Užitečnou službu mohou využít v Beskydech cyklisté, kteří vyrážejí na výlety na elektrokolech. Nově si mohou na vybraných místech zdarma dobíjet baterii elektrokola díky nově vybudované síti deseti nabíjecích stanic.
Popravdě mít toto u občerstvení není asi špatný podnikatelský záměr.... nevíte někdo za jak dlouho se nabije taková baterka ?
Víme, zhruba za 5h 10Ah baterie:-)
Nabíječkou 2A.
Takže v pohodě oběd plus šest až osm kousků :-))
Trochu si to pamatuju, přesně 2 hodiny a 36 minut :-)
Postavit stat, trochu si zdřímnout...
Když neuvažuji o plném nabití tak minimálně to chce aspoň hodinu nabíjet na dojetí k další nabíjecí stanici, pěkný podnikatelský záměr - mě se líbí, jen jestli těch zásuvek je dostatečný počet, tam dojedu a stejně zůstanu na suchu :(
Jak je asi ošetřeno umístění zásuvek. Jestli u toho musí majitel kola za několik desítek tisíc dvě tři hodinky "štěkat", nebo dá kolo s nabíječkou do nějakého chráněnějšího místa, třeba pod kamerou a může si zatím v klidu dojít třeba na oběd (benefit pro hospodu s takovou vychytávkou).
Možná by stačilo podívat se na ten odkaz, co je u fotky v článku uveden jako zdroj ;-) http://www.beskolo.cz/#!blank/c1nhz
Tobě to odpovědělo na moji otázku ?
Mě to dává reklamu na nějakou půjčovnu někde daleko na východě, skoro v Rusku :-)
Že ty budež zasraný pražák z pupku světa :-)
A pak že Asiata nenaučíš pořádně česky :-)
Tak když ten nadpis článku začíná "V Beskydech...", lze těžko očekávat, že to bude na západ od Aše :-). I když... http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/pepa-nos...
Odpovědělo, je tam napsáno a nafoceno, kde ty nabíjecí stanice jsou, a na některých fotkách je dokonce vidět, kde jsou zásuvky.
Ale jestli je to někde v závětří, nebo pod nějakou kontrolou z těch fotek nepoznáš. Neumím si moc představit, že by majitele elektrooblud běžně bavilo posedávat vedle hospod dvě a více hodin, než se baterie našťouchají. A nechat to tam napospas a jít do hospody...
U nás v beskydech většinou pán hospoda přijde za tebou tak že klidně můžeš mít svůj stroj pod dohledem:-)
Tak to jsem ještě nikdy nebyl v Beskydech :-))
Zřejmě nebyl, ja v nich jsem káždý den:-)
A nosej ti svíčkovou na trávu za barák ?
Ne na trávu ne, já vetšinou sedím venku v zahrádce a jsem obsloužen.
Už jsem tu někde uváděl že nikdy neopouštím svůj stroj, jsou to mé nohy:-)
Takže se motáme v kruhu a ty jsi nečetl, na co jsem se ptal...
"Tož eščo raz" - ty zásuvky pro nabíjení jsou u zahrádky, posezení, na dosah a dohled konzumenta, nebo někde za rohem, kam nevidí a musí svůj stroj a nabíječku hlídat nasucho ?
No to ti neřeknu oná je to novinka. Ale tam kde jsem nabíjel je zásuvka u posezení. Hotel Valaška, dále u Pokorných v Huslenkách a hospoda na Podlízané, tam ti hodí prodlužku přes výdejní okno:-)
Pokud tě to ovšem moc zajímá tak všude mají telefon tak se optej:-)
Já si volal do Čeladné hospda u Pařezu a tam to údajně mají u sezení venku.
Když budeš mšt chvilku, Bobe, při toulkách domovinou zaznamenávej kde točí Plzeň, koncem léta vyrazím a tak budu potřebovat dobíjecí stanice....
V Pyrenejích každý rok, a za chvilku 60ka, a v Beskydech jsem nebyl...
Načrtnu ti trasy. Bude ti jedno, co teče. Hlavně když to poteče :-)
To ne, mám dietní režim, smím jen Plzeň.
