Ahoj,
plánuji si pořídit sadu se středovým pohonem, potřeboval bych ale poradit jakou variantu zvolit.
Mezi mé kanditáty patří:
Bafang BBS02 500w 36v
Bafang BBS02 500w 48v
Bafang BBS02 750w 48v
Jinak jezdím trasy pouze asfalt sem tam větší kopeček :-) vážím 90kg, motor bych využil jako asistenční nejčastěji ve středním režimu. Prioritou je abych bez vybití byl schopen ujet 80-100km, proto bych prosil o návrhy jakou zvolit baterii případně konkrétní tip, aby nedocházelo k vypínání a baterie stíhala dodávat potřebný proud.
Velice děkuji za odpověďi.
Bafang BBS02 500w 36V = lehčí menší a levnější baterie než 48V.
Na ujetí 100km s průměrnou spotřebou 10Wh/km budeš potřebovat 2 kusy těchto bateri
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Počítej stím že není dobré baterie vyjíždět až na samé dno tak že užitná kapacita jedné baterie je tak 12,5Ah.
Proč ne rovnou vyšší kapacitu? http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
20,1 vychází levněji :-) 820kč za 1Ah oproti 827kč za 1Ah. Pokud bych měl kupovat 2 baterky,tak 1 vysocekapacitní a jednu velmi lehkou na krátké vzdálenosti
20,1Ah + tuto http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Nominální vybíjecí proud: 15A je pro 500W nedostatečný.
Tak proč mu nabízíš ten aku? Nebo je zapojit paralelně? Ten co jsi dal do linku má taktéž 15A nominal. Mimochodem co máte proti 48V ?? Vyšší napětí je výhodnější. A co energie? 48V 13,4Ah má 643Wh a 36V 17,4 jen 626
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... 20A nominal při 48V už snad stačí na ubohých 500Watů :-)
4p vysokokapas. baterek nestaci i na 10A trvale!
????
Chci rict, ze 8-15Ah li-ion baterky je malo i pro 500W motor.
Prodejci si to nemyslí :-) Evidentně:-) Když kombinují Lion 13,4 48V s 1kw Hub motorem,nebo 1kw střeďákem.
Ano. Te prodejci chci jen prodat... Ani jeden prodejec me nenabidl zaruku na kapacitu baterky a vnitrni odpor... Bohuzel obvykle takova baterka ma zivotnost 5000km, coz je jen pulroku pro me:)
Pravda. Proto také nemůžu použít aku do rámu. Má nedostatečný proud
Ty se dají upravit na 25-30A trvalý ale ta osmička dost těžko.
Při koupi stačí říct že tam chceš BMS na odběr 25-30A.
To je sice hezké ,ale takové odběry jsou už drsné
Já můžu nacpat do svého Magic Pie 4 s integrovanou jednotkou až 35A nominal(koloskůtr by při velikosti kol jel tak 53km/hod)ale můj akumulátor zvládá pouze 30A nominal. Takže tam mám nastaveno 25A nominal a pouze 35 max.Rychlost /pouze 45/
Otázka zněla jaký motor, baterie neřešte.Já třeba používám baterie Li-Pol. 16 Ah při 48 voltech vyjde na 7000 Kč a můžu z nich odebírat trvale 240 A. Zajímalo by mne radši opravdu jaký motor mám použít.
"Prioritou je abych bez vybití byl schopen ujet 80-100km, proto bych prosil o návrhy jakou zvolit baterii případně konkrétní tip"
Pokud umíš číst tak otázka byla i o bateriích.
Výše dávám svůj návrh na motor tak nevím co ještě by jsi chtěl.
Stejně je to jen na tobě pro jaký se rozhodneš.
Zdravim.
S jakou prumernou rychl. chcete projet te 100km? Jak tezkou baterku jeste muzete pouzit? Podle otpovedi lze volit motor a baterku.
Ja mam BBS02 motor a dve baterky, 48V 27Ah (asi 20Ah pouzitelnich) a 14Ah (asi 8Ah pouzitelnich).
48V 27Ah ? Na to se dá 100km ujet úplně bez zpocení. Leháro. Po silnici tedy
Mimochodem v určitých podmínkách je úplně jedno jesli jedu na střeďáku,nebo HUB motor. Dojezd je stejný. Rovinatá krajina,normální kopce. Max. rychlost (jedu do rachoty,nemám čas styl)
100km není problém. Těžký nábojový 1kw motor s aku 12Ah (ale LIFEPO) dojezd 50km při rychlosti 20-25km/hod. Bez šlapání. 25km při maximálce,ovšem ta činí skoro 50km/hod. Takže pokud si někdo koupí střeďák 500W 48V tak na 2x 12Ah ujede 100km s prstem v nose. I se zlomenou nohou
Pravdepodobne 27Ah na 100km na rychlosti vice nez 35km/h to nestaci:( Test udelam 10.09.2016, viz jina tema. Ale 27+14Ah (20+8), jiz melo stacit. Ja pro rychlost 25km/h ani nepotrebuju motor, jen dobre kolo:)
Kdo mluvil o 35??? Napsal jsem 25km bez šlapaní. A to musí stačit s rezervou. Při jen trochu snaze musíš na 12Ah aku ujet při menší rychlosti s přípomocí 100km bez problémů.Problém je v tom ,že výrobci a prodejci nedávají relevantní data. Není na to norma
Ja mluvim o 35km/h:) Pri 25km/h spotreba je nekolik krat mene, tak 12Ah muze stacit i na 50, i na 100km:)
Já myslím,že si rozumíme :-) Samozřejmě ,že rozdíl mezi 20km/hod a třeba 40km/hod je značný. O tom žádná. Já jezdím jen určité trasy,takže se obejdu i bez indikace aku. Prostě vím kam dojedu. Jedu plný plyn s omezeným proudem,takže maximální rychlost pouze cca. 45km/hod. Dojezd při totální lenosti 25km na 12Ah aku
Rozumime dobre:) Jen Petrvald33 jeste neodpovedel na muj dotaz ochledne rychlosti a vahy.
