Tak mi zase přišel měsíční výpis z bankovního účtu a zase jsem nas.anej: za vedení účtu a dva stálé příkazy k platbě si banka strhla více než 10 x tolik než mi připsala úrok. A to nas.re! Každej měsíc mě to nas.re!
Mám Poštovní spořitelnu, tu jsem zvolil už před dlouhejma rokama proto, že jezdím na kole po republice a pošta má nejširší síť výběrčích míst, dá se vybrat na každé poště.
Takže jsem si teď řekl "dost" a koukám po jiný bance.
Můžete někdo mně, bohatýmu chudákovi, poradit nějakou výhodnější banku? Já se v tom absolutně nevyznám, na ekonomický otázky jsem vpodstatě magor, no - spíš ten poloviční blázen, na co se mám zeptat a kde, abych tam šel už nějak připravený. Vaše zkušenosti s konkrétními bankami? Která je teda ta - pro běžnýho českýho boháče - ta nejlepší?
Dík :-)
Equabanka.
Pokud ti měsíčně chodí na účet minimální stanovená částka, pak máš vedení účtu zadarmo a zadarmo jsou i všechny služby.
Pro někoho může být jedinou nevýhodou fakt, že ke svým penězům se dostaneš jen přes bankomat nebo převedením na jiný účet, ale zase výběr z jakéhokoli bankomatu je zdarma.
Mě teď ale třeba potěšila spořka - konečně udělala tarif, založený na podobném principu. A je i pro starší sporožirové účty. Pokud chodí měsíčně minimální stanovená částka, pak je za vedení účtu 50,- a všechny služby jsou zdarma. Blbý je, že zdarma je k účtu jen VISA karta, MasterCard je zpoplatněná.
Já si myslim, že si vzásadě nevybereš, jsou to zloději všici. Z něčeho ty jejich paláce stavět musej...
Mimochodem... úroky z běžnýho účtu... na tom se zbohatnout nedá, to snad víš, na tuhhle položku fakt nekoukám:).
Vím to, že jsou to zloději. Pokud se týká poplatků za vedení účtu a výpisy. Za výpis jsem to zkrouhnul (teda snad:) ) zrušením papírovýho výpisu, 2 koruny za transakci v internetbankingu mi zase nepřijdou tak strašný.
Podle nadpisu jsem si napřed myslel, kterou jako máš "udělat".
Pak přišlo zklamání, jen poplatky...
Taky mám poštovní. Za platby kartou a podobný ftákoviny dávají nějaký bonusbody a za ty se dají zkrouhnout ty poplatky. Vychází mi to tak, že zhruba půl roku to mám s poplatkama, půl bez.
Druhej účet mám u MBank, tam neplatím vůbec nic. Pochopitelně, kdybych se nechal udyndat na nějaké kontokorenty, kreditky a podobný blbosti (na to hrajou), tak se prohnu, ale jen za přišlo-odešlo, nic. Ale zrovna tak, v tý poštovní je to jen pár korun. Za blbou složenku bych vypláznul víc.
Mám taky poštovku a platím tohle
částka -18,00 CZK
typ transakce: Za vedení účtu, výpisy a transakce
KS 0898
zpráva:
od 26.11.2016 do 31.12.2016
Za vedení účtu a výpisy: 8,00
Za transakce: 10,00 , z toho:
1 x došlá platba z JPU: 0,00
3 x převod v rámci ČSOB - elektronicky: 6,00
2 x převod do/z JPU - elektronicky: 4,00
Za co tedy ty platíš tolik? A kolik vlastně platíš?
Takže výpis za 12/2016:
Za vedení účtu a výpisy (chodí mi jeden měsíčně): 64,- Kč
2 x trvalý příkaz do JPÚ: 2 x 8 = 16,- Kč
1 x výběr kartou: 35,- Kč
Jediný, co nemíním srazit, je ten výběr kartou u přepážky na poště 35,- Kč. Provádím to cca 1 x za 3 měsíce, k bankomatu (u kterého to je samozřejmě levnější) jsem dřív chodil, ale už odmítám - jednou mi spolknul kartu a musel jsem kvůli jejímu vyzvednutí do vnitřní Prahy, což mně vadilo, takže od tý doby vybírám hotovost pouze u přepážky na poště.
Vypis mám samozřejmě elektronicky, zbytek bude asi tím že mám seniorský účet:-) 1x výběr z bankomatu zdarma.
