Ahoj, plánuju přesun stávající vidlice na kolo přítelkyně a koupi nové vidle na své kolo. Jelikož se v tom moc nevyznám, chci se ujistit ve výběru u zkušenějších, hlavně jestli je vybraná vidle kompatibilní s mým kolem, ať neobjednám blbě.
Chtěl bych tuto ve verzi ahedset:
http://www.tuning-test.cz/index.php/27-5/epicon...
Moje kolo:
http://www.bike-forum.cz/foto/detail/42553...
Díky.
Filip
Už jsem z toho trochu vypadnul, techniku už moc nesleduji, ale tak nějak bych se trochu bál těch 140mm zdvihu. Rám kola je stavěný na 100mm a kdysi dávno bylo nepsaným pravidlem, že se mohlo skočit maximálně o stupínek výše či méně. Čili na 120mm nebo naopak 80mm. V jiném případě to už podstatně změnilo geometrii (z toho plynoucí jiný posaz jezdce, stabilitu a ovladatelnost kola apod.) a při použití moc velkého zdvihu už to mohlo mít i neblahý vliv na síly působící na samotný rám kola, který na to není projektovaný.
Jak to je ale dnes, to by tady mohl upřesnit někdo opravdu znalejší, takže mne zas neber úplně za slovo.
U mojí vidlice můžu měnit zdvih právě v tomhle rozmezí 100 - 140 mm. Geometrie se mění teda brutálně, nižší zdvih nepoužívám nikdy. Ale je fakt, že to kolo mělo tuhle vidli už z výroby, takže na to asi optimalizované. Jak je to s dodatečnou výměnou taky netuším.
Já jsem z toho pochopil, že ten zdvih je nastavitelný, takže lze pevně nastavit těch 100 mm. I ostatní nabízené vidlice tam mají uveden zdvih v různých rozsazích.
Z těch epixonů je tam ještě tato s rozsahem 100 - 120 mm.
http://www.tuning-test.cz/index.php/27-5/epixon...
Vidlici neměním z důvodu změny zdvihu, ale přítelkyně by si vzala tu současnou, protože má pružinovou xcr a já bych tam chtěl hodit toho epixona z tuning testu, protože by to měly být, co jsem načetl, slušné vidlice a taky je asi o půl kila lehčí, než ta co mám.
Musíš vidlici vybírat podle typu krku - a-head nebo tapared,a podle typu přední osy - rychloupínák nebo pevná osa.
Na moje kolo (viz link) patří ta ahead, ne? Ohledně upevnění počítám s přepletením, novým nábojem a 15 mm pevnou osou, což mi z původního dotazu vypadlo. Zajímá mě právě, jestli mám zohledňovat ještě nějaký faktor, nebo za splnění podmínky úpravy kola na pevnou osu, můžu vzít tu odkazovanou vidlici v ahead verzi.
Nevím, nevím - ale a-head a tapered jsou něco jako jabka a hrušky: tapered = kónický krk (dole širší, nahoře užší), ahead = týká se představce. Nebo se mýlím? Poučte starce! :-)
(jinak tazatel tam má - aspoň jak to vidím já - klasický rovný sloupek 1 1/8")