Nedávno jsem měl poprvé půjčené horské elektrokolo Lectron Montana:
http://www.lectronbikes.com/Horske-elektrokolo...
Jezdil jsem s tím víceméně po rovině, ale jelo to pěkně. Vážím 80kg, měřím 186cm, je mě 40. Jezdil bych v okolí Prahy, občas někam na hory, kde jsou i kopečky. Také dobře vypadají kola s Haibike s motory od Yamahy.
Jaký máte názor na Lectron? Případně nějaké jiné doporučení? Nebudu asi jezdit víc než nějakých 60km za den. Občas budu jen šlapat, kopečky s elektro. Tam co bydlím je asi 2km prudší táhlý kopec, který bych s tím rád také vyjel, jen šlapáním to nevyjedu.
Předem díky z tipy. Jsem jinak z Prahy.
Kolem 35000 bych kolo z obchodu nechtěl
Mě právě přišla cena OK, jelo to celkem také dobře, teď mám krosové kolo za asi 5tis.:)
Jinak asi max co bych byl ochoten d8t je 60-65tis, co by jste doporučili? Čím je ten Lectron špatný / horší?
Já jsem zaujatý, protože mám Haibike s Boschem a naprostá spokojenost. Pomáhá exelentně bez jakéholiv omezení či problémů ve všech terénech a za všech podmínek. Pokud jsi ochoten dát 60-65 tis. Kč tak bych za sebe doporučil kolo se střeďákem ať Bosch, Yamahu, Brose, Shimano Steps a j. Osobně bych dnes asi bral s Yamahou, je levnější než např. Bosch a dá se pořídit s dvojpřevodníkem.
60-65 tis? tak to je jednoznačné. Tady není o čem přemýšlet.
Mám krosovou Rock Machine za 11 kKč předělanou na elektro se středovým pohonem Bafang 750 W za 32 kKč a jsem také maxímálně spokojen, takže marně přemýšlím, jak bych mohl být více spokojen za dalších 22 kKč navíc...
Řekl bych, že bude dost podstatný rozdíl mezi krosovým a horským kolem a tam bych považoval vyšší cenu o 20 tisíc za minimální rozdíl ke spokojenosti.
Souhlas. Krosové kolo nemusí být nic moc a vyhoví.
Měl jsem na výběr. Buď Bafang na mé staré krosové kolo Author Zenith nebo pořídit hotové elektrokolo s Boschem. Bafang na staré kolo jsem nechtěl a ani nábojový motor. Takže bych musel pořídit nové kolo a takové, které bych chtěl by bylo horské a s ohledem na jeho vybavení by bylo za cca 25 tis.Kč. A s Bafangem bych byl pak téměř tam, kde jsem nakonec s Haibike s Boschem. Takže jsem zvolil komplexní řešení,kde je konstrukce kola řešena s ohledem na jeho elektrifikaci. Např.taková hloupost, že všechny kabely a bowdeny jsou vedeny uvnitř rámu kola, nebo že je na rámu místo na košík na lahev a držák pumpičky.
Dobře děláš. Do přestavby bych šel pouze z důvodu požadavků na v EU nelegální výkon ,nebo pokud bych měl svoje velmi dobré horské kolo a nechtěl se s ním loučit. Vedení kabeláže venkem by mi zas tak nevadilo.
Ahoj, zaujalo ma ,,místo na košík na lahev a držák pumpičky" kde to je na ráme? Dík za odpoveď. Prajem pekný deň
Viz foto. Je to ale asi jen jediné ekolo kde je toto umístění možné.
Aha, ja som myslel orginál uchytenie, mne by to vošlo asi tiež, ale už som si zvykol flašu mám na riaditkách 0,55l a pumpu lezyne v kapsičke pod sedlom. Dneska som na mojom HAIBIKE SDURO Croos prekonal hranicu 3000 km kupoval som ho vlani v auguste. Fotka z mája posledný sneh na KRÍŽNEJ 1574 m pohorie Veľká Fatra
To je originál uchycení, jsou tam návarky se závitem na šrouby pro košík na bidon. Na tu KŘIŽNOU to asi byl pořádný stoupák, ale pro Yamahu nic složitého. Já byl nejvýš jen na Smrku v Jizerkách (1124 m.n.m.)a Ještědu (1012 m.n.m., nic moc.
Muzes napsat vic podrobnosti? Planuji prestavbu krosoveho kola na elektro asi baf 750W. Kde nejlepe nakoupim? Liberecky kraj
Tento prodejce:www.meldius.com by měl být někde z okolí Liberce.Nemám s ním ale zkušenost,na jaře jsem s ním komunikoval a měl zájem o vyzkoušení, při komunikaci byl slušný a ochotný nabídnout i slevu, ale pak jsem motor koupil společně se švagrem z jiného (čínského) zdroje.
V Libereckém kraji, v Jablonci n.N.: http://www.skladacikola.com/
Nechápu proč si kupovat haibike s pohonem ve středu. já si koupil ecobike://www.ekobik.cz/ a jsem náramně spokojen stojí méně peněz a díky pohonu vzadu a ručním plynem nemusím šlapat. zde dávám ukázku
Já jsem taky zaujatý, protože mám Haibike s Yamahou :-) pokud se rozhodneš pro stejné tak si určitě připlať za RC provedení(dvoutalíř).
Trochu závidím, ale jen fakt maličko. Když jsem kupoval Haibike s Boschem ještě Yamaha nebyla.
Díky všem za odpovědi. Čili doporučujete Haibike Sduro Hardseven RC, bohužel to už je 73 tis. Zítra plánuji sjet do Mělníka a tam si ho půjčit. Jaký rám při mé výšce (186cm) doporučujete?
Také si moc nejsem jistý zda 27.5" nebo 29", ale asi spíš 27.5"
Zítra vlastně jdu do prvního obchodu. Jsem dost zvědavý jaký rozdíl to bude oproti Lectron co jsem zkoušel před týdnem kus od Třeboně.
Já po jedné jízdě přesně na tom modelu co zmiňuješ ze dne na den konal abych se stal majitelem tohoto stroje :-) pak jen nějaké vylepšení jako odpružení sedadla a očipování, brašničky, držáky všeličeho a zámek, pro převoz autem jedině nosič na kouli. Jak jsem už zmiňoval opravdu se nesnaž ušetřit SL verzí, pro rychlejší jízdu bys musel nožkami hodně rychle kmitat, v terénu to neva ale semtam třeba jet i po silnici a to je pak opruz. Na mou výšku 183 cm mám velikost 50.
Díky za info. Proč myslíš, že jedině nosič na kouli? Nosič mám, ale bohužel momentálně nemám auto s koulí, nevypadalo by to pěkně, pak je to na mé auto asi 20tis.:(
Až budeš mít elektrokolo (asi21kg) a zkusíš ho cvičně zvednout jako k upevnění na střeše tak pochopíš že manipulace a upevnění není zrovna ideální, nosič na kouli je pro tyto kola ideální, ovšem třeba pohlídat nosnost nosiče. Dneska jsou vozy převážně navysoko a upevňovat ze země na střeše kolo hrozí pádem, chce to mít solidní fyzičku.
Chce to model 2015, ty jsou za výprodejovou cenu okolo 56 tis. Zrovna v Mělníce mají HardNine RC 2015: http://www.akumo.cz/sduro-hardninerc. Je to 29". Nebo třeba v Liberci HardSeven RC: http://www.bradsky.cz/haibike-sduro-hardseven... je to 27,5".
Myslím, že modely 2015 nejsou o nic horší než modely 2016.
Tak jsem byl v Mělníce, bohužel kola mají rozpůjčované, čili mám rezervlý termín na zkoušku na příští sobotu. Doporučovali pro mou výšku 186cm 29".
Verzi rok 2015 již vyprodali, měli stějně jen 45cm.
Tušíte, kdybych chtěl 2015 z Liberce je 27.5" horší než 29"? 29" prý snadněji jede rychle. V pondělí zkusím zavolat do Liberce, přeci jen cena je o dost jiná...
27,5" je kompromis mezi 26" a 29". Já osobně ani neuvažoval o jiném než 29". Z vlastní zkušenosti nevím jak rychle jede 27,5" ale 29" by měla být rychlejší vzhledem k většímu obvodu kola. V terénu by zase 27,5" měla být ovladatelnější. Zkušenosti vlastní nemám, pouze to mám vyčtené. Na MS v Novém Městě měli závodníci vesměs 29". Myslím ale, že pro nás, amatéry je nepodstatné zda mám 27,5" nebo 29" i když já osobně preferuji 29".
Mrzí mně, že nešlo půjčit kolo. Byl jsem zvědavý na dojmy ze zkoušky kola. Takže za týden.
Jo, škoda, volal jsem tam v pátek, že se prý objednávat nemusím, pak pčijedu a kolo neměli. No, napíšu za týden. Jsem dost zvědavý jaký bude rozdíl oproti tomu Lextronu a celkově. Po stránce desigu atd co jsem ho dnes viděl bylo super. Nicméně ideální by bylo kdyby nejelo nic moc a já mohl ušetřit.:) Mám ale trochu obavu, že bude super.
Jsem zvědavý, jak to v Liberci dopadne.
Včera se nedlao do Liberce víceméně dovolat, pak to zvedla paní která o kolech moc nic nevěděla, nakonec prý asi měli skladem rok 2015 29", nejd59v za 53tis, pak za 56tis. Prý mám napsat na mail co mají na webu, i ohledně toho zda by se dalo dělat něco s cenou 2016. Už je to den a zatím žádná reakce.:( Když jsem se zeptal na rozdíl 2015 a 2016, prý by musela porovnávat specifikace a číst mě to do telefonu.:o No, jsem zvedavý na zkoušku kola v Mělníce v sobotu...
Rozdíly nejsou převratné - přibyl USB výstup, místo tří jsou čtyři stupně přípomoci,říditka jsou prohnutá pro lepší ochranu počítadla a jiná barva rámu, největší změnu zaznamenal motor Bosh. Nějaké čtení o Haibike je http://www.nakole.cz/diskuse/19877-podelte-se-o...
Ve čtyřiceti elektrokolo?
Si kup normální kolo střední třídy za patnáct a začni šlapat. Jsem s tim začala v šestačtyřiceti, neujela na tom ani 5 km a z toho ještě 2 tlačila :) Začala jsem v srpnu a v listopadu jsem měla najetejch nějakých sedmset a poprvé vyjela ten náš krpál (1,5 km s průměrem 10%), sice krokem a nahoře jsem měla kruhy před očima, ale vyjela. A za deset měsíců jsem zvládla dojet na Vysočinu na chalupu (82km a 1400 výškovejch), sice celej den, ale dojela.