Což je ovšem rozhodující:-) A také předpokládaného použití v konktrétním provozu.
Po rovině ano ale stačí pár kopečku a jsi na dně.
Myslite ze neprojedu 100km za 3 hodiny a baterka dojde driv? Na mem kole v tom testu spotreba bude stejna s kopce a do kopce, asi 600W, jinak prehreju motor:( I 2kWh++ baterky melo stacit na 3 hodiny.
Já bych si představoval asi toto. Podívám se na štítek imaginárního E-bike. A čtu. Dojezd na rovině bezvětří asistence 1 100km ,asistence 2 75km 3 50km při rychlosti 25km . Dojezd na plyn bez asistence 50km(rychlost 25) Ale kdo má rozum a umí číst tak to ví i bez štítku :-)
Děkuji moc za reakce, trasu bych chtěl projet při průměrné rychlosti cca 30km/h. Celkem mě překvapilo jak velké kapacity baterie je třeba pro ujetí 100km s asistovaným šlapáním. Kdybych zakoupil doporučené kapacity baterie, tak mě ta přestavba přijde kolem 35000 kč, což už je slušnej ranec.
Zajímnalo by mě jak moc je znát šlapání s vypnutým motorem, jde to vůbec ušlapat ? Dá se ušetřit baterie vypínáním motoru při jízdě z kopce nebo to nenám smysl ?
Musíš si vybrat, jestli chceš slušný stroj a nebo jestli chceš šetřit. ;-) Určitě můžeš do přestavby dát třeba jen 10 tisíc, ale nebude to ono.
Za 10000 ja bych koupil nejlevnejsi 250W motor do predniho kola (asi 3000Kc), a na 7000 - 44V, 20Ah Lipo, 5kg, (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
Staci, abych kolo projelo 100km za 3.5 hodiny.
Je to nejlevnesji reseni ktere vidim:) Neni nejlepsi, jen nejlevnejsi:)
Třeba tak. Stejně si myslím, že většině lidí převodový nábojový motor stačí. Jen nesmí být zbytečně rychlý, ale raději musí mít moment.
Ano. Většině lidí co chtějí mít kolo stačí. Jako náplast na ego jde použít toto. Ale těm 500W moc nevěřím. http://www.elektrokola-michal.cz/elektromotor...
Vetsina lidi plati hodne penez za motor (15000++), a malo - za baterku (10000++). Je to blbost, melo by byt naopak:)
Záleží baterku na co. Na 250w motor se aku kolem 10000 pořídit dá. Ale ne na dojezd 100km
Na 100km levnou LiPo lze i za 10000Kc, ale dobrou li-ion - asi 15000Kc.
Pro prumer 30km/h na 100km s prislapem 150W je nutno mit minimalne 1kWh baterku, asi 4kg, 13000-15000Kc. Vice nez 250W neni potreba, staci QQ100 motor (2.2kg, 6000kc), nebo jakikoliv stredovy motor (4++kg, 15000Kc).
Na mem rychlem kole bez pomoci motora lze jet, ale je to velmi obtizne, protoze nemam tak lehky prevod a kolo je tezke.
Baterie lze usetrit, pokud z kopce motor bude vypnut:)
Vypínat motor při jízde z kopce nemá cenu. Nakonec pokud si nastavíš 30km/hod jako limit asistence,motor se vypne sám.Pravda je i to,že na průměr 30km/hod není třeba silný motor. Ono i ten 250W převodový motor jede po rovině cca. 33km/hod bez šlapání.
Pokud je tedy tvojí touhou dosáhnout průměrné rychlosti 30km/hod a moc se přitom nespotit,bohatě stačí jakýkoli středový motor,i 250W(stejně má špičkově 500W) Ale vyhoví i nábojový převodový.
Z čistě technických a praktických důvodů bych ale volil motor středový.
Pokud tomu správně rozumím při nastavení např. 25km/h se motor po překročení této rychlosti vypne a to bez ohledu jestli šlapu nebo ne ?
Co jsem tak vyčetl tak motor má 3 druhy asistence, mohl by mi prosím někdo popsat do jaké míry jsou použitelné v praxi ? Například když bych volil nejnižší asistenci - 1 poznám při jízdě do prudšího kopce nějakou pomoc nebo si to už šlapu sám...
Vypne a podle platné normy i musí vypnout.U střeďáku jde i 9 stupňů asistence. Pokud jsi Rambo tak do prudkého kopce i 1stupeň. Jak na to odpovědět?
