Ještě dobře, že je to zde anonymní. ) Jezdím rok intenzivně sportovně skoro denně kolem 30-50 km na kole. Bohužel pozoruji, že se to projevuje negativně na moji potenci – lépe řečeno libidu. Je to jakési utlumení chuti. Je možné, že je to vlivem neustálého tlaku na prostatu a pohlavní orgány ? Často se o tom hovoří ale nikdo to – možná ze studu - nepotvrdil. Jaký je váš názor či zkušenosti?
Na netu najdes nekolik seznamu s asi triceti duvody, proc je kolo lepsi nez zena. Pokud te kolo dostatecne naplnuje a bavi, vy.. se na zensky. Stejne za to nestojej.
P.S. Vis, proc se zeny voni a maluji? Protoze jsou vosklivy a smrdej ;-)
No tak u mě je to naopak. :) Ale já toho zase tolik nenajezdím. Ono to taky může souviset se stylem jízdy. Asi si to nebudu úplně přesně pamatovat, ale za libé pocity je zodpovědný endorfin. Ten se do těla dostává při sexu, při pojídání čokolády, no a také při sportu. Může se stát, že produkce endorfinu při sportu přinese větší uspokojení než při sexu...
Předpokládám že to není věkem i když nepíšeš kolik ti je let. Není to prostě jen únava, když jezdíš sportovně a intenzivně ? Zkusil bych ubrat na intenzitě nebo dát odpočinek. Pokud to bylo tím, tak by se to mělo rychle upravit. Taky věřím tomu, že dlouhodobé sezení na nevhodném sedle může mít negativní efekt. Pořídil jsem si sedlo "s dírou" třebaže jsem žádné negativní pocity při jízdě ani po ní neměl. Tohle je takové dlouhodobější preventivní opatření.
Intenzivně sportovně jsem na kole nikdy nejezdil, takže z vlastní zkušenosti to nemůžu posoudit. Ale něco o tomto problému jsem viděl např. zde: http://www.lehociped.cz/html/ztisku.html
No on je asi taky rozdil mezi tim jestli clovek ma chut ale nepostavi se (za tim by mohlo byt to sedlo) nebo jestli clovek nema ani chut (coz bych videl spis na tu unavu).No ale doktor nejsem :-)
Já si myslím, že sis to nechal nakukat. J eto psychická záležitost.
Praxe je zcela opačná. Slyšel jsem od jedné bikerky:
Jaký je rozdíl mezi sexem po bikerské túře a bez ní? Odpověď: tak si to vyzkoušejte!
No a potom znova upozorňuji, že klasická literuarura vztah těchto dvou lidských činností nejlépe objasnila v v díle Alfreda Jarryho "Le Surmale". Hlavní hrdina jel a vyhrál závod na kole s vlakem na 10 tis mil. A co dělal po tom - to si přečtěte. Já už si to moc nepamatuji.
Myslis "Nadsamce"?? :-))))))
Nechtěl jsem to tak natvrdo, ale jo. Jestli se dobře pamatuji na tuhle četbu z mládí, tak tam ujede ten závod na kole na 10 tis mil a pak ho čeká dokázat úvodní legendární prohlášení cca:
"Akt lásky nemá žádného významu neboť jej lze opakovat nesčíslněkrát."
Takže v tom vidím to spojení cyklistiky a ...tak.
...nesčíslněkrát...
Nejdřív mě to zaujalo v domnění, že to prohlašuješ ty, mirku, ale pak jsem zjistila, že si jen citoval z literatury... :o)))
Já už taky nevím jestli je tam přesně tenhle výraz, taky asi záleží na překladu. Možná je tam "nekonečněkrát", ale určitě ta knížka tím začíná. Pak je ten závod a pak přijde to nejlepší.
Závodníci tam pojídají zvláštní stravu něco jako "Perpetual moving food" a jsou přivázáni ke kolu. Je to úplně jako předobraz dnešní cyklistiky.
Literáti si toho navymejšlej. :-) Někteří jsou i slabí v počtech.
Já si snad vzpomenu na dobu, kdy jsem ještě četl knížky a někde tu knížku vyhrabu. Dneska by se určitě řeklo, že to je cyklistická "kultovka". Vyšlo to u nás v šedesátých letech s ilustracema od Lhotáka. Nemohu se zbavit dojmu, že počet, o který tam nakonec šlo byl určen nějakou opravdu klasickou literaturou. Někam až k řeckým filosofům to šlo. Když ten šílený cyklista dokázal co v něm je, tak jeho partnerka nakonec prohlásila, že by ještě jednou, jako, že pro radost. Z toho pak toho cyklistu nějak trefilo nebo co. Mooc pěkná knížka. Pak je od A.J. podobná ještě Messalina, ale tam už se cyklista nevyskytuje.
