Ahoj
Plánuji v létě oddychovku v sedle podél řeky Moravy z Hodonína do Carnuntum v Rakousku.
Má někdo s touto trasou nějakou zkušenost anebo
ještě lépe chtěl by někdo získat reálnou zkušenost s touto oblastí? Nebránil bych se cyklistické společnosti mladších anebo i zralejších cyklistek či cyklistů.
Pojďme o tom "pokecat".
(I když momentálně to spíš vypadá na běžky :-)).
Mějte se fajn.
Martin
Po Durnkrut to znám dobře, dál už tak ne.
Kudy chceš jet? Po slovenské straně nebo Morava - Rakousko?
Ahoj
Děkuji za reakci.
Z Hodonína na Slovensko a po slovenské straně až na most přes Moravu do Hohenau a pak po Rakouské straně přes Durnkrut a Schlosshof do Carnuntum.
Nazpět pak "šikmo" do Poysdorfu a pak do Břeclavi.
Cestu do Poysdorfu částečně znám, ale podél Moravy jsem to ještě nejel.
Měj se pěkně.
Martin
Na slovenské straně se nenechat překvapit touhle věcí.
....původně proti autům- "ukáznění" šoféři to vzali "po svém", malý problém je s kolem....:-(((
Ono je stejně polovina zábran většinou otevřená. A ostatní se dají většinou objet, příp. je bez problémů přejedeš.
Jenom s vozíkem to bývá problém.
To mi už jako větší chuťovka připadá můstek přes řeku Myjavu. Naštěstí se objet.
nechtěl sem věřit, že to je ještě Myjava, ale fakt jo (-:
hodně těch nových "závor" už má navařený nájezdy
http://mbp.rajce.idnes.cz/Bavory_2015_-...
...taky jsem v tom žil- dokud mne nevyvedla z omylu jedna taková zábrana(hráz M.Dunaje za Kolárovem). Byla sice skoro na zemi, ale na obou stranách uložená otočně a po nadhození př. kola se před zadním dala dopohybu a následoval pád- od té doby objíždím(pokud se dá), nebo slezu a tlačím..:-((
Co je to proti legendárnímu přechodu přes Vltavu, když vymyslíš, že ušetříš za přívoz
https://mapy.cz/s/1kXww
Ahoj
S touhle věcí už jsem se někde setkal, pokud ta spodní roura leží těsně na zemi tak se to dá překulit, ale když je to třeba už 10 cm nad úrovní stezky, tak jsem s kolem "potěžku" už měl trochu problém. Slezl jsem ze sedla a překulil to v rukách. Je to taková otrava, možná daň za jinak klidnou cestu přírodou :-). Taky občas nemusím meandry před výjezdem na silnici či k železničnímu přechodu, s těžkým klem to mám někdy problém vybalancovat, ale z druhé strany je to tam od toho, aby nějaký blb nevletěl přímo do silnice nebo pod vlak.
Ten most přes Myjavu - pěkný. Vytlačit tam plně napakovaný kolo, klobouk dolu :-).
Malej-jarda kňoural i když tam tlačil moji Kellyšku jen s brašničkou.:-D
Ahoj
Záleží co jsi měla v té brašničce a jak jsi ho přes den honila :-). Samozřejmě to byl vtip.
Myšleno vše v dobrém.
Martin
No co! Kovadlinu přece,tu běžně vozím.:-D Ty ne? :-D Kellyška taky není nejlehčí.
Také jsem to chtěla napsat, ale nechtěla jsem ho poplašit. Přitom kovadlina se na cestách kolikrát vysloveně šikne :o)))
Podkovy pro štěstí vozím raději dvě- pro jistotu!:-D:-D:-D
Jarda může být rád,že do těch schodků vynášel jen kolo a ne mě. Ale nemusel ani kolo,nabídl se. Hodný,musím pochválit!:-)
A k tomu možná i kladivečko jen takové málé čtyřkilové na rozklepávání nýtečku, když se přetrhne řetěz :-).
Naštěstí vozí nýtovačku. Půjčoval jsem si ji, když se mi na podzim na srazu roznýtoval řetěr.
Poprvé v životě.
Já ji taky vozím, použil jsem ji asi 2 x v terénu za cca 20 roků (nepočítam výměny řetězu v garáži).
Ale až dnes z tohoto vláknování mi dšlo jak ty nýtovačka je důležitá a ZÁBAVNÁ věc. :-)
Kde by beze mě byl! Ještě teď by šel pěšky a řetěz vláčel za sebou.:-D:-D:-D
Ještě, kdyby se tak ten vláčený řetěz o něco zachytil a musel ho uvolňovat .... raději nedomýšlet. :-)
Ale nechci ho samozřejmě zesměšňovat, neznáme se osobně a "malý-jarda" reagoval radami a zkušenostmi na mé téma - děkuju mu.
Rádo se stalo. :-))
Už víš kdy pojedeš?
Ahoj
Přesný termín nevím, vyplyne to z rodinné dovolené a pracovních závazků, ale pokud by se chtěl někdo na takovou oddechovku přidat, tak se to budu samozřejmě snažit skloubit. Byly by to letní měsíce od II. poloviny června do I.poloviny září.
Poslední roky vyrážím sám, kamarády to přestalo bavit,žena pro takový typ dovolené nemá pochopení (nemůžu se na ni za to zlobit samozřejmě - jen magor chce v době dovolené si otláčet prdel o sedlo, dlaně o řidítka, záda a ruce mít ztuhlá z předklonu a nohy bolavé od pedálování a ještě k tomu spát na tvrdé zemi fuj to je hrůza - ale když mě to tak baví a naplňuje něčím příjemným) a tak vymýšlím aspoň krátké výjezdy.Jsem asi spíš samotář, ale občas by neuškodil spojit cestu s někým podobného smýšlení.Pokud by tě to nějak zaujalo, tak to můžeme probrat a může se přidat třeba i někdo z této diskuse.
