Po velkém zklamání s novou, prý "ekologickou" generací Marathonů od Schwalbe (jako vcelku obvykle u něčeho, co se mění v eko) se už poměrně naléhavě rozhlížím po odpovídající, nebo i lepší náhradě.
A docházejí mi nápady i inspirace.
Přihrajte mi nějaké tipy.
Především, nejde mi o soutěž ve vychvalování toho svého favorita, spíš o varování před slabšíma stránkama (vlastnosti na mokru apod.)
A priory nevěřím na zázraky u plášťů do tří stovek, za standard považuju pětikilo plus mínus, na dražší bych se nechal ukecat spíš při delší životnosti, než pro rychlost.
Jo a taky vylučuju všechny verze pancejřáků typu Marathon Plus a obdoby jiných firem. Nepotřebuju, nevyužiju.
A nakonec, máte někdo zkušenost, nebo aspoň povědomí o bezdušovém užití na treku ?
Pro mtb je toho fůra, o žiletkách jsem četl, ale k trekovým plášťům zatím ani ň.
Hodně slov a co vlatně chceš??
Vždyť je to tam jasně napsané - tipy na slušnější trekové pláště, pro inspiraci a probírku. Varování před slabšími místy.
Vše okolo je naznačení kritérií.
V běžném trekovém rozměru 37? Nebo širší?
https://eshop.zookee.cz/zbozi/conti-plast...
Spíš by mě zajímaly zkušenosti nějakého uživatele s tímhle Continentalem - Contact II
https://eshop.zookee.cz/zbozi/conti-plast...
měl jsem od Continentalu CountryRide, jely parádně, držely dobře i na mokru
teď mám od hekyho continental touring plus, ale jsou to pěkně těžké mrchy. ale na tréning přes léto jsou fajn, když pak přezuju na "normální" lehké pláště, tak jede kolo samo :)
Contíky mám na žiletce. Zatím ty nejlevnější lundry. Při mojí předposranosti z kopců drží, ale když jsem jednou pořádně potáhnul za brzdy, tak jsem autobusákem dole pod kopcem prosvištěl jak na sáňkách.
Těžko soudit podle jedněch o druhých. Snad najdu někde nějakou referenci. A jestli ne, budu referovat sám... Zatím na pohled se mi líbí. Ještě jestli snesou provoz bez duší. Jak jsem zjistil, tak nové ráfky pro bezdušáky jsou, takže "jdu do toho" :-)
Máme šířku 37, té bych se držel, vyhovuje.
http://www.global-sport.cz/plast-kenda-khan...
Oblíbený kompromis ceny, odolnosti, životnosti a jízdních vlastností. Na pevném povrchu nemá chybu, na trávě se musí opatrně, na mokré trávě je to trošku vražda.
Za ty prachy můžeš jeden vyzkoušet, ne ;-)
Mám na Vendettě bezdušový Schwalbe Pro One 28 mm a jsem s ním velice spokojený, ráfky DT Swiss R460. Tak bych usuzoval, že nový Marathon Supreme se stejnou bezdušovou technologií TL-Easy bude také dobrá volba. http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon...
Jen nevím, kolik to stojí, ty Pro One stály 1400 na kupkole.
Tisícovka až dvanáct set. To už leze do šrajtofle.
A pak ještě trefit na krámě na tu správnou verzi (ročník) pro případnou NT konverzi.
Nedávno jsem dával nové ráfy Mavic, tak ještě musím vyčmuchat, jestli se pro NT vůbec hodí. K trekovám věcem toho moc nezmiňují obecně.
Bezduše nejsou levné, to máš ještě pásku do ráfku, bezdušový ventilek, tmel. Ten je potřeba občas dolévat, protože vysychá. Co se týče tmelu, jsem předzásoben na několik let dopředu, nakoupil jsem 900 ml balení od Bontrageru. Ten v testech vycházel velice dobře a mám nedaleko Víška, kde Bontrager prodávají. Takže kdybyste někdo měli zájem, můžu kus prodat.
Já jsem s tím bezdušákem velice spokojený. Mám to čtvrt roku a od té doby nevím, co je defekt. Můžu jezdit přes vystouplé koleje tak rychle, že z té rány mám vždy nepříjemný pocit, abych nezničil ráfek. A zároveň mám tak nízký tlak, aby bylo kolo pohodlné, ale ještě moc neplavalo.
