Cenzura dotažená k dokonalosti? :-)
Všichni to vědí, ale ti, kteří by mohli něco udělat (změnit) se bojí ...
http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-kdo...
Napsané to je celkem srozumitelně, ale jak to vypadá, tak to je akorát napsané.
Pokud to bude jen takhle napsané, tak to je jen a pouze další příliš drahý a dost zbytečný žvanil a to mě vytáčí víc než neziskovky.
Znáte nový reklamní slogan České pošty?
"Pamatujete si, jak jste kdysi v mládí občas zazvonili na cizí zvonek a pak utekli? Pamatujete na to lehké adrenalínové lechtání u žaludku? Tak my jsme na tom založili naši obchodní strategii! Vaše Česká pošta."
Dnes mi soused donesl dopis od rejstříkového soudu. Dodejka na obálce utržená, obálka zmuchlaná. Nikdo se nepokusil zazvonit. Nikdo se nepokusil dát do schránky výzvu k vyzvednutí, teda možná ano, ale do mé schránky nepřišla, kdo ví, kdo ji dostal a komu zvonili na zvonek. Každopádně dopis bez dodejky doputoval do schránky sousedovi.
Díky pošto! Fakt netuším, co si chcete vystávkovat:-))
Došel dopis? Došel. Našel adresáta? Našel.
Tak nevim na co si stěžuješ a co tě vytáčí :-))
A nejlepší na tom je, že na obálce stojí, že jsem odmítla písemnost převzít
dne: prázdné pole,
jméno doručovatele: prázdé pole,
podpis doručovatele:prázdné pole.
A to jim ani nepůjdeš pořádně vycinkat?
http://domaci.ihned.cz/c1-65560790-dalnice-d8...
No nezabili byste je:-))
http://ekonomika.idnes.cz/omezeni-prackovice...
Proč bychom je měli zabíjet. Je třeba si na to zvykat. To tam bude ještě dlouho :D
Takhle brzy jsem to fakt nečekala. Celej den poslouchám neúnavnou nalejvárnu o bezpečné D8 na ČR rozhlasu.
Ty vago! Slavnostní otevření dálnice o jednom jízdím pruhu v jednom směru. Škoda, že to tohle nedali do toho krásného spotu o krásné Czechii s krásnýma šikovnejma lidmama:-))
Svého času slavnostně otevřeli pětadvacetikilometrový úsek D11, po kterém zas poměrně dlouhou dobu nesměly jezdit náklaďáky.
Fakt nevím, co ti na tohle odpovědět, a fakt mě to mrzí, a to tak, že hodně.
Jaký masív si to troufnul nerespektovat naše přání???
Co si to masiv jeden dovoluje???
Nebo že by to jen nějaký hlupák špatně intrepretoval, tahleta nová data z měřáků, co neznáme a nikdy jsme neviděli?
Každopádně, tohle je svinstvo od té přírody!
To musí uznat každý demokrat:-))
https://www.novinky.cz/ekonomika/423956-svah...
Muhehe, a to teď máme zimu, kdy je to všechno ztuhlé... Nechci vidět co jim to tam bude vyvádět na jaře nebo v létě, za tepla, a až jim to tam prolije nějaký vydatnější déšť ;-)
Žádné muhehe!
Doktor Stemberk dnes v rozhlasu říkal, že sesuv se hýbal průměrnou rychlostí 1 metr za hodinu. Zjevně má nepopiratelnou pravdu. Sesuv se hýbal v průměru 1 metr za hodinu po dobu 14ti dnů. V prvních minutách se pohnul o několik stovek metrů, posléze se hýbal pouze v centimetrech za hodinu. Celkově v průměru metr za hodinu.
Poručíme větru dešti.
Tahle možnost byla známá, někdo si ji nechtěl moc připouštět, bohužel nastala.
Teď už těch možností moc není, nejspíš vezmou několik dalších miliard a budou čarovat a kotvit a upevňovat a modlit se aby se to už nehnulo a budou doufat, že to bude stačit a vydrží to.
No a pak tam pustí ta auta a náklaďáky a kamiony a ony to tak trochu roztřesou a bude další MUHEEEE
Řekl bych, že silniční provoz bude mít zanedbatelný vliv na to zda se bude podloží a okolní svah dál hýbat a posouvat nebo ne.
Hmm...řekl bys?
No nic, akce se podařila, moudré řeči se vedly, zelení aktivisté (jak je fakt nemám ráda) získali gloriolu polobohů - umí rozhoupat podloží a spustit sesuv. Guláš a pívo zdarma snědeno.
Já být politikem, tak to zavírám a pak znovu slavnostně otvírám periodicky. Třeba zase na Tři krále by se mohl otevřít i ten druhý most, k tomu by se myslím dobře hodila kobliha zdarma. A těsně před volbami snad výjde ještě jedno slavnostní otevření. Národ nesmí zapomenout, kdo mu dal dálnici:-))
A když to tedy víš a znáš, tak místo podobných podobných, promiň, ale přitroublých keců, tak mi jistě dovedeš vysvětlit v čem se mýlím a jak velký a jak moc zásadní má vliv silniční provoz na to zda se svah a podloží pohne a bude se hýbat.
To, že po tom mostě budou jezdit těžké kaminoy, s tím jistě souhlasíš. Veškerou váhu ty kamiony přenášejí přes pilíře mostu na jeho základy a do podloží. Kam jinam by jí také mohli přenést,že? Takže tam přenesou i veškeré vibrace, které způsobí. Když to podloží je tvořené dvěma vrstvami mezi kterými je vodou namazamé rozhraní po kterém se to už jednou krásně vezlo, tak jaký je důvod, aby se to nepopovezlo znovu, hlavně když do toho někdo pěkně strká a vibruje s tím?
Ony se ty vlivy budou zřejmě sčítat (možná i násobit). Hlavně až pořádně zaprší. :-)
Kdyby to nestálo tolik miliard, patřilo by to spíš do Vtipů - s velkou slávou otevřená nová dálnice o jednim jízdním pruhu každým směrem. :-)
Pokud vím tak se sesouvá kopec kus vedle postavené dálnice. Sesouval se ještě už před časem a sesouvá se směrem k dálnici, přestože tam ještě žádný silniční provoz není.
Zřejmě máš stejné znalosti jako Lanna, tak mi vysvětli proč se to sesouvalo, přestože provoz nebyl a proč se to sesouvá směrem k dálnici, na které žádný provoz není. Tak tedy jak velký vliv bude mít zahájení provozu na to sesouvání, které probíhá vedle když ještě provoz není?
Tady to na videu u článku moc pěkně vysvětluje pan Cajz
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/nova-d8-ma...
No když se něco sesouvá už jen gravitací samo, tak za vibrací by se to mělo sesouvat ještě lépe a radostněji.
Ale ono se to nesesouvá jen tak "samo gtavitací".
Gravitace akorát zajišťuje, že se to sune směrem dolů.
Vše ostatní je vlivem složení horniny a jílovitého podloží. A hlavně toho, že to bylo "podkopnuto".
Je to jako když si lyžař "podřízne" lavinu.
Ty vole, to je tedy moudro.
Kdyby nebylo gravitace, tak by se to třeba sunulo nahoru. Už tolik nechlastej :D
Aha, nepochopil...
Než zase začneš prskat, tak si to znovu přečti.
Píšeš, že se to sune díky gravitaci.
Já píšu, že gravitace může jen za to, že se to sune směrem dolů. Jinak se to hýbe díky složení horniny a jílovitému podloží.
Dokážeš vnímat ten rozdíl nebo máš jen potřebu urážet?!?
Ale ono se to sune jen a jen díky té gravitaci. Kdyby gravitace nebyla, tak se to ani nepohne i kdyby jedna vrstava byla z olova a ta druhá z polystyrénu a mezi tím byla olejem namazaná teflonová vložka.
A to bych řek, že jseš vedle, jak ta jedle. Bez gravitace by ten tvůj naolejovanej teflon ujel i pod dupajicim mravencem.
Ujel, ujel...to je pravda.
Ale bez gravitace by odletěl do vesmírného prostoru:-))
Jisté je, že se to sune dolů díky gravitaci, ta snad pořád ještě na této zemi funguje všude a ne všude se tvoří sesuvy.
Nicméně to, co tomu dává dynamiku, je ten kontakt křídových sedimentů, zde konkrétně jílovců, s mladšími třetihorními vulkanity Českého středohoří. A další geologické či antropologické okolnosti, když se sejdou dohromady, mohou z toho udělat ty "namydlené schody".
Zase nepochopil.
Říkám, že gravitace udává směr, ale důvodem rozpadu podloží (tady ve formě posunu) je skladba hornin.
Takhle už ten můj příspěvek pochopíš?!?
Hele, poslechni si pana Cajze - u článku je video
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/nova-d8-ma...
Myslím, že specifika inkriminovaného místa vysvětluje dost jasně a pochopitelně pro každého.
Jinak, nepouštěj se do debat o věcech, které znáš jen z bulváru..
"rozpad podloží" nebo "skladba hornin" ...
(ve formě posunu....)
To pobaví sbad i laiky..