Tak si ještě nějaký rok počkej pak to budeš mít levnější:-)
Aha!
Já jsem počítačový analfabet, ale Ane to umí - takže když si udělám nějak to internetové bankovnictví, tak bych (asi) výrazně ušetřil za vedení účtu a výpisy, i když nemám ten seniorský účet - uvažuju správně?
Zde je ceník a pokud máš 58let jedeš už ve slevě.
https://www.erasvet.cz/fyzicke-osoby/ucty...
Nojo ty woe Ajine, to je vono.
Já mám za vedení účtu a výpisy: 34,-- (výpis na mejl elektronicky. To jsme hnedle skoro na půlce poplatku)
Trvalej příkaz za 8,--?!? To je přes přepážku na poště, co? Teda zřízený.
Já mám trvalý příkazy zadaný elektronicky z Inetbank. dva, nejsou vedený ve výpisu transakcí extra, ale klasicky v ostatních transakcích á 2,--
To už máš o 44 kaček míň.
Ten výběr je masakr, u týhle banky na poště ze svýho účtu, brrr... dělám to zcela vyjímečně, 1x, max. 2x do roka a pak na ty výpisy poplatků radši moc nekoukám...
Ale jsem na tom podobně jako ty, k bankomatům nenám důvěru z důvodu spolknutí karty ve chvíli, kdy to pochopitelně nejmíň potřebuješ...
Je to z valný části o tom, zřídit si to internetový bankovnictví a veškerý platby prát přes něj.
Teda pánové, jak to s těma kartama děláte ? To jako pin zadáváte náhodná čtyři čísla ? Z bankomatů jsem vybíral za ta léta z osobní, ale hlavně z firemních karet nesčetněkrát a nikdy mi žádný bankomat kartu nesežral.
E-e, tak to si nerozumíme. Já v životě kartu do bankomatu nestrčil, abych se vyjádřil přesně. Nevybírám z něj preventivně.
Stačí mi, když čas od času někoho vidím plašit, když mu sežere kartu bankomat, co máme v práci.
Tak to bych měl strach i sednout do vlaku. Tuším, že při rychlostech nad 30 km/hod. se odsaje všechen vzduch a cestující se udusí :-))
Tak to už je trochu extrém:)
Ale tohle je věc, kterou jsem schopen zcela eliminovat - to vybírání.
Není to extrém, je to ftip.
Ale s tou kartou bych to neviděl tak černě. Karty používám, co se u nás vyskytly, dokonce ještě na bankomatech off-line (z nich se dala tehdy vytáhnout dokonce "půjčka", za kterou mi následně ještě připsali malý plusový úrok :-)
Nikdy jsem s kartou neměl nějaký problém, pokud na účtu byly nějaké peníze a pokud jsem zadával správný pin. Totéž s firemníma.
Že je někdo používá blbě, nebo si nepamatuje pin, to je jeho blbost, to ale nevypovídá o spolehlivosti karet. To by se pak nedalo preventivně používat žádné moderní udělátko...
Potvrzuji, karet mám jak do mariáše :-)
Před 4-8 lety (kdo si to má pamatovat) mi to sežralo kartu Unicredit, někdo se jim naboural do systému a tak potenciálně ohrožené karty stahovali z oběhu.
Občas se stane, že některý bankomat prostě kartu nevezme, odmítne vydat prachy, i když karta je spolehlivě krytá. Mohou za to výpadky spojení, upgrade systémů, či jiné technické potíže. Vždycky se to "vyřeší samo".
Pro ten případ je ovšem dobré, kromě karet jiných ústavů, taky vozit hotovost.
A když už jsme u karet, malé varování. Francouzské mýtní brány na dálnicích mnohde nemají možnost platit hotovostí, chtějí kartu, a občas taky kartu bez zjevného důvodu nevezmou.
Takže s jednou kartou v portmonce lze zažít hezké chvilky :-)
Bankomat kartu spolkne (nevrátí) pouze po opakovaném zadání chybného PIN (3 možnosti), při nahlášené blokaci karty nebo když je karta poškozená a to se lidem bohužel občas stane, když s ní špatně zachází a pak poškozenou narvou do bankomatu a to je ve většině případů spolknutí karty.
Porucha bankomatu kdy spolkne správnou kartu je skutečně naprosto ojedinělé a je to jen pár případů proti mnoha set milionům použití.
