Dovoluji si zdejší komunitu informovat o vzniku nového fóra výhradně zaměřeného na elektrokola. Pokud máte k problematice elektrokol co říci, neváhejte podpořit tuto skvělou myšlenku a zaregistrujte se na fórum https://aku.bike/.
Moc to tam nežije :-)
Je snadné zřídit fórum, ale je těžší z toho udělat kvalitní diskuzi, jako je třeba německé pedelecforum.de. Je to možné, nicmene dost lidi řeší problémy v odborných skupinách na Facebooku a mám dojem, že to tam docela žije. Je tam skupina jak k silným elektrokolum, tak k legálním.
Vždy je kvalita fóra přímo úměrná registrovaným uživatelům. Pedelec.de je vzor toho,jak by to mohlo a mělo vypadat.
Co se týká Facebooku, tak je mnoho lidí, kteří ho nemají v oblibě a nepoužívají ho. Proto osobně nové fórum vítám.
Nevím jak Tobě, ale mě se v česku těžko hledají relevantní informace.
http://www.moderni-dejiny.cz/PublicFiles...
I zde se diskutuje
http://teslabike.sk/author/teslabike/page/26/
A mají tam chybu. LIFEPO prý má nižší napětí než LION
Jo? A proč má tedy LIFEPO aku 48V vyšší napětí než LION aku 48V?? Kdy se tedy vyplatí LiFePO4
Při každodenním a celoročním používání (LiFePO4 lépé snáší nízké venkovní teploty), například když s elektrokolem dojíždíte do práce. Napětí LiFePO4 je také o něco vyšší, motor s ním tedy také má nepatrně vyšší maximální otáčky, tedy i maximální rychlost.
Je tam o článek víc? Oproti LION?
Headway LifePO4 38120S 10Ah
Single Headway 38120S LifePO4 Cell 10AH with screw terminal & high discharge rates. The cylindrical Headway cells are widely used in EVs including electric bikes, electric scooters, electric cars / hybrid electric cars, UPS batteries, storage batteries for solar power systems, starter batteries for cars & motorbikes etc.
Nominal Capacity: 10000mAh (0.5c)
Nominal Voltage: 3.2V
Charging Voltage: 3.65V ± 0.05V
Cut Off Discharge Voltage: 2.0V
Charging Method: CC/CV
Max Charge Current: 2C (20A)
Max Discharge Current (Continuous): 3C (30A)
Max Pulse Discharge Current: 10C (100A)
Cycle Life: 2000 Cycles 1C 80% DOD
Energy Density: 105Wh/KG
Power Density: 850W/KG
Initial Internal Impendance:
Články LION mají vyšší napětí,ale baterie pro E-bike LIFEPO má vyšší napětí. A vo to de
Lifepo má 16čl. 16*3,6=57,6V
Lion má 13čl. 13*4,2=54,6V
A vo tom to je. Špatně jsem se vyjádřil.
Hailong 48V 12Ah Lithium Ion Frame Battery 30Q Samsung Cells + 2A Li Ion Charger
The downtube mounted battery pack consists of 52 x Samsung INR18650 30Q (3.7V 3Ah) connected 13 series 4 parallel. The battery cells and BMS are well protected by tough black ABS plastic casings which are water resistant (though not 100% waterproof).
The integrated battery management system (BMS) protects the cells during the charging and discharging process, resulting in a reliable and well balanced battery pack.
Specifications
Nominal Voltage: 48V
Norimal Capacity: 12Ah
Cells: Samsung INR18650 30Q
Configuration: 13S4P
Pack dimensions (mm): 365 L x 88 W x 86 H
Weight: 3.48KG
Protection System: Built-in BMS
Continuous Discharge Current: 25-30A
Maximum Charge Voltage: 54.6V
Discharge Cut-off Voltage: 36.4V
Standard Charge Current: 2A
Charge Method: CC/CV
Charge Temperature: 0°C--45°C
Discharge Temperature: -20°C--60°C
Recommended Motor Application: 48V 250W - 48V 1000W Motor
Estimated Battery Life: Life cycle of 700+ charges (based on recommended discharge rates)
Warranty: Battery warranty 12 months, charger warranty 6 months (subject to user guidelines being followed)
48V 15Ah Headway LifePO4 Battery Pack + 4A Charger
The Eclipse Commute battery pack consists of 16 x Headway 40152S LifePO4 cells (3.2V 15Ah) connected 16 series 1 parallel. The integrated battery management system protects the cells during the charging & discharging process, resulting in a reliable & well balanced battery pack.
Specifications
Pack dimensions (mm): 220 L x 175 W x 194 H
Weight: 9.25KG
Recommended charge voltage: 57.6V
Charger: Supplied with 48V 4A (57.6V) aluminium body, fan cooled charger
Battery Suitability: For use with Bafang 48V 750 watt motor kits & Cyclone 48V 1200w & 1680w motor kits
Estimated Battery Life: Life cycle of 2000+ charges (based on recommended discharge rates)