Moje máma má všechny tyhlecty facebooky a videokamery a přijímá ty SMS. Ale když dostane opravdickou čumkartu od dětí, vnoučat nebo pravnoučat, tak si ji vetkne do sekretáře, ukáže ji všem známým a pak, třeba po půl roce, ji vloží do rodinné kroniky.
Těší se z toho sama a ví, že těšit se budou i příští generace.
Dík, mami:-))
To ovšem není "komunikace" ale suvenýr....
Taky jsem odevšad, kde jsem byl poprvé, posílal mámě čumkartu s banálním textem. Ovšem vždy když jsem dojel někam daleko, jsem se musel omeldovat smskou, že je všechno v cajku, nobo to mámě volaka Soňa...
Máma potřebovala i od dědka vědět, že je všechno v cajku a to okamžitě...
O tom, že se octnou někde, kde se z nich bude nękdo jiný těšit mám své pochybnosti...
A to si vem, když před stopadesáti lety jel někdo do Ameriky - než tam dopádloval, pak napsal dopis, že dobře dojel a další lodí ho poslal zpátky. To by vyrost kedlub, A zdřevnatěl...
Tak to bylo i v dobách nedávných, po šesti dnech jsme s Honzou dojeli do Paříže, okamžitě poslali pohlednice, pak se ještě dalších 15 dní plazili píes Brusel, Amsterodam a Hamburg až do Roztocku v DDR, a pak dva dni vlaky domů.
Počkali jsme si doma týden, a rodiče tu pohlednici z Paříže dostali.
Rok 1982.
Problém tehdy zjevně nebyl ve vzdálenosti....
Ale v té době už bylo možné poslat telegram, který byl i z Ameriky doručený během pár hodin.
Jenže do poloviny 19. století se prostě muselo i měsíce čekat než se dopis nějak dostal.
Si sám sebe predstavuji, jak jdu v Paříži pislat telegram a vyklopím za něj prachy co mám na jidlo za 3 dny.
Ano, máš recht, moh jsem i zavolat, mezinarodní hovor tátovi do práce, doma jsme telefon neměli, ale tak nějak to nebylo nutné...
To dneska, když necinkne večer sms, ze decko dojelo, jsme na nervy...
Ta možnost vědět okamžitě je fajn, a na druhou stranu zase nervuje, všechno má svoje...
No právě, já když jako mladej někam odjel a po týdnu se nějak ozval, že nic nepotřebuju, tak máma byla spokojená. Dnes když vnouček dá vědět, že přijede v sobotu v poledne a jsou 2 a on nikde, tak babička je celá špatná kde je a co se s ním děje a nahání mě, jak bych já věděl, přitom se mu jen nechtělo ráno moc vstávat :-))
I rodina od rodiny
Třeba ženina rodina vyžadovala po léta, aby se jim hlásil " šťastný dojezd". Pokud jsme zapomněli zavolat, tak tchyně volala sama... stalo se nám i to, že jsme odemykali a doma zvonil telefon a tchyně " mám strach proč tak dlouho nevoláte,........, to jste neřekli, že budete cestou nakupovat"
Přestali s tím až když se švagrová přestěhovala do USA... i když jednou mi tchyně volala, celá v panice, že američtí jeli na výlet do hor a že už dva dny " se neozvali" a ať zjistím jestli nejsou někde v nemocnici nebo se nestala nehoda" :)
Prostě oni když se neslyšeli den, tak si byli jistý že se něco stalo a u nás v rodině se zase volalo zásadně " jen když se něco stalo" :)
Ano, jde o to si zvyknout.
Zvykli jsme si na každodenní raport, budem si muset odvyknout.
Počkej, až ti děcka dospějí a osamostatní se. Je to složité období protože doma je divé ticho a prázdno. A pak čekáš na email, sms a pomalu se učíš nečekat....
Theorie je krásná.
Moje žena je mnohem klidnější než já. Sice jsem furt v trapu, ale když jsem doma, mám potřebu (naprosto nelogicky) mít obavy, kde je děcko.
A Soňa řekne - nevím.
A já - tak kdy přijde?
Odpověď stejná - nevím.
A já nechápu, jak může být v klidu a nevědět.
A pak když se zamyslím, kdyby si furt měla dělat hlavu, kde právě jsem a že jsem se nemeldoval, skončila by po tom čtvrtstoletí na uzavřeném oddělení.
Tak se učím taky si zvykat, ale jde to ztuha.
V tom bude mít újezďák výhodu, že má těch dětí víc, bude to postupné. Nejdřív se postupně odmlčí jedno, ale to další bude ještě doma a když pak odejde z domu, už to bude normální.
Co znám od našich, nefunguje to.
Dva jsme vyletěli a na nejmladší se pak soustředili tím víc...
Ale je to jistě individualní
Nám a babičkám děti poslaly pohlednici z Vietnamu pomocí služby České pošty. Pošleš jim z mobilu fotku a text, oni vyrobí pohlednici i se známkou a razítkem a dodají ji adresátovi do schránky. Text je napsaný fontem, který vybereš a zvolenou velikostí, takže i poloslepé babičky to dokáží přečíst. Skvělá služba a z daleké ciziny asi i levnější než skutečná pošta. No a dostat do schránky pohlednici v dnešní době opravdu potěší.
trochu "podvod", trochu "dědovi/babče to stačí", proč bychom pro ně utráceli naše peníze ...
Proč podvod? Vypadá to jako pohlednice a je to pohlednice. Fotku si dodáš vlastní, podle svého výběru a vkusu. Napsáno to je krásným třeba i psacím fontem a se správnou velikostí, takže s luštěním není žádný problém a i babičky to bez problému přečtou. To je veliká výhoda. Pokud nejsi sběratel pohlednic či filatelista, tak to nemá chybu.
Souhlasim s AV, prostě to "nevoní dálkami". Vždycky jsem u takových pohledů a psaní prohlížel razítka a přemýšlel kudy všudy putovaly. Nojo, doba se mění, co naděláme :o(
Tak někdy to byla legrace, pohled ze Španělské jarní mimosezony dorazil přes Ukrajinu na vánoce :)
Mě stačilo když jsem posílal dědovi pohled z lyžáku někde u Pradědu.
Čtvrt roku se mnou nemluvil! Protože jsem mu neposlal pohled.
Došel až v květnu, když tam slezl sníh a mohli vybrat schránku :o)
Pohled, který jsem posílala v říjnu 2014 z Hamburku, nedorazil do dneška. A to byl řádně ofrankovaný... :-))
A ručně psaný vzkaz má také něco do sebe, je to takové osobnější...
To je ale také důvod, proč se psaní pohledů snažím celkem vyhýbat O:-) V dnešní době, kdy člověk skoro celý den mlátí do klávesnice nebo ťape na displej dotykového smartfonu, začínám ručně škrábat zase jako v době kdy jsem se teprve učil psát :-)))
Jsem včera dělal zápis utkání v pinci a můžu ti říci, že už jen setkání s kopírákem po 25 letech byl docela zážitek, natož psaní tak, aby to na svazu někdo pak mohl přečíst....
Nápodobně :-) Někdy už luštím starší poznámky psané sám sobě :-))) Uběhne pár dní a už není kontext proč a o čem jsem to psal, protože z toho se pak dá většinou odvodit co by na tom papírku mohlo být :-)))
Děti jsem požádal, aby z cest volaly/psaly jen když budou potřebovat pomoc (snad bych jim mohl být užitečný), aby neposílaly pohlednice, ale aby přivezly něco, co v Česku není.
Tak mám kůru z korkového dubu, klepeto od kraba, kousek jantaru, odštěpek pazourku, velkou (snad piniovou) šišku, šutr z fjordu, průvodce Yosemitským parkem ...
