reklama

Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátěž

Na úvod bych objasnil o co se mi jedná a proč bych se rád ubíral touto cestou.

Posledních snad deset roků jezdím na lehokole vepředu i vzadu vzduch, 26 palců kola, 4 brašny celkem - dvě pod sedlem, dvě na nosiči.

Před dvěmi zimami jsem přikoupil tlustokolo Arguse of Moongoose. Na něm vozím v zimě také 4 brašny.

A protože se nyní chci konečně vydat na trochu delší cestu než jeden měsíc do Rumunska nebo do Novohradských hor či na Ukrajinu je třeba zvolit odpovídající stroj.

Důvodem proč jsem zavrhnul Tlustokolo je neschopnost rychlejší jízdy po pevných cestách. Hmotnost kola bez brašen je 18 kg. Jízda po silnici je utrpení a to doslova a do písmene.

S lehokolem jsem i pohodlně tak trochu cestoval, kromě projížděk kolem domu ale hmotnost 23 kg bez brašen je do hor a na bahnité cesty nepoužitelná. Navíc při šlapání do kopce bolí více nohy a přepravuje se špatně letadlem, na korbě auta apod. O těžišti v horším terénu netřeba polemizovat. Není to kolo pro horší terén.

Z těchto důvodů jsem nejprve uvažoval o obyčejném horském kole s přední vzduchovou vidlicí. Jenže po 8 letech ježdění na odpružených strojích jsem zjistil, že to prostě nejde. Je to utrpení, po delší jízdě bolí zápěstí, ruce, nohy prostě všechno. Člověka to utřese až na pokraj smrti. (myslím tím jízdu mimo asfalt)

Takže jsem skončil u celopéra a moje požadavky jsou následující: kolo je určené, dá se říci, pro cestování se čtyřmi brašnami. Jednou osobou v sedle, jak jinak, po cestách asfaltových, prašných, kamenitých i blátivých. Stručně řečeno potřebuji od Pacifiku přejet Andy 5 kilometrovými průsmyky a dostat se v pohodě do Amazonského pralesa. Většina asfalt, občas štěrk, písek a kamínky a poté trocha bláta a písku.

Nepotřebuji jezdit rychle, skákat a slalomovat rychle mezi stromy. Do kopce běžně tlačím, nevadí mi to a z kopce sjíždím opatrně. Takže předpokládám, že zdvih 100mm bude bohatě stačit.

Vím že je zde plno odpůrců pro cestování na tak "složitém" kole, ale po zkušenostech s motorkou a autem osobně kolo za složité zařízení nepovažuji. Navíc je lehké a dá se v jedné osobě naložit na auto bez problémů, když je nejhůř.

[ Zpět ]
Datum: 03.08.2016
Autor: Don.Morcak
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    Protože vážím 90kg a maximální náklad 45 kg počítám kolo na hmotnost 135kg. Samozřejmě, že běžný náklad není tolik, ale raději dimenzovat na větší zátěž, než pak naříkat. (někdy je třeba vézt 10 litrů vody, někdy je potřeba vézt 5 kilo jídla, někdy i více)

    Předem uvedu, že strašení o poruchovosti a volbě ocelového neodpruženého kostitřasu netřeba vytahovat a obhajovat. Středověk pro mně skončil již dávno a nehodlám se vracet do doby kamenné. Proto také nechci špalky, ale kotouče, které dobře brzdí a nemusí se po každém průjezdu blátivou louží seřizovat a neustále měnit.

    Shrnul bych svoje požadavky:
    1. co nejpohodlnější sedlo, vím že stojí hodně, ale to je nezbytnost, protože dva měsíce na kole téměř každý den je únavné
    2. vzduch vepředu i vzadu
    3. co nejširší a nejpevnější řetěz, který není potřeba neustále měnit (10 kolečko vzadu nepotřebuji, stačilo by bohatě 5 převodů) - vzadu uvažuji o alfinu 8 rychlostním, který mám na lehokole jen se obávám jemného bláta a vody při brodění a jízdou bahnem
    4. moje vyzkoušené převody jsou: vepředu pouze 22 zubů bez měniče rychlostí, vzadu 8 rychlostní alfine :-) maximální spokojenost a dostačující rychlosti po všech površích - opravdu nespěchám
    5. kotoučové brzdy. Tady nevím jestli mechanické, anebo hydraulické ať olej či kapalina. Mám obyčejné olejové shimano za 3.500 a nikdy nezklamaly. A to mám hadice tak zohýbané a u páček otřepané od neustálého přirážení k rámu, že nechápu jak ještě můžou fungovat a netečou.
    6. gumy potřebuji jak pro asfalt tak pro kamení i bláto, což je takový špatný požadavek. Ideální je uprostřed hladký střed, po bocích zuby a možnost snížit tlak na minimum. Životnost gumy stači na 3500 km. To samé s řetězem i řetězovou sadou.

    Již od treka, se kterým jsem začínal jezdit používám pouze alivio a později jsem přešel na alfine. Nevím jak je to dnes s kvalitou přehazovadel, ale dříve mi to bohatě stačilo.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.08.2016
    Autor: Don.Morcak
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      7. ráfky, špice, ložiska, šlapací střed a šlapky netuším

      8. ještě pro doplnění kol, určitě dušová kola, mezi duše a pneumatiky budu vkládat pruh gumy proti propíchnutí. Vím že to mám nepříznivý vliv na jízdu, ale vzhledem k rychlostem, kterými se pohybuji to nevadí.