Muj BBS-02 ma 3 druhy asistence:
1 - 100W po rovince, 400 do kopce.
Je to lze poznat jako pomoc:)
2 - 300 po rovince, 600 do kopce.
3 - 500 po rovince, 700 do kopce.
+Plyn, max 800-1000W.
Muj QQ100+44V baterka ma jen jednu - plny plyn.
Je to 100-200W po rovince, 500-600W do kopce.
1 stupeň by potom na běžné ježdění na KOLE měl stačit. Tedy u 750W verze
Ano, 1 stupen staci na bezne jezdeni. 1 stupen taki skoro staci na prumer 30km/h.
U BBS 1.2,3 mi vadí,že nemá tempomat :-)
Mě na něm vadí, že nemá torzní čidlo, takže pomáhá, bez ohledu na to, jestli se šlape z lehka nebo silou.
Je to laciné no :-) Možná bych uvažoval o koupi original kola se střeďákem. Stavil jsem se před nedávnem v obchodě a nabídky nejsou zlé.
No právě, že to až tak laciné není, tak ejstli nakonec není lépe připlatit třeba 10 tisíc a nemít lepší elektrokolo třeba s Boschem. :)
Možná i ano.
Odvaž se :))) http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Chtel bych to vyskouset:)
Prepokladam ze musel bych menit retez a kazetu ne jednou za jeden-dva mesice, a dva krat za mesic:) Cena provozu ja bych rekl nad 10kc/km:)
To už je hodně extrém.Na nějaký těžký převod to musí pelášit tak 65. Ale zase dobrý adrenalin :-)
http://www.elektro-skutr.eu/products/e-totem... co koupit nové? 35 to prý jede. Určitě to jede mnohem víc,ale raději píšou přes 35 :-)
Na baterce 360Wh dlouho 35km/h to kolo bohuzel neprojede:)
No to nepojede :-)
Další cenné info, předpokládám tedy že bude výhodnější vzít 750w 48v než 500w 48v (mám možnost sehnat za stejnou cenu).
Pro začátek vezmu baterii 48v 12Ah zde:
http://www.eclipsebikes.com/hailong-12ah...
smrtistroj když už jsi to nakous je nějaký zásadní rozdíl mezi BBS02 a BBS03 ?
BBS 3 je lepší :-) Ovšem dražší a pro tebe zbytečný. Ten výkon už je za čárou. To potom opravdu dokáže jezdit až 65- A krmit to z LION aku 12Ah,to není to pravé ořechové
Jsem mam takovy Hailong 48V14Ah, na MJ1(3.5Ah) clancich. Stala me 308$+doprava. Neni dobra volba pro 750W motor. Moc mala baterka, bude mit malou zivotnost, asi 5000km.
Petrvald33, muzete me vysvetlit, proc chcete koupit silnejsi motor, ale pouzit pro neho jen velmi malou baterku, ktera neni vhodna pro silny motor. Dekuji:)
Děláš stejnou chybu jak mnoho ostatních,silný motor slabá baterie.
Několik mých kámarádu se dnes tluče do hlavy že to neudělali naopak.
Bohužel každý si musí tu hubu namlátit sám:-)
Jelikož cyklistika je mým celoživotním koníčkem a klouby již věkem odcházejí a v kopcích kolena bolí, tak jsem hledal kolo, které mě bude pomáhat hlavně v kopcích. Takže jsem pár let šetřil, hledal informace o elektrokolech a i díky dobrým radám zde na tomto foru jsem se rozhodnul se pro středový pohon, protože ten na rozdíl od nábojového využívá rozsah zadní přehazovačky a do kopců je mnohem vhodnější, takže jsem vloni koupil sadu středový motor Bafang BBS-2 48V/750W s baterií do rámu 48V/11,6Ah, přestavěl slušného treka s kotoučovými brzdami a už jsem na něm najezdil cca 4500km, elektrokolo mě vrátilo radost z cyklistiky :-)Baterie v kopcích s mou váhou 120kg vydrží cca 40km ( přejezd brdského hřebene na druhou stranu do Třebáně a zpět do Mníšku ), když ji trochu šetřím a v rovinách pohon vypínám, tak ujedu cca 70km ( jel jsem teď do Berouna a zpět, před měsícem z Českého Brodu přes Mukařov, Velké Popovice a Davli do Mníšku ).
Co se týče nastavení řídící jednotky, tak já to mám nastavené, že mě ruční plyn pomáhá podle nastaveného výkonu+cca 100W navíc k tomu. Ten servisák se mě na to ptal, že prý lze nastavit plyn na dva způsoby - tak jak to mám já, že funguje podle nastaveného stupně přípomoci - já mám např.na1.stupeň 150W, na stupeň 2 výkon cca 250W při šlapání a když použiju ruční plyn, tak je výkon cca 350W. Na další stupeň č.3 mám výkon při šlapání 350W a s plynem cca 450W. A další stupně jsou vždy +100W výkonu. Ale je fakt, že na většinu kopců mě stačí 250-350W, jen občas se najde kratší prudší kopec, kde je potřeba přidat výkon. Samozřejmostí je nutnost řazení, ale právě ten středový motor má výhodu, že je nastaven aby se jeho efektivní otáčky pohybovaly v rozmezí, ve kterém je obvyklá kadence šlapání.
