Přemýšlím o skládačce. Máte někdo nějaký tip?? Měl bych to spíš jako takovou srandu:-) Ale na nějaké delší výlety bych to určitě vyzkoušel. Nevyužíval bych to na skládání v MHD a podobně, prostě jenom na ježdění. Takže tyhle vymoženosti mně nezajímají. Vůbec se v těchto kolech nevyznám, takže díky za rady.
Možná bych se nebránil ani nějaké starší Esce v dobrém stavu, kdyby někdo měl. Tu co jsme měli doma, tak ta už to má za sebou. Díky
Proč teda chceš skládačku, když nechceš využívat její výhodu, možnost složení a snadnější přepravy?
Protože jezdím všude na kole. Jak jsem psal, tak spíš na takové to "domácí ježdění" (bez treter, po hospodách atd.). Složení do auta se nebráním. Dobře, tak prosím o radu i co se týče skládání, když už, tak ať to umí vše:-)
Nenapsal jsi kolik chceš do toho vrazit ? Podle toho pak máš na výběr třeba http://www.citybikes.cz/skladaci-kola-brompton nebo jeté http://www.pouzitakola.cz/kategorie/skladaci-kola/ a ještě před tím si pročíst co tu už je několikrát probírané http://www.nakole.cz/diskuse/18626-koupit...
http://www.nakole.cz/diskuse/20229-skladaci...
http://www.nakole.cz/diskuse/18368-poradte...
http://www.nakole.cz/diskuse/17717-recenze...
http://www.nakole.cz/diskuse/19651-muj-novy...
A co tohle http://www.prodejnakol.eu/jizdni-kola/fav-bike...
Doporučuji prohlédnout diskuze na podobné téma viz příspěvek kolegy výše.
Jinak je zásadní, k čemu to kolo chceš. Pokud je to na cestu do hospody a zpět, tak je to problém. 20" kolo je relativně velký balík a ne do každé hospody / kavárny... se bez obtíží vejde. No a pokud to zůstane stát venku, nemusí to být skládací. Optimální je Brompton, ale to jsme na 30 tisících Kč včetně DPH.
Pokud to má být na delší trasy, jízdu natěžko nebo v terénu, tak ideálně neskládat rám (tj. žádné klouby pro skládání v rámu). Toto splňuje německý Birdy a pak kola standardních rozměrů například Montague (MTB) a další. Zásadní informace je, že za skládání se platí, takže není-li skládání nutné, je blbost do něj investovat a je lepší si za stejnou cenu pořídit komponentově kvalitnější kolo neskládací.
Pokud to není kolo jen pro rovinu a současně krátké trasy a současně bez požadavku na dynamickou jízdu, tak je třeba jít do 6 a více převodů. Proto když Brompton, tak 6 rychlostní a cena kolem 30 tis. Kč. Navrhované kolo FAV je pak mimo realitu, leda že sis na všechna "pokud" odpověděl, že takový požadavek nemáš. Pouze v takovém případě je kolo FAV smysluplná koupě.
Víc psát nebudu, protože bych se opakoval. Pokud máš konkrétnější dotaz, tak samozřejmě odpovím.
Tak já mám MTB 29 a silničku, takže tohle bych měl opravdu jenom na takovou pohodu. 30 000 sem dal za silničku, takže za skládačku to určitě nedám.
Trekové kolo se mně absolutně hnusí a nechápu někoho jak na tom může jezdit:-) Takže sem chtěl něco jen tak a z mládísi pamatuju, že se na skládačce jezdilo fakt parádně.
Co se týče účelu. Nejsem z města, takže problémy s tím, že se kolo nevleze do hospody odpadá, protože ho prostě nechám před:-) Takže takové pohodové vyjížďky s kámošema a tak.
Jak se dívám na ty ceny, tak víc než za toho favorita za to asi ochotný dát nejsu:-) Takže spíš otázka jestli je ten favorit je vůbec použitelný a nějaký čas aspoň vydrží
kolik vážíš? aby te uneslo zadní kolo. pokud nechces jezdit moc kopce tak se to dá i s tím nexusem 3
Reagoval jsem na to, že sice máš jiná kola, ale chceš na tom jezdit i dále.