Je tam ještě jedna možnost, což se mi kdysi taky stalo. Když si nehlídáme platnost, tak ta mrcha neplatnou kartu taky spolkne.
No tak jasné, to jsem považoval za samozřejmé, že neplatnou kartou stejně jako neplatnými penězi nezaplatíš ani nerozměníš. Je to pak nejjednodušší a bezpečný způsob jak se zbavit neplatné karty, že ji strčíš do bankomatu.
U nás je občas překážkou k vybírání v bankomatu banda lelkujících Cikánů. Ne, že bych byl rasista, ale nějak mi to nedělá dobře.
Lelkujících ? Všiml jsi si vůbec, že jsi v diskusi i s na kole lelkem ? :)
Dneska se mi dvakrát na zdejším webu povedlo narazit na slovo, které jsem nechtěl nahradit jiným. ;)
Každý lelkující by měl povinně projít odlelkováním.
Lelkujícího Lelka už taky nepotkáš :-)
Nic moc, ale spíš nic. Znám hezčí místa :-)
Fíííío.
Pak má ještě vedení účtu zdarma mBank, ale tam je problém, že mají on-line schválení půjčky pomocí nešifrované SMS. Může se ti tak stát toto: http://finance.idnes.cz/nova-forma-phishingu...
Tak tam nebyl hlavní problém v tom on-line schválení půjčky, ale v tom, že se dotyčná podvedená podle rady "přihlásila na web, ze kterého jsou převody nejrychlejší".
Jinak mám taky mBank. Původní důvod zřízení byl ten, že s nimi byla nejjednodušší (a v té době i nejlevnější) hypotéka. Sice od doby podpisu mé smlouvy šly úroky ještě o něco dolů jak u nich, tak u jiných bank, ale rozdíl není nijak zásadní a z ostatních podmínek byli pro mě nejlepší.
Stejně tak jí mohl počítač někdo vyhackovat a tak. Mně prostě přijde nepřijatelné kromě možnosti přijít o částku na účtu se ještě bance zadlužit.
Řekl bych, že v tom popisovaném podvodu nebude uvedeno ani zdaleka všechno. Nebo je to tak krapet vyfabulované.
Marně totiž přemýšlím, jak by ty prachy dostal podvodník z účtu, když už by se teda dostal do bankovnictví a sjednal účet. Každá odchozí platba je přece autorizovaná kódem, zaslaným na mobil.
Kromě toho taky bývá nějaký limit pro operaci, nebo pro den. Ale tam asi jdou nastavit vyšší čísla. Jako pojistka proti podvodníkům se dají nastavit rozumné potřebné limity. Víc pak rychle neodleze.
Tak tady šlo o to, že první přístup přes tu "falešnou bránu" provedla klientka banky sama. Jestli tímto umožnila podvodníkovi se tam dostat, tak už zřejmě nebyl problém v nastavení změnit i to potvrzovací číslo, limity a cokoliv dalšího.
To si nejsem až tak jistej. Mám účet v mbank, zrovna nedávno jsem na něm něco čaroval. Tyhle věci jen tak snadno změnit nejdou, nenašel jsem v nastavení pro to položku. A na telefonické podpoře už se vyptávali kvůli identifikaci na věci, které nejsou jen po přihlášení dostupné.
A nevím přesně, jak je to dělané u mbank (nepotřeboval jsem zatím), ale třeba u poštovky i nějakou změnu v nastavení nebo příkazech, vzorech, blokování nebo odblokování musím potvrdit kódem z mobilu. A ten jen tak bez nějakého potvrzení nebo odsouhlasení taky změnit nejde.
Ty banky to zas úplně triviálně průstřelný taky nemají. Vždyť by se pak na reklamacích nedoplatily.
Tak on ten popsaný případ je taky už trochu staršího data. Po každém takovém pokusu se zabezpečení vylepšuje.
Každopádně ale i v tomto případě tu první chybu udělala klientka.
No jo, taky volat kámošce až potom, co všechny podstaný údaje nadatluje do "jakési" webové stránky :-))
Pojďme si zahrát hru - kdo má ke kartě hezčí PIN ! :-))
> Každá odchozí platba je přece autorizovaná kódem, zaslaným na mobil.
Ano, a proto píšu o těch nešifrovaných SMSkách. (a v době smartfounů se to dá podniknout i softwarově z toho mobilu…)
Limit neznám, nikdy jsem nepřeváděl víc než 50 k. Ale žádný jsem tam neviděl, jenom limity na kartách.