Ostatní píva spíš jen na okoštování, pít to nesmím, když si nechci způsobit ataku dny :-)
Stáří je ponižující
No když tomu věříš, kdo ví kde ji dnes vaří nebo spíš kde všude se vaří, to "smím jen Plzeň" zní jak víra tvá tě uzdraví.
Tak povídej, kde všude se vaří?
Vzhledem k tomu, že leckde chutná jako Kozel, tak buď v Popovicích nebo v těch hospodách vydávají Kozla za Plzeň.
Nebo prd poznáš, nebo, a to je poslední šance, tě šidí....
Nevím esli jsem to už neříkal, to jednou u nás Pod ledem, přijdu na pívo, orosené stojí na stole dřív než usednu, loknu a říkám si: "to je ňáký divný" zkusím podruhé a pak reklamuji.
Holka servírka koštne ušklíbne se a zakleje "a safra" a zmizí. Za chvilku stojí plzeň na stolku..
Tak se ptám, co a jak, a že orej ta nová to poketla ve sklepě, a narazila místo Prazdroje Birella a místo Birella poctivou dvanáctku
A že prej všem odpoledne strašně chutnal, šoféři si prej dávali i dvě, prej skvěle uvařené nealko....
Tak to zajídej Miluritem. Jedno pivo, jeden Milurit. To by bylo, aby se něco nepoddalo.
:-)
Na to peču, už se držím 4tej rok, je to pivem. Milurit atace nezabrání ani ve vyšších dávkách.
Plzeň neškodí, nevím proč, ale je to tak, vyzkoušeno na lidech.
To je fakt ostuda:-)
Jo to je.
Napravím to, už je čas.
Na východ od Perly ???
Od té doby, co mám zaměstnance v Budapesti, jezdím i na východ. Ale za Benešovem si už neodvážím ani stáhnout vokýnko.
Do Beskyd se nebojím, Bob mě nenechá zmrzačit, obdobně jako když cikán Josef z Ústí slavil 50ku, a pozval mě s Emilem na oslavu.
Za ty kecy co Emil ved, bysme všude, kde je víc Cikánů pohromadě dostali kudlou do zad.
Ale my odjeli z výslužkou, protože Pepíkovi kamarádi.
Stav se....
tywoe, magické OKO!! :-)
Já to beru spíš jako 4000 piv.A nesmí mi dojít ;-)
Vidím v článku obrázek s nabíjecí stanicí u hotelu Horal, dvě zásuvky jsou teda terno, pár klientů a hoďka se protáhne na půlden než něco sosnu, a to se můžem vsadit že se najde pár pitomečků co si tam napíchnou dobití mobilu :(
Život mě naučil s sebou furt tahat rozdvojku.
Podle Murphyjo totiž v zásuvce co nutně potřebuješ, vždycly už někdo má něco strčenýho.
Jinak, ono to takhle vypadá jako fajn, ale fakt to nabíjení docela trvá, a musíš s sebou vozit nabíjeákuu, která s kabelama váží taky tak kilo.
A je drahá, tak jí nenecháš někde zaraženou a nepůjdeš na 2 hodiny pryč.
Já bych řek, že nabíječku tahat nemusíš, ta by snad měla být zapojena v té nabíjecí stanici elektrokol. Provozuje to půjčovna elektrokol především pro pro svoje kola.
Cizí kola budou jen bonus a nutnost za dotace co na to dostali.
Každá baterka má jinou nabíječku a aj jiný konektor, v tom je ten háček.
Tady strašně chybí nějaké sjednocení, ono se to časem stane, ale kdoví...
Kdybych měl půjčovnu elektrokol, udělal bych síť nikoliv dobíjecích stanic, ale ty baterie bych měnil za nabité, stejně jsou moje.
Takže žádné dvě hodiny, nandáš baterii a pokračuješ po krásách Beskyd. Myslím si, že y neutrpěli ani ti hospodští, stejně by si tam ti turisté něco dali, a neokupovali by jim plac...
Někde v cizině, snad v Rakousích nebo ve Švajcu to už tak mají. Senioři si udělají tůru na kolech, nešetří baterie a jedou na plnou přípomoc, tak musí měnit.
Až by se to pořádně rozšířilo, tak bych si zařídil živnost - první pomoc. Na zavolání zoufalce, který si to špatně spočítal, bych za přiměřený bakšiš rozvážel na pořádném e-skútru nabité baterie :-)
Dobrej nápad!
