Dobry den,
prosim o doporuceni na 20"-skladacku na zaklade Vasich zkusenosti Vas uzivatelu na vylety na vytlucene okrskove silnice tak kolem
20000,-.Hledam hlavne bytelnost kloubu,jde mi o zivotnost,mam 95 kg.S vymenou komponent pocitam
Zvazoval jsem "podle Internetu" Tern Link 8,Dahon Vigor nebo Dahon Speed 8.
Za sdilene zkusenosti dekuji
Dobrý kolo je tilt z Decathlonu, jenže není skladem museli by ti to objednat ve Francii. Kloub rámu je u většiny skladacek v pohodě, slabě místo je kloub predstavce. Ten tilt má doživotní záruku.
Nebylo by lepší něco s většíma kolama, na ty rozflákaný silnice?
Mám Tern Joe, a potom, co jsem skoro všechno vyměnil,až na ten rám, je to slušný kolo skladný do 80x80x30
http://www.nakole.cz/diskuse/19651-muj-novy...
Záleží kde jezdíš. U nás se rozflákaná silnice musí hledat. Lesní či polní cesty, to je něco jiného.
Zatim mam ESKU s trirychlostnim Nexusem a pomalu to projede i polnacku,maximalne se tlaci.Mym cilwm neni sport,ale kochani.
Rychlostni nabu s sirsim rozsahem do ESKy jako reseni nechci.
Proto se koukam po Ternu nebo Dahonu 20" s kazetou 11-32.
Nechci se napalit ale jako kamarad,kteremu u Dahon Speedu 7 sel do haje kloub predstavce.
Můžeš prosím napsat, jakým způsobem je zpřevodovaný ten náboj Nexus? Vidím na netu informaci "Rozsah převodů 184 %, možnost řazení v klidu i při zátěži. Poměr rychlostí 0,72/1/1,36". Mě ale zajímá, zda je to zpřevodované vůči otáčení pastorku do rychla (což bych čekal), nebo do pomala. Očekával bych, že jeden z převodů bude 1:1, tedy náboj se otáčí stejně rychle, jako pastorek. Ale co ty další dva převody? Otáčí se náboj rychleji, než pastorek, nebo pomaleji?
Snad je to srozumitelné. Ď.
---Jé, dopytle, už to asi vidím. Prostřední převod je 1:1, a krajní převody jsou 1:0,72 a 1:1,36? Takže na ten nejlehčí převod Ti skládačka jede ještě pomaleji, než s originálním torpédem?
Přesně tak. Prostřední převod je jako s tím torpédem a k tomu máš na každou stranu jeden převod navíc. Na jízdních vlastnostech je to znát docela hodně.
Podobné torpédo vyrábí kromě Shimana ještě Sturmey-Archer. Má o fous menší rozsah (0,75/1/1,33) a opačný směr řazení: Shimano taháním za lanko řadí do rychla, Sturmey do pomala.
Mate pravdu,vetsi kola jsou lepsi pro pruchodnost.
Ale 20" jsou skladnejsi.
Dále se chci vyvarovat zmeny komponent,zabira o peníze a cas.Trebaten Dahon Vigor je vybaven komponentove hodne slusne.
Navíc na silnici mam na Esce vzadu "raminko na batoh"spodek batohu je na nosici a batoh bisi na 40 cm tyci pridelane kolmo na sedlo(batoh je pak ještě pripoutan k sedlove trubce)Na prijizdeni po meste se clovek nemusi drit.Chci lovit v 20" skládačkách ,ale na konkretni výrobek potrebuji prakticke zkusenosti lidi,ktery ji maj.
Prijemny vecer
Ta konstrukce kloubu u všech Ternů je stejná, dvě čelní desky přitlačené silou zámku, toho bych se nebál, to asi vydrží lecos, taky jsem na tom vláčel hodně přes metrák.
Jediná věc, bylo to potřeba dotáhnout aby byl přítlak silnější, drží to.
Problémem jsou všechny ostatní komponenty, ty fakt jsou k ničemu. Kupovat si dražší verzi (u Ternu) bych proto ani snad nedoporučoval, prostě brát to tak, že kupují rámns vidlicema, a zbytek si vyměním podle toho, jak to bude ocházet.
Nebyla by fotografie toho ramínka na batoh? Díky.
Omlouvám se, vím že tak otázka nestojí, ale stejně se ptám: "Proč skládačku s malými koly na výlety po vytlučených cestách?"
