Zdravím všechny přítomné a přeji v Novém roce hodně kilometrů bez defektů a podobných nepříjemností.
Prosil bych poradit, které z těchto tří kol by mohlo být nejspolehlivější. Chci si ho darovat k sedmdesátým narozeninám a tudíž nehledám značku, ale kolo, se kterým bych mohl najet svých 2 000 km (letos 2550), aniž bych musel co chvíli řešit nějaké neduhy (kola, ne svoje :-)).
Jedno je Cannondale Trail 29" 5 2016 replika za 17 tisíc, další je GT Karakoram 29 Elite gloss white 2015 taky za 17, ale nenašel jsem, jestli má 29 palcový kola a potom Marin Bolinas Ridge 29er 2016, to stojí 14,5 tisíc.
Jak to vidí znalci?
Pokud by někdo věděl o kole podobných parametrů do 17 tisíc, můžete mi sem hodit odkaz? Dík.
Ahoj :-), to GT mi nejde otevřít, kouknul jsem se na Cannondala a Marina - obě se mi hodně líbí, komponenty naprosto spolehlivé, jsem přesvědčen, že ani jedno (ze všech tří Tebou vybraných) nezklame. Přeji hodně najetých kilometrů :-)
Díky za přání, jedno z těch tří to určitě bude, šlo mi jen o to, nekoupit nějakou šunku. Ono v první polovině šedesátých let to bylo jednoduché - Velamos, Eska, Favorit. Bydlel jsem ve Fr. Lázních, Cheb vzdálený 6 km, v 1961 jsem nicméně dostal Favorita z Rokycan. Galusky, dvojtác, čtyřkolečko... z tuzemské produkce to nejlepší, co mohlo být. Dnešní kola - to je hotová věda, na Favoritu jsme si všechny opravy dělali sami... kde ty loňské sněhy jsou ;-).
Z těchto tří vypadá nejlíp GT. A navíc nelže o hmotnosti kola - opravdu váží těch 15kg.
Všechno je to úplný základ. Pokud budeš jezdit po cyklostezkách a nenáročným terénem, tak snad dobrý. Jinak by se určitě vyplatilo připlatit.
A na kterém se Ti nejlíp sedí a šlape? Každé má dost jinou geometrii...
Jak mám rozumět, že každý to kolo má jinou geometrii? Mojí výšce 185 cm by odpovídalo 21", čili XL.
Laicky: kdybys ty tři rámy položil na zemi na sebe a kouknul na ně shora, tak zřejmě nebudou v jednom společném průmětu, ale plus mínus tam budou odchylky. Ale vzhledem k tomu, že asi nebudeš mít možnost na všechny tři předem sednout, event. se trochu projet, a podle toho vybrat to, co Ti nejlépe sedne, tak bych to s tímhle nijak nehrotil. Jestli se Ti na Tvém současném kole jezdí dobře, poměř jeho hlavní rozměry (délky rámových trubek) a podle toho vybereš to nové, které by také mělo tím pádem (při stejných resp. velmi rozměrově blízkých délkách trubek) sednout.
Osobně s tímhle problémy nemám: při mé výšce 178 cm mám vyzkoušené, že mi padne velikost rámu 20" a je mi naprosto jedno, jestli to je author, merida, trek nebo KTM - tyhle značky tak trochu znám (jezdím běžnou cykloturistiku, závodník nejsem). A něco lze dohnat i vhodnějším představcem nebo sedlovkou. Podle mýho názoru se z toho někdy dělá "z komára velbloud" :-)
(omlouvám se, jestli zbytečně poučuji :-) )
Neomlouvej se, ještě pořád si nechám poradit :-). Nové kolo jsem si koupil před 7 lety, od té doby se hodně změnilo. Velikost rámu je 214 (podle knížky s návodem) a zdá se mi to kolo malý. Nvíc má kola 26". Jel jsem loni na 29" kolech a vetším rámu a jelo to parádně. Na svém kole jsem si časem upravil výšku sedla, řídítka, obul jsem Swalbe Land Grusier a jezdilo to znovu o trochu líp. Tak chci zase o kousek pokročit.
Co je špatného na kolech 26"?
Je to myslím překonaná velikost. Koukni sem: http://www.outfanatic.com/clanek-832-26-27-5...
