Chcel by som vás poprosiť o zhodnotenie týchto dvoch bicyklov. Nakoľko sa rozhodujem medzi nimi pre manželku (určite si ho občas požičiam). Ďakujem
http://www.akumo.cz/manitoue3-horske...
http://www.akumo.cz/swan-horske-elektrokolo...
A co tuto http://www.akumo.cz/apache-hawke1-horske...
To už je lepší
No dobre, aj keď to nie je porovnanie, tak prečo je to lepšie?
Píšem, že to je pre malú ženu, prečo 29" kola, u vami odporúčaného kola je len 21,5" rám, čítali ste vôbec co chcem?
Určitě to je i v jiném rozměru kol i rámu :-)
Nie je, lebo Hawk ma len 29" kola, už 27,5 je moc ale to bych ešte pre ňu skúsil, je fakt malá. Manitou E1, ktorý je 27,5 tým istým kolom je len v odpornej bielej farbe.
Vybral som jej motor v zadnom náboji, presného rozmeru a žiadal som porovnanie dvoch konkrétnych kol, odpovedáte síce na otázku či superb alebo VW štýlom, že Tatrovka je lepšia, ale prečo nepoviete.
Myslíš, že popis "je osazené kvalitními komponenty" je dostačující k porovnání a že se podle toho dá vybrat, které kolo je lepší? Někomu to třeba stačí a důvěřuje tomu, ale nejspíš můžeš těžko očekávat nějaké vysvětlení které kolo je lepší a proč.
Beru zpět, málo jsem roloval.
Ta Tatrovka má střeďák a je zhruba ve stejné cenovce(po slevě), na E1 bude lepší kouknout v reálu, na obázku ta bílá může vypadat nelichotivě, bílá je třeba hodně bezpečná barva.
Stále z vašej konverzácie cítim, že mi ani tak nevyčítate kola čo som vybral, ale hlavne, že ma tlačíte do stredového pohonu?!
Prečo? Prosím link alebo krátke vysvetlenie či to je až taký zásadný rozdiel. V prvom príspevku som myslel porovnanie komponentov samotného bicykla. Ďakujem.
Je to velmi zásadní rozdíl. A pokud stojí kola stejně(nebo skoro stejně)tak zvolit nábojový motor je dnes už nesmysl.
Zásadní rozdíl to je jen v prudkém kopci. Pokud ve většině kopců udržíš s přípomocí motoru rychlost nad 15km/h, tak klidně jdi do slušného nábojového převodového případně kvalitního přímého (BionX třeba).
Pokud hodlá jezdit po rovině a cykloztezce tak ano. Pokud v terénu a v lese,tak ne :-) Ale chce Horské kolo ne? HORSKÉ
Tak po rovině nepotřebuje žádný elektromotor. :) Bavíme se o kole pro rychlejší a snadnější vyjetí kopců předpokládám. :) A může to klidně být i na lesní cestě.
Potrebuje motor aj rovine, potrebuje ho všade. Chce so mnou jazdiť všade, kde jazdím ja a to je 50 rovina (Hainburg, Berg, okolo Moravy, Devín) a 50 percent les (Devínska kobyla, Sandberg, Biely kríž) a rôzne výlety po horách.
Elektrokolo jej chcem kúpiť hlavne preto, aby vôbec na nejaký výlet mohla s nami. Pozor nedá sa povedať, že nestíha, to by sa dalo počkať, ona jednoducho na bicykli ide tak, že ja idem na korčuliach a ja ju na obrátke čakám už s vypitou kofolou!
Hele nejlepší bude zajet do akumo a vyzkoušet co jí lépe sedne, jestli nábojové nebo střeďák a pak se rozhodněte kolik chceš vrazit(peněz) do své milované. Já mám střeďák Yamahu a maximální spokojenost, jízdu si užívám a kochám se aniž bych měl natrénovano, zrovna v poledne jsem se projel na Lysou horu a v poho, za 2 hoďky tam i zpět od Ondráše i s pivkem. Střeďák má tu výhodu že jde stupňovat přes převody jak na normálním kole.
Do AKUMO to mám 500km :-) zajedu :-)
Tak proč vybíráš v AKUMO?
No AKUMO lebo: priaznivé ceny, vyzerá, že tomu rozumejú a pripravia ti kolo a dovezú kamkoľvek.
A co takhle toto, krásné kolo pro děvčata https://www.sbazar.cz/osiwek/detail/17836232...
Na výlety po horách a lese,jednoznačně středový motor. Pokud je opravdu slabá,tak je 250W nábojový motor málo. Točivý moment je oproti střeďáku propastně bídný.