Četl jsem a slyšel celkem dost různých vyjádření mnoha odborníků, samozřejmě, že ne všechno co kdo řekl a napsal.
Všichni vyjadřují různé obavy a z kde čeho, ale ani jeden nezmínil, že v případě zahájení provozu dojde k výraznějším změnám a zvětšení posunu zeminy.
Napsal jsem to a výsledek byl takový jaký byl a to co Lanna předvedla.
Máš pravdu, pojďme se na to dívat s humorem:-))
Jistě, pane ministře!
Máte naprostou pravdu!
Dynamické zatížení mostu těžkou kamionovou dopravou nemůže mít žádný vliv na podloží. Vždyť jste sám viděl, když jste tu pásku přestříhával, že ty kamiony na mostě se země ani nedotknou. Vždyť jezdí po mostě vysoko vysoko nad zemí.
To jen ti burani, co nerozumí politické práci. Blbci, včera jsme je 5 hodin přesvědčovali, že dálnice se nestaví proto, aby se po nich jezdilo, ale proto, aby ministři měli co otevírat.
:-))
Takže zase jen přitroublé kecy a vysvětlení žádné.
Já jsem se ptal naprosto vážně a pokud neumíš jinou odpověď než to co jsi předvedla paní ministryně, tak si další žvatlání hodné ředitelky zeměkoule nech pro sebe.
Kopec se sesouvá o kuse vedle dálnice směrem k dálnici na které ještě žádný provoz není.
Hejbe se to zřejmě ještě před zahájením provozu, tak jaký významnější vliv může mít na pohyb a sesuv, který je kus vedle a nad stavbou když se zahájí provoz na dálnici?
Otřesy tam po zahájení samozřejmě budou, ale ty dosud nebyly, přesto se to hejbalo.
Žádný kopec se v tuto chvíli nikam nesesouvá, pane ministře:-))
Nestrašte lidi, nic se neděje. V tuto chvíli se jen pohnulo podloží mostního pilíře v hloubce cca 18-20 metrů pod povrchem. Vono si to sedne. Snad. Nebojte pane ministře:-))
Samosebou, že si to sedne. To je jak s vibrační deskou, taky se tím zpevní podklad. A jak tam ty kamijóny budou vibrovat, podklad bude pevnější a pevnější...
Jasná páka. Jen to musí někdo dirigovat.
Tanec bagrů při slavnostním zahájení dostavby posledního úseku:
https://www.youtube.com/watch?v=E9-KahjbZi0
Srandičky a akademický řečičky, což? :o)
Jen počkejte, až se probudí ty prehistorický spící sesuvy v hloubce 40m a celý to sjede až do Labe, jak říkal Cajz. Když to dobře vyjde, bude novej most (původní estakáda) přes Labe od Prackovickýho nádraží do Libochovan.
Jsem opravdu zvědavej, jestli se vyplní katastrofický scénáře, nebo jsou všichni jen připo z milimetrových pohybů ...
Zajímavý, jak ti ten jeden člověk, o kterém nic nevíš a kterého neznáš, leží v žaludku:-))
Nicméně, dobrý je, že se opět rozproudila diskuse o tom, jak se má stavět v geologicky složitém terénu. Dobré je, že se snad zase jednou po dlouhé době vrátíme ke staré dobré, léty prověřené, inženýrské geologii. Že se zase opráší starej dobrej Záruba, ze kterého (nemýlím-li se) čerpal a dělal zkoušku již takovej mostař jako náš Jindra.
A za to já osobně, na rozdíl od tebe, děkuji dnešním akademikům (včerejším klasickým výkonným oblastním geologům z ČGS, kteří nechodí v kvádru a kravatě, ale věčně ve svých zasviněných holínkách)
:o)
To bude tim, že nějak obecně nemám moc v oblibě katastrofióny, které média naopak tak milují. Nějak nemůžu uvěřit, že teréňák v gumákách by tvrdil že celá dálnice dojede až do Prackovic, které pak budou světově proslulé (přesnou citaci ti případně vyhledám), nebo až do toho Labe ...
To jsou spíš jen ty řečičky, jak jsem psal, ne?
A abych nebyl špatně pochopen, netvrdim, že se tam nemůže nic hnout a že nebudou žádné problémy. Ale tohle mi přišlo hodně přehnaný, zvlášť od akademika. Mediálně jistě skvělý, ale za žádnou konkrétní faktickou a podloženou informaci to nepovažuju.
Já taky nemám ráda katastrofisty:-))
Ale opakuji znovu, jsem ráda, že i díky zabejčencům jako Cajz, se snad stane, že dnešní studenti obecné geologie, hydrogeologie, inženýry a aplikované geofyziky se od kompjútru opět přesunou do terénu. Že je opět někdo naučí přímo v terénu číst přírodu a její fyzikální zákonitosti, chodit, měřit a naměřené umět vyhodnotit.
Troufám si říct, že případ posledního úseku dálnice D8 se dostane do základních čítanek inženýrské geologie a že nám všem, i tobě, to bude ku prospěchu.
No, to je ten střet "našeho" světa s tím novým.
Statik generace mých učitelů nepotřeboval počítač, on vlastně ani nepotřeboval moc počítat, šel a "sázel" tam profily odhadem, na základě zkušeností, měl už z mládí napočítáno, a tak v hlavě porovnával situaci současnou se situací co si pamatoval, a na základě toho se rozhodoval. A já po něm (zamlada) ty jeho nástřely jen formálně potvrzoval staťákem.
Měl v hlavě takový malý "expertní" systém. Věřím, že geotechnici to měli podobně.
Dnešní doba umožňuje shromažďovat data, třídit je, počítat a vyhodnocovat mnohem efektivněji, rychleji, ale hlavně mít těch dat v "paměti" mnohem víc, než kdy si mohl pamatovat můj starší kolega a učitel. To by se mělo vyplácet,mělo by to fungovat lépe.
Problém je, tedy z mého už zřejmě stařeckého pohledu, že mladí čekají na výsledek co vypadne z počítače a hůř, beze zbytku jsou mu nakloněni věřit.
Já jsem vlastně z první generace co ty počítače zaváděla a tak jsem stále zvyklý, si tak nějak představit, jak ty síly konstrukcí běhají a porovnat to s výsledky programu. Trocha praxe, hodně teorie kdysi dávno.
Moc bych se přimlouval za to, čemu Lanna v její profesi říká "od kompjútru se přesunout do terénu", prostě o výchovu k jakýmsi "inženýrským instinktům".
Ale spíš si myslím, že to půjde jinou cestou, tedy u nás v ocelových konstrukcích. Stejná úloha se bude řešit dvěma/třema nezávislými konkurenčními programy a když bude přijatelná shoda výsledků, bude řešení akceptováno.
Pak bude možné nahradit statiky s 5ti letým inženýrským vzděláním nahradit bakaláři, s 3 letým, jako krmiče softwaru.
Ne, to nenastane, Petře.
Problém je, že pokud sbíráš data, musíš vědět, co ta data znamenají. Můžeš mít klidně bezpočet dat a úchvatný program, který ti z těch dat interpretuje, že to co jsi naměřil je ideální koule magnetitu o průměru 10 metrů uložená v hloubce 100 metrů pod povrchem. Přičemž, když půjdeš do toho terénu, bude ti jasné, že nic takového právě v tomto místě nemůže být. Ty si musíš ten program nakrmit daty přímo z terénu. Musíš si to celé projít, odebrat vzorky, zjistit jejich mechanické vlastnosti, změřit směry a sklony jednotlivých vrstev, úložné poměry v konkrétním místě a to vše nasázet do programu. Pak ti z toho modelu nakrmeného bezpočtem naměřených dat může vypadnout kloudný výsledek.
Tomu rozumím dost dobře, Lanno.
Vy "blátaři" jste na tom milionkrát hůř než my nahoře. My rozlámeme pár vzorků a zjistíme, z čeho byl ten most před lety postaven, a pak nakrmíme stroj.
V geotechnice to nefunguje a asi není v našich silách vysvětlit laikům, že i velmi rozsáhlý a drahý průzkum neznamená, že pod mostním pilonem bude nějaká anomálie.
I kdyby vás vyběhlo do terénu milion, málo se na tom změní. Mám to hned pod nosem.
My stříleli v popovickém gabrodioritu 14 metrů než jsme se dostali na vodu. A o suchých obdobích,měli fakt nouzi.. O 20 metrů dál jel vrt a už v 8 metrech měl vody tolik, že četpací zkouška neměla smysl.
A ve stejném směrum po spojnici, jsem vrtal do 35 metrů, a mám zase vody tolik, že neubývá.
Mám svoji představu, jak vypadá profil pode mnou, ale jen díky tomu, že jsem vyslechnul všechny sousedy, co dělali studny.
Prostě se pod náma ten gabrodiorit vlní, a v pískových úžlabích teče voda.
Z vrchu, aniž bych jakkoliv chtěl zpochybňovat erudici a zkušenost kolegů, nikdo nemá šanci to poznat.
Prostě o 10 metrů vedle, a jdeš si provodu o 25 m hlouběji.