Asi jako přepřahací stanice za starých časů. Poštovní dostavník měnil koně.
Pro zajímavost:
Karel Havlíček Borovský popisuje, že na Ukrajině se neměnili koně, ale bedny s poštou. Vůz byl v podstatě jen prkno s kozlíkem, na to byla přivázána bedna s poštou a stanicích se místo přepřahání koňů překládala jen ta bedna. Vlastně taková kontejnerová přeprava. (Viz Obrazy z Rus)
Tak jsem si tam zatelefonoval a bylo mně řečeno že bez vlastní nabíječky je možné nabíjet jen jedno kolo.
S vlastní nabíječkou a rozdvojkou je možné nabíjet třeba i 10 elektrokol.
A furt mi to podle těch obrázků připadá, že je to na volném, nechráněném placu, kde si kolo i nabíječku musíš hlídat.
Řešením by byl třeba plac někde v rohu oplocené restaurační zahrádky, kde bys dřepnul ke stolu a měl kolo na očích - a hospoda po dobu nabíjení prakticky zaručenou konzumaci.
Ta nabíječka docela dost hučí, proto je nabíjení v hospodách někdy obtížně realizovatelné.
Hučí, ale stačí vyměnit ventilátorek a je klid:-)
Viděl jsi mě hrát si s Merkurem?
Měnit ventilátorek.....
Blázníš :-)
Ona existuje nějaká universalní nabíječka na všechny typy baterií?
Píšou tam, že bez nabíječky lze nabíjet jen 1x kolo Bosch, na ostatní kola si musíš vzít svoji nabíječku a tu zastrčit do 230V zásuvky. Na obrázku jsou sice jen dvě zásuvky, ale když si s sebou vezmeš i rozdvojku, tak máš zásuvku jistou.
Rozumím.
To dává smysl.
pěkně na hovno
"S vlastní nabíječkou a rozdvojkou je možné nabíjet třeba i 10 elektrokol."
No z jedný 230V zásuvky ani s deseti rozdvojkama nemůžeš brát víc než 16A, pak vypadnou pojistky.
Nebo těm nabíječkám stačí jenom 1.6A?
A jestli mají několik zásuvek vedle sebe, docela bych se divil, kdyby každá byla jištěná nezávisle, i když by to pro daný účel bylo samozřejmě vhodné...
Hloupost, záleží na jištění a klidně tam může být 25A jistič.
Většina elektrokol je vybyvena nabíječkama do 2A
16 A istic je maximum pre normalne zasuvky. Ak by tam bol 25 A istic, tak by to museli byt ine zasuvky (na 32 A). Totiz aj zasuvka ma svoje limity. A tie co sa bezne v domacnosytiach pouzivaju su maz na 16A.
Tak si představ že zrovná já v paneláku mám jistič na zásuvky 25A tak že opět jen kecy:-)
Na světelném mám 16A.
To, že to tak zrovna ty máš, ale neznamená, že je to tak v pořádku. Ano, můžeš si tam nastrkat třeba hřebíky, ale jak praví písníčka.... ;-)
Ne jen ja máme to tak všichni v celém domě 38 bytů.
Nevyznám se v tom příliš, takže nevím. Ale nevsázel bych na to jen kvůli tomu, že to máme všichni v baráku. Tam, co jsem bydlel předtím, zas při nastěhování šel nulák přes pojistky a vypínače a fáze frčela napřímo. A ani malíř si toho u lustrových drátů naštěstí nevšimnul :-)
Ja na to vsázim, obvolal jsem si kámoše a všichni to tak mají stačí se podívat do vyučtování elektřiny.
Ti co mají garáž pod domem mají 32A
Na jednu zásuvku můžeš zapojit 10 odběrných zařízení s odběrem max 2000VA
ČSN 33 2130
48. Zásuvkové obvody
Zásuvkové obvody se zřizují pro připojení spotřebičů vidlicí do zásuvky. Na zásuvkové obvody lze
podle potřeby pevně připojit jednoúčelové spotřebiče pro krátkodobé použití do celkového příkonu
2000 VA.
Zásuvky musí mít ochranný kolík připojený na ochranný vodič. Jednofázové zásuvky se připojují
tak, aby ochranný kolík byl nahoře a střední vodič byl připojen na pravou dutinku při pohledu
zpředu.