      9. nechci klipsny, ani nášlapy, normální šlapadla jak v době kamenné, které jsou široké a pohodlné, vhodné pro normální boty

      10. Nosič. Přední na vidlici, tak aby jezdil s vidlicí. Mám odzkoušeno a funguje v pohodě. Zadní nosič netuším. U lehokola to je trochu jinak, na tlustokole je vše pevné. Zatížení každé brašny maximálně 8 kilo. V brašnách vozím vodu i jídlo. V rámu pouze vařič a benzín. Horní brašnu na řidítka nechci. Pouze destičku na mapu. GPS a další doplňky nepoužívám. Jedu jen na papíře s výškoměrem.

      Jestliže se prokoušete až na konec tohoto pojednání a zůstane Vám chuť poradit, neváhejte a raďte. Jsem otevřen i kritickým připomínkách a za konstruktivní poznámky budu jen rád.

      Provokatéry a plantaly bych poprosil, aby se zdrželi "vtipných" poznámek a vymýšlení nesmyslů. Děkuji Vám velice předem.

      Ještě k ceně kola. Nepotřebuji hai-tech, potřebuji spolehlivost a výdrž za 35 tisíc ? Je to reálné ?

      Hmotnost samotného kola kolem 15 kg ? Není to příliš málo ?

      [ Zpět ]
      Datum: 03.08.2016
      Autor: Don.Morcak
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Ještě bych rád dodal, že kolo by mělo sloužit i po návratu. Takový detail. Nejedná se o jednosměrnou letenku.

        [ Zpět ]
        Datum: 03.08.2016
        Autor: Don.Morcak
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          A jestli to někoho zajímá tak měřím 183 +-. Možná to bude mít vliv na rám. Pro šťouraly mám i dvě ruce, dvě nohy, dvě oči dvě uši atd. atd. Ale to není důležité.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          K výběru kola se vyjadřovat nebudu, ale řešit proraženou vzduchovou patronu někde v divočině bych nechtěl.
          Dnes už neseženeš kolo s převody 3x8, nejspíš 3x9, ale spíš 2x10. S kvalitním řetězem 3500km ujedeš, jen počítej s tím, že po dojezdu budeš měnit kazetu a převodníky. Buď dej Campu C10 nebo docela chválí KMC.
          Nosiče na celopéro s nosností jakou požaduješ bude trochu oříšek. Co mě napadlo, tak jedině Thule: http://www.koloshop.cz/prislusenstvi-nosice-79...
          a k tomu bočnice: http://www.koloshop.cz/prislusenstvi-nosice-79...
          Uvažoval bych spíš nad vozíkem - http://www.azub.cz/jednokolovy-nakladni-vozik...
          Šíravník ho před nedávnem kupoval, napsal by ti k němu víc.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Pokud by na fullu bezpodmínečně trval, tak bezproblémovější by byla tlumící jednotka s pružinou, místo vzduchu. Trošku těžší, méně citlivá. Ale kolega to pružení nechce kvůli kontaktu kola se zemí někde v divokém terénu, ale jen pro pohupování na drobných nerovnostech. A tam by to stačilo určitě.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    Na fulla bych se vyflák a pořídil dobré HT. Je lehčí, tolik se pod zátěží nekroutí a hlavně na takové cestě nehrozí poškození tlumiče a zadní stavby.
    Použít ráfky tak těch 23 mm a obout alespoň 2,4 pláště. Samozřejmě musí bát dostatečně široká vidlice.
    Široký plášt líp drží na rozbité, písčité a bahnité cestě a částečně ti slušně vynahradí tlumič a odpruženou zadní stavbu.

    Možná by nebylo od věci pouvažovat nad pořízením kola 27,5 plus.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.08.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      HT je příšerné uklepávadlo. Dneska jsem to zrovna zkoušel. Mělo to přední vidli 150 zdvih a stejně to moc nepomohlo. A to sem ji ufoukl že krásně pérovala.

      27.5 plus mi nevadí. Ani 29. Je mi to celkem jedno.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: Don.Morcak
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Pokud tam měli pláště 2,2 tak to stoprocentně nebylo 27,5 plus, ale jenom 27,5. To by totiž byl nesmysl. Bylo by to jako bys dal na běžného horáka pláště 1,4 palce.
        Kola 27,5 plus jsou poněkud odlišné v celé stavbě aby se mohly použít pláště od 2,4 až tuším do 3,8
        A nevěřím, že to je naklepávadlo.
        Tady si tvrdil, že jezdíš na nějakém zimním "tlustokole" nebo jak si to nazval, tak bys měl vědět, že to naklepávadlo není, pokud teda ty balony nefoukáš do porcelánu.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Jestli to bylo plus nebo ne to nevím. Tvrdil, že to je 27,5 a tak jsem si to zapamatoval.

          Na tlustokole mám 4 palcové gumy a naklepávadlo to není. Když se nenafouknou na maximum na asfalt. Ale i plně nafouklé na asfaltu hučí a nechtějí jet. Bohužel. Jinak bych jel na tlustokole a neřešil další stroj.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Stejně chceš jet s pohonem a to ti ten rozdíl v odporu plášťů vynahradí mnohanásobně. Kolik to může klást odpor proti slabé trekingové pneu? Třeba 30W?

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Robikl
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                   

              Jenže je tady pořád reálná možnost, že motor zahodím a dál jedu po svých.
              Máš nějaký konkrétní návrh pneu na 27.5+ kolo pro tohle použití ?