Ahoj Martin
Náhodou jsem před několika dny narazil na Rajčeti na fotky.
Carnuntum vypadá zajímavě, ještě jsem tam nebyl. Pokud by jsi chtěl a vyšlo by to časově, možná bych se přidal. Ale zatím nic neslibuju.
Cyklistika v tvém podání je skutečně druh masochismu :-) Ovšem když si člověk k jízdě pohodlně lehne. A na spaní se pohodlně zavěsí v hamace mezi dva stromy. Tak to teprv dostanou vandry na lehokole ten správný rozměr. V podstatě dovolená na které se doslova neustále válím :-)
Ahoj
Tak zní to pěkně. Lehokola se mi i líbí, ale asi jsem na to ještě nedospěl.
Já jsem taková stará konzerva. Já prostě rád sedím v tom sedle.
Ale děkuji za příspěvek.
Martin
Ovšem co se válení týče, ještě lepší je tříkolka, protože nemusíš držet balanc.
a dá se kapotovat :-)
Že by zustal na řetězu jako pes u boudy? Kolo by jistě nepustil! Já bych ho tam nenechala,bylo by mi smutno!;-)
To je moc hezký, už dál nebudu rýpat.
Anebo ještě jednou, tak na něj hodit pláštěnku, aby měl pocit, že není sám a někdoho objímá :-).
Já na tento portál chodím roky, občas něco přečtu nebo zkusím najít nějaké informace, ale pro registraci jsem se rozhodl až před pár dny či týdny.Kdybych věděl jaká sranda (cyklosranda) se tu dá zažít tak bych to udělal dřív :-).
Martin
V ideálním případě, když chce člověk mít náhradní díly úplně na všechno (včetně rezervního rámu pro případ prasknutí), tak ssebou veze vlastně celý jedno kolo navíc. K tomu nějaký to nářadí, montážní stojan, verpánek... navíc někdo si třeba neumí spravit všechno sám, to pak ssebou musí vézt i mechanika.
To abys vzal s sebou i pořádný servisní vůz. :-))
Taky si to "umím" zařídit :-). Já fotím a tandem za mě vláčí s pilotem kamarád. Sice to byla vícedenní akce, ale spali jsme v posteli, tak jsme nebyli moc naložení.
Tak na tandem bych tam netáhnul. To bych to raději objel. K normálnímu mostu je to asi kilometr. :-)
Krásná spolupráce :-) , nikdy mě nepřestane udivovat jak vy ženy si to umíte zařídit - hold jste vyšší bytosti :-) a my Ti tlačící dole :-)
To tak nějak vyplynulo samo a nebylo to poprvé. Gentlemani ještě nevymřeli :-).
Gentlemani nevymřeli, ale dá se říci, že jsem nečekal, že mám ještě někde v republice kolegu.
Moment, hned budu zpět ......, jsem zpět něco tu smrdělo.Zdá se mi, že to byla sebechvála :-).
Některé ženy na tandemu se dají využít k focení.
Tak to se mi líbí.
Pěkný .-)
Pěkný klidný přechod je jižně od Břeclavi podél železnice po staré hlavní silnici. A dál před Rabensburgem je upravená vyhlídka poblíž zachovalých hrobek pravěkých obyvatel (Tumuli).
Ahoj
Děkuji za reakci a fotky.
Několikrát jsem byl v této části weinviertelu.Hranici jsem překračoval po takové staré cestě vedoucí lužními lesy (jel jsem od Pohanska a vyjel jsem u jakéhosi zastrčeného bytového domu a pak již byl kousek do Bernhardsthal).Nikdy jsem však nepokračoval přímo s řekou Moravou, ale "šikmo" k Vídni.
Ta vyhlídka a pohřebiště vypadá zajímavě, tam bych se rád zastavil.Znáš trasu podél Moravy i ze slovenské strany?K Poysdorfu mám takový dětinský vztah, párkrát jsem tam v kempu spal a tak se tam rád na noc stavím (kemp sice není nijak exkluzivní, ale čistý a u obsluhy je vždy sklenička vína k večernímu přemítání před stanem :-)).Naposledy jsem tam spal 2015 a 2014 a to si nepamatuji nějaké přípravy na stavbu dálnice, je to tam tedy hodně rozbité?
Děkuji.
Martin
Ten zastčený bytový dům je totiž bývalá rakouská celnice postavená na hlavním tahu z Vídně na Břeclav po rozpadu monarchie. No a po vzniku železné opony v padesátých letech a úplném uzavření hranice pak byla budova celnice využita k bydlení. Podobné domy jsou na více místech rakousko české i maďarské hranice dnes využité podobným způsobem.
Dá se jet pěkně i po rakouské straně kolem té vyhlídky, do Hohenau není silný provoz. Dále pak můžeš různě kličkovat, jsou tam vyznačené různé cyklotrasy. Neopomeň však navštívit známý pomník mezi Dürnkrut a Jedenspeigen, trasa zrovna vede mimo.
Ahoj, opět děkuji za reakci a fotky.
Jelikož mám rád histori (i když mé znalosti jsou chatrné úlomky), tak jedním z cílů této mikrovýpravy je právě onen památník k bitvě na Moravském poli.To o té celnici je moc zajímavé, netušil jsem, že ta stará a částečně děravá cesta byl hlavní tah do Břeclavi za c. a k.Dozvídat se takové zajímavůstky je pro mě fascinující a bicykl je úžasný prostředek jak na něco takového narazit.
Jsi někde z Břeclavska?
Moc, děkuji. Martin
Ne, z východních Čech, ale často tento kraj "používám" k návratu z různých cest, v kombinaci s vlakem a tím ho postupně poznávám.
Tyto pohraniční oblasti jsou většinou docela zajímavé a často odlišné od ostatního vnitrozemí. Dalším takovýmto mým oblíbeným pohraničím je třeba maďarsko-rakouské pomezí s četným chorvatským osídlením.
Ještě jsem našel obrázek bývalé celnice u maďarsko-rakouských hranic.