Říká ti něco marketink?
Zkrátka bylo potřeba vytvořit něco nového, aby to všichni kupovali. Za pár let, až se trh nasytí modely 29, 29+ 27,5 27,5+..., tak se zase vrátí k 26" jako k úžasné novince.
Ono každé má nějaké výhody a nějaké nevýhody. Záleží na tom, co a jak jezdíš a podle toho si vybereš.
Trochu "problémek" vidím v tom, že komponenty vyšších řad (SLX, XT) se z prvovýroby v současnosti osazují na 27,5" a 29", šestadvacítky jedou na aceru, alivio a deore, tedy nižší řady (byť rovněž naprosto spolehlivé, ale už to nejsou ty nej nej).
A jestli se vývoj časem vrátí k tý šestadvacítce? Toť ve hvězdách: je fakt, že v průběhu času se sukně zkracovaly a zase prodlužovaly a pořád se to opakovalo, nicméně u tý velikosti kola to až tak zase nevidím (i když my, co máme slušnou figuru, můžeme nosit jak krátký, tak dlouhý, my zdobíme i oblečený v pytli) :-)
To jsem si myslel taky. Pak mi zůstala řízením osudu jen jedna 26" s výškou rámu 20" (mám 188cm) a nakonec jsem rád. Už se nikam nehoním, takže nějaká teoretická rychlost na krutopřísném trailu není rozhodující, a schopnost namotat se do serpentýny na pěšince nebo třeba zatočit při sjezdu schodiště do pravého úhlu na pár centimetrech se občas hodí ;-)
:-)) Překonaná velikost. Překonanej je možná tak kazetovej magnetofon a 5,25"disketa. Na 26" kole nemá bejt co překonanýho. Pro turistu, pelášícího po hladké lesní cestě, nebo po pražských kostkách je určitě devětadvacítka lepší. Ale v hustším terénu si šestadváca najde furt dost těch co ji ocení.
Souhlasím s Tebou, ovšem já to vidím takhle: navštěvuji (pravidelně) cca 6 cyklokrámů, výběr např. plášťů (přímo na krámě) na 26" je teď už dost omezený, převažují pláště na 29" a 27,5". Obdobně např. vidlice (přes e - shop): výběr vidlic na ty dva nové rozměry už převažuje nad vidlicemi pro 26". Vpodstatě nám je podsouváno, že šestadvacítky už jsou out, jsme do toho tak nějak tlačeni. I taková drobnost, že ve Velu se každoročně hlasuje o nej nej kolo ve všech kategoriích a šestadvacítky tam kategorii už (min. 2 roky zpátky) nemaj. Vývoj prostě nejde zastavit, i když někdy stojí za ... :-)
(Obdobně i to řazení: systém 3 x 9 v MTB je už - bohužel - na naprostém ústupu, teď letí 2 x 10, 1 x 10, 1 x 11. Nedávno jsem sháněl XT řazení 3 x 9 a byl to problém - omluvily se mi i e - shopy, které to měly v nabídce, nakonec se mi to povedlo sehnat tady přes krám v Uhříněvsi, ale trvalo to 3,5 týdne. Samozřejmě - mohl jsem to nahradit 3 x 9 od Alivia, ale znáš to - chtěl jsem prostě XT).
S řazením se máš vykašlat na Shitmano a vychutnat si pohodu od Sramu. Minulý rok jsem pořizoval na devítikvalt X-9, takže žádný alííívio.
S výběrem plášťů teda nemám žádnej problém. Teda jo - správně se v té škále Nobby Niců vyznat, abych koupil přesně ten, co chci.
Že něco v nějakém časopise protěžují a že tím uměle tlačí nabídku i poptávku ve kšeftech ? Nic nového ani neobvyklého.
Já proti devětadvacítkám vůbec nic nemám a pro přiměřené užití bych ji pořídil taky. Ale dělat z toho trend a výlučnou záležitost na úkor šestadváci považuju za nebetyčnou píchovinu.
Bohužel, obrovské množství zákazníků ale jde za trendem, aniž by tušili proč. A výrobce jim logicky vychází vstříc.
Myslím si, že ale furt budou výrobci, kteří budou šestadvácu dělat. Nebude toho tolik, ale pořídí se.