              [ Zpět ]
              Datum: 04.08.2016
              Autor: Don.Morcak
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Nakonec skončíš u toho, že to pojedeš na BMW GS. :) To ti vyžehlí nerovnosti přepychově.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Robikl
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Přeprava přes oceán a pomalá činnost celníku na místě je nehorázná. Proto jsem to zavrhl a nyní se mi zalíbilo kolo a tak se toho držím. Na motorce se nedá všude, zato kolo se protlačí všude. Člověk se nemusí bát okradení, protože nic nemá, s kolem se dají navštívit památky a člověk se nemusí pořád nervózně obávat co se stane se strojem venku stojícím mimo dohled. Hlavně když jedete sami.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            obávat se nemusíš, co se ti s kolem stane. prostě ti ho odnesou a adios amigos :-))

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Bruca
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            •      

              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

              Datum: 04.08.2016
              Autor: smrtistroj
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Pneu tam měl 2.2. Jemnější vzorek.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: Don.Morcak
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    Add 8. pláště. Pláště typu Maraton od Schwalbe mají mezi vzorkem a dutinou pro duši zavulkanizovanou protiprůpichovou vrstvu. Nebylo by to jednodušší, lehčí a pro manipulaci lepší řešení, než tam ten plát gumy navíc jen vkládat? Pokud ne, mohl bys naznačit, v čem je to tvoje řešení lepší?

    [ Zpět ]
    Datum: 04.08.2016
    Autor: Brahma
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Marathon je moc jemný vzorek na bocích. Měl jsem jej. Pak jsem dal Hurricany a o hodně se to zlepšilo.

      Tu gumu kvůli trnům a ostrým kamínkům v horách. Místy bývají takové řezavé lupínky.

      Ale kdyby byla opravdu odolná guma tak proč ne.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: Don.Morcak
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Musíš koupit Extra Dureme, ty neprostřelíš, a taky dobrou pásku, a hustit na maximum dovoleneho.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          OK. Proč ne.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    Problém je v tom, že není moc celoopružených kol, kde by se myslelo na umístění nosičů na odpruženou hmotu. Přední nosič upnutý a pohybující se s vidlicí je samozřejmě špatně. Takové kolo nemůže s nákladem rychle kmitat a reagovat na nerovnosti. V zadu platí totéž pravidlo. Takže možná stejně skončíš u toho, že náklad půjde na Extrawheel a na něm ať si skáče. Sice si umím představit fulla s konstrukcí pro zadní nosič, ale běžná věc to bohužel není.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.08.2016
    Autor: Robikl
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Nebo jeď na Azub Max a máš vyřešený nosič i pohodlí.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Lehokolo mám s 26 plášti. /ůvodně jsem chtěl jet na něm protože tam není problém s nákladem a vše je odpružené. Ale když jsem ho včera zvážil tak jsem se zděsil. 23 kilo a to tam mám jenom nosiče a držák na přední dvoutužkovou baterii. Nic víc.
        Prostě lehokolo s tlumiči a nosičem je pekelně těžká věc i bez případvných nesmyslů.
        Navíc na měkém blátě a hlubším písku se nedá moc jezdit kvůli těžišti. Je to jen na tvrdý povrch. V zimě na sněhu to nejde vůbec.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Don.Morcak
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          A ještě jedna připomínka. Kam na tomhle stroji mám dát motor ?
          Do rámu to nejde, protože tam rám ani není.
          Nosič pruží nahoru a dolů, přestože by na něm místo bylo. Pro jakoukoliv cestu kromě zimy stačí bohatě čtyři brašny.
          Nad přední kolo to taky neklapne a vedle kola by se brzo utrhnul.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Tak pozor. Motor se dá zavěsit pod šlapadla a nahánět jeden z kol talíře. (sice používám jen jeden převod ve předu, ale to se dá dodělat)

            Jediný problém vidím hluk a další problém, při shazování nohou ze šlapek bych se mohl praštit o motor a převodovku. A třetí problém + 8 kg oproti klasickému kolu. A čtvrtý těžiště a pátý lehce ulomitelná řidítka a šestý a sedmý ...

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Don.Morcak
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                   

              Pokud se bez motoru nechceš obejít, tak holt váhu navíc, nemůžeš řešit. Sem bys měl podle mě ideální zapojit jinde zmiňovaný pohon Crab. Jen by tě to omezilo cesty s pevným povrchem nebo na suché cesty. Všechno má svoje.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.08.2016
              Autor: Robikl
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              •      

                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                Datum: 04.08.2016
                Autor: smrtistroj
                •      

                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                  Datum: 04.08.2016
                  Autor: Don.Morcak
                  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                         

                    Co dva týdny, prodloužený víkend, to stačí.

                    Když každý den prožiješ intenzivně, máš po 4 dnech pocit, že si byl na cestě celou věčnost.

                    A tak zacrok nemáš jen jednu dovolenou, ale celou řadu dovolených, při kterých si slušně odpočineš, pokud tedy se živíš tím, že se šťouráš tužkou v papírech, nebo tak nějak.

                    Evropou, pokud chceš, projedeš bez šíleného provozu a to i tou Evropou velmi industrializovanou, ale pokud někdo chce do buše, tundry, pralesa nebo pouště, nic proti tomu. Jen mě furt nějak nejde do hlavy ten model cestování.

                    Kolik kiláků denně hodláš urazit?
                    Už jsem ti to psal. Zdánlivá pohoda motorové přípomoci se mění ve velkou nepohodu psychickou, když se ti to začne srát. A srát se to bude, protože kolo je sice jednoduchý stroj, ale kolo s přípomocí už tak jednoduchý stroj není.
                    Rámy nejsou stavěné na tu sílu, řetězy nejsou dimenzované na kilowatu, kterou v nohách nemá nikdo, ale ten motor to dá, stejně jako kotvení mdbo uchycení kol ve vidlicích.

                    Schwalbe pláště, schwalbe pásky, schwalbe duše, to všechno snese zátěže tak 120 kg, ty chceš naložit 135. Stačí malý pokles tlaku v duši, a prorazíš ji, nikoliv zvenku, ale zevnitř, o ráfek.