Děkuju.
Pěkný fotky.Máš k této oblasti ještě nějaké zajímavosti.
Děkuju. Martin
Do Hohenau se dá jet i těsně podél kolejí. Část je polní cesta a zbytek hladká asfaltka, Hoheau kolem odkaliště cukrovaru je šotolina a pak už zase asfalt. Až do Jedenspiegnu se dá dojet mimo provoz.
Zpátky můžeš jet přes Neusiedl, tak je možno si prohlédnout staré stroje používané k těžbě ropy. A vedle v Sankt Ulrihu je pramen sirné minerálky.
Ty těžební stroje jsem viděl, ale bohužel pramen ne. Zkusím ho najít. Máš ještě nějaké typy na zajímavosti v této oblasti.
Dík.
Martin
Pramen je tady:
https://mapy.cz/s/1ksZQ
Fotku bohužel nemůžu žádnou najít.
Ahoj a dík.
Asi jsem musel už dvakrát kolem toho pramene jet a nevšiml jsem si. Je to pod takovým návrším s těmi větrnými "mlýny"?
Je ten pramen pitný?
Jj, pak jedeš do kopce k větrným elektrárnám.
Je to teď nově upravené.
Pitné to je, tedy aspoň to někteří pijí. :-))
Ale chutná to po zkažených vejcích a i tak smrdí. :-)
Není tam u toho nějaká kplička nebo lavička nebo tak něco?Něco takového si vybavuji, ale ta moje hlava ...... :-)
Tady máš fotku. Dnes jsem jel okolo. :-)
Ahoj Jardo
Moc Ti děkuju, strašně rád bych to viděl i na živo. Tam není vůbec sníh? Jaká byla teplota +/-?
Martin
Sníh už většinou roztál. Drží se jen ve stínu.
Teplota v sobotu +2, včera +4.
Co vidět, ale okoštovat! Takovou mňamku nezapomeneš!:-D:-D:-D
Možná bude stačit jen přivonět .... :-)
Další zajímavosti?
Zřiceniny Falkenstein a Staatz, zámeček Poysbrun a Kirchstetten, kopec Kreuberg (místo srazu potomků odsunutých sudeťáků) jižně od Mikulova,
rozledna a vojenský památník Altlichtenwarth.
Je toho docela dost k vidění.
Ahoj
Děkuju za typy. Něco z toho už jsem viděl.
(Staatz + Falkenstein).
Dík.
Martin.
Jakou máš u toho časovou představu? Jak koukám na mapu, tak je to vzdálenost, kterou jsou někteří jedinci schopní udělat tam a zpátky na otočku a ani se moc nezadýchat, stejně jako z toho jde udělat týdenní lážo-plážo dovolenou...
Ahoj Ifčo
Jasně pro někoho je to otočka na jeden den. Já potěžku však jedu denně tak kolem 80 km (někdy 100km).Chci mít čas na fotky, zastavení, pokoukání, přemítání a sednutí si na kafe. Takže to předběžně plánuji na 3 - 4 dny. Z Hodonína do Petronell-Carnuntum (tam je kemp), ale v klidu, aby se to dalo vychutnat.Druhý den mrknout po "Římanech" v Carnuntu a zajet na Schlosshof a přepedálovat to do Poysdorfu (tam je též kemp).Třetí den do Břeclavi na vlak. Možná však strávit dvě noci v Petronelu, aby ta prohlídka "Římanů" a zámku nebyla uhnaná.Kolega na nějakém předchozím vlákně psal o špatné silnici u Poysdorfu (z důvodu stavby dálnice).Tak možná bych jel do Břeclavi po stejné trase, ale raději jezdím okruh, abych nemusel jet 2x to stejné, ale je to věc naplánování.
Měj se pěkně.
Martin
Koukal jsem se na mypách.cz, že tam trasa dálnice A5 už je. Staveniště je hlavně jižně a východně od Poysdorfu.
U Poysdorfu vím o dvou úsecích asi 200m dlouhých, kdy je původní silnice přeložena o pár metrů vedle. Ale vše je v pohodě sjízdné.
Z Hodonína do Petronel je to zhruba 110km. Pokud nebude foukat silný protivítr tak je to na pohodu. :-)
Ahoj, děkuji za informace.
Před dvěma roky jsem jel trasu Břeclac - Vídeň - Klosterneuburg - Mistelbach - Poysdorf - Břeclav.
Tento okruh byl trošku nahoru/dolu - zvlněná krajina.(Vítr tam byl, ale silný.) Ale podél Moravy by to mělo být úplně rovné a celkově asi mírně svažité k Dunaji, takže ujet těch cca 110 km by nemuselo být až tak problematické.
Děkuji.
Martin
Mezi Vídní a Břeclavem (Znojmem) musíš prostě přejet ten jeden nepříjemný hřeben. S tím nic nenaděláš.
Ahoj Radko
Já s tím nechci nic dělat, to byla jen reakce na předchozího diskutujícího.Já osobně mám kopce rád.
Mimo tuto oddechovou mikrovýpravičku, bych rád udělal potěžku okruh Olomouc-Lysá hora-Olomouc, abych si trošku užil i něčeho kopcovitějšího.
Měj se pěkně. Martin
Aha :o)))
Já to jela někdy v roce 2005 jako týdenní akci - Brno - Břeclav - Vídeň - Klost... a po Greenway až do Prahy.
Tehdy jsem tam udělala svůj denní rekord 136 km za den na těžko - z Břeclavi do Vídně.
Já jsem jel z Břeclavi do Vídně mimo tu Eurovelu, tak nějak jsem si to skládal po svém a ujel jsem cca 110 km (nádraží Břeclav - kemp ve Vídní (menší kemp na levém břehu Dunaje na takovém "trojúhelníku" mezi železnicí a dálnicí, byl tam jednoduchý výjezd z Dunajské cyklostezky))
To by mel byt:
http://www.wiencamping.at/en/camping-wien-neue...
