Dobrý den. Jsem majitelem elektrokola a tak občas pročítám tyto diskuze. Velmi mě mrzí, že jsou zde příspěvky od lidí, kteří si elektrokolo nikdy nekoupí a snaží se ostatním vnutit názor že ti co ho mají si pořídili totální zbytečnost. Nemluvě o tom, že se na takovém kole ani neprojeli, ale vědí o tom vše. Každý kdo takové kolo má, tak si ho pořídil z nejrůznějších důvodů. To je přeci na každém jednom jak se rozhodne vynaložit své finance. Přeji těm, kteří sem přišli o radu ohledně nákupu elektrokola, aby se nenechali otrávit těmito jedinci. Všem přeji hodně pěkných kilometrů.
Nadpis jako noha
já si ho taky nekoupím, protože je to věc k ničemu :-P
úplně na hovno
Copak ? Poukazem na rozpory nebo nějaké ty nedostatky v diskuzi ti kazej kšefty ?
Je tu fůra elektrifikovanejch, co do toho vidí - ale taky nemálo odelektrifikovanejch, pro které nedostatky převládly nad přínosem.
Něco mně uniklo?:-)
Co bejvalo na srazech elektrikářů, co dneska už zas jezdí "za svý" (hlavně leho) a pak vlajková loď, Jindra :-)
Pozor Jindra to má jinak, ten to rozhodně využil k tomu aby se znova dostal do formy.
Nebýt elektrokola tak není tam kde dnes je:-)
O ostatních nic nevím nikdo to tu nerozvinul.
A o těch co vím tak mají motory i nadále.
A přibývají další co by si jej rádi pořídili, tak že zájem spíše roste:-)
Klídek, advokáte. Nikde jsem nepsal, že nepřibývají. Jen že jich nemálo odelektrifikovalo. Nic víc ;-)
Já sám jsem přesvědčil jen u nás na vsi 4 strejce, co na elektrice drandí.
Byli hendikepovaní, 2 po endoprotéze kolena, jeden po unfarktu a další se cítí stár. Teď někde s tou partou ostatních našich, víceméně svátečních, cyklistů se motají po Sumavě a nejen ze stačí, ale i jim vozí proviant.
Je osobní rozhodnutí každého.
Kolega má pravdu, tady každej ví přesně, co by si ten druhý měl dělat se svýma penězma :-)
Nikdo me nic nekazi. Nejsem obchodnik.
Zažil jsem spoustu lidí, kteří byli pevně přesvědčeni, že potřebují právě takové a žádné jiné.
A vcelku jsem si jist tím, že je relevantnější názor lidí, kteří kola rozebírají, servisují a kteří mají doma několik kol (a zkušenosti s ježděním na nich), než někoho kdo si po delší době bez kola koupí elektriku a chybí mu srovnání s jinými koly.
V neposlední řadě vznesené pochybnosti mohou pomoci v tom, aby se zájemce utvrdil, že jeho rozhodnutí je správné (odpoví si zda to je to co chce).
Především pokud radíš o elektrokole a viděl jsi jej za výlohou je to k ničemu.
Radit někomu kdo je rozhodnutý koupit elektrokolo aby si koupil silničku je hloupé.
Ke stavbě elektrokola nestačí mít praxi v opravách kol.
Hlavně je potřeba si uvědomit, že napětí je sice malé, ale běhaj v tom solidní proudy, aby to někomu nevzplanulo pod zadkem jako mě.
Kde jsou ty časy kdy jsme tápali, dneska už elektrokolům rozumí kdejakej pouliční výtrzník :-)
Rada někoho, kdo dával v hodinách fyziky na střední škole pozor budou relevantnější než rady strejce, kterýmu přijde jako dobrý nápad tahat půl kilo vaty zvonkovým drátem.
Tak přesně s tímhle jsem měl kdysi problém já. Fyzika mě bavila, ale tohle jsem nějak zachrápnul. A na první motorce mě nenapadlo nic chytřejšího, než táhnout nemálo ampér právě tím zrovna nejdostupnějším zvonkáčem.
Na chybku jsem přišel tím, že mi pocintanou nádrž s blbě těsnícím víčkem začaly olizovat malé plamínky zepředu i zezadu :-) Lepší, jak tři hodiny doučování :-))
Nešlo o zvonkový drát ale běžnou prodlužovačku, bězné zásuvky, to, pokud ti nevzplane, má takové odpory, že účinnost klesá.
I originální kabeláž k motoru MP2 byla k prdu, měli to v hliníku a poddimenzováno. Natáhnul jsem pořádný měďený žíly a bylo.
A aby slo baterie rychle měnit a bylo to vodotěsné, pořádné 30A zasuvky...
Vypadat můžou stejně, ale uvnitř může být něco jiného. Třeba spousta plastu. http://www.coi.cz/coi-zakazala-nebezpecny...
Hele podle obrázku, žes to tam spal nelegálně nadivoko?
Spal ale nenocoval, legálně, to je ve Francii, tohle přesně kousek za Chalons-sur-Marne.
Nocoval jsem v kempech, kvůli elektropřípojce, kupoval jsem si vždycky proud, moc to nechápali, proc cyklista chce zásuvku.
Pak jsem většinou jednou za den nabíjel z centrály, zašil jsem se nękam stranou a nahodil ten krám, postavil Quechuu a okamžitě v tom kraválu usnul. Po dvou hodinách mě vzbudilo ticho, dolil jsem benzín, nahodil centrálu a chrápal další hodinu a půl.
Byl jsem pořád šíleně ospalej, ono tp byla velká psychická zátěž, pořád ve stresu co se na tom pokazí. Postupně mi odcházely různé věci, třeba ty čínské baterie měly veden vodic píes klíček, který fungoval jako spínač, a tam si udélali slabé místo, tenkí drát co se uvařil. Takže jsem cestou odpojoval ten klíček a nahradil spojením na tvrdo, proto jsou ty baterir omotaný tou stříbrnou. Pak jsem si omylem rozšlápnul zástrčku prodlužovačky, jednou jsem nabíjel s vodičema do zásuvky na sirky než jsem sehnal zásuvku, praskaly mi dráty v zadním kole a 2 dny pred cílem jsem hodil tlamu a prerazil brzdovou páku. Dojel jsem jen na přední brzdu.
Fakt neskutečnej sled průšvihů.
Za rok na to, na papouška, jsem jel v klidu, a byl o den rychlejší...
Synku, pro nás některé je obtížné si představit, že jsme někdy byli na střední škole.
Pro tebe je to jiné, pro tebe je maturita vrcholem tvého vzdělání, proto se k tomu tak rád vracíš. :-)
Odpory a velikosti drátů se učí na střední. Na vejšce ti k elektrice prozradí leda jak spočítat pole kolem drátu. Rozhodně se tam neučí o kablících. (btw: učí to jeden z těch, kterým ovarová hlava nechce dát profesuru).
Víš, já mám střední pro políry, fyziku jsme meli snad jen rok a pamatuju si jen Archimeduv zakon, ale presto jsem se radeji naucil plavat...
Myslím, že jeden rok jsem to s fyzikou dotáhl na výuku devíti hodin týdně (možná kecám, ale sedm to bylo určitě).