                    Spousta drobností, které ti cestu znepříjemní.
                    Takže pokud nechceš šlapat "a dšit se" neobjevuj Ameriku, a pořiď si moped, nebo rovnou enduro.
                    Pokud chceš jet na kole, drž se rad kluků, co mají najeto, Karla, Lelka, Rondy a dalších.

                    Dřív než postavíš funkční motorové kolo, a prověříš jeho funkčnost, získáš pšijatelnou kondici na těch 100-130 denně.

                    Tu cestu jsem si prošel, nemám to vyčtený, nebo nejsou to mé představy a domněnky.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 04.08.2016
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                           

                      Já to všechno chápu, nepsal jsem to jako oponenturu, nýbrž jako příklad jak se zde diskutuje. Ale neřešme to.

                      Dříve jsem jezdil taky jen po evropě a Slovinsko spolu s poválečnou Jugoslávii bylo maximum, čehož sem se odvážil.

                      K tomu motoru, namáhání atp. jsem již psal několikrát. Nechci trhač asfaltu, ani jezdit po zadním. Do kopce 6km/h po rovině 25km/h po asfaltu, po mizerných cestách klidně krokem i po rovině, obtížným úsekem to klidně protlačím. S tím vším počítám a za takových podmínek se pohonu nemůže nic stát.

                      Každopádně se uvidí, není co ztratit. Maximálně nedojedu tak daleko po svých.

                      A k cvt převodovce variátoru co se prodává na kola je potřeba uvádět, že jeho účinnost může být i méně jak 80 procent, možná ještě méně. Takže z 1kw při plném výkonu zbude 800W. Navíc není třeba tůrovat naplno.

                      A stále ještě zvažuji pouze gx25, ale nevím. Aby se ten motor hned neopotřeboval.Navíc by se musel více točit a hluk by byl vyšší.

                      Bez motoru nejedu, to je již dávno rozhodnuté.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 04.08.2016
                      Autor: Don.Morcak
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    A tedy vůbec mi nejde dohromady tvá představa fulla a benzínového motoru. :)

    [ Zpět ]
    Datum: 04.08.2016
    Autor: Robikl
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 04.08.2016
      Autor: smrtistroj
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 04.08.2016
      Autor: smrtistroj
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    naložené kolo na delší trasu není do horšího terénu žádné.
    A nevěřím tomu, že to vyřeší fulcelopéro. Fulcelopero je na poježdění nalehko dvě tři hoďky v terénu. a doprovodné vozidlo, které přepravuje zavazadla a veze všecky potřebné ND.
    Teda mít volných 35K a hromadu času tak se vyseru na nákup bajka a jel bych někam po vlastní ose. Třeba RF je krásná v tomto období. nebo bývalé svazové republiky.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.08.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Celopéro na sjezdy,do města,nebo jako základ výkonné E-motorky.Rozhodně ne jako expediční kolo :-) Ověšené batohy

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: smrtistroj
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Vyjímkou jsou možná některá celoodpružená lehokola. :)

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Robikl
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          To zajisté

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: smrtistroj
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Jo, takový Azub Max by se na to docela hodil. Stačí zahodit předsudky a může si pak při jízdě krásně v leže fotit krajinu. :)

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Robikl
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                   

              Nebo i sledovat TV :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 04.08.2016
              Autor: smrtistroj
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Tam jsem byl několikrát. Nyní potřebuji na odreagování něco exotičtějšího.

      A o lehokole jsem psal, že byl hlavně kvůli hmotnosti zavržen. I když jsem na něm už párkrát někde byl a osvědčil se jako cestovní stroj s občasným lehkým terénem, dá-li se tak říkat pěkné lesní, polní či kamenité horské cestě.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: Don.Morcak
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        A extrawheel jsem také zavrhnul protože se mi s ním špatně jezdí. Přestal se mi úplně líbit.

        Ale není všem dnům konec a jestli to takhle půjde dál, tak jediné možné kolo zůstane Full-Hard bez řazení. Ten je opravdu spolehlivý. Opravdu úchvatná vidina.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Don.Morcak
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Ještě chvilku a půjdeš pěšky

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: smrtistroj
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Jediné správné řešení je kolo nekupovat a nikam nejezdit. Asi tak. Nepotřebuješ peníze = nepotřebuješ pracovat = permanentní dovolená na podpoře.

            Poznámka: tímto přízpěvkem se nechci dotknout lidí, kteří pracovat nemohou.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Don.Morcak
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                   

              demagogu :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 04.08.2016
              Autor: smrtistroj
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                     

                Co se vrátit zpět k tématu, než se to tady zvrhne.

                Díky.

                [ Zpět ]
                Datum: 04.08.2016
                Autor: Don.Morcak
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                       

                  OK. Na expedici si vzít Hard,s přehazovačkou.+ dobré široké pláště

                  [ Zpět ]
                  Datum: 04.08.2016
                  Autor: smrtistroj
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                         

                    Bez předního tlumiče a sedlovky ani dobré pláště nepomůžou. Protože ty opravdu dostačující mají šířku 4 palce a to na silnici vůbec nejede. Mám to několikrát odzkoušené.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 04.08.2016
                    Autor: Don.Morcak
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                           

                      holt to chce ty schwalbe marathony, s těma ta cesta bude utíkat jinak než s 10cm obludama

                      [ Zpět ]
                      Datum: 04.08.2016
                      Autor: Bruca
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                             

                        Jenže občas je třeba zajet i mimo asfalt. Tam však marathony nestačí, kloužou hlavně do strany.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 04.08.2016
                        Autor: Don.Morcak
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                               

