Ahoj všem, už dlouho to tu čtu, ale zaregistroval jsem se až nyní. Dovolil bych si požádat o radu - a to jaký celoodpružený rám byste mi doporučili pro středový pohon? Svezl jsem se na celopéru a nějak mě to dostalo :-)
Něco málo o mě: 195cm, 130Kg, v současné době jezdím na Maxbike Malawi 29'' s 21'' rámem, který jsem si oproti sérii upravil o sadu XT M8000 (brzdy 203+180), přehazka, 11ti kolečko, vidlice Raidon, vpředu 53 zub, odpružená sedlovka s tvrdší pružinou. Kola jsou od Majkeho. Středový pohon mám Bafang 1KW s 13.4Ah baterkou.
Cenové rozpětí pro nový rám mám cca 20-30.000.
Jezdím převážně po cestě či rozbité cestě, lehčímu terénu se nevyhýbám ale taky, nicméně je to tak 80/20. Žádný 1m skoky, jízda po zadním a další (pro mě) kraviny nedělám, je mi 41 a z toho jsem vyrostl.
Prosím bez offtopic typu zhubi a nepotřebuješ elektropohon apod...
Budu offtopic ,ale já bych si nechal co mám a dal ještě širší pneumatiky.
Mám tam teď 2.25 Schwalbe Racing Ralph, možná by se tam dozadu vešly i 2.35 NN, ale nevím jistě, jestli to bude takový rozdíl :-(
Celopéro bych bral pokud bych měl E-skutr. Ale pokud to bude pořád kolo,tak nevím. Určitě tam vleze i mnohem víc než 2,35
Podle meho nazoru je naprosto jedno, jak se vysledny produkt nazve. Pokud vis o nejakem celoodpruzenem ramu v cenovem rozmezi 20-30kk, ktery by byl vhodny na e-skutr, budu rad za tvuj typ ;-)
V kazdem pripade dekuji moc za tvoje reakce, nevrazivost vudci e-pohonu je na tomto foru znama a za tech par tydnu co to tu ctu je myslim si evidentni. Nicmene stejne jako ja kdyz jedu autem a nebo na motorce musim tolerovat cyklisty, je (a to opet pouze dle meho nazoru) vhodne, aby cykliste tolerovali e-cyklisty. Opravdu tu nechci zadnou flamewar. Moc diky
Zrovná já mám mít nevraživost vůči E-Pohonu?? To bude nějaký omyl
Nechci se nijak dotknout tebe a ani jiných, myslel jsem to opravdu obecně pro přečtení ostatních threadů tady :-)
Jen pro zajímavost, proč měníš rám a proč za celopéro? Pro to co jezdíš musí HT bohatě stačit.
Ahoj, protože jsem se svezl na celopéru po kostkách i po silnici a je to dost rozdíl jen proti přednímu odpružení :-)
Ale zase je výrazně těžší a při záběru se víc kroutí a žere energii a navíc je výrazně dražší. A když dáš na pevnáka ještě o jednu až dvě desetiny širší gumy a přiměřeně je foukneš, tak rozdíl na dlažbě nepoznáš.
Jinak, ale rozumím tomu většímu pohodlí na nerovnostech, které je ale zase vyvážené nevýhodami.
Jen mě zajímaly důvody.
Vidlice i zadní tlumič mohou být zamykatelné a v případě potřeby pak pružení energii nežere.
To sice ano, ale pořád to není pevný rám, je tam dost volných čepů, ložiska, nemůže to být napevno bez průhybu, bude jen menší nebo větší.
Nerozumíš tomu :-)
Já vím, proto jen tak aby řeč nestála :-)
jsi hodný,půjdeš do nebe
Viz lelek, řešil bych to pevným rámem, širšíma hladšíma 29" gumama a třeba kvalitní odpruženou sedlovkou. Nižší váha, lepší vodšťuch, levnější.
Ono to asi nakonec stejně tak dopadne, v pátek ještě uděláme upgrade na 53/11-42 převody a uvidím jak se to bude chovat. Žádný odolnější celopéro jsem nikde neobjevil :-(
Ten rám od Maxbike co mám snad tak strašný není, nebo ano?
S tou odpruženou sedlovkou souhlas, co jsem si dal na treka Suntour s paralelogramem, tak jsou záda spokojený a nebolej :-) Na ty rozbitý cestičky, po kterých jezdím, je to skvělá věc :-)
Jo, tu tam mám taky, ale celopéro se chovalo ještě lépe :-)
Na tý sedlovce mi vadí to, že když se propéruje tak mám pocit, že mi utekla řidítka o 5cm dopředu :-)
Celopéro je dobríé na E-motorku
Smrtistrojí, jake celopero v cene 20-30kk bys prosim doporucil pro e-motorku? :-)
Doporučil bych kolo z bazaru s kvalitním ocelovým rámem na velmi širokých pneumatikách. Klidně i 3 palce a více. A kotoučové brzdy.
V zásadě by ti stačil full rám s pružinovým odpružením. Ušetřil bys nemálo peněz za vzduchové pérování. Rozdíl váhy a citlivost by u takového elektrohybu nebyl tolik znatelný a kromě pořizovací ceny bys časem ušetřil i dost peněz za údržbu.
Obecně se ale nové full rámy blbě shánějí (pokukoval jsem teď nedávno, z nouze, nevěda, jestli ten můj opraví)
Na kolo do města bych pořídil klidně něco z druhé ruky. Klidně s vyrajtovaným pružením. Ložiska v zadní stavbě vyměníš snadno (pokud bude potřeba) a pokud to koupíš přiměřeně levně, tak tu pružinovou jednotku dozadu pořídíš levně a vidlici taky nepotřebuješ žádnou top. Cenově se pak porovnáš snadno a ještě zbyde na obměnu potřebného.
Tak já se nebráním použitému rámu, na cyklobazar koukám docela pravidelně, nicméně sehnat 29 rám ve velikosti X(X)L taky není právě to nejjednodušší :-)
Jasně, celopéro to není, ale slušně to pomůže. Kupoval jsem ji rovnou s tvrdší pružinou pro váhu jezdce 90-120 kg, ale to už asi máte taky.
Ano, tu už mám samozřejmě taky. Dneska jsem si dal vyjížďku kolem 50km a buďto si zvykám a nebo zapomínám jaké to na tom zapůjčeném celopéru vlastně bylo :-)
Aktualni stav je tento...
Nechat tak