Jsi krkavčí otec!!!!
Já raději už mámě neříkal, že zase jedu pryč, odpadla tím povinnost hlásit, jak jsem dojel. Jinak si prostě dělala starosti, byla schopnacsi zjistit na netu, jaké mám počasí, vzít si do hlavy, že to klouže, a trápit se strachem.
Když nevěděla, že jsem na cestách, spala klidně.
Je ale fakt, že tohle bylo normální, když jsem jako kluk bydlel doma, pak dlouho nic, a až když nás táta opustil, znova zesílila svoji starostlivost na strejce po padesátce....
To chápu. Mně takhle pracovně jezdí nejmladší synáček, co se mnou bydlí... a to občas čumím u flightradaru, jestli je to letadlo ještě ve vzduchu...
Ale je to relativní. Dokud lítal po Evropě, sledovala jsem, kdy bude konečně doma. Když posledně po příletu z Brazílie přestupoval ve Frankfurtu, tak jsem se zklidnila, že už je přece "skoro doma".
Jo, přesně tak.
Už je v Německu, to je za rohem...
Taky to tak bylo...
Vůni, šumot moře v jedné lastuře, skřípot sosen v noci v jedné jejich snítce a na řasách slunce a smích.
https://www.youtube.com/watch?v=C_LWHnvNPMw
strýc mne kdysi naučil, že když někam jedu mám si psát krátké zápisky co se ten den stalo, koho jsem potkala, a tak. dělám to a i když mi odešel disk s napsaným textem, tak poznámky v sešitech z jednotlivých roků zůstaly a je to opravdu zajímavé čtení. pohledy už neposílám, ale mám kamaráda, který pravidelně posílá vánoční a velikonoční pohledy, ačkoliv se spolu pravidelně během roku vídáme, je to milé a všechny si je ukládám.
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und...
... "za hubičku" ...
http://technet.idnes.cz/vojenstvi.aspx
... pancíř z ochuzeného uranu, ten je dostupný až od verze M1A2 ...
Zdroj: http://technet.idnes.cz/mosul-tank-abrams... ...
Prakticky každý, kdo letěl dopravním 747 měl kousek od sebe zhruba půl tuny ochuzeného uranu.
lepší by byl obohacený a reaktor, ne? to by bylo ekologičtější než kerosin :-)
jeden letecký reaktor existoval, stejně tak jeden prototyp raketového motoru.
Akorát by mě zajímalo, kdo měl zájem ohodnotit mínusem informaci, že ochuzený uran se v letectví celkem běžně používal, stejně tak jako v jiných civilních oborech, rozhodně o dost bezpečnější než azbest....
fakt že nekecáš s tím uranem :-))
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ochuzen%C3%BD_uran
e starším, ale ještě používaném Boeingu 747 je používán jako vyrovnávací závaží na zádi. Uvádí se, že bylo vyrobeno kolem 600 exemplářů tohoto modelu obsahujícího ochuzený uran, přičemž jednotlivé exempláře obsahují 400 – 600 kg ochuzeného uranu (jiný pramen uvádí dokonce 400 – 1500 kg). Podobným způsoben je využíván rovněž v amerických letadlech McDonnell Douglas DC-10. Jako zátěž je využíván rovněž v plachetnicích, rotorech gyroskopů, ropných vrtných soupravách, údajně dokonce i ve vozech Formule 1. V některých amerických tancích (např. M1 Abrams) je používán jako součást pancíře. Ochuzený uran může být použit rovněž jako stínění před radioaktivitou.
ale klidně mohli použít neradioaktivní pěnový polystyren. přece kilo polystyrenu váží stejně jako kilo uranu, no ne? :-D
Třeba jen někdo nemá rád uran? Ty plusy a mínusy se používají zcela podivně a nejlepší je si jich vůbec nevšímat. Například "Velká Šestka" občas každou mou připomínku rovnou obšťastní 6 mínusy jen jako výraz toho, že mne nemají rádi. To může, při tvých současných zdejších aktivitách, mít stejný důvod. Prostě tě někdo nemá rád.
Používáním interní přezdívky "Velká šestka" jsi mě dovedl k dotazu:
Jak vnímáš (interně) sám sebe?
Jako "Velkou JEDNIČKU" ?
Nikoliv.
Takže ještě o jednu ubrat?
Nevím co mi tu píšete a o co se snažíte. Vaše podsouvané hodnoty nejsou a ani nemohou být mojimi hodnotami a do mojich hodnot vám vůbec nic není.
Pěknej pokec o uranu - a ejhle, Brahma i z něj vytěží osobní šikanu :-))
Ten je schopen ji vytěžit i s pouhého konstatování, že dnes je úterý. :-DD
(teda, je úterý, že?)
Debil se debilem rodí a debilní geny předává svým potomkům. Zvaž sterilizaci, prosím.
Pro Rondu: Psal jsem Újezďákovi, aby si ty palečky moc nebral, že je to většinou jen výraz osobní přízně či záště. No a někteří se toho hned chytli. Jaké pak těžení. Nejprve se podívej na své ovečky a pak teprve piš. Jinak píšeš zjevné nesmysly.
"Velká šestka" a "výraz osobní přízně či záště" ...
Jakou další svojí fabulaci tam máš?
A žetě to tak štve, když to není pravda? Mohu tě ujistit, že tam také patříš.
Vážně by sis neměl tolik fandit. Ony ty minusy taky můžou znamenat, že z pohledu těch lidí píšeš voloviny.
Pro některý lidi je problém si připustit, že se můžou mýlit a že občas píšou blbosti.
A v čem si fandím? Vždy jsem měl -6 ať jsem napsal co jsem napsal. Blbosti psát mohu, ale stále jen blbosti nepíšu. Přitom ta reakce byla konstantní -6. Tak jsem tu "neorganizovanou" skupinu operativně nazval "Velkou Šestkou". Máš s tím nějaký problém?
Proč bych měl mít problém?
Ty tady stále řešíš nějakou šestku a minusy a kdo víc co.
A už si zase fandíš, když tvrdíš, že dostáváš minusy jenom za to, že si to ty a ne proto, co píšeš.
Zkus se podívat i na jiné své příspěvky kolik kde máš minusů nebo plusů. To by ti mohlo hodně napovědět.
A docela by mě zajímalo jak víš kdo ti dal nějaké minus? To, že jich je někde nějaký počet jen znamenám, že ten počet usoudil, že tvůj výpotek je má takovou hodnotu, že je potřeba ho obzvlášť ocenit. Což také může znamenat, že dalších třeba 25 přihlášeným ani nestojí za to se tím zabývat.
Přestaň si fandit a uleví se ti, nebo si skoč k doktorovi, to taky někdy pomůže.
No evidentně s tím máš problém spíš ty. Já jsem se jen zmínil, a hned je silná reakce. Různý počet mínusů závisí právě na té aktuální "organizovanosti". Jednotlivě si lze s mnohými psát, ale pak se to najednou "zorganizuje" a otočí a s rozumnou komunikací je rázem konec.
No a kdo mi ty mínusy dává, to samozřejmě nepoznám. Ale z toho čísla si to dokážu celkem odvodit.
Léčení je asi vážně správná cesta.
No jelikož tebe zrovna do té "Sestky" také počítám, tak tvou radu opravdu nemohu považovat za nezaujatou a přijmout ji. To bys mohl pochopit. :(
Jo a jen pro zajímavost, z čeho bych se měl léčit? Z bludů?
A kdo všechno je ta Velká Švestka?