                          to je právě to "občas". záleží čeho bude víc. abys pak nešnečil většinu času na asfaltu na 10cm gumách, nebo většinu času neklouzal v terénu na hladkých úzkých

                          [ Zpět ]
                          Datum: 04.08.2016
                          Autor: Bruca
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                                 

                            Během podobné cesty je většina cesty asfalt. Jinak bych se nalodil rovnou na tlustokole a neřešil jiný stroj. Protože tlustokolo s motorem nemá chybu.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 04.08.2016
                            Autor: Don.Morcak
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                                   

                              Motor chceš, spotřeba je ti taky jedno a přitom řešíš trošku vyšší odpor tlustokola. :)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 04.08.2016
                              Autor: Robikl
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                                     

                                Kdyby šlo o trochu větší odpor tak ano. Ale on ten odpor je podstatně vyšší, řekl bych až brutálně vyšší oproti 26x2.1

                                Při šlapání ovšem.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 04.08.2016
                                Autor: Don.Morcak
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                                       

                                  A čím to, že to má větší odpor? Dle teorie má stejně nafouknutá tlustá pneu menší valivý odpor.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 04.08.2016
                                  Autor: Robikl
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                                         

                                    Ty špuntíky vrčí a odporují silnici. Věřím tomu, že 2,4 hladká po obvodu bude lepší. O kolik, to netuším.

                                    Jediné co jsem kdy jezdil byly marathon a hurricane 26x2.0, takže nemůžu porovnávat.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 04.08.2016
                                    Autor: Don.Morcak
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    Jak tak o tom všem přemýšlím po přečtení všech rad a připomínek. Možná, dejme tomu čistě hypoteticky:
    Co kdybych ustoupil od fulla, pořídil 27,5+ s přední vzduchovou vidlicí, dobrou odpruženou sedlovkou a širšími pneumatikami, se kterými pojedu "rychle" po silnici (ideální řešení ala schwalbe hurricane) a po sfouknutí zvládnu pomalým tempem i nějaké to bláto a kamení.
    Možná že bych motor umístil do rámu, jestli se tam vejde na šířku, zrušil přední brašny, ponechal jen zadní boční a do nepromokavého vaku na nosič dal lehké věci. To byl dle mého názoru ideální stav. Jen jestli půjde dosáhnout.
    Velkou nevýhodou tohoto řešení je zhoršená stabilita protože rozložené těžiště za pomoci předních brašen se posune dozadu a nahoru.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.08.2016
    Autor: Don.Morcak
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Konečně něco rozumného. Ještě vyhoď ten motor a bude to ono. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        To bylo politicky nekorektní:-)

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: smrtistroj
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Bez motoru ujedu třetinu cesty. To bych nikam nedojel. 1500 přes hory kde jsou průsmyky 4-5km,pak je 1500 po cestě džunglí a ještě se kousek vrátit. Nejsem žádný sportovec a na kole opravdu moc neujedu. Možná kdybych nic nevezl tak bych dojel, ale to nepřipadá v úvahu.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Don.Morcak
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          otázka je, kolik ujedeš s motorem, až ti kixne. pak potáhneš nohama dalších zbytečných 20 kilo navíc...

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Bruca
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Motor s cvt variátorem a řetězem váží necelých 7,5 kg. Náhradní ložiska a kolečka a další věci do převodovky asi 1kg. Předpokládám, že honda vydrží. A když ne tak kdekoliv na světě po troše shánění najdu podobný, klidně i čínský motor, který nahradí původní. Anebo si koupím celý čínský kitty hawk, anebo jak se to jmenuje a pojedu na něm. Rozbitý bez výčitek zahodím do propasti. A když bude nejhůř tak pár dní až týdnů můžu fungovat i bez motoru. Kolo se celkově odlehči o 12 kilo (je třeba počítat 4kg na benzín, olej a náhradní díly) a budu šlapat až k prvnímu obchodu s motory.

            Celý pohon vychází i s hondou na 13 tisíc kč nový.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Don.Morcak
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                   

              A potom napíšeš knihu. :-) Motokolem až do pekla a zpět.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.08.2016
              Autor: smrtistroj
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                     

                Tohle mi připadá jako lepší řešení problému :-) http://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/8875...

                [ Zpět ]
                Datum: 04.08.2016
                Autor: smrtistroj
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                       

                  Zkus si zjistit kolik stojí přeprava, jak dlouho budeš čekat na celnici a pak se vydej na cestu. Jinak nemá smysl dávat odkazy na blbosti.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 04.08.2016
                  Autor: Don.Morcak
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                         

                    A nedá se to koupit až na místě?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 04.08.2016
                    Autor: bara2
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                     

                Knihy nepíšu, sponzory nesháním. Mediální cirkus mě vůbec neláká. Jedu si jak chci, kam chci a nemusím se starat o to, jak vše dopadne.

                [ Zpět ]
                Datum: 04.08.2016
                Autor: Don.Morcak
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                       

                  hlavně ať to dopadne dobře. Adrenalin dovolená

                  [ Zpět ]
                  Datum: 04.08.2016
                  Autor: smrtistroj
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                         

                    Na tom nic adrenalinového není. Normální projížďka. Adrenalín je nyní autem po vlastní ose do Afgaistánu, Iráku či Sýrie a taky když skáčeš ze stratosférického bombardéru bez kyslíkové masky.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 04.08.2016
                    Autor: Don.Morcak
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                           

                      Ok.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 04.08.2016
                      Autor: smrtistroj
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Hele na motor se vykašli, pokud ti není 70+. Je to zbytečná zátěž. Za týden, dva šlapání, až si zvykneš na cestovatelský režim, ti zesílí nohy a budeš dávat stále větší porce km. Kolo si pořiď jednoduché, základ - odpružená vidle a sedlovka s pararelogramem, kožené sedlo Brooks, dělá se i odpružené, mechanické kotoučové brzdy - Tektro má ideální dvoupístkové a pláště Schwalbe Marathony, ty mají silné i boky včetně těch protiprůrazných vložek. Takové kolo snadno přepravíš letadlem.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: Karel-ch
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Párkrát jsem se byl projet a nikdy jsem si nezvykl a daleko nedojel. Nejsem rychlojezdec a nikdy nebudu, nebaví mě celý den usilovně šlapat. To není nic pro mě. Tudy cesta opravdu nevede.