Nevim jestli jsme se ponorili hloubeji do elektriny, tedz dal nez za lisci ohon a ebonitovou tyc, nas tlacili nejvic do mechaniky, ale je to strasne davno.
Na vejce jsme meli snad dva semestry fyziky, chytre hned na zacatku v prvnim roce, takze tam ten kaspar (snad se tak i fakt jmenoval) maloval na tabuli soustavy diferencialnich rovnic, ke kterym jsme se dostali v matice o rok pozdeji. (jako studovani poliri jsme se na skole pro poliry k diferencialnimu poctu nedostali, matika koncla ve tretaku).
Bylo to vesele, vubec netusim, jak jsem to udelal, vim jen, ze bylo 6 tematickych okruhu, mechanika, thermika, akustika, elektrina.... a z tech se zkouselo. Na trojku stacilo umet polovimu.
Tak jsem elektriku pri studiu ani neotevrel, proste jsem ji vynechal, protoze jsem nemel sanci pochopit o cem je rec, hral jsem na jistotu, naucil se okruhy 4, zrejme jako basnicku a pak fyziku s radosti opustil s "dobrou" v indexu.
Já chápu, že je to realita, ale nevím, zda je to ke chlubení. Zvláště ke chlubení pro toho, kdo jiné obviňuje z nedostudovanosti a přitom tu o tu fyziku stále zakopáváme.
Kupodivu chlubení se z neznalosti jazyků a znalosti gramatiky se tolik nenosí.
No, problem byl zejmena v tom nacasovani, proste cmarat parcialni diferencialni rovnice po tabuli nema smysl, kdyz student jeste nevi o co jde.
Paradoxem je, ze jsem Sonu poznal tak, ze jsem ji doucoval fyziku na rozdilovky na ekonomce. Tehdy me platila 30 Kcs na hodinu, ale to nylo az v pataku :-)
Na normální škole se ke každýmu "okruhu" dělá semestrální přednáška s cvikama 4+2 a k tomu nějaký laborky. Ale nic z toho se u elektrokol využít nedá.
Semestrální přednáška z Elektřiny a magnetismu se netýká elektropohonů kol? Ano, není to elektronika a konstruování obvodů, ale minimálně s Ohmovým zákonem se tam člověk jistě setká.
Nikoliv, ohmuv zákon je ti u montáže elektromotoru fakt k ničemu:-)
Jak jsem rád, když to o Ohmově zákunu čtu, že jsem na škole v laboratořích měl možnost dělat testy bodu zkápnutí , bodu hoření, bodu vzplanutí jak maziv ,třeba olejů, tak i různých paliv.
Proto se nyní směle můžu pustit do debaty jak o správném mazání tak o spalování a nikdo mě nesmí nařknout z nedostatečné odbornosti a o tom, že hovořím jen na základně dojmologie :)
Navíc můžu jezdit autem, protože o tom , že kdo maže ten jede, něco vím :D
Tak asi ČVUT, FSv, obor KD nebyla "normalni skola", zeptej se Aira, nen to delal o rok prede mnou.
Theoreticka fyzika nam byla dost k prdu, zato jeji cast - mechanika - ta nas provazela celou dobu.
Z fyziky se nevyhazovalo, odchazelo se kvuli matice s v te jsme my - poliri - meli velky habdicap proti gymplanum. Ale srovnalo se to, proste jsme dreli a ve finale, nikdo z prumyslovaku skolu neopustil, i kdyz nas skoncila s diplomem jen polovina, co nastoupila do prvniho rocniku.
Nekterý zkousky clovek proplul ani nevi jak, jine staly tydny uceni. Bec se ma tak, ze 55 zkousek nedas hen se stestim a nahodou.
U toho elerktrola nejde o yo, ze bych neznal Ohma, ale proste jsem si ty vztahy neuvedomil napoprve a vzplanula mi ta prodluzka.
Jinak je tam vsechno dost jednoduche, nebo naopak, tak slozite, jako ta ridici jednotka, ze s rim stejne laik nadela prd i kdyby mel z fyziky statnici.
Pevné lithium-kyslíkové baterie, budoucnost nejen elektromobilů?
http://www.svethardware.cz/pevne-lithium...
Dobrý den.
Mám rád mladé odvážné lidi, kteří si občas pročítají tyto diskuze a pak do nich razatně vstoupí s tím, že je něco velmi mrzí a nejvíce diskutující, kteří maji jiný názor než oni.
Je to sice na každém, jakým způsobem se rozhodne vstoupit do diskuse, ale vnutit lidem svůj pohled na věc lze i trochu jinak, než založením poučovacího tématu a mentorováním ostatních.
Stačil by i nějaký vlastní názor ?
Nemluvě o tom, že se nacházíme na diskusi, kde se čas od času stále ještě odvážíme přemýšlet o věcech, na kterých jsme se ještě neprojeli, které nám ještě nezakázali říkat a o kterých třeba ani nemusíme vědět vše a přitom vědět, že nás zas tak moc nezajímá, jestli někdo má své kolo rád protože na něj vynaložil jeho finance, nebo má jiné důvody.
Přeji ti, odvážný zakladateli dalšího z četných tématů o tom jak na nakole.cz diskutují lidé neznalí, neodborní a přitom si dovolí mít názor, aby se ti tady v diskusích začalo líbit spíš to prosté debatování než otravné poučování o tom jak by se mělo debatovat.
Přeji ti také, aby jsi brzy tak jako jiní tobě podobní nováčci nezačal na tomto a jiných webech vyprávět, jak je to tady celkově hrozný a totálně neodborný...
Mnoho pěkných kilometrů, třeba i na kole přeje újezďák.
Jsou tu lide kteri tomu rozumi a ochotne poradi. To preci nepopiram. Ale jsou tu i taci kteri el.kolo neuznavaji. Jejich rada je, kup si klasiku, nebud liny slapat atd. Ale kazdy ma svuj duvod proc si el.kolo chce poridit. Nekdo napr. ze zdravotnich duvodu. Jiny protoze neni tak fizicky zdatny a rad se napr. podiva do hor kam by na klasice nevyjel. Duvodu muze byt mnoho a kazdy ma ten svuj. Jen toto jsem chtel napsat.
Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem.
Podobná vysvětlení tady v diskusích , v různých verzích od různých lidí, zazněla počítám nejméně 100x :)
No ale tenhle tvůj, údajně pouhý třetí, příspěvek je přesně v slohovém stylu, který jsem tady viděli určitě ne jenom třikrát, ale spíš mockrát :)
Dobří holubi se prostě vracejí a maskují se za jiné ptactvo ...
Třeba za vránu? :-)
Ale jo, spousta lidí vytáhne po pěti letech z garáže nějakej střep (kdysi třeba i dobrej), v lepším případě polejou řetěz olejem a na základě toho usoudí, že tak jezdí všechna kola a že něco takového není pro ně a že si musí pořídit elektriku.
+ bod
doplnil bych o půjčí si kolo určené pro úplně jinou postavu, účel či pohlaví :) a jedou se s ním radostně zničit na výlet s kamarády a pak už to vaše..
na základě toho usoudí, že tak jezdí všechna kola a že něco takového není pro ně a že si musí pořídit elektriku.