Nerozumím jak to myslíš. Ten kód jde na konkrétní telefonní číslo, které z bankovnictví nezmenis.
1) V dnešní době kdy kde kdo připojuje smartphony k počítači se snadno s počítačem infikuje i smartphone.
2) SMS poslaná přes GSM lze snadno odposlechnout ze vzduchu (https://brmlab.cz/project/gsm/deka/start ), pokud banka nepoužívá simtoolkit, což jmenované banky nepoužívají.
A kolikrát se za posledních 10 let stalo, že někdo prolomil vstup a někomu vybral účet pokud to sám nezavinil a nešel tomu naproti?
Domnívám se, že bez aktivní spolupráce vlastníka účtu to možné není. A s jeho spoluprácí je to možné u všech bank, tam mBank nebude výjimkou.
> A s jeho spoluprácí je to možné u všech bank, tam mBank nebude výjimkou.
U mBank nebo Ery (ČSOB) to jde se „spoluprací“ (napadením počítače) na dálku. U Fio by musel osobně na pobočku.
Na dálku ano (možná). Ale ne napadením počítače, ale tím, že vlastník sám někomu prozradí veškeré údaje.
Jasně, pro někoho je to, že s vážnějšími věcmi musí osobně na pobočku výhoda, je víc chráněn proti vlastním chybám.
Když ti někdo napadne počítač, tak má keylogger, kterým si údaje odposlechne, až je příště budeš zadávat…
Ano, právě o to mi jde, některé věci bych radši na pobočce (hlavně když jde o něco, co neplánuji v dohledné době využít, a tudíž je to tam zcela zbytečně).
Teoreticky možná ano, ale stalo se to už někdy prakticky? Rozhodně to nebyl ten příklad, na který jsi tu dával odkaz.
Jinak - řeč je o "běžném účtu" určeném na to, že na něj chodí výplata, odejde inkaso a kartou se platí běžné útraty. Tj. kde se měsíčně točí řekněme dvacet tisíc. Tj. tady řešit, že nějaký hacker nasadí keylogger do počítače a ze vzduchu zachytí esemesku je snad zbytečné...
Jasně že pokud bych třeba prodala barák, tak zabezpečení účtu, na který bych chtěla převést pár milionů, bych přikládala podstatně větší váhu.
> Tj. kde se měsíčně točí řekněme dvacet tisíc.
Vždyť jo - kdyby to byl obsah účtu, tak to právě neřeším. Ale zmíněné banky mají ten problém, že umožňují automaticky jít i několik set tisíc do mínusu.
Tak takovou sumu ti žádná banka neumožní pokud nemáš nějakou exkluzivní smlouvu.
Drtivá většina má limit max. 50 tisíc, navíc si můžeš snadno nastavit maximální výši na položku. Je to jen a pouze na tobě, nikoliv na bance.
Několik set tisíc ???? hahahahah
Možná ale jen prověřeným a velmi bonitním klientům.
Ukaž mi konkrétní banku, která umožní člověku s průměrným měsíčním obratem na účtu ve výšce řekněme dvou až tří průměrných platů jíd do minusu několik set tisíc ?
Taková banka u nás rozhodně neexistuje a jestli, tak prodělává děsivý peníze....
Nevím, bral jsem jako příklad paní Dagmar z odkazovaného článku, na kterou si půjčili 100k.
Prostě za vlastní blbost se trpí a platí.
Když dáš někomu neznámému, ale i známému veškeré přístupy na svůj účet, tak co by kdo asi tak mohl čekat, že se stane.
Ale vždyť s tím jsem přišel do diskuze: můj první komentář byl o tom, že když vám někdo vyhackuje počítač (proti sociálnímu inženýrství je znalý člověk imunní), tak u některých bank můžete přijít i o víc než máte na účtu.
Ale tam k žádnému vyhackování nedošlo.
Paní té neznámé osobě sama předala veškeré přístupy ke svému účtu.
je to úplně stejné jako by ti dala podpisové právo k účtu.
Prostě jen lidská blbost a žádná věda a technika.
Tohle jsou přesně ty typy lidi co si PIN píšou na kartu nebo ho mají na lístku v peněžence a pak se hrozně diví, když je někdo obere.
Dávat na potkání cizím lidem přístupové údaje k účtu je trestuhodná hloupost.