Zásuvky musí být voleny podle napětí a proudové soustavy. Při použití dvou napěťových soustav
musí být zásuvky vždy nezáměnné. Každá napěťová soustava musí mít stejný typ zásuvek
v celém zařízení.
Jednofázové zásuvky : Na jeden zásuvkový obvod lze připojit nejvýše 10 zásuvkových vývodů,
přičemž dvojzásuvka se považuje za jeden zásuvkový vývod.
Ať počítám, jak počítám, tak 230V * 25A = 5750VA
Stačí se podívat do vyučtování elektřiny?
Takže ty myslíš hlavní jistič, to pak samozřejmě být může, spor se týkal stavu, kdy by před jednofázovou zásuvkou byl pouze 25A jistič, nic menšího...
A co je na té zásuvce napsané?
230V/16A jenže v bytě jich mám 10 a na jednu můžu zapojit 2000VA.
Dříve když tam byl jen 16A jistič tak pokud se pralo, peklo a začalo se luxovat jistič pdal.
Proto dodavatel navýšil jističe v celém domě.
Jelikož se mi nechce hledat normu, co selský rozum? Pokud zásuvka snese pouze 16A, je potřeba zajistit, že tam vyšší proud nepoteče, což se udělá adekvátním jištěním.
Kdybys měl před 16A zásuvkou POUZE jistič 25A, mohlo by se stát, že z té zásuvky rozbitý spotřebič bude brát 25A, jistič ještě nevypadne, ale zásuvka už se začne tavit. Kromě rizika, že něco začne hořet, by to mohlo taky někoho zabít, protože při zkratu na kostru spotřebiče by velký jistič nemusel kvůli odporu vodičů včas vypadnout.
Takže dobře, pokud budeme slovíčkařit, nemusíš tam mít 16A jistič, může to být i tavná pojistka....
Ano, v praxi se vidí různé hrůzy, ale zpravidla je produkují chalupáři a podobně, nikoliv firma. Kdyby to opravdu bylo tak, jak tvrdíš, bylo by zajímavé přečíst si revizní zprávu, pokud existuje...
Při zkratu vypadne i 50A jistič. Prosím vysvětlit pojem : Kdybys měl před 16A zásuvkou POUZE jistič 25A???? Jak to myslíš pouze???:-)
Slovo pouze myslím tak, že mezi zásuvkou a trafostanicí je 25A ten nejmenší jistič, pak je to špatně. Pokud máš za sebou třeba 100A, 50A, 25A, 16A a teprve potom zásuvku, tak ten 25A samozřejmě nevadí...
Ano, v ideálním případě představuje zkrat nulový odpor, takže obvodem teče nekonečný proud a vypadne tak jistič i kdyby byl na milion ampér. Nežijeme v ideálním světě.
Představ si situaci, kdy celkový odpor ochranného vodiče (mezi kostrou rychlovarné konvice a trafostanicí) bude 2 Ohm. To není nic přehnaného, realita bývá horší.
Nyní si představ, že na topném tělese začne probíjet izolace, takže na kostru se dostává fáze přes třeba 7 Ohm.
Co se stane, pokud nemáš proudový chránič? Do konvice teče 25.5A, ale Bobbův jistič nevypadne, přitom na kostře konvice máš 51V, což už je i v normálním prostředí podle normy NEBEZPEČNÉ!
Teorie a praxe se kapku liší, konvice už mně hořela, jistič spolehlivě vypnul.
Pračka už šla taky do kopru, jistič opět spolehlive vypnul.
Pokud by to nefungovalo tak pochybuji že by to jen tak montovali.
Ve starém panelovém domě by bylo příliž nákladné dělat oddělené obvody tak to jednoduše vyřešili takto.
Je to už 15 let a zatím bez problému.
Vzpomínám si že u rodičů v cihláku byla koupelna kuchyň a ostatní zásuvky zvlášť jištěny 16A jističema.
Pokud bych se někdy rozhodl pro rekonstrukci rozvodu tak si to tak jistě udělám taky.
