V technických údajích všech kol které jsem na webu našel se používají akumulátory LiIon. Je nějaký důvod proč se nepoužívají LiPo nebo LiFePo, kterě jsou pokud se nepletu levnější a možná i menší a lehčí? Ale možná jsem jen špatně hledal.
LiFePo4 jsou těžší, ale mají lepší životnost, jsou lepší v zimě. LiPo umí vyšší proudy, malý pokles napětí při zátěži, ty modelářské jsou váhové většinou o něco horší než nejlepší li-ion.
Nejlepší je plná nádrž benzínu :-)
mohu se vyjadrit jen k LiFePO aku:
jsou na danou el kapacitu
-vetsi cca o 30%
-težší o cca 40%
a s tou životností to není tak jak se říka.
Viz diskuse elektroskůtristů na Hybrid
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2...
jsou to cizí , draze zaplacené zkušenosti.
Z mých zkušeností:
Přístup firmy která je zde prodávala byl katastrofa, důležité informace sdělovány formou Blogu (např hodnoty nastavení BMS)
dodávané BMS velmi nespolehlivé
bez ošetřených chybových stavů - výsledkem byl
únik dýmu. Navíc doporučené hodnoty pro nabíjení byly nesprávné (vysoké), jedna sada baterek se nám nafoukla (16x 100Ah článek v čudu) u druhé sady vypadlo BMS a mísko ukončení nabíjení se nabíječka zapla naplno. Výsledkem byl únik dýmu. Třetí sada funguje,
je nabíjena modelářkými nabíječkami s balancéry
a kapacita už začíná klesat. (články mají 3 roky)
Za mne - LiFePO nebrat. I v případě vychytaného BMS je životnost nízká.
Není LiFePo4 jedna jako druhá. Headway jsou držák.
jednalo se o zn. Winston 100AH, plastove pouzdro.
(pro elektrokolo nesmysl- bylo to na prumyslovy pojezd)
http://www.battery-import.cz/lithium-yttrium...
(nebrali jsme od teto firmy, ale od i4wifi)
Aha. Já Headway mám od roku 2011. Kapacita jen 10Ah, ale i tak po nich chci na pár sekund 40A. Pravda je, že už to je doprovázeno poklesem napětí, ale dají to pořád. Dneska bych tam dal raději LiPo. Mám malou zkušební LiPo 5.8Ah a se 40A nemá taky problém a přitom je to opravdu miniatura v brasnicce v rámu. Sice LiFePo4 vydrží a nevadí jim tolik zima, ale kdo má sebou tahat takovou tíhu.
LIFEPO se na kolo nehodí. Dobrá do skůtru. http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... srovnání 48V 12Ah LIFEPO váží jen o málo méně cca 6,2kg
Jenže v roce 2011, byla situace dost jiná. Potřeboval jsem 40A. Dnes bych volil jinak. Plus LiFePo4 ovšem bylo, že to je řešení na dlouhou dobu.
Ano LIFEPO vydrží. Ale moje smrti kolo váží 33kg. Kdybych chtěl dojezd 2 x vyšší. Vážilo by skoro 40kg,s lion aku podobné váhy by vážilo skoro stejně a dojelo 2 x dál. A akumulátor na kolo na ježdění po lese a v terénu? LIFEPO nepoužitelný
Souhlasí s tebou. Dneska bych u Electry (moje nejvýkonnější elektrokolo) asi sel do LiPo, kdybych chtěl stroj s malou baterkou, nebo do Li-Ion, kdybych chtěl stroj s pořádným dojezdem. Jenže když už člověk má LiFePo4, tak co s tím? Asi to fakt bude chtít udělat nějaký elektrotraktůrek.
Já ho dojedu. Ale to bude trvat roky,než najedu 60000km :-) A LIFEPO má jedno opravdu velké + a to,že podává výkon až do úplného konce. Něco jako OPTIMA aku v autě
Ano. Jsou to tvrdé zdroje :-) Ideální aku pro dojíždění do práce (celoročně) LIFEPO. Nevím jak LIPOL co se týká mrazu
To už ovšem není elektrokolo, ale elektromoped nebo elektroskútr.