Za mnohá léta jízních kol se ustálil rozměr na prúměru ráfku 28",který se používá na horském kole 29".(jde jen o větší průmer pláště).Zkušennosti a fykální vlastnosti mluví jasně.
Jestli mě paměť neklame tak modní trend a ohromný obchodní trhák byl horák 26".
Pro zadané užití je 29" jasná volba i pro možnost přezutí plášťů na běžné 28".
Píšu jasně, že jako alternativa pro určité užití je 29" fajn. Vadí mi jen ten univerzální trend. Však taky na uhasení "průšvihu" se honem přispěchalo s trendem 27,5", aby se nemuselo pokorně vracet k 26" a aby se kšefty točily.
Módnost trendu 26" spočívala ve vzniku nové disciplíny a novém typu kol. Stejné, jak kdybys chtěl tlačit lehokolisty k návratu na 28" :-)
Ony ty 26 do terénu nebyly voleny jen kvůli obratnosti, ale také kvůli nižší váze. U tenkých závodních plášťů to už tolik neplatí, ale zrovna turista se silnějším a trvanlivějším pláštěm s drapákem ten rozdíl váhy 26" a 29" dost pocítí.
Však ono se to zase vrátí. On ty 26 zase někdo zázračně objeví.
Je to tak jak píšeš.Někdy v snad v 70-80 letech minulého století v době kdy běžná cyklistika a tím i prodej kol byly v útlumu přišli v Kalifornii s úplně jiným typem kol pro volnočasové aktivity v přírodě.Byla to opravdu nová disciplína,která ovládla svět a velmi pomohla rozšířit cyklistiku.
Vývoj postupuje a u kol 29"jsou využity výhody 26" jako převody,terénem prostupné pneu,odpružení a spolu s převodem kliky 22-32-44 vznikl opravdový universál.
Nic, jsou malý, s lehkou pneu dobrý na dětský kola, bo se vejdou do malého rámu :))
Devětadvacítky jsou zas moc velký, musí na to být velkej rám nebo dlouhý kolo. Myslím, že kola o průměru +- 70 cm jsou tak akorát. Se jich hodám držet.
Malé a do terénu?
Už ses zkoušela na 29 kolech motat lesními stezkami nebo i sjíždět nějaký trail?
Vždyť fůra lidí není schopná se otočit ani na užší silnici a musí z kola slézt, ale pořídí si dlouhé kolo :-)
souhlasím,letos jsem pořídila nové kolo zase 26...Ty 29 sice vypadají hezky a mohutně,ale já bych na nich vypadala jako moucha na bonbonu,protože měřím 163cm.Investovala jsem akorát do kvality..Merida FLX..
Pěkné, na takovém kole už je radost jet.
XL? Jsi si jistý?
Spíš bych řekl L. Ale každý výrobce to má trochu jinak.
No asi takto:
http://www.marinbikes.com/us/bikes/description...
http://www.gtbicycles.cz/jizdni-kola/2016...
http://www.cannondalebikes.cz/kola/2015-horska...
Ve velikosti XL má Marin výšku 22" (tímto rozměrem se udává velikost rámu, paradoxně u mtb jde o poměrně bezvýznamný parametr, ostatně už se od něj ustupuje a spousta výrobců uvádí právě M, L, XL...), nejdůležitější "délku rámu" (horizontální vzdálenost sedlové a hlavové trubky) 635mm, výšku hlavové trubky (determinuje spolu s výškou vidlice rozsah možných výšek řidítek) 140mm a rozvor 1135mm. To jsou podle mne nejpodstatnější rozměry.
GT: 545, 642, 140, 1128
Canon: 525, 640, 127, 1123
Pak GT má ještě o půl stupně kolmější řízení, ale to je tak na hranici toho, co je člověk schopen detekovat.
Jakou délku rámu (vzdálenost mezi osami řízení a sedlové trubky ve vodorovném směru) má Tvoje kolo (nebo jiné MTB kolo, na kterém se Ti opravdu dobře jezdí)? A jakou délku představce a kam posunuté sedlo přitom máš?
Jaký je rozdíl výšek sedla a řidítek? Vyhovuje Ti to nebo bys jej někam změnil?
Já mám třeba krátký trup a dlouhé nohy (188cm), takže bych si vůbec nebyl jistý tím XL...
