Před pár lety jsme debatili o tom, že tahle vopičárna:
http://www.nakole.cz/diskuse/16045-hradec...
Se nemůže nikdy zaplatit. Spočítáno přes palec. Taková příprava na tunýlek...
Tak se podívejme, jak to dopadlo a že si chystali spíš pořádný tunel, než tunýlek.
http://hradec.idnes.cz/hradec-kralove-zrusil...
Dopadlo to podle očekávání. U nádraží je o to pochopitelný zájem. Jinde už tolik ne. A je to velice drahá investice, jejíž ekonomická návratnost nebude žádná. Kdyby místo toho postavili obyčejnou halu s držáky kol a zaměstnali tam hlídače, tak by to bylo znatelně levnější a ti lidé by ještě získali obživu.
Na druhou stranu ta věž ti převezme a vrátí kolo v každou denní či noční hodinu, s čímž veškeré úschovny zavazadel s lidskou obsluhou měly vždy problém a třísměnný provoz hlídačů i s nějakým zástupem už by byl možná dražší.
U Futura jsem čekal teda větší zájem. Je to dost velká obchodní galerie s multikinem, furt tam bejvaly ve stojanech desítky kol, je to v centru největšího sídliště. Ale kdykoliv jsem jel okolo, krčilo se vevnitř jen pár kousků. Za tu pětikačku na den teda nechápu. Dojet si ke kšeftu nebo ke kinu a nemuset vymejšlet zamknutí, neklepat se celou dobu o kolo, docela luxus za ten drobák. Ale zájem o to evidentně není.
Dneska jsem jel 2 x kolem té věže u Futura a jak dopoledne tak i odpoledne byla věž víc než z poloviny zaplněná, takže až tak špatný to s jejím používáním není.
Ono by bylo dobré zpočítat, kolik to jedno zaparkované kolo v poloprázdné (z tvého pohledu poloplné) věži město stojí denně.
No a to číslo zveřejnit.
Dobré by to sice bylo, nemělo by to být tak složité to zjistit, ale k čemu by mi to bylo dobré vědět?
Pro mě jako náhodného návštěvníka města nebo i bydlícího na druhém konci města, který hledá bezpečné místo k uložení kola než si něco vyřídím nebo projdu památky, tak podstatné, že město takové uložení kol provozuje a požaduje za to symbolickou částku 5 Kč na den.
Klidně by mohl mít dvě nebo i tři částky za parkování, do 2 hodin třeba 1 Kč, do 16 hodin 5 Kč a do 24 10 Kč.
Některá města poskytují parkování aut zdarma některá za poplatek, někde mají sportoviště zdarma nebo koupaliště jen za symbolické vstupné, nebo pro domácí zcela zdarma a také se nad tím nikdo nepozastavuje. Jsou to obecné (městské) peníze, tak si město se svými asi 70 zastupiteli rozhodlo, že prostě vyjde cyklistům krapet vstříc a postaví parkovací věž a bude za to chtít 5 Kč na den. 5 Kč jednotná sazba je nejspíš rozumné maximum co můžou chtít. Když by chtěli víc, tak by věže nejspíš byly mnohem méně užívané, nebo spíš jen náhodnými návštěvníky města a těch zase tolik opravdu není.
Když to vezmu z druhé strany, tak pokud nebudu moct někde bezpečně uložit kolo ve městě, tak tam ani na kole nepojedu a nepůjdu do obchodů ve městě, nestavím se v hospodě ve městě ani nic. Když už budu muset, tak vezmu auto a pojedu obchoďáku u kterého můžu zaparkovat a ne ve městě, kde to je velký problém a dost drahá sranda.
Co myslíš, že je pro město výhodnější, já s kolem ve městě nebo s autem za městem?
Tenhle údaj je potřeba znát, any se mohlo posoudit, jaká investice se městu vyplatí.
Otázka nestojí jestli auto ve městě. To by tam být nemělo. Otázka je, jestli pro většinu obyvatelje výhodnější síť parkovacích domů, nebo třeba subvencovaná síť MHD, treba s elektromotory.
Abys to mohl posoudit, musíš vědět jaké jsou náklsdy na jednoho přepraveného.
