Dobrý den, díval jsem se na kolo Leader Fox Casper 2014. Moc kolům nerozumím, tak bych se chtěl poradit. Najedu na kole za rok přibližně 4000km.
Mám k dispozici 20 000 +/-. Děkuji za každou dobrou radu. Tady je odkaz. :)
http://jizdni-kola.online-sport.cz/kola-s-darky...
No mně by tedy zajímalo, jak někdo, kdo za rok najede 4000km může těm kolům moc nerozumět.
proč by to nebylo možné?
v autě jsem měl za 2 roky najeté 60 tisíc a uměl jsem jen dotankovat benzín a doplnit kapalinu do ostřikovačů (a stále jsem na tom stejně :-)))
prostě někdo chce "jen" jezdit a neřeší technická data
většinou to bývá tak, jak jsem zvyklý na jiných fórech. Otázka tazatele se přejde a řeší se úplně něco jiného. Já bych za cenu cca. 20.000 neměl strach koupit tyto kola:
Absence přesmykače, pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda:
http://www.bradsky.cz/focus-whistler-sl-29-11g...
komplet v slx s raidonem:
http://www.bradsky.cz/nano-m-type-340-29-2012...
taky slušný bike, sice Amulet (spoustu lidí na něj nadává už kvůli názvu), ale vzduchovka s hazkou xt do 20 je slušný:
http://www.bradsky.cz/amulet-rival-29-2016-p...
deore s raidonem:
http://www.bradsky.cz/nano-m29-raidon-rl-kat...
---------------------------------------------
Samozřejmě je to v rámci těch 20 tisíc korun asi maximum. Takže nepočítat s nějakými top rámy, dobrými hydraulikami, dobrými náboji atd., ale základ je to slušný a potom lze do kola investovat.
drahoušku, jak sis všiml, nějaký odkaz dal, a ptal se konkrétně na to kolo.
takže reklamu na bradsky si strč do prdele
hlavně, že sám sis přišel před měsícem pro radu, co vybrat
http://www.nakole.cz/diskuse/21190-vecny...
Nereagoval jsem na tebe, ale na Brahmu. Reklama na bradského to není, ale bohužel má kola v dobré cenové hladině, takže do 20 tisíc se snažím poradit to nejlepší.
Ke druhé části tvého příspěvku: ptal jsem se na radu ohledně velikosti rámu a nevím, co to má s tímto společného.
A v neposlední řadě opravdu nejsem zvědavý na nějaké sprosté pubertální výlevy, takže si laskavě nech příště názor na můj příspěvek pro sebe.
Snažil jsem se pomoci tazateli a nerozumím tomuto útoku. Internet asi překousne všechno že.
Kolo od Bradského bych fakt nechtěl. :-(
Ono si stačí přečíst recenze na internetu.
Jen k tomu Amuletu (aniž bych proti němu něco měl jen kvůli značce) - není všechno zlato, co se třpytí. Vzduch sice má, ale bez štelování odskoku. Váha vidlice taky není zrovna na chlubení. Takže to má význam možná pro někoho s muší váhou, kdo se dostává mimo rozsah běžných pružin a vyřeší to nižším tlakem. Jízdní vlastnosti ale budou spíš výsledkem loterie. A cena XT přehazky je díky jejímu přeužívání i na nejlevnějších kolech tak nízká, že ani nemá cenu o ní psát. Jsou důležitější komponenty, než tahle obvyklá "vlajková loď"
Přesně jak říkáš. Ale když vezmu v úvahu, co se dá sehnat na předražených obchodech za kola do 20 tisíc (většinou acera/alivio) s coil vidlicí, tak to není špatné kolo, pokud to někdo chce na vyjížďky. Co si budeme nalhávat, 20 tisíc na kolo není moc, ale pro někoho, kdo to má na víkendy 50-70 km to stačí.
Jenže si zrovna v tomhle případě nejsem tak docela jistý tím plusem vzduchu. Pro pružinovku pak hovoří v podstatě "bezúdržbovost".