Líbí se mi ten Canon, ač má dlouhý posez, má nejkratší rozvor - kratší kolo je obratnější, že bude 29" příliš krátká bych se nebál :-).
Marin bude asi trochu necitlivé s vyšším posezem na kochací výlet a GT bude mít hodně sportovní posez a citlivější řízení (ten půlstupěň), to bude spíš na závody.
Ale to všechno jsou jen spekulace vyčtené z tabulek. Pocit z jízdy nic nenahradí.
To by byla geometrie rámu. Pak si třeba můžeš ujasnit, jestli preferuješ řazení 3x9 (Marin), 3x10 (GT) nebo 2x10 (Canon)...
Velikost XL/21 mi přijde na výšku 185cm hodně na hraně. Volila bych velikost "20" nebo možná i "19", resp. "L".
To je potřeba si vyzkoušet u jednotlivých typů.
Zrovna velikost mě zajímá asi nejvíc. Vybraná kola mají to, co si představuju a nerad bych tyhle výhody nebo jak to nazvat pokazil špatnou velikostí rámu.
Chce to si jednotlivá kola vyzkoušet, ale 21/XL je obecně na tebe velké.
Já měřím 176 a dnes jezdím na GT velikost M (pánská verze).
Svého času jsem z neznalosti jezdila na kole Author právě velikosti 21" a dokonale jsem si podělala záda. Pak jsem postupně měnila rámy - měla jsem 20" Bianchi (na té se mi paradoxně jezdilo skvěle, protože byla vysoká a krátká), po operaci zad jsem jezdila na GT velikosti "L", ale také to nešlo.
GT je ještě dobré v tom, že od jednotlivých typů dělá verze "pánská" a "dámská", které se liší v délce rámu asi o 2 cm. Tím se dá opravdu vybrat kolo, které ti sedne.
Já u toho posledního kola volila mezi dámskou "L" a pánskou "M". Nakonec jsem šla do toho eMka a nelituji.
Zdravím,jsem jen omálo mladší stejně vysoký a jezdím podobným terénem.Koupil jsem si DEMA AURON 29,velikost rámu 20",převod 9x3.Osazení kola je přesmykač Acera a přehazovačka Alivio.Na kole mám ujeto 22000Km a při mém způsobu jízdy je kvalita komponentů dostatečná.Opravy kromě výměny řetězu: cca.12500km prasklá lanka od převodů a měnil jsem destičky na zadní brzdě.Používám stavitelný představec 130mm.Na kole mám zamykání vidlice s řídítek a bez toho si již jiné kolo nepořídím.Po zkušenostech je to pro mě důležitější než debaty o kvalitě komponentů.
Souhlas s předcházejícími příspěvky.
Taky zdravím, to kolo vypadá zajímavě, našel jsem tohle: http://www.bike-life.cz/horske-kolo-dema-raveo... jenom musím pořešit servis. Zatím jezdím na Giantu a nemůžu si stěžovat, na zadním kole praskaly dráty, když jsem šel ze sedla a opřel se do pedálů, to vyřešil servisman přepletením nerez drátů, nezachytil jsem zpočátku pravou chvíli na výměnu řetězu a tak jsem obrousil zuby na třítácu a musel mi ho měnit... jinak jsem byl spokojený. Za 7 let jsem najezdil 12 tisíc km.
Když jezdíš jen v neděli za pěkného počasí, tak ti musí každé kolo vydržet dlouho. :-)
Nemůžeš si stěžovat a kolo mělo výplet úplně na ho.no.
Na bajku mám najeto přes 30kkm a výplet pořád původní. Neměnil jsem ani jednu špici. Jen občas (po 5 kkm) lehce přecentruju.
Před nedávnem jsem viděl kolo s nájezdem 117kkm za 13 let.
já měnil přední kolo po asi 15 tisících a zadní se přeplétalo na nový náboj po 20 tisících. vepředu byl nějaký obyč náboj, co se kroutil a praskaly špice a vzadu odešel ořech. jinak ok :)
to bylo kolo Radka, ne? :-D
jinak, jestli je rám OK, a jsi s ním, zdenku, spokojený a vyhovuje ti... co ho nechat a strčit na něj třeba nějaké lehčí zapletená kola nebo ty stávající ráfky přeplést na něco na průmyslech? třeba by se to kolo dalo "zachránit" za polovinu peněz, co by stálo nové. a když ti jeho geometrie vyhovuje a jsi na něj zvyklý... nevím, za sebe bych přemýšlel i o této cestě
Je vyřešeno, děkuji všem za odpovědi, pomohly.