        S marathony máme špatné zkušenosti. Nedrží, ujíždí hodně do boku. Chybí tam zuby.

        Brzdy mechanické v praxi fungují dobře ve srovnání s hydraulickými ? Nejsou znatelně únavnější ? Nemusí se pořád něco seřizovat i po delších průjezdech blátem (5 dní pořád bláto na cestě a k tomu kopce)

        Brooks. Co na to voda, vlhko, špína, pražící sluníčko, nepopraská a nebude dřít ? Kožená sedla neznám. Jen z favorita a tam to bylo utrpení.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Don.Morcak
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Taková dálková cesta není přece o rychloježdění. Na té se nikam nepospíchá, když máš dost času. A když budeš chtít se rychle někam jinam přemístit, můžeš si třeba někoho stopnout nebo vlak, pokud tam nějaký bude. Aspoň se dostaneš víc do kontaktu s místními. Určitě lepší než s sebou tahat motor, který chceš stejně pak zahodit.
          Ty Schwalbe pláště mají i různé dezény, co se týče opotřebení a defektu jsou bezkonkurenčně nejlepší. Několik let je už používám, tak mám srovnání. Mechanické brzdy hlavně proto, když ti v poušti vyteče olej, tak co s tím? Lanko určitě nějaké povezeš.Tady tu "Brzda kotoučová mechanická TEKTRO TRP SPYKE dvoupístková" už nějakou dobu používám a seřizování není složitější než u obyčejných V brzd. Ta kožená sedla Brooks jsou vyráběná právě pro dálkové cestovatele, je to anglická firma. Dávají k tomu nějaký krém, později stačí ho občas namazat krémem na koženou obuv. Asi jsou o dost kvalitnější než ta stará favoriťácká.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Karel-ch
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            V životě jsem v Andách nebyl tak nevím, ale vím, že když jsem minule jel na Kralovu Holu na Slovensku, tak jsem převážnou vzdálenost do kopce tlačil. A to není kopec, Ještěd také není kopec a ani omylem ho nevyjedu.

            Psal jsem, že jej zahodím, když se rozbije. U motorky musím opravit, tam to jinak nejde, ale u kola klidně zahodím, než složitá oprava a čekání na nd delší dobu.

            Vyteče olej, dám novou gumičku a naleju nový olej. Gumička, olej, hadice brzdová a páčka na řidítka stejně musí být náhradní. Zrovna to jsem zahrnul do ND stroje o hmotnosti celkem 2kg. Té kapaliny stačí asi 20ml na výměnu i s výplachem. Nic to neváží. Ale tím neodsuzuji lankové brzdy, jen je neznám.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Don.Morcak
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            mám dotaz k těm brzdám TRP. nemáš srovnání s aviďáckými bb5 nebo bb7? co do výdrže destiček a jejich ceny a taky brzdného účinku?

            bb5 mi vydrží cca kolem 3-4 tisíc km, bb7 kolem 7000, kupuju neoriginální destičky od force. (originály jsem měl a moc mě teda vzhledem k cena/výkon nenadchly)

            končí mi bb5 na zadním kole, tak si říkám, čím to nahradit - jestli jít znovu do bb5 (1000,-), bb7 (1400,-), ty trp spyre (1700,-) nebo vzít trp hy/dr, ale to už je sranda za 2400,-


            Don.Morcak - pokud zvažuješ jet i v blátu, brody,... tak ber náhradní destičky s sebou do zásoby, budou se ti pravděpodobně hodit

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: Bruca
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                   

              Destičky vozím v létě i v zimě. A máš pravdu, jednou se hodily. Zato kotouč je téměř nesmrtelný.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.08.2016
              Autor: Don.Morcak
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                   

              Ty TEKTRO brzdy mají výhodu, že jsou dvoupístkové, tedy zabírají rovnoměrně z obou stran jako hydraulické. Destičky se tedy sjíždějí rovnoměrně. Stačí je seřídit po montáži destiček a potom pouze přitáhnout lanko, když je moc velký krok na brzdové páce.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.08.2016
              Autor: Karel-ch
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                     

                Zařadím je na seznam a založím téma k věci.

                [ Zpět ]
                Datum: 04.08.2016
                Autor: Don.Morcak
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              •      

                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                Datum: 05.08.2016
                Autor: smrtistroj
                •      

                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                  Datum: 05.08.2016
                  Autor: Don.Morcak
                  •      

                    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                    Datum: 05.08.2016
                    Autor: hekynen
                    •      

                      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                      Datum: 05.08.2016
                      Autor: smrtistroj
                      •      

                        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                        Datum: 05.08.2016
                        Autor: Bruca
                        •      

                          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                          Datum: 05.08.2016
                          Autor: smrtistroj
                    •      

                      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                      Datum: 05.08.2016
                      •      

                        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                        Datum: 05.08.2016
                        Autor: smrtistroj
                        •      

                          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                          Datum: 05.08.2016
                          Autor: Brahma
                          •      

                            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                            Datum: 05.08.2016
                            Autor: smrtistroj
                            •      

                              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                              Datum: 05.08.2016
                              Autor: hekynen
                              •      

                                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                Datum: 05.08.2016
                                Autor: smrtistroj
                                •      

                                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                  Datum: 05.08.2016
                                  Autor: Bruca
                                  •      

                                    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                    Datum: 05.08.2016
                                    Autor: hekynen
                                    •      

                                      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                      Datum: 05.08.2016
                                      Autor: smrtistroj
                                      •      

                                        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                        Datum: 05.08.2016
                                        Autor: Bruca
                                        •      

                                          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                                          Datum: 05.08.2016
                                          Autor: smrtistroj
                • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                       

                  http://www.trpbrakes.com/category.php?catid=206...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.08.2016
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      A co brání mít na předním kole nosič pro dvě menší brašny?