Baterii to chce volit s montáží do rámu, mít těžkou baterii vzadu na nosiči dost negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti, stačí mít naložený nosič a hned je to dost znát. Naopak baterie namontovaná do rámu místo košíku na lahev se za jízdy prakticky nepozná.
Když chci ujet víc, cca 100-120km, tak si vezmu druhou baterii na nosič : http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , a po vybití jedné baterie jednoduše přehodím... Letos jsem postavil druhé elektrokolo pro přítelkyni, se stejným motorem, abych si z něj mohl půjčovat tu druhou baterii na dlouhé singltreky, přítelkyně zas tak moc nejezdí a na společné výlety cca 40km kapacita jedné baterie stačí. Počítal jsem s tímto už když jsem se rozhodoval pro tuto baterii, pokud chcete ale jen kolo pro sebe, tak Vás nejlevněji vzhledem ke kapacitě vyjde tato baterie: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
ale musíte ji někam vhodně umístit - brašna do rámu nebo na nosič ( v rámu je to lepší vzhledem k jízdním vlastnostem ).
Co se týče nastavení řídící jednotky, tak já to mám nastavené, že mě ruční plyn pomáhá podle nastaveného výkonu+cca 100W navíc k tomu. Ten servisák se mě na to ptal, že prý lze nastavit plyn na dva způsoby - tak jak to mám já, že funguje podle nastaveného stupně přípomoci - já mám např.na1.stupeň 150W, na stupeň 2 výkon cca 250W při šlapání a když použiju ruční plyn, tak je výkon cca 350W. Na další stupeň č.3 mám výkon při šlapání 350W a s plynem cca 450W. A další stupně jsou vždy +100W výkonu. Ale je fakt, že na většinu kopců mě stačí 250-350W, jen občas se najde kratší prudší kopec, kde je potřeba přidat výkon. Samozřejmostí je nutnost řazení, ale právě ten středový motor má výhodu, že je nastaven aby se jeho efektivní otáčky pohybovaly v rozmezí, ve kterém je obvyklá kadence šlapání.
Je pravdu, že je to elektrokolo silně návykové, já jak potřebuju někam dojet, tak sedám na kolo a vymýšlím si vždycky k tomu ještě nějakou zajížďku, abych si např. cestu na nákup ještě prodloužil a zpestřil.
Jezdím na kole z chaty do práce, dřív jsem třeba jezdil z chaty jen do Radotína a pak přesedal na vlak, teď dojíždím až na Smíchovské nádraží, protože je pěkná cyklostezka podle Vltavy, která končí na Smíchově a po ní se jede moc pěkně. Dřív jsem z chaty do práce cestoval autobusem, protože překonávání Brdského hřebene mě od dojíždění na běžném kole dokázalo odradit. Zatímco na elektrokole je cestovní doba "ode dveří ke dveřím" prakticky stejná, jelikož jsem na zastávku musel jít cca půl hodiny pěšky.
Nosič na auto nemám, protože nemám a ani nepotřebuji auto, kolo jsem bral běžně do vlaku a nebyl s tím problém, když bylo potřeba ho vysadit do těch vysokých schůdků, tak jsem sundával baterku a dával si jí do ruksaku, abych kolo odlehčil.
Každopádně můj pocit je, že je to skvělá věc, táhne mi už na padesát a kolena už v kopcích bolí, takhle mě do kopců pomůže motor a po rovince šlapu jako na normálním kole. Středový motor má volnoběžku, takže při šlapání při vypnutém motoru se nepřemáhá odpor celého motoru, ale jen převodu, pře protáčení šlapek rukou je sice znát nepatrný odpor, ale za jízdy si ho člověk prakticky neuvědomuje.
Nikdy jsem na normálním kole neměl z jízdy takovou radost, vždycky mě ji kazily kopce, kterých je na Brdech nepočítaně, takže jsem musel vždycky volit trasu s ohledem na profil, teď si prostě jedu kam se mi zachce, protože vím, že třeba s tím táhlým dlouhým kopcem mi motor pomůže.
Samozřejmě každý si vybere kolo či elektrokolo podle svých potřeb a finančních možností, já jsem chtěl jen podělit se svými zkušenostmi a hlavně se svou radostí z elektrokola.
Radost od jizdy je to velmi dulezite:)
Já mám radost,když jsem rychle v práci. Zmrzlý i v létě :-)))
Škoda,že se nedělají aku do rámu větší. + samozřejmě masivní úchytky. Aku na nosiči to je opravdu děs 6-7kg + nosič dělá divy. A když má někdo ještě 7kg motor v náboji je to taková ŠKODA 1000MB
Do ramu hardtaila lze poridit vetsi baterku, napriklad 48V, 27.2Ah, http://baterie-elektrokolo.cz/cz-detail... Za tuto cenu dobra volba. 20A pro ni je moc, 10A je fajn.
Do ramu meho celopera vice nez 14Ah jsem nanasel:(
Já myslel do rámu,ne do brašny
http://baterie-elektrokolo.cz/cz-detail... Hezky se to čte,ale než jsem se dočetl k tomuhle :-))) Nominal 20A max. 25A . To budou teda nějaké super články
Je to jen parametry BMS:) lze zakoupit i 40A. Ale i samostatny clanky NCR-18650B neni vhodny na velky proudovy odber.