Selským rozumem mě vychází, že kolo jako dopravní prostředek může pouzít maximálně 20 procent obyvatel, v Praze jsou to podle velmi optimistických odhadů aktivistů pouze 2%.
Takže 80 procent (nebo 92) bude nedotováno a naopak bude sponzorovat malou hrstku spoluobčanů?
Není lepší fakt síť elektrobusů?
1. Město má i jiná kritéria posuzování investic než jen ekonomickou návratnost. Kdyby se to posuzovalo jen ekonomicky, tak by byla třeba blbost opravovat silnice a hlavně chodníky. Návratnost opravy je jasně nulová.
2. To by mne tedy ta tvoje selská úvaha zajímala, jak jsi k ní došel. Já mám výsledek své selské úvahy zcela jiný :)
3. Pokud nedokážeš svůj předpoklad, tak to co z něj odvozuješ je zcela irelevantí.
Nulová návratnost při opravě chodníků ? To na to jdeš hodně zjednodušeně. Co takhle odliv bohatších lidí z neudržovaného města, turistů, zákazníků = pokles příjmů. Nekoukej na to jen přes svoji osobní potřebu, ale krapet v širších souvislostech.
To ovšem musíš psát Jindrovi. Ten na to kouká právě přes tu okamžitou návratnost. Jemu a jeho optice jsem se přizpůsobil. Vždyť píšu, že takhle jednoduše se to posuzovat nedá.
Co je Tuhle zase za pomluvu?
Jako okamžitou návratnost?
Ty fakt máš řeči hak ti komančové, zlý kapitalista jde za ziskem (okamžitým) a drancuje bezohledně přírodní i lidské zdroje.
Jaká pomluva a jací Komančové. Nejprve rozjedeš svou standardní kampaň, že ta věž je jen ekonomický nanávratný tunel a když napíšu, že na to pohlížíš jen přes tu návratnost, tak se vztekáš a házíš Komančema. Přečti si své předchozí výroky, úvod tématu a pak se teprv vztekej. To co jsem napsal není žádná pomluva, ale konstatování faktu. Jestli jsi celý článek myslel nějak jinak, tak se nauč psát, protože tvoje vyjádření dopadlo zcela jednoznačně.
Mám pocit, že pro město je, co se týká příjmů, stejné jestli je tam k pobytu přihlášený nějaký chudák či boháč, počítá se to za kus.
Neví to tak docela, část daní (snad) směřuje k obci. Alespoň tak mě to náš bývalý místostarosta pověděl.
Ano, to vím.
Ale o tom řeč není. Jde o to, aby se vědělo, tedy aby všichni občané, co mají zájem, ,ohli védět, podle jakých kriterií bylo rozhodováno, a kolik to všechno bude stát.
Není nic jako "město", ale volene vedení, které má transparentně jnformovat.
V případě věží v Hradci, šlo o připravený tunel pro jednoho dodavatele, proto to zarazili.
Souhlas, v podkladech pro rozhodnutí by to být mělo a mělo by to být zveřejněno. Jistě je to jeden z významných ukazatelů pro rozhodování. Dokonce pokud to podle tohoto ekonomického parametru bude nevýhodné, tak by přijetí mělo jasně zdůvodnit, proč se to i přesto přijímá. Ale rozhodně to není parametr jediný a často ani hlavní. Ty jsi si také koupil silničku, ač to pro tebe je jasná díra do rozpočtu bez jakékoliv návratnosti. Patrně to je vykoupeno jinými přednostmi :)
Já chtěl kolo, co bude brzdit a líbila se mi barva :-)
S tou barvou to chce ještě vypilovat k dokonalosti. Dres teda můžeš nechat ten tvůj...
To dokážu snadno, stačí si koupit v Albertu 20 deka sekaný a zapít to pivem Braník 10
Tenhle údaj by mělo znát těch 70 zastupitelů co to projednávali a schvalovali. Předpokládám, že ho znají a podle toho se rozhodli s ohledem na výši rozpočtu a další potřeby města a zájmy lidí.