Hele, nejsou to náhodou pohádky od Boženky Němcovic?!? Gardu jsme ti sežrali, zutrhávání cedulek také, ale čeho je moc, toho je příliš... :o)))
Tak si to přečti. Je to jedna z mála knížek, z nichž si něco pamatuji. Myslím, že by každý biker měl tuhle knížku znát. Ta němcová (zásadně píšu všechno co je od němců s malým "n", abych je naštval, kdyby to četli) to je proti tomu nuda,nuda, šeď, šeď. Dokonce mám pocit, že ani bláznivá Viktorka tam nejezdila na kole.
Ano ano! Taky vrele doporucuji.Me se nejvic libilo,jak se pri tom zavode vznesli do vzduchu (takzvany "supi let") nebot prilinavost byla rychlosti zrusena.Nebo jak rozhybali toho sveho kolegu co behem cesty umrel,asi po poziti toho Perpetual Motion Foodu,ktery obsahoval strychnin a podobne dobroty.Nejprve zacal tuhnout a lokomotiva zacala mit navrch,ale pak ho rozpohybovali (za mohutneho povzbuzovani vykriky jako "slapej ty starej svinaku" apod.) tak, ze slapal jako zivy.Proste vynikajici :-)
Hezky, lado, udělal si mi radost já už jsem se fakt podezříval, že jsem si tu knížku vymyslel. Myslím, že to bylo ještě tak, že na tom tandemu co jich jelo víc ten hlavní hrdina nejel a jen se tak mihnul okolo na nějakém nemožném kole. No a pak mu přivedli větší počet kurtizán na nichž měl dokázat "nesčíslněkrát", ale jedna z nich to nějak zmanipulovala a zavřela se s ním sama , takže on chudák to musel dokazovat jen s ní jedinou.
Hergot ta kniha mě začíná zajímat čím dál tím víc.
Tak už řekněte, jak se to jmenuje ať si to můžu přečíst. Anebo mi to půjčte. Prosím, prosím, prosím. Jak je vidět, potřebuji si doplnit vzdělání...
Jo, je to kolem... jsi z něj utahanej... :-) Myslím si že kolo může mít vliv na funkčnost (občas si skřípnu nerv tak, že po slezení z kola mám patřičné partie úplně necitivé) ale ne na pohlavní pud nebo jak to nazvat...
No tak něco na tom bejt prostě musí. V sobotu, po letošnim prvnim, trošku pořádnym (v uvozovkách) výletě jsem přijel domu jak spráskanej pes. No přijel, dolez sem domu jak to zvíře, vorvanej jak angrešt kdybyste mě viděli tak to fakt nebyl hezkej pohled a to poslední, to úplně nejposlednější co mě zajímalo když sem se plazil do schodů, bylo libido,potence nebo impotence a jiný podobný kraviny. Mě zajímal spíš icegel v lékárně a lednička, kterou jsem vyluxoval a to tak že důkladně, přičemž zařvala večeře, takže jsem se musel ještě doplazit do delvity pro novou. Já mívám blbý nápady a ta sobota patřila k těm nejblbějším.
Zakarre, zasloužíš si hlas, za upřímnost...myslím, že to tak funguje u každého:-))
Ne.
No, Zakarre, myslím, že ty máš teď se svým libidem vystaráno. Ty se takhle vorvanej můžeš vracet domů bez obav ještě minimálně 2 měsíce :o)))
Kým je chlapec "junec" tak to ide. Skuste jazdiť denne tak nad sto km denne aspoň tri týždne a potom obdeň 70km. z chlapca už bude " starec" sice len na chvilku ale bude, tlak na prostatu je dostatočne silný a potrebné látky k libidu sa netvoria v potrobnom množstve. Horšie je to nad 50-stku
Chlapci, jestli to neni tim, ze jezdite pomalu. Ja vzdy, kdyz jedu s rodinkou, tak mam celej otlacenej zadek. Jezdime pomaleji a ja sedim celou vahou na sedle. O tom, ze me je zima ani nemluve. Kdyz ale jedu s hochy, co spolu jezdime a nebo jedu sam, slapu vice do pedalu a tudiz mene tlacim na sedlo. Take se vice zahreji a neni me kosa. Zavodni cykliste maji takova legracni hubena sedylka protoze na nich uz vubec nesedi a sedlo je jen drzi mezi nohama aby se nekyvali do strany. Toz tak..
