár příspěvků níže. Ty bys použil provaz. Tak to jo, to je potom zase Tvůj boj.
:-)
Hrabošovský plivanec? Vážený pane, pokud bojujete proti plivancům, tak současně neplivejte kolem sebe a zejména ne na lidi, kteří se tu objektivně nemohou bránit.
Nehaj mě, prosím!!!
(zvládnu to sám)
Mně se zejména nelíbí ten "Hrabošovský" plivanec. O tebe mi tolik nejde :)
Dobrej material, vid ! Z toho by slo nejakou tu bitku uplacat. :-))
Když se nechceš bít, tak proč se ozýváš? :)
Dosud jsem neměl potřebu něco takového řešit. Jsem vlastníkem vozíku "China-yak" a chystám se na zhotovení modifikovaného "Extra Wheelu". U obou vozíků je připojení ke kolu dáno, nebudu ho proto měnit.
Pro stěhování knihovničky na chatu jsem měl modrou kárku přichycenou k nosiči řemínky.
Spokojen?
Děkuji!
až se ti někde na dírách povolí matka budeš bez vleku.
Ta matka se dá zajistit závlačkou, prostrčenou v příčné díře závitu. Já to na svém kulovém čepu tak měl již z výroby. Uvaž, že se to používá na řízení kol auta, kde to kolo absolvuje mraky a mraky rázů. A moc to nepadá, že?
Na obrázku je samojistná matice. Ty se jen tak nepovolují.
Ale to rameno řízení je poměrně silné, masivní, takže plocha vzájemně dosedajících částí je velká. Navíc je povrch díry tuším zdrsněný, právě proto, aby to drželo, aby se to do sebe "zakouslo". Kolega má na obrázku tenoučký matroš tuším plechového pásku na nosiči, z toho nejenže půjde čep ven sám, ale spíše bude problém ho zajistit proti protáčení v díře.
Navíc na vylisování čepu z díry slouží stahovák, se kterým se "opruz" mění na standardní úkon.
...jen tak "na okraj: rázy přenášející se na čep řízení auta a u tohoto provedení (na kolo)jsou nesrovnatelné díky menší rychlosti/působení sil. Za 20 let provozu se čep nejenže "nevytrhl", ale ani nepovolila matice a tím se neprotočil. Hlavní váha je na kolách, čep je namáhám ne na tah, ale na střih- takže i slabý plech nosiče nedoznal žádné újmy ani při převozu 30-40kg na vzdálenost 6-7km,zčásti po "polňačce", s i do kopce-nosič je p;uvodní,25let "mladý"....;-)
Odpovídám na dotaz a upřesňuji detaily zapojení vleku ke kolu.
Volba spojovacího prostředku.
Nechtěl jsem kardanový závěs (ani provázek à la cesta do konzumu :-) ). Chtěl jsem kulový čep. Volil jsem kulový čep řízení ze škody 120, stál tuším okolo stovky (už je to 13 let).
Spojovací oj vleku.
K výrobě oje či madla jsem koupil obyčejnou ocelovou trubku. Průměr snad 2 nebo 2,5 cm (už je to 13 let a nemám to doma), silné stěny. Pečlivě jsem na internetu nastudoval problematiku ohýbání trubek (vyplnit pískem!). Vyrazil jsem do nejbližšího zámečnictví, kde... na mě koukali jak zjara a nechtělo se jim do toho. Celý vzteklý jsem na chalupě popadl první vhodnou věc, kterou byl starý disk kola ze Žigula, bez pneumatiky. Okolo tohoto disku jsem trubku ručně naohýbal. Bez písku, bez přípravků na ohýbání, bez zámečníků. Díky silným stěnám a díky velkým poloměrům ohýbání se trubka nijak nezdeformovala.
Kulový čep k madlu přivařil Ukrajinec na stavbě.
Volba umístění zapojení.
Myslím si, že ideální místo zapojení je v těžišti cyklisty (ostatně všimněte si, kde jsou zapojovány přepravníky automobilů, v poslední době už ne na zadním čele auta, ale u jeho zadní nápravy). Těžiště jedoucího cyklisty bude někde pod pupkem. Tam zapojit nelze, nejbližší vhodné místo je pod zadkem a za zadkem.
Konstrukce a výroba zapojovače.
Pro zapojení oje s kulovým čepem tedy potřebuji prvek se svislou dírou. Použil jsem hlazenku, hladkou ocel 25 x 3 mm. K tomu jsem koupil kousek ocelové destičky. Dohromady to sesmrkal opět Ukrajinec na stavbě, doslova sesmrkal, protože tomu se nedá říkat sváření... Tvar vidíš na náčrtu a fotografiích, rozměry dle konkrétního kola každého soudruha. Svislá díra musí být kónická.