Já bych v dnešní době už jiné, než bezdušové ráfky nekupoval, pokud to tedy jde. I kdybys tam měl vozit duše, tak máš pojistku, že když se rozhodneš pro změnu, nebude to tolik bolet.
Na horácovi jsem se teď vodvázal a za čtyřku pořídil dva ráfy DTSwis XM401. Ty by měly být pro bezduši optimalizované.
Ale na trekovi jsem měnil ráfky nedávno, ještě bez tohodle záměru. Tak jsem snad vedle nešláp. Ještě k nim zkusím něco pohledat.
Ty pláště nesháním UST, měly by stačit běžné, akorát TLR
Tak UST je dneska už asi celkem přežitek, ne? Ta nová technologie od Schwalbe TL-Easy se zdá být fakt dobrá. Ty pláště šli nahodit snadno jak kdyby nebyly bezdušové.
Ráfky jsou podle maviků na bezdušáky (primárně pro 29" MTB). Tak už asi tři minuty mám na cestě ventilky a pásku :-)
Mlíka mám taky litr. Tak ho musím nějak zužitkovat. Brácha ještě neví, že bude taky za čas bezdušovej...
Co myslíš tím zklamáním s Marathonkama? Já přezouval něco málo před rokem a zatím dobrý. Je teda fakt, že toho zatím moc nenajely, bude to tak s bídou tisícovka.
Mám teda ten základní model, bez těch různých nesmyslných "zaručeně neprorazitelných" výztuh, který z toho dělaj akorát cihlu.
Taky základní. Dost rychle se sjely (ale to bych jim nevyčítal, záleží kudy jely). Výrazně snadněji a mnohočetně se prořízly i kamínky, časté defekty. Ale hlavně, i při soustavném a správném dofukování popraskaly na povrchu a ve dvou případech se dokonce začal odlupovat běhoun z té zelené eko-sračky, co do toho začali cpát.
Zkušenost se čtyřma gumama, kupovanýma s odstupem ze dvou různých obchodů (mohla být jedna várka, nemusela).
Hmm, tak to nezní zrovna optimisticky. Už jenom proto, že taky šmejdi podražli:).
Tak po tom málu, co ty moje nový mají, na nich žádný opotřebení ojetím nepozoruju, ale jak říkám, mají max tisíc, a kdoví jestli.
Co se týká toho praskání, tak jestli máš na mysli ty drobný trhlinky na bocích - ono to sice nevypadá hezky a může to znervózňovat, ale na těch prvních se mi objevily taky asi ve druhý nebo max. třetí sezoně a jezdil jsem na nich bez problémů 8 let a nedělalo to nic, co by mělo vliv na funkci nebo bezpečnost.
No ale celkově by to celkem odpovídalo tomu, jak se v poslední době mění kvalita ... všeho směrem do )(...
Nemám počítaný kilometry, ale i podle vzorku je vidět, že nic moc. Ty starší (s modrošedou vložkou) se dojížděly až úplně do hladka.
Tak já to nechtěl na kilák přesně:)
Přibližně... několik tisíc? Do třech? Nebo pár stovek?
Jo a takový to cosi pod pláštěm bylo do žluta:).
http://miral.rajce.idnes.cz/23.8.2014_Dovolena...
Určitě o několika tisícovkách.
Tak to máš ještě tu starší verzi. Tou zelenou se začali chlubit po přestávce ve výrobě, že je to něco z recyklátu a děsně eko... Hnus
No... měl jsem. To byly ty původní a ta díra důvod, proč jsem přezul.
Výztuhu těch, co mám teď, jsem zatím naštěstí neviděl:).
Tak doufej, že ty moje byly jen nějaká páteční série a že ten zelenej fujtajbl neuvidíš zbytečně brzo.
Na jiným plášti se zase běhoun prošoupal poměrně brzo a ta zelená hmota začala prosvítat ve velkým po celém obvodu. To ty staré neudělaly nikdy. A že jsme jich na dvou kolech odjezdili taky pěknou řádku.
Na "treka" akorát tak do města jsem teď musel koupit nový plášť - zatím jenom zadní, který hrozí prasknutím, přední je po nějakých deseti letech pořád OK.
Byly tam Schwalbe Land Cruiser 37-622. Vybral jsem totéž, ale letošní novou verzi - byl zrovna levnější než stará verze.