Takovej mladej juhan a elektrokolo... To si schovávej, až bude hůř, a věř, že hůř bude.
No, u me jde i o to, že mám rád technické novinky, něco nového. Mám krosové kolo za asi 5 tis a moc mě to na něm už nebavilo. Teď jsem měl půjčené elektrokolo, občas jel sám, občas zkoušel různé úrovně dopomoci, jel jsem rychleji než bez pohonu, při tom šlapal. Zas mě přijde, že je lepší jet na elektrokole a bavit se, než být třeba večer za PC.:) Taky neplánuju jet furt na elektriku, taky pokud bych jel do hor, tak bych to nedal, takhle bez problémů.
Nevím, pořád budeš tahat zbytečný kila, i když budeš chtít jen šlapat sám, takže ti to nepojede. Buď se na to vykašleš, protože tě to na té těžké krávě nebude bavit stejně jako na tom dnešním horákovi, nebo pojedeš s motorem furt.
Pokud nemáš zdravotní hendikep, abys musel mít na kole motor, kterej se nedá odložit, když chceš jet sám, kup si motorku.
A nemáš pocit že je to věcí dotyčného co a jak bude používat?
Když jsem začínal s elektrokolem kvůli kýčlím, tak jsem po rovině šlapal za své, do kopce pak použil motor jelikož to už klouby nezvládaly.
Pokud člověk už nemá sílu tak motorek mu ji nahradí a je jedno jaký ma kdo věk.
Pak to je jízda s potěšením a ne dřina a bolest.
Kdo nezažil nepochopí:-)
Nevím, nepochopím.
Pokud jsem správně četla, tak je to relativně mladej zdravej borec, kterej na tom nikdy nějak intenzivně nejezdil, tak se ptám, proč chce elektrokolo? Zajímala by mě motivace. Ne proto, že bych byla zvědavá, ale proto, že mi to může otevřít novej úhel pohledu na věc.
Ale on to napsal jasně jen ty to tam nevidíš. Pro něj to je požitek z jízdy.
Znám pár žen které si to pořídily jen proto aby stačily svým partnerům a nebyly po jízdě sedřené.
Někdo si to pořídil proto že třeba tahá děti na cyklovozíku.
Duvodů se najde dost pak už je to jen otázka financí.
Ať je to tak či onak, vždy jsem venku na kole a né zavřený doma:-)
Ale jo, máš pravdu. Důvodů může být tisíc a všechny pochopitelné. A hlavně nebýt zavřený doma :) Já už po téhle stránce uvažuju o koupi elektrického invalidního vozíku, až třeba bude potřeba, nemusí bejt prachy, tak pro sichr je dobrý mít ho doma :))
A to neber jako srandu, to myslím vážně, ale nejdřív ještě musím pořídit vyhovující bezbariérák, to mi ještě aspoň dvě pětiletky zabere, takže na vozejk je ještě čas a nutno udržovat kondici. Musíme si klást postupné cíle, ve finále to vidím na koupi televize.
Ne. Mám doma loutkové divadlo
To s tím vozíkem nedělej, do doby než jej použiješ budou baterie hyn a budeš mít další nemalé výdaje.
Jinak já už bych dle mínění ortopedů měl být dávno na vozíku ale jsem stále ještě na elektrokole i za cenu značného utrpení než na něj nasednu. Jak sedím a jedu je vyhráno, pak je zase obtížné sesednout a doplazit se o holích do bytu.
No a ještě časem snad pořídím tohle
http://www.skutry-pro-seniory.cz/Elektricky...
místo vozíku a budu jezdit dále:-)
15km/hod je málo :-) to chce potunit
S motorkou nemůžeš do lesa baro. 1. důvod.
Ani na cyklostezky
2. důvod
Musíš mít řidičák
3. důvod
Musiš mít pojištění
4. důvod
Atd....
Výš baro, já mám docela dobrou kondici, a přezto jsem si koupil elektrokolo. Jezdím dvakrát dál a víc toho uvidím. troufnu si na terény které jsem dříve nedal. Domů se vracím stejně utahanej jako dřív. to je třeba můj důvod proč ho nám.
Naprostej souhlas.Já si přestavěl kolo na elektro vloni-kolo byl můj koníček od dětských let,kdy jsem se na něj poprvé posadil-a bohužel kolena se po letech začaly v kopcích ozývat,takže jsem kopce většinou kolo jen tlačil.A teď když mě pomáhá do kopců elektromotor,tak jsem za loňskou sezonu najezdil cca 3000km.Dřív jsem z chaty do práce jezdil autobusem,jelikož mě v cestě "překážel" Brdský hřeben.Teď těch 30 km jezdím na elektrokole,cestovní doba "ode dveří ke dveřím" je srovnatelná s tím autobusem,protože cesta pěšky na zastávku a ze zastávky mě zabrala skoro hodinu. Takže si myslím,že než se trápit na obyč.kole je lepší si užít dvojnásobný počet najetých kilometrů na elektrokole.Samozřejmě nikomu neberu lásku ke klasickému kolu (i já jsem si toho kola za těch 40let v jeho sedle užil dost),ale stejně tak je zbytečná nevraživost klasických cyklistů vůči elektrocyklistům.
Co je to 2 x dál než bez motoru?
Co si pod tím představit?
Řekl bych,že je to individuální.Za sebe mohu říct, že jsem dřív,když mě ještě nebolela kolena,jezdil běžně na klasickém kole 40-60 km v kopcovitém terénu. Nyní, již s jistým pohybovým omezením,jezdím na elektrokole běžně 80-120 km.Ale každý to může mít jinak,to je snad jasný,pro někoho je běžné jezdit na klasickém kole 150km, pro jiného je výletem ujetí 20km.No a když do kopců pomůže motor,tak toho prostě ujedeš víc:-)
Tohle vím, to je obecné a hlavně nic neříkající.
Mě zajímá jak to má Korny.
Nejsem polykač km. Chci se pohybovat v přírodě a užít si to. Ani ty km moc nepočítám, spíš hodiny. Jednoduše, zvětšil se mi akční rádius dojezdu asi 2krát. Jednou to dám já, a zbytek baterka. 2krát větší rádius je 4krát větší plocha, a to mě baví.
Ty nepočítáš kolik ujedeš km bez a kolik s elektrikou? Jak víš, že tedy ujedeš 2 x víc?
Kolik dáš na baterku, 40 km? To fakt zdravý člověk v dobré kondici nedá 40 a potřebuje na to elektriku?
Dejme tomu, že můj limit na kole bez elektriky za den bez uštvání je 50 km, pak s elektrikou za stejných podmínek dám 100 km. Asi tak. Záleží samozřejmě na terénu.
100 km na baterku v kopcích a mimo pevné cesty, to je jaká baterie?
100 km na baterku v kopcích a mimo pevné cesty. Nic takového jsem nenapsal.
Píšeš o terénech, které jsi dříve nedal, tak jsem si to tak vyložil, že to je v kopcích.
Tak to nic, to už dál není potřeba nějak vysvětlovat a psát nějaké technické údaje. Už jsem si všim jaké jsi psal vzdálenosti a nastoupané metry, to fakt nejsou kopce. Projížďka po rovině je nezajímavá.
Ty to nevíš? No prostě je to dvakrat dál.
Jel li bez motoru 20km pak je to s motorem 20x2=40km, už je ti to jasné:-)
Když mě zajímá zdravý člověk s docela dobrou kondicí a co má za baterie když na elektriku ujede 2 x víc při stejném zatížení a únavě.
Docela bych uvítal informace, nejspíš bych o něčem takovém začal vážně uvažovat.
no jo, jenže elektrokolo co ujede 2x víc než Ty by stálo daleko víc .......
Právě proto by mě zajímaly konkrétní údaje o vzdálenostech, kopcích a horách o kterých náznakově zmínil.
Přece jenom léta běží, sily už nepřibývají, občas už něco zabolí a tak dát Drtiče v polovičním čase by nebylo špatné.
Docela by se mi líbilo přijet, osprchovat se, povečeřet a ještě konečně jednou vidět slosování čísel :-))
jenže kam bys na to kolo naložil tu baterii, to bys asi musel zavolat Jindrovi a půjčit si vozík s centrálou co tahal v elektro období ;-)
No právě proto mě zaujala ta dvojnásobná vzdálenost, tak jsem se chtěl zeptat na podmínky a co vlastně má.
Jenže Korny je nějaký skoupý na informace a nechce se podělit o zkušenosti.
Tak asi dál zůstanu u svého naprosto obyčejného zlatého, stříbrného a diamanty osázeného fulla :-))
Ne, nejsem takový. Chodím ještě do práce, tak ke kompu sednu nepravidelně. Když moje "Velitelka" odmítala se mnou jezdit, tak sem jí koupil středový 8Fun a 11,4A 36V aku. Jenomže má navíc tu páčku, který říká turbo. A pak zase ujížděla ona mě. Tak jsem začal uvažovat o tom, že si to taky pořídím. Dlouho jsem váhal, jestli přestavbu, nebo hotový kompaktní elektrokolo. Vždycky jde o peníze. Nakonec jsem se rozhodl pro SDURO HarSeven RC 2015. Protože bylo na předobjednávku za 55 000, a čekací doba byla kolem 5 měsíců, tak bylo dost času na došetření korunek. Teď vím, že jsem udělal dobře. Je mi 60, takže žádný závodění.Utahat se jo, ale uštvat to ne. Jezdíme na pohodu, rovinky bez asistence, mírné kopečky taky. Do krpálů si už pomáháme. Tím si šetříme síly, a proto ten dojezd vychází asi tak na dvojnásobek oproti kolu bez asistence. Pozor, tak to vychází mě. Jiní můžou mít jinou zkušenost.
Naposled jsme jeli po rovince 108 km s vystoupanými 350 m, a jěště mi zbylo 35% v baterce.Tam jsme si jěště pomáhali v silným protivětru. Ale taky se dá baterka v krpálech vyšťavit na 20km. .... No, a výsledek toho všeho je to, že nás to baví čím dál víc.