Zapojovač jsem na kole přišrouboval k destičce, která nese zadní brzdu. Horní část zapojovače je k sedlovce přichycena šroubovací hadicovou sponou. V jednoduchosti je krása. Když ta sedlovka unese metrákového kyklistu, který se na ní vrtí a nadskakuje na nerovnostech, tak ten v
Když ta sedlovka unese metrákového kyklistu, který se na ní vrtí a nadskakuje na nerovnostech, tak ten vlek asi utáhne také...
A je to.
Zkušenosti.
Matice čepu nemá metrický závit. Vozil jsem raději jednu náhradní, i když je zajištěná závlačkou.
Oj vleku, díky masivnosti materiálu, snad ani příliš nepruží. Každopádně žádné rázy nebo kmitání jsem při jízdě nepozoroval.
Všiml jsem si, že čep má tendenci se v díře protáčet. Funkci zařízení to nijak nevadí, ale rozčiluje mě to. Řešením by bylo materiál zapojovače v místě čepu zesílit tak, aby byl čep uložen a dotažen ve větší mase materiálu (viz náčrt).
Jedna cyklodovolená, Strakonicko a Blatensko, polní a lesní pěšiny. Vyrobil jsem dva kusy zapojovače a jeden namontoval i na kolo dítětovi matky, kdybychom během dovolené chtěli přepřahat. Samotný náklad asi 20 - 25 kg plus hmotnost kárky. Bez závad.
Já použil čep ze škodovky také(stará řídící tyč) a čep se po řádném dotažení nemá proč protáčet- jedině že by drhl....Pokud jde o velikost, dal by se sehnat jistě menší, ale to tvé nové řešení bych se na vozík bál použít- slouží jinému účelu...
Zkušenosti s kulovým čepem řízení ze Škodovky jsou dobré. Ovšem čep je těžký a na kole působí humpolácky. Vymyslel jsem, jaké elegantní řešení použiji příště!
Jedná se o kulové čepy, na kterých drží plynová vzpěra pátých dveří u Favorita a Felicie. Ten čep je prostě rozkošný! Jakmile jsem to vymyslel, neodolal jsem a samotné čepy jsem zakoupil a mám je už pár let na psacím stole... Vzpěr je, myslím, na každém vrakovišti dost. Hlava vzpěry je na čepu zajištěná pojistkou z plechového pásku, lze vyndat rukou. Samotný čep má závit a šestihran na klíč č. 13.
Konstrukci zapojovače ponechám stejnou, jako v minulém příspěvku. Na zapojovači bude tenhle roz-koš-ňouč-ký čepíček.
Jako protikus na oj vleku použiji spodní část plynové vzpěry, na obrázku v červeném kolečku. Odříznout potřebnou délku, nechat na té tyčce vytočit závit a přišroubovat k oji vleku.
Spolehlivé zapojení vleku s drátěnou pojistkou v hlavě objímky bude záležitostí pěti sekund.
Na závěsu ISO 50 (50 mm) se tahají vleky s hmotností klidně 2 000 kg. Tento čep má průměr 10 mm. Čili zatížení nějakou kárkou musí vydržet.
Samotná vzpěra, a tedy především její hlava (objímka), je konstruována na zatížení v tlaku. Otázka je, jaké zatížení v tahu hlava (objímka) snese. Proto bych asi hlavu (objímku) zapojovače montoval na oj kárky rozebíratelným spojením, a jednu hlavu (objímku) bych vezl s sebou jako náhradní.
A už mě také napadlo, jak zařídit, aby byla hlava vzpěry ve funkci spojovacího prvku namáhána ve směru, na jaký je konstruována.
Prostě namontovat na oj kárky ve správném směru. Otočit.
Žiš, úplně mám chuť jít to hned vyrobit. Ne, musím pracovat!
Doufám, kolegové, že budou-li pro někoho náměty přínosné, nebudete líní vrazit sem fotografie Vašich řešení!
Děkuji za připomínku dětství, kdy jsem dychtivě hltal tímto způsobem psané příspěvky v ABC a později i ve VTM.
8-)
K VTM jsem nikdy nedorostl :-( I když mi jej táta asi 2x - 3x koupil, už na gymplu (já, ne táta), tak mě to nějak nechytlo. Příliš strohé. Zůstal jsem u ABC.
Až bude čas (v důchodu, ale to si napřed ještě musím projít Jeseníky a tam ten kraj okolo Banské Bystrice), chystám se na papírový fotoaparát Dirkon. ;-) Akorát - budou ještě kinofilmy?
je něco lepšího. https://goo.gl/O1jyGC
taky mám jeden udělanej z klasický káry, by´t z tý velký.