U nabíjecí stanice může být klidně každá zásuvka jištěna svým jističem 16A/230V
No myslím, že je to srovnatelná situace jako když pojedeš v obci 60 km/h. Není to v pořádku, v určitých situacích se to může vymstít, ale obvykle ti to bez újmy projde.
Předpokládám, že ti na takové řešení revizi nikdo nenapíše... ale možná je v revizi napsaný 16A jistič a pokud by se něco stalo, tak jistič vyměnil neznámý pachatel...
Revize v bytech se dělá jen párkrát za život při kolaudaci a nebo výměně elektroměru při koupi bytu a nebo rekonstrukci rozvodu. Byt jsem koupil už více jak před 20 léty a revizní zprávu bych už asi nenašel:-)
Nuz a prave to je chyba. Podla normy mali rozdelit zasuvkovy obvod na dva (alebo viac) a na kazdy dat 16A istic . Pred tymito isticmi kludne moze byt jeden 25 A istic(na vsetky zasuvky). Spravny revizny technik na take zapojenie ako spominas nesmie dat reviznu spravu.
Lenze rozdelit zasuvkove obvody by bolo komplikovane (museli by sekat do steny), tak to vyriesili jednoduchsie aj ked v rozpore s normou. Fungovat to bude do prveho poziaru.
Zásuvky jsou venku, musíš hlídat nebo být hodně dobře pojištěný proti krádeži :-)
Píšou že 2 až 4 hodiny. Prostě takový pohodový komplet oběd s kávičkou a zákuskem a když nebudeš na číšníka moc spěchat s placením tak máš akorát nabito aby ses s tím dostal zpátky do půjčovny :-))
Testnul jsem kolik vydrží aku a vyjel na Lysou horu na max přípomoc, trasa Raškovice - Lysá hora, něco asfalt a něco lesní cesta, nahoře mi zbyl poslední dílek a už poblikával, nicméně i ten stačil na návrat v režimu eco+, poptal jsem se na nabíjecí stanici - umístění je nejhorším místě co mohli dát, je pod vyhlídkovou terasou (viz obr.)nově postavené Bezručovy chaty a hl.vchod je na druhé straně budovy včetně venkovního posezení, čili při nabíjení a dohledu nejde využít osvěžovnu, jen vlastní zdroj nebo mít parťáka a prostřídat se, zásuvky jsou dvě plus nabíjecí kabel pro Bosh aku, umístění vyloženě nouzovka, nic na pohodu a osvěžení při solo jízdě. Moc té úvaze při zřízení NS nerozumím, jeden chce zřídit NS a druhý řekne - dobře, přijedou a sosnou šťávu(min 1 hodinu) a při tom dají nějaký gáblík a pití a v závěru to umístí tak blbě.
Jestli ten co chtěl zřidit nabíjení moc nezaplatil (nedal zajímavou nabídku), tak se nejde divit, že mu vyhověli pouze do výše nabídky, zřejmě to považoval za dostatečné a tak se dohodli.
Je to naprd, venkovní sezení včetně stojanů na kola je na protilehlé straně budovy, jediné plus takto umístěných zásuvek je že jsou perfektně kryté před nepřízní počasí.
A nemůže to být podmínka umístění? To krytí před nepřízní počasí? Nevím, ptám se. Přeci jenom je to elektřina.
Na ochranu jsou speciální zásuvky pro venkovní použití, chápal bych neumístění na straně hl. vchodu k vůli narušení vzhledu, ale snad by to nevadilo z boku budovy kde je sezení z vyhlídkou do krajiny a postavena budka na prodej občerstvení http://ostrava.idnes.cz/foto.aspx?r=ostrava...
Asi by bylo nejlepší zeptat se přímo jich. Takhle se můžeme o důvodech jen dohadovat.
Napsal jsem autorovi projektu, uvidím co s toho vzejde.
Tak to mne zajímá taky. :) Hlavně někam (sem?) hoď reakci. Pokud nějaká bude. A když ne, ta to sem hoď taky. ;-)
Obdržel jsem odpověď od autora projektu asi v tomto smyslu - vidí problém umístění ve stejném duchu jako já, ale narazil na nájemce který vyhradil pro NS toto místo, ještě se pokusí něco zalobovat, nájemce je nějaký divný, zřejmě zelený aktivista, boom elektrokol nastupuje a minimálně hodinový pobyt v šenku se dá dobře zhodnotit a přilákat další majitele elkol když to uvidí při příjezdu k chatě, o takhle schované NS bokem kdo nečet o projektu se neví, výjezd na Lysou horu aku spolehlivě vyprázdní a tato možnost přiláká další když to budou vědět nebo šeptandou doví.