Máme na chalupě skládačku Esku 20", slouží výborně, dokonce jsem jí elektrifikoval, ale používáme jí pouze na jízdy max do 5km na nákupy a pod. Na výlety po horších cestách máme MTB a na jízdy po cyklostezkách jsem ošimanoval Favority. Ta velká kola jsou k nezaplacení a posaz na dospělém kole tě neunaví - mé parametry: 190/98.
Dobry den,
tu otázku jste polozil dobře.
Vždy je vse kompromis.
Kolo,které splnuje vlakove rozmery zavazadel 90cm*40*cm*60cm pro bezplatny provoz je 20".Stejne tak i není velke i pro autobus.
Z druhé strany většinou jezdim s zprevodovanou ESKOu po silnicich a ty vymoly s s gumamisirky 2" projedu.Polni cesty namatkove.Ale dulezita je pro mne predevsim preprava .není důvod placeni-ale obcas rezervace rychliku dopředu nebo preplnena kapacita.Letos v cervenci jsem zazil,ze nas v Nizboru na nadrazi bylo 6 cyklistu a ja jedny jsem byl s kolem ve "vietnamske" tasce vpusten dovnitř.
Na leto si kupuju na část dovolene 14-denni rezijku za 1000,-letni akce CD amam docela slusny radius.
S Eskou nemam problém,jezdim na ni tak 40 km.Uznavam,ze jsou lepsi kola,ale ne takskladna do vlaku
Pokud na tom nebudeš divocit, tak bych vzal něco co má rám ze dvou trubek. Jako autor simplex , kvůli tuhosti a zbytek až tak neřešil. Hlavně dozadu dát dvojitý ráfek a fest špice. Komponenty stejně budeš měnit časem. Kloub představce je prostě kritické místo, i já ho urvat. Proto jsem ti nabízel ten Decathlonu kde mají doživotní záruku na rám a vidlu
Neznám žádné 20" kolo, které by splňovalo bezplatnou přepravu vlakem, protože požadovaný rozměr je 60x60 a nikoliv 90x60, jestli se nepletu. Navíc 20" skládačka se nevejde ani do 90x60, protože je cca 70-80x70-80. To zaprvé.
Řazení s kazetou 11-32 mám (standard je 12-32, ale není problém vyměnit, stejně to jejich bláto nic moc nevydrží). Při jízdě po hrbolech mi vyskakuje řetěz a musím to dotahovat na řídítkách kolečkem. Nejdříve jsem si myslel, že to dělá jenom mně, ale měl jsem od prodejce půjčený jen trochu novější model D8 a dělalo to taky. S převodovkou to ale leze do ceny. Jestli někdo ví, jak na to, budu moc rád.
Všichni konkurenti D8 (neodpružené 20" skládačky v podobné cenové relaci) jsou výrobci deklarována jako kola neurčená do terénu. Výrobci vědí, proč tak činí.
Dobry den,
rozmer je 90*60*40.Zkusenosti z Esky ukazuji:
rozmery mohou byt i vetsi,tolerance pruvodcich je,ALE MUSI TO BYT VE VAKU
Pokud vím, tak rozměry splňuje pouze Brompton. Zbytek kol na trhu nesplňuje, pokud mi něco neuniklo.
Ano, tolerance je, já jsem za toto kolo ještě nikdy neplatil. Na druhou stranu kolo se nekupuje na párkrát a na teď. Jak to bude s tolerancí do budoucna, je otázka. Proto mi přijde korektní na to upozornit.
"Neznám žádné 20" kolo, které by splňovalo bezplatnou přepravu vlakem, protože požadovaný rozměr je 60x60 a nikoliv 90x60, jestli se nepletu."
Pleteš se.
"Navíc 20" skládačka se nevejde ani do 90x60, protože je cca 70-80x70-80."
Pleteš se podruhé.
http://www.nakole.cz/diskuse/21341-skladaci...
Ty jsi to měřil, nebo se jenom domníváš a vynášíš soudy?
;-)
Neměřil, věřím parametrům výrobce. Nebral jsem v potaz historickou českou skládačku, protože oproti dnes běžně nabízeným kolům je jinde. Samozřejmě nemohu říct, že znám celý trh, ale cca u deseti značek jsem ty rozměry zjišťoval, když jsem svou skládačku kupoval. Pro úplnost pro běžné použití v Praze považuji kola s méně než šesti převody za problematická a pro mne mimo výběr. Proto jsem například vůbec nezmiňoval Dahon Curve, byť velikostí konkuruje Bromptonu, ale zpřevodováním je mimo hru.
