Ahoj,
mám dotaz. Potřebuju novou patku na Konu Dew drop 2009.
Bude na ni pasovat tato?
http://www.maxbike.cz/eshop/koncovka-ramu...
okometricky mi to tak nějak sedí, ale...
nemáte s tím výběrem někdo zkušenosti? co do kvality - je to jedno, od koho ji vezmu?
ta současná je už nějaká křivá a měkká. dvakrát jsme ji už rovnali, takže je to jen otázka času, kdy prdne definitivně
Díky moc
Brůča
Vzhledem k ceně 130 ,- Kč bych ji koupil, v případě, že to nepůjde, škoda nebude až tak velká :-)
nevýhoda je tam stovka poštovného. tak nějak jsem si říkal, že bych mohl vzít dvě a jednu bych měl do zásoby (a to poštovné by se "rozpustilo")
Si zajdi do obchodu kde Maxbike prodávají. Je to snad v kazdým městě.
Ve Zlíně: http://www.maxbike.cz/eshop/prodejci?prodejce=111
tam už jsem jim před chvilkou psal, ale i tak díky :-)
potíž je pro mně aktuální pracovní doba 7:30-18:30, víš? :-D
ale příští týden budu mít "jen" do 17:30, tak to při trošce štěstí stihnu
Ty nemáš tu kouzelnou cedulku na šňůrce "Přijdu hned" ??
mám, potíž je v tom se dostat k těm dveřím ve chvíli, kdy tu nikdo není. protože tady furt někdo cárá. ať už je leden! :-D
nehledě na to, že ta prodejna je od mého obchodu tak 25 minut pěšmo
hm, tak tam za patku chtějí 290,-
to znamená, že si ji můžu objednat, zaplatit poštovné a ještě mi zbyde na pěknou žranici v pekárně. vítěz je jasný :-D
Ono by možná stálo za to vzít starou patku a obejít cyklo projedny v okolí. Třeba bude pasovat i patka jiné značky. Stejně se většina rámů dělá v několika málo továrnách v Číně.
potíž je v tom, že teď na obcházení není čas. a co jsem se už předtím ptal, tak za patky chtěli kolem 300,-. takže s tou cenou za 130,- je to bezkonkurenční
Takových sourozenců máě, to je nemůžeš ´zaúkolovat´?
To už se mi takhle párkrát stalo, že když jsem něco objednal zbytečně do zásoby, tak už jsem to nikdy nepotřeboval.
Že by se to už nikdy nepokazilo, to by byl lepší případ. Prostě se najednou objevil důvod přestat danou věc používat úplně.
Tak se už docela bojím mít víc náhradních dílů pro lehokola.
:-)))
Z komponentů, které mám jako náhradní, bych naprosto jistě sestavil celé kolo (kromě rámu, i když i ten - favoriťácký - mám v zásobě, přesněji řečeno mám v zásobě 3 favoriťácké rámy i s vidlicemi).
Pokud jde o řetězy, kazety, brzdové špalky, destičky... - mám zásobu na řadu roků dopředu. Kupuju totiž ve větším balení, cenově to pak je úplně o něčem jiném než po jednom kousku :-)
já si právě říkám, že bych ji vyměnil než křupne a tu současnou bych mohl mít do rezervy, kdyby náhodou. víceméně srovnaná je, ale prostě to už není ono
To já na jednom kole mám naopak záměrně křivou patku, protože je krapet křivej úchyt na rámu. Takže s novou patkou přehazka švindluje :-)
Rovnaná patka ničemu nevadí, pokud není nějak deformovaná, nebo naprasklá. Matroš je to měkkej, tvárnej.
Sešmelcoval jsem na začátku dvě téměř okamžitě. Nechal si poslat náhradní z Německa za nehorázný prachy. Pak mi jich kolega nabouchal na frézce rovnou deset. Od té doby zařvaly už jen další dvě a jedna je už asi pětkrát rovnaná.
A ceny se neděs. Tahle drobnost u Cannondálů stává běžně přes litr...
patka dorazila a sedí jak prdel na hrnec :-)
nová nasazená, stará schovaná do rezervy k nářadí na cesty. snad nebude nikdy potřeba. každopádně už vím, kde příště objednávat :)
A to ten kus hliníku budeš vozit stále s sebou? To se to tak často ulomí? Já to už ohnul, tak jsem to na cestě prostě trochu srovnal rukou a doma dorovnal hasákem. Ani přehazovačku jsem nesundával. Rovnal jsem to tak, aby ramínko přehazovačky šlo kolmo dolů. To to pak mizerně řadí, když se to takhle odflákne?
ten KUS hliníku takřka nic neváží a navíc se mi vejde do pouzdra, kde už mám nářadí. takže to není nic proti ničemu.
teď jsem zjistil, že vozím už asi půl roku těžkou nýtovačku od kovysu. stejně v tom pouzdře zůstala, nechtěla se mi vydělávat.
při váze nosiče, brašen a jejich obsahu je mi nějaký prťavý kousek hliníku ganz egal :-)
Chápu, že 15 g je 15 g, ale když ji přetrhneš, tak kvůli tomu pak půjdeš hodiny a kilometry pěšky?
Pokud máš nýtovačku, uděláš si singla a dojedeš. :-)
Pravda, tak tu nemám, ta je mnohem těžší a tak ji nechám vozit ty kolem :-)
Já radši patku a plnohodnotné kolo :-)
Furt sebou na horáce jednu nebo dvě vozím. To je dřív, než se rozhlídneš. Jednou se najde šikovnej klacek do přehazky, podruhý namotáš drát z ohradníku, potřetí třeba jen nabereš suchý listí při jeho brodění.