      Nemusíš hned dávat maximální šíři plášťů, myslím, že bohatě postačí něco kolem 3 palců s rozumným vzorkem na středu a záběrem na bocích. V písku a blátě upustíš a na asfalt, kterého tam asi zase tolik nepotkáš přifoukneš a nemůže být problém.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.08.2016
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  •      

    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

    Datum: 04.08.2016
    Autor: Jindra8526
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Nebo motorku :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: smrtistroj
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      Do pamíru se nechystám, chce to pořádně číst co píšu a zbavit se neustálého nutkání někoho provokovat a dráždit. Možná bys měl zkusit něco zajímavějšího než nudnou evropu, co říkáš pane kolego ? Nechceš se přidat na šlapacím kole ?

      Do pamíru se jezdí se jezdí na motorce, anebo autem. Určitě ne na šlapacím kole.

      V Austrálii nelze jezdit se spalovacím motorem, protože policie pokutuje bezostyšně a pokuty jsou přímo děsivé. Kdybys četl, tak bys vědl, proč je Austrálie zrušená.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.08.2016
      Autor: Don.Morcak
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Do Pamíru na kole:
        http://www.nakole.cz/blog/zobraz/953-pamir-na-kole

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Brahma
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Pro vrcholové sportovce na kole určitě dobrá volba. Můžeme jen závidět. Anebo vyrazit na 4 měsíce a všechny kopce vytlačit.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Jo, překouk jsem se, bylo to hned pod tím.

        Já jsem v Evropě spokojený, a vůbec mi nepřipadá nudná. Australie mě láká od dětství, ale je zatím mimo mé časové možnosti. Ale protože jsem mladík, jednou na ní taky dojde.

        Navíc, já jsem spíš takový městský, asfaltový cyklista. Nejezdím po stezkách pro kamzíky ani neupadám do tranzu z pustiny. Držím se spíš civilizace, míst, kde se můžu dobře najíst, napít a když to jde, poklábosit z domorodci.
        Pak si napustím vanu, připojím se na net....

        Když chci vidět Rumuna, stačí se projet po španělské dálnici z Tarragony do Castellonu a nějakej trn rumunskej loupežník sr na mě přilepí, když Rumunku, projedu se po státovce mezi Olivou a Deniou, stojí tam v minisukních u silnice každých 300 metrů.

        A když chci zažít opravdovej adrenalín, řeknu Soně, že jdu na jedmo Pod led a že se vrátím do sedmi a místo toho přijddu v půl druhý ráno.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.08.2016
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Tak to vidíš, každý to vidíme jinak.
          Austrálii pojedu na motorce až budu odporně bohatý.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Právě naopak. Až budeš odporně bohatý,můžet jet na drahém E-bike s kosmickými akumulátory ,karbonovým rámem,solárním dobíjením,satelitním telefonem atd.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.08.2016
            Autor: smrtistroj
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Každý si holt Rumunsko a Rumuny představujeme jinak.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.08.2016
          Autor: Karel-ch
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 04.08.2016
            Autor: Jindra8526
            •      

              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

              Datum: 04.08.2016
              Autor: Don.Morcak
              •      

                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                Datum: 04.08.2016
                Autor: hekynen
                •      

                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                  Datum: 04.08.2016
                  Autor: Don.Morcak
              •      

                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                Datum: 04.08.2016
                Autor: Jindra8526
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    Uznávám že 27.5+ na 2.4 s odpružením přední vidlice bude stačit. Projel jsem se a překvapilo mě to. Při pomalé jízdě je snesitelné. Není to sice full, ale ještě to je v mezích spřijatelnosti. Jen ty pláště bude třeba jiné.
    Na testovacím kusu byly malé kostičky, které na silnici vrčely a to se mi nelíbí.

    Vejdu se do 30 tisíc i s pružícím sedlem ?
    Přední vidlice mi stačí levná, která se houpe sem a tam, zvláštní tlumení nepotřebuji, co potřebuji je hlavně výdrž a vlastnosti salónního vozu - měká jízda.

    Na lehokole jsem měl tlumení zpětného rázu úplně povolené, a jízda v salónním voze mi vyhovovala.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.08.2016
    Autor: Don.Morcak
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

           

      U tohodle kola je 2,4 minimum, na to nemusíš pořizovat 27,5 plus, 2,4 se ti zřejmě ještě vejde do běžného 26" kola. Optimální by mohly být pláště tak kolem 3".
      Problém možná bude krapet ve výběru vzorku a odolnosti pláště.
      Když chceš jet s motorem, tak bych asi neřešil nějaký malý odpor ve vzorku na hladkém asfaltu. Na rozbité cestě, v písku a blátě se zase hodně odvděčí lepší záběr a držení stopy. Podstatný bude pořídit dobrý a pevný plášť co vydrží.

