Poraď te mě prosím.Jedu do Krkonoš na kolo a chtěl bych vědět nějáké informace.Dík
Na Krkonoše zapomeň, tam dělaj všechno proto, aby se zbavili cyklistů. Naproti tomu na Šumavě dělaj skoro vše pro cyklisty. Srovnej kilometráž K a Š....
Slova Lubíka moho jednoznačně potvrdit. Asi před měsícem jsme byli v Krkonoších, zkušenost je taková, že si ani řádně nemůžeš naplánovat trasu. Je sice pravdou, ža lanovkou Ti vyvezou na Černou horu kolo (ale přitom Ti ho v tom nákladním vozíku pořádně vobouchaj), ale pak po ujetí pár kilometrů zjistíš, že kolo musíš i několik kilometrů tlačit, neboť Tě může překvapit nově ustanovený veřejný činitel-strážce národního parku. Podotýkám, že zákazy kol jsou vytyčeny zcela nesmyslně, setkali jsme se několikrát i s tím, že kolo jsi musel vést po asfaltové cestě, kudy pouštěly motorová vozidla (byť asi na individuální povolenku-např. Luční bouda). Když jsem se jednoho z těch strážců otázal, proč dělaj vše proto, aby cyklisty z Krkonoš vyhnali, odpověděl mi, že tomu nerozumím. To jsem přisvědčil a dále jsem po něm chtěl vysvětlení, proč cyklista vadí víc než turista v pohorách, který navíc disponuje daleko větší mobilitou i do těch částí parku, kam cyklista s kolem nemůže. Bohužel dostalo se mi stejné odpovědi jako poprvé, tedy že tomu nerozumím. Když i na mou opakovanou výzvu mi tento činitel pouze odpověděl, že tomu nerozumím, své úsilí pochopit tato opatření jsem vzdal. Proto shrnuji, Krkonoše jsou krásné, ale ne pro cyklisty. Zcela opačnou a navíc čerstvou zkušenost mám z okolí Třeboně, kde jsem byl naposledy asi před 4 lety. Je vidět, že i když tento kraj byl těžce zasažený potopou, snaží se pro cyklisty dělat maximum a stále zlepšovat vytyčování cyklostezek a vybudovávání zázemí pro cyklisty. Někdy v hospodě narazíš na neochotu, ale to asi všude v republice.
Oni mají pocit, že když zakážou cyklisty, tak jim tam přjde podstatně méně lidí.
A sebekriticky si přiznejme, mají pravdu.
Asi by bylo stejné zakázat místo cyklistů chodce, ale cyklisté nejsou líní a vyskytují se i daleko od parkovišť, lanovek a dalších unadňovadel pohybu.
Ty Krkonoše jsou z cyklistického hlediska k ničemu, jeď do Jizerek nebo do podhůří Krkonoš.
I na Šumavě je občas zákaz vjezdu (např. podél Vydry), ale je tam také hned zdůvodněný na tabulích naučné stezky. Také jsem tam neviděl ani jednoho cyklistu v sedle.
Jo, a ochranáři to tam (kolem Vydry)kontrolujou za volantem naftovejch teréňáků!!!
Ty stesky, co se tady píšou na adresu Krkonoš nejsou zas tak úplně pravda. Když do Krkonoš, tak si kup cyklomapu a cyklotrasy tam platí. Když tam jedu na kolo, tak proč bych používal lanovku a riskoval otlučení kola, to vážně nevím. Jezdím 150 km z Hořic a na Černou horu jedu od Hoffmanovy boudy po asfaltce až nahoru. Nechá se přejet až do Pece a pak třeba na Výrovku. Na Luční je od Výrovky zákaz pro kola, tak proč bych tam jezdil, že. Nechá se odtud sjet po asfaltce do Stážného. S těmi auty je to pravda. Je jich tam skutečně hodně a jezdí i na tu Luční. Jsou to však majitelé a ne návštěvníci (doufám). Co s tím? O tom ať přemýšlí někdo jiný. S postupem ochranářů souhlasím. Neukázněnost se nesmí tolerovat. Krkonoše jsou třeba oproti Šumavě již přetížené. Přesto je tam krásně. Chraňme tam alespoň to nejcennější! Pokud se týká Šumavy, je pravda, že tam je to na jiné úrovni. Myslím, že Krkonoše jsou zaměřeny historicky na solventního a na každém kroku platícího návštěvníka (promiňte, chtěl jsem napsat turistu). A tím cyklista většinou není, protože (teda alespoň já) si veze vše s sebou :-).