Na fyzické přeměření kol více značek nemám čas. Nejsem prodejce, takže bych musel oblézat jednotlivé obchody a kola měřit. Při výběru své skládačky jsem samozřejmě vycházel z dat výrobců na internetu, recenzí a videí. Následně jsem vyloučil Author (převzatý rám Dahon, byť kvalitní přehazovačka) a konečný (fyzický) výběr proběhl už jen mezi Dahonem, Ternem a Bromptonem.
Tento předvýběr stál hlavně na (čísla neznamenají pořadí důležitosti):
1. Reference jednotlivých značek,
2. Počet rychlostí a výsledný poměr (hodně skládaček na trhu má vepředu menší převodník a vzadu menší rozsah převodů, což je pro mne neakceptovatelné),
3. Cena (dvojnásobná cena za Brompton byla pro uvažovaný roční nájezd do 3000 km za rok nepřijatelná).
4. Schopnost přepravy zavazadel (podmínkou zadní nosič a nacvakávací brašna na rám vpředu).
5. Plnohodnotné blatníky (žádné plandáky viz Foldy).
Starou skládačku, kterou bych mohl vzkřísit, jsem k dispozici neměl. No a koupě Tebou srovnávaného kola naráží na výše uvedené parametry.
Skladnost jsem požadoval, ale nebyla mezi nejdůležitějšími kritérii. Plánoval jsem metro a vlak, zbytek jsem uvažoval po ose. Pro složení na začátku a konci cesty jsem neměl tak tvrdé požadavky. V opačném případě bych musel jít do šestirychlostního Bromptonu. Takhle zvítězil Tern, protože potřebné splňoval a umožňuje použít 2" pneumatiky, což je pro mne výhoda.
Birdy začali v Praze nabízet až později, takže jeho parametry znám, ale vybrat jsem si ho nemohl.
Já bych viděl Dahon Curve do Prahy v pohodě. Tohle kolo vozím do španělska na dovču, vyměnil jsem kliky, dopředu dal 39z převodník, vyjedu prakticky všechno, mírnější kopce jezdím na prostřední převod, ty prudké na nejlehčí, na nejtěžší to jede přijatelně po rovině, z kopce nešlapu.
Každý podobný soud i ten můj je nutné vztahovat ke způsobu využití kola. Kdybych nebyl označen za plácala, který pouští neověřené dojmy, vůbec bych dotčený příspěvek nepsal. Musel bych popsat 2 strany A4, abych pořádně vysvětlil své požadavky (původně očekávané a nakonec reálné z praxe) a následně jak to vidím s jednotlivými značkami a typy skládaček. Částečně jsem to sice v příspěvku uvedl, ale z důvodu délky to není stoprocentní. Zkusím něco málo přidat.
Já mám skládačku jako firemní kolo, tedy jezdím primárně za klienty a na úřady. Nepoužívá se každý den, nepotřebuji BUS a tramvaj, ale chci na něm odjet 50-60 km za den v zásadě obdobným tempem, kterým bych jel na jiném kole. To v Praze znamená i kopce a rychlost po rovině 25 km/h a případně víc.
Proto tak lpím na pořádné pile vpředu (korekce malých kol) a standardním rozsahu převodů vzadu (11-32). Těch 50-60 km totiž znamená 4-5 zastávek + nějaký čas na místě. Tedy celkově mne tlačí čas. Tern Link D8 mi dává cca 7-30 km/h, což je, co bych jel více méně i na jiných neskládacích kolech. Až na velmi řídké výjimky vyjedu všechno. Totéž by dala nába Shimano Alfine 11 a asi bych ustál i 8 (nebo 7) stupňovou, pokud bych oželel nejrychlejší převod a tedy rychlosti nad 25 km/h.
Šesti rychlostní Brompton by to dal taky. Bohužel pak už je skok dolů, protože se nabízí single speed, dva stupně nebo tři. V tu chvíli kolo mé požadavky nesplní.
Samozřejmě pokud někdo jezdí více méně po rovině, nejezdí na čas nebo jen kratší trasy třeba po centru, tak může mé požadavky výrazně snížit a pak bude třeba Dahon Curve a nejen ono skvělým kolem.
Doprava je velmi neefektivně strávený čas, který klienti nechtějí platit. Proto koncentruji dopravu do vybraných dní, kdy potom plánuji okruhy, v rámci kterých objedu, co se dá. Z toho pak plyne relativně pevný časový harmonogram (pracovní doba v místě dojezdu + polední pauzy nebo pevně sjednané časy schůzek).
Perfektní nápad s tou vietnamskou taškou! Díky za inspiraci.
http://www.nakole.cz/diskuse/21341-skladaci...