To bys snad měl alespoň tušit, když do ní zcela jasně patříš. Do šesti snad počítat umíš? Pro jistotu: Jsou to všechny prsty na jedné ruce a ještě jeden z druhé ruky přidej :D
???
Poposedni si prosím, případě lépe zajdi si do vedlejší místnosti. A PAK si zkus můj příspěvek přečíst ještě jednou.
Nápodobně :)
http://magazin.aktualne.cz/cyklo/bud-videt...
http://www.foxsports.com/buzzer/story/this-guy...
krásný pokus o skočení překážky a pokus o skočení spadlého cyklisty
Ten první padající po prvním skoku jel dlouho po předním kole. Ten asi musel brzdit přední brzdou, aby se tak udržel. Do další překážky pak už jen najel a letěl přes řídítka. Nechápu proč to prováděl. Lekl se, chtěl to ubrzdit? Nebo se mu zablokovalo přední kolo?
Hlaváčku, četl jste moji knihu zbytečné otázky v kriminalistice ?
Ne.
No a přitom je všude k dostání
Aby to nenarval do běžícího závodníka, kterýho právě dával o kolo.
Tak tedy nevím
http://domaci.ihned.cz/c1-65510730-lide-nemusi...
Předminulý týden jsem poprvé nabíjel fungl novou Lítačku, a na dotaz co se starou Opencard mi na přepážce na Roztylech sdělili, že je jim to vlastně fuk. Na moji poznámku, že by se karta měla vracet (protože "jejich majetek" a ta smlouva), a že bych za pár let nerad doma dostal obsílku od exekutora, že jim ji dlužím, a že tedy chci potvrzení o vrácení. Koukala na mně nejdřív divně, pak že pokud ho opravdu chci, tak že si mám udělat výlet na Magistrát. To jsem se znechucením samozřejmě odmítl, kartu jim nechal na přepážce a celkem naštván odešel :-/
Tak snad jsem něco nepo...
Koukala se divně, jo?
Asi tak před 15 rokama jsem musel použít veřejné WC v podchodu na Václaváku. Vyčurání tam tehdy stálo tři koruny. A já chtěl po tý výběrčí na ty tři koruny daňový doklad. Taky koukala divně :-)
no tak teď bys asi zaplati 10,- to bys koukal zase divně Ty :-) a nebudou muset mít na WC taky EET?
Tak samozřejmě, že ano. Ne hned, ale časem určitě.
Tak to na Hlaváku (a asi i jinde) budou asi zase msuet rekonstruovat WC.
Tam jsou stojany, kam se hodí mince a dveře se otevřou. Nějak není prostor, odkud by ta účtenka vyjela.
Ledaže by ji vypisovala děžurná :o)))
Bude se tam platit jen kartou. To pak bude bez problému. A případně si v pokladně koupíš kartu čůračenku, která ty dveře také bude umět otevřít a tam ti doklad vyjedou.
Mozna by to bylo dobre pouziti pro opencard - misto curacenky :-))
Ty jo, v Benátkách jsme za Kafe dovnitř platili euro, a aby mohlo jít někde zase za hodinku ven, tak další euro a půl. No neber to, odskočit si za 50 kaček :D
To mě připomnělo, že ve Witennberku existuje souvislost mezi vzdáleností od zámeckého kostela (to je ten, co tam Luther podle legendy vyvěsil svých 95 tezí) a cenou za WC. V Lutherhausu, to je na opačné straně centra stojí 0,50 €, na náměstí 1,00 € a u zámeckého kostela 1,50 €. :)
Luther zjistil, že výnosnější než prodej odpustků bude zpoplatnění záchodků. Měl pravdu.
To spíš jeho žena Kateřina, ta měla podnikavého ducha.
jj, za každým úspěšným můžem stojí žena! :-)
V tomto případě velmi výrazně.
Tak alespoň její socha, ona tedy Kačenka moc krásy nepobrala. Snad to její nástupnice vylepší.
Stejně není správné, že z EET jsou vyňaty hajzliky. Taky měli povinné vydávat účtenky. Na čurání krátkou a pak podle délky :D
Klid, vydrž, dočkáš se :-)
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/420091...
Myslíte, že je opravdu tak naivní magor nebo to jenom hraje, nebo že by stařecká demence?
Přece nežije až tak sterilně a těžce separovaně od veškerého dění.
"Ještě dál šel před týdnem řecký ministr pro migraci Janis Muzalas, když visegrádskou čtyřku v řecké televizi obvinil ze sabotování evropského plánu přerozdělování uprchlíků.
„Rozhněváni říkáme, že Evropa by měla konečně respektovat své závazky,” řekl Muzalas."
-- miluju řecký humor
Docela co se dnes všechno děje v IKEA.
Nějaký výprodej? Anebo došly masové koule?
Až půjdeš kolem, tak se tam mrkni :-))
Trčím ještě furt v práci. Nevím, do kolika mají otevřeno. Ale žena dnes v Ikei byla (i s tchýní), ale neříkala nic. Jen že když ji pak vezla na vlak, tak skočila pod vlak. Ne tchyně, nějaká osoba.
Tak Ikea asi dnes už neklapne, mám jít pro rohlíky do Alberta. :)
V téhle speciálce mají non-stop, ale teď už tam je zase nuda. Možná zítra bude zase veselo :-)
Není to teda dopis, ani čumkarta, ale zaujalo.
Dnes na stream.cz Markéta Peggy Marvanová
https://www.stream.cz/srdcari/10014410-marketa...
-17 už tady dlouho nebylo...
http://www.nakole.cz/diskuse/21388-pokoj-v-ikea...
A přituhuje, už je tam -20. K ránu to možná klesne ještě níž.
A že to tam naskákalo podezřele rychle. Skoro jako kdyby zmrd přihlásil všechny anticyklopalmovky a další mulťáky, které tu má, že?
Poznámka pro neznalé: Hovaden sem přispívá pod několika nicky. Zjevně je pak využívá při palečkování.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/afghanistan...
http://www.reflex.cz/clanek/prezidentske-volby...
Zastavil bych se u jednoho fenoménu, který se v posledních letech stabilně opakuje – zoufalé selhávání agentur pro výzkum veřejného mínění a novinářů ohledně předpovědi volebních nálad. A je jedno, jestli se jedná o Česko v době parlamentních voleb (2010), posledních prezidentských voleb (2013), Británii, když podruhé vyhrál Cameron, popřípadě, když Britové v referendu hlasovali o brexitu, anebo dnes, v době amerických prezidentských voleb.
Většinou šlo o stejný model: výzkumnické agentury nedocenily nebo přecenily určité momenty v kampani a vůbec celkové nálady lidí, čímž vytvořily virtuální rozložení sil ve společnosti. Fakt, že se někteří lidé nehlásí k nepopulárním stranám (u nás ke komunistům, jinde k pravici), by měl být součástí takových prognóz.
To ses nemusel zastavovat 8-) , to "zdejší" vědí.
vy se znáte s autorem textu ?
Když ono hodně moc záleží na tom kdo dělá průzkum a hlavně jak ho dělá a jak vyhodnocuje výsledky.
Mnoho průzkumů je hodně tendenčních a je předem jasné jak výsledek dopadne, stačí se podívat na položené otázky. A vyhodnocení je pak často kapitola sama pro sebe.
Když si dají záležet a průzkum a vyhodnocení je provedené odborně, tak průzkumy vycházejí docela dobře v porovnáním s pozdější realitou.
Fůra "průzkumů" má hlavně za úkol vybejkovat, nebo utlumit voliče. S objektivitou to nemá moc společnýho.