Pro mě by to číslo bylo celkem nicneříkající údaj. Kdo je rád, že dostane 20 měsíčně, tak by ho ten údaj mohl ohromit, kdo je zvyklý pracovat s desítkama milionů, tak to bude pro něho celkem nezajímavé číslo.
Jen pro zajímavost, tak Hradec má síť MHD s elektromotory (trolejbusy). Mohla by být ještě širší, ale určitě bude, co vím, tak tady pravidelně testují nové elektrobusy a několik jich jezdí na pravidelných linkách.
Když si začal, že ne víc než 20 % lidí využije kolo a ten zbytek lidí jim dotuje parkování, tak přece nejde všechno brát pouze z tohodle pohledu. Tak to nefunguje a ani nemůže fungovat, zvlášť ne u služeb pro obyvatele a při podpoře jejich zájmů.
Já třeba také městskou dopravou téměř nejezdím a ty 4 jízdy ročně bych vyřešil jinak i kdyby MHD nejezdilo.
Také nevyužívám městem zaplacené a hodně dotované koupaliště a celé akvacentrum co město draze postavilo a provozuje, také to nepotřebuji.
Kolik asi tak lidí chodí v Hradci na fotbal, když se jim sejde 1000 diváků, tak mají svátek a při 2 tisících už píšou o naprosto mimořádné účasti a to jsou asi 2 % lidí, přesto město dalo na výstavbu nebo opravu (nevim a je mi to jedno) stadionu 100 000 000 Kč !! a další velké miliony dává každoročně na běžný provoz fotbalového klubu. Něco podobného je i u hokeje.
A také tady 98 % lidí dotuje zábavu pro 2 %.
Jak to je v Praze nevim, ale ta čísla se moc lišit nebudou.
A takhle bych mohl pokračovat dál a dál.
Já jsem celkem rád, že město tahle zatím bezkonkurenčně bezpečná parkování kol zřídila a platí to. Na druhou stranu jim snáz odpustím ty stovky milionů na fotbal a jiné pro mě nepotřebné výdaje.
Ne 70 zastupitelů, ale včichni občané.
Zapomínáš na to, že tenhle projwkt zarazil kontrolní úřad, tedy v pořáf0dku to nebylo.
20 procent je maximu, reálné jsou w procenta, a to už je na pováženou. A z těch 2 procent, pouze někdo věž využije, protože pouze někdo jezdí vlakem.
Ok, zarazili tom je to neefejtivní mrhání prostredky a nahrávka pro jednu firmu. Dobře že to tak dopadlo.
Tady existuje nátlaková skupina, která tvrdí, že kola nejsou využívána, protože není cykloinfra. Postaví věž, uložení skoro zdarma, přesto není využívána. Řešení: musíme postavit víc věží....
To je jak v Evropské komisi :-)
Lidi málo čtou protože je málo veřejných knihoven. Postavíme knihovnu v každé vesnici, nebjen v těch střediskových, a rázem se z národa stanou čtenáři.
Výstavba nebyla zrušena proto, že úložení kol nebylo moc využívané, ale proto, že věže mohl v podstatě stavět jen jeden zájemce. Pravidla upraví, resp. už je upravili a nyní se další vyhlášené soutěže bude moct zúčastnit třeba dalších 5 zájemců.
Podmínky jinak budou velmi podobné a nemyslím, že do soutěže s upravenými podmínkami se přihlásí nějak víc zájemců. Ti co proti tomu protestovali jen upozornili na úzce vypsané podmínky. Nic jiného Úřad jim vyhověl, byly úzké, město to napravilo a vyhlásí novou soutěž, pokud zastupitelé dojdou k závěru, že bude vhodné postavit další parkování.
Pokud nepostaví, svět se nezboří a někteří zatupiutelé budou chrochtat blahem, protože jim víc milionů zbyde na fotba, hokej, nebo jiné okrajové zíjmy.
Jindro budeš pak spokojenější, že ty miliony místo do podpory cyklistyky půjdou fotbalovým bafuňářům?
Ty peníze se utratí, resp. rozdají. a 98 % obyvatel města bude dotovat zábavu 2 % lidí.