Noci zde nejsou diky zeleznici a dalnici tiche, ale misto je strategicky dobre umistene (metro, Donau Inseln, dunajska cyklostezka...)
V tomhle kempu jsme tehdy také spali. Ostatně on je ve Vídni u Dunaje jen tento a pak až v Klostern...
Ahoj
V Klosternu jsem spal další den, který jsem strávil couráním v sedle po Vídni. Zajel jsem si na kafe k Hawelkovi - to byl vlastně můj cíl.
Bohužel jsem starého pana Hawelku nestihl o nějaký ten rok ...... Cyklisti - kafaři možná budou chápat.
Ahoj
To je ten kemp. Je tam trochu slyšet dálnice a železnice, ale po těch cca 110 km v sedle, opravě roztrženého pláště, větrném weinviertelu a hodinovém sezení za bouřky pod stříškou zastávky na okraji Vídně se tam spalo LUUUUXUSNĚ :-).
My jsme tehdy jeli z Břeclavi na hranice po cyklotrase, pak podle intuice - až do Poysdorfu. Tam jsme teprve najeli na Eurovelo.
Ta se nám ale těsně před Vídni ztratila, což ale už celkem nevadilo.
Jen si pamatuji, že k Dunaji to pak byla nekonečná cesta po jakési hlavní třídě.
Xakru, hned bych vyjela znovu...
Ahoj Radko
Já jsem jel z Břeclavi tak nějak dle mapy a nedržel jsem se cyklostezek avšak na cestě zpět jsem se dosti přidržoval té Eurovely Břeclav - Wien.
Cestou z Břeclavi se mi roztrhl přední plášť (zřejmě zmetek z výroby - první podobný problém za cca 20 let jěždění), pak mě vyfoukal vítr, vypláchla bouřka a zřejmě jsem jel po nějaké "nekonečně" dlouhé rovné silnici, podobná zkušenost jako tvá až hustšího osídlení Vídně (tuším to byla nějaká Telefonweg).
Ale SAKRA, SAKRA hned bych jel taky. Ani jsem netušil jak mě takový rozhovor potěší na srdíčku. Nakonec i ty špatné okamžiky, když se na ně člověk zpětně ohlédne, se zdají být hezké :-).
Dík a ahoj. Martin
Jj, co tě nezabije, to tě posílí.
A nebýt těchto "silný" zážitků, tak by ta cesta nakonec byla i nuda. Takhle se ti s tím vybaví spousta podrobností :o)))
Naprostý souhlas.
Už před nějakou dobou jsem chtěl jet cyklostezku Brno-Vídeň, dokonce jsem i vyjel, ale díky počasí, jsem to musel změnit a tak jsem jel nakonec Brno-Laa-Poysdorf-Neusidl-Břeclav.
A tak díky tomuto nezdaru vznikl nápad Břeclav-Vídeň-Břeclav.
Minulý rok jsem měl rovinatých tras dosti a tak jsem chtěl jet Olomouc-Lysá Hora-OLomouc (jsem z Olomouce), ale díky počasí a nedostatku volna v práci jsem to změnil na Ol-Velký Javorník-Ol (a taky to nebylo zlé).
Ještě bys to měl přes Dlouhé Stráně na Praděd :o)))
Jak to myslíš? :-)
Já mám rád kopce i roviny, lesy i "kulturní" krajinu. Jsem možná magor do cykloturistiky, ale ne zas takovej, abych jel na Lysou přes Praděd.
I když na Pradědu jsem kolmo již byl, ale to bylo v mých cyklo začátcích. Tenkrát jsem to s kamarády pojali jako takové "cyklotůrovaní" po Jeseníkách.
Z OL jsme jeli kolmo do Malé Morávky a od tamtud jsme dělali hvězdicové výjezdy.
Někteří jezdí na Lysou i přes Praděd. :-))
Trasa: Frýdek - Praděd - Frýdek - Lysá hora - Frýdek. Říkají tomu Peklo Moravy.
O tom jsem slyšel, ale nevím jestli to jedou "potěžku" se stanem a spacákem, vařením a dalším vybavením ......
A hlavně co z toho mají mimo dřiny.
Já mám rád kopce, ale taky se z nich rád kochám a mám heslo raději trochu míň, ale v klidu si to vychutnat.
http://www.mtbiker.sk/clanky/8746/reportaz...
Takhle jsem se kochal z Pradědu vloni v listopadu. Z mraků vykukoval pouze vrchol.
Krásný, opravdu moc, jen tiše závidím, ale v dobrém slova smyslu.
Děkuju.
Dlouhé Stráně jsou super. Jen mi ještě chybí objet si horní nádrž nejen po té silničce za zábradlím, ale i vnitřkem - vždyť to je velodrom jako kráva!
K těm Dlouhým stráním si držím rezervovaný odstup. Pamatuji se totiž na dobu, kdy se jednalo o výstavbě a jaký k tomu byl odpor. Zvítězila jako vždy v té době (a občas i dnes) megalomanie. Byl nenávratně zničen panenský vrchol Mravenečníku, přes který ani turistická cesta nevedla a nebyla tam vysázena nepůvodní kleč, jako jinde v Jeseníkách. Byl to jeden z největších hříchů tehdejšího režimu proti přírodě.
Vždycky je něco za něco a tohle nedopadlo zase až tak špatně. Jsou mnohem horší stavby.
Ahoj
Já se přiklním trochu ke Karlovi. Mám k tomu taky jakousi zdrženlivost a odstup. Je to pro mě kontroverzní dílo. Asi jsou horší zásahy do přírody a snad je toto dílo i užitečné, ale i tak nevím co si o tom myslet.
A jezdit tam po oválu kolem nádrže mě neláká.
Stačí mi obyčejné klidné silničky a lesní cesty, nepotřebuji žádné navíc (ani ty moderní singletraily) těch stávajících lesních cest a silniček je tolik, že je stejně ani dokonce života neprojedu ....