Za peníze se dá udělat ledacos. Když někdo "poupraví" výsledky u rychlých průzkumů aby byl zadavatel spokojený a příště si zadal další práci, tak je to vůči lidem nefér, ale dá se to ještě pochopit. Tyhle průzkumy je snadné poznat a lidi by je měli brát jen jako hru a zábavu. Bohužel tomu ale často není a novináři to prezentují jako výsledky vědeckého výzkumu.
Jenže průser a hnusné křiváctví to je když se tohle děje také u vědeckých výzkumů. A co horší když se k tomu propůjčí renomované agentury s opravdu vědeckými týmy. Tam už se podrazy a zkreslení výsledků bez hlubší analýzy poznat vůbec nedá.
Průzkumy a jejich zveřejňování bych povolil nejvejš měsíc před volbama. Pak už ani ťuk. Je to jen drsné ovlivňování voličů. K ničemu jinému to není.
Jak to chceš zařidit?
Zakázat lze.
Jde o to, jak dokázat, stíhata trestat, aby si z toho zákona nedělali srandu.....
Kolik by to stálo?
Všechny strany mohou přeci používat průzkumy jako manipulaci, jen Andrej na to má prachy.
He to na každém z nás.
Ne na zákonu. Prostě musíme přesvědčit ty kolem sebe, že ta kobliha je safra drahá.
Ne v mediích, souseda, holku na hlídání, zahradníka, matláka....
On má prachy, my pravdu.
Nemůže vyhrát, když to vezmeme za svoji věc.
Téměř každý Čech ví, jak postavit Národní reprezentaci (v jakémkoli sportu), koho by "tam" dal a koho naopak vyhodil.
Je schopný sestavit vládu, ale ... ale zapojit se, dělat to? "To bych nemoh´, nemám na to žaludek!" A tak brblá protože "má právo". Názory ostatních (nekámošů) ho nezajímají, protože to jsi všichni debilové.
Domluvit se? "Já bych chtěl, ale "voni" nejsou schopni (ochotni) uznat moje názory jako lepší než jsou ty jejich!"
Ne, Lelku.
Průzkumy, co si dělají bookmakeři jsou férové, jde o prachy.
Tady se stalo něco jiného.
Media vytvořila tlak, že Trumpa volí jen hlupáci.
Chci volit Trumpa, proč bych jim to říkal, budou mě považovat za blbce.
Proto takový rozdíl mezi průzkumy a realitou, stejně to bylo při Brexitu.
Všimni si, jak ty žurnalisty, pro které byl sexistický primitiv, začnou obracet....
Šašci
http://www.reflex.cz/clanek/prezidentske-volby...
Pro mnoho amerických i světových celebrit, agentury, které dělají průzkumy, celý vládnoucí establishment (ke kterému Hillary Clintonová dlouho patří), ale i většinu médii je vítězství Donalda Trumpa nejenom šokující prohrou, ale i velkou ostudou. Snad nikdy v historii se totiž tolik lidí tak neblamovalo, jako teď.
Oni se otřepou, a vysvětlí ti, že vlastně Mumie vyhrála, že za její prohru může ten zastaralý systém voličů.....
Vydrž
netrvalo to dlouho
http://zpravy.idnes.cz/americke-volby-prezident...
Ovšem i americký profesor práv Paul Finkelman se může mýlit nebo neznat všechno.
Kdyby znal náš systém, tak by věděl, že i vítězná politická strana nemusí mít předsedu vlády a vládu sestavovat, protože u nás záleží ne na voličích, ale na sympatiích nebo antipatiích prezidenta a jak se zrovna vyspal nebo najed. Vítěz nemusí mít hejtmana, starostu, protože stačí aby se spojili ti co nevyhráli v nesmyslný spolek protichůdných stran.
Americký systém asi není optimální, ale mají ho už dvě stě let a zřejmě jim dobře vyhovuje, když to nemění a rozhodně náš systém není o nic lepší, spíš možná i horší.
Vítěz nemusí mít hejtmana, starostu, protože stačí aby se spojili ti co nevyhráli v nesmyslný spolek protichůdných stran.
No, na rovinu, když má "vítěz" nějakých 25%, tak to jde velice snadno.
Jistě, to byla poznámka k volebním systémům.
Kdybychom měli systém vítěz berte vše, tak i s 25 % by byl vítěz a zase by bylo okolo plno keců, těch co nevyhráli a kdyby prezident musel pověřit vítěze sestavením vlády, nebyly by okolo podobné tanečky jako je občas k vidění.
Prostě jsou systémy různé a tak to je a ti co prohráli se s tím musí smířit nebo se pokusit ten systém změnit.
No jo no, stačí v nadpoloviční části států vyhrát o 1% a jsi vítěz, i když jsi v ostatních o 10% prohrál.
Potom jsem viděl další statistiku, podle které v posledních třech volbách volil republikánského kandidáta zhruba stejný počet voličů, zatímco počet voličků demkratického kandidáta stále klesal (ergo klesala účast ve volbách).
Na rovinu, asi bych to hodil kandidátovi libertariánů, i když bych věděl, že nemá šanci.
Tak minimálně se v USA a v zemích s echt většinovým systém mnohem hůř vládne bez odpovědnosti za vlastní skutky..
Všimni si jak jednoduchý to má třeba dnešní vláda, všechno kontroverzní je " ústupek" ustatním členům vlády a když je nejhůř tak jak čssd, tak ano tak i lidovci jsou prakticky " opozice" :)
Saúdská Arábie zakázala dovoz českých kaprů
http://zpravy.e15.cz/byznys/zemedelstvi/saudska...
Hmm, tak to mají blbé, to budou mít saúdové vánoce bez kapra. Tak holt budou mít vepřové halal řízky se salátem a s halal pivkem.
V tom má určitě prsty Gordon Ramsay s jeho Kitchen Nightmares. :-) http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti...
Poslal bych tam Hermana,ten jim to vysvětlí a strejda by si moh odvést taky nějakej metál.
Moc dobre si nastudujte, za co dostal Brady medaily od Britské královny, když se tím strejda tak prsil...
Za jeho aktivní činnost ve prospěch ČR ani UK to nebylo..
Až dohledáte, prosím o ferovou informaci, za co, a kolik Kanaďanů to současně se strejdou dostalo...
Tak jsem si našla trochu času, abych se podívala na stránky MD a zjistila, zda nám cyklistům, a samozřejmě i nám řidičům, opravdu navrhují za projetí jednosměrky v protisměru 25 tisíc pokuty.
I zjistila jsem, že projetí jednosměrky v protisměru spadá pod kategorii "Nesplnění nebo porušení jiné povinnosti" a navrhuje se za to bloková pokuta do 1500 Kč, ve SŘ pak 2-5 tisíc. Žádné body, žádné odebrání papírů.
Pak je tam definován přestupek "Neuposlechnutí zákazu jízdy nebo příkazu směru jízdy podle § 124 odst. 10 písm. e)
(§ 125c odst. 1 písm. f) bod 16.)", což znamená, že policajt ve stejnokroji smí "zakázat řidiči jízdu na nezbytně nutnou dobu nebo mu přikázat směr jízdy, vyžaduje-li to bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích, popřípadě jiný veřejný zájem". Zde nelze dát blokovou pokutu, v SŘ lze dát pokutu 7-25 tisíc a dokonce také zákaz řízení na 3-6 měsíců.
Ty se neboj.
Na kole jezdíš převážně jen verbálně....
A z čeho tak soudíš? Lana tu někdy někde sdělila, kolik jezdí na kole? Nebo jen před tvým dálkovým nájezdem kolometrů jsme všichni jen takoví sváteční cyklisté?
Buď v klidu Brahmo, nic se neděje:-))
01:16 hod.
Upozorňuji tě že v mých tématech si už taky neškrtneš.