Rozhodl jsem se pro: http://www.dookie.cz/horske-kolo-mtb-29-gt... a vypadá docela dobře. Zvlášť děkuji Radce ohledně rady (kdo jiný by měl radit nežli Radky, ne?) velikosti rámu. Zvolil jsem elko a pohromadě s těma devětadvacítkama kolama je to pořádná výška. Na XL by se asi muselo nastupovat ze štokrle :D.
Teď ještě drobnosti - podsedlovku, stopku, rohy (na ty mají někteří alergii, ale na prostřídání držení řídítek jsou alespoň pro mě nutný, jel jsem před dvěma roky 60 km bez nich a myslel jsem, že mi upadnou ruce)a hlavně suchou silnici, aby - a jistě nejen já - mohl vyrazit. Zatím je to holt rotoped...
Co je na tom kole Raw? Když to mají v názvu.. :-)
Znám taky pouze RAW formát na focení, používám jej už pár let. Zpracování fotek sice trvá o něco déle, než rovnou v jpg, ale kvalita je lepší. Fotky v cyklistické části mé galerie https://www.zonerama.com/Zdenekh/308670 jsou všechny z rawu. Jaký význam to má v názvu kola vědí asi jen ti, kteří to tam napsali...
Obrázek je z 80 km dlouhého výletu na trase Nýrsko, Zadní Chalupy, Špičácké sedlo, Pancíř, Můstek, Prenet, Nýrko...
Musím ti oponovat-RAW zabere skoro 10x víc místa na kartě. Nejde ani tak o kvalitu výsledného obrázku, ale o zachování veškerých info při pořízení foto pro další úpravu. Většina programů na úpravu po skončení stejně převede obrázek do JPEG v nejv. kvalitě a RAW nechá neupravený pro další použití. Ono totiž na obrazovce poznáš rozdíl mezi RAW a JPEG jen při silném zvětšení, protože lidské oko není vůbec dokonalé....;-)
..koukl jsem na fotky z odkazu-konkrétně "První cyklo 2017" a je celý v JPEG. Máš to s RAW a JPEG trochu pomýlený- špatně to chápu nebo ses zle vyjádřil(jak jsem poznamenal v odkaze níž). Konkrétně ZPS používám také a přesně ten převod pro uložení provádí. Navíc nevím, jak bys dostal fotku o vel. 20-25MB na net samotnou- ne tak celé album.....;-)
Možná jsem se špatně vyjádřil, definice pojmu RAW je zde:https://cs.wikipedia.org/wiki/Raw_(grafika).
RAW je v podstatě tohle - převzato z Digimanie: "Obecně řečeno obrazový RAW formát obsahuje (rozuměj je uloženo na kartě) jen minimálně zpracovaná data ze senzoru. Název byl vytvořen z anglického slova raw (vyslovováno ró) znamenající surový, neupravený, hrubý. RAW je často nazýván digitálním negativem, i když s negativním typem obrazu nemá nic společného. Název vznikl jen z podobnosti, že RAW formát je třeba ze surových dat v počítači také „vyvolat“, podobně jako se musí chemicky vyvolat klasický filmový negativ".
V praxi to vypadá následovně - fotky pořizuji v již zmíněném formátu, velikost jedné je 13,5 MB, což na kartě samozřejmě zabere hodně místa, takže po každé akci okamžitě fotky zpracuji neboli "vyvolám" v ZPS, pomocí modulu RAW konvertor, který fotku samozřejmě převede do JPEG. Velikost takto zpracované fotky je kolem 3 MB, což je pořád hodně, takže pro web jsou zmenšené na cca 500 KB.
Fígl je v tom, že z onoho RAWu "vyždímeš" detaily, které z obrázku pořízeným přímo do JPEG nikdy nedostaneš. Celý proces je poněkud zdlouhavý (nejdříve zpracuješ RAW a potom znovu JPEG), ale výsledek stojí za to.
Takže asi tak...