Myslíš, že tak to bude lepší, než mít po městě možnost si bezpečně uložit drahé kolo abys ho nemusel sebou všude vláčet po restauracích a obchodech?
Neříkej, že ty bys to nepřivítal a radši si půjdeš zahulákat na sadion, že rozhodčí je ošklivé káčátko.
No, on si to tak připravil, aby tu zakázku mohl dostat jen on, tedy tunel.
Na radnici mu to prošlo, asi to měl ošéfovaný, ale zašláply to výš.
Mě by se líbilo, mít kolo bezbečně uloženo leckde, ale jsem si vědom toho, že to prostě nejde. Taková zrůda nemůže stát na každém rohu a navíc, nikdo ze spoluobcanů by neměl být nucen mě přispívat na můj koníček.
A vůvec je mi proti srsti, když si někdo postaví byznys na dotacích. Dotace jsou mor, deformují ceny a vytváří korupční prostředí.
Jsem si vědom, že některé věci dotovat musíme, ale určitě nemusíme dotovat byznys krachujícího podnikatele...
je to míň než všechna parkovací stání jejichž stavbu financovalo město. Ale nepočítal jsem to, jen to tak házím do davu jako domněnku.
To asi jo.
U nás je zvykem, že se to z veřejného zafinancuje a pak za hubičku pronajme soukromníkovi, co na tom rejžuje.
Taková je už tady tradice...
Asi takto:
"Společnost ISP (dříve Atol) provozuje parkovací systém ve městě od ledna 2007 na základě třicetileté koncesní smlouvy udělené hradeckou radnicí. Město nemá ze zisků ISP žádný příjem, dividendy inkasuje BAK. Například ze zisku roku 2013 BAK získal dividendu 5,25 milionu korun. Od roku 2007 firma ISP v Hradci na parkování vydělala celkem přes 82,6 milionu korun čistého zisku."
Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby...
Pokud vím, tak "Zpočítat" nejde nic...
Otvíráme jazykový koutek?
Sem s tím, jo uz mě doručili ten nosník, píšu o tom jinde
No, dneska ti ta čeština moc nejde...
Esli to nebude tim, ze jsem predevcirem prepnul po trech dnech z nemciny do anglictiny, kterou zejtra vymenim na dva dny za francoustinu a pak na 14 dní za spanelstinu.
To dokaze pekne rozhodit sandal i tem, co gramatikou ziji, natoz me, kterou na ni obecne pece.
Spell checker pri tom preskakovani z jazyka do jazyka nema smysl ani poustet, ostane ani instalovat ceskou klavesnici.
Az se pokusim neco delsiho napsat, projedu to wordem, tady to smysl moc nema.
Nejde o nějaký tunel, jde jen a pouze o to, že lidi nechtějí dát za bezpečné uložení kola 5 Kč.
Ani parkovací věž u nádraží není plně využívaná, vždycky tam nějaká volná místa stále jsou.
Když to není zadarmo, tak to nevyužívají, tak se kola různě povalují okolo. Jenže to už ani nejsou kola, ale strašné plečky, rezaté ohavnosti.
Fakt, že že abych třeba já používal běžně kolo pro courání po městě, tak by těch parkovacích věží muselo být alespoň 10. A pokud nejedu do oblasti nádraží nebo k Futuru, tak na kole nejedu, protože nemám žádnou starou plečku co můžu kdekoliv bez obav odložit. A v tom je nejspíš celý problém.
Jde o tunel.
Ten,co tu věž "gratis" postavil to měl naplanované tak, že další bude "draze" stavět z obecních peněz. Vymyslel systém "ochrany" tak, aby ty zakázky dostal jen on a nikdo jiny.
Nepočítal s tím, že o to lidi nebudou stát, nebo s tím, že město nebude vyhazovat prachy za věže, o které není zájem.
Není zájem?
V roce 2017 se má stavět parkovací věž v Břeclavi. V roce 2018 asi v Hodoníně. Obě u nádraží.
Města by ty věže stavěly, ale lidi o ně nemají moc zájem. Třeba v Hradci je věž u nádraží využívaná s bídou na nějakých 50 % a další úplně minimálně.