Ale pro nějaký 250W střeďák dobrá volba. I pro toho pána nahoře. Dojezd 100km zaručen
Tak souhlasim:) Ja takovou baterku shanim jiz 3 roku. Staci udelat 18650 clanky v 2 rady - a budeme mit 48V, 28Ah (MJ1) a 5.5kg vahy - ale nikdo to nedela za zadnou cenu:(
To by se mi také líbilo
Ale na číských serverech jsem viděl i 20Ah do rámu 48V
Tady 1 17Ah https://www.alibaba.com/product-detail/48v...
Cinsky...
Weight
Approx 3kg
Composed Type
13S6P
...
Ale pokud bych tento odkaz uvidel pred rokem, pravdepodobne koupil misto hailonga.
Ale do meho celopera tato baterka nehodi, je moc vysoka:(
pobrdny díky moc za rozsahlé příspěvky.
Baterii co jsem vybral by měla v pohodě vydržet cca 15000 km (počítám s 500x nabitím a na každé nabití ujedu cca 40km) navíc je schopna nepřetržitě dodávat 25-30A ....
http://www.eclipsebikes.com/hailong-12ah...
Nedělej si iluze, po 250 nabíjecích cyklech začne kapacita dost klesat.
Po 300 cyklech bude mít kapacitu možná 70% původní hodnoty, pak už to poledí dolů hodně rychle.
Z těch 12Ah je využitelných 10Ah, pokud ji budeš ždímat na dno do půl roku je kapacitně odvařená.
Jasně, rád napíšu své vlastní zkušenosti :-) Osobně bych si radši připlatil za baterku od Šikuly z Tišnova, na té první mám najeto cca 4000km a drží v pohodě. Proto jsem na to druhé kolo koupil tu 13,4 Ah taky od nich, i když vychází dražší, protože jim věřím, že je dělají z dobrých článků, což mi potvrdil i prodejce toho mého prvního motoru. Ty motory jsou sice čínské, takže záleží asi na kusu, jak se jim povede, nakonec se dá vyměnit vadný díl, ale u těch baterek jim nějak moc nevěřím, navíc stačí jeden špatný článek a baterka je v háji... Kdybych stavěl kolo jen pro sebe, tak koupím http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , najdu na to nějakou vhodnou brašnu a jezdím, s touhle kapacitou se dá těch 100km v pohodě ujet. Navíc když se na ní něco podělá, tak je reklamace určitě víc v pohodě než u toho číňana...
15000km:)) 25A:)) Od 4p baterky:) Prodejec bude rad, kdyz jste po 5000km budete ptat, proc baterka jiz nefunguje a lze li jeji vymenit:) A jste koupite u neho jeste jednu:)
Pokud budete kupovat ji, doporucuju nekupovat vice nez 250W motor...
Těch 13,4 Ah vypadá hodně slušně, články Panasonic/Sanyo, záruka 2 roky, nominální vybíjecí proud 20A, životnost 500 cyklů, kdy je kapacita větší než 70%.
I kdyby vydržela jen 250 cyklů (což se mi zdá hodně málo), tak bych najel cca 10000 km (40km na nabití).
Záruka na kapacitu je jen půl roku.
Měl jsem baterie sanyo z německa a nic slavného to nebylo, vydrželo to něco přes 200 cyklů pak šla do kopru. Druhá vydržela o 50 cyklů více.
Jede sice ještě do dneška ale její kapacita je pouhých 40% z 18.9Ah
Mám třetí rok lipolky z hobbykingu a jsou stále v plné kapacitě.
Pokud zaruka na kapacitu je opravdu pulroku, ja bych mozna do toho sel, a za 5 mesicu reklamoval bych. Ale osobne myslim ze je to skoro podvod podvodniku...
Bohuzel nikdo jeste me nenabidl pul roku garance na kapacitu:(
Na krátké vzdálenosti do 25km je nejlepší LIFEPO. Dá se opravdu tvrdě ždímat. Bohužel také váží a lion má při skoro stejné váze 2x větší kapacitu. A hlavně vydrží před hospodou v zimě :-) a vo tom to je
Ideální do E-skůtru. Na kolo ne
Doporučuji prostudovat
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/13-Proc-vyrabime...
Ale prostudovat důkladně
Mam pro vas vtipnou nabidku. Pokud jsi opravdu myslite, ze takova mala baterka do 70% kapacity muze projet 15000km, muzu vam nabidnout sve baterky:
1. 48V 8.8Ah, mene nez 2 roku stara, ma najeto 7000km, cena 2000kc.
2. 48V 14Ah, mene nez rok stara, ma najeto 5000km, cena 7000kc.
Jiste bez zaruky:)
Cena odpovida stary:)
No nevím, ale když mi někdo garantuje 500 cyklů a kapacitu minimálně 70% původní a já zjistím že tomu tak není, tak mám nárok na reklamaci klidně po 23 měsících používání, jinak by se jednalo o klamání zákazníka ! Prodejce by si měl za údaji o produktu stát ne oblbovat !