Fotka 12 je silnice od nás do Domažlic, fotka 9 je část panoráma jihozápadní Šumavy, jak je vidět od našeho kostela.
Sníh už dneska zmizel úplně, takže jsem si dal 44 km kolem Nýrské přehrady a bez foťáku a tedy bez zastávky.
Ještě by se slušelo dodat (nemám ze své hlavy, ale z pojednání osob znalých a zkušených), že není RAW konvertor jako RAW konvertor a že ani neexistuje nějaký univerzálně nejlepší RAW konvertor. Údajně z foťáků různých značek, nebo dokonce i modelů lezou rozdílné RAW soubory (dle firmware foťáku) a je mnohdy dost obtížné vychytat pro ten svůj foťák ten správný. A nebo, v případě tvůrčího fotografa, je to jak s hudebními nástroji - každý mu s tou fotkou provede trochu něco jiného a on vychytává ty vhodné rozdíly a nuance.
Zrovna tak, s ne úplně vhodným nebo mizerným konvertorem se nemusí fotka tak úplně povést. Stejné to bývalo, když v temné komoře mizerný zvětšovák, nebo zpackaný proces dokázal dobrou fotku úspěšně zabít.
RAW je pro toho, kdo velmi dobře ví, co od toho chce a proč to dělá. Jen pro pocit rádobyprofesionality to nemá smysl.
Je to přesně tak, jak říkáš. Ty konvertory... každý výrobce má svoje a hledat ten nejlepší... zase tak profesionální přístup k focení nemám. A že fotím do rawu v podstatě nikde neprezentuju, ono totiž normálnímu uživateli kompaktu nebo mobilu (se kterým dneska pořídíš taky dobrou fotku) to stejně nic neříká. A když se na fotce blbě ksichtí, tak kdyby ses postavil na hlavu, stejně řekne, že fotíš na h..no:D.
Hlavně, že se už dá jezdit venku!
A kdy se nedalo? To mi nějak uteklo.
:)
Já vím, dá se furt, ale vzhledem k mému věku bych to raději nechal na pár stupňů nad nulou. Mimochodem, před pár lety mi dělali chirurgický zásah v místě posezu na sedle a když jsem se při kontrolách pídil, kdy bude možnost zase vyjet, varoval mě chirurg - vydržte dva týdny, nebo pak nebudete jezdit dva měsíce. Tak jsem raději poslechl... ;-)
Ale já vím, to byla jen taková nejapná poznámka. Kolikrát je rozumnější zůstat doma. Moje maminka má 75 let, nejraději jezdí všude na kole (pěšky je to prý zdlouhavé a MHD má na malém městě taky dost nevýhod), a měla tendence vyrážet i teď v zimě, hned když se jen trochu oteplilo. No jo, jenže to se na chvíli oteplí, ale na spoustě místech zůstávají zmrazky, nebo se může tvořit zákeřný "černý led", do toho všude písek z posypu, prostě spousta příležitostí rozbít si nos. Tak jsem ji krotil, ať nechá kolo raději spát. V jednu chvíli už jsem skoro "musel vyhrožovat", že jí přijdu vypustit kola a zabavím ventilky, jestli si nedá říct. :)
...přesně tak to je- rozdíl mezi fotkou v JPEG z foťáku a upravené z RAW je určitě. Záleží na "profesionalitě" fotografa- neznalý ji spíš pokazí. Také se liší RAW foto z foťáku (např. FUJI), upravené v RAW editoru FUJI a v ZPS. Jednotlivé firmy používají čipy různých výrobců a na ty je pak příslušný editor, takže se nedá zevšeobecnit že fotka z RAWu je kvalitnější. Jediná výhoda spočívá právě v přítomnosti všech původních zaznamenaných informací pro pozdější úpravy- což u JPEG není.....
Výraz RAW je teď hrozně módní.
Používá se pro potraviny vyrobené bez tepelné úpravy z čistě přírodních surovin. Neobsahují lepek, přidaný cukr ani konzervanty.
Např. různé tyčinky.
....nečteš pozorně až do konce: barva Raw ;-)
prej barva..asi nějakej jejich novej výmysl,jak nazvat odstín barvy..
Nevím, kdo by měl radit nejlíp, ale "Radky" to rozhodně nejsou.