Mažeš bezdůvodně mé příspěvky.
Jen všichni blbněte. To vážně pomůže.
I ty, Lanno?!?
Tebe jsem měla ve škatulce "zapřísáhlí odpůrci mazání"...
To se tady tedy dějí věci...
http://www.nakole.cz/clanky/852-podminky-pro...
Dovolím si odkázat především na bod: Moderování diskuse:-))
A pro Bobboba: Ne, Brahma není můj mluvčí a já tady v souladu s pravidly diskuse nehodlám trpět prvoplánové provokace.
Fuj, tys mě vyděsila - už jsem se lekl, že jsem porušil pravidla webu / moderování ve fotohádankách, když jsem Hraboše nesmázl, ale jen mu vynadal.
Naštěstí tam je uvedeno pouze "může" a nikoli "musí". Takže se nemusim zpronevěřit svým zásadám :o)
No hlavně aby jsi se toho držela i v jiných tématech kde občas sama rýpeš do jiných.
Nejlepší je vždy kritizovat jiné než si zamést před vlasním prahem, že.
Děkuji za názor.
A co soudíš o té pokutě za projetí jednosměrky v protisměru?
Nic, nejezdím autem, tam kde u nás máme jednosměrky tak mají cyklisti jízdu v protisměru povolenou.
Například zde
https://mapy.cz/zakladni?x=17.9716248&y=49...
Obecně za přestupek by trest měl být, jeho výše by měla byt odvozena od výše přijmu při peněžitém trestu. Někde to tak funguje:-)
Tak to máte u vás pro cyklisty dobré.
Já si myslím, že přestupky by se mely trestat podle závažnosti. S finančním trestem podle výše příjmu moc nesouhlasím. To by pak třeba takový 18 let starý student s autem, které dostal za maturitu a s vlastním příjmem 0, mohl jezdit, jak by chtěl.
Mají to nastavení tak, že je minimální výše pokuty + procento z čistého příjmu.
Ale takhle to je jen u některých - závažných přestupků a jen u těch, které jsou řešené na úřadu nebo před soudem.
Problém vidím právě v tom zjišťování příjmu a pak v tom, že trest by měl odpovídat závažnosti přestupku nebo "recidivování".
Dovedu si představit, že přestupkový recidivista dostane víc než prvotrestaný.
Když tohle funguje jinde proč by nemohlo u nás?
Nebo že by se hledala cesta jak dokázat že něco nejde?
Někde je to takhle zavedeno, jinde to takhle zavedeno není. Není to, dle mého soudu, o tom, zda to u nás nejde zavést, ale zda je dobré, správné a moudré to zavést.
Osobně jsem přesvědčen že je to skvělý model.
Bohatý těžko pocítí např. 50tis. pokutu a klidně bude přestupky páchat dále.
Ja bych šel ještě dál, za velmi závažný přestupek bych vozidlo zabavil.
Tak máme i jiné než finanční tresty za velmi závažné přestupky.
Já bych vozidlo nezabavovala, vozidlo závažné přestupky nedělá a mnohdy ani není napsané přímo na řidiče. Ani majetek sám o sobě přestupky nedělá.
Závažné přestupky dělá člověk. Zabavovala bych řidičské oprávnění, čili to, co stát řidičům vydává. Což se ostatně u nás děje (pokud to nedejbože nějaké korupční jednání neovlivní).
A jen pro odlehčení: Kolařům bych dočasně zabavovala ventilky, je to velmi elegantní způsob, jak eliminovat sobě i druhým nebezpečného řidiče po dobu jeho dočasné ztráty soudnosti:-))
Tím odlehčením si ale silně protiřečíš.
Odebrání ř.p. nikomu nezabrání v jizdě a třeba zabití neviného. Odebráním vozidla táto možnost není, tak jako odebané ventilky:-) Ikdyž na mně by si s ventilkama nepřišli, vozím jich dostatečné množství:-)
Odebrání peněz nějak brání něčemu ?
Řeč je o vozidle ne o penězích.
Pardon tak ty jsi neříkal nic o odebrání větších peněz za stejný přestupek ?
Aby pak důchodce, majitele vlastnoručně postaveného domku v Praze na Hanspaulce potrestali víc než důchodce majitele vlastnoručně postaveného domku v obci Martínkovice .... majetek mají přece různý.
Už jsem to psal. Je to procentem z čistého příjmu, nikoliv z majetku.
Paráda reaguji na celou větev,
a p ak ovšem otázka b :
Co je to čistý příjem ? Zaměstnecký plat ? Důchod je příjem jen ten privátní nebo ten státní nebo oba nebo částečně ?
Jsou lidé, kteří mají obrovský majetek ale neplatí žádné daně z příjmu a jejich firmy mají obrovský obrat ale neplatí prakticky žádnou daň ze zisku.
To jsem zvědavý jak to funguje jinde, bobbob tvrdí, že funguje tak bych prosil příklady...
Detaily neznám, tak jen jak mi to bylo před nějakou dobou vysvětleno.
Čistý příjem je snad příjem který má každý člověk po odečtu povinných dávek a daní. Každý země to může mít v detailech malinko jinak.
Každý člověk má nějaký příjem. A pokud z nějakého "podvodného" důvodu nepřiznává veškeré příjmy, tak je možné příjem stanovit nějak tabulkově.
Takhle to mají udělané tuším ve Finsku. Není to tak složité to určit.
Jen pro ilustraci, i u nás např. pro účely výživného soud stanoví příjem pokud je dotyčný podnikatel a několik let vykazuje minimální příjem nebo dokonce ztrátu.
Co vím tak to takhle funguje a zřejmě docela dobře ve Finsku, Švédsku, Dánsku, v Norsku taky, ale jen snad nějak částečně a mám dojem, že i ve Švýcarsku. Možná to bude i v jiných státech.
Jojo tak jsem si početl Finsko nejvyšší pokuta byla snad/ co jsem našel " dle příjmu " na 54.000 euro , pár měsíců se štěkal s úřady a snížili mu to na 5346 euro... celkem věřím, že nejvíc zabralo to, že řekl, že prostě začne danit jinde a je mi celkem jasný, že čím větší příjem, tím větší váhu má když takový člověk řekne úřadům, že jim příští roky nezdaní ani vindru, protože firmu šoupne do ciziny.... :)
Každopádně, Bobbobe, jsem moc ráda, že jsme si mohli popovídat a vyjasnit si stanoviska, ač jsme každý v této konkrétní věci jiného názoru. Normální diskuse, byť třeba tvrdá, ale bez provokací, mě osobně těší:-))
Aha, tak že tahle výmluva může platit i u člověka který způsobí závažný přestupek za který půjde do vězení.
No a stát se posere že jeho firma bude danit jinde a tak do basy nepůjde.
Skvělé tomu tleskám.
Doufám že takovému nesmyslu sám nemůžeš věřit.
Že by jeden podnikatel finančně položil stát je opravdu směšné.
Jinde fungujou věci, jejichž zrodu u nás nepomůže ani císařskej řez. Vem si třeba protikuřáckej zákon, v Anglii ho zavedli po dvouletým jednání v parliku a kolik let se o něm diskutuje tady? Podobně je tomu i v ostatních oborech, třeba ty registrační pokladny. Každej má dětičky, příbuzný, kámoše, kterejm by to mohlo uškodit. Jsme přece Češi! :-)
neznáte někdo, prosím, sedla Selle Royal?
http://www.batman-bike.cz/?prd=ALL&m_id=...
vdova řeší nějaké širší, pohodlnější sedlo, ale na známé Brooksy prostě nějak 3000,- nejsou :-)
jak se vůbec o kožené sedlo člověk musí starat? Dá se s tím jezdit celoročně? A co když na něj prší nebo sněží, nevadí to? :-)
kůže se musí ošetřovat a před deštěm,sněhem a sluncem chránit nějakou šprckou.
jinak mohu nabídnout k vyzkoušení toto: http://www.kupkolo.cz/damske-sedlo-force...