Rodiče nikdy auto neměli,tak taťka vše vozil na káře za kolem. Ke spojení káry a kola mu bohatě postačil kus lana. Nevím co furt vymýšlíte,kluci!:-D:-D:-D
Mám tenhle:
http://nightrider.xf.cz/prives2.htm
Kola 24", šířka 90 cm (to je současné dovolené maximum), rám z jeklů 20x20, korba ze zbytků průhledného polykarbonátu, uchycení tříosým kloubem na levý konec zadní osy. Stabilita a průchodnost terénem bez problémů, nosnost asi docela hodně.
Kdybych ho stavěl příště, zúžil bych ho na 80 cm (aby projel dveřmi a při protivětru tolik nebrzdil) a objem bych dohnal prodloužením korby. Kola bych zmenšil na 20", aby se tím zúžením nezhoršila stabilita.
Pro lepší stabilitu spustit korbu pod úroveň osy kol.
Záleží na předpokládaném způsobu použití, v terénu se větší světlá výška hodí. Traktorové koleje jsou někdy dost hluboké.
Pro inspiraci:
http://www.carlacargo.de/en/
Tříkolový valník s elektropohonem a brzdami, rychlost se řídí tahem nebo tlakem na oj.
Taky už dělám jenom vleky, který se samy uvezou a ještě mi pomůžou.
... jak neekologické! Styď se!
8-)
naopak to je velmi logické řešení. Spíše neekonomické neb neprodukuje elektrickou energii ale to vzhledem ke konstrukci lze snadno změnit.
I kdyby to jezdilo na vodu a efektivita využití energie k pohonu byla 99%, tak takové řešení, které při průjezdu psím hovínkem zapatlám až po hnací váleček, prostě neberu. :) (Nejde jen o hovínka, stačí jen mokrá silnice... // Paralelně by se dalo mluvit třeba o starém typu brzdy, kdy se gumový špalík přitlačoval shora přímo na plášť. Mám to na jednom veteránovi. Brzdí to, mechanicky je to jednoduché a tudíž trvanlivé a snadno servisovatelné... ale dobré řešení to prostě není a je dobře, že už ho spolklo propadliště dějin.
s tebou bych nechtěl jet na vyjížďku, aby mě smrděl nějaký motor z křoviňáku u nosu v lese ,to nemám zapotřebí.
nápad sice pěkný ale otázka je zda to má smysl. To už je snad lepší si koupit babetu.A nebo použít elektromotor.
Chlapče chlapče! Pliveš na všechny strany kolem sebe a je Ti úplně fuk, na koho. Občas by ses mohl poněkud krotit, hlavně když ani netušíš, na koho to míříš. Najdi u sebe i brzdu, uděláš dobře.
...proč ta prudká reakce? Na jeho poznámce nevidím žádný plivání, pisatele znát nemusí(je snad invalidní?)-je to jeho osobní názor do diskuse....
Elektromotor mám na dvoukoláku, to abych uvezl baterky.
Elektromotorovou slepou uličku už mám dávno projetou!
Byl by prosím Tě detail na uchycení té kárečky? Mám skoro stejnou a dokonce i podobné kolo :-D
Jak moc to musí být zatížené, aby to neprokluzovalo?
Zatím mám najeto něco málo přes 100 km na silnici za sucha a neprokuzovalo to. Jako zátěž jsem vozil 3 litry benzínu a 3 litry vody. Jednou jsem cestou nasbíral asi 10 kilo hrušek.
Dvoukolák jsem zavrhl, zajímavější alternativou je podle mne jednostopý vozík, protože má menší valivý odpor. Prodává se v Česku i nějaký made in PRC za cca 18 stovek. Koupil jsem před dvěma lety, předělal vidlici na připojení (vložen tlumič z dětského kola), běžně na něm vozím sedmikilového jezevčíka, ale uvezu na něm i basu piv po polní cestě. Připojení je jednoduché, k originálu jsou dodávány prodložené matky, za něž se vidlice zaklesnou a zamknou. Více na http://czett.webnode.cz/vozik-za-kolo/fotogalerie/
Dvoukolák jsem zavrhl, zajímavější alternativou je podle mne jednostopý vozík, protože má menší valivý odpor. Prodává se v Česku i nějaký made in PRC za cca 18 stovek. Koupil jsem před dvěma lety, předělal vidlici na připojení (vložen tlumič z dětského kola), běžně na něm vozím sedmikilového jezevčíka, ale uvezu na něm i basu piv po polní cestě. Připojení je jednoduché, k originálu jsou dodávány prodložené matky, za něž se vidlice zaklesnou a zamknou. Více na http://czett.webnode.cz/vozik-za-kolo/fotogalerie/