Tak letos pro případné zájemce o putování po Beskydech elektrokolem je na Lysé hoře příjemná změna v umístění nabíjecích zásuvek hned vedle vchodu do Bezručové chaty - 2x220V plus nabíjecí kabel pro Bosch, před vchodem jsou lavice kde se lze napojit a nasytit a současně mít kolo s nabíječkou pod dohledem.
Proč by to mělo být někde vedle občerstvení, proč bys na to měl koukat, když se kolo nabíjí?
Není důvod na to koukat, koukáním nic neurychlíš. Zapneš nabíjení a můžeš si jít sednout do restaurace, pojíst, nebo si sedneš na terasu a kocháš se okolím.
No a pak se budeš ještě kochat cestou zpět pěšky jelikož elektro už nenajdeš:-)
Ale to už je něco jiného, to přece s nabíjením nesouvisí.
Oni mají svá půjčovaná kola pojištěná a řekl bych, že i ten kdo si je půjčil má nějakou odpovědnost a ti ostatní, to je jejich problém.
Oni zřídili nabíjení, pobrali peníze z různých podpor a fondů, přece bys ještě nechtěl aby udělali něco navíc co by bylo vstřícné vůči lidem.
Lidi jsou svině. Na lidi je třeba přísnost
Přesně tak. Fondy vydojeny, dotace vybrány, peníze utraceny a vyúčtovány, vše přesně dle "papíru". K čemu vstřícnost vůči lidem.
Nemám potřebu koukat na průběh nabíjení, jen nechci přijít o nabíječku protože lidi jsou svině a nová nabíječka není zrovna za hubičku :-(
Ale to už si hlídáš svoje věci.
Oni ti zdarma umožní nabíjení, hlídání už si musíš obstarat sám :-)
Třeba to jinde nešlo. Anebo možná je to uděláno jen tak, aby se koza nažrala a vlk zůstal celý.
Za B je správně.
Velká chvála. Až to bude všude, tak paráda. Jen to asi pak bude chtít přejít na baterie, které se dají nabit třeba za půl hodiny. To umí v pohodě lipo.
Paráda to bude až to doladí včetně umístění, mě by stačila hoďka nabíjení bez stresu "najdu-nenajdu" nabíječku, za tu dobu jsem až na 50-sáti procentech kapacity aku.
Mimochodem, štve mě, že nabíječky jsou docela velká na to je tahat sebou. Chtělo by to něco kapesního, co by umělo třeba 8A a nabíjecí napětí 42V. Nějaký nápad? :)
Kapesní svářečka?
Jestli myslíš 8A na 230V straně, tak 1.8 kW už není zrovna kapesní výkon... pokud počítám dobře, tak na 42V vychází 44A, takže asi ani kabel úplně kapesní nebude.
Těch 8A je na výstupu ne na vstupu.
Třeba uzákonit, že každý majitel restaurace, horské chaty a kempu musí pořídit nabíječky a dát je k dispozici.
Nechceš kandidovat za poslance ? co příspěvek to perla hodna uzákonění, takové tam potřebují a skvěle by jsi zapad.
A ty máš snad lepší nápad abys nemusel sebou vozit něco vážící a objemnou nabiječku s kabelem a přesto mohl kdekoliv nabíjet?
Ještě by se to uzákonění dalo vylepšit, že všichni co budou pořizovat nabiječky tak si požádají o plnou dotaci z rozpočtu a daní. Možná by mohly také přispět třeba nějaké euro nebo i norské fondy.
Takhle už by se ti to líbilo víc?
To by v tom byl čert abychom tu ekonomiku přes elektrokola pořádně nerozhejbali.
Budeme jezdit na benzín jako debil Morče
Jak říkám, je tě tady fakt škoda, už jsi skoro napůl posranec jen ho zvolit :-)
Ty hledáš řešení, já ti ho nabízím a ty bys mě za trest nechal zvolit. To má člověk za svoji snahu najít řešení.