No ty fotky vypadají ošklivě, ale řekl bych, že to šlo ještě stále nouzově srovnat tak, že by to dál nějak řadilo. No a kdyby to nešlo, tak sundám přehazku, zkrátím řetěz a vyrobím singla. No bude problém s napětím řetězu, ale už jsem to jednou dělal a na dojetí stále lepší, než tlačit.
Mne by zajímalo to mé vyrovnávání patky od oka, jaký to má vliv na přesnost řazení.
Prostě já s sebou tahám tolik standardního (ne cyklo) nářadí, že další krám už vozit nebudu. Už se mi to do té kapsičky nevejde, váha už nerozhoduje.
Do váhy nejtovačky se vejde nejmíň dvacet patek, možná víc. A do objemu aspoň deset. A než bych si mrvil řetěz, to mám patku vyměněnou třikrát.
Patku jsem na cestě rovnal mnohokrát. A přehazka řadí na cvrnk. Alespoň teda ta moje nesmrtelná Sramka X-9.
Aha, po vydělení 10 to odpovídá. No ale s rovnáním podle oka souhladíš, takže jsme skoro ve shodě. Díky.
Teda jestli Tvoje nesmrtelná Sramka X - 9 řadí na cvrnk, tak to teda moje Šimánka XT řadí na půl cvrnku! :-)
Pokud patku přetrhneš a to jde taky celkem snadno, tak nic nesrovnáš a zkrácení řetězu je nouzovka opravdu jen na dojetí s jedním pevným převodem. Patku vyměníš snadno a rychle a máš plnohodnotnou opravu a kolo s celým rozsahem převodů.
Nojo, ale to je dílů, které bys takhle mohl vláčet s sebou. Třeba náhradní duši, dráty, díly kladky přehazky, brzdovou páku, bowden a lanka, atd. Všechno vozit nemůžeš, pokud nejedeš daleko. Patku nevozím a rikuji poškození. Holt každá sranda něco stojí. Budu jí rovnat, pokud to půjde.
Raději vozím chirurgické rukavice, abych po opravě duše či řetězu nebyl jako prase.
Téměř se vším ti vypomůže kde kdo koho potkáš, ale s patkou ti nepomůže ani servis, pokud čirou náhodou nemá zrovna tu jednu konkrétní.
Tak záleží na tom, jaký terény vymetáš. Na normálních cestách zásadnější poškození nehrozí.
V báglu na horáce mám zmíněnou patku (nebo dvě), lanko, desky, butelku s WD, duši, nářadíčko a lepení, izolačku a několik zdrhovacích pásek. Bez drátu se obejdu a ostatní holt musí vydržet. Jednou se zafixování chcípliho tlumiče řešilo i obinadlem :-)
Hm, když píšeš obinadlem, co s sebou vozíte na záplatování sebe? S dětmi jsem lékarničku vozil, ale teď už mne to nebaví. Ale vždy si říkám, že mi jednou pod rychlým rozbitým sjezdem bude scházet.
vyrýpat ven bordel, pochcat a nechat makat krevní destičky. tržnou ránu nečím stáhnout k sobě a připlácnout třeba papírovej kapesník. Zlomenina podle toho co to je. V mobilu je dobrá aplikace záchranka, a hlavně nejezdit sám nějaký vraždy
Vzhledem k tomu, že se často na kole pohybuji v dosti neobydlených oblastech, kde někdy nepotkám celý den nikoho (a i kdybych potkal, tak stejně to mít nebude) a kde nejbližší cyklokrám je vzdálen i několik desítek kiláků), tak mě moje osobní zkušenost naučila s sebou vozit (do těhle liduprázdných krajů) krom jiného dvě věci: náhradní kevlarový plášť a patku k přehazovačce. Pokud jde o tu patku, teď nedávno jsem zakoupil - a zatím doma nanečisto úspěšně vyzkoušel - takovou na první pohled blbinku - univerzální patku Super B TB - ET 05. Neumím sem dát přímo odkaz, ale najdete ji třeba na Kupkole, cena 190,- Kč. Byl jsem na to hodně zvědavý, tak jsem ji zkusmo namontoval - chodí to! Takže jsem ji zařadil do mý expediční výbavy. Sic mám i originál patky, ale tohle mě fakt zaujalo - jako nouzová momentální náhrada naprosto dobrý, můžu doporučit :-)
To vypadá docela dobře a mohlo by být hodně dobrým řešením pro servisáky a různé stanice "první pomoci" nebo pro skupiny lidí s různými koly.
Mě to prdlo kousek vedle patky. Naštěstí 100m vod baráku.
mě tak na fávu bouchla sedlová trubka dole u šlapacího středu. dojel jsem na tom ve stoje ještě 10 km do práce a doufal, že nebouchne něco dalšího až pojedu z kopce :-D
Tak přesně tohle se mi stalo na jednom z mých retro favoritů, tenkrát jsem se tady ptal, jestli by to šlo svařit. Soused mi řekl, že to jde, ale pak už by se tomu nedalo asi moc věřit.
Už mám jiný rám... :-)
Však tohle už jednou svařovaný bylo, je tam vidět těsně u trubky žlutá mosaz.
Těžko se s ním budu loučit, je to holt moje první "dospělé" kolo.