Ahoj koupil jsem SG testovaci primo od vyrobce. Kolo je do mesta super. Jen bych ho potreboval trosku zrychlit. Nema jeste display jednoduche ovladani me vyhovuje. V Ekole mi rekli nejdriv ze by byla mozna sance prehrat SW jednotky,ale nakonec nabidnuli jen za 5t vymenu ridici jednotky a diplej z rocniku 2013. Ma to ale svoje ale:
1.Neni vyzkousena kombinace starsiho motoru a jednotky. Pry to bude min plynule hlavne rozjezdy, protoze ta novejsi jednotka nepouziva k monitorovani stavu nejaky Halovy sondy.
2. Cena je dost vysoka. na to ze kolo stalo 13t
Rikal jsem si jestli by neslo upravit stavajci "analog jednotku" Pripadne vymenit jen jenotku za jinou.
Displej mi neprijde jako vyhoda, stavajci ovladani vc boost plynu mi sedi vic. Do kopce kolo jede pekne tak mam pocit ze by baterie a motor mohly mit trosku sily na zryhleni po rovine na cca 30km/h..
Mel jsem od Ekolo pujcene taky starsi SG, kde byla jednotka jina a kolo odpojovalo prave kolem 30km. Skoda ze jsem ho tehdy nekoupil. Ale kolo byl to nejaky prototyp ktery se uplne nechytl.
Baterie je 11Ah 36V aktulne na 9,5Ah. Ale pokud bych kolo zrychlil, casem bych doupil jejich XXL baterii s 17.5Ah. Jake je proudova zatizitelnost baterii a kvalita nevim. Ekolo to nikde neuvadi, ale myslim ze budou spis patrit k tem lepsim...?
Ani nevim jaky parametry ma jednotka, tvarove ale musi nova jenotka sednout do zelezneho kasliku pod baterii.
Diky za pripadne rady
My jsme dávali novou řídící jednotku s LCD displejem na podobné kolo od stejné firmy. stáří je také kolem r 2013. Dá se přes displej navolit dopomoc až na 40 km. https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... .Vše funguje jak má.
Super dik za tip. A zvladnu tu instalaci sam, nikdy jsem tohle nedelal. Jednotka se vesla do kasliku po baterii? Je potreba aby baterie splnovala nejake parametry nebo jde tech 30km/h dosahnout z jakoukoliv prodavanou baterii? Diky moc.
Jeste nestacila by vymenit jen ta ridici jednotka a zbytek nechat. Ma tam oddelitelny omezovac rychlosti. Kdyz se da pryc tak by ten limit mel bejt vyrazenej. Jen nevim jak s propojenim RJ s aktulnimi konektory od baterie a ovladacu?
Jednotka se tam vejde. Baterie v pohodě. O mezovačem odpojíš jen 6 km rychlost na páčce.
Dopomoc na 40 km jsme navolili až na tom lepším displeji. Už si přesně nepamatuji co jsme měnili za konektory, ale problém to celkem nebyl. Na pas jsem nikdy nejezdila. Vždy na páčku, ale v tomto případě je pas příjemnej. Na páčku to jde samozřejmě také, ale 6 dopomocí je fajn. Je také dobré, že ti ten displej ukazuje aktuální spotřebu watů. Myslím, že to zvládneš sám.
mě by jen zajímalo, jak se pro " kolo " s dopomocí až do 40 km/hodině zařizuje SPZ , máš s tím nějaké zkušenosti ?
Ještě štěstí, že to při vyšší rychlosti tolik žere baterky, že to brzy přestanou tolik honit. Až budou lepší baterie, tak se kolem nás budou "elektrokola" jen míhat. :(
Pokud to bude na silnici nic proti tomu:-)
Horší to bude na cyklostezkách.
Jinak jaký bude rozdíl když mně srazí 100kg borec na horáku a nebo 70kg borec na elektrokole při stejné rychlosti?
Ovšem těch 40km/h je už fakt hodně.