Tím, ale nechci nikomu ubírat radost z prožitků a být škaredomyslný.
Martin
....mámštěstí, že jsem si prošel trasu z Fr.myslivny do Koutů, když tu ještě nebyl ani náznak projektu , lituju, že jsem tenkrát neměl foťák a nenafotil scenerii divokého Zámeckého potoka a Deštné(dnes už "ležící" na dně dolní nádrže).Tento projekt byl od počátku ztrátový a to se navýšilo přerušením na několik let. Uvažovalo se o zastavení(Jeseníky pro toto dílo přišly o statut Nár. parku, návratnost nákladů v nedohlednu, vysoký odpar z hor. nádrže ap).Nakonec se dokončilo i přes nerentabilnost a výkrývá pouze špičkový odběr. Hl. výhoda-dostatek vody na jaře při tání- se využije jen u dolní nádrže a to jen po krátký úsek roku. Nedovedu si představit podobné veledílo v Alpách-ale příroda je mocná a jizvy částečně zakryla- dnes se to bere jako samozřejmost..;-)
To sis měl vzpomenout před 3 lety nebo kdy to byla nádrž vypuštěná.
My tam byli předloni a počasí nám nepřálo, takže nádrž byla zahalena v mlze a fučel tam uragán. Nebylo to nic příjemného.
Teď si vlastně uvědomuji, že nahoru k nádrži se s kolem nesmí - tady je fotka z předloňska http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/150723c_Damska...
Letí to víc než bychom si přáli, za pár měsíců to bude 7 let co byla vypuštěná a čištěná.
Kolem nádrže po oválu se na kole sice jezdit nesmí, ale se tam jede v podvečer, když odjedou autobusy s lidmi, tak už tam není komu překážet a kdo by měl námitky proti volné projížďce.
Fakt 7 let?!? Tak to bych nehádala ani omylem...
Hrůza co? :-)
Já už neumím počítat, 10 let to je.
Já blbnu, koukám na datum fotky a píšu 7 let, ale nádrž se opravovala v roce 2007, takže už 10 let.
Nezlobte se, ale jak vidím tu fotku, tak mi z toho
není příjemně ...
Jak vzděláním fyzik/technik klobouk dolu před lidským umem to ano, ale tak nějak srdíčkem - tohle do hor nepatří ....
Chápu, že přečerpávací elektrárnu v nížině neuděláš ...
Před třemi roky jsem byl na Štrbském plese a byl jsem tam z té mašinérie pro turisty a naplácaných hotelech (páté přes deváté - co hotel to jiný styl) taky dost zklamán.
Nedá se tu úplně srovnávat, ale přílišné působení člověka v horách a přírodě vůbec není dobré.
Martin
Podle mě je zrovna tohle dílo docela hezké a zajímavé, včetně spodní nádrže.
A není nad to si na vrch hezky vyšlápnout jednou, druhou nebo i třetí cestou, pokochat se a v klidu druhou cestou si jet dolů.
Souhlasím, už to tam je vybudované, s tím asi nic neuděláme. V r. 2010 jsme se tam vydali. Z Nových Losin přes Přemyslovské sedlo, pak z Loučné nahoru k horní nádrži. Byli jsme tam úplně sami, nádrž jsme objeli (nevím, jestli tam byl nějaký zákaz) a sjeli dolů kolem spodní nádrže. Je to nádherný kout, počasí nám zrovna poněkud nepřálo, tak výhledy nebyly nic moc. A vydat se tam znova se nám zatím nepodařilo :-).
V roce 2010 nahoře zákaz pro kola ještě nebyl, cesta z Koutů n/D kolem dolní nádrže byla v pohodě,bez omezení. I návrat kolem větrných elektráren u Tetřeví chaty bez zákazů, jen v lese binec - stavěla se lyžařská lanovka. A nahoře moc pěkné, takové malé moře pod nebem.
Asi to nemá cenu dál rozebírat, nic se tím nezmění
a je to ztráta času.
Samozřejmě jsou horší a přitom méně užitečné zásahy do přírody.
Rozhodně tu nechci vyvolávat diskuzi, že by se to mělo rušit. Je to funkční a smysluplné, takže by byla zhovadilost to nevyužívat.
Ale já to jako krásu nevnímám.
Mějte se pěkně.
Martin
DObré to není ale když už to je tak je fajn, že to stáhne masy "turistů" do jednoho místa, tedy je to vlastně tak nějak zkoncentruje a ty ostatní krásná místa zůstanou volná pro kochače. Jsem si to uvědomil loňské léto, když jsem byl na vandru v Žulových horách jak tam jsou ty Rychlebské stezky. Na Rychlebských stezkách přetlak ale jen doslova pár kroků mimo pořád ten krásný klid a zadumaná krása Žulových hor a zatopených i nezatopených žulových lomů.
Kvůli tomuhle efektu si docela ráda pročítám místní tur. průvodce a doporučené tur. atrakce. Vím, kterým místům se vyhnout a v mapě si spolehlivě najdu svoje cesty. Většinou se pak najdou i mnohem větší zajímavosti než jsou nabízené turistické atrakce.
Řídím se podle toho i v zahraničí - podívám se do průvodce a pak se snažím jet jinudy. Teda pokud to jde a zatím to ve valné většině případů šlo :o)))
Plný souhlas, dělám to podobně :-).
Mimo sezónu jsem to vzdala.
Bývá problém třeba s otvírací dobou. Zejména v místech, kde to žije opravdu jen v sezóně.
V Praze jsem si takhle mimo sezónu chtěla projít Pražský hrad - vzdala jsem to po první návštěvě ve starém královském paláci. Ta zima se zkrátka nedala vydržet a ohřát se v nějaké hospodě je takřka nereálné. Ve finále jsem to odmarodila.
Minulý týden jsem třeba hledala nějakou výstavu v Berouně nebo na Kladně a nic, nic, nic...
Takže zkusila jsem to, ale valná většina zajímavostí se mimo sezónu nedá.
