Ahoj,
jezdím 95% v terénu. Teď jsem se nechal ukecat kámošema na cestu k moři a to bude téměř celé po asfaltu. Tak jsem pojal nápad, pořídit si na tu cestu nějaké rychlé pláště. Vím, že existují kvalitní rychlé drahé pláště. Ale protože je potřebuji jenom na těch cca 600 km a pak je shodím a už je asi nikdy nepoužiji, tak bych raději něco levnějšího. Nevíte o něčem?
Díky
Jaký potřebuješ rozměr? Průměr, šířku... a co to znamená levný? (do jaké ceny).
Ahoj,
je to na horáka 26" rozměr ráfku 559x19.
Třeba jsem našel toto:
http://www.2z-sport.cz/produkt/plast-kenda-26x1...
Tak asi něco v této ceně.
Je to použitelné?
> Je to použitelné?
Já už bych si pláště bez protiprůpichové vložky nekoupil. A protože pojedeš naložený, asi budeš mít i víc defektů, než na kolik jsi zvyklý. Ale za 200 to asi nebude… Typicky jsou tak kolem 600.
> a pak je shodím a už je asi nikdy nepoužiji
Škoda, že máš jiný rozměr než moje kola. Jinak bych si je po tvé cestě třeba i odkoupil. Ale třeba bys je v bazaru na bike-forum udal…
Jezdím s těmito už třetí rok i v lehčím terénu a po silnici letí (mám 29):
http://www.2z-sport.cz/produkt/plast-kenda-26x1...
tady byly skoro nové:
http://vlli.rajce.idnes.cz/05.01.-05.09._Vylet...
Stav vloni:
http://vlli.rajce.idnes.cz/2015.05.08-2015.05...
Letos stále použitelné, bez defektu:
http://vlli.rajce.idnes.cz/2016.05.7.-14._Na...
Nebál bych se toho. Vrstva "masa" je tam dostatečná...
Kendy bývají dost těžké. U těhle jsem váhu nenašel, tak asi bude taky krapet vyšší. A o vláknech taky ani zmínka.
I kdyby měly o kilo víc a rotační hmotnost jsme počítali dvakrát (což je nesmysl, protože energii nepálíme jenom při rozjezdech), tak když on bude mít i s kolem a nákladem 100 kg, tak je to rozdíl 2 % -- jinými slovy jako kdyby k moři jel místo 600 km 612 km. Nebo jako kdyby v sedle strávil 71.4 hodiny místo 70 hodin. IMHO zanedbatelné.
Řekl bych že vliv té rotující váhy bude trochu jiný a bude se to počítat jinak, než jen zdvojnásobením váhy toho kusu.
Asi tam bude důležité kudy se s tím pojede a jak se pojede. U plynulé jízdy rovinatou krajinou těžký plášť nebude tolik zlobit, jako někde v kopcích, na mizerných cestách, nebo při pohopkávání přes města, kdy furt zastavuješ a rozjíždíš.
Čistě fyzikálně, obvod kola se vůči zemeguli pohybuje dvojnásobnou rychlostí než nerotující části kola. Takže na rovině se dá říci, že gram na obvodu pláště má na setrvačnost dvojnásobný vliv oproti gramu na rámu.
Natěžko bude mít o pár gramů těžší plášť naprosto marginální vliv, a to i v kopcích.
Na mizerných cestách by se na velmi lehkém kole mohla projevit stabilizace gyroskopickým efektem, ale považoval bych to spíše za pozitivní jev.
Pokud by zvýšení váhy bylo způsobeno zvýšením odolnosti pláště, tak na jízdu natěžko bych to bral všemi deseti.
Na mizerných cestách by možná byl hůř ovladatelný prostě proto, že musí řídítkama točit s větší vahou. Nemyslím, že by si toho všiml.
Když bude furt zastavovat a rozjíždět se, tak je to právě ten dvojnásobek. Když pojede plynule, tak to bude jednonásobek jako u netočící se hmotnosti.
Klidně nějaký takový plášť. Na silnici dobrý, a když ho nafoukáš, tak i vcelku jede.
http://www.bikesport.cz/cz/plaste%20duse...
Osobně vozím Continentak Contact 1,75 za 300,-, najeto zatím asi 2500km a bez defektu.