Znám, mám, nejlepší (krom lehokolového) z těch co mám.
S dámskými nemám zkušenost, ta nevozím
zní to optimisticky. jak moc se o něj musíš starat?
kolárna je suchá, takže i když ho propotím (ještě se nestalo) má optimální prostředí pro regeneraci.
Vyhovuje mě i jeho tvrdost, žádné gely či změkčovadla (na sedací ploše)
já jezdím za každého počasí, včetně deště a sněhu, takže by asi bylo brzo po něm, co? leda ho vzít pro vdovu - ta v zimě takřka nejezdí
A sedíš na něm?
To je, obvykle, schované mezi půlkami ...
Tak nekupuj za 3000, ale za 1700...
http://www.idealo.de/preisvergleich...
To si chce dát něco takovéhle na kolo co má a co jsem viděl, nebo to je na nějaké městské kolo?
Na Slovensku měly cyklistky asi špatný den
http://www.info.sk/sprava/123327/foto-tri...
https://www.respekt.cz/americke-volby/neznama...
Pěkný článek o volbách a o tom jak neuvěřitelně nabubřelý může být názor na demokracii.
Autorka končí :
To, co jsme si mysleli o zbytku země – že jde o demokracii odolnou vůči populismu, sklonům k diktátorství, že jsou zde respektovány rozdílnosti a že se společnost posunuje k rovnoprávnosti, už není pravda.
Doma zapínám televizi, afroamerický komentátor CNN má slzy v očích. Končí sen o americké výjimečnosti.
Zuzana Boehmova
Consultant at Global Gender Parity Initiative at New America :)
Je zajímavé, jak média informovala o obrovské volební účasti a obrovském zájmu voličů a po skočení volb už nějak moc nepíšou, že byla velmi malá účast, nejmenší od roku 2000 a přišlo jen 54 % voličů.
Mimochodem zaznamenal jsem i vyjádření pozorovatelů, že velmi mnoho Američanů hispánského původu volilo Trumpa a že jim je jeho postoj a názor bližší. A pak, že rasista :-)
K účasti asi takhle (platí v US, platí u nás):
https://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk
a nabubřelost u nás v přímém přenosu :
Rozhodli jsme se, že v budově zůstaneme. Myslíme si, že fungující autonomní sociální centrum má větší hodnotu pro město než kanceláře SŽDC,“ řekla Jana Bednářová z kolektivu Kliniky.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/klinika-aktiviste...
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/75827...
Já bych měl řešení, celkem elegantní a moc by to nestálo. Jen nevim jak by se to líbilo.
Kanceláře SŽDC nastěhovat tedy do bytů, domů a objetků těch co obsazují jejich. Prostě taková "výměna" prostor a objektů.
Zajímavé je, že když si dáš do Googlu slovo klinika tak jich to najde 35.5 milionu ale hned první odkaz je na tuhle podivnou kliniku.
Nejsem zrovna odborník na web, internet ale přijde mi to docela zajímavé, protože si myslím, že to lidi z kliniky nějak speciálně zaonačili...
Pan Obama přijal pana Trumpa a zdá se, že celé se to neslo v konstruktivním duchu . Popravdě můj osobní dojem je , ze záběrů které jsem viděl, že pan Obama to vzal lépe než řekněme tři čtvrtiny evropských vrcholových politiků.
Dobré je , že pan Obama připoměl, že bude opakovat stejnou profesionální zdvořilost, které se mu dostalo od pana Bushe.
I to svědčí o tom , že demokracie v USA je dobře ukotvena a síla její setrvačnosti je o hodně vyšší než kdekoliv v Evropě na východ od Anglie :)
Navíc z dnešních reakcí většiny evropských politiků, kteří ještě před třemi dny usilovně malovali čerty na zeď a kopali směrem k panu Trumphovi hlubké příkopy, je slyšet rozumný hlas. Sice to něco vypovídá o skutečném postavení Evropy , ale přece jenom je to pro busoucnost našich dětí lepší počin než hysterický křik nahrávající Putinovi a Číně...
Prostě vlak se vrátil na koleje, jede se dál :)
Calexit? :-)
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika...
Tak toho se fakt nebojím, Calexit by totiž znamenal praktický Mexentrance... stačí si projet Kalifornii a minimálně po LA už je to prakticky Hispánie :)
Bylo by asi zajímavé sledovat, za jak dlouho by tam Hispanci nabyli praktickou většinu, oficiálně mají zhruba 40 procent obyvatelstva Kalifornie....
http://objevit.cz/pneumatiky-na-kolo-bez...
zajímavé
Zkus tím přejet nějaké větší psí lejno :-)
To mě nenapadlo, ale myslel jsem o kolik to ztěžkne třeba po průjezdů hlínou
Řekl bych, že to budou pouze na čisté silnice a tam to může být i dobrý.
Zmatená cyklo-polka ? By mě zajímalo, kde se na tý dálnici vzala.....
https://www.youtube.com/watch?v=slsk_YpQx3c
teda takový let cyklisty
https://www.youtube.com/watch?v=2No5VHgL4vo
To hnusný počasí. Chlad, občasný krupicovitý sněžení, Smrk nevidět. Včera při příjezdu jsem ho zahlíd, mraky byly asi na devíti stovkách.
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/754-poppy-day...
(
http://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
Po pěti letech i u nás?
http://blog2.idnes.cz/blog.aspx?c=566535
Lepší pozdě, než nikdy.
"Hraboš dostal ban?
Pakliže ano, odcházím do emigrace, dokud ban nebude zrušen."
P.S.
http://www.nakole.cz/diskuse/21394-to-hrabosh...
Dostal-li ban, pošli mi pls zprávu, a odejdu, jak jsem slíbil.
Měl jsem včera a předevčírem fofr.
Ale jestli vybanovali Hraboše, jdu pryč, dík za zprávu.
Nejsem ten, kdo "ban" dává, nemohu tudíž zprávu ani potvrdit ani vyvrátit.
Že byly profily adminem zrušeny, to pozná i blondýna. Stačí si na ně kliknout.
Navíc Václav založil sám vlákno, ve kterém to sdělil. Nebo chceš jeho sdělení považovat jen za takové plácnutí pytlem do rybníka?!?
A do třetice - od té doby se tu ani jeden (H a H) neobjevil.
Co víc potřebuješ pro to, že ban opravdu dostali?!?
blondýna nepozná (neví) kam svoji reakci má umístit
Holt blondýna ...
Umístila jseem to přesně tam, kam jsem to umístit chtěla. Je to reakce na tvůj přísěvek.
Neptal jsem se Jindry8526, odpovídal jsem mu.
Tvá rozšiřující odpověď měla směřovat k němu.
UŽ CHÁPEŠ, kde je zakopaný pes?
ale J. se (snad) pobavil ...
Tak to pardon, ale snad si mohu rozhodnout, na jaký příspěvek a jak chci reagovat.
Nebo tady teď o tom budeš rozhodovat ty?!?
Vypadalo to jako že jsi mimo mísu
V poslední době mám u tebe stejný pocit.
Máš, jako ostatně vždy, pravdu. To modré kolečko je červený trojúhelníček ...
Jinak tedy, oba dva, prosím pěkně, co vás dnes zaujalo?
Že bylo v Lomnici nad Popelkou krásně slunečno :o)))
A mrzlo?