Tak děkuji bez výjimky všem za Vaše názory. Shrnuto - většina tvrdí, že to není jízdou na kole ale únavou. U mně to únava opravdu není - naopak po 30-50km se cítím výborně a bez jízdy na kole jsem unavený a nesvůj. Mám však přes 60 a něco let. Teď si všichni řeknou, aha, v tom to je. Omyl. Mám volné povolání a proto mohu disponovat časem podle mých potřeb.(I teď v noci píši a budu ještě tvořit.) Do 55let jsem denně plaval 2000 m , před tím závodně, pak jsem z důvodu změny působiště chodil posilovat pravidelně 6x týdně a teď me nadchlo kolo. Bez sportu nemohu žít a sex byl skvělým doplňkem při každém sportu. Bohužel až nyní mám pocit, že se chuť zmenšuje a nemohu to posoudit, jak by to bylo bez jízdy, protože bych to bez kola více než dva dny nevydržel. Partnerka je o hodně hodně let mladší a velice atraktivní. Jedné intimní věci se však musím přiznat a doufám, že mi to nebude za zlé. Někdy vibrace jízdy a příroda, lesy atd,ve kterých jezdím mají naopak tak povzbudivý účinek, že zastavim někde na lesní cestě a......Ale celkově cítím přece jen změny. Ostatně můj věk mi nebrání v tom, že v květnu jedu sám ke Garda- jezeru a zpět a v červnu přes Německo k moři a od Štětína do Hamburku podél pobřeží - jsou tam nádherné stezky , pak podle nálady vlakem nebo na kole zpět. Mějte se.
Shrnuto a podtrženo : kolem to NENÍ ! Je to mnohem, mnohem horší ! A to prosím jsme na to byli upozorňováni dost včas ! Veškeré uváděné symptomy odpovídají ... Netečnost, nezájem, ochablost, jakoby jste to nečetli !
Sedá na vás PTAČÍ CHŘIPKA - lečte se dokud to jde ..!
Kolo mam rad, jezdim na nem uz nekolik let a porad mi to funguje... A az prestane fungovat, tak uz stejne budu starej a jedine, co me bude zajimat je to, jak velkej budu mit duchod...:-)
Radce: no vždyť Ti říkáme, že se ta knížka jmenuje NADSAMEC. Pro intoše a intošky (ale to Ty určitě nejseš, viď? ) "Le surmale". Jo a u nás to vyšlo i po revoluci.
Jeste dodam ze autor je Alfred Jarry,mimo jine taky autor divadelni hry Kral Ubu. Ja mam Nadsamce spolecne s povidkou Messalina v te brozure,co vysla po revoluci.
Díky, hned to zadám dceři až půjde do knihovny :o)))
Zadrž, prosím Tě.představuji si situaci až přijde Tvá dcerka do knihovny a sdělí knihovnici v brýlích a šedém plášti: "Já bych prosím potřebovala Nadsamce, neee... teda jenom půjčit - pro maminku".
Přece jen není to úplně primárně cyklistická literatura.
Děkuji ti mirečku za tvoji ohleduplnost vůči mému věku, nicméně ničeho co píšeš se neobávám.
Myslím že naopak to zvládne lépěji než její matka a spíše se obávám toho, že mi to nebude chtít dát přečíst. Mé dceři již letos bude 22 a o "nadsamcích" ví své :o)))
Slyšel jsem že jízda na horském kole je v souvislosti s mužskou potencí ten nejhorší sport. Sedlo tlačí na rizikové partie a navíc dochází k enormnímu zahřívání varlat. Na silničce sice nezdoláváš tolik nerovností, ale když už se nějaké vyskytnou, vytřesou z tebe duši. V praxi ale negativní vliv, krom již zmíněné únavy po nadlidských výkonech, nepociťuju. Někdo si kupuje sedlo s průvan/průvar-dírou jako má můj známý. Pro zasmání musím zmínit, že jezdíme furt a bez blatníku, takže má na mokru zajištěn důkladný výplach. Já posez řeší výrazným sklonem sedla špičkou dolů, abych více otlačoval již zvyklé, rozsezené partie. Opačný sklon pro změnu nahrává kormidlování zadkem, užívané při jízdě bez drže. Nejedná se však o žádnou větší výhodu. Dlužno dodat že po předchozím modelu "orlí hnízdo" jsem instaloval nástupce, který sice vypadá o třídu lépe, ale v otázce pohodlí nezůstává předešlé generaci pranic dlužen, takže jezdím pořád vestoje. Skýtá to však i pozitivní hlediska. Například už umím dupat vestoje, drže se jen jednou rukou řidítek.
tak sem si to celý přečet a zaráží mě, že se tady nikdo nezmínil o tom, co sem, už nevím kde, čet já. a to že při dlouhodobý zátěži (není myšleno jeden celodenní výšlap) se z organismu postupně vyplavuje testosteron a tím dochází k projevům únavy, zpomalení regenerace a poklesu libida. takže čistě chemický proces... ale abych neplácal, bylo by lepší kdyby to uvedl na pravou míru někdo, kdo tomu rozumí:)
.. hm. Jinak řečeno, většinou lidi souložej z nudy. :')
tedy já nevím, jak ty, ale nudu bych mezi důvody milování nehledala :)
...on taky neřekl "milovat"... :o)))
Věda - ne-věda, já zůstávám na svým. Šedivá je veškerá teorie, věčně zelený je strom praxe. Nebo tak nějak pravil klasik.