Právě se chystám na výlet na težko, ale protože pojedu částečně i v terénu, nasadil jsem Race Kingy.
Já bych volil nějaký z Marathonů. Třeba: https://www.kola-radotin.cz/plast-schwalbe...
Pláště za 200 korun bych se na takovouhle cestu trochu bál kvůli výdrži a defektům.
To já taky, ale tazatel chtěl levné. Holt jiná cílová skupina - já bych spíš obětoval pár peněz za menší riziko defektu, zvlášť u cesty na těžko.
Tak otázka je, co znamená levné... Ty Marathon Racery, co mám na Oceláči stáli něco jako 500 korun za jeden a to mi přijde celkem levné. Ale co se týče plášťů, mám zřejmě měřítka trochu jinde než zbytek populace.
Třeba zrovna Racery taky vozím. Lehké, pěkně jedou, ale že bych na nich neměl defekty, to zase ne. Sem tam se zadaří, stejně jako na pláštích třeba za polovic.
Tak. Navíc je-li zadání/dotaz na plášť okolo dvou set, tak Racery jsou fakt dost mimo.
Když už, tak by musely být nějaké expediční varianty, ale i ty nebudou do těch dvou set. Pokud bych se měl držet zadání, tak bych volil něco jako ty Kendy (ale konkrétní neporadím, nic takového neznám).
Schwalbe Land Cruiser, MAXXIS WORMDRIVE, cestu vydrzia a ked by sa Ti zdali byt drahe, tak ich mozes po navrate predat v bazare, urcite sa najde niekto co ich dojazdi a Ty budes mat nizsie naklady na ne.
Mám na tříkolce http://www.zbozi.cz/hledani/?q=Maxxis%20roamer...
a jsem velmi spokojen.
Cena + požadovaná výdrž?
Jedině Rubena (Mitas)!!!
8-)))
Jsem trochu překvapen z 1.5". Já bych asi raději těch 1.75" nebo kolik tu nabízeli jiní.
Nelze dohledat tlak (max, min). To je při naloženém kole důležité. I hladká pneumatika, která se rozplácne, má odpor jako prase. Čím těžší budeš mít bagáž, tím víc na tom záleží.
Odolnost proti průrazu určitě ano, ale pak cena. Takže holt nějaké duše a lepení s sebou. Za 600 km to neojedeš a co s tím pak.
Patka drát je pro tento účel bez problémů.
Za mne třeba toto:
Michelin Protek 26x1,40 černý s reflexním pruhem
Úzký, ale dobrý design, ochrana proti defektu. Mám s podobným designem velmi dobré zkušenosti na skládačce. Je to nanic v blátě, ale na pevném povrchu drží a hlavně jede.
http://www.kupkolo.cz/plast-mtb-michelin-protek...
Plášť MTB Schwalbe Land Cruiser 26x1.75 K-Guard - drát 2016 - ten dezén bude pomalejší než předchozí a bude mít větší odpor. Nelze zjistit, jak hustit, možná to lze stáhnout nebo vygooglit.
http://www.kupkolo.cz/plast-mtb-schwalbe-land...
Anebo jiný e-shop. Mám dobré zkušenosti se Schwalbe Citizen, ale to je mimo cenu.
Obecně platilo, že levné pláště mají odolnější směs, takže se hned tak neojedou. Z tohoto pohledu by měly být optimální hladké Rubeny, ale někteří tu na ně nasazují. Já znám a používám Kratos, ale to je Top Design a tedy jiná konstrukce a výdrž. Neumím proto posoudit, zda mají pravdu zdejší kritici anebo výrobce, případně které pláště kritici zkoušeli. V každém případě ty Rubeny jsou v relaci 150 - 200 Kč za kus.
Na Crossu používám Maxxis Overdrive. Dobře jede i drží, ale je měkčí než třeba Marathon. Dobrá odolnost proti defektu a procvaknutí.
http://www.bike-eshop.cz/plaste-horska-kola-mtb...
Zajímavě vypadá i Michelin
http://www.bike-eshop.cz/plaste-horska-kola-mtb...
Dobře vypadá i toto:
http://www.bike-eshop.cz/plaste-horska-kola-mtb...
Jinak dobré je taky sledovat maximální zatížení pláště, protože zvlášť zadní kolo toho poveze dost.
RUBENA je totální aušus. Hlavně levné verze. Bláto