Trošku lépe se dá vybrat z přírodních zajímavostí, ale v zimě to má také svoje omezení.
V oblasti Rychlebských cyklostezek jsem byl. Moc pěkná příroda, jen mě málem smetli nějací adrenalínový jezdci, kteří se vyřítili z nějakého trailu, který ústil na lesní cestu po niž jsem právě jel a to s dcerkou za zády na sedačce. Hledali jsme tam dle mapy studánku.Na tu studánku jsem se jich ptal, ale oni mi řekli, že nic takového nehledaj, že prostě jedou, adrenalin vieš? Nikomu to nechci brát, ale tohle mě moc neoslovilo.
taky jsem pokecal s těma klukama co tam pojezdí stezky a máme každý tu cyklistiku postavenou jinak. Mě a moji smečku baví lehnout a jet dlouhý výlet natěžko jako vandr a ti kluci to měli postavené tak, že z kempu vyjedou na dvě hoďky poblbnout na stezce. Přičemž hodinu a půl honí srdce do vysokých otáček stoupáním nahoru a pak mu dají adrenalinový šok sjezdem dolů. a pak sedí v kempu v hospodě a povídají si o tom jak to bylo krásné. Prostě každý to vnímame jinak ale o tom je nakonec celý život :-)
Břeclav - Vídeň - Břeclav je taková pohodová nedělní vyjížďka. :-)
Takový skorodůchodce Jindra jezdí 200 za den, ale asi z toho moc nemá (jen nějakou tu fotku s kolem a odřenou pr..)
Pro mě je důležitější ten zážitek,pohyb,volnost než číslo na "budíku".
Jsem překvapen, kam až se ta diskuse dostala a co všechno z ní vyústilo.
Nicméně chtěl by někdo jet tuto mikrovýpravu?
Martin
Mám ji v plánu jet z Břeclavi do Blavy a z Blavy do Carnuntum. Pak chci k tomu přihodit NeusiedlerSee a návrat zpět asi do Břeclavi. Ale termín ještě není určen. Ani to zda to bude v tomto roce. Protože jsem mezitím šňupal po vlacích a našel jsem zajímavý vlak z Břeclavi do Štúrova a pak bych jel kolmo ze Štúrova do Blavy a z Blavy do Carnuntum a přes Rakousy do Břeclavi. Ale je možné i varianta jet z Břeclavi do Štúrova, pak zkusit Maďarskem do Prešporku a z Prešporku do Břeclavi Rakouskem s návštěvou Carnuntum. Jsem tak nerozhodný ve svém počínání, že je možné, že nakonec pojedu do Krakowa. :-)
Ahoj tak to je trochu zamotané :-), ale určitě tak či tak to bude supr. Já mám v plánu na letos bohužel jen dvě cesty "potěžku", doufám, že výjdou, ale taky nemusí. Jedna je ta o níž je tato diskuse a druhá je Ol-Lysá hora-Ol.
V Krakově jsem byl na kole v rámci cesty po Polsku, mohu doporučit a nevynechej Wieliczku, je odtud kousek a stojí to zato a určitě si zajeď i k Wisle, je to krásná řeka.
Blavu čili Bratislavu čili Prešpurk moc nemusím, ale okolí Bratislavy a Dunaj v Bratislavě je moc zajímavý. Neusidler-see je moc pěkné stojí za to, objížděl jsem ho, takže mám s tím pěknou zkušenost.
ahoj
Martin
Můžu, sousede, poprosit o cestu do Krakowa ?
uvažoval jsem jet tak nějak tím směrem ale přesnou trasu jsem si ještě až do Krakowa nemaloval. Zatím okruh Bohumín-Kozle-Gliwice - Bohumín na tři dni.
Nějak se to zde vrhlo na opačnou světovou stranu.:-D
no já to mám tak, že plánuju vždy dvě odlišné trasy. Kdyby na jihu pršelo a na severu svítilo slunko tak jedu tam kde svítí slunko. :-) člověk se nesmí upnout na jeden plán ponivač, když to pak nevyjde, tak z toho vyrostou frustrace :-)
No jo, ale než tam dojedeš, tak to zas může být úplně obráceně..
když už jsi na cestě je to jedno :-)
Jen ať se to zvrhne :-)))) .
Kterého souseda máš na mysli?
Mám Ti, já něco poslat?
Jó,napíšu ti číslo konta,na které můžeš taky něco poslat! :-D:-D:-D
:-) - není nad dobrého souseda, který rád pomůže tím, že odsaje ty zlé peníze a to i za cenu vlastního ohrožení :-)
- pošli účet ať mám toho zla méně i když zase mi něco toho zla pošlou za 15 dní z práce, takže se to zase doplní :_)
Su od Olomóca a potřeboval bych jet do Krakowa, tak. Chtěl bych využít tvoje zkušenosti z cesty.
Ahoj rád Ti nějaké zkušenosti předám, ale jsou to zkušenosti cca 14 let staré,takže ne zcela aktuální.Jeli jsme tenkrát trasu Hanušovice-Klodzko-Wroclaw-Opole-Raciborz-Rybnik-Osvětim-Krakow-Zywiec-Jablunkov.
Tenkrát jsme byli varování před bezohlednými polskými řidiči a špatnými cestami. Řidiči se však vůči nám co by cyklistům chovali velice slušně a cesty byly lepší než u nás (a to i ty menší).Lidé se k nám chovali velice přátelsky a vstřícně, ačkoliv jsme byli varování, jak se tam krade a šmelí.Možná to dělá to kolo, jak lidé vidí někoho "potěžku" na kole, tak oceňují nějak vnitřně, že se někdo vůbec dře, aby ten jejich kraj navštívil, když nemá na luxusnější dopravu.Možná mají pocit, že musíš být nuzný, když jedeš na kole a tak Ti spíše pomohou.