Nemám rád byrokracii, ale fakt by pomohlo, kdyby u těch vrtů co se jich dělá všude mraky, byl geolod, nebo alespoň ti matláci, co vrtají, museli zapisovat, v které hloubce naeazili na "tvrdé" kdy tím prošli, nebo ne, prostě krmit databázi.
Ale i tak, šance 50/50, v mnoha místech.
Lítáme na Měsíc, ale co je 3m pod našima nohama nevíme.
Velký respekt, před kolegy, co si musí troufnout modelovat, co pod námi je, a ještě větší, co se podepíší pod to, že tady to takhle založit lze.
Zlokřiváci, co aniž by měli sebemenší zodpovědnost za to, jak to dopadne, jen šíří obecný nepokoj, by měli být trestáni povinností, převzít konečně jednou zodpovědnost, za to co bude postaveno.
Říkat "to se může posrat" umí každý.
Pokud nenavrhnou ekonomicky přijatelné, rychle realizovatelné řešení, tak ať raději drží hubu.
To platí i pro tebe, Cajz :-)
Prostě, nezlobte se na lidi, kteří vám říkají nepříjemné věci.
Osobně jsem ráda, že celá diskuse po mnoha letech, kdy se na to všichni vykašlali a nic neřešili, dospěla k tomu, že byla konečně vytvořená pořádná geotechnická monitorovací siť a Rada geotechnického montoringu, což ostatně byla podmínka nutná k tomu povolení předčasného užívání. Jinak by té stavbě nikdo (nejen Cajz) razítko nedal.
No a ta monitorovací rada zjevně funguje, takže bychom všichni měli být rádi.
Jen technická: psal jsem o katastrofických vizích. A je jedno, jestli dojede dálnice do Labe, nebo roztaje sakumprdum celá Antarktida.
Jinak souhlas.
Jj, alarmisté jsou dobří k tomu, aby na problémy poukazovali. Klima se měnilo, mění a bude měnit, my jen nevíme, zda a jak moc má na tom zásluhu člověk a zda je lidstvo schopno to zvrátit. Prostě děšti nezakážeš, aby pršel, ale můžeš se proti němu chránit deštníkem.
U špatně založené dálnice je to jinak. Tam víme, že chybu udělal člověk, protože při stavbě na ten pomyslný "deštník" nemyslel.
A když se to nechá bejt, tak je pak úplně jedno, jestli dálnice sjede po svahu dolů jen 3 metry, nebo sjede komplet. Průšvih je to tak či tak.
Držím dálnici palce a doufám, že se po ní bude jezdit dlouho.
Quido Záruba je táta československé inženýrské (stavební) geologie.
Neměl jsem to štěstí, abych jej na škole potkal, zkoušky z geologie mám u Schütznerové (zvaná Brekcie) a pak inženýrskou u Zemana.
Ze Zárubových knih se učilo a byl jsem mile překvapen, že mladá studentka/servírka, co Pod ledem v létě dělala brigádu z něj čerpá furt, a to i na Masarykově uni v Brně.
Jiná věc je, že jsou to v podstatě jen "principy" jak to prostě chodí, a na tom lze celkem obtížně něco nového vymyslet.
V konkrétních případech je to složitější a vůbec kolegům "blátařům" jejich úděl nezávidím. Na rozdíl od statiků nadzemních konstrukcí, oni nemají přesná data, jen se prostě trefují na základě své erudice a vzdělání, což není sranda.
Je složité a vyžaduje to dost zkušeností a odvahy navrhnout založení mostu v nestabilní krajině a případné chyby v predikci chování podloží umět technicky korigovat.
Naopak, je velmi jednoduché poskakovat kolem a pořvávat "to je riziko, já bych to nedělal". Něco nedělat, je fakt dost sichr metoda, jak nic nepokazit... :-)
Držím kolegům palce a narozdíl od senzacechtivých panikářů věřím, že ti, co to mají na triku jsou machři ve svém oboru, a vědí, pod co se mohou podepsat a pod co nikoliv.
Ono, když by to náhodou ujelo po nějaké té smykové ploše 25 metrů pod základy mostu, sundá to most celý a může to zabít dost lidí. A na to ti statici, co to řešili, řeší a budou řešit myslí každou minutou, to vám garantuji.
Každý, kdo má do prdele dírku, se dnes otírá o projektanty toho díla, co něco údajně podcenili.
Když i Lanna si pamatuje Zárubu, pamatuji si ho já, který dimenzoval v reálu jen jednu zárubní zeď, určitě ho mají v malíku ti kluci (holky) co to založení mostu navrhovali.
A dám rukudo ohně za to, že to nejsou lehkomyslní kaskadéři.
Držme jim palce, ať se jim podaří sedání stabilizovat a modleme se za to, aby fakt nevznikla smyková plocha někde mnohem hlouběji.
Ne, ty opravdu nemáš koule na to dodržet své slovo...
Byl jsem jmenován, vyjáďril jsem tedy stanovisk, názor a upřesnil jak to bylo se Zárubou.
A ty mi polib šos.
Za což ti děkuji a připojuji se k přání, aby ta dálnice vydržela. A pokud ji, širší okolí a podloží do velkých hloubek budou poctivě monitorovat (což znamená, že si nepíchnu referenční bod do stejného pohyblivého bloku, ve kterém mám zároveň upíchlou stavební konstrukci, kterou sleduji, to pak samozřejmě nenaměřím vůbec nic), tak to nikoho nezabije, jen to bude stát spousty práce a peněz.
to Brahma - tak to by si pak ale měl vybrat, jestli bude dělat velká gesta http://www.nakole.cz/diskuse/21401-hrabos.html
nebo bude za lháře...
Obojí dohromady nejde a je mi líto, zatím vychází to druhé...
Tys Brahmo zapomněl, že bez tvého souhlasu zveřejnil tvé jméno, nebo si myslíš, že se nezachoval jako blbec? Navíc mi připadá, že jsi zhruba polovinu jeho příspěvků nečetl, jinak si tvé tvrzení, že se nezachoval jako blbec, nedokážu vysvětlit.
Ale jistě, že si na ty konflikty vzpomínám. Jistě, že se mi to nelíbilo. Jen, že to nebylo chování blbce. Jindra má mnohé chyby. Zejména po 24 hodině je silně vznětlivý, ale není blbec a toho si v poslední době docela vážím.
http://a2larm.cz/2016/12/kamerunci-se-vysmivaji...
Tak odborníci a machři tam můžou fungovat kdejací, ale jak se z toho jednou stal "politický úkol", tak dost často jde rozum stranou :-/ Tedy, hlavně u těch, kteří o tom rozhodují. To pak můžeš jako obyčejný kmán protestovat jak chceš, mít argumenty sebepřesvědčivější, s rozhodnutím těch nahoře ale hneš už těžko...
Nojo, politici ...
Ale i bez nich bylo potřeba tu dálnici někudy vést.
Lidem podél původní trasy od Velemína do Bystřan se ulevilo:
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/video-jako...
Podél Labe mezi Lovosicemi a Ústím to bude obdobné.
Hymna těch, co se úplně neradují:
https://www.youtube.com/watch?v=OTr-1ejpWtQ
Jardo, jsem pevně přesvědčen, že nikdo ze statiků, ať už jde o mostaře nebo geotechniky, se nepodepíše po konstrukci/stavbu - kde by mě sebemenší pochybnost, že hrozí havárie s následky na lidských životech.
Prostě ne.
Je možné, že se člověk mýlí, udělá chybu.
Ale když ti alarmisté varují, a to už dlouho "může to spadnout", ten chlap, co se pod to podepíše ví co dělá.
Ujede-li dálnice, spadne-li most, ten člověk bude obžalován z veřejného ohrožení, a i kdyby se to obešlo bez obětí, dostane vlastr jak vrah.
Buďte soudní, prosím.
Jo, to vidíme třeba u toho mostu ve Studénce ;-) Řeší se to už další pětiletku... A snaží se to hodit na obyčejné dělňasy... Podle mne ale k tomu prasáckému vypodložení dostali příkaz od někoho o trochu malinko výše. Akorát to asi bylo "per huba", jak je tady poslední dobou nějak dost často zvykem :-/
Jardo to není fér.
Most ve Studence nespadl vinou statika ci projektanta co ten most navrhoval, ale vyhradne a jen vinou provadeni.
To ze to spadlo na vlak je zase prusvih lidi, co nebyli schopni pochopit, ze je dobre na par okamziku zavrit trat, protoze se stat muze cokoliv.
Jasne, vysetrovani, mlzeni, to je ostuda nikoliv statiku- projektantu, ale justice. Dozvedel jsem se, ze Rathuv rozsudek neplati, i kdyz ho chytili za ruku.
Fakt, moc prosim, rozlisuj.
To je jako kdyby ridic trajleru, co vezl Skodovky z Boleslavi do Brna havaroval a z horni plosiny ta oktavka spadla na nejake auto, ve kterem by to zabilo rodinu.
A ty bys potom rikal, ze Skodovky jsou nebezpecna auta, co zabijeji lidi.
Vždyť ten most na statiky a projektanty nesvaluji. Právě naopak, oni by měli vědět, a samozřejmě také vědí, jak se to má správně dělat. Jiné znalosti by o své práci měli mít zase ti dělníci, kteří to tam dělali.