Tohle "půjčí si" je snad nejrozšířenější na běžkách. A tak jdou a do Krkonoš si koupí široký prašanový lopaty se skialpovým vázkem :-D.
Ještě že nedělají elektrolyže.
zatím nedělají elektrolyže :-)))
Ale uz se osvedcilo eletricke kreslo!
anglofil
Je suis frankophone maintenant
Pánové soudite podle sebe a nebo se jen snažíte z lidí dělat blbce?
Proto že člověk který léta jezdil na kole a nyní z jakehokoliv důvodů chce přejít na elektro jistě není jako vy co mluvíte nejsíš z vlastní zkušenosti.
Nebo máte snad křišťálovou kouli že se odvažujete kohokoli soudit?
Máme tu zářný chodící příklad z díry po granátu. Radka to k elektrice nedotáhla, ale mnohaleté "mě ten jednadvacítkovej rám perfektně vyhovuje" mám stále v paměti. Kdybych přemýšlel, tak najdu i další. Takže ano, soudím podle vlastních, vcelku bohatých, zkušeností.
Tak to prrr – já jsem teprve na cestě k elektrice :o)))
Tedy pokud myslíš kolo a ne studium – tam mám zkoušku z elektriky a z vyhl. 50!!! Zůstanu ale před vypínačem a zásuvkou. Co je zatím nechám jiným :o)))
Jinak ano, „ta jednadvacítka mi opravdu vyhovovala“, než jsem si totálně dokur..la bederku. Od té doby velmi dobře vím, jaká je idiotština jezdit na velkém rámu. Teď mám MTB velikost M (= cca 17“) a „opravdu, ale opravdu mi vyhovuje“ :o)))
Vyhlasku 50? Ktery paragraf?
Jsi osoba znala nebo jen poucena?
Jen poučená. To stačilo.
Na FELu se musely dělat zkoušky ve 2. a 3. semestru kvůli návštěvám laborek - těch jsme naštěstí jako dálkaři sice byli ušetřeni, nicméně proškolení museli být průkazné :o)))
No na FELu byla tehda 50ka celkem drsna (respektive ten predmet, co ji do nej vnorili), s tim jak to probiha ted ve fabrice se to srovnavat neda. :-)
Drsná?!? Možná pro deňáky, u nás dálkařů to zvládla i blondýna :o)))
K první zkoušce jsme si museli 50tku přečíst a psali krátký testík. Ke druhé jsme měli přednášku a pak s námi přednášející test vyplnil s tím, že v něm nesmí být chyby. Nikdo proti tomuto postupu neprotestoval :o)))
Ostatně mám vše zdokumentované:
- takhle jsme to měli ve 2. semestru
http://www.vrstevnice.com/akce/grandaction...
- a takhle ve 4. semestru http://www.vrstevnice.com/akce/grandaction...
- a tohle byla elektrotechnika v 1. semestru
http://www.vrstevnice.com/akce/grandaction...
Nicméně i nadále se držím svého maxima, a to, že vím, na co je v zásuvce ten kolíček :o)))
No kombinace dalkoveho studia a pozdejsi rok asi udelalo sve. Kdyz jsem na FEL chodil ja, tak predmety zacinaly jenom cislem, ty co nastupovali po nas meli na zacatku X a u tebe uz vidim Y.
Kazdopadne, ze jsi vlastne elektrikarka, programatorka a kdovi co jeste, to jsem netusil... :-)
No... vystudovala jsem to :o)))
Osobně si ale nejvíc cením zkoušek z různých matematik - moje matika skončila kdysi na střední někdy v druháku, protože jsem z ní nemusela maturovat, takže teď jsem se musela ve svých 45 letech učit všechno od základů. Nejhorší byla lineární algebra a pak matematická logika. To ostatní bylo o správné aplikaci postupů.
Tak pro mě (asi jako pro všechnny, co šli na VŠ z průmyslovky) byly nejhorší matiky (zatímco gympláci byli nejvíc ztracený v obvodech a měření).
Nicméně ta matematická logika byla vyjimka, to mě docela bavilo. I když stejně jako u spousty jiných věcí to bylo spíš o vyučujícím než o předmětu...
Ale nevystudovala, jen půlku.
To je zločin na technické inteligenci, tenhle půlený systém. Aby vytvořili "půl vysokoškoláka" musí někde slevit, a v té druhé půlce už to nedoženou.
Aby člověk pochopil theorii pružnosti a plasticity, popř statiku a konečné prvky, musí mít solidní základy matematiky. A tu do náš prali 2 roky a další rok numerické matiky. Takže ty opravdu odborné předměty byla logicky nutné posunout na konec 2.ročníku a výš, než studen zvládne základní matematiky aparát, v našem případě diferencialní a integralní počet, a nějaké ty rozvoje řad a aproximace, dál pak ta numerická řešení.
To někde stihnout nějakým rychlokursem.
No, a moudré hlavy rozhodly, že proti "vyspělému svět" máme málo vysokoškoláků, tak v půlce studia to šlusnou, a pouští do svět polovysokoškoláky. Protože je potřeba, aby i ten polovysokoškoláky VŠ měl i nějaké praktické dovednosti, musí ubrat v té theorii, a kdyžctam uberou, nestačí jim znalosti k pochopení poustet toho další.
Asi jako když nán další theoretickou fyziku do prváku.
Tím z VŠ dělají horší průmyslovku, Protože na získání praktických znalostí na půlce byla 4 roky. A podsekávají větev těm, kteří pokračují na inženýrské studia.
Tuhle koncepce vyhovuje možná socialním vědám neco filosofům, ale pro technické je to krok k snížení kvality absolventa. 5 let studia VS + 3 doktorandske studia, a pak je šance byt v oboru vzdělán.
Když jsem se počátkem 90tých dostal na univerzity v Belgii a Anglictiny, byl jsem nemile překvapen chatrností znalostí zahraničních kolegů. Aby uměli to co náš absolventa pětiletého studia, musí mít doktorát Phd. A k téhle degradaci vzdělání to náš kolegové z VŠ dovedli za 25 let reforem vysokého školství.
Máme mraky "vysokoškoláků" ale nedostatek technické vzdělaných odborníků. A ty co máme, nám vyčoudí cizina....
Koukam ze ten samoopravovaci systém dělají text zajimavejsim, lec nesrozumitelnym :-)
Nojono, ja stravil na FEL studiem 5.5 roku (standardni delka!), abych byl Ing, zatimco ti co nastoupili rok po me uz studovali 3+2 na Bc+Ing...
A vysvetluj nekomu, ze kdyz oni za kratsi dobu dostali 2 tituly, nemusi to znamenat, ze by byli schopnejsi... ;-)
Já se na fakultu vratil jeste na aspiranturu, chvilku jsem tam "odborne" asistentoval a mel jsem to rad.
Byl jsem pysny na kvalitu oboru i absolventu a jsem z toho pomerne nastvany, kdyz vidim, kamm to dotahli ted...
Kdyz si vezmes, jak jsme se tenkrat prali o informace, shaneli literaturu, protoze vsechno ze "zapadu" bylo obtizne dostupne, a oni to zeserou tim, ze vzdelani rozpuli, any na papire meli vic vysokoskolaku....