OK pochopil, tak a idem teda vyberať znovu ...
vidím, že tam sú ale ceny za poriadny bicykel až na 60000 (napr.: haibike sduro) no a to je už dosť.
Ale dík, konečne si mi to vysvetlil a len nehafkal :-)
A to jsem pominul sice poměrně nízkou váhu nábojového motoru,ale pořád je to neodpružená hmota. A plus těžiště
A proč ne to co radí Miro hned v prvním odkazu: http://www.akumo.cz/apache-hawke1-horske... Má to torzní snímač, takže to podle tlaku na pedály dávkuje přípomoc. A pokud nemá moc sílu, tak si dá tu největší přípomoc. Má to jen tu nevýhodu, že se u toho musí furt šlapat, nemá to "ruční plyn". Ale u těch drahých Boschů a Yamah je to stejné. Nebo pokud má přítelkyně celkem slušné kolo, tak jí tam namontovat středový Bafang: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/10-1-Sady... Sám ho mám, od loňského jara najeto přes 7000km a k naprosté spokojenosti. Jen je dobré nechat řídící jednotku přenastavit, aby byla přípomoc pozvolnější, jízda je pak o hodně větší pohoda a dojezd se zvýší. A výhoda je, že se dá jet v případě potřeby i bez šlapání, má to "ruční plyn".
Ako furt šlapat? To nemá voľnobežku?
Šlapáním se aktivuje PAS, neboli pedálový asistent. Čili je možné jet: 1. s vypnutou asistencí, čili bez motoru a veškerou sílu potřebnou k pohybu kola vydávat svýma nohama. 2. se zapnutou asistencí-motor pomáhá při šlapání, čili šlapáním ho aktivuji a on mi pomáhá, takže jen část pohybové energie vydává jezdec a část vydává motor (výkon,který vydává motor, mohu regulovat navolením stupně asistence). 3.Některé středové motory (Bafang) mají ještě na řidítkách páčku, (tzv.ruční plyn), kterým mohu motor aktivovat a přitom nemusím vůbec točit pedály. Já to používám hlavně při rozjezdu do kopce, takže nemusím na kolo "naskakovat"s rozběhem nebo si štelovat pedály, abych se mohl do kopce rozjet, pomocí té páčky mě motor do kopce při rozjezdu "postrčí". V případě že jedu do dlouhého kopce a potřebuji si "poposednout",protáhnout se,atd., tak díky této páčce mohu jet jen na motor, aniž bych musel točit pedály.
No veď áno, ale s kopca šľalať nemusí, som to tak najskôr pochopil :-). Skrátka šľapať nemusí.
A keď pridáš plyn, tak sa automaticky točia pedále, alebo je zapojená voľnobežka? Dík.
Volnoběžka se nezapojuje. To není ARO,to je kolo.
Takže potom honíš nohama pedále?
Tady někdo nepochopil nadsázku :-) Volnoběžka na kole je volnoběžka .Takže je volnoběžná tak nějak automaticky. Ale třeba v některých teréních autech byly volnoběžky v předních kolech,ale v případě že se ráčilo zařadit přední pohon,mechanicky se kola připojila. Třeba otočením matice náboje. :-)
Ne, u střeďáku je jedna volnoběžka u motoru, druhá klasicky v zadní kazetě (cvrček). Takže když chci jet bez šlapání (na páčku"ručního plynu"),tak kolo jede do kopce, aniž bych musel pedály točit.Prostě šlapky stojí a kolo jede :-) Pochopitelně touto jízdou bez příšlapu spotřebuji baterku rychleji, protože s příšlapem část pohybové energie dávám já a část dává motor, bez šlapání musí všechnu pohybovou energii vynaložit motor. Proto je to dobré hlavně jako pomoc při rozjezdu do kopce a na občasné protažení nohou a poposednutí pří jízdě do dlouhého kopce, aby zadek nebolel :-)
Tak kup ji něco výkonného, ať konečně zažije ten pocit, že čeká ona na tebe. :-)
Jistěže. Minimálně 1kw střeďák a bude jezdit po kolmé stěně
Chtělo by to zjistit, co je to ten fotodiodový diodový senzor, o kterém tam píší u obou kol. Pro komfort (nebudeš muset tak často měnit stupeň asistence) je fajn, když pohon přidává proporčně a na to potřebuje torzní čidlo.
Z těch dvou bych bral tohle... http://www.akumo.cz/manitoue3-horske...
Ale určitě bych si je před koupí vyzkoušel.