Výrobce kol Autor nelze podezřívat, že by nesledoval nastupující trendy cyklistiky. Proto v jeho portfoliu můžeme nalézt dnes nejen stále více populární elektrokola, chcete-li „E-biky“, ale také zástupce postupně se rodící kategorie tak zvaných „Gravel bike“, v přesném překladu tedy „štěrkových kol“.
Zavity na vidlici su tiez na kosiky na flasku. Je to relativne novy trend v bikepackingu ak mas trojuholnikovu tasku ktora ti vyplni cely ram.
Perfektní kolo, mám ho osahané z cyklokrámu.
Takhle jsem si představoval, že po roce 1989 by pokračoval tehdejší Favorit. No, nestalo se...
Ja myslim ze ne. Pokud chces neco takoveho vyrabet a prodavat musis se svezt na modni vlne, nebo tomu udelat poradnou reklamu. V zamori je to modni teprve par let, v Evrope v podstate novinka. Navic tato trida mohla vzniknout az diky kotoucovym brzdam. Takze by Favorit tezko neco takoveho mohl vyrabet, a pokud uz jo, nikdo by to minulych 20 let nekupoval.
Doporučuji k přečtení i článek, AUTHOR RONIN-ROZPOLCENÝ BOJOVNÍK od Jana Žďánského
http://www.bikepacking.cz/clanky/author-ronin...
Popravdě rám by se mi líbil moc, ale to osazení je za ty peníze neskutečná bída....
Stačí se podívat třeba na tohle na 105 o pěkných pár peněz levnější, na ultegře o zhruba to samé dražší
https://www.canyon.com/cs/fitness/roadlite/
Souhlas. Ja jsem si loni kupoval tohle https://www.evanscycles.com/pinnacle-arkose...
I s dopravou mne to stalo o neco malo vic nez Author a na lepsich komponentach.
Ono hodne budou delat i ty brzdy. Tim, ze tam z principu nemuzou byt hydry, tak je hodne dulezite aby ty lankove kotouce byly dobre a snadno stelovatelne.
Proč by tam nemohly být, z principu, hydry?
Spíš z cenových důvodů... Už jsem někde viděl duály pro hydraulické brzdy za cca 20 tis...
Zkusím to pohledat :)
tak paráda, už jen za 12!
http://www.koloshop.cz/brzdy-silnicni-brzdy-101...
Že jsou drahý, to vím, ale lester píše o tom, že tam nejdou principiálně.
A nedávno tu někdo dával odkaz na hydry, ovládané lankem. Píst i prasátko v kompaktu, od duálu k brzdě frčí lanko v bowdenu. Netuším, jestli to nemá nějaký háček, ale řešení jinak vypadá dost elegantně. A cena, jestli si dobře pamatuju, byla skousnutelná.
Což háček, ale jaký to má smysl? Když tahám za dlouhé lanko, tak proč to nakonec převádět na hydrauliku a tou ovládat přítlak destiček? Aby to chodilo rovnoměrně z obou stran a kolmo na kotouč? To se snad dá vyřešit méně komplikovaně rovnou od tahu toho lanka.
Jako u běžných hydraulik, jde taky o poměr pístku s prasátkem, snadno tak dosáhneš větší síly, jemnějšího dávkování. To lanko je vlastně jen takový prodloužený prst ruky, působící na "brzdovou páku" dole u třmenu.
Převod hydraulickou kapalinou je určitě lepší - rychlejší, hladší, přesnější. Nikde nic nedrhne. navíc - člověk má víc kapaliny, když začne vařit :-).
Ale fakt, že se dají používat mechanický duály (což může být klidně věc za deset tisíc) je ohromný bonus. Stačí vyměnit přední vidlici a můžeš to namontovat na přední kolo (a vzadu nechat ráfkovou, tou se toho stejně moc nenabrzdí).
Pomocí délky páky na řídítkách a na brzdě můžeš také udělat skoro libovolný převod. Na to ten hydraulický převod nepotřebuješ. Některé MTB brzdové páky mívají dokonce možnost ten poměr trochu měnit. Kdyby si s tím konstruktér pohrál, tak na brzdu přidělá místo obyčejného raménka vačku a dokonce může měnit ten převod v průběhu brzdění.
Napsal jsem to blbě - z principu to pochopitelně není. Je to dáno dostupnými komponentami.
Me informace jsou rok staré, ale v době kdy jsem kolo sháněl nikdo nedělal silniční páky použitelné pro hydrauliku. Ono když v té páce je i řazení, tak se tam asi blbě nacpe expanzka.
Nějaké kolo (myslím, že GT?) mělo hydraulické brzdy, ale udělané tak, že z páky šel krátký bowden na řídítka, kde vlastně začínala hydraulika jako taková.
Jinak všechny gravel bikes co jsem studoval měly prostě silniční páky a drátové brzdy.
Tos hledal blbě. Protože zcela určitě jsem vloni na jaře, na Sázaváku, viděl silniční s kotoučovkami. Bylo to černý Colnago C60 :-) Krásný kolo.
Tak to jsem si asi nastavil zbytečně přísně cenový interval ;-)
Jinak já jsem i stěma drátovejma kotoučovkama na tom co mám velmi spokojenej. Je to dokonalý dojížděcí stroj.