Nádraží je snad jediné místo, kde má smysl věž postavit aby byla využívaná.
Ti blbci na městě chtěli postavit věž u areálu vysoké školy, jako kdyby studenti to chtěli využívat. Učitelé jezdí auty, udělali jim vedle školy dvě obrovské parkoviště https://mapy.cz/s/UgBd Někteří studenti také jezdí auty a ti co přijedou na kole, tak to jsou takové šroty, že klidně můžou týden se povalovat kdekoliv a ti 5 kč za kolo platit nikdy nebudou.
To mu zruší, když si to přečteš, zjistíš, že to uděkal tak, aby nemohly bět splněny podmínky veřejné zakázky ake aby to musel dostat on.
No, a pak, protože to nesplňuje, nedostanou dotaci, a nic nebude.
Primárně je to špatně, založit si byznys na penězích z dotací, a mám upřímnou radost, že mu to neprošlo, spíš ještě víc tratí. Ten pán neumí počítat, předvídat, jen se snažil využít momentálních konexí, a jsem rád, že to kontrolní mechanismy nedovolily,
Pomluvy ti šly vždy. Ten co tu věž postavil to vyváží do celýho světa. Aby se mu to líp testovalo v reálným provozu, tak si jednu postavil přímo pod nosem.
http://www.biketower.cz/contact
http://smartpitch.com/
Ty neumíš číst?
Proč mu to Hradec sebral?
Tak pro tebe znovu, ty pomluvo....
Aktivismus tě činí slepým, aneb když se krade v "dobrém úmyslu" (podle tebe) nevidíš to.
http://hradec.idnes.cz/urad-zrusil-tendr-na...
Počkej počkej... já myslel, že celej svět je Praha - a ne HK a Přerov ;-)
V tom Přerově to asi využije lidí dost. Je to tam totiž zamořeno cikány takže i úplné šrotokolo bylo v ohrožení
Ta pětikoruna se nezdá, ale zaplatit ji za jeden den několikrát znamená, že se jízda na kole stává luxusem, protože tramvajenka vyjde levněji.
Je otázka, jak z toho ven. Ekonomicky to srovnatelné není, protože tramvajenka obsahuje nemalou dotaci z městského rozpočtu, zatímco na kole jezdí každý za své.
Stejná disproporce u aut slouží k tomu, aby se omezilo množství aut ve městě. Pokud by se mělo platit i za parkování kol, bude dopad obdobný.
Proto většina městských cyklistů používá pojízdný šrot nebo nehodnotná kola. Použitelné jsou s určitými omezeními skládačky. Dražší kola se v městském provozu potkají, ale ta zpravidla jedou z domova do práce a zpět (tedy bez zastávek u obchodů) a v práci parkují na bezpečném místě.
A to tak, že v celé Evropě.
Pětikoruna je směšná, a říkat, že ji vydat na cestu je luxus mi zní trochu moc bolševicky.
Tím kolem, každý jede za své, na nádraží odloží do dotované věže, a pak sedne do dotovaného vlaku?
Budem luštit kolik dotace na koho připadne?
Všechno špatně.
Ale to je jiný problém.
Tahle věž je luxusní řešení, na které náš stát nemá, nejen výstavbou, ale i provozem. Žádný stát na něj nemá. Založit podnikatelský projekt na tom, že z dotacô postavím něco, co bude vyžadovat měsíčně další dotace a bude sloužit zlomku obyvatel, je špatně.
V hypotetickém případě, kdyby ty věže stály na každém rohu, by naše daně šli jenom do nich....
Špatný nápad od samého začátku, protože ekonomicky nesoběstačný. Tržní cena parkovného by byla ta, která by z toho udělala luxus, a ne těch 5 kaček.
Nic na světě není zadarmo.
Vždycky to někdo platí a pokud jde o veřejné peníze, tak ty musí bít investovány nejen transparentně ale i v souladu s potřebami a přáním většiny.
> Pětikoruna je směšná, a říkat, že ji vydat na cestu je luxus mi zní trochu moc bolševicky.