Jedu z kopečku 30-35km/h a mám bobky:-)
No mě by zajímalo, jaký je právní status účastníka nehody jedoucího na skůtru na cyklostezce a na silnici, když jede bez technické, bez techničkáku , bez značky a bez pojistky
V případě, že rychlost nebo výkon elektrokola přesahuje limity stanovené zíkonem , nejedná se dále o elektrokolo, ale o malý skútr, na nějž se vztahují omezení daná vyhláškou Ministerstva dopravy (tedy povinnost provedení typových zkoušek, registrační značka, pojištění, helma a provoz pouze na komunikacích určených)
Podle mě má takový človíček průser jako mraky
Já myslím, že se na to policie v rámci úspor vykašle. Prostě to nepošle soudnímu znalci aby zjistil, že ta řídicí jednotka byla upravená. Tedy pokud se nenajde svědek, který by tvrdil, že ten pán na tom elektrokole pelášil rychlostí auta. Pokud budou mít viníka, tak sami nebudou dál hledat.
Bobbob má pravdu, to omezení povolené přípomoci je jen umělá hranice. 90kg cyklista na rozjetém kole na 40 až 50km/h tě při střetu poškodí stejně nebo hůře než elektroskůtr s 50kg slečnou jedoucí 30km/h.
Mě nezajímá, jestli mě víc zmasí 150 kilový cyklista nebo 50 kilový skůtrák.
Mě zajímá právní status takového člověka v okamžiku, kdy je účastník nehody na nehomologovaném stroji... a to i v případě, že je poškozeným.
O tom byla otázka
No právě, že ta nehomologace nemá na poškození a nebezpečnost žádný vliv. Je to podle mého, čistě laického pohledu, vlastně jen přestupek proti technickému nařízení. Škodu ti způsobí setrvačná síla a tu uvolní případný nebezpečný způsob jízdy řidiče. Já bych to posuzoval jako každý jiný střet dvou vozidel. Rozhodně by to neměl být významný přitěžující fakt, když každý druhý cyklista bez motoru může jet úplně stejně. Tedy pokud to nebude elektroskůtr jedoucí 60km/h po cyklostezce. Ale tohle je to čistě moje fabulace.
Ostatně kdyby tě srazil stejným způsobem motorkář na stejném místě na standardní motorce s platnou technickou a s SPZ, měl by to jako přilehčující okolnost?
Minimálně jeho pojišťovna, včetně povinného ručení by k tomu přistupovala s plným plněním a nebyl by v nebezpečí, že část bude muset hradit ze svého...
No to je standardní výhoda povinného ručení, když je. Loni jsem řešil odřený blatník rohem řídítek bez mého pojištění na způsobenou škodu. Ale to elektroskůtr i když je homologovaný asi nemusí mít. No a standardní elektrokolo už vůbec ne.
Ono to není tak jednoznačné.
Pokud by nehodu nezavinil porušením pravidel jízdy, tak by zřejmě ani nikdo nezkoumal takové "elektrokolo", pokud by někdo neupozornil na to že neodpovídá předpisům.
Pokud by se zjistilo, že vozidlo nesplňuje podmínky pro provoz, tak by to byl přestupek a záleželo by na tom v čem by nesplňoval podmínky.
Trochu větší problém by byl pokud by nehodu zavinil v souvislosti s technickým stavem vozidla, které nebylo schváleno k provozu nebo nesplňuje podmínky k provozu. Tam by se zkoumaly další okolnosti. Obecně by to byl zase přestupek, jen výrazně závažnější.
Jen za opravdu vyjímečných okolností by to mohl být trestný čin, ale nedovedu si představit, že by se to mohlo týkat nějakých elektro-motorek.
Pokud by někdo s elektro-motocyklem, který nebyl schválený k provozu, není k němu technická a není povinné ručení, způsobil nehodu se škodou a třeba i zraněním, tak by se takové vozidlo nejspíš posuzovalo jako nepojištěné vozidlo. Škodu by nejspíš uhradila kancelář pojistitelů a ta by náhradu vymáhala na viníkovi.
To jsem právě chtěl tak nějak říci, že svým způsobem prodejci elektrokol lavírováním kolem přípomoci/omezovače a kolem příslušných norem mohou své klienty dostat do větších problémů než by byli, kdyby jeli na homologovaném stroji nebo na právně čistém kole. A to včetně úprav.
Ještě do toho určitě patří nutnost řidičského oprávnění, věkové hranice pro ně, bodové penalizace , zdravotní způsobilost atd atd .