Dá se kupodivu foukat až na 6 barů proti původním 4,5 a vypadá dobře. To je tak vše - ještě jsem ho nevyměnil.
Vyhrabávám tohle téma, abych doplnil zkušenost. Vyklubal se z toho nejhorší plášť, co jsem kdy měl.
Původní přední se sjíždí pomalu a tak je pořád beze změny, starý možná i 15 let.
Je z doby, kdy jsem na tom jezdil ještě dost.
Na zadním novém se už od začátku objevily drobné trhliny a tak jsem jej nikdy nefoukal na plný tlak, nejvýš něco přes 5 bar.
Praskliny se i tak zvětšovaly, plášť celkově bobtnal a najednou začal skákat - udělala se boule.
Starý ani ne dva roky a jezdím na tom jednou týdně do města, takže odhaduju nejvýš 500 km.
Jinak kolo stojí - ne venku, hezky uvnitř a potmě, takže co si guma může víc přát.
Snad tam museli zapomenout přidat nějakou vrstvu nebo složku, ale od Schwalbe mi to přijde dost neobvyklé, takový zmetek.
Normálně se věci reklamují, ale tyhle vady asi těžko.
Pěkný nepodarek, zřejmě popraskaly vlákna a tak se udělal boule.
Na kole se mi to nestalo, ale na autě, na pravém předním kole, auto nešlo udržet na silnici a musel jsem se s ním hodně prát aby ho udržel v pruhu a dojel pár kilometrů domů.
Už dobrých pár let kupuju jenom tento a zatím naprostá spokojenost, nic takovéhoto jsem na něm ještě nikdy nepozoroval, vyhazuju vždy až když durch sjedu. I recenze neustále víc než dobré, snad jsi měl jen smůlu.
Tak ještě dodej, co to je :-)
Ale není potřeba, vzpomněl jsem si.
https://www.mitasbiketyres.cz/trekove-a-mestske...
Rubena (Mitas) Shield, taky jsem je chvilku měl.
Nebyl problém je takhle dojezdit, šlo to rychle. Ty už radši ne.
Že by to byla ještě Rubena? Když teď tak koukám na ten zbytek vzorku asi máš pravdu, fotka už je 5 roků stará. Psal jsem ale samozřejmě o Land Cruiserech na které jsem po Rubeně přešel.
https://www.amazon.co.uk/Schwalbe-Cruiser...
jestli si můžu dovolit svojí osobní zkušenost s pláštěm. Za 6 let jsem jednou přesedlal na Schwalbe.. měkčí a dobře přilnavé spíš na silnici, ale rychle se sjížděl... Na tenhle nedám dopustit. Král v terénu a na silnic super nízký valivý odpor i při nerovnostech. cena 399 kč na 5000 km
http://cz.author.eu/komponenty/plaste/700c...
Ten " super nízký valivý odpor" jsi odvodil z čeho ?
Tyhle pláště jsem taky jezdil. Valivý odpor je slušný, ale plášť je celkem náchylný na defekty. Asi daň za nízkou hmotnost (550g v drátu).Pokud by byl zájem, můžu přenechat na vyzkoušení (najeto asi 1700km).
No jak píšou o té tvrdé směsi na vrcholu pláště, tak ta by valivý odpor mohla snižovat.
Objektivně měřit to nikdo z nás nejsme schopni. Leda si o tom někde přečíst a pak tomu pro jistotu věřit. Protože je to u nás vždy jen jeden pokus za několik let.
Za několik let? To asi na kole moc nejezdíš, jen o tom žvaníš.
A jak často ty měníš plášť, že jsem tak smělý? A proč hned hovoříš o žvanění? To se ve své úvaze tolik mýlím? Tvrdá směs má vyšší valivý odpor? Proč se tedy nedělají u lokomotivy gumová kola? Měla by přece lepší záběr.
Gumová kola u lokomotiv experimentálně zkoušeli. Pozitiva byla, ale nejspíš rychlé opotřebení a nákladnost to zabila.
Na pneumatikách jezdí linka č. 1 pařižského metra už léta.
Ty jezdíš po kolejích, že řešís valivý odpor kol lokomotivy?
Na cestě je to něco úplně jiného.
Tvrdá směs má výhodu jedině ve vyšší životnosti pláště. Valivý odpor záleží hodně na kostře pláště. Závodní pláště s nízkým valivým odporem většinou nemají moc tvrdou směs. Navíc tvrdá směs špatně drží v zatáčkách.