Chtěl jsem ale pouze zafabulovat, že tak jak to provedli ve Studénce, tak za to nemohou ani ti dělníci, a určitě ne ani ti statici a projektanti. Že to celé, a opět upozorňuji, že pouze podle mne, prostě posralo nějaké debilní rozhodnutí někoho výše postaveného a spíše "sedícího v kanclu", komu se zezdola neodporuje, alespoň ne bez následků. Můžeme se dohadovat jestli za to mohla jenom jejich nekompetentnost, snaha ušetřit za materiál, lešení, stroje, ušetřit za další práce s pořádným upevněním atd.
Takže podle tebe mám machry ve svém oboru od toho, abych jim držel palce a modlil se, až po tom mostě pojedu? Co tys to vlastně vystudoval, theologii?
Tak specielně pro tebe:
Navrhujeme konstrukce nejlépe co umíme, aby byla zajištěna bezpečnost jejich uživatelů, i všech ostatních.
Víme, že jsme v našem poznání neúplní, nedostateční, a že současná úroveň našich znalostí, je limitována právě naší současností.
Vědomě neriskujeme ani nehazardujeme.
Nejsme neomylní, a tak si přejeme, doufáme, a občas se i strachujeme. Ti věřící se asi modlí.
Za to, abychom neudělali chybu, za to, aby naše předpoklady byly správné.
Je už na tobě, komu budeš věřit.
Podstrkávat projektantům, že udělali něco riskantního, aby splnili politické zadání znamená nepochopení myšlení statika.
Prostě ne.
Takhle nefungujeme.
Možná politici, investoři, ale statici nikoliv.
Před tím, že je tam nestabilní podloží, varoval Cajz už při plánování trasy té dálnice.
Tamní podloží měl důkladně nastudované ještě dřív, než se to začalo plánovat.
Navíc praxe jasně ukázala, že vůbec nepřeháněl, pořád jim to ujíždí, evidentně si s tím nevědí rady.
A já mám podle tebe za zlokřiváka považovat Cajze..
A držet palce nezodpovědným hňupům co se pod ten projekt podepsali..
Jo, když něco takového napíšeš zrovna ty, dává to samozřejmě smysl, ale se mnou nepočítej, já těm hňupům palce držet nebudu, natož abych se za ně modlil.
Ja taky leta varuji, pred lidskou blbosti, a furt tu je.
Mas zrcadlo?
No když se to sesouvá i samo bez vibrací, tak to třeba ty vibrace zastaví? :D To chceš slyšet?
Už máš zase problém se čtením?
Ne nemám, přesně na to jsi se ptal. Jaký budou mít vibrace vliv na sesuv vedle dálnice, když se to sesouvá i samo jen tak gravitací. No tak ti odpovídám, že ty vibrace to asi nezastaví.
Já se na to neptal, já jsem psal hned na začátku, že zřejmě téměř žádné. To Lanna mi napsala takovou hezkou odpověď, tak jsem se zeptal jak to tedy je když žádný z těch odborníků neprojevil žádné obavy z provozu na dálnici a provoz nedal do souvislosti s hrozbou možného sesuvu.
Takže máš problémy se čtením a hlavně s porozuměním souvislostí.
A z čeho usuzuješ, že zřejmě téměř žádné. Ty máš se sesuvy nějaké vlastní hlubší zkušenosti či expertní znalosti? Nebo jen interpretuješ názory jedné skupiny populistických diskutérů? Jesli jsi si všiml, tak já píšu, jen to, že ty otřesy to nevylepší. To je jasné ze selského rozomu a trochu fyziky. Ale kvantifikovat se to rozhodně neodvažuji. Ale ty to prostě víš. Divím se, že jsi ještě neposkytl své neocenitelné expertní služby ředitelství silnic a dálnic. :D
Uff, je to fakt dřina, ale já to pro tebe udělám a ještě jednou to zopakuji. Snad ti to bude stačit k pochopení.
Jak jsem už psal, tak jsem vyslechl dost povídání a četl mnoho vyjádření různých odborníků a ani jeden a ani v jednom případě nikdo nezmínil otevření provozu jako možné zhoršení situace. Obávají se různých problémů a rizik, ale nikdo nezmínil spuštění provozu.
Proto usuzuji, že téměř žádné, na to nemusí být člověk žádný specialista.
Kdyby zahájení provozu byla nějaká hrozba, tak by některý z těch alespoň katastrofických odborníků s tímhle vyrukoval.
Proč to asi tak nikdo z nich neudělal, nejspíš proto, že to nemá až takový vliv a hrozby jsou poněkud jinde, na které upozorňují.
On nikdo neprojevil žádné obavy z provozu na dálnici?
Takže oni ten druhej most neotevřeli a provoz na něj nepustili jen tak z plezíru? Jako aby naštvali ty politiky, co to mermo mocí chtěli otevřít stůj co stůj právě 17. prosince? Jako aby jim tu slávu s gulášem a pívem pokazili?
Myslíš to vážně?
Myslíš?
Do měsíce to mají otevřít, pry se to již zklidňuje. Zprávy na radiožurnálu 7:00:-)
Včera říkal Petr Kyncl z ČGS v rozhlasu, že mají dvě varianty.
a. nechají to zavřené po dobu stále ještě probíhajících následných sanačních prací,
b. otevřou to s tím, že sanace podloží té inkriminované podpěry mostu budou probíhat současně s provozem.
Tak uvidíme, pro kterou variantu se rozhodnou.
Podle zpráv to neotevřeli proto, že se to podloží v okolí dálnice hýbe a potřebují vědět jak moc, jak dlouho, nikoliv proto, že by se mohlo začít hýbat po spuštění provozu.
Takže podloží pod pilířem mostu se hýbe a nevědí jak moc a jak dlouho se to bude hýbat. Já z toho vyvozuji, že je nebezpečí, že kdyby se to hýbalo moc, tak ten most prostě spadne. Takže nějaké další hýbání za provozu zatím nikdo neřeší, poněvadž zatím je akutní to primární spadnutí mostu. Z toho nelze usuzovat, že to provoz neovlivní, jen zrovna teď hasí mnohem aktuálnější nebezpečí.
Jenom upřesnim. Podloží pod jedním pilířem estakády Prackovice si podle snad všech odborníků "sedá", tedy v tomhle případě nejde o sesuv.
Netušim vůbec, jestli "sedání" v takovém rozsahu je u mostů běžné, nějaké malé určitě jo.
Ano, Pepíku, v tuto chvíli, právě podle ing. Kycla, který je členem té Rady monitoringu, jim ten monitoring nevykazuje žádné známky aktivity těch sesuvů v okolí. V tuto chvíli hasí tu jednu, tzv. pražskou opěru a k ní přilehlý násep. A stavaři sanují, jak mohou. Ta druhá, levá, zvaná ústecká je v tuto chvíli bez pohybů a proto se po ní jezdí.
A říká také, že to, co se v geotechnickém průzkumu příslušného staveniště a jeho okolí udělalo za poslední jeden rok, kdyby se udělalo hned na začátku, a reagovalo se na ty poznatky, tak by to ušetřilo hodně problémů, času a peněz.
No a na základě těch zdejších negativních zkušeností se teď dělá posouzení děčínského přivaděče na D8. Ten je také projektovaný do rozsáhlého sesuvného území, jsou tam prý 17 metrů mocné skoro aktivní sesuvy na slínovcích.
Když pod pilířem dostatečně poklesnou základy, tak most spadne. Nebo ty si myslíš, že to není pravda? Já ten most nesleduji, nezavírám, nehlídám. Dokonce jsem jasně napsal, že vůbec nevím, zda se to bude dál hýbat nebo ne. Píšu o něčem úplně jiném a zrovna ty to moc dobře víš.
Lanno, ten náš přivaděč, to je jen taková chiméra. Můžou posuzovat cokoli, varianty údolím Chrochvického potoka, Malšovickou (všechno sesuvným územím), nereálnou po Kozí drázě, fantasmagorickou tunelovou Pastýřákem. Stejně se, alespoň v nejbližších 50-ti letech nebude stavět nic. Plánuje se stejně dlouho jako D8 a ještě není ani vybraná varianta :o(
Tady jsme teď rádi, že se alespoň pustili do Vilsnické spojky, která by mohla tranzitní kamionovou dopravu nasměrovat na trasu DC-UL, místo E13.
Do haje, chlapi a damo.
Most nespadne jen protoze si to seda.
Seda si kazdy most, a aretuje se to v loziscich, ale tady, podle toho co ctu, si to seda o dost rychleji, nez se predpokladalo.
A tak na to nepusti auta, dokavad nezjisti jak to je a proc tomu tak je.
Sesuv, to je uplne jina zalezitost, a bylo by to mnohem hloubeji a byl by to pruser kolosalni.
To by sundalo cely most, ne jen jeden pruh.
Stavby a komunikace je potreba stavet tam, kde bydli, pracuji a ziji lide a ne tam, kde jsou idealni podminky pro zakladani
Jj, Jindro, buď už v klidu a nerozčiluj se. Hejbe se to někde v hloubce 20 metrů. Tak tam teď znouvu pumlují mraky betonu do vrtů 20 metrů hlubokých. Cenu téhle následné sanace mají spočítanou na 220 melounů a měli by sanovat do jara. Pak se uvidí, jaká bude zima a co jarní tání.