Jenže tam není automaticky do debetu , tam v odkazovaném článku je příběh člověka, který dal někomu nejenom přístup na jeho účet ale tolik údajů, že ten si mohl zažádat o půjčku a dokonce získané prostředky rychle převést. Což vypadá na další spolupráci té hodné paní.
Přitom každá banka výslovně říká, že přihlašovat se má jen na webu banku a příkazy dělat jen na webu banky..
Jinými slovy nejedná se o autimatický debet každému od každé banky ale je jasně psáno, že se jedná o úvěr.
Navíc paní se na svůj účet přihlásila a zjistila, že na něm má víc než čekala, u přijaté platby musela vidět nějaký identifikátor, pravděpodobně něco jako rychlá půjčka, rychlý úvěr atd ... takže stačilo jen zablokovat účet a okamžitě se spojit s bankou že o žádný úvěr nežádala...
.
Poláci už taky začínaj vystrkovat růžky, už zvedli poplatek za zneužití karty a zavedli pokutu za nedostatečný měsíční útraty kartou. Dost mi vadí, že vkládat na účet nelze bankomatem, ale jen složenkou. Ale jinak proti ČS radovanec.
Mám ERA online účet, chodí mi tam výplata, mám trvalý příkaz, vybírám z bankomatu (CSOB), úrok zanedbatelný (ale to je asi všude), neplatím ŽÁDNÉ poplatky.
Opravdu žádné? Mám taky ERU a platím.
Mám taky ERU a platím. 34,-- oproti tvým 8 korunám měsíčně za vedení účtu. Zvláštní:).
Co se na tom ještě dá vojebat krom zrušení papírovýho výpisu?!?
:))
Musíš mít více jak 58let a nebo být invalidní, nebo mít meně jak 26let.
https://www.erasvet.cz/fyzicke-osoby/ucty...
je mi víc než 58 let - tak to možná bude tím. Podmínky jsem nezjišťoval, nechal jsem si to udělat.
ono s těmi úroky, to buď vlastně rád, v eurozoně jsou úroky záporné, takže některé banky si již nechávají u některých typů účtů od klientů platit...
Zatím to není moc rozšířené, protože klientela je na to vysloveně alergická, ale slyšel jsem například, že španělské hypoteční banky hledají obranu proti vlastním smlouvám kde je úrok plovoucí s marží vůči nějaké oficiální sazbě a dochází tam k tomu, že by měly klientům platit za to, že je úvěrují :D
Airbank - všechno zdarma, nějaký úrok to taky dává (aspoň na to pivo to hodí). Výběr je zdarma z jejich bankomatu nebo cashback. Za deset korun jde vybrat z jakéhokoliv terminálu sazky. Chce to ovšem ovládat trochu chytrej telefon, což bude asi problém že? Migraci do jiné banky to rádi zařídí v nové bance, nemusíš ani nikam chodit vše jde přes internet.
Airbank mám a chytrej telefon k tomu nepotřebuji. Stačí počítač.
na výběr u sazky ti počítač doma moc nepomůže. Leda by ti tam někdo vygeneroval kód a poslal třeba přes SMS.
Ono se dneska ještě za vedení účtu nebo za elektronický výpis nebo transakci či výběr z vlastního bankomatu platí ??? :-)
Mám AirBank (omezením je trochu málo bankomatů, ale když není bankomat poblíž, dá se poplatek za výběr z cizího bankomatu "vyrteklamovat") a spí mi účet Genius u Moneta (GE)
Podle reklam pak ještě třeba RB, EQUA
A jak píše Billíček, existují i bezkontaktní bankomaty :-)
Záleží, co od banky chceš a čekáš.
mBank: možnost dvou spoluvlastníků účtu (ne jen disponent, asi jediná lowcost banka), zdarma debetní karta VISA (v některých zemích problém), debilní el. bankovnictví
Fio: přehledné el. bankovnictví, MasterCard
RB: mám od nich kreditku (koupili mě od Citibank) a serou mě. Ale jiní jsou s nimi spokojení. Možná jsou ale dobří, kreditky mají bokem od účtů a mají na ně extra el. bankovnictví, pro majitele běžných účtů to může být úplně jiná banka...
AirBank: při nějakém využívání účtu mají i nějaký úrok.
Jiné doporučeníhodné osobně neznám. Běžný účet mám v mBank, zatím mě nenaštvali tak, abych od nich odešel; podnikatelský ve Fio, tam je spokojenost maximální, RB kreditka a AirBank spořák, kde teď zrušili úročení, takže se budou peníze přesouvat...