Zapomeň na Tern Link D8 a všechno jemu podobné. Pokud to má být na nerovný terén, tak to neobstojí!!! Pak jedině něco, co bude odpružené, protože jinak ten rám bude dostávat strašně zabrat. Trpět bude i jezdec, pokud to neobuješ to Schwalbe Big Apple 2,00". Neříkám, že to vysloveně rupne, ale bude to naříkat. Pro úplnost horší než boule jsou ostré zlomy v asfaltu.
Možná ještě upřesnění. Já mám D8 od února 2012, aktuálně má najeto okolo 10 tis. km. Má měněný rám, protože v původním rámu chyběl jeden svár. Prodejce dojednal u AZUBu výměnu rámu, pravda ale je, že na pevnosti jsem to nepoznal. Vážím mezi 75-78 kg, většinu to najezdí po Praze, ale vícekrát to jelo i trasy nad 100 km, maximálku jsem jel 150 km (šlo by i více) a nejrychleji s kopce něco málo přes 60 km/h a po rovině asi 45 km/h. Kola si dnes servisuji sám, mám k nim vztah, který mi nedovolí kolo ničit.
Jízdě v terénu se vysloveně vyhýbám, pokud nejde terén vyloučit, volím pro trasu jiné kolo i za cenu placení jízdného ve vlaku nebo jiných komplikací. Na druhou stranu při rozumné jízdě to dá lecos. Taky jsem s tím odjezdil kochací dovolenou po roubenkách Českého středohoří, šlo to a mělo to i své výhody.
Na druhou stranu otevřeně říkám, že po prvním roce to mělo dramatické opotřebení ve srovnání s mými ostatními koly, přitom to najezdilo méně km a v lepším prostředí. Ten rok to totiž jezdilo více rovnoprávně s ostatními koly. Důvod je jasný - použité levné komponenty nesrovnatelné s koly ve standardu Shimano LX a XT. V tomto plně potvrzuji, co psal Jindra. Kdybych to takto používal trvale, tak jsem šel od výměny k výměně. Toto je třeba mít na mysli a pokud se kolo zatíží brašnami, tak dvakrát.
Dnes má kolo laťku níže a opotřebení je v normě. Opotřebení není ani tak o počtu najetých km, ale o dravosti jízdy, volbě terénu a zatížení. A to já neváhám přes větší hrboly klidně slézt a kolo přenést, takže si to nevykládejte tak, že jsem na tom dříve jančil v terénu.
DEKUJU !!!!!.
To je to,co jsem potreboval.Zkusenosti od Vas jako zkuseneho praktika.
Od mne,50-leteho temer metrakoveho fotrika,nelze na Ternu cekat zazracne sportovni vykony.Spis jen zvidavy kochaci vylet za technickou nebo historickou zajimavosti a obcas utect manzelce.A pri tom se nekdy clovek polnacce nevyhne.
Takze ,jestli ram a klouby Ternu vydrzi,a to je to nejdulezitejsi,tim je asi rozhodnuto.
Skladacka je vzdy horsi kolo.Ale v turisticke spicce v atraktivnich oblastech obcas kolo do vlaku nestrcite,ale skladacku vzdy.
Mimochodem ,na skladacku mam z vyprodeje pripravene 20"-gumy MAXXIS M-THREAD sirky 2,1".To se do zadnich savli vejde.
A jen tak mimochodem,pokud rad cestujete - podivejte se na "letni rezijky CD-za 1000(s IN-KARTOU)/1200 na 14 dni cela republika",mam s ni hodne pozitivni zkusenosti.
Prijemny vecer
Hele, k tomu cestovani si porid taky tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=0F2IEQ3RjQ0
Finta je v tom, ze kolo nenese ta taska ale ty popruhy a tak ten obal muze byt velmi lehky.
Protoze na moji 26" to nevyrabeji, spichla me Sona neco podobneho, tedy na stejnem principu.
Jsi-li rozhodnut pro 20" nema asi cenu ti to vymlouvat, ale z uplne stejnych duvodu, tedy moznost vzit to s sebou do nejake hromadne prepravy jsem poridil 26" skladacku, co uz se chova skoro jako dospele kolo.
Takhle jsem s tim cestoval busem i vlakem.
Co presne potrebuju - kolo rozebiratelne,aby se veslo do rozmeru 90*60.Faktem je jedna vec a v tom mate pravdu-vetsi kolo lepe jede.Pokud by se z TERN JOA po rozephuti vecek vyndali kola a dali se ze stran slozeneho ramu,tak to rozmery splni.