Soudím, že uživatel takového stroje, který nevyhovuje normám , zákonu a není přes zvýšené odpovědnostní riziko, které nese , pojištěn je ve slabším právním postavení než ostaní účastníci provozu.
A je jasné, že poškozená strana, klidně i viník, nehody jakmile zjistí, že protistrana má nehomologovaný elektrostroj udělá vše pro to, aby zvýšila náhradu nebo snížila své plnění...
Já si to Lelkovo tvrzení vykládám ovšem tak, že to na tu vinu nebude mít nijak zásadní vliv. Povinné ručení nemá tak jako tak. Takže nějaké hrazení stejně půjde za ním. Navíc má jen nějaký přestupek vůči homologaci. V okamžiku nějaké vážnější škody půjde vlastně o pakatel.
I tohle by v případě větších komplikací a hrozícího vysokého trestu by mohlo být trochu složitější.
Šikovný a schopný obhájce by mohl dotyčného na neschváleném stroji za určitých okolností vtáhnout do nějaké "spoluviny" na nehodě a tím pro obviněného dosáhnout "nižšího" zavinění a tak i trestu. A pokud by na to soudce kejvnul, tak by to mohlo jít klidně na polovinu.
Proto také prodejci - servisáci oficielně na doklad buď neprovedou nebo jen velmi neradi udělají úpravu prodaného elektro-kola, které by tou úpravou posunuly do kategorie vozidel, které musí být schváleny pro provoz na komunikaci.
Já bych asi požadoval podepsané prohlášení, že vědi, že takové "kolo" není určené k provozu na komunikaci (včetně stezek pro cyklisty).
Já osobně když už bych si chtěl mimo pravidla pořídit elektro-motorku bez technické a registrační značky, tak přesto bych si zaplatil povinné ručení. Pojistku jde uzavřít na číslo rámu a značku, podobně jako mají Babety a podobné stroje. Myslím, že by neměl být problém.
V každém případě těch pár korun ročně by stálo za klid a vyhnutí se případným následkům třeba z milionové škody. Dnešní léčení je hodně drahá sranda. Ono stačí i uražené zrcátko u dražšího auta.
Já se o to zajímal pro kolo a bylo to dost drahé. Jako nejlepší řešení pro cyklistu je to sdružené pojištění domácnosti. Jestli se to vztáhne i na elektroskůtr ovšem nevím.
Ale každý cyklista samozřejmě může způsobit úplně stejnou škodu jen tím svým obyčejným šlapacím samohybem. Vyjde to úplně na stejno.
Ta pojistka co kryje škody cyklisty je něco úplně jiného než škody z provozu vozidla na komunikaci.
Ten kdo na takovém silném vozidle (motorce) jezdí v provozu tak si myslím, že těch pár stovek za rok stojí za dát než riskovat možnou náhradu ve výši statisíců nebo i milionů.
Ale to je věcí každého. Jsou blbouni co jezdí s nepojištěným autem a pak se nestačí divit.
Mluvou pojišťovny je to pojištění majetku a odpovědnosti občanů. Pojištění domácnosti jsem právě rozšířil o tu odpovědnost (tzv. pojistka na blbost) a to hlavně kvůli kolu. Takže když spáchám nehodu např. v rychosti 40 km/hod na ekole s limitem přípomoci 25 km tak nebudu mít s pojišťovnou žádný problém. Ale myslím, že když by to bylo na kole s pomocí až do 40 - 50 km/hod tak bych asi problém s pojišťovnou měl velký, pokud bych ovšem byl odhalen, že mám vytuňené kolo.
Tak to tě zklamu elektrokolo nejde pojistit jinak něž proti krádeži.
Nejde ho registrovat a nelze z něj platit žádnou pojistku proti škodám z provozu vozidel.
Je možné uzavřít pojištění o škodách způsobených nedbalostí, je to něco k připojištění domácnosti.
Je to ale spíše na to kdyby jsi podřel třeba auto pedálem a podobně. Určitě to není na nehody.
Každý kdo má elektrokolo které nesplňuje stanovené podmínky má to na vlastní riziko.
Elektrokolo splňující parametry pro jízdní kolo, v tom máš pravdu.