Díky za rady a vaše zkušenosti. Ani jsem nečekal, že to vzbudí takový ohlas. Já si upravim to internetové bankovnictví a pak byste mi tam každej poslali nějakou částku - jestli za to budu platit nebo ne :-)
A chceš ty halíře co jsou přes celou korunu poslat po jednom nebo ti stačí naráz? :-)
U České spořitelny se dá snadno dostat na měsíčkní poplatky přes stovku a úrok pár halířů. Nidky víc.
Teď jsem u Fio. Úrok 0, poplatky taky 0. Platí se jenom za služby živých úředníků a ty jsem ještě nepotřeboval.
mám u spořky poplatek 0,- Kč, ale zřizoval jsem to v nějaké akci. Navíc mi nedělali problémy s hypotékou a i ta byla se slušným úrokem.
U nových účtů se dostaneš na lepší výhody než když jsi dlouholetý zákazník. Dost mě to vytáčelo, ale zatím jsem nenašla banku se srovnatelnými podmínkami jako Equa a dva účty u jedné mít nechci.
Až loni se konečně blýsklo na lepší časy, tak to s ní asi ještě chvilku zkusím.
Úroky jsou trapný všude, ale i v ČS se dá dostat s poplatkama na nulu.
hrozba odchodu ke konkurenci obvykle funguje na všechny( banky, pojišťovny, operátoři, dodavatelé energií) a najednou začnou z rukávu vytahovat nejrůznější výhodné akce.
Tak u naší čs to neplatí a u operátora vodafon taky né. Nedávná osobní zkušenost.
U ČS to funguje - osobní zkušenost, na dodavatele elektřiny to funguje pravidelně každej rok - osobní zkušenost
Nefunguje, odpoledne jsem do čs volal a pohrozil že odejdu k jinému peněžnímu ústavu kvůli vysokým poplatkům.
Odpověď byla že nemají nic co by mi mohli nabídnout a že je to má svobodná volba.
Dodavatelé energií neměním mám toho nejlevnějšího:-)
Ono záleží na tom kolik těch bankovních služeb využíváš, kolik ti tam teče peněz a hlavně jak jsou na tom, s počtem klientů.
Pokud by měli masivní úbytek, tak by ti něco výhodnějšího nabídli, ale jinak zřejmě jsi tak nezajímavý, že nemají důvod.
Funguje, neplatím nic, ochotně mi zrušili všechny poplatky. Chce to asi trochu diplomacie při tom vyjednávání a mít pro ně jako klient trochu nějakou cenu.
Tak netvrď že to funguje, když to funguje jen u někoho nebo pro někoho.
PS: pro reklamofoby - toto není reklama na ČS.
Po provedení změny už ten účet používám více méně jen jako rezervní k účtu od jiný banky.
A pokud jde o dodavatele enrgiií, nemyslím si že by byl nějaký dlouhodobě nejlevnější. Člověk nestačí žasnout co najednou vytahujou, když se na ně trochu zatlačí.
Jasně mistře tlačiteli.
Ne každé tlačení se ti vydaří, při jednom se můžeš i pokakat:-)
A máš klasické sporožiro nebo jiný typ účtu?!? Na tom také záleží.
Pokud máš sporožiro, tak jsi se zřejmě trefil do nějaké akce. Já se na zlevnění účtu ptala před 2 rokama - tehdy šly nějaké reklamy na účty zdarma. A bylo mi řečeno,ž e se to týká jen nově založených účtů.
Až loni umožnili změnu i u "starých" účtů.
Vyhrožovat jim můžeš jak chceš, ale když se jim nevejdeš do kolonek, tak s nimi nehneš.
To máš těžký, podle toho, co od toho účtu bance chceš. Počítat s úroky nemůžeš nikde a na nějakých těch poplatcích tě oberou všude, nějakým způsobem.
Nějaký způsob internetového bankovnictví mají už všechny, nejlépe vymakané to má asi Reiffka, ta přebrala systém od e-banky, no a ta, co byla dříve Expandia, s tím u nás začala.
Mají, kromě mobilního bankovnictví stále ještě možnost používa hardwarový klíč, to je taková jakoby kalkulačka, kterou si generuješ vstupní kód k účtu i kódy pro potvrzení transakcí.
Když příjdeš náhodou o mobil, přistup k účtu odkudkoliv z netu bezpečně zachován.
Takové hodně významné plus na cestách.