I při jízdě na kole platí, že když si člověk myslí, že nemůže má ještě dvě třetiny sil. Takže ty může po jízdě využít jinak. (Poznamenávám, že jiný problém je tzv. žaket, ale ten neuvažujme, pak už nemůže nikdo nic, když ten nastoupí.)
Nakonec už tady padly takový návrhy, že by se to mělo jako vyzkoušet. Podle mě teda už jde jen o to dohodnout podmínky.
podmínky sou jednoduchý. jezdi, jako cyklista, rok denně 50km a myslim, že se přiznáš sám i bez zkušební komisařky:-P
Tolik teda nejezdím a vím proč...:o)))))
asi pravdivé a velmi smutné :(
apeluji témto na příliš sportující jedince...
myslíš "jedince" jako jednoho nebo jako vůbec?:)
myslela jsem to pro všechny jedince obecně.
pro sebe jednoho...
Koukám, že u vás dnes bude veselo :o)))
Ale třeba ti vette nějaký ten kilometr z té 50tky odpustí :o)))
Rozumí nebo může potvrdit (či vyvrátit) praxí. Občas se tady objeví mezi přispěvateli Michal (a Lucie). Předpokládám, že je to Michal Jon, který s Luckou Kovaříkovou objel na kole zeměkouli. Pánové, což takhle nasměrovat váš problém na něj.
Četl jsem v Cykloturistice články o cestě Michala a Lucie, v jednom čísle se tam věnovali takovým intimnějším problémům a Michal tam tvrdil, že co se sexu týká, tak vše fungovalo tak jak má - není důvod mu nevěřit.
Já se samozřejmě nechci srovnávat s těmito skvělými cestovateli, ale z vlastních zkušeností (např. při 4 denních akcích s cestovkou s etapami 60-80 km) vím, že pak večer jako muž funguju v pohodě - a dokonce na to mám většinou i velkou chuť.
Totální impotent je ten cyklista, který prudce zabrzdí před staženými závorami, po letu přes řidítka dopadne rozkročmo na závoru, přepadne hlavou ke kolejím, přičemž si překousne jazyk, a projíždějící vlak mu ujede prsty.
Já už bych se v tom nerýpal, ale cítím nespravedlnost a tak nemůžu přestat.
Nespravedlnost vůči kolu ! Já vidím jízdu na kole jako afrodisiakum (a ještě ty oblečky k tomu!:o))). Když na kolo šáhnu tak už začíná nějaký (asi chemický) proces, úplně to cítím.Naopak, když mám kolo rozebrané u mechanika nebo v krabici do letadla tak jsem nervozní jak to dopadne. Když se pak poovede túra, třeba se najde i nová cesta! Co může být afrodizikálnějšího! Přesně to řekla ta moje kamarádka. Opakuji: "Joo Vy nevíte jaký je rozdíl v sexu po jízdě na kole a bez ní ?! No, tak to si teda vyzkoušejte."
Ale je tady asi jedna věc dlouhodobý a krátkodobý účinek. Ale já netvrdím, že ten dlouhodobý musí být negativní. A pak jde asi o to, že se to s tou jízdou nesmí přehánět jako ostatně s žádnou činností. To je to nejtěžší, protože každý máme přirozeně laťku od níž začíná to přehánění někde úplně jinde.
Našel jsem odborný článek z němecého serveru o medicině, který skutečně potvrzuje impotenci a zvýšené problémy při jízdě na kole a také je zdůvodňuje a dává rady. Přikládám originál.......
Impotenz und Fahrradfahren
Beim Fahrrad fahren lastet ein großer Teil des Körpergewichts auf den Genitalien, während beim normalen Sitzen das Gewicht von den Sitzknochen und Pobacken getragen wird. Untersuchungen haben gezeigt, dass besonders bei einem schmalen Rennsattel regelmäßige Radfahrer signifikant häufiger unter Erektionsstörungen leiden als andere Sportler. Weit verbreitet sind ein Taubheitsgefühl im Penis und Gefühlsstörungen bei der Ejakulation.
Auch wenn diese Symptome nur bei Sportlern auftreten, die viel und regelmäßig Fahrrad fahren, sollten Sie möglichst auf harte, ungepolsterte und schmale Rennsättel verzichten. Auch alle halbe Stunde eine Minute im Stehen zu fahren entlastet die Gefäße und die Prostata. Eine hohe Lenkereinstellung reduziert auch den Druck auf den Unterleib und ermöglicht eine normalere Sitzhaltung. Hilfreich ist es auch den Sattel leicht nach vorne zu neigen.
Begeisterte Fahrradfahrer sollten zu einem speziell geformten Sattel greifen. Angeboten werden spezielle Gelsättel und Sättel mit einer Furche in der Mittel.