Mam zkusenosti ze predni a zadni 26"-kolo se vejde do tasky od Force pro "29-big wheel single"9to ma pak roymery 70*65)
a na ram muze byt lehka vitnamska taska
Pneumatiky +/- 2" se nevejdou do všech skládaček. Do Ternu D8 zrovna ano, jen doporučuji rovnou koupit širší blatníky - prodávají se.
Kromě šíře pneumatiky je důležité huštění. Já mám po doslouživších Citizenech Schwalbe Marathon 1.75". Bohužel se hustí více než Citizeny, takže dojem je rozpačitý.
Pneumatiky mohou hodně vyžehlit a zachránit. Minimální tlak 2 bary je fajn a pomáhá. Tlak 3 bary už drncá, ono ta malá kola všude zapadnou, jde to i do rukou a oproti turistickému 28" kolu na stejných tlacích a stejné trase je to nepřehlédnutelný rozdíl.
Na polní cestě to ani tak nepociťuji, ale různé zuby v asfaltu (spáry, záplaty, díry s vypadlým kusem asfaltu...), prostě ostré zlomy, tam trpí kolo i já. Totéž kočičí hlavy nebo hrubý štěrk nebo kameny.
TAK jeste jednou DEKUJU .
Nakonec se prece jen na radu pana Jindry poridil 26" kolo-CHIEMSEE za 6000,- a pocitam jenom s ramem.Jak jsem psal,potrebuju kolo ne skladaci,ale vlastne rozebiraci.Sundam 6-imbusem vzndam predstavec a po vyhaknuti V-breaku vvzndam kola.Prelomim ram vejpul,riditka s predstavcem jsou uprostred,a kola dam do tasky po strane.Staci mi na to obycejna vietnamska taska za 100.Tuning kola(nova kola,prehazovacka,kazeta 11-34,retez,nova osa,brzdove paky,bryzdy,madla,bezindexova packa a jednoprevodnikove kliky) me vysel asi na 9000,- Neni to kolo na zavodeni,ale slusne jezdi.
Dekuju panu bohu,ze se mi podarilo tak lacino sehnat kostru.
Jeste jednou diky panu MIBOvi,Jindrovi a BILICKovi za hodne cene rady.
Bůh říkal, že není zač. Že to zas tak těžké nebylo. Že už těch koster udělal tolik, že na jedné laciné nesejde.
Aby mu z ní nevzal žebro a nestvořil něco do páru...
třeba koloběžku :-)
Přesně tak, skládačka do terénu nepatří!!! No a teď tedy vážně: do vlaku rozměr nemusíš řešit, protože pokud si vezmeš kolo mezi nohy nebo si ho dáš nad sebe v kupé, nemusíš platit nic. V praxi na to většina průvodcich stejně kašle, zvláště když ho budeš mít v tašce. Rám dostává naloženo v terénu stejně jako velké kolo, díky absenci různých druhů zeslabovanych trubek apod. vydrží opravdu hodně. Pohodlí závisí hlavně na nahusteni plášťů
Kašlou na to jak kde. Například rychlíky z Prahy do HK zrovna do této kategorie nepatří. Navíc ty vozy z NDR (pokud už je nenahradili něčím lepším - slibovali to) nejsou kolu mezi / pod nohami moc nakloněny. Zatím jsem to vždycky nějak ukecal, ale problémy byly opakovaně.
Pravda je, že to do tašky nebalím, přestože obal je součástí kola. Překáží mi brašna na nosiči, která je na suchý zip, takže ji nechci co chvíli sundavat. Tady bych příště určitě investoval více a lépe. Čím víc je kolo obtěžkáno, tím je ve vlaku nemotornější a více na očích.
V Ešusu jsem problém neměl nikdy, v Regionově taky ne a v Syslovi taky ne.
jo tak je to hodně o lidech. Tašku jsem dřív vozil, pak dlouho ne a tedď už zase radši jo a balím jak kdy. Většinou nemám náladu se po celodenním jebání v terénu ještě hádat s nějakým kokotem a kolo schovám.
Patranim po internetu jsem objevil leccos.
I treba takovy ESKO-BROMPTON po cesku"
http://ing.javi.cz/kolo/kolo_soubory/jkolo_sloz...
Dobry den,
ESKA je jednou z mych trech skladacek.Krome toho ze to pouzivam dva roky na mestske dojizdeni do práce,ale občas ji vezmu do vlaku za blbeho počasí,abych si nenicil ty dve lepsi.