Nevím kde a za jakých podmínek ti moji domácí rádci nabrali zkušenosti o špatných cestách a špatných lidech.Takže cest,značení a lidí bych se neobával.Napiš, prosím, přesněji pokud to víš co tě zajímá nebo co by jsi chtěl vidět a já zkusím vyhrabat podrobnější střípky vzpomínek.Ahoj Martin
pomalu ale hodně pomalu se to mění ale opravdu Poláci stejně jako někteří Češi mají postoj, že na kole jezdí ti co jsou tak chudí, že nemají na to jezdit autem. Mi to vyhovuje, je to lepší než kdyby byli přesvědčeni, že jsem milionář co v brašnách vozí zlaté cihly.
Ahoj
loni jsem byl na dovolené v Polsku Mazury,Sopoty a žádný problém.
Zdar, máš někde mapu tvojí cesty ?
Ahoj,
na dovolené jsem byl se ženou.Kola jsme vezli na autě ,stanovali v kempech a projížděli okolí.To ti k tvé cestě asi nic nepomůže.V Polsku se nám líbilo, a je tam dost vybudovaných cyklostezek.Nenarazil jsem na jediný problém,který by stál za řeč.Když to vyjde,chtěl bych letos projed jih Polska,Čenstochová,VratislavKlodsko.
Naše cesta Polskem v létě 2016 byla úplně pohodová. Z mého pohledu: vedlejší silnice v lepším stavu než v ČR, řidiči daleko ohleduplnější k cyklistům, než u nás doma, hodně značených cyklotras a velká pohostinnost Poláků vůči nám, poutníkům. Ve městech hodně cyklostezek. Naše trasa vedla z Jeseníku, směr Wroclaw, Poznaň, Bydgoszcz, Malbork, Gdaňsk, Krynica Morska, Frombork, Mazurská jezera, Białowieski národní park, Varšava, Krakov, Těšín a měla 2156 km.
http://avant.rajce.idnes.cz/2016_08...
Z mých zkušeností jsou řidiči ohleduplnější v Evropě všude- krom ČR a Slovenska. Asi díky tolerantnější policii a nízkým postihům. :-((
Tak se ještě vracím k tomu Polsku. V Raciborzi,Osvětimi,Krakowě i Wielicze jsou kempy. Tam by se dalo přespat a zkulturnit. V Raciborzi byl před těmi x-lety takový zvláštní kemp, tuším, že jsme si tam nemohli postavit stan, museli jsme si zaplatit takový betonový "bungalov". V Osvětimi
byl zase kemp jakoby na zahradě hotelu, byly jsme tam jediní pod stanem. Jinak poté cestě co jsem zmiňoval viz. výše, moc kempů nebylo. Spali jsme buď "navolno" anebo jsme se domluvili zda nelze přespat u někoho na zahradě. Kempů po naší trase moc nebylo.
Jinak příhraniční části mi přišly tenkrát takové zanedbané, jako by snad skončila válka, ale kupodivu to bylo obydlené. Ta velká souměstí "nad Ostravou" např. kolem města Rybnik, jsou taková zvláštní a plná bizarních výjevů, paneláky a haldy a mezi tím chaloupka jak z pohádky a u ni pasoucí se kráva, nebo šedivé haldy a mezi nimi rybníček a tam chlapík na loďce chytá ryby.
Místo hospod bylo hodně obchůdku "Art spoyzwce" nebo "Sklep" chlapi koupili lahváče a posedali na bedny okolo a popíjeli a klábosili. Vždy se s námi dali do hovoru jako se zjevením, ale vždy přátelsky a v dobrém.Prostě v hodně vesnicích jsou místo "našich" hospod tyto obchůdky. U hlavních cest jsme pak často narazili na taková malá bistra, často tam měli opravdu výborné "golonko" (kousky z pečeného kolínka) nebo "bigoš" (něco jako guláš v zelí nebo kapustě), obě jídla výýýbornááá.
Oproti Maďarsku jsem, jako kávomil, vždy dostal pořádného velkého "českého" turka, říkali tomu parzena káva nebo tak nějak.
Rád bych se tam ještě někdy v sedle kola vrátil.
Mám i nějaké stré mapy, klidně bych je poslal dál, ale asi stejně nebudou již zcela aktuální :-).A pokud jezdíš moderně s GPS tak je asi nebudeš potřebovat, ale pokud by jsi chtěl rád Ti je dám.
Ahoj. Martin
V roce 2011 jsem jel podél Moravy od pramene až k soutoku s Dunajem, snažil jsem držet co nejblíže k řece, i když ne všude to šlo a jeden krátký úsek jsem kvůli bouřce vynechal. Od Hodonína jsem jel po slovenské straně až do Děvína, po cyklostezkách a polních cestách. Chtěl jsem se vrátit přes Rakousko, ale tenkrát tam ještě bohužel nebyl před Děvínem most pro turisty a přes železniční most jsem si s kolem netroufl. Blog z cesty je tady: http://marekdostal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c...
dík, mrknu na to.
Ahoj Martine,
v létě jsem jel trasu Břeclav -Carnuntum, když jsme se synem mířili do italského Terstu. Později jsme se shodli, že to byl nejnudnější úsek celého vandru. Cesta stále vede mezi poli,neustále vanul silný protivítr, vesnice vylidněné jak po odsunu,řeku jsme nezahlédli ani jednou.Jediné zpestření je památník bitvy na moravském poli a dva koupací rybníky. Za sebe mohu říct, že podruhé už bych stejnou trasu nejel. M.
Ahoj a děkuji za reakci.
To je pravda silný protivítr tam bývá. Mě láká ten památník bitvy našeho krále a dále Schlosshof.
Část cesty bych chtěl jet po slovenské straně (z Hodonína do Hohenau).V každém rakouském městečku na této trase by měla být nějaká středověká tvrz (byť ne ve zcela supr stavu), to by mě též lákalo vidět.
Martin
Ahoj.
Kde ty koupací rybníky jsou? Lze je minout nebo se musí projet kolem?