Mám to podobně,jen s tím rozdílem,že já jsem nejdřív smontoval elektrokolo pro sebe,protože přítelkyně jezdí proti mě dost málo.Myslel jsem si,že jí ho pro občasnou společnou projížďku budu půjčovat.Jenže to jsem jí taky nestačil. Tak jsem jí letos smontoval druhé ekolo, jenže na starou horskou plečku, a ta holt blbě brzdí. Takže jí ho na společné výlety půjčuju dál a jezdím na té elektrifikované plečce, než našetřím na lepší základní kolo, na které ten motor přeinstaluji.Šlo mě hlavně o to, aby na obou byla baterka na stejné napětí, protože stejně jezdím víc jak 80% najetých kilometrů sám, takže si tu baterku z jejího kola dám na nosič, cestu "tam" jedu na jednu a cestu "zpět" na druhou baterku.Podle terénu a stupně pomoci ujedu na ty dvě baterky 80-120 km ( cca 80 v kopcích (Brdy,Šumava),120km např.cesta z Krkonoš do Prahy. Jezdím podobně jako Vy, motor v rovině vypínám, zapnu ho až v kopcích, kde už síly nestačí, takže místo sesednutí a tlačení které by mně čekalo,kdybych neměl motor, mi motor dodá tu chybějící sílu.
To je pokrok.
S přímým nábovým motorem jezdit bez "plynu" znamenalo se přetahovat s motorem co brzdil. Tak se muselo malinko do toho pouštět, aby to nebrzdilo, oči vytřeštěné na Cykloanalysta,furt hlídat spotřebu. Dostal jsem se s 10Ah baterii na dojezd 75 km, a pak jsem to zahodil, protože jsem fakt šlapal jen sám, a motor vez sám sebe.
Zajímavé jsou ty kopce, když byl drsný sklon a nešlo udržet rychlost nad 12 km/h musel jsem ten elektrostroj tlačit, jinak by se uvařil.
Někteří nechápali, proč jsem potřeboval kilowatu a hodilo by se víc a mysleli si, že chci lítat po silnicích 50kou. A ono šlo o to, abys vyjel kopec na přímém motoru.
S převodama ten problém udržení v otáčkách odpadá, což je velký přínos, jen je to všechno trochu technicky komplikovanější, než si vozit zadek na elektromotoru.
S radostí čtu, jak se za pár let věci posunuly.
Jojo, jsem rád že jsem dal vloni,když jsem se rozhodnul pro elektrokolo,na rady zkušených(hlavně Boba)a šel jsem do toho středového motoru.Protože potřebuju,aby mě kolo pomáhalo hlavně do těch kopců,kde už klouby bolí a síly dochází.Po rovinkách chci šlapat hlavně sám,na to motor nepotřebuju,a tak když ho vypnu,tak se to ještě v pohodě ušlapat dá.Sice tam na klikách malý odpor je,protože člověk točí tou převodovkou,ale před motorem je volnoběžka,takže člověk překonává jen odpor ozubených koleček,což se skoro nepozná.Takže podle toho jak moc spěchám,tak podle stupně přípomoci v tom kopcovitém terénu Brd ujedu se svými 120kg a 10kg na nosiči cca 50km(30km s větší přípomocí a 60-70km s menší přípomocí)Tak když pojedu sám a vezmu si na nosič tu druhou baterku od přítelkyně,tak mám dojezd 120km a to mě docela stačí,pak už jsem tou cestou saturován a je dobrý už být zase doma,nebo někde na noclehu,vyspat se a dobít baterky.Takže to považuji jako věc,která mě umožnila se zase vrátit ke koníčku,který mě vždycky bavil,a teď mě baví ještě víc a tím pádem najedu mnohem víc,než dřív.Auto nepotřebuji,protože i cesta může být radost a cíl :-)Co ušetřím na benzínu,tak dám sice za to přespání někde v kempu apod.,ale z té krajiny mám třeba za ty dva dny mnohem víc zážitků,než bych měl za těch pár hodin v autě ( příklad-pojedu na Šumavu,cca 240km,pojedu na elektrokole po malých silničkách a cyklostezkách, pojedu dva celé dny+někde za 500,-Kč přespím a dobiju baterku.Když bych jel autem,tak ty prachy dám za benzín a tu jízdu si zdaleka tak "neprožiju",jako v sedle elektrokola.
Taky si myslím, že kolo má tu správnou rychlost k poznávání krajiny.
Pěšky je to moc pomalé, autem člověk lecos mine. Jen stále víc pozoruji, že ta cesta zdaleka není jen to člověk jede, ale u mě i dlouho dopředu plánování, trasování, čumění do mapy, a potom nějaký ten přejezd, kdy všechno jde rána na ránu, že ani není čas všechno vstřebat, a pak fáze závěrečná, kdy je člověk doma, a před spaním mu běží před očima film ze kterého si uvědomuje, co vlastně všechno prožil.
Paradoxní je, že 35 let staré velké cesty si nejintenzivněji uvědomuji okamžik, kdy jsme od emigrantů, co nás míjeli autem, dostali nějaký prachy ať se najíme, a my si s Honzou každý koupili litrovku stolního růžového, bagetu, a olejovky, a za krásného červencového odpoledne si udělali piknik na březích Marny.
Ten pocit, že jsme mladí, silní a strašně šťastní, že tam jsme, se mi u té řeky vracívá, i když platí jen to poslední, že jsem šťastný.
A to si bez toho kola lze těžko představit a je fuk, jestli má elektromotorek nebo ne.
Jojo, je to tak :-) Já zas až tak velkej cestovatel nejsem,na to abych vyrazil na nějakou štreku daleko za hranice nemám dost odvahy,jazykových znalostí a poslední roky už ani dost zdraví, ale i tady v Čechách je pěkná krajina,hezká místa a kromě toho, že jsem zdaleka všude nebyl,tak se rád vracím na místa,kde se mi líbilo. Proto jsem rád,že jsme třeba kolegovi cyklistovi poradili,co si namontovat na kolo,aby mu to pomohlo tam kde mu síly nestačí, třeba se časem vypracuje jako Vy, Jindro a bude jezdit zase na kole bez motoru, nebo ho to třeba chytne jako mě,koupí druhou baterku a bude jezdit po republice jako já:-)Protože si taky myslím,že je to jedno a je to jen na něm, jestli chce jezdit s motorkem, nebo bez něj.Protože pokud mu to přinese radost z jízdy na kole a jeho samotného to přesune z auta nebo autobusu do sedla kola,tak je to prostě fajn. Protože co si budeme povídat,přece jen je lepší potkávat na silnicích "kolegy"cyklisty či elektrocyklisty,než hlučné a někdy i dost bezohledné motoristy.Protože ti jsou od okolí odděleni bariérou plechu,kdežto my jdeme se svou vlastní"kůží na trh".Proto moc držím palce nám všem slušným cyklistům,ať nám to jezdí bez nehod a ať máme z těch našich toulek po matičce Zemi samou radost a žádnou bolest :-)
Já proti motoristům tak silně vyhraněn nejsem, nacestuji toho autem fakt dost, asi tak 60-70 tisíc ročně.
Sám, v smradlavé plechovce....
Snažím se myslet jako cyklista, když tu plechovku řídím a jako řidič, když jedu na kole. Myslím si, že kdyby to tak všichni dělali, a všichni měli nějakou větší zkušenost z cestování po silnicích na kole i auty, bylo by nám všem líp.
Ano, opovrhovat nad tím, že si někdo nechá pomoci motorkem je trochu hloupé.
Jo, náš BoB vykoušel všechno, převodový nábojový, nábojový bezkartáčový, pár střeďáků, jeho zkušenosti je třeba brát vážně a s respektem, protože to není hodnocení nějakého redakturka, co má napsat reklamní článek do novin, ale vydřené a draze zaplacené zkušenosti, které kdo chce, nepřeslechne.
Díky, přesně tak,kéž by bylo takových motoristů jako Vy víc, nejlépe všichni. Bohužel je mnoho takových,co sedí v nějaké velké káře typu BMW nebo AUDI,a jedou s prominutím jako hovado :-( Proti těm slušným samozřejmě nic nemám, je mi jasné, že naprostá většina motoristů jsou úplně normální lidi jako my a autem jedou jen protože se potřebují s rodinou a bagáží přepravit z místa na místo. Ale ti namachrovaní frajírci s károu přes milion,kteří se považují za pány světa, tam je bohužel jen otázkou času, než způsobí nějaké neštěstí. A my na kolech,kteří jsme bez ochrany těch plechů okolo, my to v případě pokud se setkáme s nějakým takovým individuem na blbém místě v blbý čas,odsereme bohužel nejvíc :-( Vždycky, když sedám do sedla,tak si zkusím pomyslet na toho strážného andělíčka a poprosit ho,aby mě cestou doprovázel a já ve zdraví dojel do cíle...
Elektrokola nejsou jen pro hendikepované a nemohoucí. V tomhle směru je ČR za světem ještě hodně daleko. Velmi rychle to pochopili třeba v Německu.
Tak jsem byl v Mělníce, zkusit SDURO HardNine 29" RC, jelo super, ve srovn8n9 s Lectronem, který jsem měl půjčený mnohem rychleji zabírá, také pomáhá jen podle toho jak se šlape, Lectron byl víc jak elektro skůtr.
Překvapivě ale v Mělníce měli zájem prodat verzi pro rok 2017, že v předobjednávkách by byla i sleva, prý má lepší přehazovačku a brzdy. Katalog pro rok 2017 je zde: http://www.akumo.cz/elektrokola-haibike-2017
Bohužel se v komponentech kola nevyznám, nevíte čím je verze roku 2017 lepší?
Uvažoval bych o SDURO Hardnine 5.5 nebo 5.0.
Má smysl na ní do jara počkat?
Díky
Petr
SDURO 5.0 (2017) odpovídá výbavou Deore letošnímu SDURO SL (2016). Teda kromě převodu, kdy 5.0 má 2x10, SL jen 1x10. Verze SDURO 5.5 má navíc ještě větší baterii (500W). Ceny:
SL - 59.999,--Kč
5.0 - 63.999,--Kč
5.5 - 69.999,--Kč
Již delší dobu mám kolo Steinbach vybavené elektropohonem Gruber Assist, tento pohon je nyní vyráběn rakouskou firmou vivax.assist. Motor a alektronika jsou uloženy v sedlové trubce normálního průměru 31,5 mm, akumulátor vážíci 1 kg je v malé brašně pod sedlem. Celý pohon včetně akumulátoru váží jen 1,8 kg. Na na kole je báječné že na něm není na pohled vůbec vidět že je vybaveno elektrickým pohonem a že je na něm možnost jezdit i bez motoru jako na jakémkoli běžném kole vzhledem k vybavení komponentami Shimano XT 3x10 a vážící včetně elektrického pohonu 13,5 kg (má odpruženou přední i zadní vidlici a kotoučové brzdy). Pohonný mechanistus nevykazuje při jízdě bez zapnutí pohonu žádný odpor. Motor má výkon 100 W, což umožňuje pohodlně zdolávat běžná stoupání. Samozřejmě je potřeba šlapat. Cena je ale značná (viz stránky www.vivax-assist.com). Manželka má poněkud levněší modell Gruber bez zadního odpružení).
pohodlně zdolávat běžná stoupání? to byl dobrý for
Patrně myslel běžná stoupání na cyklostezce podél Labe...