Ty nejsi schopen bez přislušných měřicích přistrojů nic prokázat.
Naopak prodejce ti klidně oznámí že jsi baterii používal špatně, přetěžování, špatné nabíjení, špatné skladování atd.
Prostě jsi v botech chodil a tím jsi je zničil :-)
Až se budou dělat oficiálně E-bike o vyšším výkonu,tak nějaké sady budou pasé
Je tady někdo z E-pohonu???
Jsme tu už sami:-)
Já se bojím :-))))
Nikdo nema zaruku na kapacitu, pokud ja spravne rozumim:) Jak jste muzete dokazat, ze baterka ma mene nez 500 cyklu?
Baterie mají ochranu, takže o přetěžování nemůže být řeč a je dodávaná spolu s nabíječkou, což by mělo zajistit správné nabití. Samozřejmě že se tyto věci budou těžko dokazovat a prodejce může říct že jsi dělal to či ono špatně, můžeš tvrdit že nikololiv, ale k zdárnému závěru to nepovede. Každopádně kdyby mi baterie odešla po roce občasného používání a věděl bych že jsem se k ní choval více než dobře, tak ji omlátím prodejci o hlavu.
Asi si zítra založím obchůdek přelepím low-end čínské baterie na Samsung - Panasonic a napíšu že vydrží min. 500 cyklů. Vám se vyserou po 3 měsících požívání a při reklamaci vám oznámím že jste dělali něco špatně :-))
Z toho vyplívá že nemá cenu podporovat lumpárnu, zakoupit si přímo články a nechat si ubalastit aku-pack u šikovného elektrikáře. Jistě to vyjde mnohem levněji a hlavně budu vědět co v tom mám.
No a ty články jsou taky z číny a mohou být klidně šmejdy. Nic není jistota, je to sázka do loterie vždy:-)
Jedině od výrobce nebo z ověřených zdrojů :-)
Riskovat že vypláznu 14 táců za baterku, kterou nemůžu ani reklamovat je celkem smutná zpráva.
Idea o elektrokole se mi začíná rozplývat :-(
Neber to zas tak černě, dostal jsi jen informace a zkušenost pár jedinců.
Pokud zvažuješ kvalitu a záruku pak jdi do bosche a nebo podoné značky. Přestavby jsou více rizikové, kolega bafanga reklamoval 4x pak ho raději silně pod cenou prodal.
Jiný kolega je spokojen, fakt záleží na jak kvalitní kus narazíš a to včetne baterie.
No ono ani ta značka není zárukou úspěšné reklamace: http://www.nakole.cz/diskuse/19877-podelte-se-o... - hned druhý příspěvek, nehledě k nutnosti odblokování omezovače rychlosti za příplatek,což má vliv na záruku a nutnosti použití drahých originálních batarií. Tady taky jeden odstrašující příklad: http://www.nakole.cz/diskuse/20067-srot-v...
Prostě všechno je jen sázka do loterie, jako život sám, kdo nám dá záruku, že ještě zítra budeme to kolo vůbec potřebovat ?
Nedodržel záruční podmínky a pak se diví?
U druhého případu nevíme jak dopadl.
Jo, vždyť to píšu, že pokud chci, aby to po rovině aspoň trochu jelo, tak se do Bosche musí za nemalý peníz dát čip, což má ovšem vliv na záruku... Nevím, proč si kupovat za dvakrát více peněz něco, co umí "méně muziky". Jediná výhoda Bosche je torzní snímač, ale tento motor torzní snímač má:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Nemá ovšem "ruční plyn". Takže já bych se rozhodoval, jestli radši bafang s "ručním plynem" (je to fajn třeba na rozjíždění se do kopců, nebo když si potřebuji na chvíli "pohovět","přesednout" a dát na chvilu odpočinout nohám), nebo radši torzní snímač, pak je lepší ten motor Apache. Ale ten Bosch, ten bych právě kvůli nepříznivému poměru "cena/výkon" nechtěl, nehledě k nutnosti používání drahých originálních baterií. Po ujetí 6000km na Bafangu jsem stále spokojen, po přenastavení ŘJ v servise je odstupňování výkonu pozvolnější a příjemnější, zatím jediné co mi odešlo je zadní ráfek - vedle děr pro niple se vytvořily podélné praskliny a ty niple "vylézají" z ráfku - je to u těch drátů směřujících k pastorku, zřejmě vlivem velkého kroutícího momentu. Musel jsem koupit nové zadní kolo a zřejmě zainvestuji do speciálního ráfku pro elektrokola, který by měl být na zvýšené namáhání stavěný : http://www.ekolo-kolo.cz/p/2035/rafek-622x20-el...
Jenže ochrana může být třeba na 2C a udavany počet cyklu je třeba pro 1C.
Rok občasného používání může být taky problém. Baterka s častějším používáním na tom může být lépe, než baterka celý čas nabitá a přitom v nečinnosti.
Jasně, kup si články a sestav si baterku sám. :-) Ale ani tak se zázrak nestane.
Žádné zázraky neočekávám :-), jen kalkuluji a srovnávám dostupné informace od běžných uživatelů.
Pořízení elektrokola je z mého pohledu poměrně velká investice do nejisté kvality a především životnosti.