Jedine ,co jsem na ni udelal,byly dve věci:1) vymena predstavce za http://www.retrocyklo.cz/-predstavce/346... (rozdelava se a vytahuje 13 klicem -tim jsem se vyhnul "lamacim kloubum"-které dostavaji občas vakl).Zprevodovanou ji mam kliky-44/ozkolecko-16.
2)dal jsem tam dopředu vidli na V-brzdy.
Nejvetsi vyhody ESKy vidim:
1)velice nizkonakladove kolo pro rychlost 3-4 krat vetsi,nez je chuze.
jeji klasicke skladani - 13-klicem povolit sroub predstavce a rozdělat kloub na ramu.
na vozeni pouzivam všech 20-ovych kol tasku od Vietnamcu za 70 Kc.
Tu nizkonakladovost dokumentuje to,ze cele zadni zapletene kolo s torpédem stoji na NETU 600,- Kc.
2)vyndanim kol lze rozebrat ESKU na vice nez zakladni slozeni ,tj.dat do baliku 55x55x40 cm. Idealni na policku vlakového kupeckoveho vagonu. -takhle jsem s ni absolvoval Budapest a Bratislavu.
Pro fajnsmekry muzu jen poznamenat,da se sehnat 2-rychlostni naba s torpédem.
( asi 135 % Sturmer Archer Kick off mirne - razeni mirne zakopavani dozadu nebo Sram-Dual zalozeni na odsedive sile při vyssich otáčkách.)
Naba Sturmer Archer je za 1500 ,- a je o 0,5 kg tezsi nez nase torpedo VELOSTEEL.
zaverem-na svoji nizkonakladovost a cenu
odvede velice dobrou službu.
Pozadavky totalni skladnosti splnuje priblizovadlo Strida.
Nerekl bych ze je to kolo na vylety, spis na prekonani vzdalenosti tak kolem 5-8 km. Do mesta velmi prakticke. Jizdu je potreba trochu nacvicit a pak nekonecna labuz...
Zkusím se připojit do diskuze, taky jsem se dívala na skládačky a zaujal mě tento model - http://www.give.cz/p/apache-chitto-purple-2016
Co si o tomto elektrokole myslíte?
Nejsem si jistá jestli se ta investice vyplatí...
Budu ráda za jakékoliv rady :)
Nevyplatí. Dá se koupit daleko levnějc.
Give.cz je zbytečně drahý krám :-)
https://www.zbozi.cz/hledani/?q=apache%20chitto...
Přemýšlím, jestli je to PR nebo reálný dotaz.
Kolo v zásadě dobré na svou kategorii, dobrý dojezd, nenašel jsem hmotnost.
U skládacího elektrokola je třeba hlavně dobře zvážit způsob užívání, protože zvýšená hmotnost elektrokola není zanedbatelná. Na časté nebo delší přenášení to moc není (18-20kg není málo a pro ženu už vůbec). Navíc málokterý bicykl má v reálu (tašky, nářadí, nosiče, blatníky, světla...) hmotnost katalogového kola.
Jinými slovy skládání je hlavně o uložení v místě dojezdu nebo odjezdu a někdy přeprava (karavan, auto...). Díky tomu je možné, že není nutný tak malý balíček, případně není nutné skládací kolo a stačí normální (levnější nebo vybavenější).
Super, děkuju moc za informace. Něco takového jsem potřebovala vědět. To jsem si neuvědomila, že může to kolo být až tak těžké. To se budu muset tím pádem podívat ještě někde jinde po něčem lepším. Má tamten Apache zaujal hlavně designem...
Jinak doufám, že nějak můj příspěvěk něco neporušuje?
Sehnat e-skládačku s váhou (včetně baterie) do 20Kg nebo jěště lépe do 18Kg bude ve velikosti 20" problém, mě osobně se líbí Xiaomi Qicykle (14,5Kg), ale kola jen 16" https://www.youtube.com/watch?v=TVOTnrnD-Gw a v našich končinách obtížně sehnatelné, snad z číny.
Neporušuje. Jenom se tu poměrně často vyskytují chytráci, co do fóra pašují černou reklamu na svoje obchody. Tenhle příspěvek tomu byl shodou okolností hodně podobný.
Bohužel běžná skládačka (bez e-pohonu) váží kolem 12 kg. Aby vážila méně, muselo by se hodně investovat do karbonu. Když se k tomu přidá nějaká brašnička s nářadím, pumpičkou, osobními věcmi (klíče od bytu, od práce...), světla, blatníky atd., tak se to začne blížit k 15 kg. No a elektrokolo má k tomu ještě motor a baterii.