Upravené tak, že patří mezi malé motorky samozřejmě lze
https://www.evbike.cz/pojisteni/
Ono pojistku lze uzavřít na ledacos, ale klíčová pak bude kapitola s výlukama, kterou začnou zkoumat, až se něco stane, protože tak jako pojišťovny nechtějí moc platit škody, když je řidič pod vlivem (respektive nechají si to zaplatit), tak můžou podobně přistoupit i k vozidlům, která nemají na silnici co dělat (bez STK, nelegálně upravené...), ale jen hádám.
To samozřejmě ano, v pojistné smlouvě je ustanovení o snížení plnění, když je řidič opilý nebo vozidlo nesplňuje podmínky k provozu.
Ono jde o to aby poškozený blbostí druhého dostal alespoň nezbytnou náhradu škody, ušlé mzdy a náklady na léčení. To se zaplatí z té pojistky. Pojišťovna musí vyplatit nějakou minimální výši a se zbytkem odkáže poškozeného na vlastní vymáhání a soud. Ale pořád lepší když za mě pojišťovna zaplatí alespoň milion ze 2 než abych ty 2 melouny platil sám když nejsem pojištěný.
tak " snížené plnění bezpřileb" už zkusily ..
Ale to má vliv na pojistku co platím sám sobě, ale ne na povinné ručení, na to nějaká přilba nemá vliv.
Pokud myslíme oba stejný případ, tak co si vzpomínám, tak 100% (realné) viny na nehodě měl motorista, ale zmrzačenému cyklistovi zkrátili plnění kvůli tomu, že neměl přilbu s oddůvodněním, že to sice nebyla jeho povinnost mít přilbu, ale obecně má každý předcházet škodám a o přilbách se ví, že mohou zranění zmírnit a on ji neměl, takže nasr...
Přesné zdůvodnění si kdyžtak dohledej, ale bylo to v tomhle duchu, dost mě to naštvalo...
Nevim o co šlo. To byla náhrada z nějakého vlastního úrazového pojištění cyklisty nebo z povinného ručení motocyklisty?
V tom je dost rozdíl.
Dokonce bych tomu rozuměl pokud byla náhrada krácena z úrazového pojištění, protože v pojistně může být něco o tom, že je každý povinen předcházet případným úrazům. Beztak bych ale na pojišťovnu podal žalobu a vymáhal zbytek plnění.
Z povinného ručení motocyklisty není možné pojistku krátit, protože cyklista tím, že neměl přilbu tak neporušil žádnou zákonnou povinnost a vlastním jednáním nenesl vinu na vzniku nehody.
Evidentně to lze použít i jako záminku pro krácení z povinného ručení, alespoň já to tak chápu. A to je právě ten problém, protože oběť nehody si nemůže vybrat u koho bude pachatel pojištěn...
http://www.plzenskonakole.cz/cz/nejvyssi-soud...
http://jinepravo.blogspot.cz/2010/04/jak-je...
Dík, počtu si
Dost divný a zvláštní způsob zdůvodnění.
Docela by mě zajímalo porovnání s ostatními státy Evropy a zvlášť EU.
Docela pochybuju, že něco podobného by bylo v Německu nebo Nizozemí.
A bohužel jim to (co vím) prošlo, což je podle mě nehezký precedenc...
Asi "nejhezčí" příklad, který mě na tohle téma napadl, podle mě lze aplikovat stejnou logiku, pokud tě v lese postřelí/zastřelí myslivec a soud ti/pozůstalým následně sníží plnění (kdyby byl myslivec pojištěný), protože jsi neměl neprůstřelnou vestu, balistickou přilbu (to bude hezčí) a přestože jsi nic neporušil ani nemohl zásah kulkou odvrátit, tak je obecně známé, že by použití tohoto vybavení mohlo zmírnit následky, takže jsi spoluviník své vraždy...
Tak to nevim, asi nijak ze... Chci to na 30km/h tolik jezdim i s normalnim kolem po rovine. 40km sice pujde nastavit ale motor s baterii daneho vykonu a typu tolik nepojede. Stejne tak do kopce to bude podle stoupani jezdit urcite min. Takze nema cenu resit nejakou regulaci EU pokud to neni monstrum co jezdi 50+. Coz je i stredovy Bafang BB1 s odblokovanim a vhodnymi prevody.