Já dnes likvidovala bylinkovou zahrádku a teď před chvíli mě zaujalo, že to možná bylo předčasné, bo prý příští týden má být zas teplo:-))
Jj, mrzlo.
A také mě zaujalo místní muzeum, kde mají skutečné a funkční hodiny s vodotryskem :o)))
Na zahradu se chystám zítra. Nějak jsem ty podzimní práce zse nestihla...
Jj, s tím souhlasím, tam ty hodiny s tím vodotryskem určitě zaujmou. Obzvláště ten vodotrysk.
Tuhle mi vnouček vykládal, že byl s dědou na výletě a viděli ten....trivodosk.
Jsem musela zavolat druhému dědovi, co to vlastně spolu viděli. Viděli vodotrysk:-))
Ani jeden syn neví, jak velkého má potomka. Jaká mám těm cvrčkům koupit odrážedla, nevím-li tak podstatný parametr?
Otec mých vnoučat by to taky asi nevěděl. Takže v podobných záležitost celkem bezproblemově komunikuji se snachou.
jedna taková paní, pardon ministryně zahraničí EU dostala jako pátá na světě " Bonnskou cenu Mezinárodní demokracie" ( cena pro osobnosti bojující za lidská práva humanitu a demokracii
No ale je to legrační číst nejenom proto, kdo byli ti ostatní 4 před ní, kteří si tu cenu asi fakt zasloužili, ale zejména proto že to je paní která Evropu označuje za " mírovou supervelmoc"
Samozřejmě jeden každý víte, kdo je ta paní, protože každý zná ministryni zahraničí EU :)
Tak blahopřeji, jen bych rád věděl, jak dlouho nám s jejím přístupem ten mír vydrží...
http://vtm.e15.cz/psane-pismo-brzy-skonci
Sice tvrdím, že můj rukopis je Arial CE ale tohle je hodně přehnané. Až budu chtít někde nechat nějaký vzkaz, nebudu hledat nějakou tiskárnu abych ho vytiskl ale prostě ho napíšu. (je tedy fakt, že jsem už spoustu let nekoupil jedinou propisku, pořád se ke mne dost rychle dostávají nějaké reklamní)
A pak už ani nedokážou napsat vzkaz do flašky.
Písmo na těch výtiscích z počítačů vybledne a nezbude po nich lautr vůbec nic, akorát bordel.
Pro uplatnění reklamace si schovejte účtenku!
-------------------------------------------------
vybledne dřív než skončí záruka "do nečitelna"
Dnes už běžná věc, že si koupíš roční jízdenku a musíš si chodit pro duplikáty, bo je po půl roce úplně vyšisovaná dočista dočista. A to ani na světlo nemusí.
Proto je dobrý si ji buď vyfotit mobilem, nebo naskenovat do kompu.... to dělám už pár let u věcí, které by stály za potencionální reklamaci....
Nebo neskladovat ve slozkach z umele hmoty. Ty delaji termopapiru docela zle :-)
Zajímavé ty názorné tabulky viditelnost a reakcí
policisté také v Hradci zastavili jednoho chodce, který měl v uších sluchátka a nereagoval ani na jejich výzvu. „Sluchátka s hlasitou hudbou jsou problém. Chodec pak neslyší blížící se auto, nevnímá, co se děje v okolí a snadno se stane obětí nehody," upozorňuje Karel Kotil.
Zdroj: http://jindrichohradecky.denik.cz/zpravy_region...
Já ti nevím, na kole mám reflexní vestu, odrazky, reflexy na brašnách, na nohách,svítím. Jedu po silnici s autama, že jo. Ale mě se to blbnutí s reflexama nějak ekluje, teď jsou to reflexy a dospěje to k povinnejm přilbám a chráničům páteře kdykoliv vylezeš po svejch z domu... Nevím, ale nějak se s tím obecně neztotožňuju.
kanadský cyklopluk z I. světové války, článek ke dni veteránů, moc zajímavé včetně nákresu kola
http://cyclingmagazine.ca/sections/feature...
Sedlo od Brooks. Jestlipak by našli ještě kopyto na daný model military
Dneska mě zaujal rozhovor tří uprchlíků před válkou:
...
A: Je to vážně tak nutné?
P: Trápí vás něco messieur Van de Stadte?
B: Chce vědět, proč musíme pořád mluvit anglicky, je z toho unavený!
P: Protože jsme v této zemi hosty, víte messieurs? Pokud máme získat důvěru místních, musíme se naučit jejich způsobům.
...
To jsme to dopracovali...
https://www.novinky.cz/finance/420017-novy...
Mno, třeba zas bude o to míň lidí v přírodě :-)
Docela mě udivilo, že to novináři zjistili až teď. Tenhle fenomén se tu objevil hned se vznikem nákupních center.
Myslím, že se to objevuje jako " nový fenomén" v novinách už pěknou řádku let, většinou když není o čem psát...
Na druhou stranu kdysi to bylo nutnost , když někdo něco chtěl, tak musek strávit pěkný kus volného času než to sehnal, cestovat někam " kde to kupodivu mají" ( maně mě napadají boty prestige, které kupodivu mívali vjednom obchodu v Hradci Králové na takovém sídlišti, snad se to jmenovalo Labská?) nebo se muselo rovnou někde spát ve frontě.. viz pračky, ledničky, auta ...
Tak to bylo už hodně dávno, co člověk omusel oběhnout půl Prahy, aby něco sehnal (zpravidla nakonec něco jiného než co sháněl).
"Prestiže" měli a mají spolehlivě v každých pracovních oděvech.
... co půl Prahy!? Až do Hradce musel!
Chudák
Náhodou krásný výlet po naší socialistické vlasti...
Kdo ty Prestige tehdy vyráběl?
Měl jsem rádši Botasky (nyní +Classic)
Prestige jsem měl až o dost později, protože "botasky" číslo 47 - 48 jiné nebyly (i tak tlačily).
dělali se myslím normálně ve Svitu, alespoň u nás je nebyl problém sehnat.
Tehdy, pokud se dobře pamatuji, se v obchodech objevovaly i botky značky "Panter" (nebo tak nějak). 8-)
Prestige byly i u nás (běžně), jen velikostní sortiment "kulhal"
Prestiže! Ty jsme fasovali jako pracovní boty v práci. Skvěle se pro svou tvrdou podrážku hodily na kolo. Ještě mám jedny nevyšlápnutý doma. Měl bych dvoje, kdyby mi jedny krásně zajetý Nebeská nevyhodila, prej se jí nelíbily.
Dyť to říkám - v pracovních oděvech bez problémů k sehnání :o)))
Znám víc lidí, kteří v nich právě kvůli té podrážce jedzí na kole.
Včetně mě! Na ostré kovové pedály do klipsen k nezaplacení, neznám lepší boty. Podrážky se to ani netkne a navíc - je poměrně hladká, takže z klipsen se bota dobře vytahuje.
Mám dvoje, těm starším už je sedm roků, už maj rozjetý některý švy, ale podrážky držej! Jen je musim chránit před Ane, aby mi je nevyhodila, je v tomhle poměrně nenormální :-)
Taky v nich jezdím na kole a jsou bezvadný. Už je mám osmej rok, nějakej švíček, co povoluje, by se už taky našel, ale určitě ještě něco vydržej. Už pokukuju po novejch, maj i červený, co by pěkně ladily k Arabovi a k Růžence, ale pro zelenýho hucula by to nebylo ono. A navíc ty červený maj jinej střih, se kterým nemám zkušenost. Asi zas půjdu do těchhle černejch.
http://www.prolo.cz/obuv-prestige-cerna.htm
A je fakt, že ty podrážky se vůbec neopotřebovávají ani na kovovejch zubatejch šlapátkách.