Ještě se zeptám jestli jste měnili nějaké díly na Bafang motoru (nylonová ozubená kolečka, převodníky ....), případně odkazy kde se dají sehnat.
Jinak pokud hledáte kvalitní baterii doporučuji se mrknout zde : http://www.bateriedoelektrokol.cz/
český výrbce z Litomyšle bere od nich i Šikula (e-pohon.cz).
Zajímavé. Škoda,že to má pouze 20A nominal vybíjecí proud. http://www.bateriedoelektrokol.cz/baterie-rb...
Po roku jizdy, 10000km motor prestal fungovat, reklamoval ho. Pravdepodobne vada RJ. Ozubena kolecka jiz byly za sve zivotnosti:(
I 16,7Ah baterka je mala pro BBS-02 motor...
Tak to je nemilé. Doufám, že i výrobce z toho vyvodí nějaké závěry pro další vývoj. Ikdyž vývoj... Oni stejně koncepčně obšlehli SunStar a udělali to bez torzního čidla. Ale to neznamená, že nemůžou udělat nějakou vhodnou změnu.
Ja tak myslim, ze 10000km jizdy za jakoukoliv pocasi - je to fajn. Spousta lidi pouzivaji kolo jen v lete a bez dezde, ktery hodne snizuje zivotnost. Nekdo muze i na 15Ah baterce jezdit 3 roku:)
Jen pro srovnání, tak Bosch udával (nevím kolik udává pro novější verze) životnost 30 tisíc. Magic Pie udává snad 100 tisíc km. :)
Jinak ano, déšť snižuje životnost řetězu, ale proč by měl snižovat životnost utěsněného motoru? :)
Motor není dostatecne utesneny:(
Jsem zvědav jestli se prosadí nová baterie Li-Metal, která umožní dvojnásobnou výdrž oproti současné Li-ionce. První kousky by měly být k mání již letos určené pro drony...
Více info zde: http://www.cnews.cz/revolucni-akumulatory-se...
cena ?? kdo ví
Než už mnoho let oznamovaná revoluce vypukne bych bral tohle
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
Je to lepší než jakakoliv lionka a levnější.
Jen mně serou že k tomu nemájí 4S pakl.
Kdybych vzal dvě tak nevím čím bych to nabíjel na potřebných 50V.
Levnější to asi je, ale jestli dobře počítám, tak energetická hustota je 170Wh/kg. To je sice pořáíd slušné, ale dobrá li-ion má třeba 210Wh/kg nebo klidně 230Wh/kg. Fakt ovšem je, že li-ion s vysokou energetickou hustotou mají většinou nějaký háček, buď nedají velké proudy a nebo jim ta kapacita jde celkem rychle do kopru a za dva roky to už není k chlubení se.
Tohle má 2,3kg 10Ah/36V
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
Má to vysoké proudy i nabíjecích cyklů více jak 600, cena zhruba 4400Kč včetně dopravného.
Tohle ja sračka za dvojnásobnou cenu s váhou 3kg a mizernými parametry. Volba pro mně je snad jasná:-)
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
No a když to zdvojím mám 20Ah za 9500Kč včetně dopravy a to se jistě vyplatí:-)
Tak to je sračka, protože tam jsou levné články Samsung 22P. Ty sice dají 3C, ale mají horší energetickou hustotu. Souhlasím, že ty modelářské li-pol jsou s ohledem na peníze dobrá volba. Když se nebudu dívat na peníze a jen na váhu baterky a vím, že chci větší kapacitu, tak to ale vyhraje li-ion. Pokud má někdo max odběr 30A, tak není problém koupit docela lehkou baterku 20Ah a bude spokojen.
To je ale váhový rozdíl jen půl kg a to u elektrokola nehraje žádnou roli. Zato parametry a cena ano. Jasně že to je jen pro lidi co se v tom vyzanají a ví jak stím zacházet. U lipolek není třeba BMS, na to stačí graupner balancerem občas udělat kontrolu popřípadě dobalancovat.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Srovnáváš baterii v nějakém obalu s lipo bez obalu, takže rozdíl tam bude větší než půl kila. Nicméně souhlasím, že ani tak to není tragedie. Pokud zároveň máš dobrou pojistku proti požáru, tak není co řešit. :)
A když už jsme u toho, tak je škoda, že někdo nepřijde s lipo v nějakém obalu, který by se namontoval do rámu místo lahve. Sice kutil si poradí, ale profi řešení je často lepší... zámek, vhodná bms, celková doladěnost...
Zadny 600 cyklu... Max 200. Levny Multistar ma 100 místo 300...
Máš je že to tvrdíš? Ja je mám už 3 roky a jsou stále v plné kapacitě.
To co ty uvádíš se týká modeleářů ne elektrokolařů. Ti se k nim chovaji ohleduplně.
Jste mate graphene (!) turnigy jiz 3 roku? Poprvni te baterky uvidel tak v roce 2015...
Ja mam Li-po baterky, na proude 2c maji zivotnost 100 cyklu. Na proud 1c jiz beru li-ion...
Mám tyto.
http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_baterie_li...
Tyto jsou celkem novinka
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
Dle informací kolegy modeláře jsou vysoce kvalitní a mají delší životnost něž multistary.
Už je nabíjel 350x a jsou v perfektním stavu i když je dost ždímá.
