Rád bych využil na trekinga zánovní silniční kola a přehazovačku. Tak mi jde o to, jestli je šířka 8rychlostních mtb-silnice nábojů stejná, jestli má přehazovačka stejnou montáž a zda-li jsou silniční komponenty odolné do lehkého terénu (polní-lesní cesta, bláto). Díky.
K té přehazovačce: silniční přehazovačka je vhodná i na kola do těžkého terénu (sjezďáky). Spíš jde o její patku - ta je dána konkrétním kolem (rámem), takže budeš muset sehnat takovou patku, aby Ti pasovala na Tvůj trekingový rám (přesněji řečeno - patka není součástí přehazovačky, ale rámu, tak bys ji na tom trekingu měl mít). A pak ještě jedna věc - silniční přehazovačka má velmi krátké raménko, takže můžeš mít problém s "obslužností" malého a velkého pastorku. Jde to, ale pakliže s tím nemáš zkušenost (promiň), tak to budeš muset dát vyladit mechanikovi (u toho sjezďáka to je ok, protože ten mívá do 6 pastorků, zatímco treking jich může mít i 8 - 9 a pak je ten šířkový problém).
K záměně nábojů - nevím. Jinak ale vídávám kluky na silničkách i na těch lesních cestách, takže kolo jako takové taky něco vydrží.
Jsou to jeté díly. Takže pastorky jsou silniční. A právě mi jde o to, jestli silniční a mtb maji tu patku na stejném místě. Jinak díky.