Tohle téma jsem založil hlavně pro zájemce o pořízení elektrokola nebo pro zkušenosti, pozitivní i negativní. Prosím pište sem jen komentáře k tématu, nepište sem příspěvky typu že je elektrokolo blbost a že je lepší si koupit normální kolo a zvýšit fyzičku. Pokud možno vycházejte z vlastní zkušenosti a nevyjadřujte se k něčemu co znáte jen z doslechu, z tisku nebo z internetu.
Existuje více konstrukcí elektrokol . Liší se provedením a vlastnostmi a volba není nikdy jednoznačná, jednotlivé systémy mají přednosti a nedostatky a při výběru je potřeba brát v úvahu řadu faktorů. Mezi ně patří:
- k čemu budu kolo používat – denní dojíždění do zaměstnání, většinou v rovinaté krajině, nebo naopak spíše pro sportovní využití.
- požaduji minimální námahu, malou potřebu vlastní síly, většinu námahy má převzít elektropohon (v tom případě je potřeba hledat modely s vyšším výkonem), nebo dám přednost sportovnímu kolu, elektropohon má sloužit jen k přípomoci třeba ve větším stoupání (potom je dobré se zajímat o hmotnost, nezapomínat na to, že do kopce povezu i kolo a každé kilo navíc spotřebuje část energie)
- chci především nízkou cenu, nebo si raději připlatím za kvalitu.
Je dobře nezapomenout ani na zásadu „nejsem tak bohat, abych si kupoval levné věci“. A smířit se s tím, že kvalita něco stojí, nelze přepokládat že za malý peníz pořídím perfektní kolo. Za málo peněz málo muziky. Nelze čekat že za cenu Fabie pořídím Mercedes, na druhé straně je třeba zvážit, zda cenu nezvyšují zbytné prvky. Není na místě se domnívat že u značkových kol platíte „za značku“ – výrobci zavedených značek mají dlouhodobé zkušenosti a záleží jim na udržení dobrého jména. Nízkou cenu lze dosáhnout jen použitím levnějších materiálů a levnějších komponent (motor, akumulátor, brzdy, řazení)
A jaké se používají pohony:
- v předním náboji
- v zadním náboji
- u středového složení
Při umístění v nábojích je poněkud ztížena možnost demontáže kola v případě defektu, nejsou zde rychloupínače a je nutné použit