Ne, nespadne to, to si nemyslím, jen již před pár týdny jsem psala, že čekám spíše mohutný zával do státní kasy:-))
P.S. a nejde o pruh, jde opravdu o jeden most, respektive o jeho jednu krajní opěru sousedící s náspem, který se hnul před dvěma měsíci tak, že ho museli, již komplet hotový, znovu rozebrat a odlehčit.
No prostě problémů fůra, ale neboj, teď už se to hlídá, nespadne to a nikoho nezabije.
Respektive, pokud to ujede do Labe, nebo spadne, tak to bude v přímém přenosu a přístroje všechny pohyby detailně zaznamenají. Také předem se to pokusí s vynaložením veškerého možného úsilí zastavit.
Jindrův argument, že se musí stavět tam, kde žijí lidé je pěkný, ale na tuhle dálnici se nevztahuje. V místě závalu je jedna vesnička o kterou vůbec nejde a ta dálnice mohla klidně vést jinudy nebo jinak. Varování byla dostatečná a ekologické důvody také. Jen někteří politici si usmysleli, že když se rozhodnou, tak poručí i větru a dešti. Kupodivu ten svah je neposlouchá :D
Chudák soudce, kterýmu pak ta kauza přistane na hrbu. Doporučuju soudkyni Varvaru.
Ta je z kterého programu?!?
Já sleduji jen Barbaru na Barandově. Ale ta je spíš na ty sousedský hádky :o)))
Samozřejmě Barbara z Barrandova, znám ji ale jen z upoutávek. Prej je to ještě blbější než Teleblbís.
V sobotu mě vytočila nekvalita vietnamské tašky z tržnice, ve které přepravuji složené kolo Eska. Nejsem tak naivní, abych za "semsát korún, pane" očekával kdovíco, ale porucha přišla opravdu nevhod. Chystal jsem se z Prahy do Řevnic pro nábojovou převodovku. Pojedu tam samozřejmě na skládacím kole Eska, nechám se vyvézt autobusem do Řitky, přejedu hřeben a užiji si ten dlouhý sjezd do Řevnice. Nechtělo se mi Esku balit do tašky v mrazu až na autobusovém nádraží. Fajn, sbalím v klidu doma a na Smíchov dojedu MHD. Taška má velká ucha, takže ji hodím na rameno a donesu 600 metrů na zastávku městského busu.
Oblečený, obutý, v ruce klíče od bytu, beru tašku se složenou Eskou - křup, utrhlo se ucho! Doprčic, ujede mi spoj do Řevnice. Šít? Není času. V zoufalství zkouším tašku přepásat opaskovým řemenem, ale opasek je krátký, protože tak velký objem v pase jako složená Eska přeci jenom nemám. Nakonec jsem tašku převázal gumicukem, ale ten je příliš pružný a nedá se to za něj nést. Beru to tedy přes materiál tašky za nosič, svírám nosič v ruce a zkouším tašku uzvednout. Socialistický nosič to vydržel a nějak jsem těch 15 kilo v ruce dovláčel na zastávku. Není to však něco, co by člověk chtěl opakovat každý den! Navíc mi kvůli debilní tašce ujel vyhlédnutý autobus a následně i přípoj do Řitky. Takže jsem do Řevnice pro náboj dorazil pozdě, v 11:50, deset minut před sobotní zavírací hodinou.
Po návratu z výletu balím Esku do tašky na tramvajové zastávce v Modřanech. Zapínám zip tašky, lup, jezdec zipu vyjel z konce zipu a zůstal mi v ruce. Jak říká můj oblíbený románový hrdina Nick Twisp: dohajzlu, dohajzlu, dohajzlu, třikrát tam a zpátky!
Možná by se Ti vyplatilo nechat si ušít tašku z pevnějšího plátna (tuhle vietnamskou použít na střih).
Správná úvaha, mám to také v hlavě.
Prvně však musím vyřešit přepravu zavazadla na skládací Esce, to je přednější. Jak jsem již psal, pokud náklad na nosiči přesahuje do stran v přední části nosiče, koliduje s patami jezdce. Už jsem zvažoval vyrobit na přední část nosiče jakýsi nástavec - zábranu z hlazenky, vyzkoušel jsem dva košíky, vyrobil z plechu vlastní přepravní krabici, zkoušel různé plastové nádoby (uříznutý spodek od kanystru), kyblíky, a podobně. K definitivní podobě jsem zatím nedospěl.
Ten materiál je pevnej (relativně lehkej a voděodolnej), šítí stojí za prd. Koupit novou a všechny švy přešít nylonovou nití dlouhým stehem (co nejmíň děr) přes textilní lemovku. Zip dát kovovej a ucha zdublovat popruhem, kterej půjde kolem celé tašky a nebude to rvát za kousek materiálu dvakrát dva centimetry ještě navíc oslabenej dírkama od prošití. Našitá ucha jsou nejslabší článek každý tašky a vikslajvantovej škrk nefunguje dlouhodobě nikdy.
Tak to je jasné, že popruhy podél boků tašky a pode dnem jako nová ucha mě napadly také. Také se divím, že jsem tašku dosud neprotrhl. Ještě nastuduji, co je to lemovka. Jí se to? :-)
Lemovka je úzkej textilní pásek. Prodává se to v galanterii. Paní bude vědět :)
PS Ono to stejně nevydrží věčně. Kdybys dělal zpevněné dno, nešlo by to už sbalit a bude to ještě o něco těžší.
Ježkovy voči - galanterie? Jakože kabelky, a tak? Ještě mě tam někdo uvidí jít, a bude si myslet, že jsem tep--- alternativně zaměřený!
Ano, hmotnost obalu a jeho sbalitelnost je důležité kritérium. Na hmotnost platí požadavek HMeska > HM obal, už poměr HMeska >= HM obal je nepřípustný...
Heleďse, zmrzlá Růženko, zkus to v zimě také na Esce, třeba to půjde! Já byl na skládacím kole Eska v pátek i v sobotu, po oba dni mrzlo. Po cestě byly kopce. Bál jsem se, že když budu dýchat pusou, tak nastydnu na krk - a tak jsem poprvé v životě vyjel kopec se zavřenou pusou. Prostě to chce jet tak pomalu, co člověk stihne udýchat nosem. Pravda, byla to místy až potácivá rychlost pomalé chůze, ale šlo to. Kopce jsem vyfuněl jenom nosem :-) Navíc se člověk při tom tak nezpotí, čili na horizontu není nutné se přioblékat.
Galanterie a kabelky ? No možná, že je tam mají taky. Ale kde jinde chceš pořídit třeba náhradní zipy, patenty, knoflíky a jiný podobný bejkárny ? Kvůli takovýmu nákupu se snad nahřejvat nemusíš...
No kde... Přeci ve "švadlence" ;-) Už jsem se tam taky párkrát vyskytl, když jsem sháněl různé přezky, cvočky, patentky a další podobnou drobotinu.
Ale připadal jsem si tam fakt nepatřičně, uvnitř jen samá ženská a všechny opravdu "nenápadně" sledovaly pro co jsem si tam, jako chlap, přišel :-)
Taky tam občas chodím.
Naposledy pro sponu k batohu. Je to samoobsluha, ale než bych tam něco hledal (a stejně nenašel), raději se hned zeptám.
Nepatřičnějc jsem si připadal, když jsem šel kdysi pro nějakou informaci kvůli bejvalce na gyndu. To teprv ženský v čekárně čuměly... :-)
To tedy mě nepřipadá nijak nepatřičné. Vzhledem k tomu, jak musíme furt někam dojíždět tak jsem kvůli nějakým informacím seděl v čekárně gynekologa už mockrát. Někdy je to pravda docela psina, zvláště když tam člověk potká nějakou známou se snahou si z člověka utahovat.
Jednou, kdysi dávno jsem dokonce panu doktorovi řešil něco s počítačem. Od té doby mohu tvrdit, že jsem viděl počítač, který byl na piču.
No jo, ale já nezůstal jen v čekárně. Když jsem přišel na řadu, tak jsem šel normálně dovnitř. A to bylo těsně před plyšákem. To ještě nebyli lidí moc zvyklí na nějaké trans... :-)
Když si plíce otužíš už od podzimu, tak to dýchání naplno pusou bez problému vydrží.
Do galanterky pro šicí věci běžně chodím a rád si od paní nechám poradit. Našel jsem samoobslužnou galanterku, takže si to mohu pomalu a podrobně prohlédnout, co potřebuji, ale stejně často končím u té rady.
To prošití a zocelení hotové tašky je moc dobrá rada. Je to značně jednoduší, než to šít celé od počátku a pro kolo to bude sloužit dobře. Také ty díry se dají včas zazáplatovat a tím vlastně i vystužit na namáhaných místech.
Vítej mezi zkušené :o)))
Po pravdě říkala jsem si, kde jsi natrefil na tak kvalitní kus, který vydrží opakované balení.