Mám lepší, tak jako u mobilů je už skoro jednotná nabíjecí koncovka (micro USB) tak by výrobci aku by měli taky používat jednu koncovku a stačily by pak ve zdi tři kabely, takhle tam je jeden kabel pro Bosch a ostatní mají smůlu.
To sjednocení by sice bylo asi praktické pro uživatele, ale zatím výrobci těch systémů zřejmě z nějakých důvodů nemají potřebu něco měnit.
Jenže to sjednocení u mobilů trvalo aspoň 20 let a jestli se nepletu, byl za tím tlak nějaký komise na výrobce, rozhodně to nebylo z jejich dobré vůle...
Ono je pro výrobce stav, kdy nemůžeš používat příslušenství konkurence, ale musíš si koupit to jejich, ekonomicky docela výhodný. Však taky některé značky mobilů měnily mezi generacema konektor několikrát. Sice nabíječka do zásuvky se prodávala s mobilem, ale nabíječku do auta, handsfree, datový kabel a podobně už si musel člověk dokoupit...
Nejde o jen o koncovku, ale o nabíjecí voltáž a proudy
Minulý týden jsem se stihnul projet na elektrokole šumavským příhraničním Rakouskem-kolem Bad Leonfeldenu a příjemně jsem byl překvapen nabíjecími stanicemi v Reichenthalu,Schenkenfeldenu a Leonfeldenu. Umístěny byly na náměstí,vedle parčíku s lavičkami,takže se dalo posedět,něco pojíst z vlastních zásob,s dohledem na kolo.V Leonfeldenu se dalo posedět na zahrádce přilehlé restaurace.Vybaveny byly většinou 3zásuvky každá zvlášť jištěná 16A + tam byla třífázová 3x16A pro elektroauta,ta byla možná blokovaná,nevím, ale ty na 230V byly funkční,aniž by tam musel člověk něco platit či aktivovat.Zásuvky byly německého standardu,čili bez kolíku,se zemnícími plíšky nahoře a dole,nabíječka vybavená univerzální EU šňůrou do nich pasovala bez problémů. Jelikož byly umístěny na volném prostranství,tak to vypadalo, že jejich zřizovatelem je obec.
Možná lépe by bylo tam dát zamykací boxy a konektory a zásuvky dát dovnitř. Vložím baterku do boxu, připojím, zamknu, vrátím se třeba za 2 hodiny pro baterku. Platím ne za nabití, ale za čas, abych někoho nenapadlo box blokovat třeba celý den. Jednoduché.
Takovejch "tankovacích stanic" by pak všude mohlo být víc, u obchodů, nádraźí....
Platba kreditkou, na to by fungoval i zámek, celkem jednoduché řešení technicky.
Skvělý nápad.
Třeba tak. A asi i dobrý podnikatelský záměr by to mohl být. Rozjet to by nemělo být složitější než podnikat s napojovymi automaty.
Škoda, že ve svém podnikání jsem plně satisfakován, a taky mírně v letech, a spíš se snažím pomalu vycouvávat a delegovat práci na jiné.
Rozjet něco takového by byla docela výzva.
Tak hlavně aby v Beskydech nebyli policajti stejní debilové jako na Kladně... BTW dát do přestupkového řízení cyklistu, který nadýchá 0,23 promile, na to člověk nemůže být jen policat a debil, na to musí být policajt s IQ tykve a tuplovanej debil. http://kladensky.denik.cz/zpravy_region...
Chce se aby policajti dohlíželi na dodržování zákona a vymáhali dodržování pravidel? Chce.
Když to udělají tak je to najednou špatné. Když jezdíš po silnici tak nechlastej a nebude tě to nic stát.
Když chceš chlastat tak jezdi po poli.
Cyklista je účastník provozu a řidič a řidič nesmí pít. Platí to pro řidiče autobusu stejně tak pro cyklisty a třeba i jezdce na zvířeti.
Iniciuj změnu zákona a policajti si cyklistů nebudou všímat.
Milý joudo, pokud řidič při kontrole nadýchá a nerozporuje to, tak se odečítá tuším 0,22 promile - přesnost přístroje, fyziologická hladina atd.
