Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat jestli byste mi nemohli někdo poradit s výběrem kola. Výběr jsem zúžil na tyhle 2 modely, ale kdyby jste někdo věděl o nějakém dobrém kole do 23 000,- byl bych moc rád kdyby jste mi poradili. Canyon váží 13,1 kg a má trochu lepší komponenty, ale Specialized už má taky vidlici na vzduchu a taky váží cca 13,5 kg ve stejné cenové kategorii a nevím jak je na tom Canyon, ale Specialized je velice známá značka s tradicí, což ale na kole nezáleží. Jeho nespornou výhodou oproti Canyonu je, že si jej mohu vyzkoušet a servis mám jak se říká u nosu.
Předem děkuji za odpověď.
Ten servis u nosu má význam jen pro záruční opravy (pokud teda ten u nosu záruční dělá).
Jinak, pokud si kolo neservisuješ sám, tak nějaký spotřebák nebo seřízení mimo záruku udělá každý servis. Na těch kolech není nic speciálního.
Je dost velká pravděpodobnost, že při stejné ceně na tom bude Canyon líp, protože Specialized je "prémiová" značka, takže proti ostatním z principu o něco dražší (při stejné ceně komponentama ochuzenější) - a naopak Canyon je distribuovaný přímo z fabriky mimo obchodní síť. Takže oproti jiným o trochu levnější. Pro Specializedy má cenu sahat až pro nějaká konkrétní kola z vyšších řad (nejlíp ve slevě :-) , jinak to u levnějších kousků nemá cenu. Canyona mám staršího (spokojenost) a co tak sleduju, tak ani na nové nikdo nenadává.
Srovnej si vybavení:
Canyon - Deore (3x10) , Spešl - Acera (2x9). Z toho ti to snad musí být jasné.
Ten spešl přesmy kač sram a prehazka deore a asi by se mi vic libila dvojplacka
Čím ti vyhovuje vic 2 x 9 než 3 x 10?
Já si myslím, že 2 x 9 je vpodstatě totéž jako to 3 x 10, kór když dá kazetu s pastorkem 36 zubů (i když by stačilo 34) :-)
Po rovině a po pevných cestách určitě, to by stačilo i 1 x 4 :-)
tak teoreticky by to mělo byt o nejaky ten gram lehci ale to není tak podstatne hlavne bych to chtěl vyzkoušet protože jsem na to nidy nejel a říká se ze když mas tech prevodu moc stejne jsou velice podobne nebo se dokonce opakuji takze je to zbytecne to je ale pouze muj nazor
Záleží samozřejmě kde a jak chceš jezdit, zda roviny, kopce nebo hory, jestli pevné cesty nebo nezpevněné pěšiny a hlavně jak na tom jsi fyzicky a co a hlavně kolik jsi schopný dát výkonu a a jak dlouho to vydržíš.
O nějaké gramy to lehčí bude, ale když si vybíráš z kol co váží kolem 14 kg, tak je to spíš úsměvné.
Pokud vím, tak na převody 2 x X potřebuješ mít kvalitnější materiál na převodníku aby ten rozsah lépe zvládal a vydržel tolik jako 3 x X. Od toho se samozřejmě odvíjí i hmotnost a cena.
No a co sida myslis o tom rockhopperu
Jezdim tak po tech pesinach, polnich cestach a tak 4x do roka ho vytahnu na lehci cerveny trail
Záleží na tobě, co se ti líbí a víc ti vyhovuje.
Mě vyhovují převody 3 x X a Cynyon se mi výbavou zdá být o poznání lepší než Spešl, kde je cena přece jen víc vyšroubovaná tou značkou na úkor kvality. Ale i tam záleží kdo a jak bude kolo používat. Kdo na kole moc neblbne a má ho pro rekreační projížďky než pro sportovnější využití, tak tomu i hodně levné kolo vydrží a bude dobře sloužit.
A u kol téhle kategorie je lepší brát méně "značkovou" značku, protože za stejné peníze dostaneš vyšší kvalitu komponentů.
Moc diky
Promyslim to
nakonec jsem ve factory outletu u canyonu našel loňský model co papírově váží 12,6 kila ve vel. L a ja chci eSko tak na tom bude vahově velice dobře a i ty komponenty jsou v dane cennove komponenty vynikajici asi az na naboje acera ale za kolo co stoji 20000,- je to bomba ještě jednou moc dekuji a cau