Radka (či v mém případě Radoslava) je od "radost slaviti", s raděním to jméno nemá rozhodně nic společného :o)))
Takže ti přeji, aby ses z toho kola jen a jen radoval :o)))
Krásný hrádky s českým jazykem - to mám rád. Dík za přání.
Na obrázku Špičácké sedlo a hotel Karl, kde se dají na venkovní zahrádce doplnit tekutiny (pivo za 45,- Kč, nedej si ho :D).
To nejsou žádné hrátky s češtinou, to je fakt http://www.kalendar-online.cz/svatek-radoslava
:o)))
Akorát teda ten svátek je nejasný. Původně jsem ho měla 8.5., ale sebralo mi ho pražské povstání.
Krásný dárek k sedmdesátinám.
Nechápu,proč se mi často odešle jen první věta. Asi mi to chce naznačit, že tu do toho nemám kecat!
Teď to šlo! Původně jsem ještě přála hodně pěkných zážitků a pohodových km na novém kole!:-)
Teď jsem se dočet na Seznamu, že Putin do Maďarska poletí třema ledadlama a až po přistání se ukáže, v jakém z těch tří skutečně seděl.
Takže jestli svou jednu myšlenku tady sdělíš třemi příspěvky... seš na tom jako Putin :-)
Njn, já chtěla najednou, ale tablet tomu nebyl nakloněn. Možná se nelíbil použitý smajlík. Nebo nechtěl, abych se chlubila novým horáčkem 29". Na letadlo zatím nemám.:-) Snad v sedmdesáti nebudu vybírat spíš invalidní vozík!:-)
Ahoj,
podle mého názoru jsi si vybral dobře.Určitě budeš spokojený a přeji Ti ať si kolo co nevíc užiješ.
Dík za přání, sám jsem zvědavý, jak to pojede - u nás to je samej kopec, na jednu stranu podhůří Šumavy, na druhou stranu Švihovská pahorkatina, rovinku aby jeden pohledal, ale je tu krásně. Na snímku z dubna loňského roku je pohled na Chodskou Lhotu a zmíněnou pahorkatinu.
Jaké kolo to vyhrálo už jsem psal a taky jsem už vyzkoušel. Nejprve ve středu s foťákem na Nýrskou přehradu - fotky jsou tady:https://www.zonerama.com/Zdenekh/Album/2691139 a potom dneska 36 km po suchých sice silnicích, ale v hodně místech ještě pořád se sněhem na polích... Jede to parádně, ještě trochu poštelovat sedlo a mělo by to být OK.
Nechci dělat chytrého, ale při čtení Radčiny gratulace mě napadla jedna poznámka. :) V první řadě přeji taky hodně šťastných kilometrů... a dovolím si připomenout jednu věc - možná zbytečně, ale raději snad občas něco říct zbytečně, když to nemůže uškodit, než z přehnaného taktu mlčet, což se ne vždycky vyplatí. Tedy: u nového kola je dobré ze začátku v přestávkách mezi nadšeným ježděním sledovat, jak se všechny ty díly dohromady bez problémů skamarádily. I když ve fabrice nebo v obchodě při sestavování kola odvedou sebelepší práci, až teprve ježděním si všechno postupně "sedá" a navzájem přizpůsobuje. Je tedy dobré (řekněme prvních pár set km) často kontrolovat, jestli se někde něco nepovolilo, jestli se neudělala příliš velká vůle v ložiscích (zvlášť třeba u hlavového složení) a tak podobně; a případně to včas (nechat) seřídit. / AŤ to pěkně jezdí! :)
na to bývá určená ta první garanční prohlídka (většinou zdarma) po cca 100 km, ne?
často je na jejím absolvování/neabsolvování závislá i záruka
Je to tak, na první garančku mám přijet po ujetí 150 km, s dneškem už mám 115, takže příští týden.
Na nějakou běžnou kontrolu si troufnu u těchto kol sám, nastavit sedlo, páčky na řídítkách... byly časy, kdy jsme si na favoritech dělali všechno sami, dokonce jsem uměl vyplést kolo, dneska už bych to raději nechal odborníkům :-).
Právě naopak - kdo si poradil s favorití hrůzou, tak dnešní kolo alespoň průměrné kategorie a vyšší, pošlechtí snadno a s radostí z práce.