Já mám MTB, cross a skládačku Tern Link D8. Najedu něco přes 11k ročně, max. do 150km za den, je-li vhodný terén tak až do 200 km za den i natěžko a nalehko do 250 km za den. Na skládačce jsem jel max. 150 km za den a šlo by určitě víc. V čem je tedy problém.
1. Osazení
U skládačky je vždy horší než u stejně drahého neskládacího kola.
2. Rám
Skládací rám nikdy není tak pevný a vitální jako neskládací.
3. Odpružení
Skládačky do 15-20 tis. Kč vč. DPH nemají žádné odpružení nebo skoro žádné. Navíc malá kola zapadnou do každého dolíku a rýhy, takže oproti standardní velikosti kol je to drncačka.
4. Řazení
6 a více stupňů odpovídá nejběžnějším rychlostem na standardním kole, přičemž záleží na velikosti přední pily. D8 má vpředu 52 zubů, což je hodně a s kazetou 11-32z vzadu to jede cca 7-30 (35) km/h s tím, že tyto rychlosti jsou /zvláště ty krajní/ dosaženy za zvýšeného úsilí (tlak na šlapky nebo frekvence). Taky se to dá říct tak, že je to jako bys na 3x9 měl jen střední převodník a tomu odpovídající převody vzadu.
5. Geometrie
Menší skládačky (16-20", ale i 24") jsou nejčastěji postaveny na krátké vzdálenosti, tedy kratší kolo, vzpřímenější posez, tvar sedla... Existují sportovně laděné kousky, ale zpravidla s výrazně vyšší pořizovací cenou.
Oproti FAV je D8 sportovně laděná střela, takže při požadavku na dynamickou jízdu nebo delší trať budeš mít horší hodnocení než jsem uvedl výše. Konkrétně.
1. Řazení
Nexus 3 sp. je podstatně hrubší řazení a s menším rozsahem než 1x8 u D8. Občas něco nevyjedeš a celkově pojedeš pomaleji a s větší námahou.
2. Geometrie
D8 má podstatně sportovnější sedlo než FAV. U D8 dostaneš sedlo a řídítka prakticky do roviny, zatímco u FAV se sedí podstatně níž. Výsledek stejný - nevyjedeš všechno a pojedeš celkově pomaleji. Výkresy s rozměry D8 jsou k dispozici na webu, tak lze porovnat i další parametry.
3. Rám
Z hlediska rámu, kloubů a klapáků patří Tern k tomu lepšímu na trhu, FAV jsem ale v ruce neměl, takže blíže nekomentuji. Nicméně za poloviční až třetinovou cenu je třeba čekat i rozdíl v kvalitě, protože tohle jenom značka nepokryje.
U delších tras je důležitá i možnost umístění zavazadel. I zde je Tern jedním z lídrů trhu, ale to už je trochu mimo to, co chci hlavně říci.
Delší trasu na FAV určitě ujedeš stejně jako jsem ji nejednou ujel na D8 já. Nic to ale nemění na tom, že na delší trasu nebo terénnější bych si toto kolo nevybral, nebyly by k tomu vážné důvody (zpravidla komplikovanost nebo nemožnost dopravy běžného kola).
Jinými slovy bobříka si splníš, ale tím to skončí.
Pokud Ti však toto nevadí a jsi s tím srozuměn, pak si klidně to FAV kup. Drahé kolo to není, na kratší vzdálenosti to bude sloužit dobře, za tu cenu se o to nebudeš muset tolik bát a nějaké ty mouchy přežiješ. Ony ani skládačky věhlasných značek nejsou kvalitou kdovíco, jak už se tu mnohokrát napsalo (aspoň modely do 15-20 tis. Kč).
Pokud na tom nebudeš najíždět tisíce km ročně a nebudeš jezdit na hranici možností kola, bude kolo dobře sloužit. Je to cena jako ze supermarketu, tak nečekej žádnou super kvalitu a úměrně tomu nastav své nároky. Jestli jsi toto schopen akceptovat, tak to bude OK.
Delší trasu na FAV určitě ujedeš stejně jako jsem ji nejednou ujel na D8 já. Nic to ale nemění na tom, že na delší trasu bych si toto kolo nevybral, nebyly by k tomu vážné důvody (zpravidla komplikovanost nebo nemožnost dopravy běžného kola).