Spíš blbě hledal. Loni to fakt už měli všichni - Specialized, Cannondale, Focus, Scott, Giant... I ta Merida: http://www.merida-bike.cz/silnicni-kola/ride...
http://www.bikesoup.com/magazine/buyers-guide...
Počkej to si asi nerozumíme. Já mluvil o hledáná kola s hydraulickými kotoučkovkami mezi gravel bikes. Ta linkovaná merida má normálně kotoučovvky na lanko.
Linkovaná Merida má hydry na lanko: https://www.trpbrakes.com/category.php...
Ale jestli se ti nelíbí hydromechanický mix, tak mezi gravel bikes můžeš s klidem zařadit Roubaix, který měl Shimano 685.
Neco podobneho jsem si udelal na CRMO ramu,ale s rovnymi riditky.Prevodnik Absolute Black Oval 36 zubu a desitkova kazeta Sunrace 42-11.Prehazovacka XT Shadow to vezme(po vymene dorazoveho sroubu za delsi).Gumy jsem dal Maxxis Overdrive.
Mohu jen ze sve zkusenosti potvrdit a doporucit vynikajici jizdni vlastnosti "sterkovych kol".Da se to dobre postavit na cyklokrosovych ramech.
"kategorie tak zvaných „Gravel bike“, v přesném překladu tedy „štěrkových kol“."
Mě to moc přesné nepřijde. Jezdí se s takovým kolem po štěrku, nebo spíš po šotolinových cestách? Pravda, "šotolinové kolo" zní taky blbě. :)
Tak ona šotolina je v podstatě štěrk.
Jen si pod slovem štěrk člověk nesmí představit štěrk na podloží dálnice nebo železniční trati.
Jasně, že šotolina je v podstatě štěrk. :) Ale já si právě představím nejdřív tu hrubost kamení, co je na svršku železničního náspu... nebo to, co občas někam nasypou na cestu, aby se traktory a auta lesákům nezahrabávala do bahna... :) Po takovým štěrku se jezdí blbě asi na všem, na gravel biku bych to zkoušet ani nechtěl. / Vůbec bych to asi neřešil, kdyby autor neprovokoval s výrazem "přesně". :) Jenže když už bychom začali fakt řešit přesnost... diskutabilní je i výraz "štěrkové kolo" - to jako že je vyrobené ze štěrku? Kolo na štěrk.. dejme tomu, na ježdění po kamenolomu... :)
(ona totiž přídavná jména v angličtině a v češtině fungují trochu jinak. další důvod neohánět se "přesným překladem". A jo, máte pravdu, měl bych se raději věnovat něčemu smysluplnějšímu, třeba práci).
Může mi někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi "Gravel bike" a obyčejnou turistickou cyklokroskou? Jezdím na ní vlastně to samé.
Nebo že bych o trochu předběhl módu?
Tož to nadšení a pocity, o kterejch píšou v obou článkách, jsem si užila s Růženkou. Nemá sice tak luxusní řazení a brzdy, ale je o minimálně kilo lehčí a přišla mě na pět litrů. Časem jim dojde, že po šiškách a šotolině se dá jezdit i na uzších gumách :))
S tím úplně souhlasím. Taky jsem zjistil, že na jždění po lesních a polních cestách mi stačí užší gumy a pevná vidle.... a na silnici... drak!
Každému dle gusta. Já spíš postupně směřuju k těm tlustým a užívám si jejich vlastností nejen mimo silnice, ale i na okreskách s hrubším asfaltem. Na treku jsem došel až k "42" plášťům... a dlouhý turistický přejezdy převážně po silnicích jsem loni jezdil s oblibou i na horákovi :) - obul jsem sice silniční pláště téměř bez vzorku, ale pořád široký a s vysokými boky. Žiletkáři mi samozřejmě mizí za obzorem, většinu ostatních "výletních cyklistů", co tak po cestě potkám, ale stíhám nebo i předjíždím. Kdykoliv klidně podepíšu, že šířka plášťů je jen jeden z mnoha faktorů, který ovlivňujou valivej odpor... a v souhře se všema ostatníma často není rozhodující. Ale to je hodně staré téma a sem nepatří.
Souhlas. De gustibus non est disputandum. :)
Ono už ani ty silničky nepoužívají tradiční pláště š. 23 mm, ale přešlo se na 25, 28 a dokonce na 32 mm :-)
Já už mám 37mm. Oni mě jen kopiruji...
Teď už jen otázka, kdy na ně začnou cpát odpružené vidle :D
Kvůli Paris - Roubaix se s odpruženýma silničkama experimentuje už hoodně let. :) Viděl jsem i pokus o celopéro. Ale zjevně se to moc nechytlo. (Jen namátkou třeba http://www.cyclist.co.uk/in-depth/739/road-bike...
Teď jsem nedávno četl test na celoodpruženou silničku, myslím, že to byl Trek, ty pružící členy to má v hlavové trubce a v sedlové trubce - ten tester (někdo z redakce Vela) si to velice pochvaloval, kočičí hlavy s mezerama prý naprosto ok :-)
Jak jako - přešlo se dokonce na 32? Solidní silničky měly 32 odjakživa, ne?
:-)
Aneb Všechno už tu bylo...