Doporučuji raději tří rychlostní shimano nexus. Za tisíc korun perfektní volba
Jak je to se servisem? Po kolika kilometrech a jak je to náročné? Dá se to doma nebo je to složitější?
Dá se doma. Až se ti zdá že to chodí s příliš velkým odporem tak rozebrat, vyprat v petraku a natlacit novou vazelínu. Stačí na to i běžné nářadí, plan je na netuším. Většina lidí to ale nikdy neudělá a nic se nestane.
Dvojrychlostní jsem v ruce neměl, ale třírychlostní a osmirychlostní S-A už jsem rozebral. Oboje jen tak doma ve svěráku a bez problémů. U trojky po prvních 2500 km, kdy začalo vrzat uložení unašeče na ose, od té doby je dalších 2500 km klid. Do osmičky jsem koukal víceméně ze zvědavosti, chodila hladce předtím i potom. Tovární vazelíny bylo v obou převodovkách dost a tipoval bych, že bez údržby vydrží za normálních okolností několik let.
Dekuji za radu,vim o Nexusu,ale ja chci jednoduchost a nechci lanka.Prakticky mam dve moznosti-razeni malym kopnutim dozadu.(Sturmey Archer) nebo Sram Automatic s automatickzm razenim(zalozeno mechanicky na odstredive sile pri vyssich otackach).Preferuji prvni moznost.Zajimaji me prakticke zkusenosti s vydrzi.Pro zajimavost-3-rychlostni nexus ma pomer 1,84 a dvourychlostni Sturmey Archer 1,38 a naba stoji 1500,-
Pozor na celkový převod :-) I 48 zubů vepředu je těžký
Jedna se o skladaci Esku - 20"-kola a 44 zubu na klikach a 18 zubu vzadu.Na kopce akorat,ale na rovinu potrebuju zrychlit
U skládačky to jde,akorát,že to potom nebude 44:18,ale třeba 44:13
Presne tak.Na treku by to odpovidalo asi prevodu 32/13
Já to myslel jinak. Ten náboj nemá tuším převod 1. Tím myslím,že první(respektive druhá rychlost) není 1:1 takže není zachovám původní převodový poměr.Na netu je tabulka
Zakladni jev 44/18 a zprevodovany(do rychla) 44/13
(18/1,3=13)
už jsem se na to díval. Je to 1:1 Já měl 5 kvalt a tam to bylo,hodně do rychla(5)
omlouvám se, že po dvou letech znovu otevírám tuhle diskuzi, ale mám dotaz. Skládám si silničku do města na rámu z favorita ze 70. let. Mám vepředu originál tác 48z., takže pokud bych si dal nábu S-A S2 dejme tomu s pastorkem 20z., dostal bych převody 48:20, resp. 48:14? Jaký na to máte názor z hlediska pohybování se pouze v Pražském provozu?
Díky za názory
To je ta nevýhoda že direct bys měl mít na rovinky a druhý převod do lehka, ale máš to naopak.
Jediná co to měla rozumně byl 3kvalt pro furtky, kde je direct uprostřed, takže dostaneš jeden navíc do kopců, a jeden do rychla, ale není to kickshift.
Ideál je 2,8, cca.30km/h, samozřejmě jak pro koho, ale s lehčím 2,4 možná na rovince budeš vycházet z převodu při 25km/h, a 3,4 je zas na větší rychlost která se húř udržuje cca.43km/h.
Jezdit na tom lze, s kopcem ti to moc nepomůže.
Dle mých zkušeností to výhodu nepřináší.
;)
Ale 2,4 už je dost lehký abys dával kopce nahoru.
Může to být naprostá paráda, nebo taky disaster, záleží kolik vážíš a jak jezdíš, jestli kopce dáváš ze sedla, atd.
První co bych vyměnil na Favoritu by byl talíř s klikama, za čtyřhran.
Před pár lety jsem to taky řešil, nákupní&pivas - sládačka Eska, 1973 r.v. - 3 rychlostní torpédo od Sramu: 42/16 z., vedení lanka v kuse. Jak jsou převodový poměry v náboji nevím (někde to je na Sram stránkách (měl jsem vytisklej rozres n.d., někde to mám zahrabošený)), je to do pomala, 1:1 a do rychla. Na popojíždění na nevelkou vzdálenost dobrý.
Tak už sis to na skládačku pořídil? Koukám, že také někdo jezdí na skládací Esce, to mě těší.
Já si tento náboj na skládací kolo Eska pořídil po kratším zvažování v prosinci 2016. Sice jsem s tím kvůli počasí jel zatím pouze jednou na vzdálenost 22,5 km (9,5 km se standardní Eskou do prodejny, tam montáž nábojové převodovky, následně 22,5 km s převodovkou domů). A jsem po té první jízdě nadšený!
http://www.nakole.cz/diskuse/21341-skladaci...
Nemohu se dočkat, až sleze sníh a teplota bude alespoň -3°C a více, zas osedlám skládací Esku...
Teda to jsem netušil, že je převodovka bez ovládání lankem a ještě s torpédem. To bych si mohl dát na svůj popojížděcí vehikl.
Jak to brzdí ve srovnání s hydrulikama a je to přehazování spolehlivé ?
mohu pouze porovnat 3 rychlostní S-a a V-brzdy
Pocitově brzdí SA malinko hůř než V. (ale kolo jsem měl pouze půjčené, neznám tech stav zadního náboje)
Stále se to chovalo použitelně.
Protože hydrauliky brzdí líp než V...