Dalsi veci je, ze se fakulta "samooplodnuje". Zacalo to uz za nas, student po diplomce okamzite nastupoval na katedru na aspiranturu, jenom par starsich kolegu melo za sebou nejakou praxi v oboru. A tihle praxí nedotcení asistentici se stali docenty a profesory, a vyrusta dalsi, dnez uz treti generace ucitelu, co "ze skoly do skoly" a to odbornosti taky ,oc neprospiva, rozdil mezi "theorii a praxi" se prohlubuje.
Je to velka skoda, protoze vzdelani je kepsi artikl na vyvoz, nez drevo z vykacenych lesu, nebo snad smontovane Hjundéé.
Titul Bc. je dnes brán jako vysokoškolské studium a ostatně stačí i na vyšší funkce jako třeba předseda správní rady!!!
Hele, sám víš, že tituly před a za jménem neřeknou nic o tom, co člověk umí. Sám na sobě vidíš, co dokážeš s pravopisem a to máš oproti mě titul Ing.
A mimochodem - třeba v Rakousku zrovna titul Ing. není moc brán na zřetel. Tam chtějí diplom. Ing.
Já jsem si dost dlouho vystačila jen se dvěma maturitami, ale holt doba mě doběhla. Nezbylo než usednout znovu do lavic.
Na VŠ jsem znovu nastupovala ve 45 letech a rozhodně těch 4 let nelituji. Byla to velmi zajímavá zkušenost a nebylo snadné se v tomto věku naučit látku na technické fakultě, o kterou jsem doposud nezavadila. Nicméně zvládla jsem to - ze 163 začínající nás to nedodělalo ani 10, takže já jsem se svým výkonem víc než spokojená.
Další studium by ale ode mne byla už drzost a navíc další tituly fakt nepotřebuji. Jsem spokojená s tím co mám a tlouct indexem o stůl rozhodně není můj šálek čaje.
Mě je totálně fuk, jak který úřad nějaký titul bere.
Neumím jiné obory, ale v mé profesi je to tak, že na theoretických základech daných matematikou a oborem fyziky zvaným mechanika, therie pruýnosti a plasticity, máme postavené normy, podle kterých se navrhují kce, tak aby to lidem nepadalo na hlavu.
Tyhle znalosti nezískáš za 2 nebo 3 roky, a proto náš obor se začínal vyučovat až v 6tém semestru, kdy už bylo jasno, že student absolvoval kurs matematiky úspěšně.
Ty, jako ouřada, co chce mít pocit, že je VŠ vzdělán, zapadne do tabulek, můze se stát nadouřadou, více ouřadou nebo dokonce vrchním ouřadou, víš úplný prd, jaké vzdělání se očekává u statika.
Tebe doběhla byrokracie, to je celé.
Vím, že to není prdýlka, v klimakterickém véku chodit do školy, aby sis udržela teplou židličku.
Ale o tom, jak vypadá vzdělání inženýra, nebo jak by vypadat mělo, víš žalostně málo.
Tak buď ráda, že ti tu pomaturitní nástavbu uznali, jako skolu, kterou tvůj úřad, nebo jiný státní úřad, zařadí mezi VŠ, a nechají tě na ouřadě zřejmě zakládat ty kopíráky až do penze.
Na to, abys mohla navrhovat mosty, ti to stačit nebude, zaplať Bůh, ani papírově.
Ty jsi ten prototyp té zkurvené reformy.
Na to co děláš, ti klidně stačila maturita a 50ka je ti na úřadě k hovnu, stejně jako linearní algebra. Nutili tě udělat si něco jako VŠ, což nebylo lehké, sle zejména bylo to pro společnost drahé a k hovnu,.
To je to, co mě žere.
Každý kuchař musí mít maturitu, každý ouřada VŠ.
A už je fuk, jakou, kde jak.
ČVUT není Plzeň, a udělat bakaláře tam, v predkremačním stadiu, jistě bylo náročné.
Ale to nic nemění na tom, že ta technika se studuje 5 let, a pak možná 3 další, a pak se celej život učíš.
Pokud jsi v oboru, a ne na ouřadě.
Ach jo. To se tak člověk v sobotu ráno probudí vyspalý už v 1/2 6, a tak si chroupe koblihy s kávou a brouzdá si po Nakole. A bác ho - najednou se tu vylije takový kýbl sr..ek a pokazí a otráví celé to hezké ráno a znechutí celou diskusi!
Citace: "víš úplný prd, v klimakterickém véku, nechají tě na ouřadě zřejmě zakládat ty kopíráky až do penze, Ty jsi ten prototyp té zkurvené reformy, k hovnu, k hovnu, v predkremačním stadiu".
Sleduji za zájmem Tvoje cestování, máš hezké a čtivé články v blogu. Do toho jednou za čas takovýhle slovní průjem. Proč? Ač nepochybně veliký a zajisté mezinárodně uznávaný znalec theoretických základů daných matematikou a oborem fyziky zvaným mechanika, guru therie pruýnosti a plasticity, přesto v emoční vyváženosti - invalida. Nebo alespoň zpovykaný fracek.
Je to škoda. Tak nějak mi to zbytečně pošpinilo celý Tvůj blog... Jasně, nemusím tyhle příspěvky číst, ale aby to nakonec i kvůli nim nedopadlo s Nakole jako s celým slavným D-fensem. Ten jsem tak před 4 lety četl se zájmem, a dnes už do té poměrně nechutné továrny na jájínkovství nechodím.
PS.: Mě je totálně fuk, jaké vzdělání se očekává od statika. Už o tom prosím v diskusi o elektrokole pořád nemel. Děkuji.
Od statika se očekává to, že vám nebudou padat na hlavu baráky co navrhnul.
K tomu musí, něco, malinko, umět.
Stejně jako od šoféra autobusu se očekává, že doveze lidi tam kam chtějí, bezpečně.
Stát si to, ne vždy úspěšně jistí, tak abys mohl vozit lidi, musíš mít nějaké kvalifikační předpoklady, stejně tak u statiků.
Šofér autobusu fakt musí mít víc razítek, než šofér mopedu.
A pak přijde chytrej, a řekne: šofér jak šofér, vysokoškolák, jak vysokoškolák.
Lhosteno jestli mopedu, nebo autobusu - JÁ JSEM ŠOFÉR a mäm na to papíry.
Tak asi takhle to je s těma VŠ.
Mýlíš se. Kvůli své práci jsem nestudovala - tady na mě nikdo vyšší vzdělání nepožadoval.
Šla jsem studovat právě díky takovým inženýrům a judrům jako jsi ty, co se pořád naparovali a měli děsný problém spolupracovat na projektech s někým, kdo žádný titul nemá.
Tak jsem si holt jednou řekla, že si ten titul prostě udělám.
A jako bonus jsem se dozvěděla spoustu zajímavostí, které navíc můžu využít i v té své profesi.
Téma takové, nebo makové. Kdekdo se tluče do prsou a křičí. Já jsem ten nejlepší a nejstudovanější, tak přeci musím vědět vše. Ale vážení, dle počtu příspěvků některých diskutujících se obávám, že na kolo ať je jákékoliv jim nezbude žádný čas.
No je vidět, že se začínají potvrzovat má podezření:(
Zase tady máme našeho staronového odborníka soustředěného především na kvalitu diskutujících a kterému je v podstatě šumák jaké je téma, jen když může pořádně zkritizovat..