Auch Frauen leiden manchmal unter einem Taubheitsgefühl in der Klitoris, Schwellungen, Druckstellen und Blut im Urin. Es wird berichtet, dass Fahrradfahrerinnen häufiger als andere Sportlerinnen Orgasmusschwierigkeiten haben
no dík:-o)
Při jízdě na kole tlačí větší část tělesné váhy na genitálie, zatímco při normálním sezení se váha rozkládá na sedací kosti a hýždě. Průzkumy ukázaly, že obzvláště ti cyklisté, kteří pravidelně jezdí na malém sedle, trpí poruchami erekce častěji než jiní sportovci. Široce rozšířený je také "pocit hluchoty" v penisu (pravděpodobně myslí něco jako "zmrtvění penisu" – pozn. překl.) a "narušení pocitu" při ejakulaci (tak tady už se mě opravdu neptejte, co tím mysleli :-) ).
I když se tyto symptomy projevují jen u cyklistů, kteří jezdí hodně a pravidelně, měli byste se raději zříci tvrdého, nepolstrovaného a úzkého sedla. Cévám a prostatě také ulehčí, když každou půlhodinu pojedete alespoň minutu ve stoje. Také vysoké nastavení řidítek ulehčí tlaku na břicho/podbřišek a umožní normálnější posez. Pomoci může také naklonění sedla lehce dopředu (pravděpodobně myslí sklonit sedlo špičkou dolů – pozn. překl.).
Náruživí cyklisté by měli sáhnout po speciálně tvarovaném sedle. K dostání jsou například speciální gelová sedla a sedla s otvorem uprostřed.
Také ženy někdy trpí "zmrtvěním" (viz výše – pozn. překl.) klitorisu, otoky, otlaky a krví v moči. Také bylo zjištěno, že cyklistky mají častěji než jiné sportovkyně problémy dosáhnout orgasmu.
I kdybych z toho něčemu rozuměl, stejně by to pro mě mělo nulovou informační hodnotu. Potvrzuje a dává rady.. Hm, a kdo takový "odborný článek" či "výzkum" platí? Liší se to nakonec nějak podstatně od spamů s viágrou nebo je tato forma jen určena jiné cílové skupině?
Možná bysme mohli prozkoumat i jiné servry, třeba se podobná diskuse vyskytuje všude. Třeba potenci škodí i jízda autem, hraní počítačových her, cestování a pohyb vůbec, pouhé sezení i ležení tuplem. Prostě jsme plemeno impotentů - pokud se ovšem na základě odborných rad nezačneme cpát pilulkama. Vždyť to nemusí bejt hned viágra, jen za potravní doplňky co se u nás ročně utratí miliard. :')
MEN RIDING BICYCLES
THE UNSEEN DANGER
DR. IRWIN GOLDSTEIN SAYS MEN SHOULD NOT RIDE BIKES
HIS NEW STUDY SAYS WHY
by Joe Kita
Bicycling Magazine, August 1997
When he talks about bicycles, Irwin Goldstein, M.D., uses the same tone that other physicians reserve for cigarettes.
"Men should never ride bicycles," he says matter-of-factly. "Riding should be banned and outlawed. It's the most irrational form of exercise I could ever bring to discussion."
In his office at Boston University Medical Center, Dr. Goldstein treats six men a week on average, whom, he says, have become impotent from riding a bicycle. Overall, this urologist estimates there are about 100,000 men who have lost the ability to get or maintain satisfactory erections because of penile damage inflicted by either the bike's top tube or its saddle.
This is the message Dr. Goldstein is vociferously delivering in media interviews, university lectures and medical seminars nationwide. Considered one of the country's leaders in impotency research, Dr Goldstein helped engineer the shift in treating male sexual dysfunction from a psychological problem to a chiefly physical one. No doubt, he is an outspoken revolutionary, but he is a revolutionary with credentials. Right now, armed with a new study, he's out to overthrow bicycling.
Last May, Bicycling exclusively obtained the results of Dr. Goldstein's new study on the effects of saddle pressure and compression on the penile artery. The data has yet to be published in a medical journal and as such, many of the details cannot be released for verification, discussion or attack. But the results were enough to convince us that what may at first seem like an outlandish claim (before this article was assigned we had yet to hear of a single instance of saddle-related impotence) deserves attention. And as we began to research this piece, we discovered the problem may be more prevalent that we initially believed. It was, in fact, a problem one of our own staff had been secretly battling. We are not telling you not to ride your bike. In fact, with the exception of Dr. Goldstein, all of the doctors we spoke with stated that the health benefits of cycling far outweigh what is still an unknown risk. Just listen up.
Dr. Goldstein first made headlines in the late 80's, by suggesting that bike manufacturers either eliminate the top tube (as with a traditional girls' design) or heavily pad it to protect boys and men who might land on it. Later studies of his, reported in the Journal of Urology, found that a 150-pound cycling pedaling at 20 mph could fall onto a top tube located three inches below the crotch with a force equal to a quarter ton.