Takže ten cyklista, co nadýchal 0,23, má nakonec kolik? Dokážeš to spočítat? A s rozlišením silnice a cyklistické stezky máš asi taky problémy, že?
Takže 0,01 promile, to byl na šrot, co? Nejsi taky esenbák?
Milý joudo, když někdo nadýchá tolik, že přístroj na displeji ukáže 0,23 tak má kolik? Ano má nejméně 0,23 protože milý joudo ten přístroj už je konstruován tak, že odečítá ony 0,2 jednak jako fyziologický stav a onu kalibrační odchylku přístroje.
takže když dotyčnému naměřili 0,23 tak klidně mohl mít taky 0,43 promile, ale přestupek je za 0,23, protože u nás je uzákoněna 0, víš milý joudo.
Je to podobné jako při měření rychlosti. Přistroj je nastaven tak, že z naměřené hodnoty odečte 5 % (2,5 % + 2,5 %) a teprve tuto hodnotu zobrazí a zaznamená.
No a milý joudo měl bys vědět, že cyklistická stezka, tedy stezka pro cyklisty je veřejná komunikace určená pro provoz vozidel, má podobný status jako je dálnice.
A na pozemní komunikaci určené pro provoz je u nás naprostý zákaz pití alkoholu před a během řízení.
Já předpisy nevymyslel, když ti vadí, tak se snaž je změnit.
Není tak konstruován. Kde jsi to vzal??
Mily docente. :-)
1) Tolerance mericich pristroju se normalne udava ve tvaru +/-5%, takze pokud by tolerance byla 0.22, tak to, ze tu toleranci odectou, znamena, ze pouzili stav pro pachatele nejpriznivejsi. Pokud by pristroj nameril 0.23, znamenalo by to 0.23 +/- 0.22 (kdyz pouziju tva cisla), tedy neco mezi 0.01 a 0.45. Ale taky je mozne, ze 0.23 to bylo po odecteni tolerance...
2) Mezi stezkou pro cyklisty a silnici jsou sice urcite rozdily (treba tam nejezdi tolik aut), ale rozhodne si nemyslim, ze by tam alkohol predstavoval mensi riziko.
3) Souhlasim s Lelkem. Kdyby se tvrde, nekompromisne a vsude uplatnovaly vsechny nase zakony, vyhlasky a narizeni, nejspis by nejvetsi absurdity uz byly zrusene... takhle tu mame stav, kdy je formalne skoro vsechno zakazane, ale nikdo to nedodrzuje a nikomu to obvykle nevadi...
4) Nevim, jestli jsi uz nekdy potkal opileho cyklistu, ale ono nejde jenom o jeho zivot! Predstav si, ze pojedes na kole a proti tobe prostredkem motovidlo a ty proste nebudes vedet, z ktere strany se mu vyhnout...
A 1.89 promile, o kterych se v clanku pise, vubec neni malo... :-)
https://s9.postimg.org/jxex2wixb/2016_08_12...
Kdo má hajzla dostávat špachtlí z chladiče...
Dát to do přestupkového je nejlepší, co s tím šlo udělat. Hodnota pod 0,24 se považuje za "bez vlivu". Cyklista udělal zcela správně, s policajtem se nebavím a nechávám to spadnout do přestupkového.
Jiná věc je, pokud se cyklista před orgánem přiznal, že před či během jízdy požil. V tom případě je cyklista debil, protože porušil pravidlo číslo jedna "S orgánem se nebavím". ;-)
Na každého působí i tak nízká hladina alkoholu jinak. Někdo se "motá" i po malém pivu.
Cyklista je řidič nemotorového vozidla a vztahují se tudíž na něj všechny povinnosti jako pro každého jiného řidiče, pokud se pohybuje na veřejných komunikacích, což je i cyklostezka. Něco jiného je např. jízda v terénu (hřebenovka v Beskydech:), kde policajt může cyklistovi tak maximálně zasalutovat.
S tím salutováním bych si nebyl tak jistý. Konkrétní místo - 49.3756986N, 17.6958161E. Policajtova odpověď nad podivením - účelová komunikace.
Předpis č. 13/1997 Sb.,Zákon o pozemních komunikacích, § 7 Účelová komunikace
(1) Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.
PS: Kuš, až teď vidím datum.