Když on má Jidra přes svou nepopiratelnou obhroublost ve svém náhledu na studijní porevoluční reformu dost pravdu. Opravdu ti bakaláři jsou na úrovni pomaturitních nástaveb a jejich způsob vzdělávání škodí magisterskému studiu. I v předreformních dobách byly studijní plány občas dost zamotané. Viz. Jindrova výuka fyziky elektromagnetického pole před znalostí potřebné matematiky. I já jsem něco takového zažil. Ale současný způsob výuky bakalářské úrovně doslova brání pozdější hlubší úrovni magisterské. Na druhou stranu lidé, kteří z nejrůznějších příčin nedají celé magisterské studium mají alespoň toho započitatelného bakaláře a nejsou jen maturanty. To se třeba v úřadu velice hodí.
Díky, že si jsi se mě zastal, náčelníku
Mě, to co provedli s VŠ skolstvím upřímně štve.
No, takoví jako jsem já v pojišťovně nedělají...
Musela bys asi 5 let přidat, abys byla "takový" jako jsem já, a asi 3 přidat, aby byla vůbec inženýr.
Ale budu ti věřit, že si "prahla po vzdělání", mě nastartovala ta zmínka o "správních radách".
Ostatně, já jsem předdůchodovém věku též vystudoval "Rudolfínskou akademii" což je v podstatě dvouletý kurz dějin umění, pro starožitníky, aniž bych se starožitnostmi kdy zabýval. Z oboru, co mě zajímá,jsem se nedozvěděl nic, ale naučil jsem se jiné věci, o které jsem byl jako polír ošizen, a možná trochu víc.
Můj, hustě jedovatý příspěvek, ber tak, že jsem hluboce rozhořčen nad likvidací úrovně vysokého skolství. Nic jako "bakalář" technika neměla vůbec připustit.
Ale já nechci být inženýr ani magistr.
Nemám k tomu žádný důvod. Ba naopak - když kolem sebe vidím nadutce, pro které je titul důležitější než člověk, tak nemám žádnou chuť zařadit se do tohoto stáda.
Pokud bych chtěla studovat dál, tak jdu do certifikovaných kurzů zaměřených na konkrétní problematiku.
A s titulem Bc. lze opravdu dělat předsedu správní rady, náměstka či jinou managerskou funkci - třeba takový pan Marek Šnajdr. Ten s titulem Bc. proplouvá mnoha lukrativními pozicemi.
A co se týká degradace vzdělání - to mne štve také. Zvlášť po tom, co jsem si sama na vlastní kůži zkusila, o čem to v dnešní době je. K ČVUT jsem vždycky hleděla s úctou a do areálu v Dejvicích jsem takřka nevstoupila. Tyhle růžové brýle jsem ale rychle ztratila.
To co se na vysokých školách dnes děje, je to takové rychlostudium a poděkovat za tom můžeme současným technologiím a hlavně internetu.
Kolegové, co stejnou školu studovali před 20 a více lety jen zírali, že to, co se dneska učí v jednom semestru, oni se učili ve dvou až třech. Ve finále jsme zjistili, že to, co my se učili 3 roky na Bc. oni se v podstatě neučili ani za celých 5 let na Ing. S tím že některé předměty neměli vůbec (PC sítě apod.)
Takže pokud chceš srovnávat 5ti leté studium před 20 a více lety a současné 3leté, pak si můžeš být jist, že za ty 3 roky toho musí dnešní studenti absolvovat mnohdy i víc než dřív.
"Takže pokud chceš srovnávat 5ti leté studium před 20 a více lety a současné 3leté, pak si můžeš být jist, že za ty 3 roky toho musí dnešní studenti absolvovat mnohdy i víc než dřív."
Nojo, jenže to je klasický problém kvantita versus kvalita. Nevím, jak to vypadalo před 20ti lety, ale viděl jsem, co dělali s předměty při zavádění "strukturovaného studia" na FELu pro lidi, co nastupovali rok po mě, což předpokládám byl pár let před tebou.
Prostě bylo potřeba spoustu předmětů odučit v kratším čase, někdy i před předměty, které by měly logicky předcházet. Logicky se tak muselo slevit z kvality, prý byl současně dokonce požadavek, aby vzrostla průchodnost. Předmět, kde my jsme měli obávanou zkoušku, často nově končil zápočtem (někdy nepřímo, stačilo mít dost bodů ze cvik). U některých předmětů se snížil počet hodin na přednášky nebo cvika, takže rozsah předmětu sice formálně zůstával stejný, ale nešlo se tolik do hloubky nebo se vypouštěly kapitoly...
Za nás byl prvním programovacím jazykem Pascal, pak začali učit Javu, prý bylo nutné jít s dobou... což by bylo na samostatnou diskuzi. Určitě spousta předmětů přibyla a spousta věcí už se neučí.
Nemám ambice rozhodovat, co by se na vysokých školách mělo učit a do jaké hloubky se má jít. Je otázka, zda je užitečnější třeba pitvat do detailu všemožná zapojení sčítaček s predikcí přenosu nebo je lepší mít přehled o spoustě dalších tématech za cenu, že student pak bude znát spíše hromadu klíčových slov a doufat, že si podrobnosti dohledá až, kdyby to jednou potřeboval...
Podle mě se obtížnost studia snížila, ale rozhodně to neprožívám tak jako Jindra... :-)
V mnohém s tebou souhlasím. Hlavně v tý první části.
V druhé, kdy se domníváš, že dnešní studenti jsou evidentně chytřejší, protože za rok zvládnou to co kolegové, když jim bylo tolik jako jim, stěží zvládli za dva, tak to já neberu.
Prostě snižuje se kvalita. Menší pensum, méně nároků.
Že to není snadné, nezpochybňuji, ale snadné to nebylo ani před 30 lety. Jen to "nesnadné" trvalo 5 let (a nemluvim o aspirantuře - doktorátu) a dneska rychlokvaška 2,5 roce pomaturitního studia pustí z huby "inženýři jako ty".
Jo, znám spoustu blbů, co mají titul "ing" ale z ČVUT jich bylo fakt málo. A byli to blbci ne proto, že by neuměli, ale protože byli lidská hovada.
To se radikálně mění.
Dnes každý úspěšný absolvent bakalářského studia tvrdí, že vystudoval ČVUT.
A ty kecy o tom, jak na to, co ki pitomové jsme potřebovali 5 let, oni zvladli za 3, tomu pomáhají.
I tobě je zatěžko přiznat, že mezi mým a tvým vzděláním, furt leží 30 zkoušek. A protože sido školy chodila, asi pochopíš, ten rozdíl.
Ale je tu ještě jiná věc.
Vysoká škola. Její atmosféra, mladí lidé, tisíce nepředstavitelných hovadin a průserů. Odobnost vysokoškoláka naší doby, a je to ne 20 let zpátky, ale těch 35 let, formovala i ta parta chytrých lidí kolem, ne jen škola.
Pět let spolu, vojenská katedra, společný nepřítel...
Být absolventem VŠ, neznamená jen složit ty zkoušky. A o to těm "externistum" jde, a je to logické.