Různě přehazuji několik sad plášťů. Při průměrné životnosti nějakých 5 až 12kkm, mi to vychází že sjedu v průměru dvě sady za rok.
Aha takže rozdíl dvakrát za rok a jednou za jednotky roků, to jest rozdíl v jednotkách považuješ za důvod k označení mého názoru za žvanění? Lokomotivu jsem uvedl jako příklad ultra trdého povrchu kola. Jestli nechápeš ani to, tak už asi nemáme o čem diskutovat.
Rozdíl několika set procent.
Aha, tak ještě učebnici matematiky pro základní školy a to kapitolu procenta :D
To mě připomělo ten starej židovskej, jak si Roubíček stěžuje Kohnovi:
Vezmou Kohn, já za korunu koupím, za dvě prodám, vždyť mám na tom jen jedno procento :-)
Takže pro ty méně chápavé:
Mám spotřebu 2 páry za rok, tobě vydrží pár dejme tomu 3 roky. Takže za 3 roky sjedu 6 párů plášťů proti tvému jednomu. To je 6x víc, tedy 600%. :-))
Jsem snad s tebou v rozporu, co se týká množství sjetých plášťů? Ano, sjedeš jich 6x více než já. Hned od začátku píšu, že jich patrně sjedeš v řádech jednotek více. Ano i procenty se to dá vyjádřit a dokonce máš i pravdu, za rok sjedeš 600% mých plášťů. Jaké to závratné číslo :D Kdybys to vyjádřil v promile, tak číslo bude ještě větší a ještě závratnější. Ale ať to vyjádříš v jakémkoliv zlomku jednotek, tak ti to nedává žádný důvod mne nazývat žvanilem, protože ty máš více spotřebovaných plášťů za rok. Ono poznávání světa se nekoná pouze sjížděním plášťů na kole.
A poradis mi nějaký plast se vzorkem, který vydrží? :)
Zkoušel jsem smart samy, ale na zadním to bylo sjete snad během 2000 km.
Teď mám jednu sadu CX Comp, ale řekl bych, že na zadním to zmizlo ještě rychlejc. Jediné, co mi se vzorkem dlouhodobě drží, je kenda klondike, ale voz zas v létě kilove pláště s hřeby :)))
Zkus se krotit a nedriftovat při každičké příležitosti :-)
https://www.youtube.com/watch?v=YJMWWE9C9aU
CX-comp mi vydrží vzadu asi 6000km. Ale vážím 70kg.
Můžeš zkusit Continental RaceKing. Dělá se rozměr 35-622. Vozím podobný na bajku a vydrží hodně. Ale vzorek je spíš jen do sucha.
http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres...
Jsem měla od nich dvakrát Silk Roady a pokaždé vydržely 7000. S těma prvníma jsem první zimu jezdila po všem, po štěrku, po blatě, po sněhu, druhou zimu (po cca 3000) už to prokluzovalo, ale měly jemnější vzoreček. Teď už po takovým sajrajtu nejezdím, tenkrát jsem se na tom učila uřídit to i v terénu.
Jezdím Silk Roady na krosu, teď kevlarové a spokojenost, držej i jedou. Obul jsem je, protože občas jedu nějakou kozí stezku a nechtěl jsem úplnej slick. Chvíli jsem jezdil Schwalbe Road Cruiser 32 a sundal jsem je - vypadaly jako na silnici ale nejely.
Jezdím na treku na Schwalbe Marathon Dureme.
Jsou asi o třetinu lehčí než ty Marathon Plus a jsou to držáci. Jen mám trochu obavu, že už jejich výroba taky skončila, nebo se k nám nedováží.
Našel jsem jen tohle:
http://m.heureka.cz/plaste/schwalbe-marathon...
Vloni jsme se tu o tom bavili, a nějaký kolega hodil link na zahraniční e-shop, kde zrovna byl výprodej, i s poštovným mě plášť vyšel na polovinu toho co chtějí tady. Koupil jsem hned 4, zkusím to najít. Možná budou i jinde, kafky skočí na "inovovanou" verzi a staré dobré budou ve výprodeji...
http://plaste.heureka.cz/maxxis-overdrive...
Já mám tenhle plášť.Zatím ani jednou jsem nepíchl a to mám najeto přes 4 500km.Na těch pláštích.