Dle jeho vyjádřní by na elektrokole měly vydržet v pohodě 600 cyklů i více. Pak ovšem prý kleknou nečekaně rychle, spíše ale věkem něž opotřebením.
Rozhodně se vyplatí tomu kdo má výkonný motor.
Tak nemate Turnigy Graphen 3 roku:))
Mate 3 baterky zapojene paralelne - jiste to vydrzi 300 cyklu:) Zadny 2-3C s ni neberete:))
Nikde nepíši že bych měl grapheny 3 roky.
A jinak mám 3 sady těch baterií.
Jsme mluvili o Turnigy graphene, jste rekl "Ja je mám už 3 roky a jsou stále v plné kapacitě."...
Já to nemám jak zhodnotit, ale píši tam, že 600+ cyklů. Podle čeho usuzujes, že "jen" 200?
Prostě jen tak plácnul hloupost:-)
Mé lipolky už překonaly mé bývalé lionky.
Tak že cenově super. Zřejmě vyzkouším ty nové, 10Ah za 4500kč nikde nekoupím a pokud vydrží i tři roky pak je to v pohodě.
Jaky mate vybijeci proud na Li-po a Li-ion?
Podle zkušenosti, ze Multistar vydrzel jen 100 (nejen ja mam takovou zkušenost, znamy taki mají Multistar), pak jeden s 12 clanku zamrel. Ocekavam 2 krat vic cyklu od Turnigy Graphene. A mluvim o 2-3C vybijeni. Pravdepodobne na 1C bude 600 cyklu.
Kolegové na slovensku mají jiný názor na multistary a jsou s nimi spokojeni.
Graphene mají 15C a kolega modelář je ždíma již 350cyklů tak že se jdi vycpat s kecama o výdrži 200cyklů.
Pro mé elektrokolo stačí bohatě 3C max.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t...
Též se nechám překvapit, uvidíme během 4 měsíců jestli nekecal :-). Výhoda je že Li-Metal by měli vyráběny na stávajících linkách, což by se mělo příznivě projevit v rychlosti přechodu a ceně.
Mám 350W maximálně 500W a s páčkou to dá 650W, baterii 36V 23,2mAh a ujedu s neustále zaplou asistencí do 100KM a to jedu i do hoodně prudkých kopců v Jeseníkách. Vyjede ten můj motor BBS-1 i nejprudší kopec kde je problém vyjít pěšky ale mám tam 8 kazetu megarange až 34 zubů a ještě zadní náboj 3 rychlostní jako náhradu za trojtalíř. Taky jsem kdysi uvažoval i o 750W motoru nebo 1KW ale tam jde stejně rychle kapacita dolů, čím více síly motoru, tím méně ti zbyte v baterii.Taky je o fous 48V baterie těžší. Ale už výrobci vyrábějí i přes 30mAh
http://baterie-elektrokolo.cz/cz-detail...
Otcovi som montoval BBS02/750W 48V. Akumulátor 20Ah. V každom prípade by som doporučoval 48V variantu. Pri výkonoch 500W a vyššie je prúd z batérie pri 48V menší a nedáva im toľko zabrať. A celkovo vždy je lepšie ísť na vyššie napätie čo znamená menšie prúdy vodičmi, menšie namáhanie tranzistorov v riadiacej jednotke. Tento pohon montoval na lehokolo tak nebol problém aj s úpravou prednej šajby na dvojitú. čo v prípade veľkých stupákov výrazne pomohlo pri dojazde. Zostrojil som programovací káblik a s nastaveniami sme sa pohrali. Rozšírili sme počet predvolieb asistencie na 9. cca asi na 10,15,20,30,40,55,70,85,100% výkonu. ďalej som znížil maximálny prúd z 25 na 20A čo stále postačuje na deklarovaných 750W no motor prestal v špičkách brať viacej. S originálnym nastavením motor v špičkách bral aj 980W občas... toto dosť pomôže dojazdu. Znížil som rýchlosť akcelerácie, tiež dostáva batéria menej zabrať pri rozjazdoch a taktiež aj retiazka a proste celkovo je rozjazd potom plynulejší a menej trhaný. na internete je viacej popisov jednotlivých nastavení. A je pravda že to s ktorým je motor dodávaný je asi najhoršie... Po zmene to menej energie minie na zbytočne prudkú akceleráciu či prúdové špičky pri zaťažení. A Zníženie výkonu skoro nie je cítiť. Ak by niekto chcel pomôcť s nastavením či aj nastaviť riadiacu jednotku a je z okolia BA nech sa mi ozve, kludne sa dohodneme :)
Ano, toto mohu jen potvrdit, po přeprogramování v servisu je s tím jízda mnohem větší pohoda a zvýší se i dojezd. Taky nechápu, proč je to "tovární" nastavení tak mizerné... Bohužel si to člověk musí nechat přenastavit v servisu za nemalý poplatek ( kolem 600,-Kč), a kabel sice nabízí v E-Pohonu za 1390,- ale pouze pro servisy na IČO s varováním,že se špatným nastavením může motor poškodit: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Kabel koupis na ebay za 600 a je plne funkcni, prisel mi za tyden ;-)
Co se tyka nastaveni doporucuji tuto stranku:
https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a...