Ve 40ti nebo 50ti můžeš vystudovat jakoukoliv VŠ, když nejsi blbej, ale bude ti to k prdu.
Protože VŠ není o titulech, ale o schopnosti vyhledávat informace, zpracovávat, a použít je.
A nejen to.
Vytvořit si kontakty, socialni vazby...
Někdy můžeš uspět jen jako karierista.
Třeba Petr Konvalinka, můj spolužák. Nebyl hloupej, nebyl genius. Ale byl v paraji, a snad předseda stedentského oddílu těch Timurovců.
Ze školy rovnou na katedru mechaniky, potkal jsem ho po návratu na fakultu, už byl v partaji zvíře. A pak kurva ten samet.
Tejden marod, a pak, prd ho, trikololora až pod opasek.
Pokud se na bakaláře z techniky budeš dívat jako na absoventa "vošky" daného směru, tak tihle lidé své uplatnění určitě nalézají a jsou určitě užiteční. Svůj obor pro jednodušší a užší praxi umí. Když nejsou hloupí, tak se skvěle uplatní. Horší je, že kazí spojité studium pro magisterský směr. Tam by to chtělo vykládat hned z počátku důkladněji a ne povrchnějším kursem pro bakaláře. Ale když ty dva směry oddělíš, tak ten, kdo tu vysokou na magisterském směru nedodělá, zůstane maturantem i když skončí ve čtvrtém či pátém ročníku a to je zase dost škoda. Nemá to jednoduché řešení.
Jen na okraj – takto vypadá tvrdá realita
https://cs.wikipedia.org/wiki/Martin_Zrzaveck...
Myslím, že je zcela bezpředmětné, zda je výuční list se závěrem NEPROSPĚL falešný nebo ne :o)))
Člověče zlatej... kdybych si nepamatovala kolik nás a jak dlouho ti vysvětlovalo rozdíl mezi obvodovou a úhlovou rychlostí... či jak jsi tvrdil, že doporučený odstup na německých dálnicích je "dvojnásobek tacho" místo "poloviny" a ani názorné příklady nepomohly pochopit, že to číslo je prostě nesmyslné...
To bych měla skoro strach přiznat, že mám maturitu, natožpak vysokou TECHNICKÉHO zaměření... a ještě se tím chlubit...
Papír máš, úzkou specializaci statiky možná umíš, to samozřejmě neposoudím - ale přitom základy, na které stačí základka a troška selského rozumu tě těžce minuly.
Což o to, na staré znalosti už u leckohos z nás napadal prach, ale proboha tak se tím vzděláním furt tak nechlub...
Krásně a s citem napsané, veliký souhlas :)
I zášť jest citem
ale zase na jeho obranu takové názvosloví místo kadence šlapání používat šmrdlání nožkama je hodně inovativní ;-)
Jo, zamotal jsem se, celou noc přemýskel, probedl si důkaz vlastní cestou, pochopil, a chybu přiznal.
Nám statikům, když secto pohne, hrozí průser a tak kynetiku jsem v pohodě zapomenul, a sistal se do jakésy přemýslecí smyčky.
To ovšem nesouvisí s tím, co kritizuji.
Tedy rozpůlení VŠ skoly, jen spíš je to z kategorie "vy zase bijete černochy"
Nejen "kynetiku", očividně i pravopis...
Obé v rozsahu učiva základní školy... (Jak říkám, stane se občas každému. Ale málokdo se furt bije v prsa, jaké že má proti současným bakalářům supr tupr "zdělání".)
To není o vzdělání. To je o způsobu myšlení. S tím se člověk narodí. A myslím, že dnešní "vysoké" školy už ten způsob myšlení nerozvíjejí a neučí ho používat a využívat. Těm, co se s tím nenarodili, to může bejt putna, ale ti, co tu vlohu mají, jsou dost okradeni o poznání, jak to, co mají, maximálně využít. Na rozsahu učiva ani tak asi nezáleží, co nepoužíváš, stejně zapomeneš a máš-li něco vědět, tak ti stejně nic jiného nezbude, než si to nějak zjistit.
Báro,
Jsou věci, geneticky dané (narodíš s s tím) a jsou věci, které lze naučit.
Znám hodně chytrých kluků, co dělají skvěle řemeslo, a nejen to, mají solidní všeobecný přehled. Jen se narodili do rodiny, která nepovažovala to, aby měli maturitu, nebo VŠ jako rozumné.
Ten inženýr od vedle vydělá sotva 1800 a ty máš 3000.
Znám dost kluků, s kterými kdyby se makalo, protlačím je k doktorátu. Znám i hodně podprůměrných inženýrů, ale čistej blb fakt ČVUT nikdy nevystudoval.
Ale co chci říci.
Je to jen zčásti v tobě, velkou a těžko to přiznat, hrají i socialní poměry žáka/studenta.
Něco dá talent, ale bez zázemí se těžko prosadíš.
Ifče:
Když miluješ, není co řešit, když nenávidíš, je tu vždycky šance.
Jsem rád, že stejné gramatické chyby dnes dělám v 6 ti jazycích, kterými komunikuji.
Když přidám Moravštinu, tak v sedmi.
Tvoje píčování nad překlepem, chybou danou ignorancí, a občas i neznalostí ukazuje, že jsi to co jsi. A dál se už nedostaneš, víš to, tak postěkáváš, ale protože jsem v jazycích nezkušený a nevzdělán, mě to štěkání zní spíš jako kdákání slepice.
Hlídej si výslovnost :-)
Jindřichu... zkus si, prosím, uvědomit, že moje "píčování" a "kdákání" je jen občasná (velmi občasná) reakce na tvoje časté (velmi časté až neustálé) "píčování a kdákání" jaké nuly jsou všichni proti tobě. Jaké mají ubohé vzdělání, jak ti všichni závidí ty děsné prachy co vyděláváš atd.
Pokud ti tohle aspoň trochu dojde, nekdákala jsem zbytečně...
A pokud ne - tak holt musíš počítat s tím, že když hraješ mistra světa, tak si fakt nemůžeš dovolit napsat "kynetika" či "drez".
Totiž ta věčná potřeba se na netu vytahovat vzděláním a prachama, notabene ještě ke všemu na cyklistickém fóru, trochu vyvolává dojem, že v reálném životě tě nebere vážně ani klika u dveří ;-) Proč by to proboha jinak normální člověk dělal?
Tečka.
Chjo. Tohle číst je fakt o duševní zdraví. Takový zajímavý blog a takové podpásovky v diskusi. Teď jsi tomu, Jindro, nasadil korunu. Empatie nula.
(Jsem si vzpomněl, co píše Nick Twisp o Lance Lescotovi: ručička ukazatele sociální inteligence sedí na kreténismu a nehne se ani o píď. :-) To teď nemyslím na Tebe, prostě jsem si na to jenom vzpomněl, mám ty knížky rád.)
Pardon že, maje prachsprostou modurytu, vůbec pýšy. Po maturitě mě vzali do ruky nějak špatným směrem, a tak jsem ji po deseti letech praxe doplnil výučním listem... Ale ten mám beztak jen proto, abych se mohl v hákoši vytahovat na Kadla, co dělá na vedlejším taktu, a do svých dvaceti zvládl enem školku a prvních 6 ročníků.