Jinými slovy bobříka si splníš, ale tím to skončí.
Pokud Ti však toto nevadí a jsi s tím srozuměn, pak si klidně to FAV kup. Drahé kolo to není, na kratší vzdálenosti to bude sloužit dobře, za tu cenu se o to nebudeš muset tolik bát a nějaké ty mouchy přežiješ. Ony ani skládačky věhlasných značek nejsou kvalitou kdovíco, jak už se tu mnohokrát napsalo (aspoň modely do 15-20 tis. Kč).
Pokud na tom nebudeš najíždět tisíce km ročně a nebudeš jezdit na hranici možností kola, bude kolo dobře sloužit. Je to cena jako ze supermarketu, tak nečekej žádnou super kvalitu a úměrně tomu nastav své nároky. Jestli jsi toto schopen akceptovat, tak to bude OK.
Stara ESKA neni tak spatna volba.S 3-rychlostnim
torpedem se s ni da i jezdit .
Na jedne s obycejnym torpedem jeydim kazdy den do prace
Dalsi moznost je http://www.minibike-shop.cz/kola/441-skladaci...
Moje prvni skladacka.Smajdalo to,jezdilo to a dalo se to vyladit.Mlavne to melo bytelny ram.
Z 20" skladacek mam ted vylepseny Tern Link 8.Dal jsem si tam lepsi kola a vzslo me to celkem pred 5 lety asi na 20 000.Samozrejme to jezdi lepe,ale je to znacne predrazeny konicek.
To Heipe vypadá lákavě, to by se na cesty na vlak dalo použít! Kolik jsi na tom najel? Vysypalo se tam něco podstatnýho (rám, vidla, řidítka, sedlovka)?
Kolo zname jako http://bicycles4u.com/collections/folding-bikes... nebo na videu jakoBorn2Ride (v 16" - palcove verzi-viz YOUTUBE).Kolo jsem mel z druhe ruky s vaklem u kloubu predstavce.
To jsem si doma zpravil a mel jsem ho dva roky- najeto asi 2000 km.Na turistiku 20-30 km svuj ucel splnilo.Pak jsem dostal chut na lepsi,ale to je jina historie.Na tu cenu opravdu bytelnej ram.Po rovine to 20km/h jede docela snadno
Pokud byste do toho sel,je otazka,zda Vam staci delka sedlovky-je pravdepodobne 48 cm.Dale doporucuju za 200,- vymenit stred za zapouzdreny-Sunrace,Kinex,Shimano.
z Kostry je nejvice zranitelny kloub predstavce.Pokud byste se chtel kloubu vyhnout,
pak se na najit dlouhy predstavec- na ESCE mam http://www.retrocyklo.cz/-predstavce/346... a k tomu nejaka U-riditka a 13-klic na vyndavani.
Dale doporucuju konusy naboju promazat vazelinou.Ostatni material je lowcost - laciny,pozdeji snadno vymenitelny,funkcne ne spicka,ale zit se s tim da.
Jo a dat pevny slapky.
Slozeni do vlaku 85cm-delka,63-vyska,40 cm sirka i s pevnymi slapkami.Do vlaku se na to hodi vetnamska taska za 70,- a rok vydrzi.
Pokud clovek vyhodi kola,a da je po strane,dostane se rozmerove i na kvadr60cm*40cm*55cm
Taky jsem teď sháněl skládačku, ta stará doma už byla na odpis, tak jsem si vybral na zmíněném konfigurátoru Kolosbikes: https://www.kolosbikes.com/skladaci-kolo-no6 pohodlnější oproti procházení po obchodech.
vždyť tam chybí skládací lehokola
Moulton bych si koupil i na normální ježdění.
Jestli chceš něco pro zábavu a popojíždění po vesnici, tak vůbec neřeš co kde koupit a obejdi okolní kovošroty nebo sousedy. Staré esky a liberty se dají sehnat za odvoz nebo pár korun a s trochou snahy (vyčištění, namazání a většinou nové gumy) se na nich dá bez problémů jezdit.
(ta trocha snahy se pochopitelně dá libovolně přehánět: http://nightrider.xf.cz/galerie/skladacka02.jpg )