Zdravím, chtěl bych si pořídit nějaký pořádný brzdy, ale na kotoučovky jaksi nejsou peníze. Jaký jsou podle vás nejlepší(nejúčinější) véčka? Je třeba nějaký velký rozdil co se týče brzdového účinku mezi XT a XTR? Co říkáte na brzdy Mrázek? A nebo mám jít radši do Avidu? Díky předem
Podle mne je u "Véček" daleko důležitější (samozřejmě když jsou "normálně dobře" vyrobené..a ne plastové s Tesca),jaký brzdový špalek je použit..
To vím z vlastní zkušenosti.Na kole Trek mám "no name V"..když jsem tam měl "původní originální" brzdové špalky,sjel jsem je za jednu sezonu..Pak jsem je vyměnil za "BBB trojbarevné"..teď po dvou sezonách vypadají "jako nové" a brzdí to o poznání lépe než předtím.
Chceš volit ve vyšší cenové hladině, asi k tomu máš důvod. Já bych klidně dal i nižší třídu LX.
Pokud se týká toho porovnání XT - XTR: to se v reálu zřejmě vůbec nepozná, XTR bude o něco lehčí (a řekl bych že i trochu rychleji odejde, budeš-li jezdit jako ďas). Vůbec nejsem přesvědčen o tom, že (obecně) XTR je výkonnější než XT.
Já si teda na XT nemůžu stěžovat, dosud jsem na ně nemusel sáhnout. Žádný štelování po sundání a nandání kol nepotřebujou. Jen popotahuju lanko. Jsou to ty s paralelogramem (tedy i o něco těžší), to se mi zdá dobrý - špalíky dosedají se suverénní jistotou. Špalíky jsem ještě neměnil, ale měla by to být otázka pár vteřin. Jsou to ty špalíky se závlačkou. S XTR zkušenosti nemám, ale cítím to stejně, jako Ai.
Nesmrtelná otázka, zda véčka či kotouče je samozřejmě něco jiného. :')
Já jsem řešil tuhle otázku letos v zimě, kdy jsem se rozhodoval mezi Avidem Single digit 5 a Sch LX. Nakonec padla volba na LX, které mi doporučil mechanik (zdají se mu pevnější) a nakonec i cena byla výhodnější (kupoval jsem včetně páček). Je to asi 14 dní co jsem je vyzkoušel a proti předchozím cantilevrum STX je to super, špalky tam jsou zatím originál SCH. Těch LX bych se nebál, když to ubrzdí mýc 120 kg ....
Jakože já mám vpředu XT s paraleogramem a vzadu LX bez něj. Na běžnou jízdu to celkem stačí, ale občas mám trošku problém, a to mám jen 85kg a mám třísměsový BBB. Možná zkusím nějaký měkčí (ty 2kila za rok když je ojedu mě nezabijou)
Nej Vcka budou urcite hydraulicky Vcka :)) sice jsem je v akci nevidela, ale uz jen od pohledu je to sila :))
Asi budu vypadat jako rejpal co je se vším nespokojenej, ale hydraulický ráfkový brzdy sem měl tu číst vlastnit a byl to naprostej propadák. Asi sem měl jen špatnou zkušenost nebo nevím co, ale kamarádovi Tektra(za 300kč) brzdily líp....Tak nevím čím to mohlo bejt. Asi zkusím ty jiný špalky:)
Urcite neudelas chybu, kdyz koupis vecka od Avidu...
Jo presne tak - Avidy 5 nebo 7 (rozdil v hmotnosti i cene, jinak fce stejna) a trojbarevny botky, bud Baradine nebo BBB.
Moje zkušenost s véčkama LX je perfektní, fakt nepotřebujou žádné zásahy během roku a ty orig. špalíky jsou dost kvalitní, za rok je, myslím, nesjedeš. Navíc dobře vypadaj :-)
Já dávám na kola nějaké noname véčka v ceně 165 Kč (samozřejmě dural a špalky se závitem) a ubrzdí v pohodě každé kolo v každém terénu. Výhody u drahých véček vidím spíše v jiných věcech - dýl vydrží a nevznikne u nich tak rychle vakl, v kombinaci s příslušnými brzdovými pákami potřebujete na brždění menší sílu - ubrzdíte to i 2 prsty (velmi se to hodí při dlouhých sjezdech), mají kvalitnější brzdové gumy (ale ty se dají samozřejmě vyměnit i u těch levných véček.
Co nejkvalitnější špalíky,to je základ!Stará LX-ka jsou náchylné k vůlím v paralelogramu,dojde to tak daleko,že při brždění mohou jít špalky do pláště.S XT nemám zkušenost.Osobně vozím Avid single digit 7-špalíky BBB-cartrige.2 sezony plná spokojenost-nahradily právě LX.