Problém je, že slovo asi , nebo slovní spojení nemá cenu má cenu jen když člověk nejezdí po veřejné komunikaci.
Bafanga neznám, ale pokud je upraven tak, že nevyhovuje zákonu/ normám pro provoz na veřejné komunikaci, tak by po ní neměl jezdit protože jeho majitel nese značná rizika, včetně zákazu řízení motorového vozidla ...
Jasne ale me nezajimaji pravni aspekty. Navic kdyz mi jde o + 5km/h,. Zajima me jesli je to technicky mozne a jak na to.Chce to jezdit s rozumem a ohleduplne. Taky nemusim jet furt 30km/h ze? Jde i zpomalit. Kazdopadne dekuji prvni prispevatelce za odkaz a popis jak to resit. Zavolam do Sikuly a domluvim se s nima na detailech. Omezeni uz tady byly probirany na mnoho mistech a nebylo to na co jsem se ptal.
Kolo ani elektrokolo není motorové vozidlo, tak že rozhodně nehrozí zákaz řízení motorového vozidla.
Nelze dospělému člověku ze zákona zakázat jízdu na kole, pokud není podnapilý nebo pod drogama.
Nelze to zakázat ani když způsobíš nehodu.
Nemusí se jednat pouze o motorové vozidlo, může jít o jakékoliv vozidlo, tedy i jízdní kolo.
Podmínka je že fyzická osoba řídí vozidlo (nebo i vede zvířata) v provozu na pozemní komunikaci a ...
Zákaz činnosti - řízení jízdního kola lze uložit.
Bohužel se to nějak víc nedělá. Co vím, tak za celá léta pár případů bylo, ale to je bohužel málo. Mělo by se toho víc využívat.
Lze ale jen v případě alkoholu či drog.
Nelze když se vybourám na kole či elektrokole.
Můžeš klidně havarovat z různých důvodů, např. ti prdne pneu nebo vletí klacek do špic, selžou brzdy. Rychlost v tom nehraje roli.
Tak jsem si zatelefonoval na zdejší policii a na dotaz zda při zákazu řízení motorových vozidel mohu jezdit na kole mně bylo zděleno: zákaz se týká pouze motorových vozidel a nikoliv kola.
Ale samozřejmě, ty mícháš dohromady dvě odlišné věci. Pokud někdo dostane trest zákaz řízení motorových vozidel, tak se to vztahuje jen na motorová vozidla.
Pokud ale někdo dostane zákaz řízení stavebních nebo pracovních strojů, vztahuje se to jen na ně, pokud by někdo dostal zákaz činnosti - řízení jízdních kol, vztahuje se to pouze na jízdní kola. Je možné uložit zákaz řízení jízdních kol, ale jak jsem psal, tak se to buhužel nedělá. Někde pár vyjimek bylo.
Pak to ovšem jde klidně obejít tříkolkou, leháčem a nebo koloběžkou, invalidním vozíkem (na ten snad ani zákaz nemůže být):-)
Soudím že je to hloupost a rád bych viděl nějaký rozsudek v tomto směru a nebo zákonné ustanovení.
Nebo jaký smysl by mělo zakázat řídt traktor a auto ne?
Pokud je totiž zákaz řízení motrových vozidel platí tento zákaz pro všechna motorová vozidla včetně těch stavebních motorových kde je nutný řidíčský průkaz. Což třeba takový kolejový jeřáb není a stavební míchačka taky ne:-)
Zákaz bezpochyby platí pro všechna motorová vozidla; obě slova ale platí současně. Nestačí jen, aby to bylo motorové. (Míchačka určitě není vozidlem.)
Na které přestupky, nejspíš opakované, by se ten zákaz řízení kola podle tebe tak nejlépe hodil? Na řízení kola pod vlivem alkoholu po hlavní silnici?
Nějak si nevybavuji nějaké běžné, zvláště nebezpečné činy, které se s kolem dají provádět a přitom ohrožují více okolí než toho cyklistu. Jo možná opakovaná bezohledná rychlá jízda dolů s Petřína skrz park. To by asi odpovídalo.