:-)
S tou matematikou bych to zase tak nedramatizoval... Docent Čapek z VŠSE Plzeň, dej mu Pámbů věčnou slávu, říkával "Kdo umí spočítat plochu a obvod trojúhelníku, udělá v našem oboru (Pružnost a pevnost) kariéru...". Samozřejmě přeháněl, ale něco na tom bylo - spousta věcí šla odvodit, pokud to někomu myslelo logicky.
Servít říkal, stačí umět Newtonovy zákony, zbytek si lze odvodit za pomoci diferenciálního počtu.
Už dlouho se živite statikou?
Co má asi tak Vysoká škola strojní a elektrotechnická společného se statikou :-p?
Tak nedramatizuj
V podstatě měl pravdu. Jen mnozí inženýři ten diferenciální a integrální počet moc nezvládají. Kdysi jsem to zkoušel, tak rok dva po státnicích jsem po nich chtěl odvodit vzoreček pro objem koule. Většina to nadala... :)
Ale nutno říci, že většina inženýrů to ke své praxi nepotřebují sypat z rukávu a kdyby nedej bože na to došlo, tak to nějak občerství.
No, já měl asi 3 roky problém, nechápal jsem skoro nic, naučili nás ty šablony, znáš to, v tom příkladě poznáš tu šablonu a pak odintegruješ, taková ta otrokárna, ale prošli jsme si tím vsichni.
Pak jsme měli tu numeriku, a já začal za tím integrálem vidět to sčítání prťavejch proužků, dx*dy*dz jsem si představil jako tu kostičku, jen strašně mrňavou, a šlo to samo.
Pochopil jsem co v té theorii pružnosti a statice s tou matikou vlastně děláme. Stabilita?
Problém vlastního čísla?
A aniž bych se zdokonalil v řešení diferenciálních rovnic,pochopil jsem co děláme, a jak se dostávají ty dimenzační vzorce do norem. A že je problém, že nemáme ideální svět, materiál není ideální, a jak tyhle věci uvažujeme.
Myslím si, že jsem pochopil co je v pozadí toho, co počítáme a na co děláme ty programy. Řekl bych, že statici to tak mají všichni, ostatní, nevím. Ono když honíš aby ti včas dovezli beton té theoretické mechanice moc nedáš.
Ale to jsem se tuhle chlubil svému matematicky vzdělanému kolegovi, jak si představuju to dx, jako ten prťavej proužek a on se jen řechtal, že hsrm blbej inženýr, že vím prd.
Možná že jo, ale u nás to fakt je jen o sčítání proužků a kostiček, nebo odborněji "konečných prvků". Řešeni v uzavřeném tvaru je mozné jen ve velmi omezeném množství případů.
Teď už z zoho fakt mám guláš. Jsem rád, že jsem nemusel k maturitě z matiky :)
A fakt se dají odmocnovat záporná čísla? Na základce tvrdili, že ne, na střední prý jo, ale mám si počkat na vysokou (a na tu jsem nešel, 4 roky studia za 2 písmenka a tečku před nebo za jménem mi za to nestaly:)
No já kdysi jako semestrálku programoval vlastní kalkulačku pro mobil (J2ME MIDP 1.0, CLDC 1.0). Má poměrně komplikované ovládání - musíš prostě napsat ten výraz jakože třeba "sqrt(-1)" a ono ti to vypočítá prakticky cokoliv...
Tehdá mi to přišlo jako zajímavý nápad naimplementovat všechny operace, co nás v matice učili (včtně různých sin, cos, arctan...) v komplexním oboru, když jsem měl k dispozici jen celočíselnou aritmetiku, takže už i blbá odmocnina stála dost programování... :-)
Samozřejmě jsem to prakticky nikdy nepotřeboval a radši používám normální kalkulačku, protože pro život stačí + - * /
Jo jo, po třicetiletech programování jsem se smutkem zkonstatovala, že mi celý to studium bylo vlastně k hovnu, nejvyšší početní úkon dělení a to ještě tam, kde se vyskytuje, je vždycky průser.
Tak deleni je potreba, kdyz cloveka zajima prumerna hodnota. Ac vsichni bezci operujou s tempem v minutach na kilometr, tak ja jsem cyklista, takze si umim predstavit jen rychlost v km/h... a to bez deleni neprevedes. :-)
A co se programovani tyce, tak napad, ze deleni nulou vyvola preruseni nebo vyjimku hodnotim jako histerickou volovinu!
Pri scitani/odcitani muze promenna pretect a programator se o tom v drtive vetsine nedozvi, nekdy to muze byt i chtene, takze bych ve stejnem duchu dodefinoval deleni nulou!
Proste vysledkem celociselneho deleni nulou by bylo 0xffff (nebo podle delky datoveho typu) a nechal bych na programatorovi, jestli bude deleni nulou predchazet nebo mu v takovem pripade na vysledku nezalezi...
Vsak ve float point deleni nulou v pohode funguje... :-)
Tím myslíš, že existuje kladná a záporná nula nebo, že kromě čísel umí IEE754 float taky nekonečna a NaN?
Nebo ti jde jen o způsob uložení nuly, že díky skryté jedničce v mantise je zápis nuly pomocí nejzápornějšího exponentu vlastně stále nenulové číslo?
Já si prostě myslím, že dělení nulou není významnější aritmetickou událostí než přetečení, takže generovat kvůli tomu v procesoru přerušení a celá ta šaškárna s ošetřováním nuly okolo, je absurdní plýtvaní prostředky...
V SSSR rozdojili i kozla
Oblíbený fórek, ale poslouchal jsem nedávno nějakého našeho vědátora a přímo se k tomuhle vyjadřoval. Že prý to skutečně experimentálně, za podpory chemie a hormonů jde. Nebude to o litrech, ale o kapkách, ale jde to. :-)
Jen pro srovnání
Ifča psa diplomku na téma, viz výše "....v komplexním oboru"...
No, já měl za diplomku "přemostění nádraží v Ústí nad Labem".
Ten most tam stojí, ne ten můj, uplácali ho z betonu, ale podařilo se prokázat, že varianta z oceli by byla výhodnější. Tenkrát to dělal celý ročník, Schindler chtěl mít v ruce data, proč některé věci je lepší stavět z oceli.
Věřím Ifčo, že tvoji diplomkou v komplexních číslech se také věci pohnuli správným směrem :-)
No, u ryzí matematiky jsou ty dopady na nějaké "hýbání správným směrem" vždy až druhotné, po praktické aplikaci jiným oborem.
Ale jinak je zajímavé, že tohle jinak slýchám nejčastěji od vyučených zedníků... Že přece umí (na rozdíl od těch různých doktůrků a inženýrků) udělat něco, co dodnes stojí. :-)
Pěkně jsi to popsal, uzoulinké proužky a je po ptákách :) Máš recht.
Mě ten matikář, možná ho znáte, je politicky hyperaktivní, Tomáš Pecina, řekl, že jsem vůbec nic nepochopil.
A ja byl tak šťastný...
Řikal: jen debilní inženýr za vším hledá nějakou fyzikální interpretaci, matematika nabízí nekonečně víc možností...