      Dobrý odpružený sedlo je zbytečně těžké.
      Mizerné zase moc funkci neplní, tak je skoro zbytečné.
      Když si povolíš pružení sedla aby ti na nerovnostech prohupovalo, tak se houpeš jak kačer a blbě se jede. Sedlo by mělo být utažené aby se při běžné jízdě neprohupovalo a pouze tlumilo prudký názar do zad když vlítneš do nějaké díry, nebo sjedeš schod.
      Když ale budeš mít kola někde kolem 3" a na rozbité cestě nebudou moc fouknutý, tak ti udělají nejspíš stejnou službu jako správně nastavená pružící sedlovka.
      Když budeš mít pevnou, tak ušetříš tak půl kila pro jiné věci co budeš potřebovat.
      Ale jinak samozřejmě jak chceš.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.08.2016
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Když já mám furt strach, že ty měkkébgumy mu budou prorážet duše o ráfek, když tam naloží motor.

        Mě se to dělo velmi často, než si mi poradil nabušit to na maximum. Nevím jaké nakonec zvolí uspořádání, ale s naloženým nosičem nad zadním kolem bych zadní plášť měl tvrdej jak dělnická pěst.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.08.2016
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          30 kilo bude na zadním nosiči celkem, 16 kilo na vidlicích. Já vážím 90 kilo. Z toho motor komplet s benzínem váží 11kg.

          To je maximum, ale musí se s ním počítat. A zrovna tam, kde to bude nejméně potřeba bude náklad největší.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.08.2016
          Autor: Don.Morcak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          Jenže ty si měl úplně jiné ráfky a pláště. ty máš ráfky zřejmě 19 mm a ne 23 nebo i víc. Měl si pláště 1,4 nejvýš 1,6 palce, ale by měl 3" a ty se chovají úplně jinak. Úzké pláště musíš nabouchat k horní hranici, když je chceš zatížit na plno, takže běžně 6 atm.
          Široké gumy mají velký objem a tak foukáš mnohem míň. na horáku mám 2,25" a foukám tak nějak asi 2,3 atm. a to s nimi lítám přes obrubníky, kameny a kořeny a nesou stejnou váhu. Cvaknu až když to přeženu a mám hodně pod 2 atm.
          Tří palcové se foukají tak někde do 2 atm., pak už by byly moc tvrdé. neprorazíš ani náhodou a navíc tyhle se zpravidla používají jako bezdušové, tak ani není co cvaknout.
          Navíc se tím bezdušákem výrazně sníží valivý odpor.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.08.2016
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 05.08.2016
            Autor: smrtistroj
      • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

             

        Změřil jsem vzdálenost mezi osou zadního náboje a trubkou, která se ohýbá nad kolem. Tato vzdálenost činí 400mm. Pneumatika má průměr 730mm.

        Jestliže platí, že průměr kola 27.5+ je 700mm tak zbýva rezerva.

        Jen sehnat dobrý odolný plášť, který snáší snižování tlaku a stále je odolný vůči propíchnutí. A nebude příliš zubatý.

        S motorem sice jedu, ale jak jsem psal, chěl bych být dobře pojízdný i bez něj. Ne všude se dá rachotit s motorem.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.08.2016
        Autor: Don.Morcak
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

               

          A co takhle bezdušáky? Není-duše, není co propíchnout. Menší díru v plášti dobře vyplní "mlíko" co tam naleješ.
          Když budeš mít hodně velkou díru (škubnutý plášť) tak už ti stejně nic moc nepomůže, nouzově podložíš díru v plášti a dáš duši a jedeš dál. Když to podložíš dobře a nebude se to dál trhat, tak to vydrží mraky kilometrů.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.08.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 05.08.2016
            Autor: hekynen
            •      

              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

              Datum: 05.08.2016
              Autor: Bruca
              •      

                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                Datum: 05.08.2016
                Autor: hekynen
                •      

                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                  Datum: 05.08.2016
                  Autor: Brahma
          • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

                 

            Bezduši ne, něco se stane s pláštěm a pak se tam ani nedá vložit provizorní záplata. Myslím mezi duši a díru v plášti, když je trhlina větší.

            [ Zpět ]
            Datum: 05.08.2016
            Autor: Don.Morcak
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            •      

              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

              Datum: 05.08.2016
              Autor: smrtistroj
            •      

              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

              Datum: 05.08.2016
              Autor: hekynen
      •      

        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

        Datum: 05.08.2016
        •      

          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

          Datum: 05.08.2016
          Autor: Bruca
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 05.08.2016
            Autor: smrtistroj
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 05.08.2016
            Autor: hekynen
            •      

              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

              Datum: 05.08.2016
              Autor: smrtistroj
              •      

                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                Datum: 05.08.2016
                Autor: hekynen
                •      

                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                  Datum: 05.08.2016
                  Autor: smrtistroj
                  •      

                    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                    Datum: 05.08.2016
                    Autor: hekynen
                    •      

                      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                      Datum: 05.08.2016
                      Autor: smrtistroj
  •      

    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

    Datum: 05.08.2016
    Autor: smrtistroj
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 05.08.2016
      Autor: Jindra8526
      •      

        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

        Datum: 05.08.2016
        Autor: smrtistroj
        •      

          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

          Datum: 05.08.2016
          Autor: hekynen
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 05.08.2016
            Autor: smrtistroj
            •      

              Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

              Datum: 05.08.2016
              Autor: hekynen
              •      

                Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                Datum: 05.08.2016
                Autor: smrtistroj
                •      

                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                  Datum: 05.08.2016
                  Autor: hekynen
                •      

                  Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

                  Datum: 05.08.2016
                  Autor: Bruca
  • Re: Full celopéro na cestování aby něco vydrželo pro 135 kg zátě

         

    Vyřešeno.

    Díky za rady.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.08.2016
    Autor: Don.Morcak
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

438 cyklistů (5 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024