Co si vzpomínám, tak v jednom případě to bylo za opakované jízdy v opilosti a v jednom případě opakované jízdy na červenou, jízda přes žel.přejezd na červenou a další hrubé závažné přestupky. A pak se mluvilo ještě o jednom případu, ale to už nevim za co to bylo.
Ukládání pokut nestačilo, nemělo to smysl a tak zkusili zákaz řízení. Možná to pak trochu pomohlo, ale nevim, ty informace jsem už pak neměl.
Ten trest zákazu se nevyužívá. Nevim proč, řekl bych, že možná takový divný zvyk z dřívějška, možná také lenost úředníků a neochota se zamyslet a důkladně to zdůvodnit, nekomplikovat si život.
A řidičům aut, kteří si z pokut nic nedělají, poněvadž na to mají, se ukládá zákaz řízení? Já myslel, že to je zejména za jednání, které významně ohrožuje okolí. To u toho cyklisty skoro nemůže nastat.
Právě proto, že pokuty u těhle lidí vcelku toho moc nezmůžou a nemají valný vliv, tak se ukládá současně trest zákazu činnosti a to už s ledaským hne a má to přece jen u hodně lidí odstrašující vliv.
Za porušení zákazu jsou pak mnohem tvrdší tresty, v krajním případě i vězení a to už se nechce moc riskovat.
Jen pro pořádek. Pokud si myslíš, že opilí cyklisté ohrožují POUZE sebe, tak jsi ještě žádného dostatečně opilého nepotkal!
Ono se to nezdá, ale když se pokusíš předjet starého dědka na kole, nic netušíš a on to bez varování stočí k levému okraji, zablokuje ti cestu, aby se o chvíli později vrátil doprava, tak už nejde jen o jeho život...
Můžeš tvrdit, že auto by se ze silnice vytlačit nenechalo, ale já bych hádal, že při stejným manévru by opustil silnici i leckerý motorista... většina lidí se pokusí srážce instinktivně vyhnout a nemá čas kalkulovat, zda by bylo lepší přejet opilce nebo potkat strom...
Tehda to bylo fakt o fous...
Jistě, máš pravdu, já o tom vím. Přesto ale ten cyklista váží 80kg, kdežto to auto řízené opilcem má přes tunu a jede alespoň 60km/h. Sekundárně může cyklista lecos spáchat, třeba shodit autobus plný lidí se strázu dolů, ale primárně má těch 80kg rozjetých na rychlost cca 15km. Když ty energie podělíme, tak to auto má 200x vyšší energii a tak je 200x nebezpečnější. To už je více než jen řádový rozdíl. Takže celkem chápu, že i schovívavost policie a soudů je k cyklistům ne sice 200x vyšší ale o něco ano.
napsal jsem včetně zákazu řízení motorového vozidla ... vidím že musím být doslova doslovný
Prostě tím říkám, že nehodou na upraveném elektrole, které úpravou vypadne z právního rámce pro kola normální se můžeš až vyautovat z řidičáku, čili pak nemůžeš řídit auto. Je to něco proti něčemu ??
Jen upozorňuji na rizika neschválených úprav a zároveň odpovím i na komentář 542523 , ano týká se to i úpravy do 30 km.... já si upravím auto, aby to byl ve srovnání s autem dragster a budu jezdit opatrně a s citem .
Jinými slovy nech si upravit kolo jak chceš ale uvědom si, že s některými úpravami bez patřičných dokladů nesmíš jako řidič motorového prostředku nejenom na silnici, ale ani na cyklostezky...
To je jasné, že záleží jak sám mákneš. Pokud to vlastní silou rozjedeš na více než 25 km,kdy by měl motor vypnout, tak tato řídící jednotka nevypne a motor ti pomáhá od 0-400w podle toho jak mu ty pomůžeš. Dispej zobrazuje aktuální spotřebu. Prostě pokud chceš jet rychleji tak musíš sám makat a motor jen dopomáhá. Je pravda, že na skládačce se ti asi více jak 30 km/h nepodaří dát, ale je příjemné, když cítíš, že ti při této rychlosti motor dopomáhá. Někdy ani nepoznáš jestli jedeš za svoje, nebo s dopomocí ale dislej ti to zobrazí. Takové řeči, že to bude motorka a ne kolo jsou liché. To by jsi tam musel dát jinej motor. Alespoň 1 kw a silné elektrokolo nebude nikdy jezdit tak rychle jako silniční kolo bez motoru.