Podél Labe ano, ale jen na dolním toku. Už by se nesměl moc pokoušet o střední a už vůbec nelézt na horní :-)
A nejhorší jsou reklamní šotci, všude vlezou a strašně rychle se množí.
Kdyby to bylo tak úžasný, není potřeba na to dělat reklamu takhle hloupým způsobem.
Kde kdo by si to běžel koupit, kdyby to umožňovalo pohodlně zdolávat běžná stoupání.
Tohle je dobrý do oblastí, kde je na 20 km 10 lanovek. Nahoru lanovkou a sjíždět dolů. Na pár hrbolů ve sjezdu a na přejezd k další lanovce baterka vydrží.
Asi jsem se špatně vyjádřil s tím zdoláváním běžných kopců. Pod běžným stoupáním si lze představit leccos, já jsem měl na mysli třeba trasu z Smědavy na Knejpu, nebo z Protrženě přehrady na Mariánskohorské boudy. Projíždíme běžně třeba trasu Mariánská hora, Desná, Protržená přehrada, Na Knejpě, Josefodolská přehrada, Josefův Důl a zpět. Chalupu máme v Jizerských Horách, konkrétně na Mariánské hoře v nadmořské výšce 800 m a běžně jezdíme trasy přes Knejpu ve výšce pokud se nepletu 990 m. Pokud nevěříte, přijeďte se přesvědčit. Reklamu nemám v úmyslu ani potřebu dělat, nejsem výrobcem, prodejcem, nejsem ani na prodeji nijak zainteresován. Napsal jsem ten příspěvek jen proto, že jsem byl několikrát dotazován cykloturisty kteří nás potkali a byli překvapeni, že o tom nikdy neslyšeli. Potíž je, že nejbližší prodejci jsou v Německu a v Rakousku.
Určitě se to s tím kolem dá projet. Celkem to tam znám a občas to jedu. 100 W motorek asi pomůže, nevim jak moc vydrží baterie, ale občasné zapnutí na asi 40 km s nějakými asi 800 m zřejmě zvládne.
Souhlasím, že na krátké výlety po nenáročné trase když je člověk ve slušné kondici, tak asi dobrý a elektrika nějakou službu udělá.
Ale jak jsem psal, tahle kola s touto pomocí budou nejvhodnější třeba do těch Alp, kde je 10 lanovek na 20 km, tam si ta kola určitě užijí, když už na ně mají přebytečné peníze. Nic proti ničemu.
Těch 100W je dobrých na překonání retarderu na rovné silnici:-)
Za ty prachy si to koupí jen blbec co neví kam s prachama.
Asi by ses divil jaká stoupání s tím jezdíme. Ujišťuji Tě, že rozhodně nemám na rozhazování a koupě jsem nikdy nelitoval. Nepřipadám si ani jako blbec. Před časem jsem psal pro jeden časopis a jezdil na veletrh ve Friedrichshafenu. Tam jsem kolo viděl a výrobce mi nabídl možnost si kolo vyzkoušet v Alpách. Nejprve se mi zdál poměr cena-výkon pŕíliš velký, pak jsme se ale s ubývajícími silami s manželkou rozhodli si kola koupit. Je mi 72 let a manželce 65.
Pokud někomu výrazně pomůže100W,potom je otázkou,zdali raději nezhubnout,nebo nezačít trochu posilovat.
Měřím 185 cm a vážím 82 kg, tak hubnout budu těžko, s posilováním při mém věku a s nahrazeným kyčelním kloubem je to také těžko realizovatelné. Třeba je to pro Tebe nepochopitelné, ale těch 100 W je opravdu znát.
Před tím, než jsem si pořídil motor 750 W, jsem měl možnost svézt se na kole s motorem 250 W. Znát to bylo, ale rozhodně ne tak, abych s tím vyjel třeba na Poledník. Takže taky pochybuji o tom, že by 100 W bylo výraznou pomocí.
Zajímalo by mne jak mohutnou máš baterii, aby dokázala uživit 750 W motor a jako dlouho vydrží. A také zda také ještě šlapeš. Se 750 W nemusíš po rovině šlapat vůbec.
Mam 1kw stredovy Bafang, na 9 pripomoc to zere cca 1400w. Baterii mam 13.4Ah a realne mam dojezd kolem 100km. Jasne ze ne furt na 9, ale staci 2-3 (300-500W) do kopecku, po rovine jedu na prvni stupen (100W), prumerna rychlost 25km/hod. Je fakt, ze Tady na kralovehradecku je to placka, takze v horach to muze byt vyrazne mene, zalezi jak radis a jak rychle jedes.
Jak vidím, je zbytečné tuhle diskusi vést. Mám zjevně úplně jinou představu o tom co chvi. Já po rovině nepotřebuju motor zapínat vůbec, ani do mírného ani středního stoupání, zapnu ho jen když pro mne začně být šlapání příliš těžké, pak motor zapnu a okamžitě jasně cítím úlevu. Dávám přednost kolu, které není těžší než běžná kola (bez motoru), nebo je dokonce lehčí než mnohá z nich, představa kola těžšího než 15 kg je pro mne nepřijatelná. Jak sám píšeš, potřebuješ motor zapínat i po rovině. To já na lehkém kole kde nemám žádný odpor proti šlapání nepotřebuju. Chápu že když vláčíš dvacetikilové nebo těžší elektrokolo, 100 W by Ti nestačilo. Pokud by ses projel na mém kole a neřekl bych Ti že je v něm elektrický pohon, nepoznal bys to ani potěžkáním, ani při šlapání. A ani na pohled. Já to také nenazývám elektrokolo. Nemám potřebu dosahovat po rovině rychlost 25 km/h nebo vyšší, jsem cykloturista, který má zájem si užít jízdu krajinou a usnadnit si jízdu do strmějšího stoupání, kde bych bez motoru kolo tlačil.
Představy jednotlivých alektroskůtristů, elektrokolistů a lidí cyklistů s malou a občasnou elektrickou pomocí nudou určitě hodně odlišné.
Podobné kolo, teda tento systém by se mi v kole občas taky zamlouval mít, zvlášť když v delším stoupání "dojdou baterky" nebo je tvrdší než momentální síly.
Zatím ta cena je docela velká na občasné využití, ale pěkné to je, tak snad třeba časem.
750W motor neznamené pořád výkon 750W(nebo příkon) Kdybych měl volit mezi normálním kolem a 100W E-bike,tak si vyberu to šlapací bez motoru. :-)
To je samozřejmě Tvoje volba, kolo bez motoru mám také, většinu kopců co máme na horách na něm vyšlápnu, ale nadřu se. Na tom se 100 W pohonem se nenadřu.
To budou kopce jak na Hané :-)
Já bych to za tu cenu taky nechtěl.Nicméně vzhledem k tomu,že to kolo váží prakticky stejně jako kolo bez motoru,tak si myslím,že funkčně to nemusí být zas takový nesmysl,prostě se na tom jezdí úplně stejně jako na klasickém kole,jen v těch kopcích(zvlášť těch táhlých,ač nepříliš prudkých,ale svou délkou únavných)může ten 100W motorek pomoci,resp.kompenzovat staršímu,ale trénovanému jezdci úbytek sil způsobený věkem.Na rovinu a do mírného kopce zvlášť u lehkého kola není potřeba motor zapínat,ten se využije až když jezdci docházejí síly.Vzhledem k tomu,že má zachovaný trojtác i zadní přehazku,tak se s tím dá vyjet většina kopců a ta lehká přípomoc v případě potřeby je prostě bonus navíc. Nakonec o pár příspěvků výše se tu snaží diskutující rozmluvit tazateli elektrokolo a radí mu raději lehké karbonové kolo.Tak proč by aktivnímu jezdci nemohl v kopci pomoci 100W motorek? Tohle kolo není ani tak alternativa ke klasickému elektrokolu,ale spíš k tomu karbonu,který taky není zrovna levný...
On je ale rozdíl kopec a kopec.
V kopečku pár procent to jistě pomůže, ovšem v kopci kde mně to bere 700-800W ti to nepomůže.
Maximálně ti to odlehčí když to elektro budeš do toho kopce tlačit.
100W za takové prachy se nevyplatí ani náhodou.
Pokud to ovšem někomu stačí proč né, ale masový zájem o to jistě není a hned tak nebude:-)
I můj malý aku šroubovák dá 300W:-)
Omlouvám se, špatně jsem si pamatoval údaj výkonu. Je to 200 W na ose pedálů, tedy skutečný výkon, nikoli příkon.
Jaký má tak malý motor točivý moment?
Můj první dojem poté co jsme měli možnost si kolo vyzkoušet byl tentýž, je to bezvadné, ale tolik za to je moc. Ovšem pocit jak jsme snadno ve stoupání předjeli mnohem mladší a trénovanější cyklisty byl báječný. Ale jak věk přibýval a síly ubvývaly, manželka navrhla, že bychom to měli ještě zvážit. Nakonec jsme se rozhodli pro koupi a rozhodnutí nelitujeme. Ale nikomu tehle názor nevnucuji.
Má to pouze jeden převod a do budoucna nedostatečný výkon. A cena? To už si dám raději běžný 250W převodový motor.
Možná sis nevšiml že to kolo o němž píšu má 3x 10 převodů. Je jedno kde mezi rotorem motoru a poháněným kolem převody jsou, zda částečně v převodovce pohonného mechanismu a částečně mezi osou pedálů a kolem, nebo plně tak jako u běžného kola, tedy mezi osou pedálů a zadním kolem. Naopak, jestliže je část převodů v převodovce, nemá uživatel v době kdy by mu došla energie v akumulátoru plný rozsah převodů, nemluvě o tom že poveze o pět kilo navíc. O hmotnosti elektrokol výrobci většinou taktně mlčí, někdy uvedou alespoň hmotnost pohonné jednotky, ale o hmotnosti akumulátoru se zapomínají zmínit.
Jednak těch 200W je "o trochu více", než dříve uváděných 100W, jednak se tady neustále hauzíruje s výkony, ale do kopce nás tlačí kroutící moment, a to je pak o něčem jiném. Proto jsou středové motory výhodnější, protože mají za výstupem z motoru další převody do pomala a tedy si zvyšují točivý moment - potažmo stoupavost.
Totéž by mělo platit i o tvém kole.