Ale kdeže... je to sice začleněno v rubrice elektrokola, ale úvodní příspěvek je nakonec daleko víc o lidech, co všechno vědí, všechno znají, všude byli, od všeho maj klíče...
Tohle vlákno se náhodou poměrně přesně drží nastoleného tématu. :-)))
Když ona na tom elektrokole platí ta fyzika mnohem více, častěji a jemněji než na obyčejném kole. Diskutující s elementárními znalostmi fyziky dokáže často mít docela přínosný a rozumnější názor, než ledaskterý zkušený uživatel, který tomu vůbec nerozumí. No a když ten diskutující nemá jen elementární znalosti, ale třeba i trochu pokročilejší a také má znalosti z elektroniky, tak je k těm pohonům schopen se vyjádřit i jen tak od zeleného stolu a většinou má dokonce pravdu. Ne všechno lidské poznání musí být podloženo jej a jen praxí a osobní zkušeností.
Právě naopak, fyzikální zákony platí všude stejně. Problém je spíš v jejich neznalosti a neschopnosti jeich aplikace na danou problematiku.
třeba zákon o zachování energie :) hlavně ta část o ztrátách a účinnosti :)
Dneska jsem jel v našich garážích za teslou opět se mi potvrdilo, že na pohonu nezáleží, řidič byl totální kretén a troubil na mě, když jsem si ho v patře mínus jedna na kole dovolil předjet, protože on jel rychlostí chůze :)
Tak jsem zastavil a zjistil, že je to cizinec ( švýcar) , který je totálně nesnášenlivý k cyklistům a hlavní mu je " nepoškodit jeho elektroauto za 70 tisíc dolarů" a proto jel tak opatrně, že bych to kolo za ním mohl tlačit a pořád bych mu stačil... :)
Popravdě nechápu, k čemu jsou nám takový klienti kteří se cítí ofendování elektrickou blikačkou a přitom jedou na baterky :)
ad.REMIL.Naprostý souhlas,jezdil jsem na treku,4roky mám cestovku AGOGSE,stálo 36000kč, najeto 5200km,bez jediné závady,50km po Jizerkách bez problémů s baterkou.Jasně že i šlapu abych nezlenivěl,ale už bych jiné nechtěl.Je to jen můj názor a zkušenost s e-kolem. Jarda
Do nebe prý E-bajkery neberou :-)))
http://images1.kudyznudy.cz/_t_/Files/KzN/46...
tak nějak mě napadlo, že to tématicky patří sem, nejenže je tady o elektru, ale ani humorem se zde nešetří :)
http://technet.idnes.cz/osram-lightify-ma-chybu...
Chytré žárovky od Osramu může ovládnou útočník přes internet
Co myslíte, musí znát útočník Ohmův zákon a nebo studovat fyziku ?
Já mám hloupé žárovky
taky jsem si je koupil a osram si ich sám :-p
Nebudu reagovat na žádný názor,jen si dovolím napsat jedno,elektrokola/kolo se mnohdy ukáže v táhlých kopcích.Už jsem viděl dost otrávených výrazů.Někdy mi to připomíná řidiče SUV předjížděného malým autem.Ono to není tak o kolech,jako o povaze.
Za tečkou a čárkou se normálně dělá mezera, mnohem lépe to vypadá. ;-)
Kdž nespěchám a jsem HAPPY,tak může můj Mercedes AMG předjet i trabant . To jsem já
Co je to Mercedes AMG??
Prý je to Asociace Muzeí a Galerií. Asi ji vlastní Mercedes :)
A která Mercedes?
Mercedes přece miloval Hrabě Monte Christo!
Hrabě Monte Monte Christo zkratka HMMC tam se přece montuje to hjondé.
No prosím, jak je to jednoduché. Stačí dát jen hlavy dohromady :o)))
... nejlépe s pětimetrovým rozběhem... :-)))
Jaj, sorry za to mínus, ten dotykový displej je fakt zlo :(
https://d37-a.sdn.szn.cz/d_37/c_D_U/xtgdoj.jpeg...
Copak vypadá, ale hlavně se to líp čte. Takhle se samo nabízí, to nečti, ale přeskoč.
Moc tomu nerozumím, po Bitburgru měbto nepálí jako po Plzni.
Co se ukáže v táhlém dlouhém kopci?
Že elektrokolo má navrch?
Ze své zkušenosti vím, že tomu tak je.
Vrahem mého motoru byl strmý kopec, kde jsem nebyl schopen udržet rychlost nad 12 km/h.
Co s tím má společného povaha?
To už vůbec netuším.
K zdolání dálky, kopce, hory, potřebuješ odhodlání a vůli.
Povahou můžeš byt cokoliv, závistivej hajzl stejně jako dobrosrdečný Rozdalse.
Tak to jsem nepochopil - řidič SUV má být klasické kolo a ten předjíždějící má být elektrokolo? Nebo obráceně? Motor mám proto, aby mi usnadnil vyjet to, co bych normálně nevyšlápl, nejde mi ale o závodění. Po rovině nebo do mírného stoupání šlapu, motor zapnu jen když mi docházejí síly.
Ale zase - když síly už prostě nejsou, domů je to ještě 40+ km, každý sebemenší brdek připomíná výstup na Everest, je 32 st ve stínu a kolo naloženo.. A přesto se domů dostaneš a dokonce ještě za světla, to je pocit k nezaplacení. To pak člověk sedí na tom jednom "po" a tupě se usmívá a při třetím hlásí "Kokříku, zaplatím ti, než ti tady usnu"... :)
Možná jde o nedorozumění,mám jak SUV,tak elektrokolo,když mě předjede Trabant (kterého jsem kdysi měl také),tak je mi to fuk,na druhou stranu nechápu já co se týče kol,proč někdo má hlášky,když jej v kopci předjedu na elektrokole,které je schopné jet stálou rychlostí do kopce přes 20km/h a to bez úmyslu závodit,už tomu rozumíš?To jak,kdy se použije asistence a na jaký stupeň,to je každého věc.
To srovnání SUV/Trabant je nesmyslné. Do jak velkého stoupání, s jakou asistencí a výkonem to Vaše elektrokolo může jet těmi 20 km/h, a kolik km při tomto výkonu ujede? O jaké kolo jde, s jakým výkonem, jakou hmotností? Nevidím důvod proč by předjetí elektrokolem mělo být důvodem hlášek, v našem případě jde spíš o dotazy ze zvědavosti, na našich kolech totiž není vúbec možné poznat že kolo má přídavný pohon, prozradí se jen svištivým zvukem ( motor je úkryt v sedlové trubce a akumulátor v podsedlové brašničce a váží jen necelých 14 kg).
Jo a ještě k tématu...
E-kolo nebrat!! Stejně jako 29"!!!
:-)))
Ano,také se vrátím k tématu,naprosto souhlasím s prvním příspěvkem Remila.Každý zestárne,možná i začne mít zdravotní problém,elektrokolo je pak solidní kompromis,proto si v těchto případech zaslouží respekt.
Ty máš něco s mezerníkem?
Však píše, že má mezerniku málo.možná jen malo123. Tak musí šetřit :D
Pokud nemáš nic k tématu, tak si ušetři poučování o pravopisu a jdi raději dělat něco užitečného.
http://www.hybrid.cz/ceske-elektrokolo-zvladne...