The majority of bicycle-related impotency cases Dr. Goldstein treats stem from this kind of accident. Take Kyle Cashman (the names of Goldstein's patients have been changed), for example. At age seven, he crashed his father's bike and slammed his crotch against the top tube. Other than the immediate pain, he felt no adverse effects until he reached puberty. Then he started experiencing erection problems that he lived with for almost a decade before seeking medical attention. An X-ray enabled Dr. Goldstein to pinpoint where the artery that sends blood to the penis had been damaged.
Few have paid attention to Dr. Goldstein's warnings. In fact, within cycling circles he was shrugged off and regarded as somewhat of a kook. But as he developed a nationwide reputation, he began to see more impotent riders who couldn't point to any one accident as a potential cause. This eventually led him to explore the role saddle compression may play in cycling.
Richard Belmont, a 54-year-old attorney, never had any sexual-performance problems. But after cycling almost 200 miles curing a two-day charity ride last summer, he suddenly became impotent. Pedaling a new road bike equipped with a racing saddle and an aero bar, he noticed that his penis was numb for most of the event. After experiencing erection difficulties during the next six months, he finally visited Dr. Goldstein, who spotted arterial damage at the base of the shaft.
Greg Jackson, a 33-year-old computer programmer, always kept himself in great shape. He swam, ran and bicycled. But after a long mountain bike ride on rough terrain, he experienced pain that went beyond the usual aches. Its epicenter was near his penis, which wouldn't get as hard or as erect as it used to. When he eventually consulted Dr. Goldstein, he learned that his main penile artery had become clogged.
Jim Broderman, 55, never had a bicycle accident or any sexual misfire. But after a heart attack, he started riding a stationary bicycle. Seven years later, after pedaling 50,000 miles, his heart was strong, but his penis had gone limp. X-rays uncovered no abnormalities in the penis itself, but right where it attaches to the pubic bone (exactly where the bicycle seat fits), Dr. Goldstein found arterial scarring that was hampering blood flow.
To understand what may have happened to these men (and, most important, how you can keep it from occurring in your neighborhood), you need to know a few things about male anatomy. The penis is a hydraulic system. During sexual stimulation, its twin chambers fill with blood until it's firm and erect. After stimulation ends or there's ejaculation, the blood leaves and the penis softens again. The trigger for this increased blood flow is nerve impulses that originate in the brain and race down the spinal cord to the penis. All this happens very fast -- typically three to five seconds from stimulation to erection in a young male.
All this essential wiring (nerves, blood vessels) is funneled through an area called the perineum, which lies between the sit bones. To better understand what we're talking about, squat and sit on a low-lying step or curb. You'll feel your weight being supported by your pelvis, as evolution intended. But when you're riding a bicycle, Dr Goldstein explains that your weight is being focused between these sit bones, and that's where the arteries and nerves that feed the penis are located. Since they're essentially unprotected, they're prone to damage from impacts and, he suggests, possibly even from chronic saddle pressure.
"Fifty percent of the penis is actually inside the body," explains Dr. Goldstein. "When a man sits on a bicycle seat he's putting his entire body weight on the artery that supplies the penis. It's a nightmarish situation."
To study how such pressure might compromise sexual performance, Dr. Goldstein set out to measure the degree of compression in the cavernosal artery that feeds the penis. He used three different methods (X-ray, ultrasound and arterial pressure readings) to gauge the effects of sitting on a narrow unpadded saddle, a wide padded saddle, and a chair. From a test group of 100 impotent patients studies over 10 months, he determined that it takes only 11% of a person's body weight to compress the artery. He measured a 66% average reduction in blood flow through the artery when subjects were on the skinny saddle, 25% when on the wide saddle, and no change when seated on the chair. This led Dr. Goldstein to conclude that, for a given weight, the wider the surface area of the seat, the less the chance of compression.
"I cannot say that sitting on a bicycle seat causes impotence," explains Dr. Goldstein, "but I can go on record with supporting data to show that sitting on a bicycle seat compresses the artery. However, it's intuitive that if you took a straw and sat on it, a certain percentage of the time the straw would jump back and be a circular structure. But if you keep doing this, at some point the straw is going to take on a sort of oval shape [or flatten]. I can't prove that long-term compression causes impotency, but I kind of think it does in a very small percentage of cases."
Since this potential cause of impotency does not stem from one traumatic impact and, in some cases, can remain symptomless for years, it is worrisome for cyclists who put in many miles. It may be akin to the gradual build up of cholesterol in blood vessels. Only instead of fatty lipids accumulating on the artery wall, scar tissue is forming from all the rubbing and compression. Over time, this may narrow the artery enough to reduce blood flow and cause erection difficulties.
