Dobrý den,
Zhruba před týdnem jsem zjistil, že mám prasklý zadní rám na Merida AM 800-D. Jedná se o spodní trubku (rameno) těsně u uchycení zadního kola. Domnívám se, že jde zřejmě o výrobní vadu, jelikož prasklina se nachází hned vedle sváru, takže zde mohl být materiál tepelně ovlivněn (zeslaben). Příčinou může být samozřejmě i jiná věc, jako např. opotřebovanost materiálu, protože kolo má odjeto 6 sezón. Tímto se chci zeptat, zda-li má někdo z vás stejnou zkušenost. Děkuji
Tiše se s ním rozluč. Kolo za 50000Kč to opravdu zamrzí. Můžeš koupit nový rám a přehodit si zbytek na něj. Po 6 letech by to mohlo mít ještě smysl. Existují firmy, které se chlubí, že to umí vařit, ale mne s prasklým duralovým rámem odmítli, že to stejně držet nebude. Ale za zkoušku to stojí.
Děkuji za radu,mám v úmyslu zkusit dát tuto část kola nějakému šikovnému svářeči nebo specializované firmě.
Přemýšlel jsem také o koupi jednotlivého dílu, jenže tento model už se neprodává a soukromý prodejci prodávají kolo v celku a ne na díly, takže tuto variantu neberu v potaz... Pokud kolo opravdu nepůjde pořádně spravit, tak přemýšlím o koupi sjezdového kola Trek session 88 nebo starší Norco Shore či novější Lapierre DH 727.
Zdejší odborníci ti možná poradí. Mně, když jsem sháněl svářeče na rám, tak mi v několika firmách vysvětlovali, že ten rám se musí po svaření ještě v peci vytemperovat a popustit pnutí způsobené vařením. Jinak to praskne znovu. Pak ovšem cena toho rámu musí odpovídat té rozborce a sborce celého rámu a těm operacím okolo. Ovšem tvůj rám by tomu mohl vyhovovat.
Takže spíš hledej firmu, která je schopna a má vybavení na dodržení všech technologických postupů, než nějakého šikovného svářeče bez technologického zázemí.
Nemám, zatím vše drží a doufám, že to tak ještě pár let vydrží.
Mne praskol ram na Meride asi presne v tom istom mieste. Bicykle mal asi 10 rokov a auz bol zraly na vymenu, takze som to riesil kupou noveho bicykla. Stary ram ani nebudem varit, lebo to moze prasknut na inom mieste tiez a v nevhodnejsiu dobu. Mne prsko lram blizko domova, takze to nebolelo tak, ako keby mi praskol na tyzdennom vylete.
oprava vyjde na cca 300,- stačí vyhodit zadní kolo, sundat přehazku. svar potom popustit horkovzduškou. Je to spíš otázka hlavy když víš že jedeš na něčem opravovaném.
Prasklý rám u Meridy?? To slyším prvně.
Neděste mne! Mám cross 2005 a jezdím i dost na těžko a i Meridu přepravuji letecky....
Snad nepraskne!!! Kort na výletě....
Pravděpodobnost velice malá, ale stát se to samozřejmě může. Jde o to si nepřipouštět, že se něco takového stane tobě a už vůbec ne někde na cestách.
Třeba zrovna jsem na kolem měnil přetržený drát, který je obecně hodnocený jako drát lepší kvality. Nebyl prasklý, ani žádný lom, ale skutečně přetržený v tahu. Jak se to mohlo stát nechápu ani jsem o něčem podobném nikdy neslyšel, ale stalo se.