Když jsem tady nedávno předložil návrh mýta, který navrhoval platit za pobyt auta v širším centru Prahy 10 Kč denně, tak jsi totálně zešílel a vygeneroval jsi několik příspěvků o tom, jak chci zabít Prahu. Teď je najednou pětikoruna za jednomístný prostředek za jedno zaparkování v pohodě.
Ne, neuváděj lidi v onyl.
Nešlo o "širší centrum Prahy" ale v podstatě o okresy Praha-Východ a Praha-Západ. Dej sem ten link.
Takže lidé od nás z VP by podle toho tvého pamfletu měli pkatit mýtné, i když jedou jen do sousední vsi do práce.
Považovat okruh 30 km od koně za širší centrum je hovadské, protože tady, na venkově, je auto mnohdy jediným použitelným dopravním prostředkem ve spojení mezi vesnicemi. I ty nebudeš forever young, a tak zapomeň na to, že budeš theoretizovat o dopravě na kolech.
Proti mýtu v centru nic nemám, není důvod nenechat auto na Chodově a jen metrem, ale mezi Kamenicí a Štiřínem metro nenatáhli, a není tam žádné autobusové spojení. Tedy vlastne je, pojedes busem z Kamenice do Prahy a tam vezmes jiný bus co jede přes Štiřín :-)
Širší centrum, to si musím pamatovat, tím Pod ledem pobavím, kdyz místním řeknu ze bydlí v širším centru Prahy...
Tento typ uvažování miluju:
"Bydlím v díře, kam autobus nejezdí a když jede, tak to trvá dlouho. A já chci pracovat v Praze a chci, aby cesta stála a trvala stejně jako těm, kteří bydlí 3x blíž. To je možné jen když budu moci jezdit autem a nikdo mi v tom nebude bránit a budete mi to dotovat. A protože na to mám já právo, je přeci povinností Prahy to zajistit."
To věc překrucuješ.
Šlo o to, že v jakémsi hypotetickém návrhu se počítalo s tím, že zhruba 30 kilometrový okruh kolem Prahy bude "širším centrem Orahy" a na každé vozidlo zde bude uvalena daň 10 Kč denně, jen proto, že některá z těch vozidel jezdí do Prahy.
Mnoho jich je využíváno jem k dopravě do sousední vsi, na nákup, do lekárny, ale což, když se kácí les.....
Nemám nic proti tomu, aby se zpoplatnil vjezd do centra, ale to znamená centrum, ne Dobáejovice, Modletice, Průhonicd, Kunice....
Ano, lidé zxtěchto oblastí často jezdí do Prahy auty. Nechceme tam ty auta, tak jim to osolíme, prinutíme je parkovat na Chodově. Tak některí uvazují. V centrálním Londýně to zrealizovali, ale prd se stalo, jen se zdražila doprava a přibylo taxíků.
U nůs by to mohlo krátkodobě mít nějaký efekt, zejména pro ty, co by se starali o ten mytný systém. Ale moc si od toho neslibuji, vím, ze se jen mirně zvýší firemní náklady.
O právu a povinnosti vykřikuješ jen ty.
Já se ohradil proti nesmyslné dani a penalizaci obyvatel venkova, kteří na Prahu z vysoka serou, a jezdí tam 2x do roka jen proto, že nějaký neomarxista začne malovat do mapy "širší centrum" skoro až k Benešovu...
Prosím: https://jenda.hrach.eu/f/praha.html
> I ty nebudeš forever young, a tak zapomeň na to, že budeš theoretizovat o dopravě na kolech.
Pořídil bych si asi skútr nebo lehkou motorku.
> Považovat okruh 30 km od koně
Nejvzdálenější konec je sjezd D1 u Jesenice a ten je 17 km od koně. Zbytek je kolem 11-15.
> ale mezi Kamenicí a Štiřínem metro nenatáhli
Ještě štěstí, že Kamenice je vně vnějšího okruhu, takže se to na ni.
> Širší centrum, to si musím pamatovat, tím Pod ledem pobavím, kdyz místním řeknu ze bydlí v širším centru Prahy...
Ani Popovice tam nejsou.
Ale jo, uznávám, že jsem to přehnal.
http://i2.wp.com/www.powerlineblog.com/ed...