Mohlo by to platit. Ovšem pochybuji(dávám k diskusi) že 250W středový motor je pouze o 50W silnější a jinak žádný rozdíl. Točivý moment obou řešení bude naprosto propastný
Jedna věc je 200W reálných na výstupu a 250W (a více) nominálních bůhvíkde.
Těch 200 W reál tvrdí výrobce. A točivý moment? Mlčení?
Zkus se u výrobce zeptat, určitě Ti odpoví. Pořád ale platí že se tady srovnává nesrovnatelné, pokud Ti nevadí neohrabaný dvaceti- nebo vícekilový stroj s obludnou bramborou středového motoru na němž lze bez motoru těžko jezdit, je kolo se středovým motorem dobrá volba. Nejlehčí kolo se středovým motorem co jsem zatím viděl bylo kolo vážící 17,5 kg, ovšem jeho cena nebyla o moc nižší než u nejlevnějšího Vivaxu, který váží 13,5 kg. Nejlehší kolo s Vivaxem váží jen 9,9 kg, ovšem cena je pro běžného cyklistu zcela mimo realitu.
13,5kg s motorem? a vším? Takže kolik tedy váží bez toho zázraku?
Aniž bych chtělo cokoliv zpochybňovat nebo rozporovat - jen spíš taková technická, ze zkušenosti :
Ty váhy jsou opisované z prospektů, nebo skutečně vážené v reálném provozu (důležité ! nevážit při nákupu, ale po pár týdnech)
Mnohdy jsou na skle nebo papíru krapet idealizované, nebo ovlivňované demo-komponenty.
Já to kolo vlastním a vážil jsem ho digitální závěsnou váhou. Vlastni pohon včetně 6 Ah baterie váží 1,8 kg. Proč píšeš že by vážení po pár týdnech mělo dát vyšší hodnotu?
6Ah baterie o napětí 24V. ?
No protože si obvykle majitel v běžném provozu kolo optimalizuje, někdy něco vymění, někdy doplní. Mnohdy je i odolný spotřební materiál těžší oproti dodanému (s co nejnižší váhou a malou životností nebo spolehlivostí - pláště, duše, řetěz, sedlo, pedály atd.)
Není to pravidlem, ale taky žádnou výjimkou. Kde jde výrobce při marketingu cestou omračování váhou, nezřídka toho využívá.
Teď nevím, jestli jsem nepřehlídnul něco podstatného, abych nevyvozoval špatné závěry. Kdyžtak mě oprav.
Pochytil jsem tady i na odkazech :
Nové kolo stojí 86 tisíc.
Váží 13,5 kg včetně motoru a 1.25 kg baterie
Je to kolo s předním i zadním odpružením
Mě ty počty nějak nevycházejí. Buďto jsi zázračně (nikoliv jen výhodně) nakoupil, nebo nakupuješ eura po desetikačce.
Na odkazovaných stránkách je systém nabízený za cca 2.700 € (74 tis.Kč)
I kdyby ti ho někdo splašil za extravýhodnou velkoobchodku, tak pod 1.500 € těžko (dejme tomu 41 tis.Kč - ale tolik se toho sem asi nevozí, aby to tak někdo měl)
Takže i při téhle extraúžasné ceně nám na kolo zbývá pouhých 45 tisíc.
Na fulla ve výprodeji, nebo opět velkoobchodního by to stačilo - ale těžko jedenáctikilového (bez elektriky)
A co jsem koukal na jejich stránkách, pod 3.500 € (100 tis.Kč nic), pevná zadní stavba kolem 4.500 € (125 tis.Kč) a odpovídající full za odpovídajících 5.600 € (155 tis.Kč)
Kde jsem co přehlíd ?
Jen by ně zajímalo jak by jsi vyšlapal zdejší "kopeček" na který potřebuji 850-1100W abych jej vyjel.
Ty vydáš možná 250-300W + 100W tvůj zázrak, kde vezmeš zbytek?
Opít rohlíkem můžeš někoho kdo neví o čem je řeč:-)
Přesně jak píše lelek kdyby to k něčemu bylo tak se to prodává samo.
Je to ono: http://www.www.treking.cz/testy/gruber-assist.htm ??
Vysolit 86000 za 45min. dopomoci je zvrhlost:-)
S tím bych toho v beskydech moc nepojezdil:-)
Souhlas, jenže ten zmíněý článek už je několik let starý, dnes je k dipozici baterka s dvojnásobnou kapacitou, takže 90 minut, a je to samozřejmě 90 minut zapnutí, ne trvání celkového výletu. Ale souhlasím že ta cena je velmi vysoká, ovšem BMW nebo Audi také stojí víc než Fabie a přesto se prodává. Tím nechci říci že je pohon Vivax o tolik lepší než třeba Bosch nebo Yamaha, ale to, že jsou lidé, kteří jsou ochotni zaplatit za něco, o co mají zájem. Já na BMW ani Audi nemám, ale za to co Vivax umí jsem byl ochoten tu vysokou cenu zaplatit. Co tedy byly moje důvody:
Nechci kolo vážící přes 20 kg, s nímž se obtížně manipuluje
Chci kolo na němž lze bez problému jezdit i bez baterky
Chci kolo na němž není na pohled patrné že má přídavný pohon
Chci sportovní kolo, které mi pomůže snížit námahu a vyjet to, na co už mi bez přídavného pohonu síly nestačí.
Třeba už to stojí méně :-)Budoucnost patří motorům integrovaným v rámu,včetně integrované baterie také v rámu.Ta baterka s dvojnásobnou kapacitou bude mít i 2x vyšší váhu.
Co třeba použít silnější trubky rámu a dát silnější motor? Akorát potom bude problém s chlazením. Tohle nemá šanci na masové rozšíření
Souhlasím, nikdy jsem si nemyslel že to bude masově rozšířeno, nicméně přesto si myslím, že není na škodu informaci o existenci tohoto systému poskytnout.
Klidně se podobný systém rozšířit může. Motor nemusí být pouze v poloze jak je teď. Motor a aku může být integrován i šikmo. Ale ideál je umístění ve středu. Ta podsedlová brašnička je také pěkně fuj řešení. (tedy pokud nemá sloužit jako kamufláž,že)Malý Frog aku na podsedlouvou trubku je lepší řešení. Kromě frajeření někde na závodech amatérů v tom ale nevidím nic dobrého. A pokud bych chtěl utratit hodně peněz za elektrokolo,tak si koupím něco úplně jiného a k tomu normální kolo
Divil by ses, ale nyní dodávaná 9 Ah baterka váží 1,2 kg, 6 Ah váží 0,85 kg. Je to high tech a cena tomu odpovídá.
A napětí?? 24V ? high tech ??? To můžu koupit v Číně,ten high tech
Napětí je 33 V. Klidně to v Číně kup a zkus to sestrojit.
To je nějaké zajímavé napětí :-)
Zřejmě schválně,aby člověk musel kupovat 9Ah aku o napětí 33V za 700 Euro . To se vyplatí. A nabíječka se mu potom nehodí už vůbec na nic jiného
Není nic divného ani neobvyklého že se nabíječka nehodí k ničemu jinému, například u aku nářadí je to běžné, mám třeba aku vrtačku a aku brusku od téže firmy, ale akumulátor i nabíječka jsou u obou jednoúčelové, navzájem nezaměnitelné. Cena za 9 Ah aku je skutečně hodně vysoká, ovšem vyrobit 9 Ah aku vážící 1,25 kg určitě není snadné pracností ani materiálově.
Opravdu??? Při tom poměrně nízkém napětí snadné
Hm. Mám aku od vrtačky a váží 450g včetně toho všeho okolo, což bude aspoň 30% z váhy při tom nižším odhadu, možná i víc, takže třeba 300g na 1,5 Ah s napětím 12V. Takže to nevidím jako nereálné nějakých 1 500g na 6Ah.
LIPOL 33V ?? Bez obalu,jen staženka? 6Ah? 9Ah ? Porovnání a aku vrtačkou je poněkud mimo.
A co si jako myslíš, že je vevnitř toho vikslajvantu na aku k vrtačce? Úplně to stejné, co je v té stažence, baterie. Já mám NI-Cd, ale jsou stejně velké aku k nářadí s různým napětím i různého typu. Ve všech jsou baterie. To máš putna, do čeho ty baterie zabalíš.
Máš Ni-Cd ? a proč to tady říkáš? Já mám ve vrtačce Lion. 36V LIPOL aku o 6-9Ah klidně bude vážit 1,25kg. A ne tak 33V ,co má to super řešení
Až jsem přijde někdo kdo se zabývá akumulátory,mohl by těm ostatním vysvětlit,že LIPOL aku o kapacitě 6Ah a nestandardním napětí 33V (lehčí než 36V aku)bude klidně vážit 1,25kg a ještě méně.
To taky ale není kolo pro tebe.
Tohle je pro zdravého a človeka ve slušné kondici, který potřebuje jen zřídkavou a občasnou pomoc ve delším nebo prudším stoupání. Třeba do těch Alp mezi lanovky.
Ale i v těch Beskydech by se člověk na tom projel, jen by musel zvolit ty správné trasy a zjistit si, jestli ty dvě lanovky nebo kolik jich je berou i kola.
Když jezdím po Beskydech tak je to zpravidla více jak 4h čistého času.
Mít připomoc za takové prachy na jen 1:30h je zoufalé:-)
A to jedeš celé čtyři hodiny do stoupání kde potřebuješ plný výkon motoru?
Byl jsi někdy v beskydech?
Plný výkon né, u mého mně stačí poloviční:-)
V Beskydech jsem sice nebyl, ale řekl bych že Jizerky nebudou o nic méně náročné. Měl jsem ale na mysli zda musíš mít motor zapnutý celé čtyři hodiny. Já nemusím vláčet kolo o cca 7 kg těžší a převody mi neubírají žádný výkon, po značnou část cesty motor nezapínám, takže mi stačí mnohem méně energie z baterie. Mimochodem, kolik Tvoje kolo váží? A když přijedeš k padlému stromu napříč celou cestou (jak se nám stalo minulý víkend na normální asfaltové cyklotrase), snadno ho přeneseš? Dokážeš kolo zvednout na střešní nosič? Ono všechno má nějaké výhody a nějaké nevýhody, ideál neexistuje.
Na střešní nosič se většinou dává kolo bez aku.Takže to s tou váhou není zase tak husté
Hmotnost: 3,7Kg včetně talíře s ozubeným kolem. Nejslabší středový. Bafang.A padlý strom objedu :-))
Včetně baterie? Měl jsem ale na mysli hmotnost kompletního kola v provozním stavu, ne pohonné jednotky. Bohužel nemám fotografii, ale ten padlý strom bys neobjel, nebylo totiž kudy.