Těch hardwarových klíčů jsem měl několik a pořád ještě několik vlastním, nejenom na přístup k účtům pěněžním, ale i do systémů kde se dá obchodovat, pro vzdálený přístup k počítačové síti atd..
Problém těhle věcí je, že čas od času se rozsynchronizují a pin který generují nefunguje..
Pak musíš vejít do přímého kontaktu se správcem klíče a jedním z velmi důležitých principů je, že voláš z jim známého čísla, odpovíš na mrak kontrolních otázek který si jim tam dal při založení a oni ti umožní synchronizaci klíče generováním několika pinů v řadě...
Takže v okamžiku, kdy ti ten klíč klekne na synchru, ty nemáš mobil nebo nejsi na obvyklé pevné lince, tak máš sakra problém a k penězům přístup nemáš ani náhodou.
Existují tyhle klíče, také jeden mám v klávesnici a jeden přes snímání blikání určitého pole na obrazoovce compu, které v základu fungují na otisk prstu..
Přál bych ti vidět bývalého kolegu, když se vymázl na kole a sedřel si přesně ta dvě zadaná ( normální a záložní) bříška prstů, jak nadával když se chtěl nalogovat a kolik hodin na tom strávil, než ho verifikovali náhradní cestou...
Jinými slovy každá technologie má své výhody ale i zásadní slabiny.
Základní slabinou ovšem stále ostává lidská lenost , důvěřivost, chamtivost a víra v techniku. To všechno pomáhá zlodějům prolamovat i celkem sofistikované systémy.
Systém co měla eBanka a převzala Reiffka, tenhle problém nevykazuje, funguje to už 20 let.
Občas, jednou za pár let dojde baterie. Dřív šla vyměnit, teď mění celý klíč.
Spoléhat jen na jeden způsob připojení k bance, pokud musíš častěji s účtem nakládat a jsi často na cestách, je nerozumné.
Nejčastěji používám tu mobilní aplikaci (a spárovaný mám jak tablet tak mobil) ale tenhle hw klíč je slušná záloha v kufru. Stalo se mi to pouze jednou, když mě okradli ve Španěksku, že mi zachránil zadek, ale dobře že tak. Dovedu si představit situace, kde máš přístup k netu, ale není tam mobilní signál, prostě další nezávislá možnost. Je to trochu dinosaurus, pochází to z předmobilní éry, ale funguje spolehlivě, problém co popisuješ se mi neobjevil.
Certifikace vázaná na SMS na konkrétní SIM nebo na nějaký cerifikát v konkrétním železe právě naráží na ten problém, co když ti to někdo lohne...
Pochopitelně, existuje možnost zavolat do banky a pomocí těch hesel se identifikovat a pak realizovat příkazy jakýmkoli telefonem, ale to u více příkazů může dost otravovat, a z ciziny se i slušně prodražit.
Internetové bankovnictví používáme od 1997, zatím se to nikdo neprolomil, mobilní bankovnictví je přes 4 místný pin, třikrát a dost, to je jak u karet dost spolehlivé.
Nemám strach z ataku na účet, spíš mám strach, že o ten mobil z kterého to provozuji nějakým způsobem přijdu (a stalo se to vívekrát).
Proto HW klíč je pro mě na cestách zase další jištění a prevence možného problému.
Ale to už je asi mimo oblast, která by Aira pálila. Asi ho taky nezajímá, jak rychle převádí jeho banka peníze ze zahraničí, a jaké poplatky si za to účtuje, a další věci, které u banky zajímají nás.
Takový ústav, u kterého máš dost využíváný firemní účet, ti zřejmě nabídne i zřízení a vedení několika privátních účtů zdarma s nulovými transakčními poplatky, ale zase, to asi není cesta, kterou by se Air asi chtěl vydat.
Platí, jako všude jinde:
Neexistuje nic jako oběd zdarma.
Vyberou si to jinak
Koukám, že zázrak se nekoná.
Když už nemáš koule na to, dodržet svoje slova http://www.nakole.cz/diskuse/21401-hrabos.html měl bys mít aspoň koule na to otevřeně to přiznat.
No nic, nepřekvapil si.
Drž tlamu ty mrcho...
Stačí to takhle?
Budeš-li se do mě srát, vyhlásím ti válku.
Když mě budeš ignorovat, bude klid.
Ty jsi taková mrcha, co furt hledá konflikt.
Tak u mě narazíš.