"If you add the insult of chronic compression to an older man who has the beginnings of arteriosclerosis, hypertension, a cholesterol and weight problem, then the straw won't necessarily rebound back as it would in a younger, healthy man," Dr. Goldstein adds. "I think that's where this fits in."
An associate professor of urology at the University of Southern California and the director of The Male Clinic in Santa Monica, California, Dr. Harin Padma-Nathan says he treats 50 to 100 cases of what he terms bicycle-related impotency annually.
Typically, the patient is either a roadie who has logged many, many miles on an unpadded saddle that was set fairly high, or a mountain biker who has been riding off-road trails aggressively. Both types are also usually quite lean, meaning they have even less cushioning in their nether regions.
But Dr. Padma-Nathan, who is a former student of Dr. Goldstein's, doesn't think that saddle compression alone causes impotency. Rather, he views it as just one of the many factors in an aging man that can combine to sap potency.
"To be diabetic, to smoke cigarettes, to have high blood pressure or cholesterol puts you at definite risk for erectile dysfunction," he explains. "But to ride a bicycle? Perhaps it's a risk. It may just aggravate other factors."
Other urologists agree that there is probably a middle ground.
"I take what Dr. Goldstein says very seriously," says Richard Lieberman, M.D., a clinical associate professor of surgery (urology) at Pennsylvania State University, who has treated impotent cyclists at his Allentown, Pennsylvania-based practice, "but I can think of a lot more things that are deleterious to one's health that should be outlawed before bikes. In fact, the overall vascular health of the cyclist may, in a lot of cases, outweigh some of the local deficit that's created."
In other words, if it wasn't for cycling, and the clean arteries and powerful hearts it fosters, there might be a lot more impotent older men out there.
Dr. Padma-Nathan, who rides a stationary bike every day to stay in shape, actually groaned when he heard the Dr. Goldstein was advocating banning bicycling. "There's no doubt there's a real issue here," he says, "but bicycling is an important form of cardiovascular exercise. Rather than terminate it, I would recommend tailoring this information to your own bicycling and body type."
In an attempt to clear the controversy, Dr. Goldstein is conducting an ongoing survey of his cycling patients to pinpoint commonalties of cause. He's also analyzing thousands of questionnaires from Boston-area cycling and running clubs in an attempt to compare incidents of impotency between sports. We'll let you know the results as soon as they're compiled. In the meantime, there are a number of things you should keep in mind to protect your potency:
~ Penile numbness and excessive genital shrinkage are warning signs that there may be too much pressure on your crotch. The nerves in the perineum are being pinched, which means the artery that feeds the penis is also being compressed.
~ Make the following changes in your riding style and/or your positioning on the bike: 1) Make sure your saddle is level, or point the nose a few degrees downward. 2) Check to see that your legs are not fully extended at the bottom of the pedal stroke. Your knees should be slightly bent to support more of your weight. 3) Be wary of spending significant time on aero bars: they encourage riding on the nose of the saddle. 4) Stand up every 10 minutes or so to encourage blood flow.
~ There are a multitude of anatomic racing saddles on the market, ranging from ones with a flexible nose to models with a hole in the middle. Although Dr. Goldstein has not tested these special seats, he's skeptical of any design that fits between the sit bones. Instead, you may want to experiment with a wider, more heavily padded brand.
~ Heavier riders may be more at risk of arterial compression damage because of the greater weight that's placed on the perineum. If you're in this category, you should consider a wider saddle with extra padding.
~ When riding a stationary bike, the tendency is to stay seated and grind against big gears for long periods. Get out of the saddle as frequently as you would on your regular bike and be certain that it's set up the same in regards to riding position.
~ When you straddle your bike, make sure the top tube is three to four inches below your crotch. Consider padding the top tube.
~ Get out of the saddle when riding over railroad tracks, trail debris, or washboard terrain. Use your legs as shock absorbers.
~ Test-ride a recumbent. Since you're in a reclining position on a chair-like seat, Dr. Goldstein, Padma-Nathan, and Lieberman all agree that there's little, if any, chance of compression or impact injury.
As Richard Belmont, the patient who experienced penile numbness on a 200-mile ride puts it: "The thing that angers me most of all in this is my own stupidity. I had absolutely no idea I could become impotent by riding a bicycle. If I had known, I would have ridden smarter. I think a lot of guys out there need to get that message."
Joe Kita, a former executive editor of Bicycling, is still riding his bike.
If you've experiences cycling-related impotence we'd like to hear from you. Write in confidence to:
Ed Pavelka
c/o Bicycling
135 N. 6th St.
Emmaus, PA 18090
Ten článek je důvěryhodný asi tak stejně, jako podomní prodavači vychvalující svoje kastroly, agenti lákající na kapitálové pojištění, jihočeské matky varující před temelínem nebo třeba dopisy ve schránce oznamující, že jste právě vyhráli 10 milionů. To jest nijak. Jde o natolik profláklý styl marketingově promyšleného hromadění faktů, domněnek, pravd, polopravd a třeba lží, že ho prostě nelze brát vážně.