Skvělý odkaz, bara2! Koukám, že tam mají Prestižky za 725, s dopravou DPD + 125, to je 850. V Praze jsem pod 990 neviděl. To jsou na dvou párech (já a syn) tři stovky doma. Halíře dělají talíře... A ještě za mnou botičky dojdou až domů.
Na prestižky jsem náhodou narazil asi před dvaceti lety. Osvědčily se. Na jednání nosím Prestige (nové a nakrémované). Na výlety nosím Prestige. V autě nosím Prestige. Na kolo nosím Prestige. Do kanoe nosím Prestige. Na Poledník nebo Roklan nosím Prestige. V ty tři dni v roce, kdy je v Praze sníh, nosím Prestige. Do práce na stavbu nosím Prestige. Vždy až do úplného roztrhání, pracovní nechávám někdy jednou zašívat za 300. V jednom ze tří případů praskne podrážka. Vyhazuji, když se vytrhne postranice z podrážky, anebo jsou boty spálené (práce s plamenem).
ber to pozitivně, zase je míň lidí na krásných místech :-). Jak v okruhu 3 km od zajímavého místa není parkoviště, lanovka, tak se většinou jedná o klidné místo.
V posledním čísle National Geographics je zrovna článek o tom, že mladí chodí do přírody čím dál méně. Typickým návštěvníkem amerických národních parků jsou postarší běloši. Mladým většinou vadí, že tam není signál a tudíž se nedostanou k internetu.
Nevím jak v Americe, ale u nás se to trochu lepší. Nedávno jsem o tom psala do tématu "Potěšilo". Po letošní návštěvě různých turisticky zajímavých míst v ČR jsem přesvědčena, že se objevuje na těchto místech větší množství rodin s malými dětmi (předškolní a mladší školní věk), než tomu bylo v minulých letech.
Letošek byl v tomhle rozhodně mnohem lepší než předchozích nejméně 5 let.
Co všechno na to mělo vliv a jak velký to nevim, ale jak v létě tak i mimo prázdniny byly letos hory a chalupy docela zaplněné i když počasí už bylo víc zimní.
ale to není zas tak nový objev, ale asi fakt nemají o čem psát. asi se do "obchoďáků" chodilo i dřív, já z vesnice moc ne, ale muž vypráví, že často jezdili s kamarády do Kotvy, jen tak, aniž by něco kupovali, jezdili po schodech a očumovali :-)
V Anglii je to pro mnoho rodin běžná praxe, jenže tam jenom na čumendu moc nechoděj. Na Zličíně, čerňáku nebo U Anděla se nechá taky "smysluplně" trávit čas, i když proti obchodním centrům v Manchesteru, Sheffieldu nebo Leedsu a dalším jsou to trpaslíci.
Sluníčkář. Havloid. Ekoterorista. Levičák. Neomarxista. José.
https://www.youtube.com/watch?v=4GX6a2WEA1Q
nejdelší kolo na světě... tedy dnes už ne ale pěkný dílo....
http://www.cyklonovinky.cz/Reportaze/Video...
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3371019...
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/tajna...
Že justice zapomněla ocenit cikánského aktivistu?
Pochopte, spravedlnost je slepá
Parkování kol v Utrechtu
https://www.youtube.com/watch?v=u2i_pN4BKco
Dneska má být ten "SuperMěsíc"!
Je krásně jasno, určitě se podívám, stejně jako třeba včera :o)
Čemu nerozumim, že by měl být nejblíž od země od r. 1947. Vždyť se nám trvale o 4cm za rok vzdaluje. Chápu, že když vyjde "příZemí" na úplněk, že bude trošinku "větší". To je ta shoda příZemí a úplňku až po sedmdesáti letech?
A ještě, co se vlastně měří: vzdálenost těžišť obou těles, nebo povrchů (to asi ne), nebo těžiště Měsíce od společného těžiště soustavy (dvojplanety)?
"SuperMěsíc" se dal pozorovat před dvěma roky začátkem srpna. A taky tenkrát tvrdili, že je to po dlouhé době na dlouho dopředu. A už je to tu zase!
No jo a zase nebude úplně nejblíž, jen hodně hodně blízko:-))
Hodně hodně blízko, to abych se bál, že se ráno probudim jinde - jako Na kometě :o)
Jo, jenže ten v srpnu před dvěmi lety byl speciální:-))
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/zajimavosti/v...
Raději se ani nebudu ptát na následky :o)
V tom Bobbově odkazu je i to, že obrovský měsíc těsně nad obzorem je jen klam. Už jsem to četl i jinde, tak jsem si to na dnešním superúplňku ověřil, průměr na dvou fotkách se stejným ohniskem je úplně stejný. Vždycky jsem si myslel, že je to způsobeno "čočkou" tvořenou zakřivením okraje atmosféry. A ono prd, jen obyčejná iluze :o(
Mám někde doma takovou útlou brožurku koupenou kdysi v pražském planetáriu, "Optické úkazy na obloze" či tak nějak se to jmenovalo. Potřeboval jsem si vysvětlit, že jsem viděl duhu otočenou obloukem dolů a duhu kruhovou a v té knížce je mimo jiné právě pojednáno proč je Slunce/Měsíc nízko nad obzorem takové veliké.
Je tam popsaný takový pokus, že si se člověk má při vycházejícím "velkém" Slunci srolovat papír do roury podle průměru který vidí a pak tou samou rourou se podívat na Slunce v poledne.
Prý v hlavě má člověk nebeskou báň spíš než polokouli jako báň kostelní s tou špičkou navrchu.
http://www.exoplanety.cz/2016/11/09/supermesic...
Po cestě se skanduje, že levičáci by zasloužili jednu ránu srpem a druhou kladivem, zpívají protiislámské popěvky a hlasitě se deklaruje, že být Polákem a křesťanem je důvodem k hrdosti. Nově se objevil i motiv Trumpa jako zachránce Ameriky.
http://denikreferendum.cz/clanek/24099-tri...
Zaujalo mě (ač je to tedy logické), že spousta lidí už po těch letech od plyšáku nepřečte bukvy a "něpanimájut". A do srdceryvného článku o tragické události v zemi nám čím dál bližší, novin(k)áři klidně vloží odkaz znění:
===========
Загнивающий Запад @gniloywest
В Псковской области подростки обстреляли наряд полиции выложив видео в Instagram и покончили с собой
Двумя ячейками биомусора меньше!
===========
Vždy jsem trvala na tom, aby mé děti uměly číst bukvy.
Je důležité znát názor nepřítele.
Copak o to, já to přečtu, ale často už nerozumím, vynaložím tolik energie na přelouskání, že to pak ještě musím číst třěba i 3x abych porozumněl.
To já teď značně stoupla v očích svého synáčka, když jsem přelouskala nějaké jeho papíry, co si přivezl z posledních pracovních cest do Kyjeva a do Moskvy. To dosud netušil, že maminka zná i tato divná písmena...
A já se zas řehtala nad účtenkou z mekáče. "Big mek menju" azbukou napsáno viděti - druhé Vánoce z toho míti. :-)
Koukám PepíkuW, že ten "náš" Foldyna se od těch svých kumpánů, co se s nimi objímal v Děčíně i něco přiučil:
Za § 327 se vkládá nový § 327a, který včetně nadpisu zní:
§ 327a Hanobení prezidenta republiky
1) Kdo veřejně hanobí prezidenta republiky, ruší výkon jeho pravomoci a snižuje tak jeho vážnost,
bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, peněžitým trestem nebo propadnutím věci.
http://www.psp.cz/doc/00/11/68/00116803.pdf