To bylo k tomu nosiči na auto. Jinak LIPOL aku 36V o nějakých 6Ah ,není problém do 1kg,a není zapotřebí žádná kosmická drahá technologie za dlouhý peníz
A co zatížitenost (maximální proud), a cena?
LIPOL . Na 250W střeďák by 6Ah aku stačil
Zatížitelnost 25C, cena silně lidová:-)
Co je zatížitelnost 25C? A jaká je hmotnost a rozměry? A proč se tedy na elektrokolech používají akumulátory těžkě několik kg, když je tady taková skvělá alternativa?
Zatížitelnost 25C je 25x kapacita baterie.
http://www.hranol.cz/view.php?cisloclanku...
Mně se neptej, ptej se výrobce elektrokola.
Ja osobně používám lehké výkonné a levné lipolky.
Například dvě tyto by stačily bohatě na ten motorek co zde uvádíš
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
ale on má 33V :-)Musel by použít 3x 11V
Pokud jsi mlaďoch chodící do fitka, pak ti to nevadí, staříci to vidí jinak.
BTW - ono každé kilo na nosiči má vliv a nelze ho do nekonečna zatěžovat - osobně jsem zažil jak se autu přede mnou utrhl nosič se třemi koly a celá souprava poskakovala před námi - nic příjemného!
Je mi 72 let a minulý říjen mi operovali kyčelní kloub. Do fika nechodím a nikdy nechodil, v životě jsem aktivně nesportoval. Manželce je 66 let a kola jsme si koupili, protože už jsme měli problém vyjet některá stoupání (já jsem je bez motoru dokázal vyjet s vyplazeným jayzkem a tepem 160, manželka kolo tlačila. S přípomocí motoru to bez problému vyjedeme.
Za 5 let ho budeš prodávat se ztrátou. Jinak gratuluji. Dobrý Rambo. Já se 72 ani neplánuji dožít,ne tak jezdit na kole
Je mi ještě o 3 roky více, nicméně dokáži vyhodnotit na jaký příspěvek reaguji.
Tobě to bohužel uniklo, že odpovídám smrtistrojovi a tak do omrzení opakuješ proč sis kolo pořídil a jak je báječné. :-(((
Nepochybuji, že technické řešení pohonu tvého kola je elegantní a v této době vyjímečné, a že má zřejmě budoucnost. Chce to jenom zvýšit výkon, dopracovat ovládání na úroveň současných systémů a hlavně snížit cenu. Ta mi připadá nehorázná, tak převratné technické řešení to zas není.
Pokud to mám mít 13,5 sakumprásk, tak ta cena vůbec není vysoká a moc dolů jít zatím nemůže. Platíš si především tu velmi nízkou váhu kola.
Jenže ta samotná akuvrtačka před montáží koštuje 2.600 € ! (x 27,50 = 71.500 Kč)
Vím, taky jsem na ta čísla koukal. Taky mi to moc nevycházelo. Zřejmě je někde něco jinak.
Mě je cena pro tuhle chvíli celkem šumák, vím, že za 20 to nepořídím a cokoliv nad je pro mě prozatím nezajímavé. Já se jen snažím posoudit to kolo a jeho možnosti a využití jako takové.
Může to mít budoucnost, nebo spíš si myslím, že to bude jedna z variant pomocného lektropohonu.
Kolo jsem kupoval před cca pěti lety, firma se tehdy ještě jmenovala Gruber. Euro bylo za 25 Kč a kolo stálo 4000 €.
A od té doby o 1.500 € zdražili fully ? Obecně, levnější tehdy lehký full nebyl. A že by to tehdy dělali jako charitu ?
(že 4.000 x 25 je 100.000 a ne 86.000 nechávám stranou)
Já vím, protivnej šťoura. Ale když mě se to zdá furt takový nějaký divný...
Co se ti nelíbí, můžeš hodinu a půl jezdit do kopce, třeba na drtiči za pouhých sto klacků, no nekupto za ty prachy:-)
Co se ti zdá divný? Klidně vysvětlím. Mimochodem, já jsem nikde netvrdil že moje kolo stálo 86000.
Aha, to sem přišumělo napůl nedorozuměním. Jeden kolega nadhodil odkaz na kolo, tys ho odkejvnul, druhej kolega pronásobil kurzem jen cenu kola a cifra byla na světě. A protože ji dál nikdo nerozporoval a já to jen přelítnul okem, tak mi zůstala v paměti.
Ok, místo 86 100 litrů. Stejně je divný, že by tehdy i s tím kurzovým pohybem byli o 40 tisíc levnější, než dnes ? To by tehdy museli ten zázrak dávat za polovinu, protože cena kola v téhle váhové kategorii a s tímhle osazením se dolů nehnula.
No, když si vezmu, že můj Favorit z roku 1972 přestavěný na kros s odpruženou přední vidlicí a plášti Rubena 622x32mm váží 15,4 kg, tak si na zadek zrovna nesedám!
Ale zase s ním ani náhodou nedáš to co on s tím fullem.
O tom řeč nebyla a pokud Tě to zajímá, tak na podobné ježdění mám vlastnoručně postavené e-kolo. :-)
BTW: jak Ty víš co Já dám a co ne - my se známe?
Tak promiň, netušil jsem, že si píšu Kulhavým či Dreslerem, nebo někdo jiný je pod Vysočinou?
V tom případě beru zpět, to určitě dáš, ale pak mi není jasný ten elektromotor. To je nějaká nová forma tréninku?
Při prohlížení webu jsem narazil na tohle:
https://www.insportline.cz/15456/horske...
Kolo za 125 tisíc, výkon motoru 250 W. Takže ten Vivax s 200 W není tak moc odlišný cenou ani výkonem motoru, zato podstatně se liší hmotností.
Výkon motoru je uvěden v nominálu špičkově to dá 350W a má to jistě mnohem větší točivý moment.
Taky delší dojezd a vynikající komfort ovládání a řízení přípomoci.
Váha u elektrokola není zas až tak rozhodující.
Kdo na to má ať si to koupí.
Pokud bych volil já mezi tím co máš ty a tohle, tak beru tohle bez vaháni.
Nic ve zlém, ale jsi tady nový a tak nevíš, že Bob má zdravotní problémy a jezdí s Cyklonem 1680W. Vaše poměřování a argumentace je tedy jasně mimo mísu, jak ostatně napsal Lehek zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/21008-nove...
Pokud má kolo 13 kg vč. elektro, čemuž teda fakt moc nevěřím když to je celopéro, tak by to bylo úžasně lehounké a skutečně by baterie a motorek mohli dost pomoci, když by netahala velkou váhu kola.
Ona i celková váha kola 15 kg by byla velice hezká a tu bych považoval už za celkem reálnou při té ceně.
Pokud máš čas a chuť přijet o víkendu do Jizerek, můžeš se přesvědčit na vlastní oči. a vyzkoušet to. Kolo skutečně váží 13,5 kg. On motorek včetně akumulátoru váží jen 1,8 kg. A opravdu pomůže.
Takže ne 13,5 kg se vším, ale 15,5 kg i s elektrikou a to už je to co píšu, že to už je reálné.
Nevim jestli zrovna tenhle víkend, ale docela rád bych to vyzkoušel.
Podobné nabídky vždycky rád přijímám :-)
Ještě se ozvu, rád vyzkouším.
to jsem zvědavý,protože technické provedení( pevné spojení,motor jede a točí pedály i když přestanu šlapat) musím vypnout ručně mě moc neuchvátilo,
Motor samozřejmě pedály netoči když přestaneš šlapat. Ovšem když přestaneš šlapat tak nejedeš - není to skůtr.
Tohle mě zaujalo, protože jsem četl nějaký test tohoto kola a tam právě psali, že motor točí šlapkami pořád, dokud ho nevypneš...v podstatě psali, že si nastavíš frekvenci šlapání a pokud jedeš pod touto frekvenci, motor se připojí, pokud přes tuto frekvenci, motor se odpojí. To se mi právě moc nelíbí, jinak to vypadá hodně zajímavě. Jak to je v případě, že jedeš do kopce s přípomocí a najednou potřebuješ zpomalit (přejet překážku)? Jak to tedy funguje?
Takže, když máš zapnutý motor, který udržuje určitou kadenci, musíš při "přestání šlapání" vvinout nějakou sílu směrem dozadu, aby se ten motor vypnul a netočil?
Jinak si to nedovedu představit. Přece když zpomaluješ šlapání svalama, motor ti to roztáčí na požadovanou kadenci. Nějak mu přece musíš sdělit, že teď nechceš, aby udržoval zvolenou kadenci, ale naopak, aby zastavil. Tam musí být nějaký impuls, na který to takto zareaguje.
No muže tam být PAS nebo torzní snímač, jak prosté:-)
Tím mám jako rozumnět pokles odporu, který to proti síle motoru klade, pod určitou limitní sílu?
Středový motor „Drive Unit“
Srdcem systému je výkonný středový motor Drive Unit. Integrovaná řídící jednotka každou vteřinu vyhodnotí až 1000 údajů z připojených snímačů a na jejich základě pak optimalizuje výkon motoru a míru asistence. V motoru je zabudován snímač šlapání (otáčení klik) a torzní snímač síly šlapání, na zadní rámové stavbě je pak umístěn snímač rychlosti (otáček zadního kola). Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého momentu až 60 Nm (Performance) resp. 48 Nm (Active).
Tyčka se točí, když se točí středová osa. Když se točí středová osa, točí se i talíř a pedály.
Nešlapu, tyčka se netočí.
Tyčka je nastavená, že se má točit rychlostí X otáček, pokud se točí pomaleji, zapíná se motor (zřejmě se pustí proud do nějakého vinutí kolem tyčky) a roztáčí tyčku na předepsané otáčky.
Nešlapu, tyčka se netočí (netočí se pedály, netočí se talíře, netočí se středová osa), pustí se proud do vinutí, protože otáčky jsou nižší jak předepsané ...
Mi vychází, že buď se to spálí, nebo se ten proud musí nějak vypnout, pokud se tyčka netočí.
A ještě uvažuji tu dobu mezi tím, co jedu na předepsané otáčky a mezi okamžikem, kdy ty tyčku zastavím. Motor v této době má snahu udržovat otáčky! To musím vyvinout sílu proti němu, abych to zastavila? Já dám možná 120 Wattů, motor dává 200 Wattů... Dyť to kurva ani nezastavím!