Dík. Martin
Památník bitvy je zde,to je vše, a při vjezdu do obce stoji socha rytíře. Nic dalšího jsme neobjevili,ale možná budeš mít více štěstí ☺. M.
První rybník je deset kilometrů za hranicemi, s pěkným dřevěným molem na skákání do vody. Druhý je dvacet kilometrů za památníkem, oba po levé straně silnice, dobře viditelné ze silnice. M.
Děkuju za typy.Nic mi do toho není. Ale kolik je synovi? Do Terstu to je pěkně dlouhá trasa. Vypadá jako kluk, ale asi v sedle jede jako chlap.
Ať se Vám spolu dobře jezdí. Je to fajn když si táta se synem rozumí a prožívají společné zážitky.
ahoj
Martin
Přečti jsi blogy od Peggy.
Co ty jejich děti ujedou na kole je neskutečné. To by ani někteří dospělí nezvládli.
Dík. Podívám se na to.
Ahoj Martine, klidně se ptej na co chceš, jsme přece na diskusním fóru. Mladému je třináct a najeto před vandrem neměl nic, jeho filozofie byla "musím hodně odpočívat, když mně čeká taková cesta".
Trápil se pouze první dva dny, za neziderským jezerem už byl v pohodě, a chorvatských kopcích už na mě musel čekat.Za tři týdny jsme ujeli 1800km. Cestu jsme ukončili na Šumavě, i když původní plán byl dojet až domu, do Ostravy, ale z těch tří týdnů nám dva propršely, a předpověď na další týden zase ohlašovala déšť tak jsme si zvolili nový cíl, a cestu ukončili na Lipně. M.
To je od Bovce po Julskými Alpami?
Přesně tak,za Bovcem u obce Trenta, už se blíží značka, která vyvolává jemné mrazení v zátylku :-)
Aspoň já to tak měl. M.
A vyjeli jste to? Nebo vytlačili?
Mladej,ten to vyjel v pohodě , a na vrcholu mi to nandal o 1/2hodiny. Já se na kopec pomalu vyplazil, jako Petr Bezruč na Lysou Horu,ale kolo jsem netlačil, to jaksi nejde, protože většina aut a motorek, co vás míjí hlasitě fandí
Neustále je slyšet :HEJÁ HEJÁ,GO GO MORÁL MORÁL:
Nejlepší byli Italové a Holanďani, ti vyseli z oken, řvali a mlátili do dveří a hnali vás na vrchol , a když jeli za mnou, tak přibrzdili a nabízeli pivo
Neuvěřitelný zážitek, jako na Giru. Mladého,když dorazil na kopec, parta Poláků, která přijela na galuskách z Kranjske Gory, sundala z kola,a nosila na ramenou. Vykládali že nevěřili co vidí, malého kluka vysvlečeného do půl pasu s kuframa za kolem,jak si to šlape do kopce. Opravdu super zážitek, pro nás oba. M
Ahoj
Krásný zážitek. Já jsem před x-lety vyjížděl Vršič. V každé čtvrté zatáčce jsem musel odpočívat, ale netlačil jsem :-), strašná dřina aspoň pro mě, ale za ten zážitek to stálo.
Někde u toho Bovce jsme kempovali. Byl jsem tam se ženou autem. Kola jsme měli s sebou a dělali jsme jednodenní výlety.
Dík.
Martin
My taky spali v Bovci, u řeky, takže raní výjezd zpět do města, byl fakt výživný. Já cestou na Vršic také odpočíval,nebyl jsem schopný vyjet vnitřní pravotočivé zatáčky, ten sklon byl nad moje síly, a brašny vzadu mi zvedaly přední kolo při každém šlápnutí. Ideální bylo, když nejely auta, najet si do protisměru, ale to se často nestávalo. A hlavně, když jsem viděl téct vodu, tak nešlo odolat, musel jsem zastavit, a schladit hlavu. M.
Tak ty tekoucí vody v zatáčkách, to je snad dar od boha, aby to cyklisti lépe zvládali. Taky jsem se tam občerstvoval a odpočíval.Rád bych to zopákl ještě někdy. Nádherné vzpomínky.
Potkal jsem tam nějaké Italy zcela polehku na lehoučkých silničkách, samozřejmě, že mi hned ujeli, ale i tak jsem byl rád, že jsem se tam svým tempem vydrápal. Byl jsem překvapen jaký byl nahoře průvan. Ten průsmyk je tvořen jakýmsi obrovským "oknem" ve skalnatém hřebeni a tím tam fučelo, alespoň jsem si já tak pro sebe ten tah vzduchu vysvětlil. A když jsem sjížděl dolu, tak jsem měl pocit letadla, výška se mi zdála neskutečná, samozřejmě v partiích s výhledem.
Ahoj Martin
Jel-li´s to s "V"éčkama, bát ses nemusel (nebo jó?)
Na co jsou potřeba véčka při jízdě do takového kopce? Jedině, že už by to neušlapal a kolo začalo couvat. :-)
Aby si mohl před vracečkou přibrzdit aby nebyl moc rychlý a dlouhý na výjezd.
Copak ty je nepoužíváš, když si přišlápneš abys byl nahoře rychleji?
Klobouk dolů, že to zvládl.
Dík za odpověď.
Marin
Ten rytíř bude nejspíš sám pan český král, alespoň soudě podle znaku na štítě.
Ahoj Karle
Děkuji za příspěvky a krásné fotky (myslím i ty z Bovce). Ta socha Přemysla Otakara II. je viditelná
z cesty nebo někde se musí zajet?
Dík.
Martin
Dovolím si odpovědět za Karla. :-)
Socha je hned u cesty na začátku obce Jedenspeigen ze směru od Hohenau. Resp. jsou vlastně dvě stejné, každá v jednom směru. Nemůžeš je minout.
Tak já mám zase jinou sochu, asi protivníka toho našeho krále. A dále, směrem k Dunaji, byl vjezd do ptačí rezervace, což by také mohla být zajímavá pauza, po cestě do kempu. M.
Kde přesněji to bylo?