Tlak na váhu e-kola je často tlakem na snížení kapacity baterie. Pokud se ale jezdí i v chladnu, je dobré požadovat baterii s rezervou oproti plánovanému potřebnému dojezdu od nabití k nabití. Dobré je to i s ohledem na stárnutí baterie.
Šlapat za své na z principu těžším kole a ještě třeba v nesportovním oblečení může být docela nepříjemné, proto lépe kilo navíc než krátký dojezd kola.
Některé skládačky mají možnost pojezdu ve složeném stavu. Někdy postranní kolečka navíc, ale někdy to lze popovážet i na samotných kolech složené skládačky. Doporučuji se na to zeptat a případně to i vyzkoušet. Vyšší hmotnost kola by pak nebyla tak velký problém.
Skládací kola jsou specifická, a proto by nemělo žádného prodejce překvapit, že si chcete kolo vyzkoušet. Kromě vlastního skládání a přenášení (popovážení) je důležitý i posed (zejména pro vyšší postavy) a možnosti uchycení zavazadel. Ne všichni výrobci podporují u svých modelů zadní nosič, adaptéry pro nacvakávací brašny a podobně, přitom na sedlovku nic nepřipevníte, protože by to vadilo při skládání.
Katalog a internetová diskuse jsou určitě dobrým zdrojem informací, před vlastní koupí ale velmi doporučuji zvolené kolo osobně vyzkoušet.
Já jsem kupoval skládačku sice přes internet, ale s dohodou, že když ji do měsíce vrátím, tak se mi započítá jen půjčovné.
Záleží, jak je kupující znalý v oboru. Já už bych dnes mohl některé modely koupit na dálku bez dalšího.
Pokud ale někdo kupuje svou první skládačku, je velmi vhodné ji osobně vyzkoušet a je-li ta možnost, tak bych určitě doporučil veletrh, protože je tam snadné srovnání.
Moje vyzkoušení činilo 40-50 metrů, včetně nájezdu na rampu ke garážím. Kolo mi sedlo, rozsah převodů jsem zjistil, složené jsem to viděl a co víc? Jenomže já na kolech jezdím skoro denně, za každého počasí a většinu servisu si dělám sám. A s činkami jsem už taky něco odmával, takže i ta kila si umím představit.
Nicméně jako typ dobré, pokud nemá kupující problém dopravit kolo zpět prodejci.
Chichi, ty "klíče od bytu" mě rozesmály... :-)
To mi povídej :-).
Ty kotouče jsou super...
Ja jezdim sest let Dahon IOS P8 (na 24' kolech) po meste, do prace, vlakem, s rodinou na nem jezdim po vyletech polni cesty, les a nedam na skladacku v tomto smeru dopustit. Na necem takovem:
https://www.azub.cz/tern-verge-s27h-skladaci...
bych se nebal jezdit i teren ci narocnejsi cyklotoulky. Pravda, neni to za dvacku, je to drazsi, ale dvacitky kola, prevody i patricne rozmery do vlaku spolu s odolnosti a vybavou na delsi cesty to ma.:-)
Do terénu to určitě není, nemá to žádné odpružení a všechny rázy tak dostává rám a jeho kloub. To je korektní napsat, aby si někdo za nemalé peníze nenaběhl.
Rozměr do vlaku je velký, tam z více rychlostních skládaček opravdu jen Brompton a jinak nic. V rozloženém stavu jsem měl problém ve starším voze DB, kde se to chtělo opírat o ramínko přehazovačky. Nakonec visící za zadní kolo místo za přední bylo OK.
Jinak je-li rozumný výškový profil a sjízdnost povrchu, lze na tom ledacos odjet (já letos na podstatně jednodušším modelu dovolenou 1600 km, denní trasy do 170 km). Pochopitelně 20" kola jedou hůř než klasické rozměry 26-29", takže trochu více koukat na cestu a mít na to fyzicky.
Zalezi, cemu kdo rika teren. Samozrejme toto kolo neni na divoke sjezdy. Ale beznou lesni ci polni prasnou ci lehce kamenitou cestu to dle meho nazoru projede i bez odpruzeni. Na stare Esce se sirsimi pneu jsem jezdil jako kluk takove cesty a jedine, co na ni bylo odpruzeneho, byla sedacka. Takze na tech sirokych gumach bych se toho nebal. A kloub vydrzi opravdu hodne. Doposud jsem s nim nemel jakykoli problem. Zkuste vzpomenout film Jak dostat tatinka do polepsovny....mlady Tomas Holy zde jedou s mamkou na skladackach Eska az k dedovi do Ceskeho raje. Reknete, jenom film, ale ja takto jezdil se svym dedou na teze skladacce v 80. letech po sumavskych luzich a hajich stejne tak.:-)
Polní nebo lesní cesta není terén. Mnohdy je její povrch lepší než dlažba ve městě a to nemyslím zrovna kočičí hlavy.