Zkus tu tašku z Ikei. Sice není zavírací, ale jako pokus tě vyjde levněji než "obal" od vjetnamců.
Tak nějak. Říkal jsem si, do vietnamské tašky bych to nedal, ta se musí roztrhnout jedna dvě, ale pak jsem si řekl, že možná v Praze prodávají Vietnamci lepší tašky než v Rožanech.
Já mám na skládačku originál tašku, která je ušitá z nějaké látky s ripstopovou vazbou.. Když vidím kolik je v ní různých dírek vzniklých prodřením jak to člověk někde šoupá pod sedačku, tak jsem za ten ripstop rád.
Propána, Radko. Už jsi jednou psala, že je taška Ikea větší, což tedy rozhodně není; nechtěl jsem se v tom tehdy hnípat. Mám jich asi 8, jsou docela bytelné, tahám v tom nářadí po stavbách. Ale složené kolo Eska se do žádné z asi tří druhů tašky Ikea nevejde!
Nepsala jsem, že je větší (ani to nevím), ale že je levnější.
Pokud už máš ale vyzkoušeno, že se nevleze, tak pardon, to jsem nějak nezachytila.
Také nečtu všechno.
>>V Ikee bys větší "obal" sehnal za necelých 30,- Kč, ale je pravda, že ten dělají jen v jedné nezajímavé barvě :o)))
http://www.nakole.cz/diskuse/21341-skladaci...
"Big bag vak" - např.:
http://www.mediobag.cz/velkoobjemove-vaky/pouzite/
by sice byl dražší, ale ta výdrž!
Jo, jo, tyhlety badie znám, používám to na stavbách na binčajz. Mám formát 1x1x1 metr, aby se to vešlo do dodávky a aby to šlo unést. Koupil jsem použité za 400 peněz / kus. V tom Tvém odkazu jsou levnější, odkaz ukládám. Ale ty moje dosud vydržely několikaleté intenzivní používání, takže je otázka, zda je ještě budu potřebovat vyměnit během svého produktivního věku...
Na skládací Esku to moc vhodné není, zřejmě jsme si nerozuměli - potřebuji přepravovat jedno kolo, ne pět a více kol naráz :-)
mám tohle v první generaci a když se s tím naučíš je to super. https://www.azub.cz/brasna-na-skladaci-kola...
Na kole se má snad jezdit a ne ho balit a ještě k tomu použít tašku na pingpongové míčky :-)
Teď ze Seznamu.cz: pražský vrchní odvolací soud zrušil Rathův trest 8,5 roku a věc vrátil k novému projednání. Ovšem už se nesmí použít odposlechy Rátha z jiného případu, i když s tím souvisely. Důkazy proti Ráthovi se tak podstatně snížily...
Přátelé - říkám to nahlas: havloidi to tady totálně posr.li!
A MNĚ tu nadávají do komančů...
Zase to vezmi tak, že v podstatě Airline dosáhl duševního klidu. Má jednoho jasného, čitelného viníka společenských trablů. To je rozhodně lepší než se stále zmítat v pochybnostech.
No, bordel hezkej.
Jen se zeptám, kdo, nebo co jsou to ti havloidi ? Pokud vím, s tímhle nesmyslem (a nebo obdobnýma) mívají problém snad po celém světě. I tam, kde Havla neměli.
Jakej nesmysl? Zeměkouli se taky podle potřeby říká geoid. :-))
Bradáčová už chystá stížnost
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/rath-muze...
Ftipné je, že Pancová s Kotem už jsou jednou nohou na svobodě a Rath se ještě soudí.
Nebo je to spíš k pláči...
A to tak, že jsem si postesk dopravnímu podniku. Jel jsem tramvají ráno k ortopedovi na kontrolu. Nastoupím, udělám jeden ze tří potřebných kroků k volný sedačce, když najednou zapracoval zákon setrvačnosti a já koulel po podlaze sudy. Ještě že jsem se stihnul přetočit tak, abych pad zdravou kyčlí na zem. Hovado řidič za to vzal jak za oj. A v autobusech MHD to bejvá podobný, opratě jim dát, ne volanty!
Máš mít instinkty Franty Šťastného a vyvažovat, do zatáček vyklánět...
To v Berlíně.
A přitom jsem si vzpoměl, jak nám tady jeden člověk tvrdil, že v EU je nejsnažší cesta pracovní integrace býti řidičem kamionu, že je to jen kroucení volantem..
No a ten pakistánec jeho slova včera potvrdil, polského řidiče zavraždil a integroval jeho kamion do Vánočního trhu a lidí země, která ho přijala...
Vítací politice a vítačům hanba, jsou to spolupachatelé...
Ňák nám po 15 letech boje proti terorismu ti teroristi neubejvaj, co? Ešivá vona nebude někde chyba...
Újezďák by neměl dlouho chodit okolo horké kaše a napsat to rovnou - že díky vítačům, zeleným, a podobné svoloči nám vyhlásili válku nejen islamisté, ale teď už i ten svah na D8..
Maličko přitlač. Takhle se ti tu nikdo hádat nezačne. To se orgáče těžko dočkáš...
Nemám obavy, zatím jste to vždycky zvládli i beze mne.
Ale nejlíp si to uděláš, když si nás pěkně předpřipravíš.
Nejsem si úplně jistý, jestli ti správně rozumím. Každopádně mi to přijde dost úchylný a mám obavy, že já ti s tím nepomůžu. Jediná rada mě napadá, neměl by sis konečně najít ňákou ženskou, abys přišel na jiný myšlenky??
Co s tvojí vášní pro zdejší hádky má společného ňáká ženská ?
Nic, právě že vůbec nic! Ani já, ani tahle diskuze, nemáme s tvojí sexuální fantazií nic společného, tohle si musíš vyřešit jinde.
No vidíš to, tak se soustřeď a nerozptyluj se ňákýma ženskýma ;-)
No já bych moc rád psal k tématu, jenže ty do mě pořád hustíš ty tvoje úchylárny, opravdu se nedokážeš ovládnout a přestat mě s nimi obtěžovat??
Prej k tématu :-))) Rejčem újezďákovi mezi žebra :-)
Újezďák má rejč mezi žebrama, krev potůčkem teče, tak tohle je drama dle tvýho gusta? Úúúúž budeééééšššš??? :-D
Esli vona nebude ve vítačích, bojem to není ten nový teror přeci přišel až po vřelém uvítání....
Nějak si nepamatuji, že během 15 let boje proti teroru bylo tolik teroru jako během 15 měsíců vítání
Já jen, že ten berlínskej šikula pocházel zrovna z míst, kde tu válku proti terorismu už 15 let vyhráváme (v době Velkolepého Vítězství mu bylo cca osm, pokud nelže o svém věku 23 let)...buď to bude nějakej muslimskej Hiró Onoda, nebo se nám ten "boj za naše hodnoty" ňák nedaří...
Hm, takže Německo válčí v Pákistánu... mno když to tak vehementně tvrdíš, tak to bude asi potřeba přepsat 15 let dějepravy.... myslím, že toho se rád ujmeš...
Už je to sepsaný:
https://de.wikipedia.org/wiki/Operation...
Ten čin je opravdu odporný a příšerný.
Už se ví, kdo ho spáchal?
MY v tom máme jasno. Policie, bohužel, nikoliv:
https://www.welt.de/politik/deutschland...
Patříš do nějaké sekty, která chce Pákistán opět připojit k Indii? A vy jste tam dosáhli před léty nějakého Velkolepého Vítězství VyVolených? :o)
Jinak si to neumim vysvětlit ...
MY jsme dosáhli vítězství. I díky hrdinství (a bohužel i ztrátám na životech) vojáků AČR jsme zničili teokratický režim podporující terorismus, vrátili svobodu ujařmenému lidu a tak...nebo, tohle aspoň bylo cílem...
V Pákistánu? To jsou mi Novinky ...
Bojové operace probíhají i na území Pákistánu. To jsi nevěděl?
A ty VÍŠ, že podezřelý je právě z toho pohraničního nekontrolovaného území. Gratuluji Šerloku :o)))
PS. mimochodem, probíhaly za účasti legální Pákistánské vlády a armády.
PPS. Neopouštěj "polskou stopu", mohla by se hodit!
Tak tak - pozor na Poláky. Řidič si prý koupil na jídlo Kebab. Není to podezřelé?
Je fuk odkud je. Obsahem toho sdělení bylo, že 15 let úspěšně vedeme "válku proti terorismu", čehož jediným výsledkem je, že se zouváme na letišti, do letadla už si nevemu ani žgrglavou vodu, před vstupem do Svatovítské katedrály mě profilcujou a večer, až budu slopat turbomošt, za mnou bude stát rambo v kukle se sapíkem (a příští rok budou kolem náměstí checkpointy, štachldrát a čeští ježci)...
A přesto tu "válku proti terorismu" považuješ za úspěšnou? Já ne. Mě zklamal starej Bush i OSN, že to nedotáhli do Bagdádu. Stejně jako pokusy vnášet do islámského světa ideu demokracie, nebo jako vítat v Evropě masivně sociálně-ekonomické takzvané "uprchlíky" ze všech možných zemí, bez kontroly a evidence ...