Mimochodem, co jsou to ty "aero bars", které nás vedou k ježdění na špičce sedla?
http://suewidemark.com/impotenc.htm
http://www.hindustantimes.com/news/181_1508671...
http://www.apoverlag.at/DieApotheke/2003_10...
http://www.3sat.de/3sat.php?http://www.3sat.de...
1. Kolik stojí odborné vyšetření u světově proslulého specialisty na odkvétající mužství Dr. Goldsteina?
2. O kolik se na základě tohoto článku ročně zvýší počet zákazníků na jeho klinice.
3. Jaká je tedy přiměřená cena, kterou za tento článek má Dr. Golstein zaplatit Joe Kitovi (či redakci).
Do zítřka to děti spočítejte. A hlavně do výpočtu nepleťte nějaké bláboly o dobrácích, nezištně šířících objevné vědecké poznatky. To si schovejte, až budete probírat marketing, nebo dokonce politiku (jestli se to ještě rozlišuje).
Vědci odhalili příčiny poruchy erekce cyklistů
Lékaři si dlouho lámali hlavu nad množícími se případy poruch erekce u mužů holdujících cyklistice. Odpověď nebyla jednoznačná. Až v posledním sborníku Evropské urologické společnosti se objevilo uspokojující vysvětlení, podložené odbornými výzkumy. Penis je zkrátka po dlouhém dni stráveném v sedle bicyklu doslova vyhladovělý po kyslíku.
K nedostatečnému zásobení penisu kyslíkem dochází následkem tlaku sedátka bicyklu na hráz a podbřišek, kudy prochází důležité artérie přivádějící do mužského údu krev obohacenou pro život nezbytným plynem. Sexuologové proto volají po inovacích cyklistických sedel. �Poruchy erekce u cyklistů nejsou novinkou. Navíc bylo už dříve zřejmé, že za poruchy topořivosti mužského pohlavního údu může sedadlo. Netušili jsme jen přesné souvislosti s fyziologickou dysfunkcí,� komentuje nová zjištění autor studie.
�Snížený tlak rozpuštěného kyslíku v krvi vede k fibróze, která působí naprosto kontraproduktivně při dosahování erekce,� vysvětluje autor odborného článku a dodává: �Řešení je na dosah. Naše výzkumy totiž potvrzují, že úzká sedátka mají za následek poruchu ztopoření u 82,5% mužů, zatímco široké sedátko způsobí komplikace jen u necelých 20%. Souvisí to rovněž s dobou strávenou na sedadle jízdního kola.�
Lékaři a technici se snaží zkonstruovat ideální sedadlo, které by bylo tvarováno anatomicky a působilo méně na urogenitální soustavu muže. Zatím doporučují mladým mužům, aby častěji při jízdě na kole měnili polohu a pořídili si širší sedlo.
Jste banda zlodějů !!!
Vždycky, když jsem viděla super chlapa na kole, prostě bikera v velkým "B", tak jsem si říkala, tedy ten by stál za hřích. A co jste udělali? Ukradli jste mi mé sny!
Co si budu říkat teď? Přes den nemůže, protože jezdí na kole, večer nemůže, protože jezdil na kole, ........ :-)))))))))))
Teda, až do teďka jsem si myslel, že koukáš hlavně na kola ;-)
A ví to vůbec Švestkoň...? ;-)))
Švestkoně vynech, ten totiž se zachovalými (a shora oplakávanými) kladnými důsledky nejezdí na kole 50 km denně !!!
A víš, proč se Švestkoněm v pohodě společně hodnotíme pěkný holky na ulici nebo pěkný kluky na kolech? Protože už oba dávno víme, že život není to, co chceme, ale to co máme. Ale snít se i tak dá pěkně, neboť kdo nesní, je mrtvej! :-))))))))))))))
;-)
Nechtěl jsem se k tomu tady původně vyjadřovat, ale na mne kolo a vůbec jízda na něm působí úplně opačně než na zakladatele příspěvku...;-) Je fakt, že když se po večerech přesunuji z práce domů, tak jsem schopen klimbat i ve stoje v metru... Jenže když dojedu domů, kouknu na kolo (mám ho v ložnici naproti posteli, takže stále na očích), najednou je veškerá únava pryč a pokud to jde, tak se o kamžitě převlékám a vyrážím někam ven... A ?? nejhorší ?? na tom je, že pokud je ta vyjížďka kratší něž 50-60km, tak akorát přijedu domů pěkně rozhýbaný a mám energie na rozdávání...;-) To se pak špatně usíná... Hlavně když je člověk v té posteli sám ;-)))
Jinak vám oběma hodně závidím, to dnes umí říct málokdo, že je spokojen s tím co má... Jste šťastní lidičkové...