Dobrý den,
příští léto máme v plánu cyklostezku Odra-Nisa. Chtěla jsem se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenosti se zpáteční cestou vlakem s dětskými vozíky? Není v přepravě vozíků nějaký problém?
Moc děkuji za každou radu...
Vlakem kam? Kudy? Nikdy jsem s vozíkem vlakem necestoval, ale myslím, že technicky to v Německu není problém. Většina souprav umožňuje pohodlný nástup a je v nich dost místa. Na jaře jsem zažil i v Sasku vlak, kde se kolo muselo procpat po schodech úzkou uličkou, (linka Chemnitz-Elsterwerda), ale není to běžné. Vyhnul bych se cestování přes víkend, to může být problém dostat do vlaku i kolo, natož vozík.
Oficiální pravidla k přepravě kol
Pro vlaky DB jsou v kapitole 8.
https://www.bahn.de/p/view/mdb/bahnintern/agb...
Pro vlaky ČD strana 43 a další.
http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se...
V Německu jsou vlaky pro regionální přepravu vybaveny velkými oddíly pro kola. Jsou nízkopodlažní a nastupuje se tam opravdu dobře. Kol tam vozí spousty a nikdo ani moc nekontroluje jízdenku pro kolo. Od Baltu ovšem budeš několikrát přestupovat, ale nejspíš docela pohodlně. Cena jízdenky je podstatně nižší než mezinárodní jízdenka. Naopak na mezinárodní rychlík musíš mít místenku pro kolo (je jich málo), oddělení jsou malá a budeš to muset zvedat po schůdkách do vagónu. Včasná jízdenka na mezinárodní vlak (nejpozději den předem) je skoro za polovinu ceny normální jízdenky. Zase ovšem v tom mezinárodním vlaku dojedeš naráz až do Česka a ještě tam bude jídelní vůz s plzeňským pivem, když to bude česká souprava. Místenka pro kolo se na weekend špatně shání.
Díky za info - my jsme přímo z Hrádku nad Nisou, takže nám bude stačit přeprava do Zittau - mezinárodní vlak tedy netřeba. Ale jde o to, že přeci jen budeme mít plně naložená kola + jetě vozík. Když jsem hledala spoje skrz Idos, tak jsou kola povolena u většiny vlaků, ale jestli se to vztahuje i na vozíky nevím. Nikdy jsme takto vlakem ještě necestovali a protože pojedeme s prckem, tak bych byla ráda připravena.
Takže hlavně důležitá rada. Nejezdit vlakem o víkendu.
Měl jsem z toho strach, ale bylo to v pohodě, sobota podvečer, Drážďany - Bad Schandau. Zřejmě to bude tím, že jsme jeli jaksi v protisměru.
Drážďanští si dělali výlet na kole do Schandau a zpátky vlakem, my to uděkali opačně, na peróně jen 4 kola,
Jo mám stejnou zkušenost, z Drážďan už to domů jde. Po Německu jsme v sobotu museli použít regionální vlaky. Až z Drážďan byly volné háky pro kola. Ale ten přestup ač dvakrát byl úplně pohodový. Buď tam měli výtah, nebo to nádraží bylo s nádražní budovou na konci kolejí jako hrábě (jako pražské Masarykovo), takže se to odehrálo v jednom podlaží. A ty regionální vlaky byly pohodlnější než ten mezinárodní rychlík.
Hlavové nádraží (to jsou ty hrábě) prý bývalo známkou důležitosti města. Vlaky tam jen tak neprojížděly jako na těch obyčejných.
V tom jsou v Sasku pro mě zajímavá hned dvě nádraží. To drážďanské hlavní, kde je část průjezdná a část hlavová a lipské, které je největším hlavovým nádražím když ne v celé Evropě, tak ve střední.
I když teď už asi rok má podzemní část, která je průjezdná. (Výstavba podzemní železnice v Lipsku byla něco jako tunel Blanka.)
Nojo, já jsem navštívil obě a myslel jsem si, že to je v Sasku normou. :)
Ještě znám v Sasku jedno hlavové nádraží, v Chemnitz. To je zajímavé tím, že je na jednom okraji průjezdné pro vlaky a na druhém pro tramvaje. Takže přestup Vlak-Tramvaj se uskuteční ve stejné nádražní hale.
V Praze je to nádraží Střed.
Jen vloni jeden strojvůdce z něj chtěl udělat průjezdní.
Já jsem se na jaře vracel od moře ze Svinoústí přes Polsko s koloběžkou. Ve všech třech vlacích (přestup Sczeczin Dabie a Wroclaw) jsem měl koloběžku pod dohledem, volně opřenou a nikomu to nevadilo. Je fakt, že to bylo mimo sezonu a ještě v týdnu a ve vlacích bylo kol minimum. I tak mě ale při nákupu lístku posunuli o jeden vlak, že prý v jednom spoji na cestě není místo pro kolo. Ve vlacích měli držáky na boku vagonu, žádné háky. S vozíkem zkušenost nemám.
Já toto řešila, dá se říct, nedávno. Vybavena odvahou a instrukcemi od petrpa jsem se vydala s rodinou na Usedom. Nakonec jsme vlak nepotřebovali, během 15 dnů jsme dojeli tam i zpět na kole. Myslím, že pro vozík platí to, co pro kolo, hlavně aby bylo místo ve vlaku, nastoupit a vystoupit se dá v pohodě.
Předevčírem jsem jela zrovna přes Hrádek :)
:-) Toto má být naše první "velká cesta" - dokud jsme byli jen 2, byla to pohoda, ale takto - když bude přát počasí asi raději zůstaneme s malou více dnů u vody. Každopádně díky za info!
Já děkuji za pozdrav z Hrádku :)
Naše to byla asi taky 1. velká cesta bez použití auta, vozík jsme měli se psem a největší obavy jsem měla právě z cesty vlakem. Vlakem jsme dostěhovali k Baltu psa s vozíkem o 2 roky později, bylo to v květnu a v neděli a ve vlacích bylo prázdno.
Na Usedomu u vody jsme si tenkrát pobyli jen 2 dny, ale na cestu vzpomínám ráda stále:
http://www.nakole.cz/blogy/quatsch/579...
Ať se vám taky líbí!
vozik za kolo je detsky kocarek a ten je prepravovan zdarma
V Německu se ale nejspíš za vozík platí jako za kolo. https://www.bahn.de/p/view/mdb/bahnintern...