Ještě k té výměně jednotky. Ovladače musíš vyměnit také. Ty jsou součástí jednotky .
Díky moc zavolám ještě do toho šikuly a domluvím se s nimi. Docela mě překvapuje moje stávající baterka která má mít podle měření a kola pouze 9,3 Ah tak naní v klidu dojedu kolem 40km a ještě jsou tam dvě čárky, a to kolo vůbec nešetřím a často jezdím s akcelerátorem boostem. Takže zatím to zkusím pouze výměnu jednotky a ovládacích prvků. Co se týká týhletý diskuze, přijde mi to úplně bezpředmětný... Přesně je to slabý kolo potřebuju jen zvýšit dopomoc, abych jezdil plynuleji. Elektrokolo nebrzdilo na rovince oproti normálnímu kolu a pomáhalo mi v kopcích Tak jak elektrokolo má To je celý.
Tak jsem do firmy Epohon Sikula volal. Ale pan velmi ochotne vysvetlil ze vynuti motoru by zadny vetsi zrychleni moc neumoznilo, protoze motor ma nejake vynuti a tim padem maximalni otacky. Kdybych chtel urychlit kolo trena MTB, tak by se napletl motor na 20" a jelo by to rychleji,ani by nebyla treba upravovat RJ, protoze by si myslela ze kolo jede pomajeji. Ale v pripade 20" uz neni kam jit .
Motory pro 16" se skoro nedelaji. Takze tento projekt zustane u ledu.
Jeste se zeptam nekoho kdo tomu rozumi. Kdyz bych koupil CYCLE ANALYST V3
http://www.ebikes.ca/product-info/cycle-analyst...
ten pry dokaze nejen monitorovat veskery mozny veliciny kola, coz me zajima ale i odblokovat rychlost na vyssi nez je tech 25km/h. Myslite ze by to umel i v pripade meho kola?
Dobrý den, bohužel kola se zadním motorem 8FUN (dnes Bafang) se starší řídící jednotkou a bez displeje nejdou jednoduše zrychlit(upgrade vychází na těch 5tis. kč). Současné modely Agogs dokáží v prodejně ekolo.cz na Praze 7 "přeprogramovat" na vyšší rychlost. U modelů SilverGo až na 34km/h. Tento model se dá dnes koupit i s baterií 17,4Ah(630Wh)https://ekolo.cz/skladaci-elektrokola
Uz mam alespon naboostovano tlacitkem takze to drzi 25km bez nutnosti drzet porad plyn.. Dobra prace diky!
Jenom bych doplnil ze zrychleni neni vlastme mozne u starsich kol SilveGo do roku 2012, protoze stary motor nema rychlostni cidlo, coz nova ridici jednotka potrebuje a novy motor nepasuje do ramu kola.
S repasovanou baterii na 17Ah me prijde kolo zivejsi.
Ale mozna je to jenom placebo... Jedine ma napada ze nova BMS ktera se taky pri repasi musela menit pousti vetsi proudy z baterie? Nebo je tomu nadrezena ridici jednotka a je to fatk jen plabebo?
Nové články nemají tak velký vnitřní odpor jako ty staré tím pádem méně napěťově padají a kolo má proto vyšší výkon i rychlost postupem času se to bude zhoršovat
Jasne, ale tyhle clanky 17Ah jsou poprve nabite.Mam na nich 42km nalitano s boostem furt zapnutym cca polovina baterky pryc. Nemam ve sve tlacitkove hitparade na riditckach nic digtalniho abych vedel presne a na Batt-mana teprve cekam. Takze odhad. Kadzdopadne dejme tomu cca 50% vybito a furt to tahne lip nez predtim cerstve nabita 10Ah (" 10ks platovych" clanku)
Zeptam se co prvi odpojuje pri vysokym proudu BMS nebo ridici jednotka. BMS byla menena za novejsi typ co zvlada nabijeni az 5A ale nevim jak je to s vybijecim proudem?