Nebo
Motor
Srdcem elektrokola je středový motor Bafang MaxDrive se jmenovitým výkonem 250W, který je ve špičce schopen dosáhnout výkonu až 520W. Hlavním trumfem motoru Bafang MaxDrive je však jeho velmi vysoký točivý moment až 80 Nm při zachování nízké spotřeby (pro srovnání, středový motor Bosch Performance nabízí kroutící moment 60 Nm). Motor je vybaven snímačem šlapání a torzním snímačem síly šlapání. Řídící jednotka, která je integrovaná do těla motoru, tak při určování míry asistence vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálu a podle toho reguluje výkon motoru. Tzn. čím větší silou jezdec šlape, tím větší silou motor pomáhá.
ty systémy budou velice podobné
No, ale u toho udělátka, o kterým je tu řeč, žádný snímače nejsou, ne?
Já to chápu jako "točící se tyčku" v sedlové trubce s drátem k podsedové kabelce s baterkou a druhým drátem ke spínači na řidítkách... Nastavení rychlosti otáčení tyčky tu bylo vysvětleno, ale jak se to zastavuje?
Ale třeba to snímače má, nevím, zatím jsem to brala, že ne, to by tam musely být další dráty k těm snímačům.
Jo, vypne se to, když budeš šlapat rychleji. Tyčka se bude otáčet rychleji, než má, tak se to vypne. O.K.
Když budeš šlapat pomaleji, tak tě tyčka bude nutit šlapat rychleji (bude točit nastavenou kadenci), od toho to tam máš.
Ale jak to pozná, že já opravdu chcu šlapat pomaleji či nechcu šlapat vůbec? Já chcu najednou v tom kopcu prostě zastavit!
Kua že ja ti na to vždycky skočím, končím však ty to jistě nějak vymyslíš:-)
Ale dyť na to právě ptám. Musím to zastavit ručně (čudlíkem) nebo na jaký impuls se to vypne, když už nechci, aby to udržovalo otáčky a dalo se to zastavit? Já si takovej impuls dokážu představit aji bez nějakých čidel otáček talířů či kola (který to podle mě nemá) a který dokáže nějaký soft v tom bazmeku poznat, akorát mě zajímá, jakej impuls to je...
No, jestli je to tohle, tak tam povídají, že se to ovládá čudlíkem a když poklesnou otáčky pod 30 za minutu, jestli jsem tomu teda dobře rozumněla.
https://www.youtube.com/watch?v=8Nd13ARuvVE
"když přestaneš šlapat tak nejedeš"
jedeš na cvrčka. Do kopce asi ne, ale v jednom okamžiku se přehoupneš přes vrchol... Nebo ty šlapeš aji s kopce? Ta přípomoc se v tuto chvíli musí nějak vypnout, jinak by to fungovalo jako "furt šlap". Takže jak se to vypne? Ručně nebo to umí nějak zareagovat na nějaké limitní snížení odporu, který je proti síle motoru kladen, nebo je potřeba naopak ten odpor zvýšit cuknutím do protisměru jak na torpédu?
Nevím, ptám se, bo mě to zajímá, jak je to řešený.
Když podporu nepotřebuju, stiknu tlačítko a pohon se vypne.
Napiš mi na [email protected]
Honza
To ne, těch 1,8 kg už je v těch 13,5 kg, to jsem uvedl jen pro informaci proč může kolo vážit tak málo. Vivax nabízí i kolo které včetně motorku a akumulátoru váží 9,9 kg, ovšem za to co stojí si koupíš malé auto.
Odpověz prosím na tento dotaz
http://www.nakole.cz/diskuse/21008-nove...
Můžu tě ujistit, že Beskydy náročnější jsou a dost výrazně. I zpevněné cesty jsou náročnější a takový motorek by odumřel ledaskde hned v prvním stoupání, natož mimo zpevněné.
https://www.youtube.com/watch?v=v4L8OL9YYvk
Hm. Ten Gruber Assist je super. Jediná chybička asi je, že to je slyšet. Jak moc to je slyšet?
Nevím jak bych to měl kvantifikovat. Je to takový svištivý zvuk. Ty novější pohony Vivax už jsou prý tišší, ale neměl jsem možnost to slyšet a porovnat.
Díky. V mezičase jsem ten zvuk našel na YouTube. Zkrátka je to něco za něco. Za lehké kolo to asi stojí.
Podle mne ano, je to samozřejmě věc názoru. Jen pro srovnání, celopéro KTM, model MACINA Lycan CX5 11 se středovým pohonem stojí 110990 Kč a váží 20,2 Kg a má akumulátor 13,9 Ah. Má to jedenáct převodů. Při srovnávání cen je nutné brát v úvahu i kvalitu rámu a osazení. Pochopitelně se tohle kolo masově neprodává.
Mimochodem, ten zvuk na YouTube byl Gruber nebo Vivax? Vivax by měl být tižší, já mám ale Gruber.
Za 100000 si koupím 2x necelopero,ale E-bike https://www.stratilek.cz/47555-k-elektrokolo...
Jo, mě se to taky líbí. Žádný složitosti, ovládání ruční, možnost nastavit otáčky a ty to udržuje, dokud to nevypneš. Výdrž závisí na kapacitě baterie a míře, jak to zatěžuješ, a to si každej může optimalizovat podle sebe, si klidně může na nosiči vláčet větší baterii, dyž chce.
Na tu jednoduchost je to dost drahý, ale asi ten vývoj musej nějak poplatit, když už je to jako mechanickej doping nepoužitelný. To je jen otázka času.
Tohle není žádná novinka.
Vyvoj spočíval v tom že obšlehli aku šroubovák a to je vše.
Co je otázka času?
Jako doping už dávno bylo použito.
Cena je nejspiš přemrštěna díky nulovému zájmu.
Tutéž jednoduchost v ovlání mám na svém stroji za bratru 12tisíc + baterie, jen to není ukryté:-)
Podívej se na jejich stránku na přehled prodejců - jsou jich desítky, Takže nulový zájem to asi nebude.
Že se tu handrkovali klasici s elektrikářema bylo jakž takž pochopitelný. Ale silnoproud se slaboproudem... :-))
Nesnáším brašničky :-) aku má být v rámu :-))
Podle mne to vypadá obludně, ale je to věc názoru. A kolo váží 22,5 kg. Na střešní nosič nebo kvůli jiné manipulaci akumulátor nevyndáš a manipulaci si neusnadníš.
http://www.bartonicek.cz/foto/velke/74,01,4U003...
To jsou dost hloupé argumenty:-)
To co je na fotce váží třikrát víc než to tvoje a přesto ho pohodlně dám na nosič kol.
To "pohodlně" je silně přehnané.
Víš houno, opravdu pohodlně a bez problému.
Vyjíždíš tam jak Sagan ?
https://www.youtube.com/watch?v=bM9Eh2uQ7Ek
To je věc názoru, brašnička poskytuje dojem že jde běžné kolo bez přídavného pohonu. Ale je možné mít také aku ve formě bidonu.
Aku má být v rámu. Nemá být ani v nějaké taščicce ani v bidonu
Netoužím se maskovat,že mám elektrokolo
A dávat kola(jakákoli) na střešní nosič stejně není dobrý nápad.
Proč? Když chceš jet jen po rovinách, tak tu aku prostě necháš doma a máš normální kolo.
Bych si raději přišlápl a spotil se,než vysolit tolik chechtáků za tohleto.
JJ, pravda koupím si elektrokolo za 100tácu a bateri nechám doma, to má fakt logiku:-)
když na to máš ,tak proč ne
A proč zatajovat že jde o elektrokolo?
Aby jsi byl COOL. Všem ujedeš a budeš za Ramba :.-) dědci budou závidět
Co dědci ale dovedeš si představit jak 70letý dědek předjede papoucha na žiletce? :-)
Toho nejpiš jebne:-)
Sedmdesátiletý ne, ale o dvacet let starší mě dávaj s prstem v nose. Dá se na to zvyknut :-)
Dedci me nevadej, ale kdyz me v kopci udela takova vychrtla holcina, strhnu si pajsl, abych ji dojel a predjel...
Ts, mě s Růženkou předjíždí kdekdo na kdečem, mě to nemůže rozházet. Ale protijedoucí žiletkáři, co se s nima míjím každej den, už mě zdraví :))
Ze mě se stal na starý kolena poděs.
Závodím už z každým kdo jede. Tuhle jsem se sedřel v kopci abych potrápil mladíka na horácovi, jindy zase stíhám peleton kluků na žiletkách a na baby jsem vysazenej úplně.
Aby mě předjela nějaká píšťalka?
To bych se na to podíval....
Tak mě dnes předjeli dvá celkem svižně. Oni teda na těch silničkách jeli leháro a já se zrovna kochala... A vzpomněla jsem si na tuhle debatu, viděla, že zas tak rychle nejedou, roztočila jsem Růžence talíře na plnej ceres a tu stometrovou díru dotáhla! Čuměli jak puci když jsem se za ně zahákla. Naštěstí odbočovali, tak se to vyřešilo samo...
Z hlediska Růženky na rovině jsem limitovaná velikostí talíře, 42 je na ňu na rovině fakt málo, já tak rychle točit nohama ani naprázdno dlouho nevydržim.
Podumu, jestli by se ty talíře nedaly nějak nakombinovat jinak, dlouhej přesmykač mám ještě z araba, třeba by velkej 48 a nejmenší 22 pobral, to by mi tak vyhovovalo, do kopce pomaličku a po rovině zas tak nešetřit.
Vpředu můžeš mít 22-32-44, vzadu kazetu 11-34. Převod 44/11 už je docela slušný. Ten rozdíl 22 - 48 by asi dělalo přesmykači potíže. Spíš se podívej máš-li vzadu nejmenší pastorek 11 zubů.
Já mám jenom šestikolečko 14 - 34. Takže s 22 talířem vyjedu fšechno. Ale talíř 42 je na rovině pro Růženku moc malej. Zkusím kombinaci 48-38-22, to by mohlo jít.
Už jsem to vymyslela. Koupím stejný kliky s výměnejma talířama jaký mám, ale 48-38-26 a ten nejmenší talíř vyměním.
Hucul dostame 42-32-26 a Růženka bude mít 48-38-22. Tak mi vychází, že by to šlo na oba, hucul má menší kola, na něm těch 26 do kopca ušlapu a rychle se s ním stejně nedá jezdit.
Rozdíl 22-38 bude dost problěm pro pŕesmykač. Spíš by vyměnil kazetu - převod 42/11 je těžší než 48/14.
