https://www.youtube.com/watch?v=j89T0VSn8Tw
Má tam vylepšený cyclone = egokit za přemrštěnou cenu, on na to má:-)
A taky nemá pud sebezáchovy nebo něco zobe :-)
Tak viděl jsem tam nápis UCI, takže motorek určitě bude v pořádku... to akorát lehokola je potřeba vymýtit... :-/
Jinak jsem slyšel, že třeba pořadatelé Tour de Ralsko vážně uvažujou, že příští rok udělají v závodě kategorii pro elektrokola, aby si zazávodili i ti, pro které by to jinak bylo moc dlouhé.
To jako vážně?
Z toho se stane souboj, kdo je do toho schopný nacpat nejvíc peněz. :-(
Když to bude samostatná a úplně oddělená kategorie, tak myslím, že to je jedno. Bude to podobné jako u klasiky. Špičkový materiál dost pomůže k lepšímu výsledku.
Slyšel jsem to. Netuším, zda to opravdu dopadne ani jak nastaví pravidla.
Každopadně když to bude samostatná kategorie (a možná i startovní vlna), tak proč ne? Já jsem rád, že neměli nejmenší problém s lehokolem na Hornettlonu, takže pokud někoho bude bavit závodit na elektrokole, já mu to zavidět nebudu.
Ono upřímně pokud povolí jen legální elektrokola (s limitem 25 km/h), tak spousta lidí bude bez motoru stejně rychlejší.
Závodit na elektrokolech nemohlo napadnout člověka který tomu rozumí:-)
Ale vždyť maskovaná elektrokola zřejmě mezi profíky dávno závodí a UCI s tím mnoho nezmůže... takže není lepší udělat jim vlastní kategorii a dát šanci i elektrokolům bez maskování?
Neboj odhalí je kdykoliv.
Na TF to kontrolují i v průběhu závodu termokamerou.
Je dobré si to myslet. I to, že občas něco najdou.
Ale kdo má možnost, byl a vždycky bude o krok napřed. Co takhle chlazení motorku bombičkou CO2, když bude potřeba zabrat? Kosmické technologie, zanedbatelná hmotnost.
Spolehlivější je medicína, ta je vždy o kus vepredu než ti dopingoví komisaři.
Tak termokamerou by asi mohli odhalit motor, když už je nějakou dobu v činnosti a nejspíš i chvíli po vypnutí. Předpokladem samozřejmě je, že motor vyprodukuje tolik tepla, aby to lokálně ohřálo rám natolik, že to bude termokamerou vidět.
Je ale technicky nemožné kontrolovat termokamerou všechny závodníky po celý závod. Současně asi nepůjde schovat tolik energie, aby ses vezl na elektřinu celý závod, ten motor budeš potřebovat jen v kritické okamžiky, kdy se rozhoduje o výsledku závodu, takže může pracovat desítky sekund, když budeš vědět, že žádná termokamera poblíž není nebo jen vteřiny, aby tepla nevzniklo tolik, že to bude vidět.
Opravdu nevěřím, že by dokázali odhalit všechno... :-)
Nedávno jsem sem někam dával odkaz na článek o tom, že na tohle chtějí/možná už používají magnetometr ;-)
EDIT: http://www.zive.cz/bleskovky/cyklisty-na-tour...
Na některých otevřených akcích už kategorie elektrokola jezdí, o pár takových akcích vím.
Nějaké limity výkonu motoru být můžou, ale určitě to nebude rychlost 25, ale i tak si nedovedu představit jak by to kdo kontroloval.
Pak to jsou ovšem elektrokola co nesplňují normu.
Což ničemu nevadí, protože MTB závody se obvykle nekonají v silničním provozu.