Cílovou skupinou islamistů je sorta lidí, do které vítači nepatří, u nich by totiž neuspěli. Takže islamisti tu a tam zorganizují teroristický útok a tu nejdůležitější práci za ně udělají újezďáci.
Řekl člověk, který si skryje téma a pak si stěžuje, že na něj nemá přístup a teď
pochválil příspěvek člověka, který něco řekne a pak kvůli tomu , jeho vlastnímu, výroku obviňuje debatu z podpory nacismu.
No nic vás dva trolly bych chtěl vidět, jak se " se smajlíky na rtech" bavíte s pozůstalými v Berlíně a ty speciálně říkáš, já to tak nemyslel, já přece mám na čele smajlík a to druhé prase říká, nebuďte smutní, vždyť na EU také útočí sesuvy na dálnici v nedalekém Česku a hlavně o tom nikomu nahlas neříkejte, protože tím těm skupinám islamistům poskytujete podporu...
Vy jste se hledali
Vy jste se hledali, řekl člověk, který neštěstí v Berlíně okamžitě zneužil k další propagaci nenávisti vůči lidem, které nazývá vítači, sluníčkáři a dobrosery..
Jak okamžitě. Už jste se tom tady bavili dávno přede mnou, slyšel jsem o tom už včera a bylo mě z toho, na rozdíl do vás tak těžko na duši, že jsem radšui šel spát...
,
Navíc propagaci nenávisti tady vedete akorát vy, jen jsem napsal hanba vítačům a vítací politice zbytek jste si vybásnil a vypotil.
Ale stejně je pěkné, že ve vás máme takovou jistotu prasení v diskusi, všechny vaše nicky se chovají vždy stejně, rocháte se v neštěstí , pomlouváte, zavádíte a lžete... prostě vy troll
Tu šíravník plivne, tam šíravník pokálí ale hlavní je aby si zatrolloval .
Nejdůležitější práci za šmejdy všeho druh vždy odvádí šmejdi z řad vašich nicků, zvláštní že to stíháte a jak to vypadá, dobře se tím živíte...
No nic, vy už menší prase nebudete a ruble tečou tak co
Jak by taky mohli, furt platí to bolševnický: ...a kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci... :-)
Tahle písnička by brzo mohla být aktuální (s arabskými a negerskými dělníky)
Již vzhůru psanci této země,
již vzhůru všichni, jež hlad shnět!
Teď právo duní v jícnu temně
a výbuch zahřmí naposled.
Od minulosti spějme zpátky,
otroci, vzhůru k cílům svým!
Již chví se světa základ vratký,
my ničím nejsme, buďme vším!
refrén
Poslední bitva vzplála,
dejme se na pochod.
Internacionála
je zítřka lidský rod.
EU nás svými nařízeními se.e, ale nejsme schopni se jí postavit "To musí vláda!"
Co třeba bojkotovat volby do EU parlamentu? "To né, musíme demokraticky!"
Ale: vypustí si kapři rybník? Tomu nikdo nevěří
Ale prachy z Evropských rozvojových fondů na stavbu kdečeho a volné dovolenkové ježdění po Evropě to se nám zase líbí, že? A to, že evropská komise zkrotila a zaplatila odsíření našich kouřících hnědouhelných elektráren, které nám likvidovaly už nejen krajinu a lesy, ale už i zdraví, to se nám také líbí. No a také, že ty naše firmy, které jsme si nerozkradli nám tu celkem prosperují, že už jsme s HDP skoro na úrovni Španělska a Portugalska, to se nám také líbí. Prostě vždy je něco za něco.
To jsem blázen, takže odsíření ukončené roku 1997-98 se zaplatilo z fondů EU nečlenské zemi neexiastujicí ? Mohl by jsi laskavě poskytnout zdroj ?
"... že už jsme skoro na úrovni ..." těch nejchudších členů EU "... to se nám také líbí ..."
Vzhledem k tomu, jak kde kdo před rokem 1989 při stání ve frontě na kde co snil o západním zboží, tak je to docela úspěch. Nebo se třeba ti Němci či Britové měli zastavit a počkat až je doženeme?
Tak pamatuji si, když jsem v letech letech 1990-92 byl v Řecku, Španělsku a na jihu Itálie, tak mě přišly tyhle země daleko před námi a to jsem moc nepřemýšlel o HDP, spíš o tom proč je pro mě všechno tam tak neskutečně drahé....
A jinak bych s tím už už moc neužužoval. V roce 1989 jsme měli už dávno zničený zdraví , lesy, vody a krajinuv rámci toho " aby se splnil plán". Prostě se u nás prachy za komunismu raději 3x prožrali než aby se postavily filtry, čističky odpadních vod...
A nemyslím si, že jsme na ekologii přestali srát nějak speciálně ovlivnila EU..
Evropské dotace?
Vždyť polovina se jich stejně rozkrade. Navíc podmínky co a jak čerpat jsou docela zvláštní. Navíc odvádíme do Unie taky pěkný balík.
Volný pohyb osob?
Vždyť nemá s Unií nic společného. V Shengenu jsou země i mimo EU a jiné co jsou v EU v něm zase nejsou.
Byl jsi někdy v Srbsku? Nebo v Bosně?
Proč? Nemám potřebu tam jezdit.
To je škoda. Protože je to dobrý příklad, jak by asi vypadala ČR, nebýt v EU.
Mě stačilo co udělala EU s naším hospodářstvím díky asociačním dohodám z roku 1993. Odneslo to hlavně zemědělství.
Zajímavé. Polské zemědělství postiženo nebylo. Kde asi bude chyba...
Asi v tom, co se našim tehdejším "papalášům" podařilo dojednat.
Navíc z našeho zemědělství měla Unie větší strach než s polských sedláků. Tak ho víc zařízla.
Co máte furt s tím zemědělstvím ? Kudy jedu, tam to kvete (a řepka je to úplně minimálně). Pole, sady, zemědělské podniky skoro v každé vesnici. A vybavení s dřívějškem, nebo i Polákama, Rakušanama, Italama, ale mnohdy i Bavorama neporovnatelně modernější a namakanější.
Jen jestli to není jen taková škarohlídská legenda, co se ujala a s oblibou se traduje. Něco jako že jsme jen montovna atd atd...
tak, kterej českej zemědělec má vedle obyváku hnůj ? :)
Nevím kudy jezdíš, ale řepka kvete (když zrovna kvete) skoro všude. Někde se ta přísada do nafty a benzínu pěstovat musí. :-)
Byl ses na jaře projet po Moravským poli? Žluto nalevo, žluto napravo...a to jsem dojel jenom do Hohenau...
Na Moravské pole jezdím v srpnu, na výročí. To už je pole zpodmýtané. :-)
Všek píšu, že řepka je tady skoro všude.
njn, však jste takovej českej Texas :-))
Tak to bude lokální záležitost. Fakt ji potkávám jen místy a už ani zdaleka takové míře, jako před pár lety. Naopak jsem zaregistroval dost výrazný "návrat" obilí. Vypadá to pěkně i hezky voní, když dozrává. A luk, kde se navolno pase dobytek nebo zvěřina, nebo se sečou sena, těch je nepočítaně.
Také bych řekl, že zemědělci u nás ve Výběžku mají výrazně lepší techniku než u sousedů v Sasku.
Tady je to samý John Deere, tam často vidím blafat nejrůznější postarší stroje.
Třeba takhle starý náklaďák jako pojízdnou dílnu tady nikdo nemá.
Proč nepoužít provozuschopný vůz, na který je dost (i na šroťáku - funkčních a "za hubičku") náhradních dílů?
Jen proto, aby byli "in"?
Jsem téhož názoru. Ale jak říkám, u nás všechny stroje ti živořící zemědělci obměnili. Jediné co zůstalo je pár kombajnů Fortschritt, ostatně vyráběly se za kopcem, tak tady asi zůstala spousta náhradních dílů.
Jo, a volný pohyb osob není to samý, co Schengen!
Ale Shengen je v Evropě největší a nejznámější oblast s volným pohybem osob.
Ne. Schengen je oblast s jednotným režimem víz a hraničních kontrol. Volný pohyb osob je něco jiného.
"Schengenský prostor je označení pro území většiny evropských států na kterém mohou osoby překračovat hranice smluvních států na kterémkoliv místě, aniž by musely projít hraniční kontrolou."
Ano. To bychom měli Schengen. A teď ten volný pohyb osob:
"Svoboda volného pohybu osob je velmi rozsáhlá a nelze ji tedy zjednodušit na pouhou možnost přemisťování osob z jednoho členského státu do druhého (tedy na významné omezení kontrol při překračování státních hranic uvnitř Unie). Volný pohyb osob zároveň představuje možnost změny místa pobytu příslušníků členských států za účelem výkonu pracovní činnosti nebo podnikání, tedy možnost usadit se a pracovat (případně podnikat) na území kteréhokoli členského státu. "
Nejdřív si přečti na co jsem původně reagovat než začneš dělat chytrého.
Brahma psal o " volném dovolenkové ježdění po Evropě".
Na to jsem taky reagovat. Stěhovat se nikdo nikam nechtěl.