Přesmyk s tím prakticky určitě problém mít nebude, fungují i mnohem větší "šílenosti". Jediný problém může být, že pokud dáš řetěz dlouhý dost na to, aby se nepřetrhl (resp. nezničil přehazku) na kombinaci největší převodník a největší kolečko, nebude pravděpodobně ramínko přehazky stačit k napnutí kombinace nejmenší-nejmenší. To ale není žádná katastrofa, nic se nezničí ani tak a řazení takovýhle kombinací se dá vyhnout. (Pravda, pokud máš hodně krátké ramínko přehazovačky, mohl by být problém i nejmenší převodník s velkými kolečky vzadu.)
Kazeta s více převody vzadu by sice byla lepší, ale to by bylo výrazně víc předělávání a měnění dílů ...
Mám pochybnost zda nedojde k problému při přehození nahoru z 22 na 38, naopapak při přehození z 38 na 22 s tím může dojít k problému s reakcí napínáku přehazovačky. Přehazovačka musí mít dlouhé raménko, aby zvládla velký rozdíl napínání řetězu. Může být také nepříjemná velká náhlá změna převodu při přeřazení z 38 na 22, dojde k ohromnému rozdílu potřebných otáček klik. Rozmysli si to a třeba se poraď s odborníky, než vydáš peníze za nové kliky.
To je ale o infarkt. Náhodou natrefíš na Sáblíkovou...
Kdyby mě udělal ten prťavej, škaredá kluk, máš recht. Asi by to se mnou fláklo.
Ale mám to tam hezký, v Sobotce, pod Humprechtem, ráno sluníčko, odpoledne chládek.
Od Ahmada se učím, že ten lepší svět mě jen čeká, tak proč se bát :-)
Já předlej celý peloton a vůbec jsem nešlapal :-)))
Tady jsem si to užíval, zamlada :-)
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/367-zmizeni...
Myslel jsi z kopce? Nebo po rovině a máš motor s výkonem blížícím se skůtru?
Já nemám kolo. Já mám motorku :-) A to mám ještě omezený výkon. Narvat tam povolených 35A nominal.Tak to pojede vzhledem k velikosti kol asi tak 52km/hod. Což by vzhledem k použitému rozměru obutí 47-622 a brzdám s účinností blížící se nule,byla buď sebevražda,nebo vražda.
To je vidět, že jsi ještě mladý a nezkušený... ;-)
Není jich sice moc, ale na závodech se vyskytují "dědci" (kat 61+), co ujedou velké části startovního pole a motor k tomu opravdu nepotřebují...
Třeba tohleto
http://sportsoft.cz/cs/zavod/athletedetail...
je mu o 31 let víc než mě a podle výsledků mě porazil ve všem - plavání, kolo, běh i depa. Na tom kole asi nejvíc - o 3 minuty lepší čas na 18 km trase...
Takže kdyby nic jiného, občasný výskyt na závodech mě už snad odnaučil soudit lidi podle věku a vzezření... :-D
Já jsem si zakoupil pro cykloturistiku kolo Lectron Touring RS5 za 40.469,-. Je mi 75 a cykloturistice se věnuji více než 30 let. S tímto kolem jsem byl spokojen až do prvního zmoknutí. Potom jsem zjistil, že do ovládacího panelu LCD450U se dostala voda, čímž se údaje staly nečitelnými. Když jsem chtěl kolo reklamovat, bylo mi prodejcem (czkola.cz - p. Hazmuka) sděleno, že toto kolo se nesmí v dešti používat. V manuálu je totiž napsáno:Nevystavujte kolo dešti". Takže pokud uvažujete o pořízení elektrokola a nemáte jistotu, že na něm nezmoknete. Navíc tato značka nemá nikde manuál ke stažení jako třeba Leader Fox. Čili Lectron je pro mne velkým zklamáním, zvláště když vidím své vrstevníky jezdit na elektrických skládačkách (v akci prodávaných za méně než 10.000,-) za každého počasí, včetně deště, resp. jak tato kola stojí v dešti před supermarkety.
Tak to je hodně hnusný podraz prodávat kolo jako dopravní prostředek za takové peníze, které nesmí namoknout.
To měli prodávat spíš někde v Mongolsku nebo Novém Mexiku a ne tady.
Teda že jízdní kolo nesmí zmoknout, to by mě v životě nenapadlo, to je síla...
Bylo by to nechutné dohadování, ale vzhledem k ceně bych trval na tom, že jsi kolo používal obvyklým způsobem, s návodem jsi se nemohl před koupí seznámit a prodejce ti tuto informaci zatajil, protože kdyby ti řekl, že kolo první přeháňka zničí, nikdy by sis to nekoupil!
Ty jsi ho přece dešti nevystavoval. Pokud se dopravní prostředek při prvním setkání se vzdušnou vlhkostí rozbije, pak je to vada a poznámka v návodu na tom nic nezmění.
Taky by bylo zajímavé zkoumat, zda někde uvádí krytí IP a zda je ten výrobek vůbec schválený.
Pokud by to jako argumenty nezabralo, zeptal bych se prodejce, jestli opravdu chce být v televizi? Tohle je tak absurdní (a pro diváka jako podvod pochopitelné), že by do toho Černý ovce nebo něco podobného mohli jít....
Bohužel poslední možností by bylo se soudit a tam by byl výsledek hodně nejistý, spíš bych doufal, že se leknou negativní publicity a couvnou...
To skutečně síla je. Proto na to upozorňuji. Po delší korespondenci se začal výrobce o problém zajímat. Prodejce mlčí. No a já považují za svoji povinnost na nevhodnost elektrokola Lectron pro cykloturistu upozornit co nejvíce potenciálních zájemců. Já jsem většinu cykloturistických akcí absolvoval na Favoritu, tenkrát toriž. Po r. 2003 to byl Superior Condor, který mi ukradli, potom Superior TS450 (16kg). Na elektrokole, jsem žádnou vícedenní akci neabsolvoval. Takže nevím jak bych řešil dobíjení baterie. Na elektrokole jsem v jedm dni ujel něco málo přes 100 km. Na Favoritu 270 km (se stanem a spacákem na nosiči), to bylo v r. 93ˇ, tenkrát mi bylo 52.
Tak ja se podelim o zkusenost. Koupil jsem mamce toto elektrokolo - https://www.distrimedpomucky.cz/rehabilitacni-a... a naprosta spokojenost. Dojezd jsme zkouseli a bylo to 123km, ta´kze super. Bez problemu, ma ho temer pul roku a vsechno je v poradku.
Samé superlativy a excelentní výkony. Žádná chybička, zhodnocení jedinou krátkou větičkou. To určitě nebude přiblblá reklama. :-)
Mám podobnou představu jako předchozí pisatel, tj. používat motor jen do kopce. Chtěl bych motor zapletený v kole, protože je to podstatně levnější. Zkoušel jsem u různých kol otáčet kolem s motorem bez elektriky a u některých se otáčí zcela volně u jiných dosti vázne - přibrzďuje. Rozdíl je markantní. Upozorňuji, že v obou případech má motor volnoběžku. Ví někdo, které motory mají tuto nepříjemnou vlastnost že trochu brzdí??? Zkoušel jsem AUTHOR Elektra, tam se kolo s motorem otáčelo jako kdyby tam motor nebyl, jenže to kolo se mi příliš nelíbí.
Poraďte v čem je pes zakopán.
Pravdepodobne, jedna se o DD motoru (primy motor), ktery ma vetsti odpor nez motor s prevodovkou. Co jste myslite, kdyz rikate "volnobezka"? Pokud se jedna o kazete/vicekolecke, tak oboji druhy motoru v kole obvykle maji kazetu nebo vicekolecko.
Pokud "volnobezka" - je to prevodovka, tak muze jit o vlastnosti pripojeni motoru na RJ. Pri otoceni kola rukou motor vyraby AC proud, ktery jde do RJ. Tak ruzne motory mozou mit to jinak.
Pro jednoduchost uvažujme motor v předním kole. Všechny motory, mimo DD mají volnoběžku (250W i 350W). Když motor nezabírá, tak se netočí a netočí se ani planetová převodovka uvnitř. Zkoušel jsem to na mnoha kolech v klidu, jen se zvednutým předním kolem. Některá se otáčejí naprosto volně, bez odporu a některá dost silně váznou, skoro hned se zastaví. Hádám, že je to konstrukcí volnoběžky. U některých motorů je asi hodně ošizená, což při jízde "bez elektriky" musí kolo hodně brzdit. Rád bych věděl čím to je. Zda opravdu tou ošizenou volnoběžkou, nebo je v tom jiný fígl. V prodejnách mi to nikdo nebyl schopen vysvětlit, vůbec to neřešej, asi se předpokládá, že se pojede stále "na elektriku", pak to samozřejmě nevadí.
Tak jednalo se o motoru s prevodovkou, ne DD.
Priste zkuste odpojit RJ nebo alespon baterku u toho motora, ktery hodne brzdi. Pokud to nic nezmeni - tak brzdeni je kvuli konstrukce motoru. Pokud zmeni a motor bude tocit lepe - tak je to nastaveni RJ a mozne i nabijeni baterky (i kdyz tam je volnobezka).
Druha vec, ze novy motor jeste neni ojety a jiste ma vetsi odpor nez ojety (100km). Na drobny posun mazadla a zabrusovani ozubenych kol u noveho motora je nutno utratit nejakou energie.
Zkoušel jsem to u nových kol. Převodovka i motor při volnoběžném otáčení stojí, takže RJ nemůže mít vliv. Nedovedu si představit, jak by to ovlivnila. Leda že by tam byla ještě nějaká elektromagnetická spojka, o které nevím. Ale dost pochybuji. Spíš ta volnoběžka je u některých motorů poněkud odfláknutá. Nevím, na jakém principu pracuje, to by musel člověk vidět ten motor rozebraný. Pak by to bylo jasný.
http://www.elektrokola-michal.cz/prevodovka...
http://eskutr.cz/cs/motory-/319-motor-rafek-26...
Osobně si myslím, že jednak nové kolo může to dělat a za druhé opravdu se podívat na tu volnoběžku. Co když je uvedena ale doopravdy prostě tam není...
Zní to asi blbé, ale jednou jsem přetáhl brzdy a dávalo to efekt toho brzdění.
Mám Lectron Montana RSX a jsem naprosto spokojený. Najel jsem 70km v kopcovitém terénu po cyklostezkách a baterii jsem nevybil.
Mrkni se třeba sem.
http://disbike.cz/horska-elektrokola/ecobike-s-5
podle parametrů je to samé ale vzhledově je o mnohem příjemnější (podlě mně aspoň) :)
prodejce je také v pohodě, kamárad od nich kupoval a pohoda.