Osobně už bych asi pružinu nikdy nechtěl. Ve srovnání se vzduchovou, kterou si nastavím dle váhy je účinek nesrovnatelný. Raději kolo s levnějším vzduchem (např. raidonku, není to sice žádný zázrak, ale myslím, že lepší než pružinu) než s pružinou. Údržba je sice u pružin minimální, ale zase se míjí často účinkem. Na pružině jsem jezdil a často mi to přišlo stejné jak rigid vidlice. Ale sto lidí, sto chutí.
Ale u toho kola nejde řeč o žádné (alespoň) Radionce.
Teď nevím, zda se bavíme o tom amuletu nebo o kole, který je v prvním příspěvku od zakladatele topicu. Ten amulet má sice low-end suntourku XCR-LO air, je to těžký low-end, těžší a výkon nebude asi nějak omračující. Ovšem nevím, jak by na tom byla ve srovnání s lepšími pružinovými vidlicemi.
Měl jsem možnost vyzkoušet slabou pružinu:
http://www.axit.cz/D144446_Rock-Shox_xc28_mag...
a můžu říci, že to terén teda nežehlilo skoro vůbec. Potom jsem sedl na kolo, kde jsem zkoušel tuto vidlici (skoro stejná cena, rovněž low-endová vidle)
http://www.axit.cz/D138380_SR-Suntour_xcr_air...
A ten rozdíl byl markantní. Možná byl pocit zčásti jen v hlavně. Ale porovnal jsem dvě low-endové vidlice s různými druhy pružení a byl tam pro mne velký rozdíl. Možná tedy slepě důvěřuji vzduchu, protože jsem kupříkladu neměl možnost vyzkoušet nějakou skutečně kvalitní pružinovku, ale zatím u mě vyhrává vzduch. Když kolo, raději si připlatím dva tři tisíce a vydlici si oproti stávající vyměním alespoň za REBU nebo EPICON. Pokud bych nebyl žádný super nadšenec, stačí i slabší raidonka a jiné o úroveň horší modely. Ale opět konstatuji, je to můj názor, a jiní lidé mohou mít naprosto jiné zkušenosti a preference.
Nepopírám, že vzduch bývá obvykle (taky není pravidlem) citlivější. Jenže právě do terénu a právě u citlivějšího vzduchu bych už teda připlatil tu tisícovku za něco se štelováním odskoku. Spolejhat na loterii fixního nastavení teda nic moc. Když už potom ušetřit, tak i ty případný vrásky s údržbou vzduchu - tím tu levnou vzduchovku nezatracuju, jen píšu, jak bych to asi volil já.
A řeč se odvíjela jen od toho Amuleta.
Ono už je to prakticky jedno. Už se tu bavíme jen my dva a faktická užitečnost je nulová :D. Zakladatel příspěvku si chceš počkat na karbon, což ve srovnání s tím, co chtěl předtím jak přejít ze škoda 120 na Maserati :)
hmmm, s odpovídajícím odpružením a sadou už to nebude o nějakém došetření pár tisícovek. Takže pokud bude chtít třeba už na jaře jezdit, tak buďto umí hodně rychle našetřit, nebo pořídí nějakou navoněnou bídu a demoverzi.
Popravdě jsem taky trošku hleděl a pousmál se. Člověk chce poradit, zda si koupit leader foxe s deore a low end vidlicí a nakonec z něj vyleze, že raději počká na karbon? :D. Tak nějak mi to připadá jako kdybych šetřil na garsonku a potom si řekl: kašlu na garsoniéru, koupím si raději třípatrovou vilu s bazénem :D. Souhlasím plně s tvým názorem, že buďto našetří 20 tisíc měsíčně nebo to bude hroznej křáp s milionem kompromisů.
Jediné carbony co jsou v relativně dobré ceně jsou bazarové na 26' kolech. Tam se dá sehnat super kolo za slušnou cenu. Ale nové s 29' v karbonu a slušnou výbavou? Možná se počítá s tím, že se po volbách dostane do senátu :D
Děkuji za názory. Rozhodl jsem se, že koupím kolo až později a asi v carbonu. Mimochodem se nevyznám se hlavně v názvech výbavy a nevím, který rám je kvalitní.
http://www.osel.cz/7248-budoucnost-patri...
Děkuji, přečtu si to. Snad to pochopím. Chemii jsem němel 10 let. :)