Tak dneska to ale vypadá, že někteří to stěhování, při patřičné refundaci na cestu dom, berou spíš jako takovou dovolenku, tak estli to kolegu Radlerova nezmejlilo ?
Myslím, že tady na fóru bychom nemuseli být tak úředně neosobní...Radlerov...nestačilo by Radler Radlerovič?
Nereagoval jsem na Brahmu, reagoval jsem na Tebe.
zajímavé, tuhle výmluvu používal blahé paměti ten no ten, jak on se tehdy ten nick jmenoval...
...se dám podat, povídejte...ať vím, na čí curriculum vitae Vás tu prudím :-)
Máš tam dvě chyby.
1-...a ví Bůh zahřmí...
2-...Hydrocentrála...
Jen na okraj: tomu polskému řidiči bylo zákonem zakázáno mít u sebe palnou zbraň, nůž větší než dvanáct centimetrů, v případě zavíracího nůž který jde otevřít jednou rukou, pepřový sprej i teleskopický obušek.
Vše samozřejmě pro jeho a naše Dobro.
Ty to budeš vědět - Švýcaři můžou legálně mít střelnou zbraň i se záznamem v trestním rejstříku (třeba za krádež kola, když už jsme NaKole)?
Podobně jako u nás. Za násilnou trestnou činnost a domácí násilí (i když nenese znaky trestného činu) máš utrum doživotně, u méně závažných trestných činů dokud nedojde k něčemu jako je u nás výmaz z trestního rejstříku.
Z tohot hlediska je to podobné jako u nás.
Tak ten švýcarský xenofob (útočil na Afričany a mohamedány, zabil jihoameričana) měl zbraň asi fakt legálně, i přes krádež kola:
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/424277...
Tu zbraň a povolení mohl a zřejmě měl už před tou krádeží a odsouzením. I u nás se povolení na zbraň jen za krádež kola neodebírá. Při opakované už často.
Jestli to byl švýcarský občan, tak tamní licenci dostat mohl. Ale jestli byl mešuge, tak to zas né...
Na rozdíl od ČR tam na oprávnění není nárok, ale s ohledem na švýcarskou zbrojní tradici, oblibu lovu a také skutečnou demokracii není zvykem licenci nevydat (licenci nevydává policie ale kanton). Kolem 30% domácností má alespoň jednu soukromou zbraň.
Ano. A nešťastným Němcům na tom náměstí bylo zakázáno mít u sebe panzerfaust, což je asi jediná věc, která ten kamion mohla účinně zastavit...
Těm už po odzbrojení civilů nebylo pomoci.
Podobně jako v roce 1938 (toho roku Německo jako první země na světě zavedlo centrální kontrolu zbraní a ihned ji také využilo k odzbrojení všech mimo státem kontrolované silové složky).
Kdo se nepoučí z historie, je nucen ji opakovat.
Tak si teď říkám, co uděláš až na náměstí uvidíš jet nákladní auto...
Pro pomalejší ještě jednou: až se náklaďák dostane na náměstí plné lidí, už je pozdě. Teď je řeč o zabránění loupeži.
Situace #1: Su kamioňák. Nemám krochňu. Du ke kamionu. Přinde borec, mázne mě po palici (zezadu, protože zepředu na udělanýho kamioňáka pude leda debil). Výsledek: borec má kamion.
Situace #2: Su kamioňák. Mám krochňu. Du ke kamionu. Přinde borec, mázne mě po palici (zezadu, protože zepředu na udělanýho kamioňáka pude leda debil, zvlášť když ten může mít krochňu). Výsledek: borec má kamion. A krochňu.
Situace #3: Su kamioňák. Mám krochňu. Sedím na místě spolujezdce ve svém právě uloupeném kamionu, kterým nějaký ubohý uprchlík hodlá vjet na vánoční trh. Zastřelím ubohého uprchlíka, a kamion opatrně opřu bokem o zeď či auta. Výsledek: mrtvej uprchlík, živí Berlíňané.
Poučení z historie - nikdo nevystřelil:
https://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Monica...
On ho předtím uloupil státem odzbrojenému řidiči?
Útočil na státem NEodzbrojené lidi...
Jo to si pamatuji, přestárlý pán sám sobě ukradl automobil, pak se nezbrojený shodil za sedadla a a pak auto vědomě použil k nárazu do davu a s rozmyslem pak drtil lidi...
No a protože to auto ukradl sám sobě neozbrojenému, tak je jasné, proč to sem ten vojta dává.
Má to totiž jasnou souvislost s tím Berlínem, ten pán pak žil asi ještě 8 let na svobodě a píše se o tom v oblíbené wiky
Hele, to o těch max. 12cm nožích jsi vzal kde? Já totiž nedávno pročítal pár místních nožířských webů a tam jasně psali, že tady na to, zatím?, ještě nejsou nijak přesně daná pravidla. Je jasné, že chodit v civilním oblečení po městě a za pasem mít, i viditelně, třeba loveckou dýku asi moc normální není, ale zakázané taky ještě ne... Takže nějaký 10-12cm zavírák/vyhazovák schovaný v kapse by taky neměl nikoho zvlášť popuzovat. Tedy, samozřejmě si ho nebudu brát do divadla a "mezi lidi" všeobecně.
Ale ten polák byl v Německu, ne u nás.
Tady k tomu píší něco víc:
http://www.policista.cz/clanky/reportaz/noseni...
Jo, pokud to i Joe psal ohledně Německa, tak to odpovídá.
U nás je to zatím ještě volnější...
U nás v tomhle není omezení vůbec žádné.
Podle německého tisku byl současný sprostý podezřelý již v zadržovací vazbě směr vyhoštění, byl i v hledáčku tajné služby , ale pro jistotu ho z vazby po jednom dni pustili neb si " nebyli jisti identitou"
No a když se jim přestěhoval do Berlína, tak si ho tajná služba " místně nepředala" a tak jim z hledáčku vypadl... nádherný příklad jak skvělá je německá byrokracie...
Máte dojem, že v nějaké jiné zemi, například v té naší, by to úřady zvládly líp?
Čistě ze zajímavosti, co je to za zemi?
wollte ich mir ja neulich einen neuen Ausweis beantragen, weil mein alter genauso abgelaufen ist wie mein Reisepaß. Aber wieso eigentlich? Zwei Halbe sind doch auch ein Ganzes, oder? Hier laufen so viel Leute rum, deren Identität man nicht sicher feststellen kann, also was solls? Und wenn die Versager von der Polizei mich mal kontrollieren wollen, können sie doch einfach in ihren Stasi-Computer schauen, da sind wir als "Personal" doch eh gespeichert; aber halt nur wir doofen Deutschen.
Ich habe Sie was anderes gefragt...
Netrklo ? Je to z jedné velmi aktuální německé diskuse, kde se německý občan s narážkou na Stasi lehce opírá do současné německé byrokracie..
Ale vy jste se napřed přihrabošil s otázkou jestli mám dojem, že to někde zvládají lépe.
Odpověď byla adekvátní : Mám
A jako správný troll jste tedy pokračoval další otázkou ...
To je švanda, jak veškeré lidi, kteří ti oponují rovnou nazýváš trolly.
Víš, to je normální, že jsou i lidé, kteří mají na věc jiný názor než ty a že ti dokonce oponují. Není třeba se z toho hned rozčilovat. Jeden tzv. osobní troll ti zmizel, tak hned vyrábíš nové?
Ty uz si nevzpominas, jakou nas stat dostaval sodu za nelidske zachazeni s migrantama, kdyz bezpapiracikoncili v detenci ? Neslysel jsem, ze by se nam tady potulovaly hordy bezprizornych.
Vzpomínám si, že náš stát se jakž-takž vypořádal s pár desítkama nešťastníků, které vytahal z ECčka z Vídně, neb tito si koupili lístek do Němec přes ČR. Jak by se náš stát vypořádal se 120tisícovým davem lidí(proporčně na počet obyvatel srovnatelná zátěž s tím milionem v Německu), kteří by se tu hodlali usadit, se mohu jenom domnívat...
I kdyby se to nepovedlo stoprocentne osefovat, tak ale rozhodne lepsi, nez otevrit hranice a ani se nenamahat s pocitanim kusu.
Na celé věci je nejlepší, že důsledné dodržování práva a zákonů jak místních tak dohod v rámci EU bylo důvodem k tomu, že německé, rakouské a bruselské politické kruhy osočovali takové státy z div ne fašismu .
Firmy z těchto zemí pak ostentativně odmítaly prodávat vybavení na ostrahu hranice, včetně drátu třeba Maďarsku...
No a rok se s rokem sešel, Rakousko staví dráty na různých hranicích, Rakousko-Německé dálniční přechody jsou zakolonované jsou jak za studené války a Brusel nestačí vyjadřovat solidaritu po teroru lidí, kterým Evropa poskytla pomocnou ruku a Rakousko už nevyhrožuje Maďarsku nýbrž Turecku a posílá policejní pomoc všude tam, kde si o ní řeknou a spolupracuje s Českem, Maďarskem a dalšími " loňskými fašistickým pronárody"
Ostatně zrovna včera Česko vydalo Vídni turka, znásilňovače ze Znojma a Vídně....