Ten kloub není všemocný. Na jedné straně je osa, na druhé straně se to jen dotýká a drží to klapák. Při rázech se to tedy prohupuje a opotřebovává. Já zatím pouze dotahoval (Link D8 má kloub totožný s posuzovaným kolem). Vím ale, že při větším opotřebení se to vložkuje (strana s osou).
Bohužel nemám Facebook, tak se mi to blbě hledá. Velorama svého času zveřejnila zajímavé video. Borec jezdil skutečný terén na Dahonu JetStream, což bylo kolo za cca 50 tisíc Kč a plně terénně vybaveno. Taky sledoval, co kdy musel vyměnit. No a postupně vyměnil celé kolo. Samozřejmě že i na kvalitním horáku by při takovém provozu k různým výměnám došlo, ale nikoli postupně celého kola.
Na tomto webu jsou dohledatelní lidé, kteří na skládačkách jezdí i běžný terén, ale když se podíváte pořádně, zjistíte, že do rámu vždy zasáhli.
Za sebe mohu potvrdit, že skutečná zátěž je na těchto kolech opravdu znát. V prvním roce provozu to jezdilo kromě opravdového terénu všechno a opotřebení bylo neúměrné, byť kloub se z toho ještě nejvíce držel. Po snížení nároků se to dostalo do normálu.
Letos to dostalo nový rozměr v podobě letní dovolené. Nevláčelo to stan, ale 1600 km po stezkách civilizované části Evropy to odjelo. Mohu potvrdit, že je to režim pro dané kolo únosný, dlouhodobě udržitelný a pro uživatele zajímavý (dobře to jede a všude se s tím může). Pochopitelně to nevezlo stejnou zátěž jako cross, ale málo to taky nebylo.
Z těchto zkušeností od února 2012 mohu říci, že pro terén to není a už vůbec ne pro energickou jízdu po blbém povrchu. Mnohem víc vadí nárazy (záplaty a díry v asfaltu + pochopitelně kočičí hlavy) než různé houpání na štěrkových nebo hliněných cestách.
Pokud má jezdec rozum a kolu v této slabině pomůže (volba trasy nebo aspoň jízdní styl, když už to jinak nejde), tak to kolo opravdu vydrží dlouhá léta a je vhodné i pro dálkové trasy.
Já před tím terénem a hrubým zacházením varuju, protože ne každý vlastní a používá 3 kola jako já. Když si to někdo koupí jako jediné kolo - univerzál, mohl by být nemile překvapen.
Kolo s neskládacím rámem vydrží hrubší zacházení i horší terén, to je neoddiskutovatelný fakt a nemělo by se to skrývat. Je třeba to vidět jako podtext i tehdy, když Tern a jeho prodejci používají slova jako odolný, terénní, drsný... viz například: http://www.velorama.cz/kola/skladaci-kola-tern...
Pravda je taková, že ve srovnání s běžným horským kolem to neobstojí a ve srovnání s horským kolem za 50 tis. Kč už vůbec ne. Mám takového horáka a takovou reklamní nadsázku (abych byl korektní) bych si nikdy nedovolil vypustit. I crossové kolo za stejné peníze bude dávat terén naprosto s jinou výdrží. Ono už jen max. hmotnost jezdce 105 kg.
Rám Ternu je opravdu dobrý, ale je skládací a ne pevný (neskládací). Malá kola jedou dobře, ale stojí to více energie a zapadnou do každé díry. Skládání je za příplatek (srovnejte si komponenty skládaček a neskládaček se stejnou prodejní cenou).
Kola jsou to dobrá, ale je-li požadavek na výkon, standardní kola je převálcují (terén MTB, dálky opravdu natěžko - crossy, treky, silnice - silničky). Nabušený jezdec hodně srovná, ale ostatní by měli počítat s tím, že výkon půjde trochu dolů. Určitě to není důvod si takové kolo nekoupit, každý přece nemusí být všude první, ale je správné to otevřeně přiznat.
Mně na skládačce Eska vadí dvě věci
Když jsou na polní cestě vyjeté koleje, tak dřív drhnu pedály o zem.
Když z „normálního“ kola přesednu na skládačku, tak díky vzpřímenému posezu bolí zadek a podstatně déle trvá si zvyknout…