Myslel jsem, že si to už pochopila.
Nadávat, vyhrožovat a chovat se jako vesnický buran. Ano, tohle je jediné, co umíš.
To už si tady předvedl nesčetněkrát.
Mě si ukradenej. Jen si pamatuj, že tady se nezapomíná.
Kašli na to.
Za sebe musím říct, že když jsem navrhovala sázky na to, jak dlouho to bude trvat, tak jsem nevěřila tomu, že to bude víc než tři dny... Takže díky za každý, který byl navíc.
Byly to pěkné týdny, ale holt nic netrvá věčně, idylka skončila.
Ale hele - mohli bychom se pro změnu vsázet, kdy přijde první příspěvek "kdo by dnes počítal na logaritmickém pravítku". :-D
??
Hele já nevim, co mezi váma dvěma je za dusno a nehodlám to dohledávat a pročítat, ale já v tom příspěvku Jindry nevidím nic osobního. Podle mýho odpověděl celkem k tématu, i když asi máloco z jeho příspěvku Ai využije, ale o to nejde.
Ale řek bych, že do voka si v tomhle případě píchla jako první někoho ty.
Rád bych si tu přečet něco k tématu a ne ty tvoje rozesírací kecy.
Co jsem napsala, to se týká Jindrova prohlášení v odkazu, který je tam vložený - že když dostal Hrabosh ban, on jde z tohoto serveru pryč.
Jen jsem si definitivně chtěla vyjasnit, že to jeho srdceryvné prohlášení je jen dalším plácnutí pytlem do vody.
Tečka.
Tak si hlavně pak nezapomeň posbírat kyblíčky a lopatičky.
Jak malý děti...
Někteří jedinci odtud odcházejí celkem dramaticky. Třeba MatyxCZ. Ten psal tejden vysvětlující články, kde svůj odchod zdůvodňoval. Ale nikdo mu to neotloukal o hubu, to se zavedlo až v poslední době. Radka je na něj holt alegorická, ale časem si snad vybere někoho jinýho. :-)))
Tak máš prostě statistickou kliku...
Nerozporoval jsem zálohu přístupu, jen jsem uvedl, že každý systém má svoje mouchy ....
Mám klíče jak přes pin tak přes otisk prstů a u obou jsem, za řekněme 12 až 15 roků co to musím používat, zažil synchronizační problém.
Zajímavé je, že po těch mnoha letech, asi díky rozšíření klíčů a " naplnění" možností pinů se u některých provozovatelů objevuje kombinace, tedy na vstupu do aplikace zadáš číslo "pevného pinu" nebo heslo a ktomu jako ocásek přidáš generovaný klíč. To podle mě před 7 až 10 roky nebylo nutné...
Bohužel mám stále mrak hesel v rámci práce, jedná se skutečně asi o 8 čistě firemních a dalších řekněme 10 heslových systému kam musím v rámci zastupování firmy a k tomu jeden otiskový a tři digitální klíče a jednu mrchu, která dokonce kombinuje otisk a snímání nějakého blikání aplikace a ta vygeneruje pin....
A všechno pořád updatovat, nuceně znakovat :)
Jednou mě z toho jebne...
No když jsem s naprosto stejnou prací před 23 lety začínal, tak mi stačilo heslo jedno.
No a fňukáním to může nazvat jen někdo jako jste vy.....
Uvedeš-li na závěr svého příspěvku
"Jednou mě z toho jebne ..."
vyzní to jako výzva, abys byl litován
Asi jak kdo, já to bral jen jako pouhé oznámení, že až ho jebne, tak ať víme z čeho to bylo a nemusíme dál pátrat.
A takhle vypadá projev empatie? "Nefňukej, sám sis to zvolil"
Čemu se divíš komanči to tak mají:-)
Ne, že by to na tom nějak záleželo, ale "...musím dělat to a to, pak ještě to a to... jednou mi z toho jebne...". - to není fňukání?
povzdechnutí, postesknutí, povzdech... možná, ale to se trollovi nehodí....
Buď rád, že zatím nepotřebuješ heslo na to, aby jsi se dostal do ledničky. :-))
potřeboval bych ho jako sůl, nejlíp neprolomitelné...
Na co heslo?!? Z toho, co jsi tady psal, bych to vyřešila jednodušeji – nech vařit manželku :o)))
Hmmm, kolik dní (den co den) bys (ty) vydržela jíst rozvařený těstoviny?